Klopt. Het is ook veel aantrekkelijker. Precies wat je zegt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:06 schreef Metro2005 het volgende:
Waarschijnlijk vind je de fantasiewereld zo prettig omdat de echte wereld niet zo mooi is als je fantasie. Ik herken het wel een beetje en kan me ook helemaal verliezen in 'digitale omgevingen' en dat kan van alles zijn, van youtube filmpjes over mensen die op leuke lokaties in de bergen / natuur wonen tot aan computergames. Gewoon omdat dat aantrekkelijker is dan real life vanwege de mate van controle of domweg omdat het nou eenmaal leuker is dan je huidige leven kan je je daar best wel in verliezen. Probeer het te beperken maar ik zie er geen kwaad in om het als uitvlucht te zien. Net als andere mensen vluchten in drankgebruik of drugs vlucht ik wel eens GTA4 of een andere digitale omgeving in.
Dankje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:22 schreef Faux. het volgende:
Droom je leven niet, leef je dromen
Ik snap dat je eigen wereld leuker is dan de echte wereld. Je leeft echter gewoon op aardeProbeer de dingen uit je droomwereld die realistisch zijn op te schrijven, zet je schouders eronder en ga tot het uiterste om dat in de echte wereld voor elkaar te krijgen. De moed opgeven is te makkelijk en bovendien eeuwig zonde. Je leeft maar één keer. Doe vandaag nog iets dat je opbeurt en ga aan de slag om stukjes van jouw droomwereld naar de echte wereld te brengen. Zoek contact met vrienden (maak ze als je ze niet hebt) en aanschouw wat voor prachtigs onze wereld heeft dat in geen droomwereld te vinden is: gevoelens van genegenheid. Vriendschap, of misschien zelfs wel liefde.
Succes TS, ik heb de volste vertrouwen in je
Ja klopt. Vergelijk nu alleen al de werkplek van Ally McBeal. Wat daar allemaal kan en de verhoudingen die de mensen onderling met elkaar hebben, in het echte leven gaat dat gewoon niet zo.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:38 schreef Mishu het volgende:
Het zijn fictieve personen dus zij kunnen bijvoorbeeld wel heel emotioneel zijn want de regisseur weet toch wat er gebeurt.
Als jij in het echte leven witty comments gaat geven op je werk wordt je toch echt wel ontslagen
Maar karakters zijn wel gebaseerd op echte emoties van echte mensen, alleen dan in een wereld waar veel meer kan omdat het toch nep is.
Openbaring.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:34 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Tja, hoe zou je dat in het Nederlands zeggen... Een verheldering.
Sporten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:16 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat doe je verder, behalve series kijken?
Ja dat is het ook. Je zit helemaal in hun beleving en dat geeft je een gevoel van verbondenheid met het personage.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:32 schreef pietkanarie het volgende:
Van fictieve personages weet je vaak meer dan van de mensen om je heen. Als je het hebt over bijvoorbeeld filmpersonages... in het algemeen krijg je hun levensverhaal te zien. Dat is vaak iets waar je bij 'echte mensen' heel geleidelijk achter komt.
Ik ontmoet mensen op school en dergelijken. Maar ik heb er gewoon niet zoveel mee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:59 schreef japiedevlugge het volgende:
- Sociale isolatie
- Geen fuck te doen hebben
- Toegang tot het internet
Dan krijg je dit.
Oplossing: met mensen omgaan: werk/school & vrienden.
Herkenbaar. Ik ben een tijdje liedjes ingezongen voor de doorverkoop, als een soort paspop zeg maar. BN-ers bleken zo anders dan ik dacht. Ze zijn ook gewoon bezig met plannen, handjes schudden, gezicht laten zien, handjes schudden... en hebben vaak een slonzig geklede partner die al hun zaken regelt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Ik ontmoet mensen op school en dergelijken. Maar ik heb er gewoon niet zoveel mee.
BN-ers idealiseer ik ook niet. Nederlandse televisie boeit me over het algemeen niet zo heel erg. Maar als ik heel eerlijk ben zie ik Los Angeles wel altijd als een grote droomwereld. Terwijl ik weet dat dit ook niet zo zal zijn, maar dan heb ik iets om over te dromen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:41 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik ben een tijdje liedjes ingezongen voor de doorverkoop, als een soort paspop zeg maar. BN-ers bleken zo anders dan ik dacht. Ze zijn ook gewoon bezig met plannen, handjes schudden, gezicht laten zien, handjes schudden... en hebben vaak een slonzig geklede partner die al hun zaken regelt.
Ik hoop dat de Amerikaanse formule je op een gegeven moment zal gaan vervelen. Vergeet niet dat deze shows er alleen op zijn gemaakt om de Yanks te blijven kijken naar reclame. Zodat men juist niet gestimuleerd wordt om zelf de kers op je slagroom te vinden. Ik was een tijdje echt verslaafd aan series kijken, het liefst 's nachts. Werd er oliedom en wereldvreemd van.
quote:
Gewoon een openbaring...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:34 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Tja, hoe zou je dat in het Nederlands zeggen... Een verheldering.
Is dat niet hetzelfde als doodgaan, of is dat weer te ingrijpend?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:43 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
Soms zou ik willen dat ik voor 100 of zelfs 1000 jaar kon slapen. Gewoon een tijd lang niet meer wakker hoeven worden.
Als je doodgaat kom je nooit meer terug. Als je lang slaapt word je ooit weer wakker. In de hoop dat je er dan wel klaar voor bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:50 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als doodgaan, of is dat weer te ingrijpend?
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:19 schreef Re het volgende:
spiegel het eens naar jezelf toe...ben jij ook een ideaal droomfiguur voor anderen
Als je doodgaat kom je ook terug d.m.v. reïncarnatie.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:00 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Als je doodgaat kom je nooit meer terug. Als je lang slaapt word je ooit weer wakker. In de hoop dat je er dan wel klaar voor bent.
Tuurlijk jongen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:41 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Als je doodgaat kom je ook terug d.m.v. reïncarnatie.
Wat heeft dat er mee te maken? Niet iedereen die afwijkt van wat de samenleving als 'normaal' ziet is een potentiële moordenaar...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:47 schreef Panzermaus het volgende:
Ze mogen jou nooit een wapenvergunning geven, Abraham. Je bent helemaal gek!
En hij eindigt in een psychiatrische instelling, niet te vergeten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:56 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
Heb je Catcher in the Rye gelezen? Gaat over een intelligente jongeman die op een grappige manier beschrijft hoe hij steeds meer de 'klik' met andere mensen verliest. Hij is niet gemotiveerd op de uni omdat hij ziet dat mensen met succes vaak vuil zijn. Hij kan amper naar zijn goedbedoelende professor luisteren omdat die ouwe er wanstaltig uitziet. Hij wil niet volwassen worden, hij wil niet oud worden, hij wil een onschuldige held zijn. Zijn terugkerende droom is dat hij aan een afgrond van een korenveld (?) staat. In het veld spelen kinderen. Het enige wat hij wil doen is indien nodig zo'n kind opvangen. Wie hij ook om zich heen heeft, hij voelt zich eenzaam in zijn (enigszins hypocriete) naïviteit. Dit boek is een aanrader voor iedereen die niet zeker weet of het zin heeft om een ruggegraat te kweken.
Dat is me wat te serieus denk ik. Ik houd meer van comedy's. Drama heb ik al genoeg in m'n eigen hoofd zitten.quote:
Heb ik dat ooit beweerd dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:19 schreef Re het volgende:
spiegel het eens naar jezelf toe...ben jij ook een ideaal droomfiguur voor anderen
Bang dat ik een school binnenwandel en ga schieten? Maak je daar maar niet druk omquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:47 schreef Panzermaus het volgende:
Ze mogen jou nooit een wapenvergunning geven, Abraham. Je bent helemaal gek!
Dat klinkt herkenbaar... Misschien huur ik het eens.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:56 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
Hij wil niet volwassen worden, hij wil niet oud worden, hij wil een onschuldige held zijn.
Psychologische hulp ben ik klaar mee. Ik geloof daar niet in.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Het is ontwijkgedrag, niks minder. Een manier om je niet kwetsbaar te voelen. Ik raad je aan professionele hulp te zoeken, aangezien je aangeeft dat het voelt alsof iedereen tegen je is en de meest simpele dingen in het leven je helemaal opvreten van binnen. Een levendige fantasie is een ding, maar dat is daadwerkelijk problematisch.
Fictieve personages zijn veilig. Jij weet alles over hen, zij niks over jou. Is het niet een manier waarop mensen jou nooit leren kennen?
waarom zou een droomfiguur jou dan willen accepteren als "partner"quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:46 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Heb ik dat ooit beweerd dan?
Als je weinig te bieden hebt aan andere mensen, is dat een punt waar je aan kunt werken. Als je groeit als persoon, sta je vanzelf meer open voor contact met andere mensen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:51 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Psychologische hulp ben ik klaar mee. Ik geloof daar niet in.
Verder klopt het wel wat je zegt. Maar aan de andere kant heb ik zoals sommige mensen al suggereerde zelf ook iet veel te bieden.
Als elk aspect van je leven bestaat uit het ontwijken van de werkelijkheid, lijkt me dat niet gezond. Het belemmert hem om zich open te stellen voor mensen die echt bestaan. Bij de gemiddelde romanlezer is het tijdelijk vermaak en heeft het geen gevolgen voor de omgang met echte mensen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Even afgezien van TS zijn (andere) issues: is leven in een fantasiewereld echt zo erg? Romans lezen is toch feitelijk ook een soort vlucht uit de werkelijkheid en daar kijkt niemand van op.
En dat is volgens mij ook een heel belangrijk punt... Je eigen onzekerheid zit je in de weg.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je weinig te bieden hebt aan andere mensen, is dat een punt waar je aan kunt werken. Als je groeit als persoon, sta je vanzelf meer open voor contact met andere mensen.
Ja, ik zeg ook: afgezien van zijn (andere) issues.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als elk aspect van je leven bestaat uit het ontwijken van de werkelijkheid, lijkt me dat niet gezond. Het belemmert hem om zich open te stellen voor mensen die echt bestaan. Bij de gemiddelde romanlezer is het tijdelijk vermaak en heeft het geen gevolgen voor de omgang met echte mensen.
Dank jequote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En hij eindigt in een psychiatrische instelling, niet te vergeten.
Iets zegt me dat hij dan niet dit topic had geopend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik zeg ook: afgezien van zijn (andere) issues.
Maar misschien is TS hier wel heel happy mee. Kunnen wij hem wel weer allemaal de kant van 'normaal' op willen duwen, maar het is zijn keuze.
Iets?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iets zegt me dat hij dan niet dit topic had geopend.
Omdat het een droomfiguur is. Lijkt me nogal logisch. En omdat mijn droomfiguur geen smaak heeft.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zou een droomfiguur jou dan willen accepteren als "partner"
Het was maar een gedachtegang die door me heen ging en die ik wilde opschrijven. Ik wil m'n droom vriend niet kwijt, hoe triest dat ook mag zijn. En m'n platonische liefde even min.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iets zegt me dat hij dan niet dit topic had geopend.
ik vind het maar een verkapte ophemeling van jezelf en dat niet kunnen vertalen naar de werkelijkheid, zo kun je lekker wegzwijmelen met de gedachte dat niemand je wilquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:47 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Omdat het een droomfiguur is. Lijkt me nogal logisch. En omdat mijn droomfiguur geen smaak heeft.
Hoezo ophemeling van mezelf? Het gaat niet om een ego streling, het gaat gewoon om mijn eigen behoefte aan een vent als die in mijn dromen. Meer is het niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:00 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het maar een verkapte ophemeling van jezelf en dat niet kunnen vertalen naar de werkelijkheid, zo kun je lekker wegzwijmelen met de gedachte dat niemand je wil
het is toch fantastisch dat een droomfiguur op jou valt, ik snap wel dat je in dat wereldje wil blijven waar je 100% controle hebt over je egoquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:02 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Hoezo ophemeling van mezelf? Het gaat niet om een ego streling, het gaat gewoon om mijn eigen behoefte aan een vent als die in mijn dromen. Meer is het niet.
Probeer je me nu woorden in de mond te leggen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:04 schreef Re het volgende:
[..]
het is toch fantastisch dat een droomfiguur op jou valt, ik snap wel dat je in dat wereldje wil blijven waar je 100% controle hebt over je ego
nee hoorquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:06 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Probeer je me nu woorden in de mond te leggen?
Als je eenzaam bent en de juiste mensen niet kunt vinden in je leven dan ga je ze zelf verzinnen. Ik denk niet dat dit een niet veel voorkomend iets is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:07 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor...maar een ideaalwereld is een creatie van jezelf
dat komt door een discrepantie tussen jouw droomwereld en de werkelijkheid, althans de perceptie daarvan, en hoe schoner je je eigen droomwereld maakt hoe groter het gat naar de werkelijkheid. Terwijl die werkelijkheid helemaal niet zo zwart is als jij dat inkleurtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:08 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Als je eenzaam bent en de juiste mensen niet kunt vinden in je leven dan ga je ze zelf verzinnen. Ik denk niet dat dit een niet veel voorkomend iets is.
Oh nee..?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:12 schreef Re het volgende:
[..]
dat komt door een discrepantie tussen jouw droomwereld en de werkelijkheid, althans de perceptie daarvan, en hoe schoner je je eigen droomwereld maakt hoe groter het gat naar de werkelijkheid. Terwijl die werkelijkheid helemaal niet zo zwart is als jij dat inkleurt
de perceptie ervan wel ja... maar absoluut gezien is er natuurlijk maar 1 werkelijkheidquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:14 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Oh nee..?
Kan het niet zijn dat jouw werkelijkheid anders is dan die van mij?
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:17 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
Je kan ook zo'n levensechte pop bestellen. Die stinkt niet, zeurt niet, zegt niet af, gaat niet vreemd, wil je niet stiekem zien vallen, zegt geen stomme dingen, gaat niet huilen, drammen, je leegzuigen, laat je niet onzeker voelen en zal je nooit verlaten.
Waar denk je dat necrofilie ontstaat?
Waarschijnlijk niet objectief, maar wel subjectief.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef kristalhelder het volgende:
Is jouw werkelijkheid heel erg dan?
Wat kan je allemaal voor erge dingen meegemaakt/gezien hebben dat het leven zo erg is?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:25 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet objectief, maar wel subjectief.
Kennelijk ben ik gewoon niet echt een sterk persoon, en de problemen die ik heb gekregen kan ik niet handelen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:30 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Wat kan je allemaal voor erge dingen meegemaakt/gezien hebben dat het leven zo erg is?
15-jarige die praat over "het leven"quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:22 schreef Faux. het volgende:
Ik snap dat je eigen wereld leuker is dan de echte wereld. Je leeft echter gewoon op aarde Probeer de dingen uit je droomwereld die realistisch zijn op te schrijven, zet je schouders eronder en ga tot het uiterste om dat in de echte wereld voor elkaar te krijgen. De moed opgeven is te makkelijk en bovendien eeuwig zonde. Je leeft maar één keer. Doe vandaag nog iets dat je opbeurt en ga aan de slag om stukjes van jouw droomwereld naar de echte wereld te brengen. Zoek contact met vrienden (maak ze als je ze niet hebt) en aanschouw wat voor prachtigs onze wereld heeft dat in geen droomwereld te vinden is: gevoelens van genegenheid. Vriendschap, of misschien zelfs wel liefde.
Dan zou ik met een psycholoog gaan pratenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:33 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik gewoon niet echt een sterk persoon, en de problemen die ik heb gekregen kan ik niet handelen.
Waarschijnlijk zouden genoeg mensen er prima mee uit de voeten kunnen. Het ligt aan mij. Volgens ij is het ook nogal familiair.
Sommige mensen zijn jong volwassen, andere zijn met 40 nog kinds. Leeftijd zegt ook niet alles hèquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef Kola het volgende:
[..]
15-jarige die praat over "het leven"![]()
![]()
Hij doet het anders prima, alsof je zo wijs bent als je een paar jaar ouder bentquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef Kola het volgende:
[..]
![]()
de ervaringen zijn misschien kwantitatief wat lager maar dat zegt niets over de kwalitatieve inhoud daarvan, dus doe ff rustig met je gedenigreerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef Kola het volgende:
[..]
![]()
Dit is gewoon overgenomen van een afgezaagde quote ergens. Onder het mom van filosofische wijsheid.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:36 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn jong volwassen, andere zijn met 40 nog kinds. Leeftijd zegt ook niet alles hè
Ik was op mijn 13e ook al verder. Las nieuws, hoge algemene kennis, was geinteresseerd in politiek en bnw-onderwerpen terwijl leeftijdsgenootjes niet eens wisten wat politiek links of rechts betekendequote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:36 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn jong volwassen, andere zijn met 40 nog kinds. Leeftijd zegt ook niet alles hè
Das dan wel weer waarquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:40 schreef Kola het volgende:
[..]
Dit is gewoon overgenomen van een afgezaagde quote ergens. Onder het mom van filosofische wijsheid.
Zo cliché dat het pijnlijk is.
WTF ben jij anyway?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:40 schreef Kola het volgende:
[..]
Dit is gewoon overgenomen van een afgezaagde quote ergens. Onder het mom van filosofische wijsheid.
Geen idee hoe oud je bent-jarige die niets toevoegt aan dit topicquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef Kola het volgende:
[..]
![]()
Same here, maar dan is er nog altijd dit nummer (met dank aan een fok.nl-member die mij er van de week op wees toen ik mijn longen uit mijn lijf klaagde):quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:33 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Kennelijk ben ik gewoon niet echt een sterk persoon, en de problemen die ik heb gekregen kan ik niet handelen.
Waarschijnlijk zouden genoeg mensen er prima mee uit de voeten kunnen. Het ligt aan mij. Volgens ij is het ook nogal familiair.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Futue te ipsum et caballum tuum.
Neuh. Niets afgezaagde quote ergens, behalve die eerste regel uiteraard, daarom staat-ie ook cursief. Cliché of niet, het was bedoeld om TS te helpen. En zelfs al heb ik 'm maar 0,00001% geholpen met mijn "filosofische wijsheid dat zo cliché is dat het pijnlijk is", dan was dat 't waard.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:40 schreef Kola het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:51 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
[..]
Same here, maar dan is er nog altijd dit nummer (met dank aan een fok.nl-member die mij er van de week op wees toen ik mijn longen uit mijn lijf klaagde):Is dit 'n grap?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, bij heel veel mensen die het leven niet meer ziet zitten is het zelfrespect heel laag. Je hebt ook een gezegde: "Je kan niet van anderen houden als je niet van jezelf houdt", of iets in die trantquote:
Waarom zou je van jezelf moeten houden om van iemand anders te kunnen houden? Heb die logica nooit begrepen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:57 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Nee, bij heel veel mensen die het leven niet meer ziet zitten is het zelfrespect heel laag. Je hebt ook een gezegde: "Je kan niet van anderen houden als je niet van jezelf houdt", of iets in die trant
Hou jij van jezelf?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:05 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Waarom zou je van jezelf moeten houden om van iemand anders te kunnen houden? Heb die logica nooit begrepen.
Ik ben niet verwend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:47 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
Egoïsme uit zich vaak in emotionele verwendheid. Verwende mensen kunnen de dingen waarmee ze zijn verwend niet waarderen omdat ze het niet echt verdienen.
Narcisme en egoisme omtstaan vaak door onzekerheidquote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:17 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
Daar hoef ik niet om te liegen hoor: Nee.
Hoewel, misschien ook wel. Ik ben nogal egoïstisch ingesteld. Dus dan houd ik eigenlijk wel van mezelf. Heel veel zelfs.
Mooie peptalk, maar je vergeet dat je in het leven nu eenmaal ook het nodige talent, de financiële middelen en wat geluk nodig hebt om iets te bereiken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:10 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Je hebt weinig bereikt in je eigen leven. Die realisatie probeer je te ontlopen door op je computer je tijd te verdoen. Terwijl je tv kijkt vergeet je hoe kut je leven is, maar zodra de serie afgelopen is voel je je leeg.
Fictionele personages stellen je ,zoals je al zegt, niet teleur. Je ziet hen allemaal awesome dingen beleven. Dit spreekt je zo aan, omdat het iets is wat je van binnen altijd al gewild hebt.
Ga dat dus doen man. Maak jouw leven zo dat iemand er een script over zou kunnen schrijven. Het kan, en je zal niet de eerste zijn. Stel jezelf een doel, een groot doel. Ga hiermee aan de slag, met alles wat je in je hebt. Delete elke serie, computerspel en andere afleiding en ga ervoor.
Deze man durfde geen vrouwen aan te spreken vroeger. Ter inspiratie:
Na 5 minuutjes zappen moet ik je daar eigenlijk wel gelijk in gevenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:03 schreef pietkanarie het volgende:
Talent komt op de tweede plaats.
Misschien kun je iets specifieker zijn. Vind dit maar een vage dooddoener.quote:Allereerst is lef nodig om uit je comfortzone te komen.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:25 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Na 5 minuutjes zappen moet ik je daar eigenlijk wel gelijk in geven
[..]
Misschien kun je iets specifieker zijn. Vind dit maar een vage dooddoener.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:56 schreef Mevrouw_Chelouche het volgende:
Heb je Catcher in the Rye gelezen? Gaat over een intelligente jongeman die op een grappige manier beschrijft hoe hij steeds meer de 'klik' met andere mensen verliest. Hij is niet gemotiveerd op de uni omdat hij ziet dat mensen met succes vaak vuil zijn. Hij kan amper naar zijn goedbedoelende professor luisteren omdat die ouwe er wanstaltig uitziet. Hij wil niet volwassen worden, hij wil niet oud worden, hij wil een onschuldige held zijn. Zijn terugkerende droom is dat hij aan een afgrond van een korenveld (?) staat. In het veld spelen kinderen. Het enige wat hij wil doen is indien nodig zo'n kind opvangen. Wie hij ook om zich heen heeft, hij voelt zich eenzaam in zijn (enigszins hypocriete) naïviteit. Dit boek is een aanrader voor iedereen die niet zeker weet of het zin heeft om een ruggegraat te kweken.
Geluk hebben is onzin. Je maakt je eigen geluk. Financiele middelen zijn te regelen. Goede genen zijn een bonus, maar het kan ook prima zonder. Talent kun je leren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:54 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Mooie peptalk, maar je vergeet dat je in het leven nu eenmaal ook het nodige talent, de financiële middelen en wat geluk nodig hebt om iets te bereiken.
Hoe hard ik het zelf ook wens, ik ga nooit naar Mars reizen
Waarom zou iemand van je houden als je niet van jezelf houdt? Zou jij van iemand kunnen houden die zichzelf stiekem een loser vindt? Zou jouw ideale man of vrouw iemand zijn die zichzelf een loser vindt?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:05 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Waarom zou je van jezelf moeten houden om van iemand anders te kunnen houden? Heb die logica nooit begrepen.
Zoveel eisen heb ik niet. Hij moet buitengewoon breed zijn (gespierd niet dik), en ik moet er een klik mee voelen. Iedereen heeft dingen die je niet aanstaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:04 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
Waarom zou iemand van je houden als je niet van jezelf houdt? Zou jij van iemand kunnen houden die zichzelf stiekem een loser vindt? Zou jouw ideale man of vrouw iemand zijn die zichzelf een loser vindt?
Jij wilt iets in een andere persoon, dat je zelf niet hebt. Dat werkt niet zo. Ik vind het stom dat je klaagd dat je geen ideaal persoon kan vinden, terwijl jij zelf geen ideaal persoon bent. Juist omdat je begrijpt dat jij niet perfect bent, moet je begrijpen dat andere mensen dat ook niet zijn.
Verder, zoals velen al zeiden, zie ik dit eerder als een slap excuus om jouw werkelijkheid te ontvluchten. Dat wordt je niet gelukkig van.
Tuurlijk jongen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 05:04 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Geluk hebben is onzin. Je maakt je eigen geluk. Financiele middelen zijn te regelen. Goede genen zijn een bonus, maar het kan ook prima zonder. Talent kun je leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |