abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:56:22 #101
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130052139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:40 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

Volgens mij een grote franchise AH
Is inderdaad vrij groot, en wordt ook een XL binnenkort.

Wij zijn ook vrij groot, 12 kassa's en flink wat personeel in dienst. Maar dat vind ik juist leuker, kleine winkels zijn niet echt mijn ding. In het vorige gebouw hadden we 4 kassa's. Dat is ook niet alles met drukte..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_130052142
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:42 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Moet wel met drie assistent supermarktmanagers en 14 kassa's. Maar ziet eruit als een gezellige winkel iig.
https://www.facebook.com/(...)789659628661?fref=ts

Kijk die, ook mooie! Was eerst een c1000 franchiser.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:41 #103
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130052214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:56 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/(...)789659628661?fref=ts

Kijk die, ook mooie! Was eerst een c1000 franchiser.
Ook een toffe, ja! Die Beach club :D.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:05:59 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130052368
quote:

[..]

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130052371
Wij wachten al heel lang op verbouwing, in KTO staat ook vaak "nodig toe aan renovatie".

Als de C&A naast ons weg zou gaan (dat gerucht gaat), dan zou dat er mooi bij gepakt kunnen worden en kunnen we verbouwen als alle partijen akkoord gaan.. We staan niet op de 'nominatie lijst' voor een verbouwing..
pi_130053099
Straks 5-8 werken na 1,5 jaar niet in de avonden te hebben gestaan :') Ik was de laatste hoop of ik kon komen werken, iedereen is natuurlijk op vakantie.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:43:05 #107
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130053411
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Etsu het volgende:
Straks 5-8 werken na 1,5 jaar niet in de avonden te hebben gestaan :') Ik was de laatste hoop of ik kon komen werken, iedereen is natuurlijk op vakantie.
19-22:30-40 hier -.-'
pi_130054484
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Etsu het volgende:
Ik 6-9 na twee jaar niet meer 's avonds werken, prachtig geregeld.
pi_130054531
Kwam net weer zo'n vent naar me toe die altijd op zoek gaat naar producten waar geen prijs bij staat om vervolgens te vragen wat het kost. Hij wil het niet eens kopen want hij neemt alleen maar producten met een afprijssticker :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:31:02 #110
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130054811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:21 schreef mujentas het volgende:
Kwam net weer zo'n vent naar me toe die altijd op zoek gaat naar producten waar geen prijs bij staat om vervolgens te vragen wat het kost. Hij wil het niet eens kopen want hij neemt alleen maar producten met een afprijssticker :')
Kan je niet steeds 'net even wat anders' moeten doen? Wat een zeikklant :r.
pi_130054898
quote:
Moet wel met drie assistent supermarktmanagers en 14 kassa's. Maar ziet eruit als een gezellige winkel iig.
Waarvan op maandag maar zes open zijn. Mijn filiaal met maar een ASM haalt het ook nog wel. :)
pi_130056470
quote:

[..]

Nope is een WWM
quote:

[..]

Volgens mij is er 1 net terug van een sabitacal en zal er denk ik wel een binnenkort vertrekken.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_130056697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:21 schreef mujentas het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik ket zeikkanten aanmoet.. Ik kan wel steeds naar mn TL of mede-collega maar dat oogt niet echt zelfstandig als dat steeds zo moet.

In dit geval even naar de scanpaal in de winkel natuurlijk, maar ze kunnen over nog meer dingen 'zeiken' :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:34:44 #114
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_130056967
Hoe hoog moet die omzet en het aantal werknemers wel niet zijn met 3 ass. Supermarktmanagers? :o
pi_130057145
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Hoe hoog moet die omzet en het aantal werknemers wel niet zijn met 3 ass. Supermarktmanagers? :o
Wat? :') Wij hebben er 2 en zijn een XL.
pi_130057174
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik weet nog niet zo goed wat ik ket zeikkanten aanmoet.. Ik kan wel steeds naar mn TL of mede-collega maar dat oogt niet echt zelfstandig als dat steeds zo moet.

In dit geval even naar de scanpaal in de winkel natuurlijk, maar ze kunnen over nog meer dingen 'zeiken' :P
Als je dat continu hebt die klant er vriendelijk op wijzen waar die scanpaal staat.

Zo hebben we hier ook een vrouw die bij elk product waar een 35%-sticker op zit vraagt hoe duur iets nu is, waarna ze het vervolgens niet meeneemt. Na 20x heb ik haar vriendelijk verzocht eens een rekenmachine mee te nemen. Sowieso een vervelend mens dat in het hele centrum bekend is en overal waar ze maar kan flauwvalt. Geen enkele winkel belt überhaupt nog een ambulance voor haar.
pi_130057394
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:40 schreef Froop het volgende:

[..]

Als je dat continu hebt die klant er vriendelijk op wijzen waar die scanpaal staat.

Zo hebben we hier ook een vrouw die bij elk product waar een 35%-sticker op zit vraagt hoe duur iets nu is, waarna ze het vervolgens niet meeneemt. Na 20x heb ik haar vriendelijk verzocht eens een rekenmachine mee te nemen. Sowieso een vervelend mens dat in het hele centrum bekend is en overal waar ze maar kan flauwvalt. Geen enkele winkel belt überhaupt nog een ambulance voor haar.
Klopt, maar ik heb nog nooit vragen gehad over prijzen. Dat was een reactie op de quote.

Wel klanten die bleven vragen om een product zonder X aangezien ze allergisch was. Vond ze niet normaal dat 'we' daar niet aan denken en wou een klacht indienen.. Ik wist echt niet wat ik moest toen :P
pi_130057535
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:46 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wel klanten die bleven vragen om een product zonder X aangezien ze allergisch was. Vond ze niet normaal dat 'we' daar niet aan denken en wou een klacht indienen.. Ik wist echt niet wat ik moest toen :P
Kijken of het product zonder x bestaat en aangeven dat ze een collo kan bestellen. Als ze dan zeggen dat het teveel is is het jammer, je hebt een mogelijkheid gegeven. Sommigen doen moeilijk om het moeilijk doen. Het is de truc om een snel en daadkrachtig antwoord paraat te hebben.
pi_130057663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:49 schreef Froop het volgende:

[..]

Kijken of het product zonder x bestaat en aangeven dat ze een collo kan bestellen. Als ze dan zeggen dat het teveel is is het jammer, je hebt een mogelijkheid gegeven. Sommigen doen moeilijk om het moeilijk doen. Het is de truc om een snel en daadkrachtig antwoord paraat te hebben.
Er zijn natuurijk producten die AH niet verkopen.. Maar dan moeten ze lekker naar de speciaalzaak..

Ligt er niet iets als een klachtenformulier bij de counter?
pi_130057916
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:53 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Er zijn natuurijk producten die AH niet verkopen.. Maar dan moeten ze lekker naar de speciaalzaak..

Ligt er niet iets als een klachtenformulier bij de counter?
Wij hebben een natuurvoedingswinkel om de hoek zitten, daar stuur ik ze meestal heen als ze klaren over dingen als E-nummers en we het biologische equivalent niet hebben. Anders zeg ik altijd dat ze bij de counter een klacht of suggestie mogen indienen, kunnen ze het daar mooi verder regelen.
Wel altijd ja knikken en meelevend doen natuurlijk, dat scheelt al een hoop in hoe klanten tegen je doen (zeker in een filiaal met veel vaste klanten zoals wij hebben).
pi_130058271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef bigbass het volgende:

[..]

Wij hebben een natuurvoedingswinkel om de hoek zitten, daar stuur ik ze meestal heen als ze klaren over dingen als E-nummers en we het biologische equivalent niet hebben. Anders zeg ik altijd dat ze bij de counter een klacht of suggestie mogen indienen, kunnen ze het daar mooi verder regelen.
Wel altijd ja knikken en meelevend doen natuurlijk, dat scheelt al een hoop in hoe klanten tegen je doen (zeker in een filiaal met veel vaste klanten zoals wij hebben).
Dat kunnen klanten inderdaad waarderen. Of altijd voorstellen om het in de computer in de winkel even op te zoeken en ze mee laten kijken, dan blijken ze in de toekomst ook een stuk aardiger te doen.
pi_130058289
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Over het algemeen hebben winkels er max 2. Ik weet dat de grote XL's misschien er op den duur wel drie zullen krijgen. Maar voorlopig is er een tekort aan ASM's.
Er kunnen diverse redenen zijn waarom er in deze winkel nu van afgeweken word. Bijvoorbeeld wegens de relocatie die er gaat komen, ASM of SM die veel cursussen heeft en dergelijk.Misschien ASM's die maar 32 uur p/w werken of tijdelijk nog minder i.v.m. ouderschapsverlof o.i.d. of iemand die in opleiding is. Diverse redenen waarom er dus eventueel daar nu drie zouden staan.

Geen harde normen maar onderstaande is beetje het uitgangspunt

Winkel is 6 dagen per week open
t/m 110.000 geen ASM
110.000 t/m 215.000 1x ASM1
215.000 t/m 415.000 1x ASM2
415.000 en verder 2x ASM2

Zondagsopening
Vanaf +/- 290.000 extra ASM (in Amsterdam e.o)
Waarbij er op dit moment zelden met 3 ASM's gewerkt word.
Waarbij een zondagswinkel die 4 of 6 uurtjes open is niet per definitie de extra ASM krijgt. (lees zoals hierboven er is namelijk een tekort)

[ Bericht 19% gewijzigd door ikbenschipper op 14-08-2013 15:20:24 ]
pi_130058323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:12 schreef Froop het volgende:

[..]

Dat kunnen klanten inderdaad waarderen. Of altijd voorstellen om het in de computer in de winkel even op te zoeken en ze mee laten kijken, dan blijken ze in de toekomst ook een stuk aardiger te doen.
Zo heb ik een aantal klanten waarvoor ik iedere 3/4 weken een colli van hun favoriete product bestel zodat ze niet naar een andere winkel hoeven.
pi_130058346
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:12 schreef Froop het volgende:

[..]

Mja. Ik weet dus nog niet hoe dat allemaal moet.. komt wel maar ik heb het gevoel dat ik een beetje te afhankelijk ben..
pi_130058735
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:14 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Mja. Ik weet dus nog niet hoe dat allemaal moet.. komt wel maar ik heb het gevoel dat ik een beetje te afhankelijk ben..
Gewoon vragen aan je leidinggevenden hoe je dat moet doen.
pi_130058807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:26 schreef Froop het volgende:

[..]

Gewoon vragen aan je leidinggevenden hoe je dat moet doen.
Was ik al van plan de volgende keer als er zo'n situatie is. Dan heb ik ook een duidelijk voorbeeld.

Misschien ben ik ook wel te kritisch voor mezelf.. :P
pi_130059033
quote:

[..]

Is geen franchise. En het MT daar is echt superleuk! Werk er niet maar ken er wel wat mensen.
pi_130061461
quote:
'AH-label puur&eerlijk misleidt'
Voedselwaakhond foodwatch gaat actievoeren tegen Albert Heijn. Volgens de organisatie misleidt de supermarktketen consumenten met het puur&eerlijk-label op verschillende voedingsmiddelen.

Foto: ANP
Het zou consumenten het idee kunnen geven dat ze gezond bezig zijn, maar in de producten zitten volgens foodwatch veel onnodige suikers, zout en smaakversterkers.
''Ze zijn absoluut niet - zoals AlbertHeijn op de eigen website aangeeft - met 'extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu geproduceerd, geteeld of ingekocht', maar bevatten smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bioindustrie'', aldus Meike Rijksen, hoofd campagnes van foodwatch.
De voedselwaakhond roept mensen op om via e-mails de supermarktketen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook wordt er vanaf woensdag een socialmedia-offensief gestart tegen het label. '
'We willen mensen bewust maken van de misleiding rond het label. Maar het zou het mooiste zijn als de supermarkt deze claim alleen maar zet op producten die écht puur en eerlijk zijn'', zegt Rijksen.
Categorieën
Het puur&eerlijk-label, een eigen label van AH, staat op producten die vallen onder een van de categorieën biologisch, fairtrade, duurzame vis, scharrel of ecologisch. ''Dat is precies het probleem met dit logo, het is óf en niet én'', zegt Rijksen.
Het kan bijvoorbeeld zijn dat het hoofdingrediënt biologisch of duurzaam is, maar de rest geur-, kleur- en smaakstoffen bevat. ''Neem bijvoorbeeld de jalapeñoburger. Het hoofdbestanddeel is scharrelvlees, maar er zijn 20 andere ingrediënten aan toegevoegd, waaronder suiker en de smaakversterker gistextract. En het bestaat uit slechts 80 procent vlees; de rest is opgespoten met water. Ik noem dat niet puur en eerlijk.''
Overkoepelend
Albert Heijn laat in een reactie weten de aantijgingen van foodwatch onjuist en onterecht te vinden. ''Albert Heijn heeft bewust gekozen voor één overkoepelend merk omdat consumenten door het grote aantal keurmerken door de bomen het bos niet meer zagen'', zo meldt een woordvoerder.
"De voedselwaakhond roept mensen op om via e-mails de supermarktketen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen." :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:43:38 #129
346939 Janneke141
pi_130061500
Linkse hippies :r
pi_130061548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
Linkse hippies :r
Ja zooooo vermoeiend dit volk.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:45:50 #131
346939 Janneke141
pi_130061581
Net als dat plofkippengezeik. Je kunt je lol nog op als je straks vijftien euro per kilo voor een kipfilet betaalt. Goed bezig jongens!
pi_130061602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
Net als dat plofkippengezeik. Je kunt je lol nog op als je straks vijftien euro per kilo voor een kipfilet betaalt. Goed bezig jongens!
En dan natuurlijk weer klagen dat dit land steeds duurder wordt. Allemaal de schuld van Rutte natuurlijk :')

:')
pi_130061614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
Jeps dan worden het dure kipfilets.

Ik bepaal zelf nu wat ik eet. Waarom moeten mensen toch andere opdringen wat ze moeten eten.
pi_130061678
quote:
Het wachtwoord van gebruikersnaam - is verlopen. Wijzig het oude wachtwoord in uw persoonlijke wachtwoord

Uw wachtwoord moet aan de volgende vereisten voldoen:
...
-Het wachtwoord moet anders zijn dan de vorige 6 wachtwoorden
....

:r :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2013 16:49:09 ]
pi_130063475
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:49 schreef Froop het volgende:

[..]

Doen wij inderdaad ook.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Tsja, het belangrijkste is om gewoon aardig te blijven, ondanks dat ze lopen te zeiken. Ik praat altijd maar mee met het verhaal dat ze ophangen.

Ook zo van die mensen die zeggen van heeft u product X nog?. Nee die hebben we helaas niet. Maar die heb ik vorige week nog hier gekocht!
Ja tuurlijk, dat product hebben we nog nooit gehad. Maar als je dat dan zegt dan blijven ze stug volhouden dat ze het altijd kopen. :')
pi_130063503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:45 schreef mujentas het volgende:

[..]

Doen wij inderdaad ook.

[..]

Tsja, het belangrijkste is om gewoon aardig te blijven, ondanks dat ze lopen te zeiken. Ik praat altijd maar mee met het verhaal dat ze ophangen.

Ook zo van die mensen die zeggen van heeft u product X nog?. Nee die hebben we helaas niet. Maar die heb ik vorige week nog hier gekocht!
Ja tuurlijk, dat product hebben we nog nooit gehad. Maar als je dat dan zegt dan blijven ze stug volhouden dat ze het altijd kopen. :')
Klopt, vriendelijk blijven.. Maar ik heb het ook graag opgelost, en dat weet ik nog altijd niet zo goed hoe dat werkt bij sommige dingen :P
pi_130063672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:46 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Klopt, vriendelijk blijven.. Maar ik heb het ook graag opgelost, en dat weet ik nog altijd niet zo goed hoe dat werkt bij sommige dingen :P
Weet je, soms is het gewoon niet op te lossen. Sommige klanten zijn gewoon niet realistisch. Soms hebben de klanten ook wel gelijk hoor. Gewoon gezond verstand gebruiken en het komt altijd wel goed.
pi_130068445
Kan niet wachten tot maandag.
Af en toe eet ik een broodje pindakaas.
pi_130076195
Hier gisteren salaris gehad inclusief personeelskorting *O*
pi_130078352
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef mujentas het volgende:
Hier gisteren salaris gehad inclusief personeelskorting *O*
Huh, hoe dan?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:33:37 #141
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130079262
Fijne werkavond gehad :).
Eergisteren had ik al een gesprekje met de 2nd in charge als de hoofdcaissière er niet is over scansnelheden en dat die van mij op 3.5 zit omdat ik de Subtotaal knop niet optimaal benutte, en ze vond dat ik zeer vlot en logisch werk met veel eigen initatief, flexibel ben en nooit zeur. Altijd leuk om te horen, natuurlijk!
Nu is er één baliemedewerkster, die ook afsluit etc., van wie haar contract niet verlengd wordt en gaat ze proberen of ik in haar plaats mag komen :). Zij zei dat ze me serieus de enige vond die daar echt in aanmerking voor kwam. Ik helemaal blij, natuurlijk. Begon eerst als een grapje omdat ik als enige wist hoe het buizensysteem werkte qua afromen, met 'ja misschien moet je maar op de balie komen staan, kan je ze helpen'. Antwoordde met: Per november moet je weg toch? Zij; Oh, lijkt het je echt wat? En bladiebladiebla.
Ik wil ZO graag naar de counter :'). Was niet meer anders gewend bij de C1000 en dan moet je in een nieuwe winkel weer achter de kassa zitten.
En ja, counter is bij ons in ieder geval een plekje waar je dus voor gevraagd moet worden of voor aangenomen. Weet niet of dat voor elke AH zo is. In m'n vorige winkel kreeg iedereen een stoomcursus counter/klantenservice na een poosje.
Oh, dit voelt tof *O* . Hopen dat de hoofdcaissière het ook ziet zitten :). Zou wel leuk zijn, na drie maanden al.

- SORRY IK BEN TE BLIJ, MAAR IK VIND COUNTER STAAN GEWELDIG. LAAT ME, OKAY! -
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:41:29 #142
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_130079674
quote:

[..]

Dus dit is een beetje uitzonderlijk?
Wat kan een asm2 meer dan een asm1?
pi_130079725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:33 schreef OudeBok het volgende:
Eergisteren had ik al een gesprekje met de 2nd in charge als de hoofdcaissière er niet is over scansnelheden en dat die van mij op 3.5 zit omdat ik de Subtotaal knop niet optimaal benutte, en ze vond dat ik zeer vlot en logisch werk met veel eigen initatief, flexibel ben en nooit zeur. Altijd leuk om te horen, natuurlijk!
Nu is er één baliemedewerkster, die ook afsluit etc., van wie haar contract niet verlengd wordt en gaat ze proberen of ik in haar plaats mag komen :). Zij zei dat ze me serieus de enige vond die daar echt in aanmerking voor kwam. Ik helemaal blij, natuurlijk. Begon eerst als een grapje omdat ik als enige wist hoe het buizensysteem werkte qua afromen, met 'ja misschien moet je maar op de balie komen staan, kan je ze helpen'. Antwoordde met: Per november moet je weg toch? Zij; Oh, lijkt het je echt wat? En bladiebladiebla.
Ik wil ZO graag naar de counter :'). Was niet meer anders gewend bij de C1000 en dan moet je in een nieuwe winkel weer achter de kassa zitten.
En ja, counter is bij ons in ieder geval een plekje waar je dus voor gevraagd moet worden of voor aangenomen. Weet niet of dat voor elke AH zo is. In m'n vorige winkel kreeg iedereen een stoomcursus counter/klantenservice na een poosje.
Oh, dit voelt tof *O* . Hopen dat de hoofdcaissière het ook ziet zitten :). Zou wel leuk zijn, na drie maanden al.

*O*
pi_130079975
quote:

:D *O*

Ik wil uiteindelijk weer proberen terug te komen op verkoop. Maar ik wacht nog wel eventjes denk ik :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2013 23:47:35 ]
pi_130079993
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef charter101 het volgende:

[..]

Huh, hoe dan?
WWM loopt een week achter, of 3 weken voor, hoe je het ook wilt zien :P

quote:

Bij ons staan ze ook graag achter de counter. Misschien soms te graag. Het duurt ook vaak lang voordat ze doorhebben wanneer er bijgedraaid moet worden. Soms staan er ook mensen die er nog nooit hebben gestaan en dus nergens verstand van hebben waardoor ze voor elk wissewasje bellen. Kunnen zij weinig aan doen (ze staan immers ingepland op de counter) maar erg vervelend omdat ik ook mijn eigen dingen te doen heb.

Verder doen wij weinig met scansnelheden. Ik heb ze wel eens bekeken, maar heb in die er weinig mee te maken omdat onze SM zich over de kassa ontfermt. Er wordt nooit mee gewerkt. Ik vraag me ook de meerwaarde af, het gaat er natuurlijk om of een klant goed en netjes geholpen wordt, niet dat iemand 3 seconden sneller is dan een ander.
pi_130081020
Vandaag weer gewerkt na paar weekjes vakantie. Helaas achtergekomen dat wij toch meer dan acht meter chips hebben en dat SRP-gedoe dus ook bij ons ingevoerd is. Binnenkort maar eens kijken bij een iets grotere ah in de buurt waar ze iets van 15 meter aan chips hebben, denk dat het daar wat beter uitziet, omdat ze meer meters met SRP hebben. Vandaag overigens 1200 colli aan initiele actie binnengekregen, dus as zaterdag gaat leuk worden met nog eens wijnthema en thema-ombouw erbij. :{

Over scansnelheden gesproken - als je bij ons 3.5 doet, wordt je bij ons toch wel raar aangekeken. Ook al hebben we van die oude kassa's zonder dubbele scanners, wordt van iemand die ervaren is verwacht 2.7 te halen. De meeste halen het ook nog eens. _O_
  donderdag 15 augustus 2013 @ 00:25:56 #147
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130081706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:47 schreef mujentas het volgende:

[..]

WWM loopt een week achter, of 3 weken voor, hoe je het ook wilt zien :P

[..]

Bij ons staan ze ook graag achter de counter. Misschien soms te graag. Het duurt ook vaak lang voordat ze doorhebben wanneer er bijgedraaid moet worden. Soms staan er ook mensen die er nog nooit hebben gestaan en dus nergens verstand van hebben waardoor ze voor elk wissewasje bellen. Kunnen zij weinig aan doen (ze staan immers ingepland op de counter) maar erg vervelend omdat ik ook mijn eigen dingen te doen heb.

Verder doen wij weinig met scansnelheden. Ik heb ze wel eens bekeken, maar heb in die er weinig mee te maken omdat onze SM zich over de kassa ontfermt. Er wordt nooit mee gewerkt. Ik vraag me ook de meerwaarde af, het gaat er natuurlijk om of een klant goed en netjes geholpen wordt, niet dat iemand 3 seconden sneller is dan een ander.
Bij ons schijnen er heel veel simpelweg niet op te willen. Ze vinden de druk te groot.
Ik ben anderhalf jaar lang niets anders gewend bij de C1000/begin Jumbo. Daar is het dan klantenservice, maar dat is vrijwel altijd mijn stekkie geweest. Bij ons zijn ze wel flink bezig met die snelheden. Boven de 4 seconden/product = officiële waarschuwing. Ze houden wel rekening met die week en de drukte, en je algehele werkhouding daarmee hoor. 3 officiële waarschuwingen = de laan uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:07 schreef exelletor het volgende:
Vandaag weer gewerkt na paar weekjes vakantie. Helaas achtergekomen dat wij toch meer dan acht meter chips hebben en dat SRP-gedoe dus ook bij ons ingevoerd is. Binnenkort maar eens kijken bij een iets grotere ah in de buurt waar ze iets van 15 meter aan chips hebben, denk dat het daar wat beter uitziet, omdat ze meer meters met SRP hebben. Vandaag overigens 1200 colli aan initiele actie binnengekregen, dus as zaterdag gaat leuk worden met nog eens wijnthema en thema-ombouw erbij. :{

Over scansnelheden gesproken - als je bij ons 3.5 doet, wordt je bij ons toch wel raar aangekeken. Ook al hebben we van die oude kassa's zonder dubbele scanners, wordt van iemand die ervaren is verwacht 2.7 te halen. De meeste halen het ook nog eens. _O_
Als ik die subtotaal eens goed ga gebruiken zit ik sowieso onder die 3. Kan niet anders. Is een kwestie van lekker doorscannen en METEEN op de subtotaal knop rammen als je met je band klaar bent of als je even moet wachten op een artikel. Dat wist ik dus niet, was me nooit verteld :'). Het klinkt misschien een beetje kapsonesachtig, maar ik ben doorgaans één van de, zo niet de snelste die er zitten op dat moment als het op rijen wegwerken aankomt. Mét klantvriendelijkheid erbij, natuurlijk! Mensen zitten niet te wachten op een kletsende caissière/kassier, maar op eentje die ze vlot helpt en goed te woord kan staan als dat nodig is. Dat doe ik dan ook zo veel mogelijk. Lulpraatjes kom je maar houden als er geen hond in de winkel is.

Ik voel me even heel erg ikke-ikke-ikke en alsof ik veren in m'n eigen reet wil steken, expres :'). Sorry daarvoor.

[ Bericht 29% gewijzigd door OudeBok op 15-08-2013 00:34:38 ]
pi_130082129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:25 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Bij ons schijnen er heel veel simpelweg niet op te willen. Ze vinden de druk te groot.
Ik ben anderhalf jaar lang niets anders gewend bij de C1000/begin Jumbo. Daar is het dan klantenservice, maar dat is vrijwel altijd mijn stekkie geweest. Bij ons zijn ze wel flink bezig met die snelheden. Boven de 4 seconden/product = officiële waarschuwing. Ze houden wel rekening met die week en de drukte, en je algehele werkhouding daarmee hoor. 3 officiële waarschuwingen = de laan uit.
Het kan inderdaad soms best hectisch zijn op de counter. Vaak ben je meerdere dingen tegelijk aan het doen. Je moet immers klanten helpen en alles in de gaten houden bij de kassa. Als het druk is en iemand van de kassa belt ook nog eens voor het één of ander of er moet een transactie geannuleerd worden of de staatsloterij/bol.com wat een hoop tijd kost, dan word de rij snel langer en is het stressen.

Als ik dat zie dan help ik altijd wel eventjes, zo ben ik dan ook wel weer :P

Ik snap het overigens wel hoor van die scanningssnelheden, maar wij doen er gewoon niets mee. Als je niet (voldoende) presteert dan kan je je spullen pakken en wegwezen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 00:41:19 #149
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_130082260
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:36 schreef mujentas het volgende:

[..]

Het kan inderdaad soms best hectisch zijn op de counter. Vaak ben je meerdere dingen tegelijk aan het doen. Je moet immers klanten helpen en alles in de gaten houden bij de kassa. Als het druk is en iemand van de kassa belt ook nog eens voor het één of ander of er moet een transactie geannuleerd worden of de staatsloterij/bol.com wat een hoop tijd kost, dan word de rij snel langer en is het stressen.

Als ik dat zie dan help ik altijd wel eventjes, zo ben ik dan ook wel weer :P

Ik snap het overigens wel hoor van die scanningssnelheden, maar wij doen er gewoon niets mee. Als je niet (voldoende) presteert dan kan je je spullen pakken en wegwezen.
Ik weet er aardig wat van, die hectiek :D. Heerlijk. Ik houd er wel van een beetje flink uitgedaagd en onder druk gezet te worden als ik bezig ben, door klanten welteverstaan. Hoef geen kankerende TL op m'n kop o.i.d., dat werkt bij mij vooral averechts.
Ik vind het vooral fijn dat ik binnen 3 maanden al wel positief ben opgevallen en niet per se als 'oh, ja da's die nieuwe toch???'. Motiveert ook weer een beetje. Dit topic heeft me daar overigens wel enigszins bij geholpen. Toen ik hier begon mee te lezen ging het net eventjes over hetzelfde en toen werd er gezegd dat eigen initiatief tonen wat betreft bijdraaien als je effe wat anders doet, zelf de mandjes opruimen etc. zeer op prijs gesteld wordt. Alles gelijk even meegenomen :).
pi_130082559
De teamleider staat toch normaal gesproken achter de counter? Ga jij er staat in zijn/haar afwezigheid?

Wat bij ons eigenlijk zeer vervelend is aan de kassa is dat wij lades tellen tijdens openingstijd. Dit heeft tot gevolg dat er vaak gewisseld wordt tussen kassa's omdat de lades er uit moeten en de counter heeft maar 1 la waardoor klanten die sigaretten oid willen kopen moeten meelopen naar een kassa om het daar af te rekenen. Bovendien is de planning vaak dusdanig krap dat de persoon achter de counter een la naar achter brengt, met iemand uit de winkel, waardoor er weer eventjes niemand achter de counter staat. Niet echt ideaal, maar blijkbaar ben ik de enige die zich daar aan stoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')