Meh.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor jou dan trouwens. De komende 2 weken wordt het zo heet.
En daarna misschien ook nog (ik hoop 't).
Volgende keer richting die houthakkert rijden in plaats van achteruit wegkruipen ?quote:
ja en jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:17 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met vervangend vakantie vervoer bij de ANWB? Stel je staat in Tirol met je koppakking eruit.. Komen ze dan binnen een (paar) uur met een vergelijkbare (Nederlandse?) auto? Gaat je eigen auto op transport op NL?
Chuck?
Als het in het buitenland binnen 2 dagen niet lukt om de wagen gerepareerd te krijgen - en een zware klus als een koppakking vervangen gaat meestal niet tussen de bedrijven door - gaat-ie op transport naar huis en krijg je vervangend vervoer. Maar daar zit een boel bureaucratie tussen om de dingen te regelen, dus dat kost je dat wel een paar uurtjes. Duurde bij ons 5 uur geloof ik.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:17 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met vervangend vakantie vervoer bij de ANWB? Stel je staat in Tirol met je koppakking eruit.. Komen ze dan binnen een (paar) uur met een vergelijkbare (Nederlandse?) auto? Gaat je eigen auto op transport op NL?
Chuck?
Als de transportkosten hoger zijn dan de dagwaarde van je auto, schieten ze de transportkosten voor. Als je 'em binnen 3 maanden repareert, hoef je geen transportkosten te betalen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:17 schreef blup het volgende:
Chuck?
Hoe is het eigenlijk met de 9000?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de transportkosten hoger zijn dan de dagwaarde van je auto, schieten ze de transportkosten voor. Als je 'em binnen 3 maanden repareert, hoef je geen transportkosten te betalen.
Die voorwaarde werd ons niet gesteld. Een 126 uit 1990 is dus meer waard dan een 8 jaar jongere 9000quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de transportkosten hoger zijn dan de dagwaarde van je auto, schieten ze de transportkosten voor. Als je 'em binnen 3 maanden repareert, hoef je geen transportkosten te betalen.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig internationaal geregeld is, volgens mij krijg je in principe gewoon een auto uit vloot van Europcar of waar ze ook maar afspraken mee hebben mee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:53 schreef blup het volgende:
Hebben ze in allerlei Europese landen Nederlandse auto's klaar staan?
Hertzquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
of waar ze ook maar afspraken mee hebben
Wij werden gewoon naar Europcar doorverwezen anders. In principe hebben zij daar verder niet zoveel mee te maken, aldus hun voorwaarden; ze nemen alleen de rekening overquote:
hmz, binnen NL kreeg ik een huurwagenvan Hertz onder mn kont geschoven. Een die flink groter was dan mn eigen auto op mijn verzoek, want de auto was al vol en gestrand onderweg om nog iemand met bagage te halenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:32 schreef Dingest het volgende:
[..]
Wij werden gewoon naar Europcar doorverwezen anders. In principe hebben zij daar verder niet zoveel mee te maken, aldus hun voorwaarden; ze nemen alleen de rekening over
Maar dat is dan niet jouw probleem meer, toch?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:49 schreef loveli het volgende:
Lokaal maakt het niet zoveel uit wie de verhuurder is. Internationaal is het handig als er een goed logistiek netwerk achter zit, zodat de huurwagen weer makkelijk/snel thuis komt.
Als je in NL pech hebt kun je misschien vervangend vervoer krijgen van de lokale autoverhuurder op de hoek. Als je in het buitenland zit en de auto een enkeltje de grens over moet, ben je beperkt tot de grote internationale spelers. Het 'probleem' is hooguit dat je wat verder moet reizen naar je huurauto.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dat is dan niet jouw probleem meer, toch?
Hangt van de situatie af denk ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:08 schreef daNpy het volgende:
Dus je rijdt dan met een Spaans oid kenteken terug naar NL en dumpt hem hier weer bij de verhuurmaatschappij?
Yep. Wij stonden in Bad Wildbad, garage heeft een taxi voor ons gebeld en in Freiburg hebben we bij Europcar een Up opgehaald - met platen uit Hannover - en die de volgende dag bij de vestiging in Hoogeveen afgeleverd. Met die internationale netwerken maakt het inderdaad niet uit, je moet hooguit wat verder reizen om bij een vestiging te komen maar de ANWB dekt (tot aan bepaalde hoogte) daar de taxikosten vanquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:08 schreef daNpy het volgende:
Dus je rijdt dan met een Spaans oid kenteken terug naar NL en dumpt hem hier weer bij de verhuurmaatschappij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |