abonnement Unibet Coolblue
pi_130052842
091006_725_new_logo640x395.jpg

Doctor Who
A Mad Man with a Box

110210_725_tardis.jpg

Met de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 798 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

The Doctor is een Time Lord. Dat is zijn 'species'. Zijn thuisplaneet is Gallifrey, of eigenlijk, dat was het. In de laatste grote Time War, die raasde tussen voornamelijk de Time Lords en de Daleks, heeft the Doctor een eind moeten maken aan alles, met de vernietiging van zijn thuisplaneet als de prijs. Hij is nu de enige Time Lord die nog leeft.

De Time Lords waren een samenleving van tijdreizigers. Ze gebruikten TARDIS'en om in rond te reizen; tijd/ruimtemachines die aan de buitenkant overal op konden lijken (want een TARDIS kan zichzelf vermommen om in de omgeving te passen) maar aan de binnenkant veel groter zijn dan aan de buitenkant. De TARDIS van de Doctor ziet eruit als een 'police box' uit de jaren '50. In deze huisjes konden Britse politieagenten criminelen vastzetten, of de telefoon gebruiken om naar het bureau te bellen. Het 'chameleon circuit' van de Doctor's TARDIS is kapot, daarom zal-ie altijd op de police box blijven lijken. Anno jaren 2000 is het uiterlijk van een police box, mede door het verdwijnen van de echte politiehuisjes, een iconisch beeld dat wordt geassocieerd met Doctor Who. Het begrip 'bigger on the inside' is een begrip in de UK.



The Doctor heeft de gewoonte regelmatig op Aarde langs te komen, niet in de laatste plaats omdat hij meestal iemand van onze planeet uitnodigt om mee te reizen als companion, en dat betekent dat-ie ook weer eens terug moet komen. Door de seizoenen heen heeft hij Aarde al regelmatig van de ondergang gered.



Doctor Who heeft 32 seizoenen natuurlijk niet met dezelfde cast kunnen doen. Gelukkig hoeft dat ook niet; een eigenschap van een Time Lord is dat wanneer zijn lichaam sterft, door ouderdom, verwondingen of andere ernstige schade, het overgaat tot 'regeneration'. Het hele lichaam wordt vernieuwd en veranderd. Onze Time Lord, the Doctor, heeft inmiddels tien regenerations gehad. De rol van de Eleventh Doctor wordt vertolkt door Matt Smith.

110210_725_100404-eleven-doctors.jpg

Torchwood
Torchwood is ready

Tijdens een avontuur in Schotland ontmoetten The Doctor en zijn toenmalige companion Rose Koningin Victoria. Ze redden haar van een buitenaardse dreiging die Victoria heeft doen besluiten dat het Britse Koninkrijk niet alleen beschermd moet worden tegen andere landen, maar ook tegen dreiging van bovenaf. Voor dit doel richtte ze een nieuwe organisatie op, vernoemd naar het landhuis waar eerder genoemd avontuur plaatsvond; Torchwood House.

Het Torchwood Institute groeit vanaf dat moment uit tot een organisatie die zichzelf buiten alle autoriteiten plaatst: politie, leger, VN. Het Instituut onderzoekt alles wat buitenaards is. Alles wat ze vinden houden ze, ontleden ze en maken ze zich eigen. Het is een organisatie die voornamelijk op de UK gericht is, en dus zijn er meerdere vestigingen in Schotland, Engeland en Wales.

110211_725_tw_downloads_s2_team_martha_1024.jpeg

Torchwood-cast van seizoen 2

In Cardiff, de hoofdstad van Wales, bevindt zich een Rift; een scheur in ruimte en tijd, die de veroorzaker is van vele onverklaarbare verschijningen en problemen in de stad. Het is vanwege deze Rift dat Torchwood een vestiging in Cardiff heeft. Deze vestiging wordt geleid door Captain Jack Harkness, een voormalige companion van the Doctor. Of eigenlijk werd geleid, maar als je wil weten wat dat inhoudt moet je de serie gaan volgen.

Seizoenen en uitzendingen

Doctor Who heeft jaarlijks een nieuw seizoen van 13 afleveringen. Zo'n seizoen begint doorgaans in het einde van maart of de eerste helft van april. Het seizoen van 2012/2013, binnen dit topic wel eens afgekort tot DW7, was verspreid over het najaar van 2012 en voorjaar 2013. Dit vanwege het 50-jarige bestaan van Doctor Who op 23 november dit jaar.

Doctor Who wordt gedurende een regulier seizoen op zaterdagen uitgezonden op BBC One (alleen nieuwe afleveringen) en gedurende het hele jaar zijn er herhalingen op BBC Three. In Nederland zendt SyFy de serie uit.

Torchwood heeft twee reguliere seizoenen van 13 afleveringen gehad. Het eerste seizoen liep in 2006 (en 1 dag in 2007) en het tweede in 2008. Seizoen 3, of TW3, was een miniserie met de ondertitel Children of Earth. De vijf afleveringen van deze miniserie werden op vijf achtereenvolgende dagen uitgezonden op BBC One in 2009 en betekende grote veranderingen voor het Torchwood team.

110211_725_Torchwood_md_banner.jpeg

Het vierde seizoen werd wederom een serie met een doorlopend verhaal en een ondertitel. Getiteld 'Miracle Day' duurde TW4 tien afleveringen en dit werd geproduceerd door niet alleen de BBC, maar ook Amerikaans premium network Starz. Het verhaal beperkte zich dan ook niet langer tot de UK, maar plaatste zich ook in de VS.

Torchwood werd worden uitgezonden op BBC One en Starz, in de zomer van 2011.

Sarah Jane Adventures

Doctor Who is een 'familieserie' met zowel kinderen als volwassenen als publiek. Torchwood richt zich op de wat oudere kijker. De jongere Doctor Who-fans kunnen daarnaast terecht bij The Sarah Jane Adventures, over een oud companion van the Doctor. In theorie hoort die serie ook thuis in dit topic, maar de animo is wat minder, want het is een kinderserie. Af en toe was er een crossover tussen de series, en in zo'n geval besteedden we er natuurlijk aandacht aan.

Helaas is hoofdrolspeler Elisabeth Sladen (Sarah Jane Smith) op 19 april 2011 overleden. Seizoen 5 van The Sarah Jane Adventures was al wel in productie; er zijn zes afleveringen (drie verhalen) opgenomen. Deze zullen worden uitgezonden op een nader te bepalen datum.

Afleveringen

Seizoen 7 van Doctor Who is net afgelopen. Dit jaar volgen nog de 50th Anniversary Special (23 november) en de Christmas Special (25 december). Seizoen 8 staat gepland voor 2014.

[ Bericht 8% gewijzigd door Breuls op 15-08-2013 11:19:28 ]
pi_130052866
http://www.themarysue.com/bill-nighy-doctor-who/

Die had ik denk ik leuker gevonden...

Geen inspiratie voor een TT :')
pi_130053002
Rise of the Twelfth :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:38:07 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130053284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:25 schreef Dot. het volgende:
http://www.themarysue.com/bill-nighy-doctor-who/

Die had ik denk ik leuker gevonden...

Geen inspiratie voor een TT :')
Bill Nighy lijkt mij een beetje teveel op een oudere versie van Matt Smith, qua gezicht en acteermethode kan het maar ik denk dat je dan te weinig merkt dat het een nieuwe Doctor is.
pi_130053473
Ik kende Torchwood nog niet bedankt voor de tip.
Ура для россии
  Admin woensdag 14 augustus 2013 @ 13:13:13 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130054281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:25 schreef Dot. het volgende:
http://www.themarysue.com/bill-nighy-doctor-who/

Die had ik denk ik leuker gevonden...

Geen inspiratie voor een TT :')
Vreemd artikel: doen alsof ze speculeren wanneer we Capaldi voor het eerst zien, terwijl iedereen weet dat de regeneration in de Christmas Special is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130058254
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Admin woensdag 14 augustus 2013 @ 15:22:21 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130058610
Ja, aan het einde van het vorige topic. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 augustus 2013 @ 15:50:38 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_130059547
OP moet eens een update hebben. Amy foto eruit, Clara erin
Oude TARDIS eruit, nieuwe erin
Laatste stukje met aflevering vorig seizoen is ook wat out of date

In het vorige topic had ik een nieuwe versie voorgesteld:
TV / Doctor Who & Torchwood #36 | The Fall of the Eleventh
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_130060358
Gedaan :) Ik had niet opgelet, anders had ik niet de laatste post gepakt :P
pi_130060623
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:45 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik kende Torchwood nog niet bedankt voor de tip.
Jij gelukkig mensch! Dat je nog helemaal Torchwoord mag kijken. Zo gaaf.
pi_130060859
Hmm, toen ik een paar weken geleden bij Earl's Court was kon je er niet in. Jammer :p!
pi_130062697
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:45 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik kende Torchwood nog niet bedankt voor de tip.
Mocht je seizoen 1 en 2 op een gegeven moment je toch tegenvallen, raad ik in ieder geval aan om Children of Earth (komt na seizoen 2) te kijken. :Y
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_130062747
Ik blijf erbij dat er nog een seizoen Torchwood moet komen. Het einde was zó open ;(
Ja doei.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:25:12 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_130062835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ik blijf erbij dat er nog een seizoen Torchwood moet komen. Het einde was zó open ;(
Maar dan weer gewoon Brits en niet dat stomme Amerikaanse gezeik :{w
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin woensdag 14 augustus 2013 @ 20:32:13 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130068659
Er moet een Torchwood 5 komen om de boel af te sluiten, ja.

Eve Myles heeft onlangs aangegeven er zeker weer bij te willen zijn. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130082928
Ik lees net 2000AD prog 1845: 1 van de wooncomplex(block) in Judge Dredd is Russel T Davies _O-
Ook viet zo verwonderlijk,want 2000AD(Comics Anthology) is Brits :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 15-08-2013 01:15:08 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 augustus 2013 @ 11:08:19 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_130089191
Hmm, in de OP staat de foto van de buitenkant van de TARDIS niet goed
Iemand die dat kan aanpassen? Rechts uitgelijnd?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin donderdag 15 augustus 2013 @ 11:19:33 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130089499
Done.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 augustus 2013 @ 13:44:59 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_130093958
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:19 schreef Breuls het volgende:
Done.
Toppie, ik zie nu alleen nog dat over de Sarah Jane Adventures beetje outdated is, die zijn toch al uitgezonden? :)

We hadden het trouwens gisteren over dat november een saaie maand is, het brengt alleen SInt Maarten, de intocht van Sinterklaas en een verjaardag, verder niets. Ik vertelde mijn vrouw dat het dit jaar anders was, en op 23 november er een lichtpuntje was in de verder redelijk saaie maand. Maar ze keek me niet begrijpend aan :D
(Ze had niet bij de datum stilgestaan, ze wist wel dat er een 50th anniversary special kwam, en kijkt er heus ook naar uit)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_130101700
Nog altijd een groot gemis dat Lis er niet meer is. Ze had daar gewoon op die bank moeten zitten toen Peter Capaldi werd aangekondigd.

Daarnaast hebben we nu helemaal geen spin-offs meer. Met de Sarah Jane Adventures noodgewongen beeindigd, Torchwood doodgebloed en Doctor Who met steeds minder afleveringen staan we nu wel heel erg droog.

Gelukkig zijn de jonge acteurs uit de Sarah Jane Adventures wel goed terecht gekomen. Tommy (Luke) speelt nu een leerling op Waterloo Road en Daniel (Clyde) is een verpleger in Casualty.
pi_130104104
Ik wil een Rose en metacrisis-Doctor spin-off. :9
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_130107446
Ik wil Strax in een Spin-off. Of meer DoctorWho. Nee wacht, eigenlijk wil ik beide.
pi_130109311
Jenny, Vastra en Strax in een spin-off, please.

Maar dat riep men al de eerste keer dat ze langskwamen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Admin donderdag 15 augustus 2013 @ 21:36:33 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130109985
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:26 schreef whocares86 het volgende:
Doctor Who met steeds minder afleveringen
RTD gaf bij de break die de serie in 2009 nam aan dat hij dacht dat dat goed was, om af en toe even pauze te houden, rustiger aan te doen, omdat de serie anders niet jaren en jaren door kan gaan. Sindsdien heeft eigenlijk Moffat alleen seizoen 6 en 7 in tweeën gesplitst, waardoor we dit jaar, in plaats van seizoen 8, de tweede helft van seizoen 7 kregen. Dat is bijna gelijk aan een pauze houden, maar dan met uitspreiding van de afleveringen.

Een seizoen heeft nog steeds altijd 13+1 afleveringen en dit jaar zelfs eentje extra in verband met de anniversary (en nóg eentje extra omdat de Christmas Special midden in het seizoen viel). Dus "steeds minder", hoewel ik de opmerking begrijp, is eigenlijk niet correct. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130111276
Net weer in vogelvlucht seizoen 5 en begin seizoen 6 gekeken en ik heb echt het idee dat hier veel meer een (spannende) rode draad door de afleveringen heenzit (Eerst die scheuren --> Pandorica; daarna The Silence/River Song).

De laatste afleveringen vind ik eigenlijk een beetje saai. De verhalen opzich zijn wel aardig maar er zit veel minder spanning (of spannende rode draad) in. Jammer...
pi_130114520
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:36 schreef Breuls het volgende:

[..]

RTD gaf bij de break die de serie in 2009 nam aan dat hij dacht dat dat goed was, om af en toe even pauze te houden, rustiger aan te doen, omdat de serie anders niet jaren en jaren door kan gaan. Sindsdien heeft eigenlijk Moffat alleen seizoen 6 en 7 in tweeën gesplitst, waardoor we dit jaar, in plaats van seizoen 8, de tweede helft van seizoen 7 kregen. Dat is bijna gelijk aan een pauze houden, maar dan met uitspreiding van de afleveringen.

Een seizoen heeft nog steeds altijd 13+1 afleveringen en dit jaar zelfs eentje extra in verband met de anniversary (en nóg eentje extra omdat de Christmas Special midden in het seizoen viel). Dus "steeds minder", hoewel ik de opmerking begrijp, is eigenlijk niet correct. :)
16 afleveringen in 2 jaar tijd in plaats van 28 is nog al een verschil.

Peter Capaldi's eerste seizoen zal pas in de herfst van volgend jaar beginnen en het zou mij niets verbazen als ook dat seizoen over twee jaar word uitgespreid. Terug naar 14 afleveringen per jaar gaan we nooit meer.
pi_130115400
Wat de serie overigens ook zo sterk maakt voor mij is de werkelijk waar fantastische muziek _O_

En hoewel Tennant mijn favo doctor is moet ik zeggen dat ik echt helemaal gek ben van de theme van Doctor 11

I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:16:55 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_130117155
Veel te hyper. Past wel goed bij de Doctor zelf dus.

Ik vind die van 9 't mooist.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 16 augustus 2013 @ 04:48:48 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130120268
Oh, ja, Gold gaat natuurlijk voor Capaldi nieuwe muziek schrijven. *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130131497
I am the Doctor, blijft mooi. Eigenlijk heeft Doctor Who sowieso wel goeie muziek ja. Ik ben dan ook erg benieuwd wat Capaldi dan voor muziek krijgt.
Sinds ik sinds deze dagen Starwars aan het rewatchen ben valt het me weereens op hoe belangrijk muziek is voor 'n film of serie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:00:54 #32
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_130142051
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:59 schreef Aardappeltaart het volgende:
I am the Doctor, blijft mooi. Eigenlijk heeft Doctor Who sowieso wel goeie muziek ja. Ik ben dan ook erg benieuwd wat Capaldi dan voor muziek krijgt.
Sinds ik sinds deze dagen Starwars aan het rewatchen ben valt het me weereens op hoe belangrijk muziek is voor 'n film of serie.
Star Wars is dan ook een ultiem voorbeeld met veelvuldig gebruik van leitmotif en thema's (zelfs de Ewoks hadden een eigen theme). John Williams is geniaal.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_130151521
Geen idee waarom, maar Gold krijgt het chanting niet echt goed in mijn idee... Bij 10 is het redelijk, bij 9 en 11 niet echt m.i. Tempo bij 9 is te hoog (net iets), en I am the Doctor, hoewel niet slecht, heeft te lijden onder het 'te veel willen'-probleem dat mensen de hele serie tegenwoordig toedichten. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_130182677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 04:48 schreef Breuls het volgende:
Oh, ja, Gold gaat natuurlijk voor Capaldi nieuwe muziek schrijven. *O*
Ben benieuwd :P
pi_130189619
ben nu zelf deze piano versie van I am the doctor aan het oefenen:
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_130443032
Inmiddels DW2 gezien en nu begonnen aan Torchwood seizoen 1. Kan iemand me vertellen of de doctor daar ook wel eens in langskomt? Of wisselen ze alleen locaties en gebeurtenissen uit?
  zondag 25 augustus 2013 @ 14:57:11 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130443777
Alle dr Who begin tunes in chronologische volgorde, wat voor de OP
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Admin zondag 25 augustus 2013 @ 15:08:14 #38
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130444237
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:36 schreef Operc het volgende:
Inmiddels DW2 gezien en nu begonnen aan Torchwood seizoen 1. Kan iemand me vertellen of de doctor daar ook wel eens in langskomt? Of wisselen ze alleen locaties en gebeurtenissen uit?
De Doctor komt niet in beeld langs. Eigenlijk helemaal niet, maar 1x is hij feitelijk in de buurt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130444305
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:08 schreef Breuls het volgende:

[..]

De Doctor komt niet in beeld langs. Eigenlijk helemaal niet, maar 1x is hij feitelijk in de buurt. :)
Oké, dan na Torchwood 1 weer snel verder met DW3 :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:54:30 #40
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130448187
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle dr Who begin tunes in chronologische volgorde, wat voor de OP
En toch vind ik die van Orbital eigenlijk de beste versie, werkt ook erg goed op festivals :)

Zit alleen een foutje in met de samples in het begin, beetje jammer maar ze hebben het ook zo op CD uitgebracht (het nummer speelden ze eerst alleen op festivals, na jaren is het pas voor het eerst officieel uitgebracht)

Matt vond het ook leuk om mee te doen:
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 augustus 2013 @ 09:03:54 #41
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_130469742
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle dr Who begin tunes in chronologische volgorde, wat voor de OP
Doe dan deze, bijgewerkt tot 2013, en met beelden :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 04:25:17 #42
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
  Admin dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:29:23 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130503137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 04:25 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
I'm not convinced it's not a dalek. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130503354
Ik denk dat er iemand lol had met het ontwerpen van de icoontjes. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:25:22 #45
91830 MaximusTG
pi_130503597
Daleks zijn cool :P
Ik heb dit als canvasje boven mn bureau hangen:
pi_130503852
Als het een douche is, en niet een Dalek... Waar is dat tweede streepje (Dalek wapen) voor? De eerste (eyestalk) is tevens 't dunne gedeelte van de douchekop, maar ik kan die ander niet plaatsen. :+
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:53:16 #47
91830 MaximusTG
pi_130503926
Schijnbaar is het in Paddington Station. Wat ik kan geloven is dat dat tweede streepje er door iemand aan toegevoegd is.
Maar ik kan geen afbeelding vinden zonder dat streepje ;).
pi_130504116
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:53 schreef MaximusTG het volgende:
Schijnbaar is het in Paddington Station. Wat ik kan geloven is dat dat tweede streepje er door iemand aan toegevoegd is.
Maar ik kan geen afbeelding vinden zonder dat streepje ;).
Is het dan niet sowieso een Dalek? Hoezo zouden ze in een station een douche hebben? (Daarnaast zou ik de Dalek's "exterminate" in combinatie met een douche nogal lomp vinden.)
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:07:35 #49
91830 MaximusTG
pi_130504196
Geen idee, zou toch kunnen? Dit heb ik nu gevonden;



Dus ik denk nu dat het toch eerder een photoshop is.
pi_130504242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:07 schreef MaximusTG het volgende:
Geen idee, zou toch kunnen? Dit heb ik nu gevonden;

[ afbeelding ]

Dus ik denk nu dat het toch eerder een photoshop is.
Dat plaatje verklaart een hoop :Y
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:13:08 #51
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130508950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:07 schreef MaximusTG het volgende:
Geen idee, zou toch kunnen? Dit heb ik nu gevonden;

[ afbeelding ]

