abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130097965
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb hier geen posts gezien over de Trockener Kecks.
Dit is de top 10 van methodmich qua beste albums ooit:

1 The Beatles - Rubber Soul
2 dEUS - In A Bar, Under The Sea
3 The Beatles - The Beatles (White Album)
4 Elliott Smith - XO
5 Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call
6 Daryll-Ann - Weeps
7 Love - Forever Changes
8 The Beatles - Revolver
9 Pavement - Crooked Rain Crooked Rain
10 David Bowie - The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:38:10 #52
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_130098107
quote:
17s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:31 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Balthazar was toch een pokemon?
Hehe, Bulbasaur.
pi_130100475
Oké, dit is het laatste nummer van Weeps dat ik hier drop. Alweer zo'n héérlijk nummertje.

pi_130101768
Even gesherlockt, zie dat Moody Minks ook al getipt heeft hier :P
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:28:58 #56
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_130101815
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:46 schreef Maxerazzi het volgende:
Oké, dit is het laatste nummer van Weeps dat ik hier drop. Alweer zo'n héérlijk nummertje.

Valt niet tegen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_130101918
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moet het toch wel eens zijn met het commentaar op Excelsior hier, de enige die ik er echt uit vind springen zijn Spinvis, Triggerfinger (hoewel ik daar ook niets aan vind), Jacco Gardner en misschien Daily Bread. Heel veel van al die 'brit'popshit van ze doet me echt helemaal niets.
Jacco Gardner en Triggerfinger vind ik dan weer niets. :D Johan en Daryl-Ann nog wel leuk, voor de rest heb ik niet heel veel met Excelsior omdat het zoals je al zegt teveel op elkaar lijkt. The Kik is soms ook nog wel grappig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_130101971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:32 schreef Felagund het volgende:

[..]

Jacco Gardner en Triggerfinger vind ik dan weer niets. :D Johan en Daryl-Ann nog wel leuk, voor de rest heb ik niet heel veel met Excelsior omdat het zoals je al zegt teveel op elkaar lijkt. The Kik is soms ook nog wel grappig.
Triggerfinger vind ik zelf ook niet boeiend, maar het lijkt niet zo op de Excelsior-eenheidsworst.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_130101974
Voor mij is Excelsior Spinvis + Roosbeef _O_. Maar die zijn duidelijk niet representatief voor Excelsior en ik snap eigenlijk niet wat ze er doen :D De rest is allemaal hetzelfde, met als absolute dieptepunt die laatste plaat van Anne Soldaat :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_130102058

*O*, Even wat vrolijkheid. Al zullen sommigen dit weer standaardmuziek vinden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:36:33 #61
13973 ranja
image means nothing
pi_130102064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland met Engeland, Duitsland, Canada, VS en Zweden vergelijken is niet echt eerlijk. Daarom moet je het ook in perspectief zien en dan heeft Nederland best leuke actjes. Overigens in andere segmenten dan indie vaak interessanter dan in indie zelf.
Nou nee, juist hoe kleiner de labels of zelfs in eigen beheer uitgegeven hoe interessanter vaak.
Kijk maar naar Excelsior, relatief groot label met heel veel eenheidsworst al valt dat de laatste jaren iets meer mee. Maar een label als Subroutine of in het verleden Transformed Dreams en Tocado zijn veel interessanter.

Of Marike Jager, Eefje de Visser, Orlando, Eins Zwei Orchestra, The Gathering, Bettie Serveert... allemaal labelloos/eigen labels.
pi_130102111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou nee, juist hoe kleiner de labels of zelfs in eigen beheer uitgegeven hoe interessanter vaak.
Kijk maar naar Excelsior, relatief groot label met heel veel eenheidsworst al valt dat de laatste jaren iets meer mee. Maar een label als Subroutine of in het verleden Transformed Dreams en Tocado zijn veel interessanter.
Half mee eens ja. :P Maar je blijft altijd achter lopen in de indie uit de 'leading' landen en tis moeilijk goed vernieuwend te zijn
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:39:36 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_130102146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

Half mee eens ja. :P Maar je blijft altijd achter lopen in de indie uit de 'leading' landen en tis moeilijk goed vernieuwend te zijn
Ach driekwart van de indie uit de VS leren wij nooit kennen. Wat zeg ik... 95% waarschijnlijk :P
Maar goed, dat geldt ook voor een hoop mensen voor de nederlandse indiebands :P

En als je te vernieuwend bent wordt dat in Nederland zeker niet gewaardeerd. Moet eerst een brits bandje het populair maken voor nederlandse bands in dezelfde stijl een beetje serieus genomen worden hoewel het dan al snel als naäperij wordt beschouwd natuurlijk :P
pi_130102178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef Felagund het volgende:

*O*, Even wat vrolijkheid. Al zullen sommigen dit weer standaardmuziek vinden.
*O*
Fantastisch nummer :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_130102183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Ach driekwart van de indie uit de VS leren wij nooit kennen. Wat zeg ik... 95% waarschijnlijk :P
Maar goed, dat geldt ook voor een hoop mensen voor de nederlandse indiebands :P
Da's absoluut waar. En waar je het dan mee moet doen is gewoon 'leuk'. Maar lang niet altijd bijzonder.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:42:18 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_130102225
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

Da's absoluut waar. En waar je het dan mee moet doen is gewoon 'leuk'. Maar lang niet altijd bijzonder.
Dat geldt voor de meeste muziek :) Ik denk dat ik nog geen 1% van alle muziek leuk vind :)
pi_130102251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:42 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat geldt voor de meeste muziek :) Ik denk dat ik nog geen 1% van alle muziek leuk vind :)
Ik denk dat ik zeker 20 tot 30 procent leuk vind, maar nog geen procent bijzonder. Zit voor mij een groot verschil in.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:44:30 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_130102291
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

Ik denk dat ik zeker 20 tot 30 procent leuk vind, maar nog geen procent bijzonder. Zit voor mij een groot verschil in.
van alle muziek ooit wereldwijd? :D
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 17:47:30 #69
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_130102361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat is er in België beter dan? Als ik dEUS tegenover Spinvis zet en Soulwax tegenover JXL zet scheelt dat echt niet zoveel. En verder moet Belgie het ook ebben van alle ex dEUS-leden spinoffs en derderangs bandjes.

Nederland met Engeland, Duitsland, Canada, VS en Zweden vergelijken is niet echt eerlijk. Daarom moet je het ook in perspectief zien en dan heeft Nederland best leuke actjes. Overigens in andere segmenten dan indie vaak interessanter dan in indie zelf.
België heeft wel meer goede bandjes dan Nederland. Neem bijvoorbeeld Het Zesde Metaal. Ben ik helemaal verslaafd aan.

Zou willen dat we zoiets in Nederland hadden. Niets komt in de buurt.

dEUS vergelijken met Spinvis snap ik ook niet helemaal.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_130102374
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind ook redelijk wat leuk, maar ook weinig bijzonder.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:44 schreef ranja het volgende:

[..]

Dan wordt het wel een stuk minder, Aziatische muziek kan ik i.h.a. minder waarderen. Afrikaanse muziek ken ik niet veel meer dan Ethiopische Jazz en Zuid-Afrikaanse muziek luister ik ook niet veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 15-08-2013 17:55:11 ]
Album top 100 2024
pi_130102376
quote:

[..]

Van professionals die er echt geld aan proberen te verdienen wel. Al is 30 wat ruim, denk dan richting de 20. Ben niet zo'n zeiker in eerste instantie, pas als het gaat om wat ik zelf op zou zetten word ik lastig.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:48:37 #72
13973 ranja
image means nothing
pi_130102384
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

België heeft wel meer goede bandjes dan Nederland. Neem bijvoorbeeld Het Zesde Metaal. Ben ik helemaal verslaafd aan.

Zou willen dat we zoiets in Nederland hadden. Niets komt in de buurt.

Ook leuk, noem je 1 voorbeeld van iets wat je goed vind en dat is dan representatief voor het hele land?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:55:38 #73
13973 ranja
image means nothing
pi_130102568
Ik ken dan weer geen belgische bands die dit soort muziek maken.

of zoiets

groot zal het ook in Nederland nooit worden maar dat mag je ook niet verwachten :)
pi_130102602
quote:

[..]

Ik denk dat ik een van de hoogste percentages hier ga scoren van iedereen wat dat betreft. Van Japanse folkmuziek op de koto tot Ke$ha tot underground Hip-Hop tot Doom Metal en Algerijnse volkmuziek, ik luister het allemaal wel. :D
En dan moet ik nog zoveel ontdekken. Maar echt bijzonder vind ik niet zo superveel dingen nee.

Trouwens net Geogaddi herluisterd, dat is gewoon het beste BoC album, punt uit.
pi_130102616
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:56 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een van de hoogste percentages hier ga scoren van iedereen wat dat betreft. Van Japanse folkmuziek op de koto tot Ke$ha tot underground Hip-Hop tot Doom Metal en Algerijnse volkmuziek, ik luister het allemaal wel. :D
En dan moet ik nog zoveel ontdekken. Maar echt bijzonder vind ik niet zo superveel dingen nee.

Trouwens net Geogaddi herluisterd, dat is gewoon het beste BoC album, punt uit.
Oezbeekse neusfluitmuziek?
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')