abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130063319
Hoi, ik heb een ernstige fout gemaakt op het werk. :@ Althans, eigenlijk is het een klein foutje, maar het kost wel heel veel geld.

Ik voel me hier enorm kut door. Ik probeer het van me af te zetten, maar dat lukt niet. Ik probeer bijvoorbeeld afleiding te zoeken door t.v. te kijken, maar het blijft door mijn hoofd spoken. -O-

Heeft iemand praktische tips over hoe ik dit een beetje los kan laten?
pi_130063361
kost het jou geld of je werk?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:43:49 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_130063400
Is het jouw geld? Waarschijnlijk niet, dus wie geeft een neuk?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:43:52 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130063403
Weet je werk van je fout? En is uitgezocht hoe het fout kon gaan en hoe de fout voortaan voorkomen kan worden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_130063409
Bekijk het als leergeld.

Ooit had een topmanager bij IBM een cruciale fout gemaakt. Het zou het bedrijf miljoenen kosten. Hij ging naar zijn baas en zei: “Ik ga er vanuit dat je me nu wel zult ontslaan wegens incompetentie.” De directeur reageerde verbaasd: “Jou ontslaan? Ben je gek?! Ik heb net vier miljoen geïnvesteerd om jou op te leiden. Je blijft gewoon werken om dat terug te verdienen!”
pi_130063425
1 cola te weinig afgerekend? :o
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:45:04 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_130063450
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:44 schreef Zigger het volgende:
Bekijk het als leergeld.

Ooit had een topmanager bij IBM een cruciale fout gemaakt. Het zou het bedrijf miljoenen kosten. Hij ging naar zijn baas en zei: “Ik ga er vanuit dat je me nu wel zult ontslaan wegens incompetentie.” De directeur reageerde verbaasd: “Jou ontslaan? Ben je gek?! Ik heb net vier miljoen geïnvesteerd om jou op te leiden. Je blijft gewoon werken om dat terug te verdienen!”
Ik denk niet dat ze er bij het Albert Heijn distributiecentrum ook zo over zullen denken. :')
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_130063545
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Ook dat hoort erbij..
pi_130063574
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:42 schreef AldoTheApache het volgende:
kost het jou geld of je werk?
Het werk uiteraard. Werknemer is toch nooit persoonlijk aansprakelijk voor fouten in Nederland?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:43 schreef beelz het volgende:
Is het jouw geld? Waarschijnlijk niet, dus wie geeft een neuk?
:')

quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:
Weet je werk van je fout? En is uitgezocht hoe het fout kon gaan en hoe de fout voortaan voorkomen kan worden?
Ja het is bekend. Zonder in details te willen treden gaat het om soort van miscommunicatie. Op basis van logisch nadenken had ik dit bij controle moeten tackelen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:51:07 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130063622
Wat voor fout en hoeveel geld? Is toch wel cruciale informatie hoor. :) En is het een groot of klein bedrijf?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_130063662
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:51 schreef TC03 het volgende:
Wat voor fout en hoeveel geld? Is toch wel cruciale informatie hoor. :)
Dat is niet relevant. Het gaat er om dat ik er erg veel last van heb. Of het dan om duizend euro of honderdduizend euro gaat doet er in dat opzicht niet toe.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:54:18 #12
53267 TC03
pi_130063723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:52 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is niet relevant. Het gaat er om dat ik er erg veel last van heb. Of het dan om duizend euro of honderdduizend euro gaat doet er in dat opzicht niet toe.
Jawel want dat bepaalt of je je aanstelt of dat het terecht is.
pi_130063753
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jawel want dat bepaalt of je je aanstelt of dat het terecht is.
Voor mij niet. Iemand kan al balen van een fout van een paar honderd euro, al zou jij dat aanstellerij vinden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:55:54 #14
53267 TC03
pi_130063774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Voor mij niet. Iemand kan al balen van een fout van een paar honderd euro, al zou jij dat aanstellerij vinden.
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.
pi_130063832
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:58:55 #16
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_130063877
Het is blijkbaar mensenwerk en dat kan een keer fout gaan. Helaas pindakaas, gewoon weer verder gaan met waar je mee bezig was.
pi_130063884
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het heeft nooit nut om een topic te maken.
pi_130063947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.
Wat voor tips zouden dat moeten zijn dan? Je kan je hooguit klem zuipen of drugs gebruiken om het tijdelijk te vergeten, maar of dat nou zo verstandig is...
Het is gebeurd en je kan er nu niks meer aan veranderen, hoe kut je je ook voelt.
pi_130063987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Als je dit al niet los kunt laten is het tijd voor hulp en dan niet op den foks.
pi_130064013
Iedereen maakt fouten TS. Chirurgen bijv maken ook fouten en dan kan een patiënt overlijden. Vergeleken met dat valt je fout vast reuze mee :7 Leer er van, dan heb je er in ieder geval iets aan gehad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130064020
Relativeren kan juist helpen iets los te laten, het hele punt van relativeren. :')
pi_130064029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Relativeren kan juist helpen iets los te laten, het hele punt van relativeren. :')
:Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130064264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen maakt fouten TS. Chirurgen bijv maken ook fouten en dan kan een patiënt overlijden. Vergeleken met dat valt je fout vast reuze mee :7
Ja, dat is zeker waar. Ik heb opeens een stuk meer begrip voor de hoge salarissen voor chirurgen. :@
pi_130064346
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:11 schreef Ludd het volgende:

Ja, dat is zeker waar. Ik heb opeens een stuk meer begrip voor de hoge salarissen voor chirurgen. :@
Ik zou het bijzonder moeilijk vinden te slapen als ik wist dat ik een enorme blunder had begaan bij iemand :@
pi_130064373
Stop je energie in zelfreflectie en leren van de fout
meer kun je niet doen
als je daarna weet dat je je best hebt gedaan jezelf te verbeten heb je het maximale gedaan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_130064374
Maak je niet zo druk. In India wonen ruim 1.000.000.000 mensen die helemaal niets merken van jouw fout.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:04:05 #27
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130065530
Je hebt een contract niet doorgelezen alvorens te tekenen voor akkoord?

NWS / Rus die eigen voorwaarden voor credit card verzon krijgt gelijk
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:14:07 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130065769
Iedereen maakt fouten, dat is niet te voorkomen. Als je je schuldig voelt dan zou ik een gesprek aangaan zodat je het kan begraven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130065866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:41 schreef Ludd het volgende:
Hoi, ik heb een ernstige fout gemaakt op het werk. :@ Althans, eigenlijk is het een klein foutje, maar het kost wel heel veel geld.

Ik voel me hier enorm kut door. Ik probeer het van me af te zetten, maar dat lukt niet. Ik probeer bijvoorbeeld afleiding te zoeken door t.v. te kijken, maar het blijft door mijn hoofd spoken. -O-

Heeft iemand praktische tips over hoe ik dit een beetje los kan laten?
Jahoor Pussy

er gebeuren zoveel fouten op het werk waar jij niet van weet?
no
pi_130065907
Zeg aan je collega's morgen dat het je nog erg dwars zit. Waarschijnlijk vertellen mensen in reactie daarop hun domste fout ooit. Grote kans dat jouw fout er bij in het niets valt.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:20:26 #31
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_130065915
TS heeft een kar met dure champagne om laten vallen?
pi_130067365
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:20 schreef pietkanarie het volgende:
Zeg aan je collega's morgen dat het je nog erg dwars zit. Waarschijnlijk vertellen mensen in reactie daarop hun domste fout ooit. Grote kans dat jouw fout er bij in het niets valt.
En straks wordt hij hierdoor ontslagen, waardoor jij je slecht voelt omdat je deze tip hebt gegeven _O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_130067645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]

En straks wordt hij hierdoor ontslagen, waardoor jij je slecht voelt omdat je deze tip hebt gegeven _O-
Het komt hoe dan ook wel boven tafel en zal nog wel besproken worden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:12:14 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130067740
Een fout maken is niet erg, een fout maken en hem verzwijgen wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130067749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen maakt fouten TS. Chirurgen bijv maken ook fouten en dan kan een patiënt overlijden. Vergeleken met dat valt je fout vast reuze mee :7 Leer er van, dan heb je er in ieder geval iets aan gehad.
Wat is nou meer waard, een boel geld of een mensenleven?!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_130067880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Een fout maken is niet erg, een fout maken en hem verzwijgen wel
Ik verzwijg niets. Ik heb heb de fout zelf niet opgemerkt, ben er door iemand anders binnen het bedrijf op geattendeerd toen het al te laat was.
pi_130067896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nou ja, het was een kleine fout. Alleen de gevolgen waren vervelend. Lijkt me sterk als deze specifieke fout dan leidt tot ontslag. En als hij wel ontslagen word, voel ik me niet schuldig om deze tip. Hij wilde het loslaten, niemand kan garanderen dat er geen consequenties volgen. Maar daar kun je als medewerker niet meer zoveel tegen doen. Het enige wat je kan doen, is loslaten. Ongeacht de afloop.
I believe i can fly!
pi_130068241
Bedenk je dat iedereen fouten maakt, en als er niemand dood van is gegaan valt het vast hard mee. En probeer er van te leren voor de volgende keer.

"Mensen maken fouten, fouten maken de mens"
pi_130068329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Nou ja, het was een kleine fout. Alleen de gevolgen waren vervelend. Lijkt me sterk als deze specifieke fout dan leidt tot ontslag. En als hij wel ontslagen word, voel ik me niet schuldig om deze tip. Hij wilde het loslaten, niemand kan garanderen dat er geen consequenties volgen. Maar daar kun je als medewerker niet meer zoveel tegen doen. Het enige wat je kan doen, is loslaten. Ongeacht de afloop.
Het zal idd wel niet zo bijzonder zijn, was ook maar een geintje.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:28:06 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130068466
Niet wachten tot het zwaard van Damocles valt maar zelf een gesprek aangaan met je leidinggevende. Vertellen dat je je zo rot voelt zal al helpen denk ik. Voel je je trouwens rot omdat je je schuldig voelt of je schaamt, of omdat je bang bent voor consequenties?
pi_130068667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:25 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het zal idd wel niet zo bijzonder zijn, was ook maar een geintje.
oh hehe, ja dat dacht ik eigenlijk ook wel maar dan alsnog zo'n serieus antwoord :')
I believe i can fly!
pi_130069274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:28 schreef Aventura het volgende:
Niet wachten tot het zwaard van Damocles valt maar zelf een gesprek aangaan met je leidinggevende. Vertellen dat je je zo rot voelt zal al helpen denk ik. Voel je je trouwens rot omdat je je schuldig voelt of je schaamt, of omdat je bang bent voor consequenties?
Primair omdat ik me schuldig voel en me ook wel schaam. :@ Daarnaast zal ik er vast nog wel iets over te horen krijgen, maar ik denk niet dat het ernstige consequenties heeft zoals ontslag. Door de ernstige gevolgen zal dit wellicht bij het wat hogere management komen te liggen, maar die communiceren sowieso niet met mij, maar met mijn manager, en ik denk dat ik daar wel krediet heb.

Kan je overigens überhaupt ontslagen worden op basis van een gemaakte fout, wanneer deze onbewust gemaakt wordt? Kent iemand hier jurisprudentie over?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:48:31 #43
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130069456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:44 schreef Ludd het volgende:
Kan je overigens überhaupt ontslagen worden op basis van een gemaakte fout, wanneer deze onbewust gemaakt wordt? Kent iemand hier jurisprudentie over?
Lijkt me lastig te beoordelen als we de aard van de fout niet weten..

http://www.juridischloket(...)r/Pages/default.aspx

http://www.vacature.com/c(...)-blunder-op-het-werk
  FOK!mycroftheld woensdag 14 augustus 2013 @ 21:00:25 #44
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_130070063
Zolang er geen dooien zijn gevallen zou ik me er niet al te druk om maken.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:01:00 #45
80382 manny
30 is best veel
pi_130070088
Korste slag is toch bespreken met je manager, hij / zij zal het zeker niet leuk vinden het via iemand anders te horen. Bovendien confronteert hij je er dan mee op een moment dat je het wellicht niet verwacht en nu kun je zelft timen.

Dus: bite the bullet. Naar je manager. Wat wel enorm helpt is dat je zelf goed kunt uitleggen wat er gebeurd is, hoe je herhaling kunt voorkomen en welke acties je ondernomen hebt om de schade te beperken (ja, ik ben zelf een manager). Hopelijk gaat hij / zij er goed mee om, en anders ( oh, mijn god nog zo'n standaard uitdrukking) "stil zitten als je geknipt wordt" en dus niet gaan lopen wijzen naar anderen en moeilijk doen. Accepteren en doorgaan.

Veel succes trouwens. Ik vind dit zelf ook lastig, maar waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 21:43:37 #46
163650 Greys
pi_130072395
Als hetgeen er fout ging echt héél belangrijk was voor het bedrijf en jij hebt zelf niet een heel hoge functie, dan hadden ze er maar iemand boven moeten zetten om jouw werk te controleren, als het dan zoveel geld kost, die fout. Dan leggen ze teveel verantwoordelijkheid bij je neer wellicht, als jij dus het bedrijf kennelijk onbewust door een menselijke fout zoveel geld kan kosten. Zo kan je het ook zien.

Gewoon eerlijk zeggen tegen je manager dat het je enorm dwars zit en aangeven dat je alles wilt doen uiteraard om het in de toekomst te voorkomen. Je bent in communicatie afhankelijk van meerdere partijen, dus je zegt dat je het eigenlijk uit de communicatie had moeten oppikken (dat wat er fout ging), maar het kan ook zijn dat de andere partij het dus niet duidelijk genoeg gemaakt heeft :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130076034
Weet je, al was het mega megadom, wat nog maar te bezien valt, het bedrijf is gewoon verzekerd :)
Daarmee is niet gezegd dat je alles maar moet gaan slopen, maar hopelijk verlicht het je verantwoordelijkheidsgevoel een beetje.

Ga het niet tegen je baas zeggen als hij er onmogelijk achter kan komen.
Ik vermoed dat je heel jong bent en dan voel je dit nog wat zwaarder.
Het gaat niet snel, maar met de jaren kun je werk en prive beter leren scheiden.

Daar heb je nu niks aan, dus ik probeer je gewoon te helpen:
God heeft het gedaan. Het was zijn wil om jou erbij te betrekken.
Dit is geen test, maar een noodzaak die is voltrokken. Draag deze last en je zult verlicht worden.

Klinkt extremistisch religieus, maar probeer jezelf wijs te maken dat dit echt zo is.
Het heeft zo moeten zijn, en het heeft een betekenis.

Je kunt ook gewoon doen alsof je een gemiddelde Nederlander bent.
Dan schuif je verzuipend in onredelijkheid de schuld op een ander af. Greys geeft goede hints op dat vlak :)

Het is misschien moeilijk te geloven, en heeeeeel misschien net in jouw geval ook wel onterecht, maar het bedrijf - zeker als het een tamelijk groot bedrijf is - haat je toch wel. Ze haten je of je er pas of al lang bent, conciërge bent of middle manager. Alle vriendelijkheid is gefaked want alles is zakelijk. Zo zakelijk dat schades zoals jij die veroorzaakt worden ingecalculeerd. Puur zakelijk ontslaan ze je niet omdat je 'rendeert' en de 'kans op recidive' voldoende klein is. In een minder menselijke manier het IBM-voorbeeld dus.

Hopelijk helpt dit een beetje.
Succes jongen :) Wat ik je vooral mee wil geven is dat je verantwoordelijkheidsgevoel en plichtsbesef meer lof verdient dan advies ^_^
asdfasdfasdfasdfasdf
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 14 augustus 2013 @ 22:42:33 #48
163650 Greys
pi_130076213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:39 schreef novusordoseclorum het volgende:
Greys geeft goede hints op dat vlak :)
Dat was alles behalve schuld-op-een-ander-afschuiven bedoeld anders :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130076247
Zelfmoord?
pi_130076278
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat was alles behalve schuld-op-een-ander-afschuiven bedoeld anders :+
Had ik door, en had ik moeten zeggen.
Terechte aanvulling :)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_130076406
Weet je werkgever ervan? Of alleen jij en degene die je erop geattendeerd heeft?

Afhankelijk van hoeveel het is lijkt het mij ethisch verantwoord om je werkgever ervan op de hoogte te stellen. Dan heb jij het ook uit je hoofd iig :)

Maargoed voor een paar tientjes hoeft dat uiteraard niet.
pi_130079705
Als er geen onveilige situaties voor jou of je collega's zijn ontstaan door je fout zou ik er niet zo over inzitten. Een beetje materiële schade af en toe is onvermijdelijk binnen een bedrijf. Heb zelf wel is schades veroorzaakt ( van enkele honderden euros tot aan tienduizenden ) en ik slaap er nooit een nacht minder van. Shit happens.
pi_130081205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:44 schreef Zigger het volgende:
Bekijk het als leergeld.

En het kantoor in Woerden is zo lelijk. ;( Daar mogen ze ook wel wat in investeren zeg, stuk oogkanker dat het is. :r
Bay of Plenty
pi_130081279
Ahja, ik heb een bedrijf ook weleens geld gekost door verkeerde facturen te versturen, heb er echt geen seconde om wakker gelegen.
Bay of Plenty
pi_130083175
Inderdaad, zulke dingen gebeuren nou eenmaal af en toe. Zelf gelukkig nog nooit de 'dader' geweest, maar bij mijn werk (ICT) zijn er wel eens incidenten geweest zoals iemand die per ongeluk belangrijke data bij een klant verwijderd heeft waar geen goede back-up van bleek te zijn. De schuld kan zelden bij één persoon worden gelegd; het is altijd een combinatie van kleine foutjes/onoplettendheden bij verschillende personen die tot een grote fout leiden. Het zet je als organisatie weer even op scherp om te zorgen dat zoiets niet weer kan gebeuren.

Neemt niet weg dat het voor jou op dit moment wel even klote is ;)
pi_130086569
Leer ervan en move on.

Er worden dagelijks fouten gemaakt, door iedereen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_130087281
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:14 schreef oLexie het volgende:
Ahja, ik heb een bedrijf ook weleens geld gekost door verkeerde facturen te versturen, heb er echt geen seconde om wakker gelegen.
Tja, dat is ook een beetje in verhouding met wat je moet kunnen en betaald krijgt voor je functie.
Als ik grote fouten maak zou dat letterlijk levens kunnen kosten, dan slaap je toch wel minder denk ik dan wanneer je een verkeerde rekening verstuurd hebt?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:16:54 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130087936
Iedereen maakt fouten, dus leer ervan.

Ik had laatst ook eens een oerdomme fout gemaakt wat het bedrijf geld koste. Tja gebeurd. Je leert ervan en maakt die fout (hopelijk) niet nog een keer. Mijn baas z'n reactie "aah eindelijk gaat er echt wat mis, leuk om op te lossen! "
Tis maar net hoe je ernaar kijkt :)

Snap dat het niet fijn is hoor, maar zet je erover heen.
pi_130088129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik verzwijg niets. Ik heb heb de fout zelf niet opgemerkt, ben er door iemand anders binnen het bedrijf op geattendeerd toen het al te laat was.
Dat gebeurt nou eenmaal. Iedereen maakt fouten en als je een baan hebt waar dat financiële consequenties heeft is dat vervelend maar niet perse erger dan een fout zonder financiële gevolgen. Je baas mag het zich wel aantrekken want blijkbaar is er iets mis met de interne controle.
pi_130089939
Praat erover en laat zien wat je anders doet om de fout te voorkomen. Doe desnoods je eigen root cause analysis.

Vaak zijn er heel wat factoren te identificeren die samen tot de fout leiden. En eigenlijk heb je altijd maar een klein deel daarvan echt onder controle. Bij root cause analyses die ik heb gezien zijn het er altijd minimaal 8.
pi_130090202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
My thoughts exactly.
Que Sera ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')