Gistermiddag begon voor ons project secret donor

De reden hiervoor is dat ze bij ons in de straat woont, haar ouders naast ons en mijn schoonouders tegenover ons. De donor heeft aangegeven dat ze niet wil dat hun het al weten dus dan moet je manieren bedenken hoe je dat gaat oplossen. Gelukkig zijn we creatief en is het ons gelukt.....
Mijn en haar vriendin woont ook tegenover mij en die hebben we in vertrouwen genomen en zij heeft op de kids van de donor gepast, ik heb met een smoes de auto van mijn schoonouders gefixt ivm geblindeerde achter ruiten en ipv haar voor op te halen hadden we in de straat achter ons afgesproken. Kortom missie geslaagd
Op naar Zwolle.... Daar aangekomen komen we erachter dat de donor haar id heeft vergeten maar we besluiten het er op te gokken. Om half 3 worden we bij de arts geroepen en hij begint met uitleggen richting donor dat ze moet worden ingeschreven bij het donorregister, vervolgens stapt hij over naar de risico's (overstimulatie, gedraaide eierstokken, ziekenhuisopname etc) uiteraard hadden we dit ook al verteld maar om het uit de mond van de arts te horen komt toch wat harder aan en angstvallig kijk ik af en toe naast me om me te verzekeren dat ze nog naast me zit en niet hard de deur uit is gerend

Na de risico's went hij zich tot ons samen en begint over de behandeling. Onze cyclussen worden gelijk gezet dmv de pil (die van mij aangepast op die van haar omdat zij al aan de pil is) daarna ga ik aan de utrogestan en zal de donor gaan starten met spuiten. Na een week moeten we terug voor een echo en daarna om de dag om te zien wanneer de punctie zal zijn. Als alles goed gaat dan zal op dag 3 een terugplaatsing bij mij worden gedaan.
Op mijn vraag of het IVF of ixi werd kon hij geen antwoord geven omdat hij nog in twijfel is. Hij neigt naar ixi maar het kan ook nog 50/50 worden dus ene helft ixi en de andere helft IVF.
De kans op een zwangerschap ligt bij eiceldonatie iets hoger dan bij eigen IVF maar ik ben vergeten daar naar te vragen. De risico's voor mij zijn tijdens de zwangerschap meer bloedingen, hoge bloeddruk, vroegtijdige geboorte (rond 37 weken kans sat het lichaam vreemd materiaal gaat afstoten, de baby dus) en problemen met het loslaten van de placenta. Voor de baby is er weinig tot geen extra risico ten opzichte van een normale zwangerschap.
Het traject van eiceldonatie heeft de arts in kunnen korten omdat hij alles efficiėnter heeft gemaakt. Eerder was het 6 mnd en dat is nu terug gebracht naar 4 mnd.
Eerder had je na het gesprek met de arts de eerste keuring en kreeg je daarna pas de onderzoeken, nu heeft de donor gister al het inwendige onderzoek gehad en zijn we alle drie lekgeprikt op het lab voor hiv, hepatitis a en b nog een ding en de donor en ik voor onze bloedgroep.
Op het einde van het gepsrek gaf de arts aan dat hij geen problemen voorzag om het traject door te lopen mits er geen enge ziekte uit de bloedonderzoeken komen en we geen rare capriolen uithalen bij de maatschappelijk werkster.
Over 3 weken hebben we een belafspraak staan voor onze bloeduitslagen en krijgen we te horen of het medisch team ons wil behandelen maar tot nu toe maak ik me dus geen zorgen al zal dat tegen die tijd anders zijn denk ik
Hoofdstuk 3 is begonnen en wij hebben er het volste vertrouwen in!