Omdat het nergens op slaat, staatsrechtelijk gezien. In Florida wonen ook heel veel latino's die Spaans spreken maar daarmee is Florida nog geen Mexico.quote:Op maandag 16 september 2013 08:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
oke
wat is er mis mee om te zeggen Jordanie = Palestina
dan hangt er sterk van af naar welke periode je kijktquote:Op maandag 16 september 2013 09:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
En waar de Palestijnen vluchtelingen zijn hebben de meeste Joden er zelf voor gekozen om naar het heilige land te gaan.
nee, dat mag niet.quote:Op maandag 16 september 2013 09:58 schreef arjan1112 het volgende:
mogen die dan ook terugkeren naar Marokko enz ?
Het is gewoon een constatering en daar stel ik een vraag over.quote:Op maandag 16 september 2013 08:33 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
In ieder geval vind ik persoonlijk deze post veel te ver gaan.
Dat laatste is wel wat bepaalde mensen serieus willen, zoals zwaaien hier op FOK! en Geert Wilders in de politiek.quote:Op maandag 16 september 2013 08:41 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
oke
wat is er mis mee om te zeggen Jordanie = Palestina
want dat houd niet automatisch in dat de mensen die in de bezette gebieden wonen dan gedeporteerd worden.
Van wie niet? Arabische landen willen heel graag 'hun' Joden terug, al is het maar omdat er dan minder Joden in Israël zijn.quote:
Willen die joden wel terug naar zo'n achterlijk achtergesteld Arabisch land? Ik zou het wel weten. Lekker in Israël blijven.quote:Op maandag 16 september 2013 10:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Van wie niet? Arabische landen willen heel graag 'hun' Joden terug, al is het maar omdat er dan minder Joden in Israël zijn.
Volgens mij zijn dat Cubanen. Mexicanen is meer Californie Nevada enz.. en dat zijn precies de staten die in de amerikaanse - spaanse oorlog door Amerika zijn geannexeerd wehehehquote:Op maandag 16 september 2013 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat, staatsrechtelijk gezien. In Florida wonen ook heel veel latino's die Spaans spreken maar daarmee is Florida nog geen Mexico.
Ja, maar dat maakt een staat van de VS nog geen Cuba of Mexico. Net zoals Jordanië geen Palestina is.quote:Op maandag 16 september 2013 10:18 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat Cubanen. Mexicanen is meer Californie Nevada enz.. en dat zijn precies de staten die in de amerikaanse - spaanse oorlog door Amerika zijn geannexeerd weheheh
Nee daar ging het niet om. Maar het is onzin dat ze niet terug 'mogen'.quote:Op maandag 16 september 2013 10:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Willen die joden wel terug naar zo'n achterlijk achtergesteld Arabisch land? Ik zou het wel weten. Lekker in Israël blijven.
De Arabische landen gaan dat allemaal financieren? Waar eerst nog pogroms waren wil nu iedereen daar ze met open armen ontvangen?quote:Op maandag 16 september 2013 10:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Van wie niet? Arabische landen willen heel graag 'hun' Joden terug, al is het maar omdat er dan minder Joden in Israël zijn.
Niemand heeft het gehad over financieren. Jij zei dat ze niet terug MOGEN. Maar dat is niet waar.quote:Op maandag 16 september 2013 10:20 schreef kibhaon het volgende:
[..]
De Arabische landen gaan dat allemaal financieren? Waar eerst nog pogroms waren wil nu iedereen daar ze met open armen ontvangen?
Bron ?
quote:Op maandag 16 september 2013 10:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand heeft het gehad over financieren. Jij zei dat ze niet terug MOGEN. Maar dat is niet waar.
Nee, de Arabische landen gaan hier niet pro-actief in bezig zijn. Ze hebben 'hun' Joden ook niks te bieden. Maar ze willen ze wel terug.
komt daar dan de tempel van de vrijmetselaars ?quote:Op maandag 16 september 2013 10:25 schreef Nielsch het volgende:
Voorstel: Jeruzalem in z'n geheel naar Israël, die Al-Aqsa Moskee elders in Palestina herbouwen.
Het grootste Arabische land is Egypte.quote:
nog niet eens 10% van de joden die in de arabische wereld leefde hebben in egypte gewoondquote:Op maandag 16 september 2013 10:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het grootste Arabische land is Egypte.
http://www.egyptindepende(...)-israel-return-egypt
preciesquote:Het is eigenlijk een domme vraag. Want zoals ik al uitlegde is het geen werkbaar praktisch iets. Het is puur politiek. "Wij willen onze Joden terug, want ze horen hier en niet in Israël". Het is puur een politiek standpunt tegen Israël. Net als dat de meeste Arabische landen Palestijnen geen andere nationaliteit geven. Puur politiek, omdat ze anders de Palestijnse zaak verzwakken.
dat lijkt me een beetje krom. jij komt met één uitspraak uit egypte (één van de tig arabische landen waar een aanzienlijk groot aantal joden woonde), die overigens nu best in twijfel getrokken mag worden op de juistheid i.v.m. de situatie en machtsverdeling in egypte nu.quote:Maar nu mag jij bewijzen dat Arabische Joden niet terug MOGEN naar hun Arabische thuisland.
Jij komt met de bewering dat Joden niet terug mogen naar Arabische landen, het lijkt mij dat je dat makkelijk kan bewijzen. Aan de hand van een wet of zo?quote:Op maandag 16 september 2013 10:48 schreef kibhaon het volgende:
[..]
nog niet eens 10% van de joden die in de arabische wereld leefde hebben in egypte gewoond
[..]
precies
[..]
dat lijkt me een beetje krom. jij komt met één uitspraak uit egypte (één van de tig arabische landen waar een aanzienlijk groot aantal joden woonde), die overigens nu best in twijfel getrokken mag worden op de juistheid i.v.m. de situatie en machtsverdeling in egypte nu.
nu nog de rest.
quote:Op maandag 16 september 2013 10:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij komt met de bewering dat Joden niet terug mogen naar Arabische landen, het lijkt mij dat je dat makkelijk kan bewijzen. Aan de hand van een wet of zo?
quote:Op maandag 16 september 2013 10:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar om antwoord te geven op je vraag, ja die mogen terug naar de Arabische landen. Graag zelfs.
Tjah, ik doe een bewering en ik geef een bron, wat jij niet helemaal koosjer vind. Jij doet een bewering en kan dat niet bewijzen.quote:Op maandag 16 september 2013 10:54 schreef kibhaon het volgende:
[..]
[..]beetje kinderachtig om zo te discussiëren. gezien de geschiedenis de afgelopen 80~ jaar lijkt het mij aannemelijker om te stellen dat ze niet echt welkom zijn.
jij ook niet.quote:Op maandag 16 september 2013 10:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij doet een bewering en kan dat niet bewijzen.
ik erkenquote:Het lijkt alsof je compleet negeert wat ik typ. Het is een politiek statement. Ze zijn tegen de massa-immigratie van Joden naar Israël, erken je dat of wil je hier ook een bron voor?
zo, hier heb je er genoeg; http://en.wikipedia.org/w(...)orld#Modern_examplesquote:Dan is het nogal wiedes dat ze hun eigen Joden liever ook thuis houden.
Nee hier heb ik helemaal niet genoeg aan. Wat bewijst dat precies? Er is antisemitisme in de Arabische wereld, nou, dat had niemand ooit kunnen bedenken.quote:Op maandag 16 september 2013 11:04 schreef kibhaon het volgende:
[..]
jij ook niet.
[..]
ik erken
[..]
zo, hier heb je er genoeg; http://en.wikipedia.org/w(...)orld#Modern_examples
genoeg voorbeelden als je de pagina had doorgelezenquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wij hebben het over de overheden, of niet soms? Over het beleid van overheden m.b.t Arabische Joden in Israël.
Doorgelezen. Niks gelezen over dat het verboden is voor Joden om terug te keren naar Arabische landen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef kibhaon het volgende:
[..]
genoeg voorbeelden als je de pagina had doorgelezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |