Ben jij alleen, ben jij met een mannetje/vrouwtje, ben jij met een kindje?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:30 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens de gemeente Amsterdam krijg ik geen stadspas omdat afgelopen jaar mijn inkomen hoger was dan 110% van de bijstandsnorm. Daarover ben ik verbaasd, omdat mijn verzamelinkomen afgelopen jaar 7200 euro was. Als ik de hoogte van een bijstandsuitkering neem en dat maal 12 doe, kom ik op minimaal 8000 euro. Hoe hoog is 110% van de bijstandsnorm op jaarbasis en hoe verhoudt zich dit tot een verzamelinkomen?
Een pasje waarmee je allemaal dingen gratis of goedkoper krijgt terwijl de werkende medemens daar gewoon voor moet betalen.quote:
Alleen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ben jij alleen, ben jij met een mannetje/vrouwtje, ben jij met een kindje?
en je spaanse vriendin?quote:
In Eindhoven is die pas gewoon voor iedereenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een pasje waarmee je allemaal dingen gratis of goedkoper krijgt terwijl de werkende medemens daar gewoon voor moet betalen.
Zoals gezegd, ik ben alleenstaand. Of ik HUISGENOTEN heb, doet niet echt terzake. We zijn geen belastingpartners.quote:
Net als je denkt dat de werklozen niet nog meer gematst worden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een pasje waarmee je allemaal dingen gratis of goedkoper krijgt terwijl de werkende medemens daar gewoon voor moet betalen.
Mij is gezegd dat ik recht heb op de pas indien mijn inkomen als ZZPer lager is dan 110% van de bijstandsnorm. Volgens mijn belastingaangifte was mijn verzamelinkomen vorig jaar 7200 euro. Dit is volgens mij toch lager dan 110% van de bijstandsnorm? Men zegt echter dat dit niet klopt zo is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:01 schreef hugecooll het volgende:
Op basis waarvan meen jij recht te hebben op zo'n pas dan?
Valt dat onder een van deze criteria?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mij is gezegd dat ik recht heb op de pas indien mijn inkomen als ZZPer lager is dan 110% van de bijstandsnorm. Volgens mijn belastingaangifte was mijn verzamelinkomen vorig jaar 7200 euro. Dit is volgens mij toch lager dan 110% van de bijstandsnorm? Men zegt echter dat dit niet klopt zo is.
quote:Rechthebbend zijn inwoners van Amsterdam die:
• 65 jaar of ouder zijn
• een Wajong-uitkering ontvangen
• een uitkering, stagevergoeding, scholierenvergoeding of pc-regeling ontvangen van de Dienst Werk en Inkomen (DWI)
• een uitkering van UWV (bijvoorbeeld WAO of WIA) ontvangen, maar alleen wanneer zij een toeslag volgens de Toeslagenwet ontvangen
• kwijtschelding ontvangen van de Gecombineerde aanslag van de Dienst Belastingen
Nee, maar ik heb zelf geïnformeerd bij de mensen van de Stadspas welke criteria er voor freelancers waren en dat was dat je niet meer dan 110% van de bijstandsnorm mocht verdienen. Het lijkt me fijn als we nu de onzekerheden van de reaguurders over de juistheid hiervan zijn opgelost, we nu weer terug kunnen naar waar dit topic om ging, namelijk, hoezo is 7200 euro verzamelinkomen meer dan 110% van de bijstandsnorm?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Valt dat onder een van deze criteria?
[..]
Dat is het niet. Een WWB-uitkering is op jaarbasis veel meer dan datquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:30 schreef JohnDDD het volgende:
hoezo is 7200 euro verzamelinkomen meer dan 110% van de bijstandsnorm?
Waarom informeer je dan niet wederom bij die mensen waarom je er nu alsnog niet voor in aanmerking komt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:30 schreef JohnDDD het volgende:
Nee, maar ik heb zelf geïnformeerd bij de mensen van de Stadspas welke criteria er voor freelancers waren en dat was dat je niet meer dan 110% van de bijstandsnorm mocht verdienen.
Momentje, pak ik mijn glazen bol er even bij!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:33 schreef JohnDDD het volgende:
Kan het ermee te maken hebben dat ik eind 2012 rond de 8000 euro ondernemersvermogen op mijn zakelijke bankrekening had staan?
7000 is uiteraard na aftrek van alle belastingen e.d.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:35 schreef Renesite het volgende:
Absoluut. Je mag doorgaans ook niet vermogend zijn. Maar als je 7000 verdiend waar komt dat bedrag dan vandaan.
Wat zei de ambtenaar van de gemeente toen je hem die vraag stelde?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:33 schreef JohnDDD het volgende:
Kan het ermee te maken hebben dat ik eind 2012 rond de 8000 euro ondernemersvermogen op mijn zakelijke bankrekening had staan?
En als je die belastingen er niet van aftrekt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
7000 is uiteraard na aftrek van alle belastingen e.d.
Dat zou heel best kunnen. Zoals al uitgelegd, je inkomen is niet het enige criterium.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:33 schreef JohnDDD het volgende:
Oh dear. Je moet natuurlijk wel naar je bruto-inkomen kijken, TS.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En als je die belastingen er niet van aftrekt?
Mja of de vermogensgrens voor WWB (5795) x 1.1 = 6374,50 = minder dan 8000 = pechquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat zou heel best kunnen. Zoals al uitgelegd, je inkomen is niet het enige criterium.
En volgens mij zit je met die 8000 euro al fiks boven de grens waarbij in mijn gemeente zo'n pas mag aanvragen, als ik me niet vergis zo'n 4500 euro.
Nou dat is dus helemaal het punt van mijn topic. Moet ik naar mijn verzamelinkomen kijken, naar mijn omzet, waar moet ik naar kijken?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Oh dear. Je moet natuurlijk wel naar je bruto-inkomen kijken, TS.
je omzet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:42 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou dat is dus helemaal het punt van mijn topic. Moet ik naar mijn verzamelinkomen kijken, naar mijn omzet, waar moet ik naar kijken?
wat een onzinquote:
aha dus je weet het antwoord alquote:
nou iemand anders hier zegt dat je "bruto" moet kijken, maar ik heb geen bruto inkomen als ondernemer, denk ikquote:
da's je omzet - inkoopquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
nou iemand anders hier zegt dat je "bruto" moet kijken, maar ik heb geen bruto inkomen als ondernemer, denk ik
"Bruto" is toch gewoon het bedrag dat je hebt ontvangen vóórdat je inkomstenbelasting over dat bedrag hebt betaald? En ja, om dát bedrag gaat het dus juist. Voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
nou iemand anders hier zegt dat je "bruto" moet kijken, maar ik heb geen bruto inkomen als ondernemer, denk ik
Dat lijkt me toch onzin, als ik 100.000 euro aan omzet heb, maar ik heb daarvoor 99.000 euro aan kosten gemaakt, dan heb ik natuurlijk geen bruto-inkomen van 100.000 euro.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
"Bruto" is toch gewoon het bedrag dat je hebt ontvangen vóórdat je inkomstenbelasting over dat bedrag hebt betaald? En ja, om dát bedrag gaat het dus juist. Voor zover ik weet.
Dus doe je je netto inkomen/winst + kostenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch onzin, als ik 100.000 euro aan omzet heb, maar ik heb daarvoor 99.000 euro aan kosten gemaakt, dan heb ik natuurlijk geen bruto-inkomen van 100.000 euro.
wat was je omzet - je kosten afgelopen jaar?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch onzin, als ik 100.000 euro aan omzet heb, maar ik heb daarvoor 99.000 euro aan kosten gemaakt, dan heb ik natuurlijk geen bruto-inkomen van 100.000 euro.
Precies. Moet wel achter te komen zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus doe je je netto inkomen/winst + kosten
De saldo winst-verliesrekening was rond de 17.000 euro. Doordat daar nog zelfstandigen- en startersaftrek van afgaat, kom ik rond de 7000 euro verzamelinkomen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat was je omzet - je kosten afgelopen jaar?
Voor de belasting, ja. Zo'n pasje heeft daar natuurlijk niet zoveel mee te schaften.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:11 schreef JohnDDD het volgende:
Ik neem toch aan dat ze die aftrekposten meenemen, niet voor niets zijn het aftrekposten, ...
aftrekposten gelden alleen voor de belasting.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De saldo winst-verliesrekening was rond de 17.000 euro. Doordat daar nog zelfstandigen- en startersaftrek van afgaat, kom ik rond de 7000 euro verzamelinkomen.
Ik neem toch aan dat ze die aftrekposten meenemen, niet voor niets zijn het aftrekposten, ...
Vergeet niet dat het verzamelinkomen ook bruto is. Ik moet over die 7000 euro ook nog belasting betalen hè...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de belasting, ja. Zo'n pasje heeft daar natuurlijk niet zoveel mee te schaften.
Ik heb werkelijk geen idee wat je met deze post wil zeggen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het verzamelinkomen ook bruto is. Ik moet over die 7000 euro ook nog belasting betalen hè...
Dat mijn bruto-inkomen gewoon het verzamelinkomen is en niet de saldo winst-verliesrekening. De saldo winst-verliesrekening heeft er volgens mij niets mee te maken. Iedereen heeft namelijk aftrekposten en je verzamelinkomen is altijd na de aftrekposten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee wat je met deze post wil zeggen.
Het is niet verboden om die mensen te bellen hè?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat mijn bruto-inkomen gewoon het verzamelinkomen is en niet de saldo winst-verliesrekening. De saldo winst-verliesrekening heeft er volgens mij niets mee te maken. Iedereen heeft namelijk aftrekposten en je verzamelinkomen is altijd na de aftrekposten.
Maar je verzamelinkomen is in dezen helemaal niet interessant. Je bruto-inkomen is relevant bij de bepaling of je zo'n pasje krijgt, en dat is voordat je aftrekposten en belastingen toepast. Klaar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:26 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat mijn bruto-inkomen gewoon het verzamelinkomen is en niet de saldo winst-verliesrekening. De saldo winst-verliesrekening heeft er volgens mij niets mee te maken. Iedereen heeft namelijk aftrekposten en je verzamelinkomen is altijd na de aftrekposten.
Mijn punt is dat verzamelinkomen bruto IS. Mijn verzamelinkomen is mijn inkomen waar ik belasting over betaal.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar je verzamelinkomen is in dezen helemaal niet interessant. Je bruto-inkomen is relevant bij de bepaling of je zo'n pasje krijgt, en dat is voordat je aftrekposten en belastingen toepast. Klaar.
Dan heeft de gemeente het fout en krijg jij gewoon je stadspasjequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mijn punt is dat verzamelinkomen bruto IS.
Nee, je bruto-inkomen is het inkomen waar je belasting over betaalt. Dat daar aftrekposten bijzitten is -in dit geval- niet relevant.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:36 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mijn punt is dat verzamelinkomen bruto IS. Mijn verzamelinkomen is mijn inkomen waar ik belasting over betaal.
Ja het verzamelinkomen is dus het bedrag waar ik belasting over betaal...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, je bruto-inkomen is het inkomen waar je belasting over betaalt. Dat daar aftrekposten bijzitten is -in dit geval- niet relevant.
quote:----------- -
Belastbaar inkomen uit werk en woning e 7.268
Inkomstenbelasting
1e schijf: 1,95% van ¤ 7.268 e 141
ja zie je wel je hebt gewoon recht op dat pasje! Ga hem halend an!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja het verzamelinkomen is dus het bedrag waar ik belasting over betaal...
rechtstreeks uit mijn aangifte:
[..]
Je kunt er gewoon niet tegen dat ik gelijk hebquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
Zoek het maar uit, hier ga ik mijn tijd niet aan verspillen.
Zoiets ja, ik heb een eigen vertaalbureautjequote:
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon niet tegen dat ik gelijk heb
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:54 schreef Kansenjongere het volgende:
TS is een zelfstandige zonder pasje.
ga naar het gemeentehuis en haal dat pasje dan!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon niet tegen dat ik gelijk heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |