En de mensen die al bekend zijn en kut boeken schrijven inderdaadquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat alleen goede schrijvers doorbreken?
Tuurlijk wel, je geeft geen geld meer uit aan boeken dus verdienen schrijvers minder geld.quote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat alleen goede schrijvers doorbreken?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Stuart het volgende:
[..]
En de mensen die al bekend zijn en kut boeken schrijven inderdaad
Nogmaals, downloaders spenderen meer geld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:17 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Tuurlijk wel, je geeft geen geld meer uit aan boeken dus verdienen schrijvers minder geld.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nogmaals, downloaders spenderen meer geld.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:17 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je geeft geen geld meer uit aan boeken dus verdienen schrijvers minder geld.
In jouw argumentatie doe je net alsof het downloaden van muziek en films zonder er geld voor te betalen hetzelfde is als het illegaal downloaden van boeken, dat is nou iets dat pertinent onwaar is.
Ik ken juist meer mensen die nog nooit voor een liedje/film hebben betaald denk ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nogmaals, downloaders spenderen meer geld.
Maar als je een boek koopt krijgt de uitgever ook geld, en dat is gewoon onterecht, die stelen de schrijver zijn geld, dan doneer ik liever de auteur, maar ja dat doen mensen helaas niet. En het gaat een schrijver echt niet alleen om het geld dacht ik, veel willen er volgens mij gewoon gelezen worden, en dat gaat makkelijker digitaal. En de echte bestsellers verdienen gewoon nog genoeg hoor, want ook veel mensen betalen voor een E-book, en mensen zoals jij die niet modern willen zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:15 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Nee een boek koop je als je er geld voor over hebt, en anders leen je het bij een bibliotheek, illegaal downloaden is niet geweldig maar het de strop waarmee je schrijvers de das omdoet. (o de woordgrap)
Tradities zijn er omdat ze cool zijn
Ik heb in totaal 4 potjes solo Q gespeeld op iCurse, en toevallig ook 4 gewonnenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:15 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Nee ik win omdat ik niet met jou speel D:
Tja, onderzoeken hebben al meermaals aan gegeven dat downloaders gemiddeld meer uitgeven aan muziek/boeken dan mensen die niet downloaden. Bij muziek zelfs bijna het dubbele.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik ken juist meer mensen die nog nooit voor een liedje/film hebben betaald denk ik
Dus je zegt eigenlijk dat sites als the Pirate Bay goed zijn omdat de mensen na het illegaal downloaden alsnog gaan betalen voor iets dat ze al gratis hebben kunnen vinden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja, onderzoeken hebben al meermaals aan gegeven dat downloaders gemiddeld meer uitgeven aan muziek/boeken dan mensen die niet downloaden. Bij muziek zelfs bijna het dubbele.
Uitgevers drukken de boeken en stellen vertrouwen in de schrijver dat het terug verdient wordt, dan krijg je daar inderdaad wat voor terug. De Albert Heijn die pizza's 60 % goedkoper kan maken en er dan nog steeds aan verdient: dat is stelen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:19 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar als je een boek koopt krijgt de uitgever ook geld, en dat is gewoon onterecht, die stelen de schrijver zijn geld, dan doneer ik liever de auteur, maar ja dat doen mensen helaas niet. En het gaat een schrijver echt niet alleen om het geld dacht ik, veel willen er volgens mij gewoon gelezen worden, en dat gaat makkelijker digitaal. En de echte bestsellers verdienen gewoon nog genoeg hoor, want ook veel mensen betalen voor een E-book, en mensen zoals jij die niet modern willen zijn natuurlijk.
Oke geef ons dan een onderzoekquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja, onderzoeken hebben al meermaals aan gegeven dat downloaders gemiddeld meer uitgeven aan muziek/boeken dan mensen die niet downloaden. Bij muziek zelfs bijna het dubbele.
Laat hem maar gewoon met een linkje naar het onderzoek komen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk dat sites als the Pirate Bay goed zijn omdat de mensen na het illegaal downloaden alsnog gaan betalen voor iets dat ze al gratis hebben kunnen vinden?
Dat is correct. Meermaals onderzocht dat het absurde beleid omtrent download sites de industrie alleen maar schaad (en dan vooral de muziekindustrie).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk dat sites als the Pirate Bay goed zijn omdat de mensen na het illegaal downloaden alsnog gaan betalen voor iets dat ze al gratis hebben kunnen vinden?
Ben ook wel benieuwd want het klinkt mij nogal onlogischquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Laat hem maar gewoon met een linkje naar het onderzoek komen.
http://www.dailymail.co.u(...)-music-obey-law.htmlquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Oke geef ons dan een onderzoek
En hoe werkt dat dan precies? Stel ik download alle albums van Pink, waarom zou ik dan betalen en aan wie? Direct aan Pink via PayPal?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat is correct. Meermaals onderzocht dat het absurde beleid omtrent download sites de industrie alleen maar schaad (en dan vooral de muziekindustrie).
Omdat mensen schijnbaar geneigd zijn alsnog te betalen voor goede muziek. De redenering daarin kan ik je niet geven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Stuart het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan precies? Stel ik download alle albums van Pink, waarom zou ik dan betalen en aan wie? Direct aan Pink via PayPal?
Okay daar dacht ik even niet aan, maar reageer eens op de rest!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Uitgevers drukken de boeken en stellen vertrouwen in de schrijver dat het terug verdient wordt, dan krijg je daar inderdaad wat voor terug. De Albert Heijn die pizza's 60 % goedkoper kan maken en er dan nog steeds aan verdient: dat is stelen.
Klopt, lekker op de bank hangen met een schemerlampje en een boek in je handen, kon er optimaal van genieten tijdens mijn vakantie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:12 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook gewoon mijn grootste bezwaar, de gezelligheid en het gevoel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |