quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ben verder gaan zoeken. Referentie mag dus blijkbaar negatief zijn, maar als er ook maar een woord niet waar is van wat er gezegd wordt kan je flink hangen als werkgever. Zo zit dat dus.
Maar goed, deze gozer was dus de enige referentie die ik had en ze hechten bij mij wel waarde aan referenties. Ik heb bij mijn sollicitatieformulier toen gewoon een brief geschreven aan SM/hoofdcaissière omtrent hetgeen wat is voorgevallen bij Jumbo en waarom hij mij mogelijk negatief zou refereren. Heeft in m'n voordeel gewerkt uiteindelijk.
[..]
Het is vooral irritant. Hoef het gelukkig zelf niet te doen.
[..]
Heb tijdens m'n gehele examenperiode niet hoeven te werken. Ze vonden het prima, geen probleem. School heeft in welk geval dan ook prioriteit boven het werk bij ons. Maar goed, ik heb dan ook niet erg lang vrij nodig gehad want ik heb alles gehaald door 2 dagen vantevoren te leren. Gelukkig geen selectie dingen nodig, mijn opleiding (Duitse Taal en Cultuur @ UvA) heeft maar 20 mensen
.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, dat het allemaal waar moet zijn. Anders verpest je de mogelijke toekomstige carriere voor je ex-werknemer.
Ja, als je maar één referentie hebt die enigszins positief is.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:20 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat is wel een hele extreme interpretatie van wat er gezegd wordt.
Je moet als werkgever een waarheidsgetrouwe referentie geven (niet te positief of te negatief), niets meer niets minder.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:21 schreef NJ het volgende:
Gewoon altijd om een referentie op papier vragen. Ook al wil een toekomstig werkgever dan nog bellen, dan kan je ex-werkgever in ieder geval niet afwijken van wat er op papier staat.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:21 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Op het internet vind je ook niet altijd de meest juiste definities met een snelle zoektocht. Maar oké, dan weet ik dat voor een volgende keer in ieder geval! Ben hier echter voorlopig nog niet weg.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:24 schreef einschtein het volgende:
Vorige week werd een collega gebeld op zijn prive-nummer door een of andere callcenter. "Ja, jouw naam staat bij xxx als referentie, zouden we je wat mogen vragen?"
Ex-collega had niet gevraagd of dat mocht. Was overigens ook niet heel slim, want we waren niet echt over hem te spreken.
Heul nietquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw zoekplaatje.
[ afbeelding ]
Wel een hele makkelijke, trouwens.
Verstandig. Ik vind het sowieso niet netjes om een specifiek persoon op te geven zonder te vragen of het mag.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb trouwens wel een keer tegen een medewerker gezegd dat ie mij maar beter niet als referentie op kon geven...
quote:
quote:
Arena Den Bosch, we moeten wel compleet blijvenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw topic, nieuw zoekplaatje.
[ afbeelding ]
Wel een hele makkelijke, trouwens.
Was pijnlijk geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:08 schreef LDS het volgende:
Gisteren bijna twee kratten bier (gelukkig die retour moesten, geen volle flesjes, maar toch) op mn harses gehad omdat ze niet goed op de kar stonden met laden
Haha inderdaad. Pas kwam er een gehele klep naar beneden met 10 melkricsen er op. Het houdt je inderdaad scherpquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Was pijnlijk geweest.Een 6-pack Royal Club (1l flessen) terugkoppen is ook geen goed idee.
Scherp blijven blijft nodig bij het lossen/laden.
Hoe dat zo?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:11 schreef LDS het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Pas kwam er een gehele klep naar beneden met 10 melkricsen er op. Het houdt je inderdaad scherp
Was een of andere gammele kudtvrachtwagen, die klep was gewoon overbeladen(meeste chauffeurs doen er goed aan door met die ricsen normaal maar 3 breed 2 diep op de klep te zetten), en die klep ging opeens 2 meter naar beneden in een keerquote:
Jezus, dat had heel anders kunnen af lopen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:18 schreef LDS het volgende:
[..]
Was een of andere gammele kudtvrachtwagen, die klep was gewoon overbeladen(meeste chauffeurs doen er goed aan door met die ricsen normaal maar 3 breed 2 diep op de klep te zetten), en die klep ging opeens 2 meter naar beneden in een keer. Gelukkig zat niemand met z'n voet er onder en bleven die ricsen ook gewoon staan
Herkenbaar. Ik moet bekennen dat ik een keer hetzelfde heb gedaanquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:20 schreef einschtein het volgende:
[..]
Een andere keer was de handbediening kapot en moest het via de zijkant bestuurd worden door een collega. Collega gebruikte echter het verkeerde knopje en die liet de klep naar voren kantelen.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik moet bekennen dat ik een keer hetzelfde heb gedaan
Och, puinhopen heb ik al best vaak meegemaakt. Gebeurde vroeger best vaak met zuivelkarren. Toen hadden we in de koelcel nog zo'n lullig drempeltje, onervaren personeel maakte te weinig snelheid met de kar en de toetjes lagen allemaal op de grond. En ook ooit een keer meegemaakt dat een zuivelkar ook niet goed gestapeld stond, en dat de helft (vanaf de klep, dus ook nog eens extra hoogte) naar beneden kwam zeilen. Wat een teringzooi was dat zegquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:20 schreef einschtein het volgende:
[..]
Jezus, dat had heel anders kunnen af lopen.Wij hebben wel eens een klep gehad die ook niet helemaal goed was. De achterkant bleef hangen en de voorkant ging naar beneden. Éen slecht gestapelde container en het had een puinhoop kunnen zijn.
Ik trok ooit zelf eens een zuivelcontainer mee, die met de toetjes erop. Pleurde die hele container uit elkaar.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:33 schreef LDS het volgende:
[..]
Och, puinhopen heb ik al best vaak meegemaakt. Gebeurde vroeger best vaak met zuivelkarren. Toen hadden we in de koelcel nog zo'n lullig drempeltje, onervaren personeel maakte te weinig snelheid met de kar en de toetjes lagen allemaal op de grond. En ook ooit een keer meegemaakt dat een zuivelkar ook niet goed gestapeld stond, en dat de helft (vanaf de klep, dus ook nog eens extra hoogte) naar beneden kwam zeilen. Wat een teringzooi was dat zeg
Haha, zuivel geeft sowieso wel de meeste zooi. Er viel ook ooit een keer een paar colli van die havermoutpap op een fust met pakken koffie. Die moesten schoongemaakt worden. Bahbah, wat was dat vies zegquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik trok ooit zelf eens een zuivelcontainer mee, die met de toetjes erop. Pleurde die hele container uit elkaar.
Dat was wel de grootste zooi die ik heb meegemaakt denk ik, althans in de winkel zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |