Zou je misschien je links in één post kunnen plaatsen? Zo al die losse links maakt het niet erg overzichtelijkquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:25 schreef Insomnia_ het volgende:
http://torrentfreak.com/a(...)-financially-110412/
Ik stop nu wel, mijn punt staat.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zou je misschien je links in één post kunnen plaatsen? Zo al die losse links maakt het niet erg overzichtelijk![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Insomnia_ het volgende:
http://www.theregister.co(...)ers_legal_downloads/
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Insomnia_ het volgende:
http://www.thestrut.com/2(...)more-money-on-music/
Ja dit gaat allemaal alleen over muziek downloaden en is dus totaal irrelevant.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)-music-obey-law.html
Ja, mensen die muziek downloaden geven ook meer geld uit aan muziek, prachtig punt, but frankly I don't give a shit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik stop nu wel, mijn punt staat.
Hoezo zijn onderzoeken naar illegale downloads van muziek niet relevant aan illegale download van boeken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:26 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Ja dit gaat allemaal alleen over muziek downloaden en is dus totaal irrelevant.
Omdat het twee hele verschillende dingen zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:27 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoezo zijn onderzoeken naar illegale downloads van muziek niet relevant aan illegale download van boeken.
Het ging over the Piratebay, niet alleen over E-books.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:26 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja dit gaat allemaal alleen over muziek downloaden en is dus totaal irrelevant.
Ga je hierna je beweringen onderbouwen met onderzoeken naar dopamine getest op apen of kom je ook nog met een wel relevant onderzoek?
Tja, ebooks staan wat dat betreft nog in de kinderschoenen. Maar dan ben jij net zo goed aan het drogredeneren, we kunnen beide niet zeker zijn dat downloaden schrijvers daadwerkelijk schaad.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:28 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Jij extrapoleert een onderzoek van muziek naar boeken en doet aan de hand daarvan beweringen, maar dan ben je gewoon aan het drogredeneren.
Zelfde als een artikel over de schadelijke gevolgen van cocaïne gebruiken als ondersteuning van de stelling: 'wiet is slecht voor je'.
Nee jij doet een bewering, ik zeg dat het een drogredenering is. Dan ben ik niet aan het drogredenerenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja, ebooks staan wat dat betreft nog in de kinderschoenen. Maar dan ben jij net zo goed aan het drogredeneren, we kunnen beide niet zeker zijn dat downloaden schrijvers daadwerkelijk schaad.
Ik denk dat we de trent kunnen doortrekken naar boeken over pak wek 10 jaar.
En kun jij aantonen dat downloaden schrijvers schaad?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Nee jij doet een bewering, ik zeg dat het een drogredenering is. Dan ben ik niet aan het drogredeneren
Nee, jouw drogreden was dat het auteurs minder geld kregen omdat er illegaal gedownload werd, terwijl je ook geen bronnen hebt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Nee jij doet een bewering, ik zeg dat het een drogredenering is. Dan ben ik niet aan het drogredeneren
Common sensequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee, jouw drogreden was dat het auteurs minder geld kregen omdat er illegaal gedownload werd, terwijl je ook geen bronnen hebt.
Nou studies hebben aangetoond dat schrijvers meestal mensen zijn en mensen werken om de volgende behoeften te vervullen:quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:31 schreef Spatieloos het volgende:
Maar pizza reageer eens op dat over dat schrijvers gelezen willen worden en het niet alleen gaat over geld.
Kan jij aantonen dat het niet zo is?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En kun jij aantonen dat downloaden schrijvers schaad?
Zonder publiciteit verdien je ook geen geld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Zoals je ziet moeten schrijvers is beschikking hebben over drie eerdere punten voordat ze bij het punt 'erkenning' aankomen. Om die drie eerdere punten te 'vervullen' moet je wel degelijk beschikking hebben over geld.
Nee, het enige wat ik kan doen is aantonen dat een soortgelijke markt (ja, de muziekindustry 10 jaar geleden en ebook industry vertoont extreme gelijkenissen) uiteindelijk veel baad heeft gehad bij piracy.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Kan jij aantonen dat het niet zo is?
Vroeger werd muziek natuurlijk ook al gekopieerd door het lenen van CD-tjes.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat dachten ze jarenlang bij muziek ook.
Het grote verschil tussen boeken en muziek is dat wanneer je een boek download je het daarna niet even snel gaat kopen als muziek, ten eerste omdat boeken VAAK duurder zijn dan bijvoorbeeld een cd'tje, ten tweede omdat je wel twee keer naar het zelfde liedje kan luisteren zonder je te vervelen, maar twee keer hetzelfde boek lezen toch behoorlijk minder leuk is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat dachten ze jarenlang bij muziek ook.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, het enige wat ik kan doen is aantonen dat een soortgelijke markt (ja, de muziekindustry 10 jaar geleden en ebook industry vertoont extreme gelijkenissen) uiteindelijk veel baad heeft gehad bij piracy.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Het grote verschil tussen boeken en muziek is dat wanneer je een boek download je het daarna niet even snel gaat kopen als muziek, ten eerste omdat boeken VAAK duurder zijn dan bijvoorbeeld een cd'tje, ten tweede omdat je wel twee keer naar het zelfde liedje kan luisteren zonder je te vervelen, maar twee keer hetzelfde boek lezen toch behoorlijk minder leuk is.
Ontken ik nergens.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zonder publiciteit verdien je ook geen geld.
Daar heb je een punt, maar schijnbaar hebben mensen sentiment bij fysieke boeken/een grote boekenkast (iets waar ik me niets bij kan voorstellen, maar dat geheel terzijde). Die behoefte gaat niet zomaar weg als mensen iets gratis downloaden lijkt me.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Het grote verschil tussen boeken en muziek is dat wanneer je een boek download je het daarna niet even snel gaat kopen als muziek, ten eerste omdat boeken VAAK duurder zijn dan bijvoorbeeld een cd'tje, ten tweede omdat je wel twee keer naar het zelfde liedje kan luisteren zonder je te vervelen, maar twee keer hetzelfde boek lezen toch behoorlijk minder leuk is.
Nou ik wil later ook schrijver worden, maar ik neem ook gewoon een normale baan ernaast, ik denk dat bijna niemand van plan is te leven van boeken schrijven, en zo wel, dan is het goed (imo) dat dat eigenlijk niet meer kan tenzij je echt bekende boeken gaat schrijven. En ik denk dat de meeste schrijvers het zelfde doen als ik wil doen, natuurlijk, een extra zakcentje kan geen kwaad, en die krijgen ze ook wel, maar nu wordt dat wat minder dankzij digitaal downloaden, en dat vind ik maar terecht, ik vind dat populaire schrijvers veel te veel krijgen, net als populaire zangers enzo.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Nou studies hebben aangetoond dat schrijvers meestal mensen zijn en mensen werken om de volgende behoeften te vervullen:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet moeten schrijvers is beschikking hebben over drie eerdere punten voordat ze bij het punt 'erkenning' aankomen. Om die drie eerdere punten te 'vervullen' moet je wel degelijk beschikking hebben over geld.
Tuurlijk is het leuk als mensen je boeken lezen, maar het is het leukst als ze het lezen en je er wat aan verdient, waarvan verdienen de belangrijkste is.
Dus moeten schrijvers niet (geheel) afhankelijk zijn van uitgeverijen die vooral interesse hebben in mainstream meuk en daardoor het schrijven in niche genres niet meer te stimuleren.quote:
De mensen die dat hebben zullen de boeken dan ook gewoon kopen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, maar schijnbaar hebben mensen sentiment bij fysieke boeken/een grote boekenkast (iets waar ik me niets bij kan voorstellen, maar dat geheel terzijde). Die behoefte gaat niet zomaar weg als mensen iets gratis downloaden lijkt me.
Dus wat is dan het probleemquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:41 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
De mensen die dat hebben zullen de boeken dan ook gewoon kopen.
1) Echte schrijvers wel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nou ik wil later ook schrijver worden, maar ik neem ook gewoon een normale baan ernaast, ik denk dat bijna niemand van plan is te leven van boeken schrijven, en zo wel, dan is het goed (imo) dat dat eigenlijk niet meer kan tenzij je echt bekende boeken gaat schrijven. En ik denk dat de meeste schrijvers het zelfde doen als ik wil doen, natuurlijk, een extra zakcentje kan geen kwaad, en die krijgen ze ook wel, maar nu wordt dat wat minder dankzij digitaal downloaden, en dat vind ik maar terecht, ik vind dat populaire schrijvers veel te veel krijgen, net als populaire zangers enzo.
En boven dat, heeft bijna iedereen in de Westerse wereld toch gewoon Bestaanszekeheid en Sociale nog wat.
Je hebt ook kleine uitgeverijen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dus moeten schrijvers niet (geheel) afhankelijk zijn van uitgeverijen die vooral interesse hebben in mainstream meuk en daardoor het schrijven in niche genres niet meer te stimuleren.
Geen gewenste situatie.
Ook die zijn (meestal) vooral gebaad bij een zo zeker mogelijke winst.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Je hebt ook kleine uitgeverijen.
1. Echte schrijvers? Wat is dat dan weer? Alsof mensen die casual/niet fulltime schrijven geen echte schrijvers zijnquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:43 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
1) Echte schrijvers wel.
2) Echt bekende boeken zijn dan ook goed geschreven boeken over het algemeen of hebben iets dat veel mensen aanspreekt. Deze boeken worden steeds vaker gedownload waardoor die mensen die ook echt een boek hebben geschreven minder geld verdienen.
3) nee
4) Alleen als je geen eigen bezit hebt ja.
'Mensen zijn anders dan ik, er zouden meer mensen moeten zijn zoals ik' ?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Er zijn teveel mensen die dat niet doen.
1) Mensen die daadwerkelijk schrijven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:46 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
1. Echte schrijvers? Wat is dat dan weer? Alsof mensen die casual/niet fulltime schrijven geen echte schrijvers zijn
2. Ja, ik zie het probleem niet dat minder geld verdienen, volgens mij verdienen ze te veel.
3. Dus jij beweerd dat bijna elke schrijver een fulltime schrijver is die geen andere baan heeft
4.
Omdat ze weten te schrijven over iets dat veel mensen aanspreekt, helemaal correct.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat ze populair zijn bij de mainstream.
1.Wat is daadwerkelijk schrijven danquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:49 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
1) Mensen die daadwerkelijk schrijven.
2) Omdat ze goed zijn.
3) Echte schrijvers wel ja.
4) Voor bijvoorbeeld de bijstand is een van de voorwaarden dat je geen eigen bezit hebt.
Dat het veel mensen aanspreekt maakt het nog niet feitelijk goed ofzo. Populaire zooi verdient te veel, mijn mening.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:53 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Omdat ze weten te schrijven over iets dat veel mensen aanspreekt, helemaal correct.
Iemand die zijn leven wijdt aan het neer pennen van emoties.quote:
Het geeft aan dat je je kan verplaatsen in veel mensen en op hun behoeften in kan schrijven, dat is wel degelijk een vaardigheidquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:54 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat het veel mensen aanspreekt maakt het nog niet feitelijk goed ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |