zit diep of niet?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:56 schreef Zapata het volgende:
welkom in de wereld van werken.
Vakanties moet je een half jaar van te voren aanvragen en mensen met kinderen hebben voorrang.
Was er maar een bedrijf waar een werkgever tijdelijke inval krachten kon inhuren voor een paar week.
En dan noemen we het een uitzendbureau.
Ja vastquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:56 schreef Zapata het volgende:
Vakanties moet je een half jaar van te voren aanvragen en mensen met kinderen hebben voorrang.
Jaquote:
Dat is het inderdaad, en jij hebt het juiste antwoord zojuist al gegeven. Vakantie mag alleen bij gewichtige redenen geweigerd worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja
Maar goed, dat is een andere discussie.
wat lul jij nou?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad, en jij hebt het juiste antwoord zojuist al gegeven. Vakantie mag alleen bij gewichtige redenen geweigerd worden.
het gaat nu over de maand oktober.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:11 schreef Zapata het volgende:
[..]
wat lul jij nou?
Iedereen wil vrij in de maanden juli augustus vandaar dat je er zo vroeg bij moet zijn.
Ze kunnen moeilijk iedereen vrij geven die twee maanden.
Vooral leuk als je in mei begint bij een bedrijf.
Wat ik lul? Gewoon, de waarheid. Hoe het werkt in de echte wereld.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:11 schreef Zapata het volgende:
[..]
wat lul jij nou?
Iedereen wil vrij in de maanden juli augustus vandaar dat je er zo vroeg bij moet zijn.
Ze kunnen moeilijk iedereen vrij geven die twee maanden.
Vooral leuk als je in mei begint bij een bedrijf.
In de echte wereld mag je helemaal achteraan sluiten als je (nog) geen kinderen hebt.quote:
aha. Dus in jouw wereld zijn er geen inschrijflijsten voor wanneer wie vrij wil in welke weken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat ik lul? Gewoon, de waarheid. Hoe het werkt in de echte wereld.
Dan kan er inderdaad een beroep op je worden gedaan om buiten de schoolvakanties te gaan. Maar zonder zwaarwegende redenen kan je vakantieverzoek niet geweigerd worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de echte wereld mag je helemaal achteraan sluiten als je (nog) geen kinderen hebt.
Nee, want dan heb je dus wel een zwaarwegende reden om iemands verzoek te weigeren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:13 schreef Zapata het volgende:
[..]
aha. Dus in jouw wereld zijn er geen inschrijflijsten voor wanneer wie vrij wil in welke weken.
Iedereen kan vrij nemen op dezelfde datum
En als 20 van de 50 werknemers al in week 2 van september vrij voor vakantie hebben gekregen is dat dus een zwaarwegende reden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan kan er inderdaad een beroep op je worden gedaan om buiten de schoolvakanties te gaan. Maar zonder zwaarwegende redenen kan je vakantieverzoek niet geweigerd worden.
Jezus christus mongool, waarom ga je de discussie dan aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, want dan heb je dus wel een zwaarwegende reden om iemands verzoek te weigeren.
En gaan de mensen met kinderen dus voor. Dat je een vriendin hebt die in het onderwijs werkt interesseert namelijk helemaal niemand iets.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, want dan heb je dus wel een zwaarwegende reden om iemands verzoek te weigeren.
Omdat het niet zo zwart/wit is als jij het doet voorkomenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef Zapata het volgende:
[..]
Jezus christus mongool, waarom ga je de discussie dan aan.
Ik zeg dat bij bepaalde maanden je al een half jaar van te voren je vakantie moet aanvragen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij gaat hier een discussie aan
En wat is daar precies onjuist aan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:19 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik zeg dat bij bepaalde maanden je al een half jaar van te voren je vakantie moet aanvragen.
En dan kom jij met een antwoord dat vakantie alleen bij gewichtige redenen geweigerd mag worden.
En vervolgens kom je met de opmerking dat als er al te veel mensen vakantie hebben aangevraagd dat een gewichtige reden is.
Als je ontslagen wordt omdat je twee weken niet op komt dagen wel zeker.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:20 schreef Zapata het volgende:
sowieso geen ontslag nemen natuurlijk want dan krijg je geen ww.
Gewoon klapstoeltje mee en de hele dag zitten en koffie drinken.
Dat iemand kinderen heeft interesseert mij dan weer geen reet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En gaan de mensen met kinderen dus voor. Dat je een vriendin hebt die in het onderwijs werkt interesseert namelijk helemaal niemand iets.
Omdat je eerst zegt dat ik ongelijk heb met als argument dat vakantie alleen geweigerd mag worden bij "gewichtige zaken".quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En wat is daar precies onjuist aan?
Nee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:15 schreef Zapata het volgende:
[..]
En als 20 van de 50 werknemers al in week 2 van september vrij voor vakantie hebben gekregen is dat dus een zwaarwegende reden.
Dat is geen gewichtige reden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef Zapata het volgende:
[..]
Omdat je eerst zegt dat ik ongelijk heb met als argument dat vakantie alleen geweigerd mag worden bij "gewichtige zaken".
En daarna blijkt dus gewoon dat ik gelijk heb want te veel mensen op vakantie op dezelfde datum valt dus onder "gewichtige zaken".
Snap sowieso niet dat je dat gewichtige zaken noemt.
Door eerste post dacht ik dat je niet helemaal op de hoogte was van de regels, maar dat ben je dus wel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:25 schreef Zapata het volgende:
[..]
Omdat je eerst zegt dat ik ongelijk heb met als argument dat vakantie alleen geweigerd mag worden bij "gewichtige zaken".
En daarna blijkt dus gewoon dat ik gelijk heb want te veel mensen op vakantie op dezelfde datum valt dus onder "gewichtige zaken".
Snap sowieso niet dat je dat gewichtige zaken noemt.
kerel, lees eerst de hele discussiequote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is geen gewichtige reden.
Ooit van uitzendbureau`s/vakantiepersoneel gehoord?
Post dat dan want dat roep je hier niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:33 schreef Zapata het volgende:
[..]
kerel, lees eerst de hele discussie![]()
Ik noem dat geen gewichtige reden en vind het ook belachelijk dat ze geen uitzendkrachten kunnen inhuren voor een paar week.
Aha. En anders krijg je natuurlijk wel WW. Op je 17e, voor een bijbaantje bij de Mediamarkt...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:20 schreef Zapata het volgende:
sowieso geen ontslag nemen natuurlijk want dan krijg je geen ww.
Gewoon klapstoeltje mee en de hele dag zitten en koffie drinken.
Er mag wel meer niet. Mijn vriend en ik zijn dit jaar maar liefst 4 dagen samen op vakantie geweestquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:15 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat mag niet eens... Ik sta dan echt van woede en uit principe dan al bij de rechter. Gelukkig is dat heir niet zo'n probleem waar ik werk.
Maar je kunt niet voor elke baan zomaar uitzendkrachten of vakantiepersoneel aannemen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is geen gewichtige reden.
Ooit van uitzendbureau`s/vakantiepersoneel gehoord?
Sinds wanneer gaan mensen met kinderen standaard voor dan, misschien dat bij sommige bedrijven zo is echter bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb tot nu is het altijd gewoon wie het eerst maalt....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En gaan de mensen met kinderen dus voor. Dat je een vriendin hebt die in het onderwijs werkt interesseert namelijk helemaal niemand iets.
En als je het zo zwart wit leest heeft hij nog gelijk ook. Je moet namelijk helemaal niet zo lang van te voren aanvragen. De wet gaat uit van 14 dagen. En een vakantie kan alleen bij gewichtige redenen geweigerd worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:19 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik zeg dat bij bepaalde maanden je al een half jaar van te voren je vakantie moet aanvragen.
En dan kom jij met een antwoord dat vakantie alleen bij gewichtige redenen geweigerd mag worden.
Een 17-jarige kracht die vakantie wilt, dat valt nu niet direct onder gewichtige redenen (ergo hij is goed vervangbaar door bv. een uitzendkracht).quote:En vervolgens kom je met de opmerking dat als er al te veel mensen vakantie hebben aangevraagd dat een gewichtige reden is.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:56 schreef Zapata het volgende:
Was er maar een bedrijf waar een werkgever tijdelijke inval krachten kon inhuren voor een paar week.
Zo gek is dat niet. Dat alles heeft met plannen te maken en het ligt natuurlijk ook aan de branche waar je werkt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:59 schreef mrPanerai het volgende:
Het is toch wel belachelijk dat je al je vakantie maanden van te voren moet aanvragen.
Dat is ook iets wat ondernemingsraden vast leggen en collega's graag willen zien. En ik heb er geen problemen mee dat degene die kinderen onder de 16 heeft voorrang krijgt in het hoogseizoen. Mijn kinderen zijn inmiddels al over die leeftijd heen en ik pas me graag aan. Sterker nog ik hoef geen vakantie meer in het hoogseizoen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:15 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat mag niet eens... Ik sta dan echt van woede en uit principe dan al bij de rechter. Gelukkig is dat heir niet zo'n probleem waar ik werk.
Door de OR van het bedrijf van mijn vriend is het dus inderdaad vastgelegd in de richtlijnen. Zit met twee anderen in het MT van het filiaal en die kunnen/mogen niet tegelijk weg. Met veel pijn en moeite heeft hij de Vierdaagse vrij gekregen (die hij meeliep!) maar de rest van de schoolvakantie(s) kan hij dus vergeten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ondernemingsraden vast leggen en collega's graag willen zien. En ik heb er geen problemen mee dat degene die kinderen onder de 16 heeft voorrang krijgt in het hoogseizoen. Mijn kinderen zijn inmiddels al over die leeftijd heen en ik pas me graag aan. Sterker nog ik hoef geen vakantie meer in het hoogseizoen.
Hmm dat is in jou geval niet erg prettig. Hoop dat collega's onderling een goede verstandhouding hebben en kunnen ruilen. Ik doe dat ook vaker met collega's. Moet ik werken en krijg geen verlof vraag ik een andere collega. Ik ga dan wel een dag voor hem werken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door de OR van het bedrijf van mijn vriend is het dus inderdaad vastgelegd in de richtlijnen. Zit met twee anderen in het MT van het filiaal en die kunnen/mogen niet tegelijk weg. Met veel pijn en moeite heeft hij de Vierdaagse vrij gekregen (die hij meeliep!) maar de rest van de schoolvakantie(s) kan hij dus vergeten.
Maar een lang weekend met Hemelvaart is ook leuk
Pfff, zo een functie in een MT is ook een groot nadeel. Dat word door velen vaak vergeten. Een goed MT is goud waard. Hoop dan toch wel dat men ieder jaar rouleert.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Meh. Ik heb verdorie 12 weken vrij en hij vijf en (behalve dan die Vierdaagseweek) valt er gewoon geen enkele samen. Het is niet mijn definitie van eerlijk delen, maar mensen met kinderen denken daar gek genoeg héél anders over.
Waarom dan niet gewoon de wetgeving opvolgen? Aanvraag indienen en indien niet binnen 14 dagen schriftelijk afgewezen (incl motivatie) dan is deze automatisch goedgekeurd. De termijn die de werkgever wettelijk heeft om een vakantieaanvraag af te wijzen is immers 14 dagen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:07 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Gewoon aanvraagformulier invullen en inleveren waar je dat normaal zou moeten doen. Wordt het niet ondertekend, dan escaleren naar hogerop en/of HRM.
Indien je nergens gehoor krijgt, brief schrijven aan je leidinggevende en HRM dat je gewoon recht hebt op die vakantie en zij geen reden hebben om die te weigeren, en dat je bereid bent juridische stappen te ondernemen als zij niet binnen een week akkoord gaan of met een geldige reden komen.
En als ze denken dat je bluft dan stap je naar het juridisch loket voor advies.
Maar zover komt het niet want daar zit niemand op te wachten. De leidinggevende niet, en het bedrijf al helemaal niet.
Daar denken ze zelf anders over. De onredelijkheid die voorkomt uit het hebben van kinderen kent bijna geen grenzen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:22 schreef Spatzmann het volgende:
Mensen met kinderen kunnen ook wel een keer thuisblijven desnoods
Dergelijk stelling komen op mij anders ook behoorlijk onredelijk over; pot en ketel...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar denken ze zelf anders over. De onredelijkheid die voorkomt uit het hebben van kinderen kent bijna geen grenzen.
Nou ja, mijn vriend dus, want het gaat om zijn vakantie. En hij kan de discussie met zijn filiaalmanager, die zelf dus ook kinderen heeft, niet al te hard aangaan want die heeft hij nog nodig om daar weer weg te komen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:30 schreef zatoichi het volgende:
Maar ben je de discussie wel eens aangegaan? met drie weken vakantie in een zomervakantie die zes weken duurt is er vast wel een mouw aan te passen.
Maar je kan toch gewoon een gesprek daarover beginnen? Je bevestigt eigenlijk mijn vermoeden dat er aannames gedaan worden die misschien helemaal niet nodig zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, mijn vriend dus, want het gaat om zijn vakantie. En hij kan de discussie met zijn filiaalmanager, die zelf dus ook kinderen heeft, niet al te hard aangaan want die heeft hij nog nodig om daar weer weg te komen.
Heb je enig idee wat er gebeurt als een van die koters een beetje loopt te kuchen?
En moet je ook blank zijn om van de voorkeursregeling gebruik te mogen maken? Of is het hebben van kinderen de enige arbitraire voorwaarde?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de echte wereld mag je helemaal achteraan sluiten als je (nog) geen kinderen hebt.
De beloning is het feit dat je de helft minder kwijt bent voor een overnachting?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:38 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
En moet je ook blank zijn om van de voorkeursregeling gebruik te mogen maken? Of is het hebben van kinderen de enige arbitraire voorwaarde?
Ze kunnen beter mensen die buiten het hoogseizoen op vakantie gaan belonen met bijvoorbeeld wat "gratis" vakantiedagen.
Maar je moet wel weer een stuk verder weg voor gegarandeerd goed weer.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De beloning is het feit dat je de helft minder kwijt bent voor een overnachting?
Ik snap niet zo goed waarom dit in de discussie betrokken moet worden, maar ik ga er vanuit dat je erop doelt dat dan 1 van de ouders naar huis moet om voor het kind te zorgen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat er gebeurt als een van die koters een beetje loopt te kuchen?
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:48 schreef ohmoetdatzo het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom dit in de discussie betrokken moet worden, maar ik ga er vanuit dat je erop doelt dat dan 1 van de ouders naar huis moet om voor het kind te zorgen?
Wat is daar precies het probleem mee?
Of denk je dat iemand met een drukke baan voor zn lol thuis voor zijn zieke kind gaat zorgen en daardoor zijn werk op andere uren moet inhalen? door collega's laat doen
Allemachtig zeg.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar denken ze zelf anders over. De onredelijkheid die voorkomt uit het hebben van kinderen kent bijna geen grenzen.
Jij krijgt kinderen, dus dat is jou probleem. Nu legt men het probleem neer bij iemand die geen kinderen heeft en zich maar moet schikken in de eisen van anderen. Je hebt ook nog mensen zonder kinderen die in het onderwijs werken of mensen wiens partner in een bedrijf werkt wat gewoon 3 weken dichtgaat in juli/augustus. Dan ben je dus de lul en mag je het nog keer vragen als je eenmaal een kind krijgt, wel lullig als dat niet lukt dan kan je nooit op vakantie...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Allemachtig zeg.Besef je wel dat kinderen iets van 10 weken schoolvakantie per jaar hebben en er dan minimaal 1 ouder thuis moet zijn? Als je allebei 6 weken vakantie hebt, betekent dat dat je ongeveer 1 week samen vakantie hebt. Nou, wat een onredelijkheid als je dat wilt.
Ik zie niet zo goed in hoe dat het probleem zou moeten zijn van degenen zonder kinderen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Allemachtig zeg.Besef je wel dat kinderen iets van 10 weken schoolvakantie per jaar hebben en er dan minimaal 1 ouder thuis moet zijn? Als je allebei 6 weken vakantie hebt, betekent dat dat je ongeveer 1 week samen vakantie hebt. Nou, wat een onredelijkheid als je dat wilt.
Relaxed, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten wordt; het is gewoon een feit dat mensen zonder kinderen niet altijd beseffen wat voor een impact kinderen uiteindelijk hebben en wat het betekent in de toekomst. Andersom zullen ouders wellicht wel het zicht een beetje kwijtraken op het feit dat niet alles om de kinderen draait (al is dat persoonlijk vaak wel zo (ik moet ff doortypen want ik moet zo naar het kinderdagverblijfquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is weer platvloers hedonisme wat hier de klok slaat. Als je zo onbeschoft bent om moedwillig geen kinderen te krijgen, maar wel als je ouder bent van onze verzorgingsstaat te profiteren, mag ik hopen dat daar een fikse belastingheffing tegenover staat.
Dit is ook wel weer lekker makkelijk gedacht. Naar mijn meninng moet gewoon iedere werknemer gelijk behandeld worden (kinderen of geen kinderen, moedwillig of niet). En gelukkig gebeurt dat ook bij alle bedrijven waar ik tot op heden in dienst ben geweest. Kinderen nemen is een al dan niet bewuste keuze die concequenties heeft, dat zou je als ouder gewoon moeten weten voordat je er aan begint.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is weer platvloers hedonisme wat hier de klok slaat. Als je zo onbeschoft bent om moedwillig geen kinderen te krijgen, maar wel als je ouder bent van onze verzorgingsstaat te profiteren, mag ik hopen dat daar een fikse belastingheffing tegenover staat.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:55 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dit is ook wel weer lekker makkelijk gedacht. Naar mijn meninng moet gewoon iedere werknemer gelijk behandeld worden (kinderen of geen kinderen, moedwillig of niet). En gelukkig gebeurt dat ook bij alle bedrijven waar ik tot op heden in dienst ben geweest. Kinderen nemen is een al dan niet bewuste keuze die concequenties heeft, dat zou je als ouder gewoon moeten weten voordat je er aan begint.
Hoezo wel en niet ouder blabla onzin.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Relaxed, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten wordt; het is gewoon een feit dat mensen zonder kinderen niet altijd beseffen wat voor een impact kinderen uiteindelijk hebben en wat het betekent in de toekomst. Andersom zullen ouders wellicht wel het zicht een beetje kwijtraken op het feit dat niet alles om de kinderen draait (al is dat persoonlijk vaak wel zo (ik moet ff doortypen want ik moet zo naar het kinderdagverblijf) en dat anderen daar niet altijd rekenen mee kunnen/willen houden.
Anyway als ouder zit je vast aan een bepaalde vakantieperiode, en als niet-ouder heb je ook bepaalde wensen. Dit is toch best allemaal bespreekbaar met elkaar? Volgens mij kom je er bijna altijd wel uit...
Je moet gewoon tijdig je wensen te kennen geven zodat je het kan bespreken. In feite komen dan weer terug bij TS, die is tenslotte gewoon heel laat met zijn vakantie doorgeven en dat levert dus (zonder dat uberhaupt kinderen betrokken zijn bij dit verhaal) problemen op.
ach kom nou, dat je je zomervakantie in het begin van het jaar doorgeeft dat wel, maar als jij bijna 3 maanden op voorhand een weekje vrij in het najaar vraagt moet dat toch kunnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Dat alles heeft met plannen te maken en het ligt natuurlijk ook aan de branche waar je werkt.
Bij mijn werkgever(machinist)onmogelijk. Ik moet al mijn vrije dagen vooraf met de jaar inschrijving vast laten leggen om gegarandeerd verlof te kunnen krijgen. Natuurlijk bij plotselinge familie omstandigheden worden uitzonderingen gemaakt. Maar zo 4- 2 maanden van tevoren verlof vragen met herfstvakantie is wel mogelijk maar je maakt geen enkele kans.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
ach kom nou, dat je je zomervakantie in het begin van het jaar doorgeeft dat wel, maar als jij bijna 3 maanden op voorhand een weekje vrij in het najaar vraagt moet dat toch kunnen.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat je al je vakantiedagen al moet inplannen begin van het jaar. Ow en ik sta al meer dan 20 jaar op de werkvloer.
Echt onredelijk, maar als je daar genoegen mee neemt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Bij mijn werkgever(machinist)onmogelijk. Ik moet al mijn vrije dagen vooraf met de jaar inschrijving vast laten leggen om gegarandeerd verlof te kunnen krijgen. Natuurlijk bij plotselinge familie omstandigheden worden uitzonderingen gemaakt. Maar zo 4- 2 maanden van tevoren verlof vragen met herfstvakantie is wel mogelijk maar je maakt geen enkele kans.
Ik vind dat niet onredelijk. Het punt is dat tijdens de sollicitatie procedure dit allemaal word uitgelegd. Je weet dus dan waar je aan begint. Achteraf klagen heeft dus geen enkele zin. Als je ergens gaat solliciteren zal je voor je zelf een balans moeten maken met alle voordelen en nadelen. Zolang die positief uitslaat voor je zelf is het een prima baan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:22 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Echt onredelijk, maar als je daar genoegen mee neemt.
En hier gaat het dan nog om een weekendbaantje...
Nee, je hebt altijd een plus bezetting. En als je geluk hebt en er zijn mensen over dan zou het mogelijk kunnen zijn. Maar dan weet je dat pas een week van tevoren bij de wekelijkse uitdraai van de diensten. En blijven mensen daadwerkelijk over en niemand wil verlof nemen dan worden die meestal ingezet voor wegonderhoud, TWO, busdiensten(werkzaamheden) etc.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:56 schreef mrPanerai het volgende:
Dat je je groot jaarlijks verlof moet vastleggen ja...maar alle andere verloven, meer dan 3 maanden....doe ff normaal
En op welke sollicitatie zeggen ze: ow ja, als je vrij wil moet je dat 3 maanden op voorhand melden. Dus als je ziek bent zakt de boel ineen?
Wat is dat nou voor bullcrap, alsof de vrije tijd van iemand die geen kinderen heeft minder waard zou zijn. Dan moet je je vakantie maar gewoon eerder vastleggen hoor. En als een kinderloos iemand vakantie aanvraagt, hoe lang blijft dat dan op de plank liggen, want ja stel dat Jan met de kids een week later ook weg wil rond die tijdquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:56 schreef Zapata het volgende:
en mensen met kinderen hebben voorrang.
In mijn geval; flexwerker. Dus 0 rechten en niet te veel klagen anders ben je de volgende dag wegquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:59 schreef Prenzlauer het volgende:
Pfff, een half jaar vantevoren je vakantie vastleggen
In wat voor slavenwereld zitten jullie? Mag je tijdens werktijd nog wel naar de wc of moet je daar ook verlof voor aanvragen?
Flexwerker, alle nadelen van de ZZP-er zonder de voordelen. ik heb met je te doen, eerlijk waar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:06 schreef Zapata het volgende:
[..]
In mijn geval; flexwerker. Dus 0 rechten en niet te veel klagen anders ben je de volgende dag weg
Nou, ik heb het prima naar mijn zin. Want dit zijn dan wel grote nadelen maar de voordelen zijn van een nog groter formaat. Daarbij mag ik nog altijd mijn mening spuien binnen de organisatie en word ik niet afgestraft. En dat wil voor mij wel wat zeggen, want op vakgebied houd ik zeker geen blad voor de mond. Maar daar zet ik ook wat tegenover. Namelijk niet zeiken en goed werk afleveren waar je voor bestelt bent. Het mes snijd van twee kanten. En bij mij gaat dat zelfs zover dat zelfs mijn teammanager een dienst voor mij opvangt als echt nood aan de man is. Hij is immers zelf machinist geweest.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:59 schreef Prenzlauer het volgende:
Pfff, een half jaar vantevoren je vakantie vastleggen
In wat voor slavenwereld zitten jullie? Mag je tijdens werktijd nog wel naar de wc of moet je daar ook verlof voor aanvragen?
Ik dacht dat je freelancer was?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou, ik heb het prima naar mijn zin. Want dit zijn dan wel grote nadelen maar de voordelen zijn van een nog groter formaat. Daarbij mag ik nog altijd mijn mening spuien binnen de organisatie en word ik niet afgestraft. En dat wil voor mij wel wat zeggen, want op vakgebied houd ik zeker geen blad voor de mond. Maar daar zet ik ook wat tegenover. Namelijk niet zeiken en goed werk afleveren waar je voor bestelt bent. Het mes snijd van twee kanten. En bij mij gaat dat zelfs zover dat zelfs mijn teammanager een dienst voor mij opvangt als echt nood aan de man is. Hij is immers zelf machinist geweest.
Wat is dit voor onzin. Ik kan het hier twee weken te voren zelfs nog aanvragen, als ik alles goed achterlaat dan is het geen probleem.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:56 schreef Zapata het volgende:
Was, in mijn vorig leven als ontwerper/projectengineer piping. Hoef je niet te vragen dat mij het machinisten vak nog beter bevalt ook. Ik ben wel wat gewend. Vanaf mijn 40ste levensjaar machinist.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Ik dacht dat je freelancer was?
Ik vind het een vorm van loyaliteit dat je commentaar kan geven op hoe alles loopt. Ik weet niet in wat voor bedrijven jullie werken maar mijn team (6mensen) geeft constant feedback op elkaars werk, we nemen vlekkeloos elkanders taken over als iemand meer werk heeft en als we daar dingen in zien waar we het niet mee eens zien wordt dat besproken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou, ik heb het prima naar mijn zin. Want dit zijn dan wel grote nadelen maar de voordelen zijn van een nog groter formaat. Daarbij mag ik nog altijd mijn mening spuien binnen de organisatie en word ik niet afgestraft. En dat wil voor mij wel wat zeggen, want op vakgebied houd ik zeker geen blad voor de mond. Maar daar zet ik ook wat tegenover. Namelijk niet zeiken en goed werk afleveren waar je voor bestelt bent. Het mes snijd van twee kanten. En bij mij gaat dat zelfs zover dat zelfs mijn teammanager een dienst voor mij opvangt als echt nood aan de man is. Hij is immers zelf machinist geweest.
Maar in een bedrijf waar alles 24/7(vroeg,laat, nacht) moet draaien word dit al heel wat moeilijker. Vooral ook als het om die sectoren gaat waar je vast zit aan dienstregelingen. Je kunt doodeenvoudig niet een trein uit de dienst halen omdat machinist x plots een dag verlof wil genieten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:30 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vind het een vorm van loyaliteit dat je commentaar kan geven op hoe alles loopt. Ik weet niet in wat voor bedrijven jullie werken maar mijn team (6mensen) geeft constant feedback op elkaars werk, we nemen vlekkeloos elkanders taken over als iemand meer werk heeft en als we daar dingen in zien waar we het niet mee eens zien wordt dat besproken.
We hebben afgesproken dat 3 aanwezigen minimum nodig. En dat bekijken we gewoon in een excelletje en we zorgen dat alles vlot loopt. Ik kan meestal makkelijk zeggen dat ik de volgende 10 dagen niet kom, en dan wordt dat opgevangen (36 vakantiedagen/ jaar).
Kijk het voordeel van wisseldiensten is natuurlijk dat je makkelijk overdag met een late dienst in de ochtend die monteur kan laten komen en met een vroege dienst in de middag. En als het echt niet gaat dan schakel je een familie lid in. Maar ik heb altijd een weg kunnen vinden door mijn jaarlijks rooster in te passen op mijn privé leven. Dus afspraken maak ik aan de hand van mijn rooster. En ik hoef nooit verlof te nemen voor afspraken met huisarts, tandarts, gemeente etc etc.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 06:11 schreef mrPanerai het volgende:
Ik snap dat er een dienstregeling enzo is, maar een inschrijfronde voor snipperdagen? Dus als je ketel het begeeft en je moet thuis zijn omdat er een monteur komt, pech? Wat gebeurt er als je plots ziek wordt?
Het zal wel gewoonte zijn.
Sorry hoor, maar dit komt juist gefrustreerd over eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:05 schreef superniger het volgende:
Heerlijk die gefrustreerd ouders in dit topic
Altijd hun kinderen als argument gebruiken om voordeeltjes te krijgen en voorgetrokken te worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |