Eigenlijk mogen ze geen wit hebben, want dan is het een lapje, maar veel vuilnisbakjes hebben hier en daar wel een toefje wit. Deze combinatie met wit komt alleen bij vrouwtjes voor, zo heb ik begrepen.quote:
Schildpad kat, (Tortie Tabby)
Schildpadden zijn vrijwel altijd poezen hoewel er heel soms ook een schildpad kater voorkomt, maar deze zijn vrijwel altijd steriel. De vacht van deze katten bestaat uit drie kleuren, zwart, lichtrood en donkerrood.
Bron
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:15 schreef Little_Dolls het volgende:
![]()
Moet dit topic niet gereekst worden?
Nu nog met een [nieuw deel]-knop en dan hoeven wij niet meer te koppelen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben zo vrij geweest even een nieuw deel te openen, want ik kan me voorstellen dat delcarmen nog niet helemaal thuis is in de knopjes.
Heb ik gedaan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nu nog met een [nieuw deel]-knop en dan hoeven wij niet meer te koppelen.
wat?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:27 schreef delcarmen het volgende:
OMG![]()
Maar ik blijf proberen..
[ afbeelding ].
Ik ben gelukkig niet langer de ENIGE kerel hier die helemaal weg zwijmelt bij kattenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:16 schreef delcarmen het volgende:
Goedenavond allemaal,
harstikke leuk zeg die reakties,na zo'n lange post waar ik toch wel over getwijfeld had.
Ik had het ook kunnen houden bij 'gewoon' miss Lima,een prachtige schildpadkat. Das toch uiteindelijk de opzet van dit forum. Maar zoals ik zelf ook geloof,ik las het hier net terug ook al,zij en ik lijken voorbestemd,vooral omdat ikzelf NOOIT aan een kat gedacht had,zeker op dát moment in mijn leven. En dan volsta je niet met drie regels en een paar foto's (die ik overigens wel ga proberen nu hier te krijgen na de tip...)
Over de 'ophef' over de reactie van Little_dolls; ik snap wel beetje waar het vandaan komt. Ik denk dat ik wel zoiets had van wat duderinnetje zei,dat je hier als eerste komt,met zó'n verhaal en dat dan uitgerekend dáar je eerste reactie over gaat!!!!! Hahaaaa,das tog een beetje een downer,voor mij wel in ieder geval.
Maar zoals je hoort,ik kan er ook om lachen, Ik ging er toch ook van uit dat het vooral leerzaam bedoeld was zullen we maar zeggen.![]()
Terug naar schildpad-liefde zeg ik,en voor iedereen die nog twijfelde; ja,ben een man (netjes en leuk ook die kleine correctie daar!)
groetjes
Dotje is ook al zo prachtigquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:24 schreef Etsu het volgende:
Ik heb er ook een![]()
[ afbeelding ]
Dotje is de naam. Paar jaar geleden uit een asiel gehaald en eigenlijk is ze heel erg bang voor alles. Als je bv. iets doet, en ze is redelijk in de buurt, rent ze meteen weg. Wellicht slechte ervaringen bij haar vorige baasjes, geen idee. Maar als je heel rustig doet en haar rustig benadert, blijft ze wel liggen/zitten. Verder is het een kroelbeest.
Die blikquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:45 schreef delcarmen het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige blik toch!
Zo intens,heel doordringend. Past ook helemaal bij haar karakter,na ruim 8 1/2 jaar nog steeds zo gek/wild/speels/ruw/snel als toen in haar d'r kitten-tijd. Is dát misschien iets typisch schildpad's??
thnx Lienekienquote:
Thnx Carmen, ben benieuwd aankomende dinsdag hoe het haar vergaan is de afgelopen dagen, heb er (nog) niks van gezien op facebook dus ik ga even uit van het gezegde ' geen nieuws is goed nieuws'quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:41 schreef delcarmen het volgende:
Ha,het is lienekien wederom wél gelukt!
maar wát triest zeg zo'n begin van je leventje,moederziel al1 en verlaten.
Fijn dan ook om te weten dat ze nu in ieder geval wel goed verzorgd word en vanaf hier haar leven al1 maar beter kan worden.
Wat een schattig katje zeg,schildpadje met een beetje meer wit dit x![]()
Sterkte en succes Garfield1985 met dit schitterende diertje
Ik dacht het wel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:09 schreef Garfield1985 het volgende:
Ow Del Carmen, jij vroeg telkens hoe het in zijn werk ging om foto's te uploaden en hier te plaatsen maar niemand leek je echt te ' helpen' he?
Sorry, ik zie nu hoe het er staat maar de klemtoon op die zin moest iets anders liggen dan het over kwamquote:
Inmiddels wel ja, maar als je terug leest zie je dat het niet altijd lukt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie toch echt dat hij foto's heeft gepost.
Ja op haar buik zit helemaal veel wit. Heb er niet echt een goeie foto van.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:04 schreef delcarmen het volgende:
@ kadooosh;
wat een prachtige kat zeg!! Weer een heel andere tekening/uiterlijk dan mijn Lima.
Hier en daar ook duidelijk wit,terwijl Lima haar witte haren op 1 hand te tellen zijn..
Bijzonder toch,het maakt een kat echt 'eigen' vind ik![]()
En begrijp ik het goed,is zij een binnenkat normaal gesproken??
En dan toch 10 dagen zomaar ergens lekker buiten kunnen genieten van al die heerlijk katten-streken die ik mijn Lima ook zo zou gunnen...
Zij heeft ook wel is een paar vogels en 2 muizen hier drie hoog gevangen,maar das toch anders.
Muizen heb ik daarna gelukkig overigens nooit meer last van gehad!
Het instinctje werkt dus nog prima,maar toch... Ondanks de gevaren waar ze binnen nooit aan blootgesteld zou kúnnen worden,gun ik haar ook wel een buiten-leven.
Zeker als je dan die foto's van Lily bekijkt... Lima en ik droomden gewoon even weg (...een huisje/beneden-verdieping met een tuintje,stel je toch eens voor hé....)!!
Ik heb haar in februari geadopteerd bij het asiel. Toen ze 1 was had ze een ongeluk gekregen en is als zwerfkat bij het asiel gekomen. Toen geadopteerd en na 4 jaar hebben de eigenaren haar weer terug aan het asiel gegeven en de volgende dag kwam ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:06 schreef delcarmen het volgende:
Leuk zeg,al die reakties![]()
En al die verschillende schildpad-dames toch ook hé!!
En kadoosh,het is dat je het er bij zet maar ik zie egt totaal niet in eerste instantie dat lily slechts 3 pootjes heeft. Het valt pas op als je er op let,gelukkig maar voor haar dat zij er zo goed mee overweg kan. Hoe komt dat eigenlijk als ik vragen mag,die 3 pootjes??
Wellicht heb je dat hier eerder al eens geplaatst maar ik kan het me nu niet 1,2,3 herinneren...
Ik zie echt veel wit vergeleken de 4 haartjes bij mijn Lima,valt me ook op,zeker op haar buik ja,mooie foto's ook. Lijkt alsof zij totaal geen probleem met de camera heeft.
En over het buik-aaien,...dat hoef ik bij Lima écht NIET te proberen hé.
Ja,ook zij draait wel is heerlijk op haar rug als ik aan kom lopen en zij lag lekker te slapen,maar owee,heb niet het lef haar over haar buik te strelen!!
Nee,da's voor haar altijd aanleiding met 2 pootjes je hand vast te pakken,en als je dan geluk hebt blijft het daarbij.
Meetsal pakt ze je hand,trekt hem naar haar bekje met nagels er al in,en bijt dan ff flink door!
Nee dus,die buik van haar daar blijf ik ver van!!
Vind het stiekem wel altijd leuk als ik bezoek heb en die nog van niks weten wat dat betreft dan.. Gna gna![]()
Men schijnt vaak namelijk wel te denken dat meeste katten ervan houden,het ziet er ook heerlijk uit ja,zo'n katten-buikje.
Dus nee,sorry,in mijn geval qua schildpad-eigenschap-buik-aai-actie zeg ik NEE...
En ik wist niet dat er hier verder zo weinig mannen kwamen,ik ging er van uit geloof ik dat het wel gelijk op zou gaan ofzo.. Die katten-liefde zie ik wel vaker om me heen na Lima,ook bij de mannen. Vind Lima ook wel anders gedragen enzo als de katten die ik meestal tegenkom,veel katten lijken mij een stuk afstandelijker en minder persoonlijke band met hun baasje.
Dit kan ook wel komen omdat ik Lima van begin af aan binnen heb gehouden,en wij slechts met z'n tweeen wonen.
Ook als ik vroeger bij mensen kwam die een kat hadden vond ik ze totaal niet leuk omdat je ze nooit zag,en als je ze dan tegenkwam waren ze twee aaitjes weer weg!
Lima was voor het eerst m'n eigen kat(totaal onverwacht) dat heeft wel veel veranderd. Meant 2 be zoals duderinnetje ooit zei.
Op elkaar aangewezen.
Dit is de eerste kat die ik tegenkom in deze reeks die mij wat aan onze (wijlen) kat doet denken.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:02 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ik heb haar in februari geadopteerd bij het asiel. Toen ze 1 was had ze een ongeluk gekregen en is als zwerfkat bij het asiel gekomen. Toen geadopteerd en na 4 jaar hebben de eigenaren haar weer terug aan het asiel gegeven en de volgende dag kwam ik![]()
Meeste katten houden niet zo snel van buikaaien zal wel niks te maken hebben met schildpadkatten toch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nah, ik weet ook niet zo goed wat ik bedoelde. Vond je gedichtje niet zo ok, geloof ik.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:02 schreef delcarmen het volgende:
Hi Duderinnetje,
wat bedoel je precies met je laatste opmerking? Heb ik (wellicht door mijn laatste foto) iets verkeerds gedaan of gezegd?
Ik heb naar mijn mening wel gevonden wat ik zocht op dit topic,namelijk mede-schildpad-kat liefhebbers.
Daar gaat het toch om,niet meer en niet minder dus ik begrijp daarom ook totaal je opmerking niet.
Die foto ja da's een wietplant,een hele mooie ook nog,moet ik me daarvoor schamen?
Daar is toch verder helemaal niks mis mee lijkt mij zo. Lima blijft er ook verre van hoor.
Geintje mag toch?
Ben trotse eigenaar van beide!
Heb ik mensen voor het hoofd gestoten,dan spijt me dat oprecht,da's natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest.
Maar nogmaals,ikzelf zie en zag het vooral als funny-all-over-the-place deze foto in het bijzonder...
Tik me dus vooral op de vingers als ik te ver ga,ik had het (voor hier op dit forum) niet door.
wat een mooierdquote:Op zondag 8 september 2013 12:16 schreef douche-eendje het volgende:
Nog eentje voor dude:
[ link | afbeelding ]
Zo. Mevrouw de logeerpoes (Shiva) heeft haar draai al gevonden. Werd vannacht wakker van een kat die mn neus aan het aflebberen was. Het schijnt volgens de eigenaar wel een dame te zijn die snel uit kan halen, maar tot nu toe is ze vooral goed in "waar jij bent wil ik oooooooooooooook zijn anders ga ik zielig piepen en aaiaaiaai mij, heeeeelveeeeeeeeel
"
Nu ligt ze naast mij op de bank te knorren
Dat er oefenmateriaal in huis is, is vooral even een praktische oplossing voor de eigenaar. Zijn vaste oppas gaat niet goed met poes, poes mag haar niet zo. Ze blijkt mij echter fantastisch geweldig te vinden, zo snel al.quote:Op zondag 8 september 2013 19:27 schreef delcarmen het volgende:
Prachtige schildpad-dames zeg @ DjinN en douche-eendje,
DjinN,is ze echt al zo oud??
Geweldige ogen...
En douche-eendje,leuk dat je overweegd er zelf een aan te schaffen en eerst wat 'oefen-materiaal' in huis hebt gehaald![]()
Word het dan ook een schildpadkat is een logische volgende vraag hier op het forum...??
Hoe gaat dat trouwens in de praktijk,kat&konijnen?
Yup op het balkon(wel nog 9m2 gelukkig).quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:03 schreef delcarmen het volgende:
He Kadooosh,
wat een leuke foto zeg!!
(een kat op een balkon toch,...??)
Bijzonder dat jij net naar een asiel gaat en dat daar dan deze kat net een dag binnen is.
Vast ook voorbestemd,daar geloof ik dan wel weer in.
Misschien is dát iets schildpad-eigens?? Zij die óns uitzoeken...![]()
En heette zij in asiel al Lily of heb je dat zelf thuis bed8 voor haar?
Lijkt mij héel bijzonder,een kat uit het asiel.
Zou voor Lima&mij misschien graag ooit,als ik wat groter kan gaan wonen in de toekomst,een 2de kat er bij willen.
Dan ook uit asiel maar volgens mij wil ik dan liever een kitten. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het is als je een kat krijgt die al een leven voor zich had bv. Is dat niet moeilijk geweest in het begin? Pasten jullie meteen bij elkaar?
En je hebt haar nu sinds februari. Je wilt haar vast niet meer kwijt hé??
Mooi hoor,én bijzonder in mijn ogen.
Trouwens,veel mensen vinden het mooi als je een dier uit het asiel een nieuwe kans geeft.
Wie weet dus.
groetjes weer
Wat een stoere dame op de foto!!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:38 schreef Etsu het volgende:
Leuke foto's senesta!
Schildpadjes
Nog even een fotootje van Dotje van december (ik woon niet meer thuis en kom nog amper thuis):
[ afbeelding ]
Wel twee vraagjes:
Al vanaf het begin poept ze weleens op het bed van mijn ouders en plast ze onder het bed van mijn ouders. Is daar een reden voor? We hebben watersproeier geprobeerd, andere kattengriet geprobeerd, maken om de 2 dagen kattenbak schoon, poepscheppen doen we elke dag, toch blijft ze het doen. Alsof ze schijt heeft aan ons. Wat kan de reden zijn?
Wellicht handig om te weten dat we ook een andere 'kater' (is nu een poes na geslachtsoperatie (lang verhaal)) hebben.
En tevens willen we binnenkort wellicht een kitten erbij nemen. Zou dat kwaad kunnen denken jullie of kan het een schildpadpoes niks schelen?
Eens!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat een stoere dame op de foto!!
Ik zou in elk geval de slaapkamerdeur dicht houden.
Verder lijkt het me niet perse iets des schildpads.
Wel is duidelijk dat deze kat zich niet erg senang voelt. Het is abnormaal gedrag en dat moet je proberen te lezen om te ontdekken waar het probleem zit.
Nog een kat erbij nemen als er al eentje neurotisch gedrag vertoont (ik neem aan dat je alle lichamelijke problemen hebt uitgesloten met hulp van de dierenarts) zou ik niet doen. Je wilt toch eerst de katten die je al hebt, goed in hun vel hebben.
Ooohhhhh wat een snoesjequote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:31 schreef senesta het volgende:
Onze nieuwe aanwinst. Leuke reden om ook dit topic weer eens te schoppen![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En ET ook nog even natuurlijk![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat een dotjequote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:38 schreef Etsu het volgende:
Leuke foto's senesta!
Schildpadjes
Nog even een fotootje van Dotje van december (ik woon niet meer thuis en kom nog amper thuis):
[ afbeelding ]
Wel twee vraagjes:
Al vanaf het begin poept ze weleens op het bed van mijn ouders en plast ze onder het bed van mijn ouders. Is daar een reden voor? We hebben watersproeier geprobeerd, andere kattengriet geprobeerd, maken om de 2 dagen kattenbak schoon, poepscheppen doen we elke dag, toch blijft ze het doen. Alsof ze schijt heeft aan ons. Wat kan de reden zijn?
Wellicht handig om te weten dat we ook een andere 'kater' (is nu een poes na geslachtsoperatie (lang verhaal)) hebben.
En tevens willen we binnenkort wellicht een kitten erbij nemen. Zou dat kwaad kunnen denken jullie of kan het een schildpadpoes niks schelen?
Eigenlijk altijd ja. Er bestaan wel schildpad katers maar dat is eigenlijk een foutje. Vaak (meestal?) zijn ze ook steriel die katers. Google maar eens op Tortie Tomquote:
dacht even dat ze op de barbecue lagquote:Op maandag 24 februari 2014 13:48 schreef Mirre het volgende:
Nooit geweten dat schildpadjes eigenlijk bijna altijd poezen zijn. We hebben er vroeger thuis ook eentje gehad.
Izzy was als klein kittentje héél apart.
[ afbeelding ]
Dat deed me meteen denken aan mijn eerste opvangkittentje, die had ook nog een soort van wenkbrauwen in d'r vachtjequote:Op maandag 24 februari 2014 13:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ze kijken altijd zo ernstig, vind ik.
Ja!quote:Op maandag 24 februari 2014 14:12 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat deed me meteen denken aan mijn eerste opvangkittentje, die had ook nog een soort van wenkbrauwen in d'r vachtje![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nee joh, ...lol...lol...lolquote:Op maandag 24 februari 2014 13:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
dacht even dat ze op de barbecue lag
Die vind hem precies goedquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:59 schreef DjinN het volgende:
Ik had laatst zelf een colsjaal gemaakt, maar die bleek bij naderhand iets te strak te zitten
Sterre wist er wel raad mee
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |