abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130019599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij denkt dat alleen goede schrijvers doorbreken? :{
En de mensen die al bekend zijn en kut boeken schrijven inderdaad :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_130019627
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:15 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Pertinent onwaar.
Tuurlijk wel, je geeft geen geld meer uit aan boeken dus verdienen schrijvers minder geld.

In jouw argumentatie doe je net alsof het downloaden van muziek en films zonder er geld voor te betalen hetzelfde is als het illegaal downloaden van boeken, dat is nou iets dat pertinent onwaar is.
Je maintiendrai
pi_130019634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij denkt dat alleen goede schrijvers doorbreken? :{
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:16 schreef Stuart het volgende:

[..]

En de mensen die al bekend zijn en kut boeken schrijven inderdaad :Y
Je maintiendrai
pi_130019652
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:17 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Tuurlijk wel, je geeft geen geld meer uit aan boeken dus verdienen schrijvers minder geld.
Nogmaals, downloaders spenderen meer geld.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_130019670
Er is voor iedereen wel een uitgeverij, en als niemand je uit wil geven, dan moet je zorgen dat je een beter boek schrijft, juist een stimulans om jezelf te overtreffen ^O^
Je maintiendrai
pi_130019679
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:17 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

In jouw argumentatie doe je net alsof het downloaden van muziek en films zonder er geld voor te betalen hetzelfde is als het illegaal downloaden van boeken, dat is nou iets dat pertinent onwaar is.
Je maintiendrai
pi_130019680
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik ken juist meer mensen die nog nooit voor een liedje/film hebben betaald denk ik -O-
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:19:32 #283
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130019716
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:15 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
Nee een boek koop je als je er geld voor over hebt, en anders leen je het bij een bibliotheek, illegaal downloaden is niet geweldig maar het de strop waarmee je schrijvers de das omdoet. (o de woordgrap _O- )

Tradities zijn er omdat ze cool zijn :{w
Maar als je een boek koopt krijgt de uitgever ook geld, en dat is gewoon onterecht, die stelen de schrijver zijn geld, dan doneer ik liever de auteur, maar ja dat doen mensen helaas niet. En het gaat een schrijver echt niet alleen om het geld dacht ik, veel willen er volgens mij gewoon gelezen worden, en dat gaat makkelijker digitaal. En de echte bestsellers verdienen gewoon nog genoeg hoor, want ook veel mensen betalen voor een E-book, en mensen zoals jij die niet modern willen zijn natuurlijk.
Spatieboos
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20:06 #284
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130019742
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:15 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Nee ik win omdat ik niet met jou speel D:
Ik heb in totaal 4 potjes solo Q gespeeld op iCurse, en toevallig ook 4 gewonnen :P
Spatieboos
pi_130019745
Ik hoef geen e-reader :N :{w
pi_130019746
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:18 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik ken juist meer mensen die nog nooit voor een liedje/film hebben betaald denk ik -O-
Tja, onderzoeken hebben al meermaals aan gegeven dat downloaders gemiddeld meer uitgeven aan muziek/boeken dan mensen die niet downloaden. Bij muziek zelfs bijna het dubbele.
pi_130019798
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:20 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Tja, onderzoeken hebben al meermaals aan gegeven dat downloaders gemiddeld meer uitgeven aan muziek/boeken dan mensen die niet downloaden. Bij muziek zelfs bijna het dubbele.
Dus je zegt eigenlijk dat sites als the Pirate Bay goed zijn omdat de mensen na het illegaal downloaden alsnog gaan betalen voor iets dat ze al gratis hebben kunnen vinden?
pi_130019802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:19 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Maar als je een boek koopt krijgt de uitgever ook geld, en dat is gewoon onterecht, die stelen de schrijver zijn geld, dan doneer ik liever de auteur, maar ja dat doen mensen helaas niet. En het gaat een schrijver echt niet alleen om het geld dacht ik, veel willen er volgens mij gewoon gelezen worden, en dat gaat makkelijker digitaal. En de echte bestsellers verdienen gewoon nog genoeg hoor, want ook veel mensen betalen voor een E-book, en mensen zoals jij die niet modern willen zijn natuurlijk.
Uitgevers drukken de boeken en stellen vertrouwen in de schrijver dat het terug verdient wordt, dan krijg je daar inderdaad wat voor terug. De Albert Heijn die pizza's 60 % goedkoper kan maken en er dan nog steeds aan verdient: dat is stelen.
Je maintiendrai
pi_130019818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:20 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Oke geef ons dan een onderzoek :)
Je maintiendrai
pi_130019834
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dus je zegt eigenlijk dat sites als the Pirate Bay goed zijn omdat de mensen na het illegaal downloaden alsnog gaan betalen voor iets dat ze al gratis hebben kunnen vinden?
Laat hem maar gewoon met een linkje naar het onderzoek komen.
Je maintiendrai
pi_130019844
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat is correct. Meermaals onderzocht dat het absurde beleid omtrent download sites de industrie alleen maar schaad (en dan vooral de muziekindustrie).
pi_130019851
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Laat hem maar gewoon met een linkje naar het onderzoek komen.
Ben ook wel benieuwd want het klinkt mij nogal onlogisch :@ :X
pi_130019855
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Oke geef ons dan een onderzoek :)
http://www.dailymail.co.u(...)-music-obey-law.html
pi_130019869
pi_130019887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat is correct. Meermaals onderzocht dat het absurde beleid omtrent download sites de industrie alleen maar schaad (en dan vooral de muziekindustrie).
En hoe werkt dat dan precies? Stel ik download alle albums van Pink, waarom zou ik dan betalen en aan wie? Direct aan Pink via PayPal? :P
pi_130019889
pi_130019916
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

En hoe werkt dat dan precies? Stel ik download alle albums van Pink, waarom zou ik dan betalen en aan wie? Direct aan Pink via PayPal? :P
Omdat mensen schijnbaar geneigd zijn alsnog te betalen voor goede muziek. De redenering daarin kan ik je niet geven.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:23:34 #298
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130019919
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:21 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Uitgevers drukken de boeken en stellen vertrouwen in de schrijver dat het terug verdient wordt, dan krijg je daar inderdaad wat voor terug. De Albert Heijn die pizza's 60 % goedkoper kan maken en er dan nog steeds aan verdient: dat is stelen.
Okay daar dacht ik even niet aan, maar reageer eens op de rest!
En ik noem het nergens stelen!!

Maar het fijne is tegenwoordig, dat een schrijver niet meer hoef te drukken, hij kan het gewoon digitaal uitgeven en hoeft dus niet te betalen voor boekendrukken, natuurlijk kan hij zelf die keuze maken om dat wel te doen.
Spatieboos
pi_130019941
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:12 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is ook gewoon mijn grootste bezwaar, de gezelligheid en het gevoel _O_
Klopt, lekker op de bank hangen met een schemerlampje en een boek in je handen, kon er optimaal van genieten tijdens mijn vakantie.
pi_130019942
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')