Dus ik denk nu dat het toch eerder een photoshop is.
't is inderdaad precies zelfde lokatie..
pi_130530239
De hele show van Doctor Who at the Proms is vrij te bekijken:
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_130542406
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:50 schreef WheeleE het volgende:
De hele show van Doctor Who at the Proms is vrij te bekijken:
Pas als je op zo'n manier echt aandachtig gaat luisteren naar de muziek merk je pas hoe complex, emotioneel en mooi de muziek is. Geweldig idee zo!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:21 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_130546135
Ik vraag me nu wel af welke van de monsters Paul Kasey is... hij kan het tenslotte niet allemaal zijn :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_130555935
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_130557686
Ik heb een Tardis in het echt gezien :) Bij de Doctor Who Experience in Cardiff. Ik was daar op vakantie en heb die tentoonstelling zelf niet gezien maar wel een Tardis die erbuiten stond. Ik moest mijn vriendin wel even bijpraten waarom ik zo graag met die gekke blauwe telefooncel op de foto wilde, zij had nog nooit van Doctor Who gehoord.
  Admin woensdag 28 augustus 2013 @ 17:05:41 #57
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130559866
Gaaf is dat he? Voordat de Experience er was, hadden ze een Doctor Who Exhibition. Daar stonden wat dingen opgesteld, waaronder een TARDIS, Dalek, Cyberman enzo. En hoewel het allemaal props zijn, is het tof dat te zien.

Net als deze, die stond bij de London Comic-Con van oktober vorig jaar:



Ergens toch heel tof om langs een TARDIS te lopen. Zelfs al is het die police box bij Earl's Court.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130614983
Ik zou volgens mij echt helemaal stuiteren van de overdosis Doctor Who als ik daar in de Albert Hall zou zitten. Geweldig lijkt het me!
Misschien ik (minstens) seizoen 7 maar weer eens herkijken, als aanloop naar de special, en kerst.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_130744764
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_130792075
Ik heb de afgelopen dagen seizoen 3 van Torchwood gekeken. Seizoen 1 en 2 had ik vorig jaar al gekeken, maar ik vond het niet boeiend genoeg om verder te kijken. Maar nu heb ik alsnog seizoen 3 gezien, en dat is echt zoveel beter dan 1 en 2. Ik vond het erg tof gedaan dat ze nu één groot verhaal over vijf afleveringen hadden verspreid. Het was heel spannend,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het ook erg tof om beelden van Cardiff en Londen te zien, aangezien ik daar pas geweest ben.
En ik kwam er nadat ik alles had gezien achter, dat de nieuwe doctor er ook in mee speelde, ik ben wel benieuwd naar hoe hij zal zijn als doctor.
  Admin dinsdag 3 september 2013 @ 21:57:03 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130793644
Children of Earth is erg sterk, ja.

Het is indertijd in één week, met een aflevering per dag, uitgezonden op BBC One. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 4 september 2013 @ 01:30:05 #62
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130801762
Alleen jammer dat de amerikanen het verneukt hebben het laatste seizoen
  Admin woensdag 4 september 2013 @ 07:02:21 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130802746
RTD was net zo betrokken bij Miracle Day als bij de rest hoor. Dat het seizoen minder goed was is niet direct de fout van de Amerikaanse schrijvers die hij heeft ingehuurd. Daar deed hij zelf net zo goed aan mee.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:00:24 #64
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130803060
Ik geef de schuld aan de rol van Rex Matheson. Een stereotiepe ´bek houden want ik praat en ik ben stoerder dan jou´ CIA agent past niet in MIJN Torchwood gevoel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 4 september 2013 @ 09:46:34 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_130804685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 07:02 schreef Breuls het volgende:
RTD was net zo betrokken bij Miracle Day als bij de rest hoor. Dat het seizoen minder goed was is niet direct de fout van de Amerikaanse schrijvers die hij heeft ingehuurd. Daar deed hij zelf net zo goed aan mee.
Kan natuurlijk ook het beste van de situatie gemaakt hebben. Ik denk dat als het een "gewone" Britse productie was geweest, het beter zou zijn geweest. Omdat het primair voor een andere markt gemaakt zou zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_130805172
Zo te lezen is het vierde seizoen geen aanrader? Ik denk dat ik die nog wel ga kijken en als ik het niks vind stop ik er wel weer mee. Is dat trouwens het laatste seizoen van Torchwood of zijn ze nog van plan om een serie te maken?
  Admin woensdag 4 september 2013 @ 10:07:05 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_130805183
Ik vind het niet uitmaken. Hollywood maakt massa's topseries (West Wing, Buffy, alles van HBO, Breaking Bad, etc). Amerikanen kunnen heus wel goede tv schrijven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_130805532
Ik vond Seizoen 4 prima te hachelen, baal ook echt dat het einde zo open is en ze niet verder zijn gegaan ;(
Ja doei.
  Designer woensdag 4 september 2013 @ 10:53:25 #69
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_130806548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vond Seizoen 4 prima te hachelen, baal ook echt dat het einde zo open is en ze niet verder zijn gegaan ;(
Maar, misschien, ooit, als alle acteurs zich tegelijk vervelen. Hopelijk. Misschien.
🐙
pi_131050057
Dubbel nieuws vandaag!
De 50th Anniversary-poster:


En DW is vanaf vandaag te zien op Netflix NL! *O*
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_131050979
Oooh, Bad Wolf!
  Admin woensdag 11 september 2013 @ 10:08:33 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_131052000
Cool. Goeie titel ook.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_131052022
Volgende week gaat een van de deelnemers in The Great British Bake Off een Dalek biscuit ding maken 8-)
Ja doei.
  † In Memoriam † woensdag 11 september 2013 @ 10:21:56 #74
91830 MaximusTG
pi_131052285
Ik heb deze op canvas boven mn bureau:



(8> B-)
pi_131053618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:21 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb deze op canvas boven mn bureau:

[ afbeelding ]

(8> B-)
:o Die is vet! Heb je m zelf op canvas laten drukken of kant en klaar gekocht?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  woensdag 11 september 2013 @ 11:17:25 #76
211083 Angelof9
I must go first
pi_131053760
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:15 schreef WheeleE het volgende:
Dubbel nieuws vandaag!
De 50th Anniversary-poster:
[ afbeelding ]

En DW is vanaf vandaag te zien op Netflix NL! *O*
Matt Smith en David Tennant in 1 aflevering... kwijl! :9~
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  † In Memoriam † woensdag 11 september 2013 @ 11:25:02 #77
91830 MaximusTG
pi_131053990
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:13 schreef WheeleE het volgende:

[..]

:o Die is vet! Heb je m zelf op canvas laten drukken of kant en klaar gekocht?
Zelf laten drukken; had de tekening zelf omgezet naar vectortekening in Inkscape.
pi_131054351
Dat Justin Bieber kapsel van 10 :X
pi_131055229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:17 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Matt Smith en David Tennant in 1 aflevering... kwijl! :9~
Jenna Coleman en Billie Piper in 1 aflevering... kwijl! :9~
;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 11 september 2013 @ 14:37:18 #80
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131058924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:17 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Matt Smith en David Tennant in 1 aflevering... kwijl! :9~
En Billie Piper weer terug! _O_
  woensdag 11 september 2013 @ 14:54:17 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131059395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En Billie Piper weer terug! _O_
*O*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131070477
Sinds vandaag Netflix en daar staan ook alle afleveringen (van de reboot) op!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_131070615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:37 schreef Dot. het volgende:
Dat Justin Bieber kapsel van 10 :X
Heb het op moeten zoeken, maar hij had wel vaker zo'n kapsel.
  Admin woensdag 11 september 2013 @ 21:05:53 #84
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_131073107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:04 schreef Brammie1 het volgende:
Sinds vandaag Netflix en daar staan ook alle afleveringen (van de reboot) op!
Ik wilde het net posten. :D

Kan ik eindelijk de afleveringen van S7, die ik heb opgeslagen in afwachting van de BRD, van m'n laptop halen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_131074277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:17 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Matt Smith en David Tennant in 1 aflevering... kwijl! :9~
Ik heb dan weer weinig met Smith :') maar Tennant. :9
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 september 2013 @ 09:07:06 #86
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_131086387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:05 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten. :D

Kan ik eindelijk de afleveringen van S7, die ik heb opgeslagen in afwachting van de BRD, van m'n laptop halen. :P
BRD?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin donderdag 12 september 2013 @ 09:07:42 #87
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_131086399
Blu-ray.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_131087058
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:07 schreef Syntos het volgende:

[..]

Heb het op moeten zoeken, maar hij had wel vaker zo'n kapsel.
Ik vind de kuif leuker :Y

Mij lijkt de interactie tussen Coleman en Tennant heel erg leuk :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:28:23 #89
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_131119903
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 09:32:52 #90
91830 MaximusTG
pi_131119980
Jammer dat dat niet met opzet is ;)
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:45:12 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131120227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:32 schreef MaximusTG het volgende:
Jammer dat dat niet met opzet is ;)
Juist leuk als het niet met opzet is. Fijn toeval :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Admin vrijdag 13 september 2013 @ 10:10:21 #92
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_131120859
Oooooh, nu snap ik 'm. :D

Ik volgde niet wat een willekeurige screenshot van een website voor bijzonders was. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_131121077
Wel lullig voor die andere companions van 10. Die vallen toch altijd in het niet bij Rose. Dat blijkt maar weer nu ze haar uitkiezen om terug te komen. :)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:22:27 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131121147
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:19 schreef BaasBanaan het volgende:
Wel lullig voor die andere companions van 10. Die vallen toch altijd in het niet bij Rose. Dat blijkt maar weer nu ze haar uitkiezen om terug te komen. :)
Mja, ook lullig voor Nine dat hij niet terugkomt. Of Jack.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131121217
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mja, ook lullig voor Nine dat hij niet terugkomt. Of Jack.
Jack mis ik er ook bij. Die heeft ook een soort Supercompanion-status in mijn ogen.

Sowieso had ik 7, 8 en 9 er nog wel bij willen zien. Zo te zien had McCoy er best bij willen zijn. :P


quote:
Have Classic era Doctors been on protest over their apparent omission in the 50th anniversary special?

Earlier today, Peter Davison, Sylvester McCoy and Colin Baker were sighted by onlookers outside of BBC TV Centre holding up some interesting banners.

The banners read: No Classics? No 50th! and Have a heart, Classic Doctors want a part!

So what is going on here? Is this genuine, or a clever publicity stunt to build anticipation for the big occasion?

There have also been suggestions that it could be a special clip or DVD extra as the event was being filmed.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:39:57 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131121664
Ik zag een interview bij een of andere -con van John Barrowman en hij baalde echt zicht- en hoorbaar dat hij niet gevraagd was.

Natuurlijk moeten ze ook een goed verhaal kunnen schrijven rond alle personages, maar come on.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131121828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:39 schreef wonderer het volgende:
Ik zag een interview bij een of andere -con van John Barrowman en hij baalde echt zicht- en hoorbaar dat hij niet gevraagd was.

Natuurlijk moeten ze ook een goed verhaal kunnen schrijven rond alle personages, maar come on.
Wat? Maar waarom hebben ze hem dan niet gebruikt? Ook niet heel even ergens. John wil het, wij willen het, wat is dan het probleem? :o

Volgens mij zijn er nergens echt grote groepen Barrowmanhaters.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:50:40 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131121937
Ik ben lichtelijk geneigd om het aan Moffats sexisme te wijten, maar hij heeft hem bedacht, dus dat zal wel niet :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131121961
Ergens snap ik wel dat het moeilijk is om voormalige Doctors in het verhaal te schrijven gezien hun leeftijd. Zeker bij 4 en 6 is het te zien dat de tijd zijn tol heeft geeist. -O-

Maar Jack? Als er iemand is die je een cameo zou kunnen geven is het hem wel.
pi_131134145
Jammer dat het maar 75 min is en dat er waarschijnlijk weinig oude bekenden in zitten, maar echt oordelen kunnen we pas na de special.
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:09:53 #101
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131135840
Er is maar 1 logische verklaring als Tennant en Piper meedoen: het is niet Doctor 10 die we zien maar die andere (hoe werd die ook alweer genoemd, benhet even kwijt.. rift-doctor? in elk geval de alternatieve versie van 10 die uit de hand van de Doctor is gegroeid)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')