Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Je wilt niet weten hoe lang ik naar de knop "Confirm" heb zitten kijken..
Maar ik ben blij dat ik de "grote" stap heb genomen. Nu de laatste 6 weken flink trainen naar een prachtig doel! Deze week wel even rustig aan doen, want de spieren zijn toch wel wat gevoeliger dan ik dacht.
Maar ik ben blij dat ik de "grote" stap heb genomen. Nu de laatste 6 weken flink trainen naar een prachtig doel! Deze week wel even rustig aan doen, want de spieren zijn toch wel wat gevoeliger dan ik dacht.
Laat je niet gek maken door anderen. Ik heb genoeg mensen zich zien aanmelden voor evenementen waar ze niet klaar voor waren en dan een paar maanden later hun startnummer aanboden op marktplaats (of Facebook, of elders).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Laat je niet gek maken door anderen. Ik heb genoeg mensen zich zien aanmelden voor evenementen waar ze niet klaar voor waren en dan een paar maanden later hun startnummer aanboden op marktplaats (of Facebook, of elders).
Maar over een paar maanden is het al achter de rug.
De stap van 15 naar 21 is natuurlijk niet heel klein, maar ook weer niet overdreven groot. Dus het zal je wel gaan lukken. Maar geef jezelf deze week wel even genoeg rust om wel fatsoenlijk te herstellen. Anders breek je je spieren alleen maar af in plaats van het laatste beetje opbouw naar de HM.
Het is niet zozeer de twijfel of ik het wel kan of niet. Ik weet dat ik het kan. Waar ik dan wel over twijfel, geen idee. De stap van 15 naar 21 km is geen kleine stap, maar ik heb nog wel 6 weken om kilometers te maken.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2013 13:06 schreef Wolve000 het volgende: Maar geef jezelf deze week wel even genoeg rust om wel fatsoenlijk te herstellen. Anders breek je je spieren alleen maar af in plaats van het laatste beetje opbouw naar de HM.
Precies. M`n schema geeft volgende week een rustweek aan, maar die schuif ik lekker naar voren. Dan kan ik volgende week weer verder gaan opbouwen naar m`n eerste HM
Soms moet je gewoon kansen grijpen en risico's nemen. Je kan hoogstens spijt krijgen van het feit dat je het hebt gedaan, maar dat is imo nog altijd beter dan spijt krijgen van iets dat je niet hebt gedaan.
Op dinsdag 13 augustus 2013 13:20 schreef GotC het volgende: Soms moet je gewoon kansen grijpen en risico's nemen. Je kan hoogstens spijt krijgen van het feit dat je het hebt gedaan, maar dat is imo nog altijd beter dan spijt krijgen van iets dat je niet hebt gedaan.
Ik had toch wel spijt van hoe erg ik los was gegaan donderdag
Gister kon ik helemaal niks. Heb 3 km hard gelopen en op het laatst liep ik 8 km per uur of zo
Op dinsdag 13 augustus 2013 13:20 schreef GotC het volgende: Soms moet je gewoon kansen grijpen en risico's nemen. Je kan hoogstens spijt krijgen van het feit dat je het hebt gedaan, maar dat is imo nog altijd beter dan spijt krijgen van iets dat je niet hebt gedaan.
Dat is de reden dat ik me in heb geschreven voor de VLM in april. Het is een groot doel, en als ik problemen ervaar áls ik word ingeloot, dan schroef ik 'm terug en defer ik m'n plaats naar 2015, maar stel je voor dát ik word ingeloot én het lukt hem om hem mooi en blessurevrij uit te lopen. Hoe tof zou dat zijn.
Realistisch blijven maar wel kijken wat er mogelijk kán zijn binnen die realiteit is wat 't lopen voor mij zeker op 't moment zo leuk maakt.
Nja, je was er zelf bij en hebt de beslissing zelf gemaakt om dat te doen
Nee Het ging per ongeluk Afslagje gemist
Liep wat te hard om omdat ik gewoon lekker in het ritme zat. Alleen de laatste 2km ging ik wat stuk, maar gewoon afgemaakt natuurlijk. Had ook gevoel dat het meer door honger kwam dan door mijn conditie.
Als je 3 dagen er na er nog last van hebt valt het wel erg tegen Had niet het idee dat ik zo hard forceerde
wat zij zegt!!
hier lekker gelopen, en ik moet zeggen dat de klote-dijk veel lekkerder loopt met wind in de rug! had het idee om vandaag een lange duurloop te doen maar leek me achteraf niet verstandig dus het in een rustig tempo bij 15km gehouden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
enne, Quoi en E.T, mooie plannen om de HM te ownen!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Dat is de reden dat ik me in heb geschreven voor de VLM in april. Het is een groot doel, en als ik problemen ervaar áls ik word ingeloot, dan schroef ik 'm terug en defer ik m'n plaats naar 2015, maar stel je voor dát ik word ingeloot én het lukt hem om hem mooi en blessurevrij uit te lopen. Hoe tof zou dat zijn.
Realistisch blijven maar wel kijken wat er mogelijk kán zijn binnen die realiteit is wat 't lopen voor mij zeker op 't moment zo leuk maakt.
Ik snap zeker wel waarom je je hebt ingeschreven Het is een mooi, groot doel en als je wordt ingeloot, erg tof, dat is zeker! Mja..als ik dan een mening erover mag vormen, vind ik het tegelijkertijd niet slim. Je hebt wel een HM op de planning staan, maar nog geen gelopen. Dan is inschrijven voor een M wellicht niet het allerbeste idee van co.uk Maar, just my 2 cents!
Nogmaals: ik kijk naar wat m'n lichaam aankan, en als dat niet blijkt te werken, dan kan ik de plaats deferren. Dus hoe eerder ik begin met het meedoen aan de loting, hoe eerder ik kans maak om de VLM een keer te lopen, of dat nu april 2014 of 2016 is. Ik besef me dan ook dondersgoed dat ik nog een lange weg te gaan heb, en hoef hem niet ten koste van alles te lopen komende editie.
Liep wat te hard om omdat ik gewoon lekker in het ritme zat. Alleen de laatste 2km ging ik wat stuk, maar gewoon afgemaakt natuurlijk. Had ook gevoel dat het meer door honger kwam dan door mijn conditie.
Als je 3 dagen er na er nog last van hebt valt het wel erg tegen Had niet het idee dat ik zo hard forceerde
Dan alsnog had je niet door hoeven gaan he En soms kan je idd dieper gaan dan wellicht goed voor je was Ach, leermomentje en doorgaan
Op dinsdag 13 augustus 2013 13:33 schreef motorbloempje het volgende: Nogmaals: ik kijk naar wat m'n lichaam aankan, en als dat niet blijkt te werken, dan kan ik de plaats deferren. Dus hoe eerder ik begin met het meedoen aan de loting, hoe eerder ik kans maak om de VLM een keer te lopen, of dat nu april 2014 of 2016 is. Ik besef me dan ook dondersgoed dat ik nog een lange weg te gaan heb, en hoef hem niet ten koste van alles te lopen komende editie.
Eindelijk weer eens lekker gelopen sinds mijn vakantie. In het bos, lekker zonnetje, klein buitje tussendoor.
Het enige vervelende is dat ik dus echt niet weet wat ik met het kabeltje van mijn oortjes moet. Ik loop met mijn telefoon in een armband en het kabeltje doe ik bij mijn mouw onder mijn shirt. Hij schuift alleen mega veel en ik moet hem iedere keer recht trekken. Heel irritant. Iemand tips?
Stream....hoe later de start hoe warmer het loopje zaterdag ....zie net dat ze 24 graden voorspellen
Op dinsdag 13 augustus 2013 13:44 schreef PollyEsther het volgende: Eindelijk weer eens lekker gelopen sinds mijn vakantie. In het bos, lekker zonnetje, klein buitje tussendoor.
Het enige vervelende is dat ik dus echt niet weet wat ik met het kabeltje van mijn oortjes moet. Ik loop met mijn telefoon in een armband en het kabeltje doe ik bij mijn mouw onder mijn shirt. Hij schuift alleen mega veel en ik moet hem iedere keer recht trekken. Heel irritant. Iemand tips?
Ik wikkel 'm zo ver mogelijk op aan de armband en dan gewoon boven m'n shirt. Heb je maar een klein stuk kabel.