Of door Sonquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet. Maar ik denk wel dat het een goede les is voor instellingen om het twitter-account niet door de eerste de beste stagiaire te laten beheren
Dat zou een goede baan voor haar zijn: beheerder van het twitteraccount van een ziekenhuis. Hoeft ze haar bed niet uit, doet ze veel inspiratie op voor nieuwe aandoeningen en mag ze onbeperkt Crocs dragen.quote:
Jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:47 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk kun je elke nieuwe ontwikkeling afdoen met deze smiley:
Ik snap niet dat Sonja dat als BN'er zo graag op die manier doet. Maar ja, we snappen wel meer nietquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het zal wel. ik heb geen twitteraccount en ik hoef het ook niet. en een bedankje aan mijn verplegers zou ik ook niet online gooien, maar persoonlijk doen bij ontslag uit het ziekenhuis.
maar kennelijk ben ik hopeloos ouderwets
O! Ik heb wat!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:19 schreef Andromache het volgende:
eigenlijk mag je er niet mee spotten, maar ik kan niet wachten tot Son ons met de volgende afkorting/medisch ongemak om de oren slaat: HELLP!![]()
Als ze knocked up is, dan krijgt ze vast wel een column (voor een jaar ofzo) in een ouder-tijdschrift.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:26 schreef TheVulture het volgende:
Het mooiste zou gewoon zijn als dit soort mensen worden doodgezwegen door de diverse rubrieken, waarschijnlijk worden ze dan alleen maar wanhopiger om toch het nieuws te halen... wat dat betreft zouden Johan Vlemmix, Dries Roelvink en Emile Ratelband samen op een bank moeten gaan zitten, zichzelf aftrekken en het zaad mengen in een reageerbuis en dat bij Son inspuiten... dan krijg je me toch een aandachtsgeile baby
Dat soort tijdschriften lees ik nietquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ze knocked up is, dan krijgt ze vast wel een column (voor een jaar ofzo) in een ouder-tijdschrift.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:31 schreef Anosmie het volgende:
Alvast een voorzet voor de Zwanger met Sonja column:
"Eindelijk de eerste echo. Pyke en ik waren zo benieuwd naar het kleine wondertje in mijn buik. Ongeduldig lag ik naar het scherm te staren, het was even zoeken eer de echoscopiste ons kindje in beeld had. Ik schrok van het wild spartelende boontje op het scherm. Ik begreep het gelijk.. Ons kind heeft ADHD"
whahahahahahahaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:31 schreef Anosmie het volgende:
Alvast een voorzet voor de Zwanger met Sonja column:
"Eindelijk de eerste echo. Pyke en ik waren zo benieuwd naar het kleine wondertje in mijn buik. Ongeduldig lag ik naar het scherm te staren, het was even zoeken eer de echoscopiste ons kindje in beeld had. Ik schrok van het wild spartelende boontje op het scherm. Ik begreep het gelijk.. Ons kind heeft ADHD"
terwijl deze relaties (minus de huwelijken) toch echt ook in het echte leven voorkomen (de snelle relaties elkaar,iedereen de ware noemen enzovoort). alleen komt dat dan niet in de media, behalve op de sociale media.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:24 schreef Amarantha het volgende:
Haha die timeline van haar liefdesBest wel ernstig eigenlijk
"En morgen gezond weer op."quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
ik vind sonja een leuke dame
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
"En morgen gezond weer op."
Sonja
quote:Aan al mijn volgers. Ik wil graag handtekeningen verzamelen voor de petitie. Ik heb #rtllatenight gevraagd of ik kan mogen vertellen over ME. Please RT en zet je handtekening op de petitie. Gewoon omdat het echt nodig is
Het is een onderdeel van een actie. Er moet meer landelijke bekendheid komen voor ME, er moet erkenning komen dat het de oorzaak niet psychisch is. Humberto is een mogelijkheid daarvoor, maar alles zal denk ik worden aangegrepen (maar liever niet door Son, alsjeblieft niet door Son)quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lijkt mij niet echt iets voor zijn programma. Ga lekker weer bij Koffietijd zitten.
quote:Patiënten halen 45.000 handtekeningen op voor erkenning van ME als neuro-immuunziekte
dinsdag 03-09-2013 09:05
Dit is een origineel bericht van Groep ME-DenHaag
Een groep ME-patiënten heeft de benodigde 40.000 handtekeningen voor het indienen van een burgerinitiatief ruimschoots opgehaald. In het burgerinitiatief wordt gevraagd de ziekte Myalgische Encefalomyelitis (ME) als een invaliderende biomedische ziekte te erkennen.
Op 10 september 2013 zal het burgerinitatief middels een rondetafelgesprek gepresenteerd worden aan de pers. Verschillende (ervarings)deskundigen, journalisten, politici en een aantal direct betrokkenen zullen als tafelgast aanschuiven. Tijdens het gesprek zal gesproken worden over het burgerinitiatief, zal ingegaan worden op de huidige, ongewenste, situatie voor ME patiënten en zal men uitwijden over hoe Groep ME-DenHaag de toekomst voor ME patiënten graag ziet.
Het burgerinitiatief is geïnitieerd door Groep ME-DenHaag, een gelegenheidsgroep bestaande uit tien huis- en bedgebonden ME-patiënten. Twee jaar geleden zijn zij gestart met het verzamelen van handtekeningen. Tal van vrijwilligers hebben bijgedragen om het benodigde aantal van minimaal 40.000 handtekeningen bijeen te krijgen. Ook Bekende Nederlanders, zoals Jörgen Raymann, Henkjan Smits en vele politici, hebben de petitie ondertekend. Veel buitenlandse ME-experts, zoals prof.dr. A. Komaroff (Harvard), prof.dr. L. Jason (DePaul University) en prof.dr. M. Lerner (Wayne State University), hebben middels adhesieverklaringen hun steun aan het burgerinitiatief gegeven. Ook de drie grootste Nederlandse patiëntenorganisaties (ME/CVS stichting Nederland, ME/cvs vereniging en Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid) hebben verklaard achter dit initiatief te staan. Groep ME-DenHaag hoopt door dit burgerinitiatief de politieke en medische sector te overtuigen dat er voor deze patiëntengroep zeer dringend iets moet veranderen. ME-patiënten krijgen momenteel vaak geen juiste diagnose en ontvangen geen gepaste zorg. Ook moeten zij vaak vechten voor financiële ondersteuning, hulpmiddelen en thuiszorg.
In het burgerinitiatief wordt de Tweede Kamer gevraagd om ME te erkennen en te registreren als een biomedische neuro-immuunziekte. Verder pleit Groep ME-DenHaag ervoor dat de diagnostiek en behandeling van deze ziekte gedaan wordt aan de hand van de Internationale Consensus Criteria voor ME (ICC - Carruthers et al, 2011), die is opgesteld door een grote groep internationale ME-experts. Ook wordt gevraagd om meer biomedisch onderzoek naar de oorzaken van ME, het opstellen van een verzekeringskundig protocol voor ME op basis van de ICC, het aanpassen van de artsenopleiding en het bijscholen van artsen op basis van de huidige, internationale kennis.
ME wordt gekenmerkt door inspanningintolerantie (malaise na minimale inspanning), ernstige uitputting, spier- en gewrichtsklachten, cognitieve problemen, infecties, darmproblemen, hart-/longklachten en een veelvoud aan andere symptomen. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft ME in 1969 al geclassificeerd als een neurologische ziekte, maar daar wordt in Nederland niet naar gehandeld. ME wordt in Nederland nog altijd gezien als een psychosomatische ziekte en daarom ook als zodanig behandeld, namelijk met Cognitieve GedragsTherapie (CGT) en graduele oefentherapie. Onderzoek heeft echter aangetoond dat gedragstherapie vaak niet of nauwelijks helpt en oefentherapie bij veel ME-patiënten tot een verergering van hun klachten leidt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |