Ik denk niet dat ze er bij het Albert Heijn distributiecentrum ook zo over zullen denken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:44 schreef Zigger het volgende:
Bekijk het als leergeld.
Ooit had een topmanager bij IBM een cruciale fout gemaakt. Het zou het bedrijf miljoenen kosten. Hij ging naar zijn baas en zei: “Ik ga er vanuit dat je me nu wel zult ontslaan wegens incompetentie.” De directeur reageerde verbaasd: “Jou ontslaan? Ben je gek?! Ik heb net vier miljoen geïnvesteerd om jou op te leiden. Je blijft gewoon werken om dat terug te verdienen!”
Het werk uiteraard. Werknemer is toch nooit persoonlijk aansprakelijk voor fouten in Nederland?quote:
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:43 schreef beelz het volgende:
Is het jouw geld? Waarschijnlijk niet, dus wie geeft een neuk?
Ja het is bekend. Zonder in details te willen treden gaat het om soort van miscommunicatie. Op basis van logisch nadenken had ik dit bij controle moeten tackelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:
Weet je werk van je fout? En is uitgezocht hoe het fout kon gaan en hoe de fout voortaan voorkomen kan worden?
Dat is niet relevant. Het gaat er om dat ik er erg veel last van heb. Of het dan om duizend euro of honderdduizend euro gaat doet er in dat opzicht niet toe.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:51 schreef TC03 het volgende:
Wat voor fout en hoeveel geld? Is toch wel cruciale informatie hoor.
Jawel want dat bepaalt of je je aanstelt of dat het terecht is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:52 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. Het gaat er om dat ik er erg veel last van heb. Of het dan om duizend euro of honderdduizend euro gaat doet er in dat opzicht niet toe.
Voor mij niet. Iemand kan al balen van een fout van een paar honderd euro, al zou jij dat aanstellerij vinden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jawel want dat bepaalt of je je aanstelt of dat het terecht is.
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor mij niet. Iemand kan al balen van een fout van een paar honderd euro, al zou jij dat aanstellerij vinden.
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.
Het heeft nooit nut om een topic te maken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.
Wat voor tips zouden dat moeten zijn dan? Je kan je hooguit klem zuipen of drugs gebruiken om het tijdelijk te vergeten, maar of dat nou zo verstandig is...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.
Als je dit al niet los kunt laten is het tijd voor hulp en dan niet op den foks.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Relativeren kan juist helpen iets los te laten, het hele punt van relativeren.
Ja, dat is zeker waar. Ik heb opeens een stuk meer begrip voor de hoge salarissen voor chirurgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen maakt fouten TS. Chirurgen bijv maken ook fouten en dan kan een patiënt overlijden. Vergeleken met dat valt je fout vast reuze mee![]()
Ik zou het bijzonder moeilijk vinden te slapen als ik wist dat ik een enorme blunder had begaan bij iemandquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:11 schreef Ludd het volgende:
Ja, dat is zeker waar. Ik heb opeens een stuk meer begrip voor de hoge salarissen voor chirurgen.
Jahoor Pussyquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:41 schreef Ludd het volgende:
Hoi, ik heb een ernstige fout gemaakt op het werk.Althans, eigenlijk is het een klein foutje, maar het kost wel heel veel geld.
Ik voel me hier enorm kut door. Ik probeer het van me af te zetten, maar dat lukt niet. Ik probeer bijvoorbeeld afleiding te zoeken door t.v. te kijken, maar het blijft door mijn hoofd spoken.![]()
Heeft iemand praktische tips over hoe ik dit een beetje los kan laten?
En straks wordt hij hierdoor ontslagen, waardoor jij je slecht voelt omdat je deze tip hebt gegevenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:20 schreef pietkanarie het volgende:
Zeg aan je collega's morgen dat het je nog erg dwars zit. Waarschijnlijk vertellen mensen in reactie daarop hun domste fout ooit. Grote kans dat jouw fout er bij in het niets valt.
Het komt hoe dan ook wel boven tafel en zal nog wel besproken worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En straks wordt hij hierdoor ontslagen, waardoor jij je slecht voelt omdat je deze tip hebt gegeven
Wat is nou meer waard, een boel geld of een mensenleven?!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen maakt fouten TS. Chirurgen bijv maken ook fouten en dan kan een patiënt overlijden. Vergeleken met dat valt je fout vast reuze meeLeer er van, dan heb je er in ieder geval iets aan gehad.
Ik verzwijg niets. Ik heb heb de fout zelf niet opgemerkt, ben er door iemand anders binnen het bedrijf op geattendeerd toen het al te laat was.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Een fout maken is niet erg, een fout maken en hem verzwijgen wel
Nou ja, het was een kleine fout. Alleen de gevolgen waren vervelend. Lijkt me sterk als deze specifieke fout dan leidt tot ontslag. En als hij wel ontslagen word, voel ik me niet schuldig om deze tip. Hij wilde het loslaten, niemand kan garanderen dat er geen consequenties volgen. Maar daar kun je als medewerker niet meer zoveel tegen doen. Het enige wat je kan doen, is loslaten. Ongeacht de afloop.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En straks wordt hij hierdoor ontslagen, waardoor jij je slecht voelt omdat je deze tip hebt gegeven
Het zal idd wel niet zo bijzonder zijn, was ook maar een geintje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nou ja, het was een kleine fout. Alleen de gevolgen waren vervelend. Lijkt me sterk als deze specifieke fout dan leidt tot ontslag. En als hij wel ontslagen word, voel ik me niet schuldig om deze tip. Hij wilde het loslaten, niemand kan garanderen dat er geen consequenties volgen. Maar daar kun je als medewerker niet meer zoveel tegen doen. Het enige wat je kan doen, is loslaten. Ongeacht de afloop.
oh hehe, ja dat dacht ik eigenlijk ook wel maar dan alsnog zo'n serieus antwoordquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het zal idd wel niet zo bijzonder zijn, was ook maar een geintje.
Primair omdat ik me schuldig voel en me ook wel schaam.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:28 schreef Aventura het volgende:
Niet wachten tot het zwaard van Damocles valt maar zelf een gesprek aangaan met je leidinggevende. Vertellen dat je je zo rot voelt zal al helpen denk ik. Voel je je trouwens rot omdat je je schuldig voelt of je schaamt, of omdat je bang bent voor consequenties?
Lijkt me lastig te beoordelen als we de aard van de fout niet weten..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:44 schreef Ludd het volgende:
Kan je overigens überhaupt ontslagen worden op basis van een gemaakte fout, wanneer deze onbewust gemaakt wordt? Kent iemand hier jurisprudentie over?
Dat was alles behalve schuld-op-een-ander-afschuiven bedoeld andersquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:39 schreef novusordoseclorum het volgende:
Greys geeft goede hints op dat vlak
Had ik door, en had ik moeten zeggen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was alles behalve schuld-op-een-ander-afschuiven bedoeld anders
En het kantoor in Woerden is zo lelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:44 schreef Zigger het volgende:
Bekijk het als leergeld.
Ooit had een topmanager bij IBM een cruciale fout gemaakt. Het zou het bedrijf miljoenen kosten. Hij ging naar zijn baas en zei: “Ik ga er vanuit dat je me nu wel zult ontslaan wegens incompetentie.” De directeur reageerde verbaasd: “Jou ontslaan? Ben je gek?! Ik heb net vier miljoen geïnvesteerd om jou op te leiden. Je blijft gewoon werken om dat terug te verdienen!”
Tja, dat is ook een beetje in verhouding met wat je moet kunnen en betaald krijgt voor je functie.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:14 schreef oLexie het volgende:
Ahja, ik heb een bedrijf ook weleens geld gekost door verkeerde facturen te versturen, heb er echt geen seconde om wakker gelegen.
Dat gebeurt nou eenmaal. Iedereen maakt fouten en als je een baan hebt waar dat financiële consequenties heeft is dat vervelend maar niet perse erger dan een fout zonder financiële gevolgen. Je baas mag het zich wel aantrekken want blijkbaar is er iets mis met de interne controle.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik verzwijg niets. Ik heb heb de fout zelf niet opgemerkt, ben er door iemand anders binnen het bedrijf op geattendeerd toen het al te laat was.
My thoughts exactly.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Relativeren kan juist helpen iets los te laten, het hele punt van relativeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |