tot een graad of 40 is het geen probleem.quote:
Thanks, ik zal hem erop laten zitten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als je niet hoeft te wisselen er vooral lekker op laten zitten.
We hebben mocht je nog interesse hebben een beginnerstopic
Thanks, ik denk dat ik sowieso een nieuwe tas ga halen, want degene die ik er gratis bij krijg, is wel redelijk klein en basic. Puur geschikt voor de camera en kitlens, maar niet iets meer ofzo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:06 schreef mentalpower het volgende:
[..]
tot een graad of 40 is het geen probleem.
is het echter warmer en ga je dat ding intensief gebruiken kan hij doodgaan.
maar voor je zover bent sta je in deathvalley(heetste plek op aarde?) een half uur te filmen.
reken op 50+ graden en vol gebruik van de sensor.
er zitten beveiligingen op maar als je tas in de zon staat...zo gaan kindjes in autos dood enzo.
resumerend!
let gewoon even op waar je je camera laat enzo dan heb jij nergens last van.
roeptoeters geven je in dit geval een schijnveiligheid. gewoon gezond verstand gebruiken.
als je je camera niet meer vast kan houden dus gewoon even laten koelen.
vingers gaan trouwens al janken bij 50+ graden dus dan heeft hij nog wel ff hoorno stress.
by the way als je tas van buiten fukking heet is kan het best dat je cam nog lekker koel is.
heeft mijn no name tas ook, koste een drol maar is thermisch gezien best goed isolerend.
Niet specifiek geloof ik. Maar geloof dat zo goed als iedereen een DSLR heeft daarquote:Op maandag 2 september 2013 14:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks, ik zal hem erop laten zitten.
Zal me ook even melden bij dat beginnerstopic. Is die wel specifiek voor DSLR fotografie?
[..]
Thanks, ik denk dat ik sowieso een nieuwe tas ga halen, want degene die ik er gratis bij krijg, is wel redelijk klein en basic. Puur geschikt voor de camera en kitlens, maar niet iets meer ofzo.
Ben vandaag voor het eerst een beetje buiten gaan schieten. Ging niet echt geweldig. Zoek me de tiefus naar alles, de zoom valt me echt ontzettend tegen qua bereik, de batterij ging ook niet echt lang mee maar dat komt wellicht omdat ik die niet heb opgeladen (was nieuw dus nam aan dat ie vol was en wel een aantal uur mee zou gaan, maar was dus amper een uurtje ofzo. Helaas)
Net even uit het raam lopen schieten naar een eettentje aan de overkant, maar op een gegeven moment zag die man me, dus ben toen maar gekapt
Zit ook nog een beetje te kutten met de focus enzo.
Al met al even wennen allemaal, zo'n DSLR. Ach, een uitdaging is ook best leuk.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:08 schreef shiznuts het volgende:
Ah. Toch de D5200 en FZ200 geworden?
Twee camera's die ik heel vaak noem als mensen een camera zoeken!
Die FZ200 moet nog aangeschaft worden, want heb hem hier nog niet echt in de winkels kunnen vinden. Maar 1 of 2 winkels die hem hebben, maar die vragen er meteen minstens 5000HK$ voor, wat minstens 1500 boven de prijs volgens price.com/hk isquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:08 schreef shiznuts het volgende:
Ah. Toch de D5200 en FZ200 geworden?
Twee camera's die ik heel vaak noem als mensen een camera zoeken!
Dan zal ik dat topic even gaan opzoekenquote:Op maandag 2 september 2013 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Niet specifiek geloof ik. Maar geloof dat zo goed als iedereen een DSLR heeft daarmaar dat maakt niet uit dan kun je elkaar nog helpen
Het zal even wennen zijn. Heel veel oefenen en dan kom je er wel.
En je accu zal waarschijnlijk maar gedeelte opgeladen zijn geweest. Dat is meestal zo.
Je hebt ook de nieuwe FZ72, hè? Die heeft helemaal brute zoom (alleen wel f/5.9 op tele-einde).quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die FZ200 moet nog aangeschaft worden, want heb hem hier nog niet echt in de winkels kunnen vinden. Maar 1 of 2 winkels die hem hebben, maar die vragen er meteen minstens 5000HK$ voor, wat minstens 1500 boven de prijs volgens price.com/hk is
http://www.price.com.hk/product.php?p=144491
Ik merkte wel al snel met die D5200 dat de zoom van de kitlens echt te weinig is, en ipv dan een extra lange lens aan te schaffen om op de D5200 te schroeven, koop ik dan liever meteen een goede zoom-camera
Had nog nooit van de FZ72 gehoord laat staan gezien, dus zal even wat info bekijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:09 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Je hebt ook de nieuwe FZ72, hè? Die heeft helemaal brute zoom (alleen wel f/5.9 op tele-einde).
Of dat ten koste gaat van de kwaliteit weet ik niet, is vrij nieuw die nieuwe Pana.
Maar mooi werk. Hoop dat de D5200 al goed bevalt.
Thank you, zal me even inlezen. Vandaag weer even rondgevraagd voor de FZ200, maar toen was 4500 de laagste prijs. Misschien toch maar bestellen danquote:Op woensdag 4 september 2013 12:49 schreef Chicolate het volgende:
Mocht je een echt compacte camera als compact ernaast willen (de FZ200 is al vrij groot), dan is de Sony DSC-HX50V/DSC-HX50 ook nog wel iets om te overwegen. 30x zoom, winnaar EISA award in de categorie compact camera's, best getest door de consumentenbond en ongeveer zelfde prijsklasse. De lens is wel minder lichtsterk helaas.
Damn ff opgezocht die sony, wat een mooi dingetje is dat zeg.. Boe.. Geld brand..quote:Op woensdag 4 september 2013 12:49 schreef Chicolate het volgende:
Mocht je een echt compacte camera als compact ernaast willen (de FZ200 is al vrij groot), dan is de Sony DSC-HX50V/DSC-HX50 ook nog wel iets om te overwegen. 30x zoom, winnaar EISA award in de categorie compact camera's, best getest door de consumentenbond en ongeveer zelfde prijsklasse. De lens is wel minder lichtsterk helaas.
Yeah, wilde eigenlijk vandaag al even posten in het beginners-topic, want had nog wat vragen, maar is er niet van gekomen. Misschien morgen.quote:
Geen ervaring met Nikon dus met de klik en het menu kan ik je niet helpen (of je moet gecopy paste zooi van Google willen waarvan het maat afwachten is of het kloptquote:Op zondag 15 september 2013 20:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yeah, wilde eigenlijk vandaag al even posten in het beginners-topic, want had nog wat vragen, maar is er niet van gekomen. Misschien morgen.
Beetje onscherp af en toe, de foto's, en verder is het allemaal nog wat wennen. Menu's van de D5200 vind ik ook niet altijd even handig. Kan vaak niet Iso/Apperture enzo zelf instellen. En ik hoor/zie vaak dat ik na het nemen van een foto er meteen nog een 'klik' volgt waarbij het (door de zoeker) ook lijkt of de lens nog even verplaatst. Heel vreemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |