abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130058474
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

En speciale allochtonen woningen en moslim tehuizen hebben geen 'bepaald' toegangsbeleid?
Volgens mij niet. Volgens mij proberen ze daar bepaalde etnische groepen aan te trekken op basis van de inrichting en/of andere manieren om die groepen te lokken.

Wanneer jij als blanke autochtoon je ook aangetrokken voelt om daar te gaan wonen mag dat volgens mij wel. Lijkt me in ieder geval juridisch anders niet haalbaar.
Krekker is de bom!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:18:30 #52
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130058475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:12 schreef Fides het volgende:
In principe niet zo'n probleem lijkt me inderdaad. Als het de proporties van sommige staten de VS krijgt kan je wel het probleem krijgen door de gedachte van:
Veiligheid is geen publiek issue meer, want ik (en mijn andere well-off vrienden) regelen dat allemaal zelf wel omdat we zelf betalen voor private beveiliging van ons buurtje -> lobbying voor focus op andere zaken dan veiligheidszorg want niet meer noodzakelijk voor de mensen met knaken -> budgetten publieke veiligheidszorg (lees: politie) gaan omlaag -> politie gaat zich met minder bezig houden met surveillance e.d. -> gated communities hebben hun eigen "private politie" die surveilleert terwijl de onderklasse in een soort van vogelvrije buurten woont omdat die zowel geen politie surveillance meer heeft, en private security niet betaald kan worden.
Dat is één glazen bol. Ik kan nog wel 20 glazen bollen bedenken met andere scenario's.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_130058510
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Welke hypocrieten in Amsterdam? De PvdA in Capelle maakt bezwaar tegen een plan voor een gated community in Capelle, daar heeft Amsterdam niks mee te maken, Calimero.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

PvdA Amsterdam =/= PvdA Capelle.
Andere schuit, zelfde vlag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:20:01 #54
53267 TC03
pi_130058533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Andere schuit, zelfde vlag.
Nee. Andere fractie, ander beleid. Je kan mensen in Capelle niet verantwoordelijk houden voor beleid in Amsterdam.
pi_130058586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Volgens mij proberen ze daar bepaalde etnische groepen aan te trekken op basis van de inrichting en/of andere manieren om die groepen te lokken.

Wanneer jij als blanke autochtoon je ook aangetrokken voelt om daar te gaan wonen mag dat volgens mij wel. Lijkt me in ieder geval juridisch anders niet haalbaar.
Met het doel alleen moslims te trekken.

Bij gated communities wil men alleen welgestelden hebben die het kunnen betalen. Men gaat niet op religie.
1947-2016
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:21:49 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130058593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is één glazen bol. Ik kan nog wel 20 glazen bollen bedenken met andere scenario's.
Op zich zijn er wereldwijd wel genoeg gated communities, ook in de westerse wereld, om een onderzoek naar de maatschappelijke reactie en gevolgen van zo'n wijk uit te voeren, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het de samenhang tussen de mensen bevordert.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_130058609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee. Andere fractie, ander beleid. Je kan mensen in Capelle niet verantwoordelijk houden voor beleid in Amsterdam.
Zelfde partijbestuur.
1947-2016
pi_130058616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef TC03 het volgende:

[..]

Mwah, glazen bol is het natuurlijk niet echt. In de criminologie/bestuurswetenschap/rechtsociologische hoek is hier al lang (vanaf de jaren '80) over geschreven, met name door Shearing, omdat dit in de VS en Zuid-Afrika (en nog wat landen) allang speelt. Er zijn in die landen veel meer private beveiligers dan politieagenten, en dit kan nogal wat (zowel positieve als negatieve) sociale gevolgen hebben:
http://www.jstor.org/disc(...)2&sid=21102531444711
http://heinonline.org/HOL(...)&collection=journals
http://www.mubs.ac.ug/pro(...)f%20Policing%20-.pdf
http://onlinelibrary.wile(...)-6478.00263/abstract
etc.
pi_130058660
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef Red_85 het volgende:
Zelfde partijbestuur.
Niet alle partijen zijn geleid als de PVV of SP.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:26:15 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130058722
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Niet liegen, bij het aannemen van de functie binnen de PvdA krijgen ze allemaal de gekloonde hersenen van Samsom geïmplanteerd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_130058732
Zo ver is het hier nog lang niet. En zo ver gaat het hier niet komen ook. Geen gewapende privelegertjes die de boel beveiligen en niemand binnenlaten.

Dit is gewoon een plot met een gracht en een hek. Qua adres hoeft het ook geen probleem te zijn. Het perceel heeft een adres en elk pand er op kun je een toevoeging geven. Brievenbus bij de poort. Is het een luxeproject, dan laat je iemand van het onderhoudspersoneel de post langsbrengen.

Bij mij is Spanje kwam de postbode het terrein op. Vlak achter de poort stond een partij brievenbussen. Makkelijk zat. De poort was overdag ook gewoon open. Pas 's avonds ging de poort dicht.
pi_130058775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Goed argument.

Ik vind het hetzelfde principe. Blijft raar dat de pvda er tegen is. Je mag toch ook een hek zetten voor een woongemeenschap of je eigen huis, waarom dan niet voor een wijk. Zeker aangezien de politiek gewoon keihard faalt om het volk adequaat te beschermen tegen het import tuig is dit een logisch gevolg.
Dit.
Als je je niet genoeg beschermd voelt door de overheid moet je het zelf doen.
En als je daar de middelen voor hebt moet dat toch ook kunnen? Wat is daar op tegen?
pi_130058812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef Lavenderr het volgende:
Dit.
Als je je niet genoeg beschermd voelt door de overheid moet je het zelf doen.
En als je daar de middelen voor hebt moet dat toch ook kunnen? Wat is daar op tegen?
...

Kwalijke gedachtengang, wat mij betreft. Zet de poort open (pun intended) naar eigen rechter spelen, al dan niet met wapens.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:29:52 #64
53267 TC03
pi_130058830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef Fides het volgende:

[..]

Mwah, glazen bol is het natuurlijk niet echt. In de criminologie/bestuurswetenschap/rechtsociologische hoek is hier al lang (vanaf de jaren '80) over geschreven, met name door Shearing, omdat dit in de VS en Zuid-Afrika (en nog wat landen) allang speelt. Er zijn in die landen veel meer private beveiligers dan politieagenten, en dit kan nogal wat (zowel positieve als negatieve) sociale gevolgen hebben:
http://www.jstor.org/disc(...)2&sid=21102531444711
http://www.mubs.ac.ug/pro(...)f%20Policing%20-.pdf
http://onlinelibrary.wile(...)-6478.00263/abstract
etc.
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Op zich zijn er wereldwijd wel genoeg gated communities, ook in de westerse wereld, om een onderzoek naar de maatschappelijke reactie en gevolgen van zo'n wijk uit te voeren, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het de samenhang tussen de mensen bevordert.
Situatie in Nederland is uiteraard totaal anders dan in de VS en Zuid-Afrika, waar in sommige gebieden de criminaliteit echt vele malen hoger ligt. Kan je nauwelijks met elkaar vergelijken.
pi_130058857
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Denk je serieus dat een lokale fractie zelf het beleid mag bepalen?

quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet liegen, bij het aannemen van de functie binnen de PvdA krijgen ze allemaal de gekloonde hersenen van Samsom geïmplanteerd.
In die buurt.
1947-2016
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:31:32 #66
53267 TC03
pi_130058887
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

...

Kwalijke gedachtengang, wat mij betreft. Zet de poort open (pun intended) naar eigen rechter spelen, al dan niet met wapens.
Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Alsof een hek voor je huis betekent dat je met een shotgun in je hand Marokkanen staat op te wachten.
pi_130058895
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

...

Jij doet je voordeur en auto ook nooit op slot want de politie staat immers voor je klaar?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130058896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Situatie in Nederland is uiteraard totaal anders dan in de VS en Zuid-Afrika, waar in sommige gebieden de criminaliteit echt vele malen hoger ligt. Kan je nauwelijks met elkaar vergelijken.
Inmiddels zijn er bepaalde gebieden in de Europese steden die daar wel snoeihard naar toe aan het gaan zijn.
1947-2016
pi_130058921
quote:

[..]

...

Hier in de buurt is de politie aan de deur geweest om mensen te vragen of ze wel goed beveiligd waren, goede sloten enzo, gezien de vele inbraken die de buurt teisteren.
Ik zie er absoluut geen kwaad in om je zo goed mogelijk te beveiligen. Lijkt me juist zeer verstandig.
pi_130058932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij doet je voordeur en auto ook nooit op slot want de politie staat immers voor je klaar?
In de bosjes zich te verstoppen om een boete uit te delen als je iets doet wat niet mag van de letter van de wet. Maar dat is een andere discussie.
1947-2016
pi_130059041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Maar een van de redenen die hierbij mee (kan) spelen dat die criminaliteit juist zo hoog is kan zijn kan de samenlevingen zo gesegregeerd zijn en ongelijk zijn. Iets wat hand in hand gaat (of in de hand gewerkt wordt?) met de notie dat gated communities oké zijn, en dat veiligheidszorg een private aangelegenheid is. Dus de fundamentele vraag is: Is veiligheidszorg een public good, een club good, of een private good? Dragen we met zijn alle zorg aan de veiligheid van allen in onze samenleving, of alleen mensen die (als buurt/wijk) een overeenkomst met elkander overeenkomen, of is het gewoon ieder voor zich?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fides op 14-08-2013 15:42:40 ]
pi_130059490
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:36 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar een van de redenen die hierbij mee (kan) spelen dat die criminaliteit juist zo hoog is kan zijn kan de samenlevingen zo gesegregeerd zijn en ongelijk zijn. Iets wat hand in hand gaat (of in de hand gewerkt wordt?) met de notie dat gated communities oké zijn, en dat veiligheidszorg een private aangelegenheid is. Dus de fundamentele vraag is: Is veiligheidszorg een public good, een club good, of een private good? Dragen we met zijn alle zorg aan de veiligheid van allen in onze samenleving, of alleen mensen die (als buurt/wijk) een overeenkomst met elkander overeenkomen, of is het gewoon ieder voor zich?

Nogmaals, zo ver is het hier nog lang niet en ik betwijfel of het überhaupt zo ver gaat komen. Gelul in de ruimte dus.

Waar we het hier over hebben is een perceeltje met tien panden, een hek, een gracht en misschien een ietwat corpulente beveiliger met een noodknop naar een alarmcentrale.
pi_130059533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hier in de buurt is de politie aan de deur geweest om mensen te vragen of ze wel goed beveiligd waren, goede sloten enzo, gezien de vele inbraken die de buurt teisteren.
Ik zie er absoluut geen kwaad in om je zo goed mogelijk te beveiligen. Lijkt me juist zeer verstandig.
Binnen legale grenzen akkoord, ik vatte je post onterecht op alsof je wilde zeggen dat wanneer je geld genoeg hebt, alles is toegestaan om jezelf te beschermen. Excuses.
pi_130059909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:49 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nogmaals, zo ver is het hier nog lang niet en ik betwijfel of het überhaupt zo ver gaat komen. Gelul in de ruimte dus.

Waar we het hier over hebben is een perceeltje met tien panden, een hek, een gracht en misschien een ietwat corpulente beveiliger met een noodknop naar een alarmcentrale.
Tja, alles wegwuiven als gelul in de ruimte is wel heel simpel. Het is duidelijk dat het een wereldwijde trend (ook in NL: http://repository.ubn.ru.nl/handle/2066/46967 ) is om als rijke mensen jezelf op te sluiten in gated communities (en ook bijvoorbeeld dat winkels ipv in publieke winkelstraten gaan zitten in winkelcentra met private beveiligers bij de deuren/hekken die bepalen of je überhaupt het winkelcentrum binnen mag). Het zou een beetje lullig zijn om er pas nadat een kwart van Nederland in zo'n wijk woont achter te komen dat het maatschappelijk totaal niet wenselijk is. Een beetje vooruit kijken kan geen kwaad.
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 16:38:55 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130061348
mits ze daadwerkelijk alle grond opkopen inclusief bv de straat, de riolering, de kabels onder de grond en de lantaarnpalen en vuilnisbakken op de stoep etc. etc. en niet enkel het huis en de voortuin dan heb ik er geen problemen mee als ze er een hek omheenzetten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')