Lijkt me zo heerlijk om naast iemand te liggenquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan ben ik me overmatig bewust van mezelf, zeker in het begin van een relatie. Dat gaat na verloop van tijd wel overZomaar een nachtje pitten naast iemand lukt niet.
Dat lijkt me knap vervelend, heb je misschien medicatie waarvan het een bijwerking kan zijn?
[..]
Jeui
Weet niet wat de reden bij jou is maar ik hou niet zo van dat constante geplak. En dat is altijd zo, ben een enorme kachel in bed. Superwarm en als er dan nog iemand naast ligt te stoken bleh niks voor moi.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan ben ik me overmatig bewust van mezelf, zeker in het begin van een relatie. Dat gaat na verloop van tijd wel overZomaar een nachtje pitten naast iemand lukt niet.
Dat lijkt me knap vervelend, heb je misschien medicatie waarvan het een bijwerking kan zijn?
[..]
Jeui
Dat is het ook, zeker als het wat vertrouwder is. In het begin vind ik dat lastigerquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:21 schreef Miniem het volgende:
[..]
Lijkt me zo heerlijk om naast iemand te liggen
Ik heb geen medicatie
Och, met een beetje plakken en kleffen is niks mis.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:23 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Weet niet wat de reden bij jou is maar ik hou niet zo van dat constante geplak. En dat is altijd zo, ben een enorme kachel in bed. Superwarm en als er dan nog iemand naast ligt te stoken bleh niks voor moi.
Snap ik welquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is het ook, zeker als het wat vertrouwder is. In het begin vind ik dat lastiger![]()
Hmm... Misschien eens langs de huisarts crossen om zaken uit te sluiten?
Hoezo is dat hooggevoelig nieuw? Je hebt er zelfs een topic over op fok.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:01 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi,
er is bij het laatste gesprek wel tegen mij gezegd dat het vaststaat dat ik moeilijk contact maak met andere mensen en dat ik hooggevoelig ben. Dat laatste is nieuw trouwens. Het is de bedoeling dat daar iets aan wordt gedaan.
Ik bedoel dat dat tegen mij gezegd is. "Je bent volgens ons erg gevoelig en kwetsbaar.".quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoezo is dat hooggevoelig nieuw? Je hebt er zelfs een topic over op fok.
Makkelijk te raken dus?quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat tegen mij gezegd is. "Je bent volgens ons erg gevoelig en kwetsbaar.".
Onder andere.quote:
Gevoelig voor bij vrijwel iedereen, of moeten het specifieke of bepaalde specifieke groep personen zijn die je makkelijk kunnen raken? Trouwens, niet onbekend mee. Maar laatste 5 jaar is dat bij mij een stuk beter geworden.quote:
Als het hetzelfde is als HSP, dan komt het niet alleen voor bij omgang met mensen, maar ook bij hoe ik werk enzo. HSP heeft ook positieve kanten, zoals een hoog empathisch vermogen en makkelijk details oppikken die andere mensen niet snel zien.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:28 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Gevoelig voor bij vrijwel iedereen, of moeten het specifieke of bepaalde specifieke groep personen zijn die je makkelijk kunnen raken? Trouwens, niet onbekend mee. Maar laatste 5 jaar is dat bij mij een stuk beter geworden.
Doe ik ook trouwens. 'scherp' werd ik in het verleden nog wel eens genoemd toen ik nog een grote vriendengroep had.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het hetzelfde is als HSP, dan komt het niet alleen voor bij omgang met mensen, maar ook bij hoe ik werk enzo. HSP heeft ook positieve kanten, zoals een hoog empathisch vermogen en makkelijk details oppikken die andere mensen niet snel zien.
Mjah hopelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:36 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Doe ik ook trouwens. 'scherp' werd ik in het verleden nog wel eens genoemd toen ik nog een grote vriendengroep had.Mijn zwakke kant(extreem zwak) is m'n visuele instelling enzo. Kzou het nog afleggen tegen de gemiddelde 5jarige met memory denk ik.
Anyhoe, was ook erg gevoelig voor de mening van anderen. Nu alleen nog maar bij specifieke personen. Wie weet wordt het vanzelf ook beter bij jou.
Zou jij jezelf als empathisch omschrijven?quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het hetzelfde is als HSP, dan komt het niet alleen voor bij omgang met mensen, maar ook bij hoe ik werk enzo. HSP heeft ook positieve kanten, zoals een hoog empathisch vermogen en makkelijk details oppikken die andere mensen niet snel zien.
Kijkend naar de aard van mijn werk zou ik mezelf als empathisch omschrijven. Ik doe bepaalde dingen, omdat ik het heel erg vind dat bepaalde mensen in bepaalde situaties zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 07:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Zou jij jezelf als empathisch omschrijven?
Op welke manier ben je hard voor jezelf?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:38 schreef Nyota het volgende:
Ok, ok, ik meld me hier ook maar weer eens. Het gaat niet echt lekker.
Ik heb veel last van m'n straffende stemmetje in me, die bij vlagen zelfs sadistisch te noemen is. Ik ben daarnaast doodmoe, heb veel lichamelijke klachten en ik weet eigenlijk even echt niet meer wat te doen.
M'n therapeute maakt zich zorgen om m'n vermoeidheid en dat sadisme in me, dus wilde dat ik mijn afspraak met de psychiater zou vervroegen, zodat hij ook nog mee zou kunnen denken.
En daarnaast merk ik dat de mensen die ik in de loop der tijd om me heen heb verzameld, eigenlijk in vele opzichten hetzelfde als ik zijn/waren; hard voor zichzelf. Daardoor merk ik, nu ik langzaam verander en andere behoeften heb, dat ik bij deze mensen niet hetgeen kan vinden wat ik eigenlijk zou willen (let wel, ik hang het niet aan de ander op hoor, dingen moeten uit jezelf komen, maar gewoon praten met anderen en steun vragen gaat dus niet echt).
Kortom, BLEH. Dus ik kom hier denk ik weer even wat vaker posten en meelezen.
Oh legio: vanalles van mezelf moeten. Nuttig bezig moeten zijn (met het oog op ooit weer te kunnen werken).quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:14 schreef Sound.Cloud het volgende:
[..]
Op welke manier ben je hard voor jezelf?
Aha. IT werk toch?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Kijkend naar de aard van mijn werk zou ik mezelf als empathisch omschrijven. Ik doe bepaalde dingen, omdat ik het heel erg vind dat bepaalde mensen in bepaalde situaties zitten.
Als je interesse snel in zaken verliest dan waarschijnlijk niet heel lang.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:03 schreef Cue_ het volgende:
Tijdens m'n gesprek bij de psych kwam naar boven dat ik blijkbaar snel m'n interesse in zaken verlies. Vandaar m'n vaak vluchtige 'vriendschappen', m'n tijdelijke hobbys en ook met m'n werk is het terug te zien.
Zelf heb ik het eigenlijk nooit echo zo bekeken. Tenminste, niet dat het misschien wel zo'n invloed zou kunnen hebben. Vraag me ook af hoe ik daar iets aan zou kunnen doen / hoe ik ga zorgen dat het me niet teveel gaat belemmeren. Oke, is wel zorg voor later, maar moet zeggen dat het toch wel beetje in m'n hoofd blijft zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |