abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129987815
Zwangerschap & geboorte

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman (papa)
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox
14 januari: Oksel (papa)
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo
07 februari: WupWup
09 februari: RunForrestRun
***16 februari: Burdie & webspider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel

05 maart: klaprooss
15 maart: Kimpossible
18 maart: _NIKKI_ (tweeling)
18 maart: Theeleuter
18 maart: Dot
20 maart: Aisly

01 april: Butterflower
05 april: Babbel

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 14-08-2013 08:33:49 ]
pi_129987826
Mooi topic om te bevallen! O+

Nog aanpassingen? Doe maar een kwoot!
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:53:49 #3
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129987886
Jeetje, dat duurde nog lang voor je een nieuw deel open had. :6 :9

--

Ow Bla.. Jammer dat jij niet nu al op knappen staat en ik pas ergens in april, want dan ging ik je echt stalken ;).

--

Wil jij mij weer boven Soempie zetten Hillz? 11 december.

Edit: Oh wow, het staat er al!
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:54:14 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129987907
Misschien dat de 'eind januari' mensen inmiddels een datum hebben? :+
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:55:06 #5
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129987927
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:54 schreef GotC het volgende:
Misschien dat de 'eind januari' mensen inmiddels een datum hebben? :+
Linda nog steeds niet, en volgens mij wilde NoBoNo het er niet precies in hebben? :s)
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:56:11 #6
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129987960
Klopt...

maar zet er maar 30 januari neer, dat is wel eind januari he...:P
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:57:53 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129988029
Ieder z'n eigen ding :Y
pi_129988225
Even snel eten, dan ga ik gelijk aanpassen. Dat eten was ik van schrik even vergeten :D
pi_129988758
Jullie hadden wel door mogen kletsen hoor :o
pi_129988896
Ik ga toch weer contact opnemen zkh met betrekking tot zw. diabetes, want nu ruim 1,5u na het eten bloedsuiker van 11.8 :X Ik vind het irritant, ze gaan er vrij laconiek mee om. De suikertest met 23 weken was goed, en dus zeggen ze dat het prima is, maar ik houd wekelijks een dagcurve bij, en de bloedsuikers zijn vaak ongeveer 2u na het eten redelijk nog hoog,tegen de 9 of net onder de 10. Vorige week aangegeven maar dat vond de klinisch vk niet hoog genoeg, pas bij 11 moest ik aan de bel trekken. Nou ja, dat heb ik dus nu. Niet leuk, maar ook wel fijn, want het zat mij al steeds niet lekker, want J was ook echt suikerbaby met zn 35 weken en daar kwamen ze ook pas toen achter. En dan heb je nu ook nog verhoogde kans als je al keer eerder hebt gehad en zit in de familie etc. En die ene suikertest met 24 weken zegt echt nog helemaal niks.. }:|

Overigens geeft Diabetes Fonds hele andere waarden aan bij zw. diabetes, nml.:
U hebt zwangerschapsdiabetes als uw bloedsuiker:

'nuchter' meer dan 5,3 mmol/liter is. Nuchter betekent acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken, behalve water of thee zonder suiker.
'niet-nuchter' 1 uur na de maaltijd meer dan 7,8 mmol/liter is, of 2 uur na de maaltijd meer dan 6,7 mmol/liter.

Wel bijzonder zo'n verschil..
pi_129988988
Goed dat je aan de bel trekt Jip! Een glucose van 10+ is niet normaal nee. Hoe was de rest van de dag?
pi_129989035
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:24 schreef Jipster het volgende:
Ik ga toch weer contact opnemen zkh met betrekking tot zw. diabetes, want nu ruim 1,5u na het eten bloedsuiker van 11.8 :X Ik vind het irritant, ze gaan er vrij laconiek mee om. De suikertest met 23 weken was goed, en dus zeggen ze dat het prima is, maar ik houd wekelijks een dagcurve bij, en de bloedsuikers zijn vaak ongeveer 2u na het eten redelijk nog hoog,tegen de 9 of net onder de 10. Vorige week aangegeven maar dat vond de klinisch vk niet hoog genoeg, pas bij 11 moest ik aan de bel trekken. Nou ja, dat heb ik dus nu. Niet leuk, maar ook wel fijn, want het zat mij al steeds niet lekker, want J was ook echt suikerbaby met zn 35 weken en daar kwamen ze ook pas toen achter. En dan heb je nu ook nog verhoogde kans als je al keer eerder hebt gehad en zit in de familie etc. En die ene suikertest met 24 weken zegt echt nog helemaal niks.. }:|

'nuchter' meer dan 5,3 mmol/liter is. Nuchter betekent acht uur daarvoor niets gegeten of gedronken, behalve water of thee zonder suiker.
'niet-nuchter' 1 uur na de maaltijd meer dan 7,8 mmol/liter is, of 2 uur na de maaltijd meer dan 6,7 mmol/liter.

Dat waren hier ook de maximale waarden bij de glucose test
pi_129989136
Dat is idd wel een heel verschil! Goed dat je er ee belletje aan waagt!
pi_129989408
Zeker goed dat je contact opneemt, zeker omdat je eerder ook al zw suiker had. Het is niet iets om laconiek mee te zijn. Heb je al wel je dieet van toen opgepakt?
pi_129989511
Nee, toen wisten we het pas bij de geboorte van J. De OGTT was toen goed, en pas bij geboorte bleek ie suikerbbay en moest ie aan het infuus etc. Ik heb zo het idee dat ik zelf alles in de gaten moet houden en steeds weer aankaarten ipv van de dokters het voor je doen, heel irritant :(
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:40:27 #16
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129989524
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:21 schreef Hilzillah het volgende:
Jullie hadden wel door mogen kletsen hoor :o
Niet zonder onze eigen Hilz. :o

---

Jipster, goed dat je even aan de bel trekt!
pi_129990114
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:55 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Linda nog steeds niet, en volgens mij wilde NoBoNo het er niet precies in hebben? :s)
Ik heb ondertussen drie data :+ adhv mijn laatste menstruatie, naar de grootte vd eerste baby en naar de grootte vd tweede baby :') ik merk het wel wanneer ze komen :P
Lotte!
Noah!
pi_129990188
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen drie data :+ adhv mijn laatste menstruatie, naar de grootte vd eerste baby en naar de grootte vd tweede baby :') ik merk het wel wanneer ze komen :P
Kun je geen gemiddelde nemen ;)
pi_129990365
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:55 schreef Sull het volgende:

[..]

Kun je geen gemiddelde nemen ;)
Dan zou het 7 feb. worden. Dat is de datum adhv baby 2, het spekkie

Jips, goed dat je het in de gaten houdt, maar vervelend dat je er zelf zo achteraan moet.

En Nikki, wat fijn dat alles ok was!

Qua gewicht, ik ben tnt 4 kilo afgevallen. Dat was bij de ander zwangerschappen ook en bij beide zat ik uiteindelijk boven de +20kilo. Ben benieuwd dit keer!
Lotte!
Noah!
pi_129990471
7 februari is een hele mooie datum hoor! ;)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:19 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129990503
Jip, wat irritant dat je alleen al het gevoel hebt overal zelf achteraan te moeten gaan :{ Maar in dit geval goed dat je het hebt gemerkt, nu mag ik hopen dat ze er ook wat mee gaan doen.
pi_129990678
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:53 schreef ProjSkippy het volgende:

Ow Bla.. Jammer dat jij niet nu al op knappen staat en ik pas ergens in april, want dan ging ik je echt stalken ;).

Ja das wel jammer..maar marktplaats goed in de gaten houden! Zal ook wel meekijken voor je :)

Hier weer goedgekeurd en de vk moest een beetje lachen omdat ik weer geen klachten of vragen had :) ze zi dat ze er zo wel meer wou hebben hihi.
Ow en ze dacht te voelen dat baby nu met t hoofdje naar benedn lag..al zegt dat nog niet zoveel.

En jipster goed dat je aan de bel trekt hoor
pi_129991301
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:24 schreef Jipster het volgende:

:( Belachelijk! 11.8 is véél te hoog, jezus, nu kunnen ze je nog inregelen met insuline, zorgen dat de alvleesklier van je baby weer in rust komt.
Ik vind dit echt heel erg kwalijk. Goed dat je aan de bel gaat trekken want zo met jou omgaan slaat nergens op.
pi_129991787
Jipster goed dat he het ziekenhuis gaat bellen, dat zijn echt waardes die te hoog zijn. Ik moest toen ik zwangerschap diabetes had twee uur na de maaltijd idd onder de 7.0 ongeveer zitten (weet de precieze waarde zo niet meer, maar ongeveer dat). Als je er een enkele keer boven zit is niet erg maar snap dat je je zorgen gaat maken als je regelmatig zo hoog zit.
Hoop dat ze je nu wel serieus nemen, anders wellicht rechtstreeks met de diabetes afdeling contact opnemen kijken wat zij er van zeggen?

Qua gewicht zat ik vorige week (38.5) op +13 kilo. Vorige zwangerschap in totaal 7 kilo erbij en dat was er direct na de bevalling af. Deze keer wat meer aangekomen omdat ik geen suiker heb deze keer en eerlijk gezegd ook gewoon eet waar ik zin in heb, dat ging vorige keer niet.

Oh en cravings: ik heb de laatste tijd zon zin in fristi (de geen suiker toegevoegd variant dan, die is het lekkerst) gaat zeker een liter per dag van door heen :@ vind ik het spul altijd al lekker, maar tegenwoordig móet ik..

ontzettende anticlimax van de week toen het thuis op was en ik bij de Mac een fristi bestelde, die was heul nie lekker.. :{ )
pi_129992065
Wat Hillie zegt idd, ik moet 1.5 uur na de maaltijd onder de 7 zitten.

Fristi, blegh, maar die ananasshake van McD. komt regelmatig in m'n dromen voor, hoop
dat ze hem over 4 weken nog hebben :D

Ik sta nu op -10 kilo, eerste 7 kilo zijn eraf gegaan met het overmatige gepuke en sinds ik
zwangerschapsdiabetes heb en geen 'echte' cola en veel minder fruit mag, weer verder
afgevallen. :D
pi_129992693
Jips ik vind je waardes ook hoog klinken hoor en vooral met J zijn geschiedenis. Goed dat je belt
@rossdale ah ik had het verkeerd onthouden. Dat wordt nog heel spannend voor jullie krijgt je vrouw eerder longrijpingsspuiten zodat ze eerder in kunnen grijpen mocht het nodig zijn.
@spewey dat is veel afgevallen zeg.

Mbt tot z-huizen ik moest hier zelf aangeven dat ik een rhesusfactor heb en bij de laatste controle maar eens gevraagd of ze geen bloed moesten prikken om de rhesusfactor bij de baby uittesluiten dat moet met 27wk bij de controle ben ik bijna 32wk en dan pas hoor ik het. Ik moet het echt groot in mijn agenda zetten anders vergeet ik er zelf weer naar te vragen. Al hoe wel ik kan morgen zelf wel even bellen bedenk ik mij net.
pi_129993561
Kreeg onverwacht bezoek van (schoon) Oma. Met centjes om de Wallaboo voetenzak van te betalen O+ O+
pi_129996711
Jip, dat is echt véél te hoog. M'n pa die regulier diabeet is en erg moeilijk in te stellen, heeft ook zulke waardes! Meteen achteraan morgen, maar erg slecht vind ik het wel!

Verder zag ik veel Marktplaats, leuke dingen zeg! O+
Hier in de buurt (015) kan ik die vraag en aanbod of andere dinges van jou niet vinden, Hilz! Of google ik verkeerd?

Fijn van alle stickers!

Hier normaliter 76 kg bij 1.76, nu +12/13. Ben benieuwd hoe het straks gaat en wat er overblijft. Terug naar 70 wil ik wel, maar lager hoeft echt niet.
Home is where the O+ is...
pi_129998386
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:06 schreef Cwen het volgende:

Verder zag ik veel Marktplaats, leuke dingen zeg! O+
Hier in de buurt (015) kan ik die vraag en aanbod of andere dinges van jou niet vinden, Hilz! Of google ik verkeerd?

Tis via facebook :)
Weggeefhoek
Vraag en aanbod
pi_130006662
Hoi. Vandaag UD van de miskraam. Beetje dubbel wel. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130006685
:* momo
pi_130006857
Momo :*

Vannacht hebben manlief en ik apart geslapen, het was wel even wennen hoor. Ik kwam ook na mijn nachtelijke plaspauze niet zo 123 weer in slaap. Maar over het algemeen genomen hebben we beide goed geslapen, dus het was het waard. :Z
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:58:48 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130006902
Mo.. :* Sterkte vandaag meis.
pi_130007119
:* Mo!

Sull fijn dat jullie nu beiden een goede nacht hebben gehad!

Got, kun je er weer tegenaan vandaag?
pi_130007246
:* voor Mo!
In ieder geval goed geslapen Sull. Dat is ook wel wat waard ook al is het ongezellig.

Hier een spannende nacht met auto's die ik kwijt geraakt ben en bevallingen die begonnen met alleen maar bloed maar niet gingen doorzetten omdat ik de auto's kwijt was... En een ruwe wekking door een kettingzaagvriendje die geen boom heeft laten staan.

Productief nachtje geweest dus :D
pi_130007723
Mo :*

Sull, niks zo fijn als een goede nachtrust!

Hier ook een goede nacht :)
pi_130007991
Momo stomme dagen zijn dat! :*

Hill, vreemde droom, niet grappig van al dat bloed.

Ik had zondag nog verteld dat ik geen last had van hoofdpijn ditkeer. Nou, het was blijkbaar de goden verzoeken, want ik heb gisteravond de meest erge migraine aanval ooit gehad. Zonder mijn ibuprofen ben ik echt nergens. Ik heb uren onder de douche gezeten omdat dat nog enigszins verlichting geeft. Ondertussen drie keer overgegeven, en traanogen van de pijn. God wat heb ik me beroerd gevoeld. Ik ga het echt even in de gaten houden, want als het weer zo erg wordt als vorige keer dan ga ik toch eens overleggen met gun/huisarts of er niet iets is wat ik wel mag.

Oh en vandaag 9 weken! *O*
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:17:23 #38
390026 Aisly
A flower a day..
pi_130008037
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:51 schreef Hilzillah het volgende:
Mooi topic om te bevallen! O+

Nog aanpassingen? Doe maar een kwoot!
Zet mij er maar in op 20 maart :) Nog niet helemaal definitief ivm de echo die nog gemaakt moet worden over een paar weekjes, maar de VK gaat voorlopig van die datum uit.
Verder alles goed behalve mn suiker, die was 6.8 terwijl deze volgens haar onder de 6.1 moet zitten. Dus nieuwe verwijzing doorgekregen voor nuchter prikken, dan een of ander suikerdrankje drinken en 1,5 uur later weer prikken. Mjah, de rest was allemaal goed gelukkig O+

Sull eindelijk een goede nachtrust

Jipster, ook vreemd dat je er zelf achteraan moet. Zeker gezien je vorige zwangerschap

Verder las ik veel over schommelstoelen O+ Helaas gaat dat bij ons niet passen }:|
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:20:58 #39
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130008106
MO :*

Hier een goede nacht 1x er uit is wel standaard hier.

Wat naar Nikki hopelijk kunnen ze je er iets voor geven.
pi_130008154
Oh, zouden jullie in de OP mijn uitgerekende datum naar 19 februari willen zetten? Ben na de echo gisteren een paar dagen vooruit gezet.
Alles zag er prima uit. :)

Heb nog gevraagd naar de nub-theorie, maar daar wist de vk niks van. Had ze nog nooit van gehoord.
Dus dan wachten we nog maar een paar weekjes.
pi_130008284
Ja, zoals gezegd, dubbel gevoel. Ben iig blij dat als ik nu naar beneden kijk een beginnend babyhuisje zie. Heb als troost maar weer het een en ander geshopt... In de sale bij noppies nog een broek en wat longsleeves, met ook nog eens een kortingscode. Naja, this day too shall pass.. iig lief, al de kussies :Y

Ennieweej, nummer, fijn, paar bonus dagen! heb je zelf geen goede foto van de zijkant waarop wíj een nub kunnen ontwaren?

fijn voor de goede nachten!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130008298
Hier een nachtbraker. Heb veel wakker gelegen. Dus nu met een slaperig hoofd op mn werk. Morgen kan ik op mn vrije dag ook nog eens niet uitslapen. Vriendin had oppas crisis dus die komt haar kroost al om 0615 bij mij brengen. Zal morgen wel gesloopt zijn met die barrels. Uitdaging van de dag met ze naar de verloskundige.
pi_130008377
Net weer goedgekeurd bij de vk. Volgende week woensdag weer een afspraak en dan inwendig onderzoek en als mogelijk strippen (als ik dat wil, moet ik nog even over na denken, ben dan 40.5) maar ik plan voor de zekerheid J maar de hele dag in op het dagverblijf, dat als het gaat rommelen dan dat ik m'n eigen ding een beetje kan doen en niet achter kind aan hoef te rennen :P

Verder alles nog rustig hier. Ohja nog steeds niet helemaal terug ingedaald (maar scheelt niet veel) maar toch nog ligadvies..
pi_130008523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:31 schreef DJMomo het volgende:

Ennieweej, nummer, fijn, paar bonus dagen! heb je zelf geen goede foto van de zijkant waarop wíj een nub kunnen ontwaren?

Is wel een foto van de zijkant maar de beentjes zijn er dan voor. Foto's zijn uitgeprint, heb geen scanner. ;)
Maakt ook niet uit, we wachten nog even af. Dacht eerst zeker te weten een dochter te krijgen, maar heb nu weer twijfels. Weet het echt niet! Maakt ook niet uit. Alles zag er goed uit op echo, beide hersenhelften goed te zien, twee armen, twee benen, mooie ruggengraat, het maagje was ook al te zien.. Da's het belangrijkste. ;)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:47:33 #45
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130008565
Yeah hier net ook goed goedgekeurd door de vk, ben ook even mee geweest, hartje was duidelijk te horen al moest ze telkens opnieuw zoeken, ladies and gentlemen, we got a swimmer! *O*

Nikki, je wilt echt geen medicijnen denk ik hoor, althans dat is beter van niet voor de baby.
VL heeft ook hele erge migraine en die loopt nu toch maar eens bij de acupunctuur en het helpt!
pi_130008650
En alle nieuwe zwangeren: proficiat! Grappig hoe snel het lijstje langer wordt als je er zelf nog helemaal niet lang instaat. :)
pi_130008744
:* Mo

*O* Voor de goede echo en alle vk-stickers!

34 weken vandaag, nog 4 weken te gaan :o
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:04:37 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130008905
Mo :* rare, dubbele dag/datum is dat he :{

Goede nachten voor Sull, hilliebillie, Hilzilla (op de droom na), bla en bubs *O*.

Nikki -O- ik had gisteren ook migraine, maar gelukkig niet zo heftig als jij. Ze zouden er echt iets op moeten vinden he, wat tijdens de zwangerschap gewoon mag.

Aisly in het lijstje :D komen er steeds meer onder mij (boven mij mogen ook wel een paar eruit nu, vind ik. Dus 16-augustus-dames, GO! GO! O-) )

Goede echo voor nummer_zoveel *O*. Blijft leuk om te zien he, zo'n minifrummel O+.

En een heleboel dames (en heer :+) goedgekeurd door de VK. Klinkt als een productieve nacht/ochtend :Y).

Ik heb ook voor de verandering heerlijk geslapen met maar weinig plaspauzes O+. Werd vanmorgen een beetje verward wakker omdat mijn man allang naar zijn werk was :?. Normaal worden we samen wakker, zwaai ik hem uit en kruip ik nog een uurtje terug, maar vanmorgen heeft hij heel zachtjes gedaan en me laten slapen O+ O+.

Werd vanmorgen ook voor het eerst in drie maanden wakker zonder misselijk te zijn *O*!
KuikenGuppy
pi_130008929
Momo en Nikki :* En een *O* voor alle goedgekeurde dames!

Hier was mijn vermoeidheid net weer wat aan het zakken, maar vandaag is hij driedubbelendwars terug. Kan ook komen door een kotsende kat midden in de nacht, maar daar was ik maar heel even van wakker :O

En vanavond de eerste echo, spannend!
pi_130008966
spannend Dot :)

En migraine lijkt me echt ruk! paracetamol zal wel geen barst helpen he?
pi_130008992
spannend dot!

zand en nikki, ook al zo'n hoofdpijn. Ik ook, begon zondag, gisteren was heel erg, en ook nu voel ik het nog een beetje. Gelukkig werk ik morgen thuis, scheelt hoop gezeur aan mijn hoofd ;)

wel hoera voor de niet misselijke zand!

oh, zand = Burdie trouwens, excuus.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130009109
Nikki, er zijn meer mogelijkheden qua medicatie, dus vraag er zeker eens naar bij je gyn (huisartsen zijn minder thuis in wat wel en niet kan tijdens de zws).
pi_130009115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:04 schreef Burdie het volgende:
Ik heb ook voor de verandering heerlijk geslapen met maar weinig plaspauzes O+. Werd vanmorgen een beetje verward wakker omdat mijn man allang naar zijn werk was :?. Normaal worden we samen wakker, zwaai ik hem uit en kruip ik nog een uurtje terug, maar vanmorgen heeft hij heel zachtjes gedaan en me laten slapen O+ O+.

Werd vanmorgen ook voor het eerst in drie maanden wakker zonder misselijk te zijn *O*!
Wat doet jouw man normaal gesproken nog meer dat je dan wel misselijk bent en nu niet O-) O-) ;)
pi_130009184
Nobono, vorige zwangerschap ben ik ook medicijnloos doorgekomen, zelfs geen paracetamol gebruikt. Het was wel een hel, maar ik had het ervoor over. Nu heb ik echter al een meisje rondlopen, dus hele dagen op bed/in de douche doorbrengen zit er gewoon niet in. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft en dat het gewoon is gekomen door de stress van het bloedverlies van vorige week of iets, maar afgaande op vorige zwangerschap blijf ik er nog wel minstens een maand of 2 last van houden.

Nummer zoveel, fijn dat de echo goed was en een paar dagen cadeau is helemaal leuk! :)

Hilliebillie een sticker! *O*

Aisly succes met de suikertest, dat drankje is volgens mij heel goor, want toen ik in de IVF wachtkamer zat kwamen er 's morgens ook veel vrouwen voor die test en die klaagden allemaal steen en been toen ze weer naar buiten kwamen.

Spewey het eind is in zicht! :)

Edit: thanks Wup! Ik ga het even navragen als ik over twee weken bij de gyn op eerste gesprek ga.
pi_130009554
Och Momo, rare dag, dat die maar omvliegt :*

En dat klinkt heel naar Nikki. En wat nobono zegt, ik heb vaker goede dingen over acupunctuur gehoord.

Zo, studeerdag thuis vandaag. Moet bekennen nog niet echt veek gedaan te hebben. TLC aangezet en moest meehuilen met adoptieverhalen. Gek genoeg heeft dat opgelucht. :? Deze zwangerschap is toch anders, ben emotioneler en ook snel boos daardoor.
Nou ja, zet TLC wel op het menu voor de komende maanden. Anders moet (8> het ontgelden. _O-
pi_130009754
ik jompel voor acupunctuur! Ben echt groot fan! Heb echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met ENORME ontstekingen (aften) in mijn mond gelopen. Nu een jaar acupuntuur, en het is nagenoeg weg. Alleen als ik een tand door mijn lip geslagen krijg van Sjaak ofzo (maw, een wondje heb), dan wil het nog wel eens gaan ontsteken. Maar other than that gaat het echt zo goed, bij lange na niet wat het geweest was!

(en ik durf te beweren dat acu mij ook heeft geholpen (sneller) zwanger te worden)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_130010990
Goedemorgen! Ik wordt minstens 3x per nacht wakker van de pijn in bekken/heupen, maar haal het 's ochtends weer in. Plassen hoef ik nog steeds niet :D. *klopt af ivm Fokwet*

Hilz, dank! Ik heb ze meteen gejoined!

Mo, :* voor vandaag, shoppen is altijd wel fijn.

Hillie een sticker, fijn! Ja, bij mij had ze gister ook over volgende week strippen, maar dan volgende week vrijdag, met 41.0. Dat vind ik wel ok, maar ik spreek het maandag pas af en hoop dat het dan niet meer hoeft.

Nikki, Burdie, VL van NoBoNo en Mo, wat rot van de migraine! Ik hoop dat er iets is wat jullie mogen!

Yay Burdie, niet misselijk! *O*

Thee, ik had nog nooit TLC gekeken, tot ik zwanger werd. Sindsdien staat het vrijwel elke avond op :D.

Ik heb overwogen om accupunctuur te proberen tgen de BI, en als het na de bevalling niet goed/lekker overgaat, ga ik dat ook zeker doen!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:00 #58
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130011213
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:16 schreef Cwen het volgende:

Nikki, Burdie, VL van NoBoNo en Mo, wat rot van de migraine! Ik hoop dat er iets is wat jullie mogen!

VL mag/wil niks en heeft dus nu voor het eerst acupunctuur geprobeerd. We zijn/waren beide wel wat sceptisch, maar ze heeft er zeker baat bij, migraine is na een week of 5 wel een keer teruggekomen (terwijl ze het normaal om de 3 weken heeft) maar veel minder heftig, tegelijk waren er ook wat spanningen op het werk, waarvan ik overtuigd ben dat het de oorzaak is dat de migraine even terug kwam.
pi_130011725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:23 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

VL mag/wil niks en heeft dus nu voor het eerst acupunctuur geprobeerd. We zijn/waren beide wel wat sceptisch, maar ze heeft er zeker baat bij, migraine is na een week of 5 wel een keer teruggekomen (terwijl ze het normaal om de 3 weken heeft) maar veel minder heftig, tegelijk waren er ook wat spanningen op het werk, waarvan ik overtuigd ben dat het de oorzaak is dat de migraine even terug kwam.
Fijn! *O*
Kan ze nu nog een paar keer terugkomen tijdens haar zwangerschap of niet?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:37:53 #60
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130011756
Ja hoor, deze week gewoon weer.
pi_130011982
Cwen, bij mij was het goed als ik het volgende week bij de afspraak doorgaf of ik wel of niet gestript wil worden. Ik heb me net wat ingelezen en ik nijg er nu naar het niet te laten doen. Met name omdat 1x vaak nog niet het gewenste effect heeft en soms alleen loos gerommel veroorzaakt, en vijf dagen later m'n zoontje jarig is. vind ik toch een risico dat ze wellicht op de zelfde dag geboren gaan worden (is het dat toch wel ;)) dus ik denk dat ik daarmee nog een weekje wacht tot een of twee dagen na z'n verjaardag. Voel ik me prettiger bij. En als baby zelf beslist om op dr broertjes verjaardag geboren te worden dan heeft ze in ieder geval zelf die dag gekozen ;)

Ik denk wel dat ik me liever bij 41.4 of 41.5 laat strippen om zo een inleiding te voorkomen, want dat wil ik helemaal graag voorkomen.

wel vervelend Cwen dat je zo vaak wakker wordt door bekkenpijn, maar wel fijn dat je er dan niet ook nog eens uit moet om te plassen!

nikki wat vervelend van je migraine, dat klinkt wel echt vreselijk. Hopelijk dat er toch nog een oplossing is qua medicatie of evt acupunctuur.

burdie wat lekker dat je niet misselijk wakker wordt!
pi_130012365
Momo, sterkte.

Echt LLM's hier, spannend :D
pi_130012399
En Dot., spannend! *O*
pi_130012425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:45 schreef hilliebillie het volgende:
Cwen, bij mij was het goed als ik het volgende week bij de afspraak doorgaf of ik wel of niet gestript wil worden. Ik heb me net wat ingelezen en ik nijg er nu naar het niet te laten doen. Met name omdat 1x vaak nog niet het gewenste effect heeft en soms alleen loos gerommel veroorzaakt, en vijf dagen later m'n zoontje jarig is. vind ik toch een risico dat ze wellicht op de zelfde dag geboren gaan worden (is het dat toch wel ;)) dus ik denk dat ik daarmee nog een weekje wacht tot een of twee dagen na z'n verjaardag. Voel ik me prettiger bij. En als baby zelf beslist om op dr broertjes verjaardag geboren te worden dan heeft ze in ieder geval zelf die dag gekozen ;)

Ik denk wel dat ik me liever bij 41.4 of 41.5 laat strippen om zo een inleiding te voorkomen, want dat wil ik helemaal graag voorkomen.

wel vervelend Cwen dat je zo vaak wakker wordt door bekkenpijn, maar wel fijn dat je er dan niet ook nog eens uit moet om te plassen!

nikki wat vervelend van je migraine, dat klinkt wel echt vreselijk. Hopelijk dat er toch nog een oplossing is qua medicatie of evt acupunctuur.

burdie wat lekker dat je niet misselijk wakker wordt!
Heel logisch! Zou ik denk ik ook niet doen, maar idd, wel na 41 weken om een inleiding te voorkomen :D. En anders doen we het net als Suusz: wel de afspraak plannen, maar de dag ervoor bevallen ;).
pi_130012912
momo :*
hoofdpijn dames succes migraine is echt een hel
llm nog even en jullie zijn er ook ineens met heel veel.

Hier heb ik mijn actie van gisteren kunnen bekopen met schaambot pijn. En je was buiten hebben hangen terwijl het gaat regenen helpt ook niet echt.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:22:17 #66
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_130013158
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ja das wel jammer..maar marktplaats goed in de gaten houden! Zal ook wel meekijken voor je :)

O+

--

De rest heb ik een uur geleden bijgelezen. /vergiet Momentje!

Edit:

Momo, moeilijk hè? :*

--

Knuffel voor de meiden met (zware) migraine.

--

Fijn dat je echo goed was, nummer_zoveel!

--

Jompel voor iedereen met goede nachten! Ik had een hele slechte nacht, maar mijn vriend heeft mij vanmorgen laten liggen, terwijl ik officieel wel een werkdag heb vandaag (werken in hetzelfde bedrijf, technisch gezien is hij mijn baas oO< ). Ik was vlak voor de wekker ging eindelijk in slaap gevallen en heb nergens meer iets van gemerkt. Ik houd vandaag éxtra van hem.

--

En een jompel voor alle stickers bij de VK. *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door ProjSkippy op 13-08-2013 12:32:23 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:33:09 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130013520
*O* voor alle stickers bij vk's!
:* voor alle hoofdpijndames

Suikertest voor Aisly.. goed dat ze het iig in de gaten houden. Ik vond het drankje echt enorm meevallen, maar tip: Drink alles zsm (dus echt achter elkaar die 2 bekertjes naar binnen gooien). De nasmaak is erger dan het daadwerkelijke drankje..

Acupunctuur zat ik laatst ook weer aan te denken om te gaan doen. Mmm...

Mabawa, lief dat je het vraagt :* Ik ben nu gewoon weer aan t werk en dan gaat 't allemaal wel. Zal iets te maken hebben met routine en afleiding ofzo. Mja, tegelijkertijd wil ik echt heel erg graag zaken afronden ipv nieuwe dingen moeten oppakken.
Oftewel: Ik zit mezelf gek te maken :+ Komt wel goed!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:36:34 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130013644
*O* voor alle stickers en goede echo's

Wanneer ga je met verlof Gotc?
pi_130013650
FR, vervelend dat je het nu toch nog moet bekopen met bekkenpijn! Vandaag maar even rustig aan doen!

Skips, dat is echte liefde O+ , welke baas doet nou zoiets ;)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:37:54 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130013691
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:36 schreef -Bubseltje- het volgende:
*O* voor alle stickers en goede echo's

Wanneer ga je met verlof Gotc?
Over 24 dagen oftewel 15 werkdagen oftewel 6 september laatste werkdag (4 weken van tevoren) :)
Achteraf had ik misschien moeten kiezen voor 6 weken van tevoren, mja, zie/zag er geen reden voor :+

En jij??
pi_130013746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Over 24 dagen oftewel 15 werkdagen oftewel 6 september laatste werkdag (4 weken van tevoren) :)
Achteraf had ik misschien moeten kiezen voor 6 weken van tevoren, mja, zie/zag er geen reden voor :+

En jij??
Je kunt toch nog steeds eerder gaan? Alhoewel, dat zou dan morgen zijn ofzo, maar je mag ook 5 weken vantevoren gaan.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:42:18 #72
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130013826
Ik ben eigen baas(je). Dit weekend verander ik mijn webwinkel zodat er wat minder werk aan is. Verder werk ik gewoon door zolang het kan. Het is niet zo heel intensief werk. En mijn man neemt ook vaak een deel werk over.
pi_130013924
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:37 schreef GotC het volgende:

[..]

En jij??
Ik heb ook 5 september laatste werkdag, ook 4 weken van te voren, maar heb er een week vakantie aangeplakt, dus ben dan 35 weken. Is zoiets niet te regelen? Merk dat ik ook heel erg er naar uit kijk, en liefst niet te veel gedoe meer op werk + het zwaarder wordende reizen naar werk. Zoiets nog mogelijk bij jou?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:46:51 #74
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130013977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:39 schreef Sull het volgende:

[..]

Je kunt toch nog steeds eerder gaan? Alhoewel, dat zou dan morgen zijn ofzo, maar je mag ook 5 weken vantevoren gaan.
34 weken is over 2 weken ;)
Maar het zou idd kunnen.. Ik moet er nog even over na denken. Zie lichamelijk gewoon geen reden om te stoppen en wil me niet aanstellen oid. Ja, klinkt raar, mja :+

Bubs, lekker dat je het zelf kan bepalen voor een groot gedeelte ^O^ Werk je ook vanuit huis? Dat is nog een extra pluspunt :Y
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:47:05 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130013983
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben eigen baas(je). Dit weekend verander ik mijn webwinkel zodat er wat minder werk aan is. Verder werk ik gewoon door zolang het kan. Het is niet zo heel intensief werk. En mijn man neemt ook vaak een deel werk over.
Heb je wel ZEZ aangevraagd? En heb je voor mij een link naar je webwinkel? ;)

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met zwangerschapsverlof als webwinkelier, want in die positie sta ik straks ook. Mijn man heeft aangegeven tzt de bestellingen wel te willen afhandelen (en dan gaat het net als in de zomer, gewoon een tandje langzamer qua inkoop en dus qua omloopsnelheid) maar ik verwacht eigenlijk dat ik het misschien wel helemaal niet in huis wil hebben en het dan liever uitbesteed aan mijn ouders, zus of een vriendin :@.
KuikenGuppy
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:48:37 #76
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130014030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:45 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik heb ook 5 september laatste werkdag, ook 4 weken van te voren, maar heb er een week vakantie aangeplakt, dus ben dan 35 weken. Is zoiets niet te regelen? Merk dat ik ook heel erg er naar uit kijk, en liefst niet te veel gedoe meer op werk + het zwaarder wordende reizen naar werk. Zoiets nog mogelijk bij jou?
Zoiets is ook wellicht nog mogelijk, lag er gisteren nog aan te denken :Y Tegelijkertijd ben ik zo'n knuppel die niet 'lastig' wil zijn ofzo, terwijl de enige die ik ermee heb is mezelf. Het feit dat m'n leidinggevende nu precies 2 weken op vakantie is helpt niet overigens. En zijn 'vervanger' maakt zich 24/7 druk om de extreem lage bezetting

Men, wat een geklaag van mijn kant :@ Excuus!
pi_130014121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Zoiets is ook wellicht nog mogelijk, lag er gisteren nog aan te denken :Y Tegelijkertijd ben ik zo'n knuppel die niet 'lastig' wil zijn ofzo, terwijl de enige die ik ermee heb is mezelf. Het feit dat m'n leidinggevende nu precies 2 weken op vakantie is helpt niet overigens. En zijn 'vervanger' maakt zich 24/7 druk om de extreem lage bezetting

Men, wat een geklaag van mijn kant :@ Excuus!
Ik herken dat heel erg, maar geloof mij (ik was vorige zwangerschap nog niet eens met verlof, en kind kwam met 35 weken), die periode is heel belangrijk, en ik heb dus echt een verlof gemist van te voren, je weet nooit hoe het loopt en als je er aan toe bent, gewoon regelen! Belangrijk voor jou fysieke en geestelijke gestel!!

(Zeg ik heel makkelijk, want eigk. zou het voor mijn bekken beter zijn met 34 weken te stoppen, maar dat lukt me ook niet goed om dat in mn hoofd recht te breien }:| )
pi_130014176
Gotc, ik kan me helemaal voorstellen van je gevoel niet lastig te willen zijn.
Maar je weet zelf het beste wat je nodig hebt denk ik

aan de ene kant is de afleiding mischien goed?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:55:34 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130014240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:51 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik herken dat heel erg, maar geloof mij (ik was vorige zwangerschap nog niet eens met verlof, en kind kwam met 35 weken), die periode is heel belangrijk, en ik heb dus echt een verlof gemist van te voren, je weet nooit hoe het loopt en als je er aan toe bent, gewoon regelen! Belangrijk voor jou fysieke en geestelijke gestel!!

(Zeg ik heel makkelijk, want eigk. zou het voor mijn bekken beter zijn met 34 weken te stoppen, maar dat lukt me ook niet goed om dat in mn hoofd recht te breien }:| )
Nou daar ben ik inmiddels ook wat huiverig voor, dat Bob ineens besluit om eerder te komen en dat ik simpelweg geen verlof heb gehad voor mezelf :X
Maar jij hebt ook nog die monsterreistijd toch? :o
pi_130014322
GotC, jij had toch zo'n last van harde buiken en zulks? Dat lijkt me juist wel een lichamelijke aanleiding om eerder te stoppen...

Jip, ik ken het, maar ik ben met 29 weken gestopt ivm bekken en echt,het was zo'n opluchting! Ik heb weer iets van energie, kan weer een stukje verder lopen dan ik kon en zit gewoon lekkerder in m'n vel.

Punt is, jullie hebben écht alleen jezelf ermee, en bedenk wel: je bént al 24 uur per dag aan het werk - aan je baby :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')