Damnquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:42 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Niets aan de hand daar in Egypte![]()
Bron
Ja, gezellig.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:00 schreef Den_Haag het volgende:
Je kunt er nog prima vakantie vieren. Het is niks debielers dan het al was
Veel plezier Steer! Ik heb gister toch maar gewoon een broek aangetrokken. Wel erg lekker gewerkt. Er waren veel leuke bezoekers en na afloop voelde het net zo lekker als na de sportschool.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:11 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke werkdag gehad
Nu naar de film en vanavond SalsaMorgen maar een uurtje later naar werk
LOL!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:42 schreef minilot het volgende:
Ik mocht rammelen met het potje vol galstenen! Gaaf!#bezoekuurpret
Nu op weg naar erg leeg huis om (voorzichtig) met mijn mandoline te gaan spelen
Dat is ook heel leuk!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:57 schreef krakkemieke het volgende:
Het leuke was ook dat er een mengsel van eenjarige planten gezaaid is, wat bijen aantrekt.
Daar zitten schattige bloemen in, maar ook bv. boekweit. Ik vond het leuk om dat te laten zien aan de bezoekers.
Vreselijk van die schzoonquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Doet me denken; heb je nog iets over je zus gehoord Bluezz? Nog op bezoek geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 16-08-2013 00:26:14 ]
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vreselijk van die schzoon
Zus is nog behoorlijk ziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Het is niet een kwestie van 'het houdt niet op' ze zit gewoon nog volop in de onderzoeken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Potverdrie BluezzZit t niet in de hersenen, gaan ze nu de lymfen nakijken. Houdt niet op he. Fijn dat je de kinderen iedere dag op de hoogte houdt en hopelijk mag ze even naar huis.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:09 schreef PdeHoog het volgende:
GoedemorgenGisteravond was iets te gezellig bij de buuf geloof ik
Ook iets te laat en iets teveel port
Aardige meidquote:
Ooit een keer bezig geweest op een wat piepend springveer matras, was erg grappig voor ons, maar zijn moeder vond het wat minder.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Het is buiten warmer dan je denktEn papa komt straks een matras brengen
De huidige die wij hebben is een ramp.
Nee, je hebt me angst aangejaagdquote:
Dan krijg je Droomvlucht niet te zien. Daar gaat een likje verf overheen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, je hebt me angst aangejaagdRoss wil nu in de herfst en dan doordeweeks.
!! maar ik ben dol op droomvlucht!!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:06 schreef borisz het volgende:
Dan krijg je Droomvlucht niet te zien. Daar gaat een likje verf overheen.
http://www.omroepbrabant.(...)groot+onderhoud.aspx
Sorry!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, je hebt me angst aangejaagdRoss wil nu in de herfst en dan doordeweeks.
OVquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Weekend
Moe
Komende 2 weken weer de N11 dicht dus ben weer eens opgesloten. Schijt N11.
Bij mij was het 1972 of 73quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:27 schreef golfer het volgende:
Laatste keer dat ik in de Efteling ben geweest is ergens in de jaren 80 geweest met mijn zoontje.
Kan gelukkig voor het weekend.quote:
De attracties zijn wel leuk maar ik vind het park absoluut geen sfeer hebbenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:35 schreef borisz het volgende:
Mijn laatste keer Efteling is ook al tien jaar geleden. Mooi park, maar ga liever naar Biddinghuizen
. Iets meer mijn park, alles staat wat dichter op elkaar en hou wel van de achtbanen.
Ik wil heel graag naar Walibi! Ben er vroeger 1x geweest, toen het ook nog Walibi heette. Dat was dus ook heel wat jaren geledenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:35 schreef borisz het volgende:
Mijn laatste keer Efteling is ook al tien jaar geleden. Mooi park, maar ga liever naar Biddinghuizen
. Iets meer mijn park, alles staat wat dichter op elkaar en hou wel van de achtbanen.
Dat argument wordt goed gerekendquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De attracties zijn wel leuk maar ik vind het park absoluut geen sfeer hebben.
Het is een eindje van het station, maar ik zou het heel leuk vinden!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is ook heel leuk!Je mag mij ook wel eens rondleiden
En wat fijn dat die rotstenen nu weg zijn, minilot. Komt hij overmorgen weer thuis?
Ja. Ik koop er meestal mijn kleren, omdat ik er leukere kleren vind dan in de winkels. Ook leuk, het is er goedkoop. Dat scheelt wel als je in de bijstand zit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:24 schreef AnneX het volgende:
Oh Krak...ben je ook al zo'n Kringloopwinkel addict?
Ik kijk nu de Dragon's Den op bbc...![]()
Dank Piet voor de link van de banjo's.
Hoe denk jij erover?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:31 schreef golfer het volgende:
Bij 1Vandaag was vandaag een item over mensen met weinig geld (bijstand) die in volkstuinen werken en daar de groentes die ze verbouwen mogen meenemen en opeten.
Morgen een hele speciale uitzending van 1vandaag over 'armoede' in Nederland.
Ik weet dat zo gaat. Wel jammer dat de kringloop er dan zo weinig aan verdient. Ze proberen wel mensen aan het werk te krijgen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:32 schreef AnneX het volgende:
Ik ken iemand die zoekt de merkkleding uit als Diesel en Gstar en verkoopt
het dik over de kop via M'plaats.![]()
Pretparken never...dierentuin wel.
Ook in het buitenland en meer om de inwoners waar te nemen dan dieren in
kooien.
Je ziet er zelden een tourist
Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:44 schreef krakkemieke het volgende:
En ik heb in het voorjaar een aardappel gepoot in een emmer. 2 weken geleden heb ik eens gevoeld, ik voelde maar 1 krieltje. Het loof wordt groen, ik ga eens oogsten morgen. Ik houd jullie op de hoogte!
Dat armoede in Nederland echt bestaat.quote:
Oh oke. Ikkeh wist dat niet. Sorry.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat armoede in Nederland echt bestaat.
Wat is je definitie van armoede?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat armoede in Nederland echt bestaat.
Mensen die geen geld hebben om de meest elementaire levensbehoeftes te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is je definitie van armoede?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Dat ik 3 maanden moet sparen om de reiskosten te kunnen betalen. Als ik bv naar Drenthe wil.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is je definitie van armoede?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Mensen die geen geld hebben om de meest elementaire levensbehoeftes te kunnen betalen.Zoals cola, chips?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Als dat voor jou elementaire levensbehoeftes zijn....quote:
Voor mij is dat foie gras en baroloquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Als dat voor jou elementaire levensbehoeftes zijn....
Zo jammer, ik kan me niet veroorloven dat we ooit een stelletje zijn.....quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor mij is dat foie gras en barolo
Wist niet jij in de heren was, krakje.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:32 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Zo jammer, ik kan me niet veroorloven dat we ooit een stelletje zijn.....
Oh ja, net als jij. Maar wel in andere heren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist niet jij in de heren was, krakje
nog even en in NL moet er ook een 2e baan naast het normale werk gevonden worden zoals in D steeds meer gebeurd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:28 schreef golfer het volgende:
http://www.aedes.nl/conte(...)armoedegrens-doo.xml
Grote brede heren?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Oh ja, net als jij. Maar wel in andere heren.
Of als je werkeloos bent, dat je nog meer gepushed wordt. Al kan je geen normale baan aan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:36 schreef z80 het volgende:
[..]
nog even en in NL moet er ook een 2e baan naast het normale werk gevonden worden zoals in D steeds meer gebeurd.
Het liefst heren die op een zekere ijsbeer lijken. Maar dat ze dan hetero zijn.quote:
Pas je profiel dan eens aanquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:39 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het liefst heren die op een zekere ijsbeer lijken. Maar dat ze dan hetero zijn.
ik ken mensen met een baan die per maand netto minder overhouden dan mensen die werkeloos zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:38 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Of als je werkeloos bent, dat je nog meer gepushed wordt. Al kan je geen normale baan aan.
Ik verwacht niks van internet. En het punt is, al kom ik iemand tegen voor een relatie, ik kan het niet, ik ben er niet klaar voor.quote:
Dat begrijp ik. Maar mensen zonder baan worden gepusht om werk te vinden, ook als er gewoon geen werk is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:43 schreef z80 het volgende:
[..]
ik ken mensen met een baan die per maand netto minder overhouden dan mensen die werkeloos zijn.
deze werkende zitten net een paar euro boven de toelage grens en betalen dus overal de volle mep voor.
Juist door dit profiel vragen mensen wie ik nou echt ben.quote:
Terugknuffelquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:55 schreef krakkemieke het volgende:
Hmm.. Trusten iedereen. Grote knuffel voor Piet Ijsbeer!
En met al die hobbels in de weg is het af en toe net alsof je in een achtbaan zitquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:06 schreef AnneX het volgende:
Die N11 hé...kreeg ik twee keer een bon binnen 8 dagen, omdat ik té hard reed
bij éen van die elf stoplichten onderweg.![]()
Voortaan - nog jarenlang daarna - braaf gas terugnemen daar!
En lachen om al diegenen die mij voorbij suisden.
Verder een fijne route om Den Haag te vermijden.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
En met al die hobbels in de weg is het af en toe net alsof je in een achtbaan zitEn je wordt onderweg op de foto gezet! Echt een achtbaan
Dat vergeet ik steeds uit te zetten als ik achter de comp zit!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik werd heel verdrietig van de foto van al die kleine meisjes in het wit
En AnneX, sinds wanneer beweegt het oranje randje in je icoontje? Het is hysterisch!
Okee. Geen omwegen!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:24 schreef AnneX het volgende:
Werk ze mini...kan mn.Maxilot goed alleen blijven?
Bordje eten in de buurt voor hem?
En rechtstreeks naar huis fietsen, hé.
Je maakt daar ook een mini indruk... dat je klein bent.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:35 schreef minilot het volgende:
Ik had heel lang mijn eigen hoofd:
[ afbeelding ]
Maar dat vond ik op een gegeven moment toch niet zo handig meer, inzake specifieke UVT-topics
Bummerquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:36 schreef Isabeau het volgende:
De matras is eigenlijk te hard voor mij![]()
* Isabeau slaakt een diepe zucht
Het is ook nooit goed!!!
Dat doe je toch niet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:41 schreef minilot het volgende:
Uitgaan & Vrije Tijd. Ook wel: donkere, duistere internetkrochten waar voornamelijk op niet mis te verstane wijze over allerhande drugs wordt gepraat.
Ben ik ook.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je maakt daar ook een mini indruk... dat je klein bent.
Experimentele fase doorgemaakt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet?![]()
# geschrokken.
Nu heb ik pechquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:40 schreef AnneX het volgende:
Bummer![]()
Wij hebben twee verschillende matrassen en de hardere vind ik (ook)
niet lekker.
Wat nu?
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu heb ik pechWant dit is wel de beste optie die we in jaren hebben gehad en dus doe ik het er maar mee. Geen geld voor een nieuwe matras. Misschien straks wel geld voor een nieuwe topmatras, die de boel dan een beetje zachter maakt.
Och.. Het zou schelen als ik weer eens wat meer zou gaan hardlopen. Daar is de klad een beetje in gekomen na het gipsavontuur.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:45 schreef AnneX het volgende:
![]()
Hoe is het met afvallen sinds stilzitten met gips, eigenlijk.
Je eet lekker zie ik in foodgawkers. En overal waar je post, zoals gebak.
Die was er al uit,Matroos hond deed een lassie dacht ik, dus ik eruit, staat man gewoon in de keuken en maakt koffie. Matroos hond komt bij me zitten en legt zijn koppie op mijn schoot en doet zijn ogen dicht, maakt zachte knorgeluidjesquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:24 schreef AnneX het volgende:
Gossie...stuur je man eruit met hond en draai je je om, bijvoorbeeld.
# draait zich omondanks krassende kauwen voor het huis.
En hier had ik nog op willen reageren, maar toen ik het las lag ik in bed met mijn ipod en dat reageert zo onhandig. Nee, ben geen lid, maar ken het natuurlijk wel al jaren. Ik kom ook helemaal niet vaak in de Efteling, want het is meer dan 3 uur reizen (enkele reis). En mensen willen ook niet altijd mee en zo en de laatste keer dat ik ben geweest was met Ross en die had niet door hoe belangrijk (ja, heus) de Efteling voor mij is. Dus die riep al vrij snel dat hij Alton Towers mooier vondquote:
Ah, de WWCW-ers: naast de Eftelistredactie mijn meest dierbare Eftelingvriendenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En hier had ik nog op willen reageren, maar toen ik het las lag ik in bed met mijn ipod en dat reageert zo onhandig. Nee, ben geen lid, maar ken het natuurlijk wel al jaren. Ik kom ook helemaal niet vaak in de Efteling, want het is meer dan 3 uur reizen (enkele reis). En mensen willen ook niet altijd mee en zo en de laatste keer dat ik ben geweest was met Ross en die had niet door hoe belangrijk (ja, heus) de Efteling voor mij is. Dus die riep al vrij snel dat hij Alton Towers mooier vond![]()
![]()
Ik heb dit overigens altijd de leukste Efteling website gevonden: http://www.wonderlijkewcweb.org/
Nee, nog nooit in Alton Towers geweestquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:46 schreef minilot het volgende:
Ah, de WWCW-ers: naast de Eftelistredactie mijn meest dierbare Eftelingvrienden![]()
Met het openbaar vervoer is het voor mij ook een gedoe, met een beetje pech doe ik er meer dan twee uur over om bij de Efteoling vandaan naar huis te geraken.
Ben je trouwens wel eens in Alton Towers geweest? Het attractie-aanbod vind ik niet echt waanzinnig (behalve Air, wat een verrukkelijke achtbaan is), maar de ligging van het park is echt supertof!
Zijn 3 stoplichten nu, waarvan 2 met flitspaal. Er zitten nogal kuilen in de weg vanwege zachte ondergrond (turf). Niet leuk want N11 bestaat nog niet zo lang en 5x per jaar is t feest met afsluitingenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:06 schreef AnneX het volgende:
Die N11 hé...kreeg ik twee keer een bon binnen 8 dagen, omdat ik té hard reed
bij éen van die elf stoplichten onderweg.![]()
Voortaan - nog jarenlang daarna - braaf gas terugnemen daar!
En lachen om al diegenen die mij voorbij suisden.
Verder een fijne route om Den Haag te vermijden.![]()
Je haat op een pretpark omdat je vriendjuh de efteling niet mooi vind, LOLquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, nog nooit in Alton Towers geweestMaar ik wil ook niet, want ik vind het nu al een k**park vanwege die opmerking
Ik wil gewoon naar de Efteling met mensen die ook dol zijn op de Efteling!
Ik weetquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Je haat op een pretpark omdat je vriendjuh de efteling niet mooi vind, LOL
Vrouwenlogica
Ze hadden die weg op een hardschuimtalud moeten aanleggenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 08:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zijn 3 stoplichten nu, waarvan 2 met flitspaal. Er zitten nogal kuilen in de weg vanwege zachte ondergrond (turf). Niet leuk want N11 bestaat nog niet zo lang en 5x per jaar is t feest met afsluitingen
Nu wel, toen nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:04 schreef minilot het volgende:
Die kan ik wel meezingen Piet.Al is ook dit wel een beetje een kitscherig synthesizertje hoor.
Dat soort gelul stond me destijds al tegen, over of het correct is of niet, commercieel, bla bla bla,quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:08 schreef minilot het volgende:
Toen ook. Rheingold was niet bepaalde de hippe, edgy kant van de Neue Deutsche Welle.
Begin jaren tachtig kwam ik iets te jong in de NDW en punk scene terecht.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:21 schreef minilot het volgende:
Piet, vinden wij elkander in deze hit?
Ik weet trouwens niet precies hoe oud onze Eisbär precies is, maar ik heb zelf die vroege jaren tachtig als peuter natuurlijk voor geen meter bewust meegemaakt en o, wat heb ik daar nog steeds de pest over in!
Je hebt me in één klap bizar jaloers gemaakt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begin jaren tachtig kwam ik iets te jong in de NDW en punk scene terecht.
Niet doen, heb daar ook veel ellende gezien en meegemaakt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Je hebt me in één klap bizar jaloers gemaakt.
Snap ik. Ik heb als puber ook in heftige scènes gezeten die niet bepaald om over naar huis te schrijven waren. Wellicht zijn onze ervaringen vergelijkbaarder dan je denkt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet doen, heb daar ook veel ellende gezien en meegemaakt.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:28 schreef minilot het volgende:
Warme maaltijden zijn overrated als je jong en appetijtelijk bent.
Klassiekquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Mn vader gaat vandaag met mn zwager vliegen en ik zit achterin. Dat wordt kotsen
Leuk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Mn vader gaat vandaag met mn zwager vliegen en ik zit achterin. Dat wordt kotsen
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Had meer sex dan warme maaltijden
Rotterdam. Zwager is piloot (niet van beroep maar hobby). Heeft zn brevet in Amerika gehaald. Gaat samen met pap, mam en mij vliegen vanmiddag.quote:
Leuk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Rotterdam. Zwager is piloot (niet van beroep maar hobby). Heeft zn brevet in Amerika gehaald. Gaat samen met pap, mam en mij vliegen vanmiddag.
En 's avonds gaan we naar het vuurwerk in Scheveningen
Heb je ook wat vlieg'angst'? Ik ben daar wat dubbel in als ik jouw verhaal hoor... ik zou het superspannend en cool vinden om mee te vliegen maar tegelijkertijd in mijn broek sk*** van angstquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Ja we zitten buiten op t terras. Mam en ik vliegen toch maar niet meeen mn nichtje riep toen haar pap klaarstond en zij naar bed moest 'ik wil meevliegen'.
Dus die is ook mee
Leuk als ze een looping doen, zit iedereen en alles onder.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Nee geen angst maar geen zin om t vliegtuig onder te kotsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:
quote:Met een opmerkelijke voornaam als de mijne (auteur heet Nieske) heb je al snel een lichte obsessie met opmerkelijke voornamen. Dus net als vorig jaar heb ik ook dit jaar weer de beste, merkwaardigste, opmerkelijkste kindernamen van het afgelopen jaar verzameld uit de complete lijst van de SVB. Geordend in de traditionele handige categorieën, zoals ghettonamen, merknamen en alternatieve spellingen, maar ook met nieuwe binnenkomers zoals hockeynamen, kaassoorten, en een aantal nieuwe trends, zoals Engelse achternamen als voornaam. Voor u, lieve lezer, voor u!
Ik heb ongetwijfeld een aantal opmerkelijke voornamen gemist. Heb je aanvullingen? Daarvoor zijn de comments!
Een grotere collectie ghettonamen dan ooit tevoren. Cherdestiny, Legendaiyro, Queen-ensiellyque, Chavenity, Brianitchio, Djahmahlio, Yah’liyah-Divine, Edsverchainery, Gië-Raysho, Dayshuendro, Jah-Luciëncio, Ashantella, Jovensleymar, Le’Johnso, Naygenn-Ruminey, Jevarryianne, Qivánno-Lorenxio, Raydiënshello, Regencely, Xiovyengelo, Aldreanique, Cedrixianthley, Kaeyano-Casey, Angejahnairah, C’yerlee-Deliyah, Jaydashantheley, Cheynaillyshia, D’Shelainey, Day-Shineneley, Divainchéliënne, Fay’den-river, Gerselayna-Rinshely, Jaevienteley, Dwigh-Shalaino, Ty’chaero-Jenoah, Abbygael-Joy, Jah’Deevah, D’vinejerreau, Jorghinio, Ar’Chianthony, Xi-jeany
Maar ook: kinderen die worden geboren met een hockeystick in hun handjes. Emma-Jasmijn, Beau-Dante, Charlotte-Sophie, Eleonore-Joanna, Florian-Julius, Sophie-Isabel, Fleur-Elise, Emma-Claire, Ethan-Alexander, Eva-Jolien, Julie-Lucette, Linde-Sophie, Carolene-Sophie, Valérie-Sophie
Bestaande woorden. Bikkel, Veer, Bijoux, Dragon, Zilver, Vonk, Blaas, Amerika, Burger, April, Indigo, Dimmer, Pastel, Tuba, Ding, Feniks, Luit, Man, Herder, Azalea, Moslim, Hip, Zon, Melodie, Zwaantje, Iep, Maan, Jazz, Mint, Mus, Pauw, Bloem, Bloesem, Saffier, Pop, Kam, Link, Vaan, Bliksem, Dia, Anemoon, Aster, Beer, Huig, Dahlia, Fee, Haagje, India, Karamel, Kerrie, Lelie, Mint, Sjerp, Twist, Narcis, Violet
Merknamen. Bentley, Chevy, Davidson, Diesel, Joulz, Aveda, Leonidas, Mexx, Rolex, Versace, Dior, Levi, Chanel, Marie-Claire, Harley, Jameson, Dodge, Bailey, Sephora, Mars, Cacharel, Royce, Cosmo, Dyson, Didi, Jillz, Cooper en een special mention voor Theflonh (een meisje)
Pretentieuze namen. Amadeus, Caesar, Rembrandt, Bonifacius, Sultan, Wolfgang, Icarus, Matisse, Nero, Poseidonas, Xerxes, Shiva, Wolfram, Hamlet, Horatio, Aida, Cyrano, Daedalus, Apollo, Apollonia, Parisienne, Sappho
Engeltalige abstracte termen. Blessing, Gracious, Justice, Mercy, Patience, Serenity, Religion, Soul, Wonder, Wonderful, Autumn, Faith-heavenly, Favour, Happy, Bliss, Charity, Hope, Destiny, Freedom, Liberty, Divine, Faith, Liberty-Grace, Lovely, Harmony, Sparkle, Mellow, Infinite, Peace, Twinkle, Infinity, Joy, Virtuous
Alternatieve spelling van normale namen. Alexx, Qiqi, Brajan, Djustin, Fabi-Jan, Djessebel, Seddrick, Felīcija, Jazmyn, Djim, Niils, Juuwls, Gionatan, Jhacobus, Djennet, Alhyzia, Danieq, Aliccea, Cateau, Jimmi, Annah, Yuriaan, Asmae, Carlein, Jorrith, Keavin, Maaik, Alexsander, Alexsandra, Swenn, Tjarlie, Djazzmin, Marlouz, Nayomi
Alternatieve spelling waarvan ik me afvraag of het expres is. Jesica, Jorden, Felissity, Dantae, Shayenne, Navayo, Samoeray, AAliyah, Ellenoor, Donnevan, Matthéüs, Andjelina, Ansjelina, Duncen, Ferdienand, Dautsen, Heavely, Heavenley, Caeser, Jennefer, Jenniffer, en uitsmijter Briannne met driedubbele N
Verwacht je dat je kind dit ooit kan spellen? Abdellahzulbijadeyn, Đorđe, Eintemaxemilium, Jeaudellysõn, Obunikechukwu, Shu-Dhjai’Drion, Judlycxea, Kayxealitzah, Erligaëdionn, G’quentony, Crisshantteley
Bekend van tv/film/boek/voetbal. Brody, Rhaego, Katniss, Arwen, Lumen, Diëgo-Chavez, Sirius, Renesmee, Bella, Eowyn, Neville, Beckham, Happyness, Xavi (186 (!) jongetjes), Zinedine (div. spellingen)
Nieuwe trend: Engelse achternamen. Beckham, Tyson, Jones, Wilson, Fletcher, Jefferson, Flemming, Kennedy, Miller, Fraser, Hunter, Nelson, Anderson, Carson, Tyler, Bellamy, Princeton, Raegan, Wellington, Maddox, Payton, Sawyer, Kingsley, Lennon, McCoy, Franklin, Hamilton, Collins
Nieuwe trend: varianten op Bentley. Nachantley, Richantley, Tishantley, Jahventley, Brantley, Rochentley, Lushently, Roquently, Shurwently, Daviëntley, Michently, Raiviëntly, Divantley, Ivantley, Ruquentley, Kently, Levantly, Jahsaintley, Rigentley, Sjoervently
Nieuwe trend: varianten op Hendrick. Aushsendrick, Rudgendrick, Johandrick, Eugendrick, Shaydrick, Kendrick, Lysandrick, Ri-Wendrick, Showendrick, Ulriviendrick, Eldrick, Jay-Viëndrick, Roshandrick, Seddrick, Jaydrick, Richendrick, Roshuriongerick
Tweelingen of toeval? Chukwufuwanya en Chukwufunanya, Diamantino en Diamanta, Lummetje en Lubbetje
Vierling of toeval? Oluwafemisola, Oluwaferanmi, Oluwatobiloba en Oluwadamilola
Geïnspireerd door Italiaanse restaurants. Castellamare, Misto, Bella-Fiori, Riviera
Ik weet niet hoor maar dit is een soort kaas. Danish, Edam
En tot slot: de vrije categorie. Tedje (een meisje), Miao, Pietsje, Rehab, Chancellor, Jizz, Woody, RolliNHCy, Kadrie, Lola-Lily, Mamadama, Dagobert, Meeuwis, Yroxax, Qxaxia, Bommel (een meisje), J’adore, Bentley-Maximiliano, Bossen-Boshen, LeCurWarren, Tinkabella, Ebenezer-Ansley, Engelgiano, Jasperwachara, O’, Prince-Joaquin, Ricardoboy, Biennedelavie, Jazzy-Joy, Jurkeigh-Leigh, Chazz-River, Allyssa-Tiara, Anne-Faith, Splynter, De, Ha, Empress
(bron : http://ladygeek.nl/2013/01/de-opmerkelijkste-voornamen-van-2012/)
Ja. En ook nog eens in de meest verschrikkelijke kleding: mouwloos shirtje, korte broek en slippers. Zo zou ik nog niet eens op bezoek gaan bij een normaal grafquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef AnneX het volgende:
En wat een klootjesvolk toch, op sensatiebezoek bij een versgedolven graf.
http://www.volkskrant.nl/(...)af-prins-Friso.dhtml
quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. En ook nog eens in de meest verschrikkelijke kleding: mouwloos shirtje, korte broek en slippers. Zo zou ik nog niet eens op bezoek gaan bij een normaal graf
quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:10 schreef borisz het volgende:
Familie van FFT mocht de eerste bal gooien
[ afbeelding ]
Bron
Over Bartoli gesprokenquote:
Gafferquote:Op zondag 18 augustus 2013 00:00 schreef AnneX het volgende:
En wat een klootjesvolk toch, op sensatiebezoek bij een versgedolven graf.
http://www.volkskrant.nl/(...)af-prins-Friso.dhtml
Ik zit er klaar voor.quote:
Gezellig! Altijd iemand op de koffiequote:
Dat wel jaquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gezellig! Altijd iemand op de koffie
Naam van de ijssalon? Zodat ik er ook nooit naar toe ga.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb gisteren trouwens toch zo'n bizarre chagrijnige lul meegemaakt in een ijssalon in Scheveningen, ga er nooit meer naartoe. Haalde laat 3 ijsjes voor mn vader, moeder en mij. Ik vroeg een bakje met 2 bolletjes en kreeg een hoorntje. Ik vroeg of ik een bakje mocht, zei hij 'nee anders moet ik dit weggooien'. Dat begon al leuk.
Hij noemde geen prijs, het was druk, ik gaf 20 euro. Keek toevallig wat ik terugkreeg; 2,20.
Dus rekende vanaf de prijslijst gauw uit wat het koste; 6 euro bij elkaar..... dus ik riep hem terwijl hij iemand anders aan het helpen was en vertelde wat het koste en wat ik terugkreeg. Roept hij 'ja iedereen kan fouten maken' en gaf me nog 80 centDus ik zei dat dit nog te weinig was en hij zegt 'ja maar je hebt fout besteld'
referend aan dat ik hem corrigeerde dat ik een bakje ipv een hoorntje had besteld waarvan ik het hoorntje zelfs nog had geaccepteerd terwijl hij een fout maakte
. Daarna zei hij 'je moet nu weg want je staat in de weg voor andere klanten'.
Dus ik was zó ontzettend pissig dat ik 'vuile hond' riep, liep weg maar wilde het er niet bij laten zitten dus liep naar een collega verderop en vertelde het verhaal. Zegt hij gewoon 'ja ik was er niet bij dus ik kan hier niks mee'. Echt, mn mond zakte open. Toen ik hem vertelde dat dit toch niet kan dat ik zo weinig terug krijg, ook al heeft hij niks gehoord. Toen liep die collega weg. Een andere collega die er naast stond gebaarde zoiets van 'het is ok, sorry' en drukte mij 12 euro in mn hand.
Ik ben denk nog nooit zo onbeschoft ergens behandeld. Ik ga daar nooooooit meer naartoe.
Al jaren geleden was dat aan de gang.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:13 schreef golfer het volgende:
Schijnt van chique naar nogal ordi te zijn gegaan.
En nee, minilot had me afgeschrikt en dat is misschien maar goed ook. Ik hou helemaal niet van superdrukke parken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Goedemorgen
Isa; nog naar de Efteling geweest gisteren?
Ik ben er voor het laatst in 1975 geweest.quote:
Misschien dat het toen nog chic wasquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:31 schreef golfer het volgende:
Ik ben er voor het laatst in 1975 geweest.
Ja, toen liepen de dames nog in lange rok en hoeden met voiles.quote:
Capriccio, naast Simonis op de boulevard.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Naam van de ijssalon? Zodat ik er ook nooit naar toe ga.
O komt goed uit dus dat je niet bent gegaan. Anders was het zonde van het geldquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En nee, minilot had me afgeschrikt en dat is misschien maar goed ook. Ik hou helemaal niet van superdrukke parken.
Je zou er bijna de politie bij halen aangezien het een soort diefstal is als ze je niet genoeg wisselgeld terug geven.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Capriccio, naast Simonis op de boulevard.
Ja dat is toch niet normaal. En dan nog in discussie gaan en bijdehand lopen doen. Ik kan er nog pissig om worden haha.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zou er bijna de politie bij halen aangezien het een soort diefstal is als ze je niet genoeg wisselgeld terug geven.
Oh An, ga je naar Turkije??!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:36 schreef AnneX het volgende:
Die namenze zijn allemaal even erg!
Het is gezegend...net een pas sessie van vier badpakken achter de rug en ze kunnen nog prima.
Het is nu donkerhoe het in de turkse zon zal zijn...
![]()
Dan hebben ze daar vast wel iets hangen in de winkel.
Ah, 1875,quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, toen liepen de dames nog in lange rok en hoeden met voiles.
Zet jouw ervaring over het onvriendelijke personeel er ook maar bijquote:Op zondag 18 augustus 2013 13:42 schreef FutureFairytale het volgende:
http://www.iens.nl/restau(...)e-ijssalon-capriccio
Die eerste 2 recensies kan ik begrijpen, die 3e is denk van hunzelf
Die ene daar, helemaal rechts, dat is toch Eline Veere? Waar Golfer nog een tijdje achteraan gelopen is?quote:
Ja, maar die was helemaal idolaat van een andere vent en heeft toen nog zelfmoord gepleegd.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Die ene daar, helemaal rechts, dat is toch Eline Veere? Waar Golfer nog een tijdje achteraan gelopen is?
Naar een bekende prachtige plekquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh An, ga je naar Turkije??!
Wat heerlijk!
Ik wil ook weer!
En Turkennzijn zulke fijne mensen. Denkers en dromers, met een pracht van een gevoel voor nostalgie. Wat Russen ook hebben, maar dan zonder die nare, harde buitenkant.
Ik praat zo graag met ze.
Misschien in de herfstvakantie maar weer eens die kant op.
Die jaquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar die was helemaal idolaat van een andere vent en heeft toen nog zelfmoord gepleegd.
Als je tegenwoordig aan de Duitse Oostzeekust komt, is dat nu juist poepchiquequote:Op zondag 18 augustus 2013 15:28 schreef Bluezz het volgende:
Zonde eigenlijk dat het zo verpaupert is
Ik reed dus vanmiddag door Zandvoort... das ook vergane glorie, al was het er wel druk.
En er werd alleen maar duits gesproken
GMTAquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:28 schreef Bluezz het volgende:
Ik reed dus vanmiddag door Zandvoort... das ook vergane glorie, al was het er wel druk.
Leuk!quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh An, ga je naar Turkije??!
Wat heerlijk!
Ik wil ook weer!
En Turkennzijn zulke fijne mensen. Denkers en dromers, met een pracht van een gevoel voor nostalgie. Wat Russen ook hebben, maar dan zonder die nare, harde buitenkant.
Ik praat zo graag met ze.
Misschien in de herfstvakantie maar weer eens die kant op.
Zandvoort is ook niet meer je van het idd. Vroegah was het er leuker.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:28 schreef Bluezz het volgende:
ITT golfer niet persoonlijk trouwensquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
GMTA![]()
En wat leuk dat Piet en Isa (nog) Eline Veere kennen.
Die gebruikte ik als voorbeeld wel eens in de praktijk bij hyperventilerende
mensen, die oók té strakke kleding droegen.
En die keken mij dan verbaasd aan: nooit van gehoord.![]()
p.s. Eline bezwijmde dus regelmatig en hoogst ws oók vanwege de ingesnoerde corsetten.
# literatuur # onderwijs
Wáar in 's Gravenhage heb je gewoond, dan ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ITT golfer niet persoonlijk trouwens
Ik loopt tegen de 50, vandaar dat ik wellicht wat meer kennis heb van NL literatuur, bovendien in Den Haag gewoond en daar ook geboren
Daarvan heb ik nog best wat staan...er is alleen niet meer doorheen te komen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:42 schreef Isabeau het volgende:
En ik was gewoon dol op lezen, ook de oude boeken
Is plek #1 leuk genoeg voor een hele week (wel met huurauto)?quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Naar een bekende prachtige plekwaar wij drie jaar geleden terecht kwamen
op een rondreis en acuut twee dagen bijboekten.
De tweede plek is nieuw en via Eliza was here.
Hebben jullie toch eens gedaan op Madeira, dacht ik.
De Pier was leuk in zijn tijd. Best grappig om daar te eten toen.
Nu is de verpaupering toegeslagen.
Het kan verkeren. Ik hoor veel negatieve verhalen ook, over T. Ik ben er echter zelfs graag in mijn uppie. Voel me er als een vis in het water. Vanaf de eerste keer dat ik er voet aan land zette. Ik barstte spontaan in tranen uit, in 1990 was dat, of daaromtrent. Terwijl ik onder protest meeging op vakantie. Sindsdien helemaal verknocht.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Leuk!
Op 1 minder puntje na op onze vakantie ook gewoon 2 leuke vakanties daar gehad.
Ook met de locals
Nee, het weer was zo mooi hier, dat ik nu maar even wacht tot Arty ook mee kan naar T.quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daarvan heb ik nog best wat staan...er is alleen niet meer doorheen te komen.![]()
En Dude... Ik dacht dat je al een weekje aan het herstellen was in T. van de draakjes
Epheze ben ik ook al eens geweest. Maar is lang gelee.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:09 schreef AnneX het volgende:
Ja, vind ik wel.
Efeze is een grote opgraving. Hoef ik niet meer heen![]()
Museum is er ook van.
Leuke stadjes in de omgeving, grooote havenplaats Kusadasi.
Dagje Pamukale - touristisch allemaal. Wel goed om beleefd te hebben.
Thuiskomen - schaduw- boeken - zwembad- turkse kok
Fetiye is prachtig. Je kunt er ook omhoogklimmen naar koningsgraven, net buiten het centrum.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:12 schreef AnneX het volgende:
Fethiye is ook een leuke plek, vooral uit het centrum bijna het stadje uit.
Daar waren wij twee keer een paar dagen.
Via Isabelle, een nedl. met nu haar eigen buro. http://www.medventure.nl/html/hotels_fethiye.html
quote:Op zondag 18 augustus 2013 15:50 schreef golfer het volgende:
Oude Haagsche boecken konden mij nooit echt bekoren.
Ik was meer van de moderne literatuur zoals Wolkers, Mulisch, Hermans en Reve.
Ben benieuwd...quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:12 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Epheze ben ik ook al eens geweest. Maar is lang gelee.
Ik ben nagenoeg op alle mooie plekken al wel geweest, denk ik. Maar ik ga graag op herhaling.
Vanuit daar-waar-jullie-zitten#1 kunnen we zelfs wel een dagje naar Dalyan met de auto. Ben ik er toch nog even terug.
Overweeg het serieus! Ik ga even mailen met de eigenaresse.
Bitez en vlak buiten Bodrum.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het kan verkeren. Ik hoor veel negatieve verhalen ook, over T. Ik ben er echter zelfs graag in mijn uppie. Voel me er als een vis in het water. Vanaf de eerste keer dat ik er voet aan land zette. Ik barstte spontaan in tranen uit, in 1990 was dat, of daaromtrent. Terwijl ik onder protest meeging op vakantie. Sindsdien helemaal verknocht.![]()
Ik had net de tranen in mijn ogen staan van alleen maar een OAD-aanbieding bekijken.
Waar hebben jullie gezeten?
Bitez ken ik niet.quote:
Ik kwam er eens eentje tegen die nagenoeg mijn buurman was geweest in Rotterdam.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:31 schreef AnneX het volgende:
Wij kwamen ook "nederlandse" turken tegen...vraagt u maar in het
nederlands..."ik ben Achmed uit Amersfoort"..
quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik kwam er eens eentje tegen die nagenoeg mijn buurman was geweest in Rotterdam.
We misten beiden de eigenmerk-chips van de Nettomarkt. "Maar wat een eikel van een chagrijnige groentenboer stond daar altijd hè?"
Ach ja, onderlinge banden komen in vele vormen.
Ja was lekker klein!quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bitez ken ik niet.
* google *
Oh leuk! vissersplaatsjes zijn sowieso goed.![]()
Bijvoorbeeld http://www.holidaycheck.c(...)be-9801-4ad6f9f634e2quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja was lekker klein!
Ah 2e keer was in Yalikavak.
Geheugen
Toch een hiaat in mijn veronderstelde alomvattende kennis van de streek. Ik moet die hoek dus duidelijk nog even op!quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja was lekker klein!
Ah 2e keer was in Yalikavak.
Geheugen
http://www.holidaycheck.c(...)be-9801-4ad6f9f634e2quote:
Bezuidenhoutquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wáar in 's Gravenhage heb je gewoond, dan ?![]()
Nee, nog nooit met Arty daar geweest! Stond ook niet bovenaan zijn lijstje. Maar nu is hij inmiddels wel benieuwd. Het 'veilige' van alleen gaan was wel dat niemand me met beide voeten op de grond zet, in mijn onaflatende hang naar romantiek van de Turkse cultuur. En Arty (Fries) is nogal goed in de nuchtere kant des levens, zakmazegge.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
http://www.holidaycheck.c(...)be-9801-4ad6f9f634e2
10 km roughly van Turkbuku
Volkomen terecht hoor! met je naam en thuis voelen.
Ben je al eens met Arty geweest in T. Geweest eigenlijk.
Of helemaal nooit, samen daar. Doen dus!
Laat je weten als je antwoord hebt van Manuela?
Dan komen jullie aan ! als wij weggaan...Bijna jammer![]()
# turkse fokmeet![]()
Laat een geheim briefje achter tussen de vierde spijl van rechts in het toegangshek.quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
http://www.holidaycheck.c(...)be-9801-4ad6f9f634e2
10 km roughly van Turkbuku
Volkomen terecht hoor! met je naam en thuis voelen.
Ben je al eens met Arty geweest in T. Geweest eigenlijk.
Of helemaal nooit, samen daar. Doen dus!
Laat je weten als je antwoord hebt van Manuela?
Dan komen jullie aan ! als wij weggaan...Bijna jammer![]()
# turkse fokmeet![]()
Nee!quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:03 schreef Bluezz het volgende:
Wat ik noooooit meer zal doen is in zo'n groot resort gaan zitten.
Ever.
![]()
Klaag FOK! muurquote:Op zondag 18 augustus 2013 17:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Laat een geheim briefje achter tussen de vierde spijl van rechts in het toegangshek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |