abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130020494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee, het enige wat ik kan doen is aantonen dat een soortgelijke markt (ja, de muziekindustry 10 jaar geleden en ebook industry vertoont extreme gelijkenissen) uiteindelijk veel baad heeft gehad bij piracy.
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Het grote verschil tussen boeken en muziek is dat wanneer je een boek download je het daarna niet even snel gaat kopen als muziek, ten eerste omdat boeken VAAK duurder zijn dan bijvoorbeeld een cd'tje, ten tweede omdat je wel twee keer naar het zelfde liedje kan luisteren zonder je te vervelen, maar twee keer hetzelfde boek lezen toch behoorlijk minder leuk is.
Je maintiendrai
pi_130020507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Zonder publiciteit verdien je ook geen geld.
Ontken ik nergens.
Je maintiendrai
pi_130020546
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Het grote verschil tussen boeken en muziek is dat wanneer je een boek download je het daarna niet even snel gaat kopen als muziek, ten eerste omdat boeken VAAK duurder zijn dan bijvoorbeeld een cd'tje, ten tweede omdat je wel twee keer naar het zelfde liedje kan luisteren zonder je te vervelen, maar twee keer hetzelfde boek lezen toch behoorlijk minder leuk is.
Daar heb je een punt, maar schijnbaar hebben mensen sentiment bij fysieke boeken/een grote boekenkast (iets waar ik me niets bij kan voorstellen, maar dat geheel terzijde). Die behoefte gaat niet zomaar weg als mensen iets gratis downloaden lijkt me.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_130020552
* Stuart gaat even naar wat winkels :W
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:39:41 #30
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130020569
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:34 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Nou studies hebben aangetoond dat schrijvers meestal mensen zijn en mensen werken om de volgende behoeften te vervullen:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet moeten schrijvers is beschikking hebben over drie eerdere punten voordat ze bij het punt 'erkenning' aankomen. Om die drie eerdere punten te 'vervullen' moet je wel degelijk beschikking hebben over geld.

Tuurlijk is het leuk als mensen je boeken lezen, maar het is het leukst als ze het lezen en je er wat aan verdient, waarvan verdienen de belangrijkste is.
Nou ik wil later ook schrijver worden, maar ik neem ook gewoon een normale baan ernaast, ik denk dat bijna niemand van plan is te leven van boeken schrijven, en zo wel, dan is het goed (imo) dat dat eigenlijk niet meer kan tenzij je echt bekende boeken gaat schrijven. En ik denk dat de meeste schrijvers het zelfde doen als ik wil doen, natuurlijk, een extra zakcentje kan geen kwaad, en die krijgen ze ook wel, maar nu wordt dat wat minder dankzij digitaal downloaden, en dat vind ik maar terecht, ik vind dat populaire schrijvers veel te veel krijgen, net als populaire zangers enzo.

En boven dat, heeft bijna iedereen in de Westerse wereld toch gewoon Bestaanszekeheid en Sociale nog wat.
Spatieboos
pi_130020598
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:38 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Ontken ik nergens.
Dus moeten schrijvers niet (geheel) afhankelijk zijn van uitgeverijen die vooral interesse hebben in mainstream meuk en daardoor het schrijven in niche genres niet meer te stimuleren.

Geen gewenste situatie.
pi_130020608
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Stuart het volgende:
* Stuart gaat even naar wat winkels :W
:W
pi_130020617
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar schijnbaar hebben mensen sentiment bij fysieke boeken/een grote boekenkast (iets waar ik me niets bij kan voorstellen, maar dat geheel terzijde). Die behoefte gaat niet zomaar weg als mensen iets gratis downloaden lijkt me.
De mensen die dat hebben zullen de boeken dan ook gewoon kopen.
Je maintiendrai
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:42:43 #34
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130020680
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:41 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

De mensen die dat hebben zullen de boeken dan ook gewoon kopen.
Dus wat is dan het probleem :?
Spatieboos
pi_130020717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:39 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Nou ik wil later ook schrijver worden, maar ik neem ook gewoon een normale baan ernaast, ik denk dat bijna niemand van plan is te leven van boeken schrijven, en zo wel, dan is het goed (imo) dat dat eigenlijk niet meer kan tenzij je echt bekende boeken gaat schrijven. En ik denk dat de meeste schrijvers het zelfde doen als ik wil doen, natuurlijk, een extra zakcentje kan geen kwaad, en die krijgen ze ook wel, maar nu wordt dat wat minder dankzij digitaal downloaden, en dat vind ik maar terecht, ik vind dat populaire schrijvers veel te veel krijgen, net als populaire zangers enzo.

En boven dat, heeft bijna iedereen in de Westerse wereld toch gewoon Bestaanszekeheid en Sociale nog wat.
1) Echte schrijvers wel.
2) Echt bekende boeken zijn dan ook goed geschreven boeken over het algemeen of hebben iets dat veel mensen aanspreekt. Deze boeken worden steeds vaker gedownload waardoor die mensen die ook echt een boek hebben geschreven minder geld verdienen.
3) nee :')
4) Alleen als je geen eigen bezit hebt ja.
Je maintiendrai
pi_130020726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dus moeten schrijvers niet (geheel) afhankelijk zijn van uitgeverijen die vooral interesse hebben in mainstream meuk en daardoor het schrijven in niche genres niet meer te stimuleren.

Geen gewenste situatie.
Je hebt ook kleine uitgeverijen.
Je maintiendrai
pi_130020731
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:42 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Dus wat is dan het probleem :?
Er zijn teveel mensen die dat niet doen.
Je maintiendrai
pi_130020744
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Je hebt ook kleine uitgeverijen.
Ook die zijn (meestal) vooral gebaad bij een zo zeker mogelijke winst.
In veel nichemarkten heb je dat gewoon niet.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:46:48 #39
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130020799
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:43 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

1) Echte schrijvers wel.
2) Echt bekende boeken zijn dan ook goed geschreven boeken over het algemeen of hebben iets dat veel mensen aanspreekt. Deze boeken worden steeds vaker gedownload waardoor die mensen die ook echt een boek hebben geschreven minder geld verdienen.
3) nee :')
4) Alleen als je geen eigen bezit hebt ja.
1. Echte schrijvers? Wat is dat dan weer? Alsof mensen die casual/niet fulltime schrijven geen echte schrijvers zijn :?

2. Ja, ik zie het probleem niet dat minder geld verdienen, volgens mij verdienen ze te veel.
3. Dus jij beweerd dat bijna elke schrijver een fulltime schrijver is die geen andere baan heeft :?
4. :?
Spatieboos
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:47:52 #40
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130020832
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:44 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Er zijn teveel mensen die dat niet doen.
'Mensen zijn anders dan ik, er zouden meer mensen moeten zijn zoals ik' ? :')
Spatieboos
pi_130020892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:46 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

1. Echte schrijvers? Wat is dat dan weer? Alsof mensen die casual/niet fulltime schrijven geen echte schrijvers zijn :?

2. Ja, ik zie het probleem niet dat minder geld verdienen, volgens mij verdienen ze te veel.
3. Dus jij beweerd dat bijna elke schrijver een fulltime schrijver is die geen andere baan heeft :?
4. :?
1) Mensen die daadwerkelijk schrijven.
2) Omdat ze goed zijn.
3) Echte schrijvers wel ja.
4) Voor bijvoorbeeld de bijstand is een van de voorwaarden dat je geen eigen bezit hebt.
Je maintiendrai
pi_130020925
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:49 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:
2) Omdat ze goed zijn.
Omdat ze populair zijn bij de mainstream.
pi_130020934
quote:
Nee hoor. :)
pi_130020951
Sowieso een hele vreemde definitie "echte schrijver"
pi_130021042
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Omdat ze populair zijn bij de mainstream.
Omdat ze weten te schrijven over iets dat veel mensen aanspreekt, helemaal correct.
Je maintiendrai
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:54:20 #46
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130021068
quote:

[..]

1) Mensen die daadwerkelijk schrijven.
2) Omdat ze goed zijn.
4) Voor bijvoorbeeld de bijstand is een van de voorwaarden dat je geen eigen bezit hebt.
1.Wat is daadwerkelijk schrijven dan :?
Een boek schrijven is toch gewoon daadwerkelijk schrijven?
2. Dat is een mening, dat veel mensen die mening hebben betekent niet dat ze ineens bakken met geld horen te verdienen
3. Ik had het niet over 'echte schrijvers' maar gewoon over mensen die een boek of meer schrijven
4. Zegt me nog steeds niks :? tuurlijk er zijn mensen in de bijstand, maar die mensen hebben gewoon een dak boven hun hoofd/eten en sociale contacten. Ja in Amerika en wat andere Westerse landen heb je natuurlijk ook zwervers, maar die zie ik ook niet snel boek schrijven en naar een uitgeverij gaan.
Spatieboos
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:54:47 #47
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_130021087
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:53 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:

[..]

Omdat ze weten te schrijven over iets dat veel mensen aanspreekt, helemaal correct.
Dat het veel mensen aanspreekt maakt het nog niet feitelijk goed ofzo. Populaire zooi verdient te veel, mijn mening.
Spatieboos
pi_130021093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee hoor. :)
Iemand die zijn leven wijdt aan het neer pennen van emoties.

Niet iemand die even denkt een makkelijk zakcentje te verdienen.
Je maintiendrai
pi_130021115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:54 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Dat het veel mensen aanspreekt maakt het nog niet feitelijk goed ofzo.
Het geeft aan dat je je kan verplaatsen in veel mensen en op hun behoeften in kan schrijven, dat is wel degelijk een vaardigheid :')
Je maintiendrai
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:56:08 #50
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_130021149
Ik wil boeken kopen
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')