Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard. Voordelen van een klassiek scheermes
Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!
• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.
• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.
• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!
Verschillende types klassiek scheermes
Er zijn twee types klassieke scheermessen.
Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!
De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen. Onderhoud klassiek scheermes
Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:
• hoe dik je baardgroei is
• hoe vaak je je scheert
• welk scheerproduct je gebruikt
Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!
Alles over het open scheermes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door SosuaCafe op 11-08-2013 08:28:21 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/ “The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
http://www.syfy.com/tinman/oz/ “The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
Niet meer snijden.. Was daarnet bezig met een restauratie open mes te schuren, schiet ik uit... Hap, zo een stuk vel van m'n duim... Geen bloed, wel een berg eelt in 1 keer weg Was pas bij korrel 1200, en dan was ie nog niet eens geslepen...
Op zondag 11 augustus 2013 19:14 schreef Twiitch het volgende: Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges
Ik doe het ondertussen al 7 maanden, maar ik beaam dit. Onlangs heb ik me nog geprobeerd te scheren met een cartridgemes om te kijken of het aan de techniek lag, maar dat bleek geen goed idee te zijn.
Hoewel het leuke dingetjes zijn om te zien, heb je er met moderne DE mesjes niks meer aan. Deze slijpers zijn gemaakt voor old-school carbonstalen mesjes. Vrijwel alle hedendaagse mesjes (sinds de 60-ties) zijn van een of andere vorm van stainless gemaakt, en zijn te hard om met zo'n slijper nog resultaten te behalen.
Het scheren beviel me wel dus ik heb maar meteen een fatsoenlijke kwast aangeschaft. Is het normaal in het begin dat de haren er uit pieken, of doe ik iets verkeerd Ik druk helemaal niet en doe volgens mij redelijk rustig, maar ik ben toch bang dat ik mn kwast mol ofzo
Afgelopen zondag de antiekmarkt in Groningen eens afgestruind, maar de messen die daar liggen wordt je niet vrolijk van. Allemaal met roest op het snijvlak, chipped, doosje die niet bij het mes hoort.
Had er een gezien die, mits intact, een directe koop zou zijn geweest. Een hele mooie 6/8, Spanish point. Helaas was het snijvlak niet aanwezig doordat er zoveel vanaf gechipped was en zat het mes onder de roest .
Een winkel had op het moment niks voor liggen, maar had wel 4 messen achterin. Die zou hij deze week even tevoorschijn toveren, dus ik hoop vrijdag even langs te kunnen gaan en te kijken of ze de moeite waard zijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
Ik heb besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
Op woensdag 14 augustus 2013 21:18 schreef Thorical het volgende: Ik heb [ afbeelding ] besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
Waar heb je die besteld? ik kwam laatst allemaal niet op voorraad sites tegen.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Op zondag 11 augustus 2013 19:14 schreef Twiitch het volgende: Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges
Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk.
Hmz ik moet nog even oefenen Om de een of andere reden krijg ik met een ¤2 borstel en vergulde hand zeep betere lather dan met mijn best badger brush en jermyn st. zeep
Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk.
Herkenbaar, ik kijk nu zelfs uit naar het scheren terwijl ik er eerst een hekel aan had
Klopt, ik moet me nu inhouden om niet iedere dag aan de slag te gaan en dus m'n hele hals naar de tering te helpen. Die trekt het zelfs met het DE scheren niet elke dag.
Klopt, ik moet me nu inhouden om niet iedere dag aan de slag te gaan en dus m'n hele hals naar de tering te helpen. Die trekt het zelfs met het DE scheren niet elke dag.
Leuk vroeger scheerde ik me iedere dag. Maar nu met kwast, zeep en krabber om de dag. Maar ik doe het bewuster en ik vind het prettig om het zo te doen. Het heeft een leer curve itst een mag 7.
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
Op woensdag 14 augustus 2013 21:18 schreef Thorical het volgende: Ik heb [ afbeelding ] besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
gewoon een minuut roeren in je zeep.
Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende: Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
niet tegen de richting in gaan voorlopig. Xtg.
Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende: Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
Het is belangrijk om je baard goed voor te bereiden, je huid moet goed schoon zijn en de baardharen gehydrateerd. Je moet een goed schuim weten te maken. De techniek is belangrijk, gebruik geen druk en laat het mesje het werk doen.
Met die astra groen hoef ik vask niet eens pre shave te doen.
De materialen die je gebruikt hebben natuurlijk wel invloed maar ik denk niet dat een ander mesje er gelijk voor zorgt dat kirretje zich wondvrij kan scheren
Ik ga ook nog steeds niet ATG Sommige mensen trekken dat ook niet, ik doe nu meestal 2 passes en dan ben ik nog steeds gladder dan ik ooit was met een cartridge.
Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?
hmm raar. Anders stuur je hem maar deze kant op.
Al een andere kwast geprobeerd? Ik merk ook verschil tussen boar of badger bij sommige zepen. "Harde" gaan vaak wat beter met boar bij mij.
Al een andere kwast geprobeerd? Ik merk ook verschil tussen boar of badger bij sommige zepen. "Harde" gaan vaak wat beter met boar bij mij.
Ik heb drie kwasten met verschillende haar soorten en alle drie geven ze het zelfde effect. Ook iets minder water,hand, face of bowl schuimen. Het schuim stort in bij de 1e pass.
Ik was mijn gezicht met warm water en dat is het. Zeker met een Nacet heb ik dan nergens last van. Fijnste mesjes die ik heb. Gaan ook lamg mee zonder bot te worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?
Hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb. Soms wel soms gewoon onder de douche.
Ik ga ook nog steeds niet ATG Sommige mensen trekken dat ook niet, ik doe nu meestal 2 passes en dan ben ik nog steeds gladder dan ik ooit was met een cartridge.
Thanks voor de tips. Ik doe het na het douchen en er zit genoeg spul op me gezicht. Daar kan het niet aan liggen denk ik haha. Eerst met richting mee, daarna haaks/opzij en 3e keer atg...en daar gaat het toch mis. Als ik dat niet doe ist ook niet volledig glad. Tegenwoordig dus weer dagelijks met een kruidvat mesje en daar gaat atg wel goed. Dit doe ik overigens onder de douche...enkel water dus. Gek genoeg gaat dit tot dusver verassend goed
Thanks voor de tips. Ik doe het na het douchen en er zit genoeg spul op me gezicht. Daar kan het niet aan liggen denk ik haha. Eerst met richting mee, daarna haaks/opzij en 3e keer atg...en daar gaat het toch mis. Als ik dat niet doe ist ook niet volledig glad. Tegenwoordig dus weer dagelijks met een kruidvat mesje en daar gaat atg wel goed. Dit doe ik overigens onder de douche...enkel water dus. Gek genoeg gaat dit tot dusver verassend goed
Dan ligt het bijna zeker aan je techniek. Gewoon blijven oefenen.
Op zondag 18 augustus 2013 16:24 schreef Jonathon het volgende: Ben dit topic vaak tegen gekomen en het moest er nu maar eens van komen dus heb vandaag maar eens een beginners set besteld.
Dat klinkt niet hoopgevend Aftershave hou ik echt niet van, is het echt nodig? Ik douche altijd na het scheren.
Aluin steentje is voor de missertjes toch? die moet ik eigenlijk dan nog even halen.
Ik heb de laatste tijd gelukkig nooit echte missers maar toch, afspoelen ff met het aluin blokje er over koud naspoelen en wat aftershave balm. Je bent wel met een scherp mes over je gezicht geweest.
Wat moeten we gebruiken van de toverhazelaar? Olie, crème of ? Maar nee, ik heb wel eens naar olie gekeken maar hoge bezorg kosten en de actie van "de Tuinen" is weer voorbij.
Ik ben opzoek naar een goede "eigen merk" aftershave balm. Die van het Kruitvat bevalt wel maar is wat vettig. Wie kan een andere aanbevelen?
Ik heb zojuist een aluin blokje besteld en eigenwijs toch een tube after shave balm dit klinkt me toch vriendelijker dan iets met alcohol.
Had je beide ook gewoon bij Kruidvat kunnen kopen Was je misschien nog goedkoper uit ook. En die aftershave van Nivea is inderdaad vriendelijker dan iets met (veel) alcohol.
Had je beide ook gewoon bij Kruidvat kunnen kopen Was je misschien nog goedkoper uit ook. En die aftershave van Nivea is inderdaad vriendelijker dan iets met (veel) alcohol.
Ik had deze besteld: Taylor of Old Bond Str. after shave balm Mr Taylor 75ml maar ik zal later ook eens wat andere proberen zoals Nivea bijvoorbeeld.
Taylor of Old Bond Street daar wil ik altijd De Jermyn St.zeep en aftershave balm van kopen. Maar als ik er aan denk dan heb ik mijn scheer budget al uitgegeven.
Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Thorical het volgende: Taylor of Old Bond Street daar wil ik altijd De Jermyn St.zeep en aftershave balm van kopen. Maar als ik er aan denk dan heb ik mijn scheer budget al uitgegeven.
Wat moeten we gebruiken van de toverhazelaar? Olie, crème of ? Maar nee, ik heb wel eens naar olie gekeken maar hoge bezorg kosten en de actie van "de Tuinen" is weer voorbij.
Ik ben opzoek naar een goede "eigen merk" aftershave balm. Die van het Kruitvat bevalt wel maar is wat vettig. Wie kan een andere aanbevelen?
Niet eigen merk, wel erg goed.
En gebruik nu deze.
Ook prima, maar geen balm.
Vraagje, kun je het beste een budget dassenhaar kwast aanschaffen, of een relatief duurdere varkenshaar. Beide kwasten rond de 20 Euro. Al zal de varkenshaar kwast wellicht beter afgewerkt zijn.
Oww ik gebruik ook geen aftershave hoor. Aluin en dit na een paar minuten afspoelen. Dan een balsem zonder alcohol om het allemaal wat te verzachten.
Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen. Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.
De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen. Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.
De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Ergste waar je aan moet wennen is NIET DUWEN! Zelfs na 2-3 maanden met een krabber scheren betrap ik me hier nog wel eens op. Het mes moet het werk doen. Tegen de huid aanhouden en langs de lijn van je kaak halen, klaar. Ik moest er zelf ook even aan wennen dat met Fusion mesjes ik me 1keer scheerde en klaar was. Nu schuim ik mijn kaak 3x in en elke keer scheer ik me een andere richting op. Kost meer tijd als me fusion, maar is wel leuker!
Verwacht niet de eerste maand een super glad gezicht. Dit komt vanzelf wel. Leer eerst de techniek maar, dan kan je gaan oefenen op glad scheren.
Het ergste hoeft niet. Maar het is heel onwaarschijnlijk dat jij je 3 passes met een DE kunt scheren zonder dat je gaat bloeden hier en daar.
Ergste waar je aan moet wennen is NIET DUWEN! Zelfs na 2-3 maanden met een krabber scheren betrap ik me hier nog wel eens op. Het mes moet het werk doen. Tegen de huid aanhouden en langs de lijn van je kaak halen, klaar. Ik moest er zelf ook even aan wennen dat met Fusion mesjes ik me 1keer scheerde en klaar was. Nu schuim ik mijn kaak 3x in en elke keer scheer ik me een andere richting op. Kost meer tijd als me fusion, maar is wel leuker!
Verwacht niet de eerste maand een super glad gezicht. Dit komt vanzelf wel. Leer eerst de techniek maar, dan kan je gaan oefenen op glad scheren.
Bedankt voor de tips! Ik zal er zeker aan denken, gelukkig zijn er diversen filmpjes op Youtube te vinden over deze scheer methode. Wil het natuurlijk niet meemaken dat ik de volgende dag op het werk kom en m'n collega's in een deuk liggen ^^
Valt allemaal wel mee. Mijn eerste scheerbeurt ging zonder één enkel wondje. Aluin is echter ook zonder wondjes handig, het gaat prikken waar je huid er te hard van langs heeft gehad en dat is handig om te weten voor de volgende keer. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je het hoogstwaarschijnlijk niet meteen zo glad gaat krijgen als we een Gillette mesje.
Op maandag 19 augustus 2013 12:19 schreef tja77 het volgende: Vraagje, kun je het beste een budget dassenhaar kwast aanschaffen, of een relatief duurdere varkenshaar. Beide kwasten rond de 20 Euro. Al zal de varkenshaar kwast wellicht beter afgewerkt zijn.
Ik heb een dassenharen kwast voor 8 euro, van de DM (duitse drogisterij keten). Die hebben ook een DE houder en mesjes van Wilkinson gewoon voor weinig in het schap liggen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
Net maar even groene Astra mesjes besteld. Ik gebruik al een tijdje Derby's maar ik heb de indruk dat er in elk pakje wel een paar 'mindere' mesjes zitten. Ook TOBS Jermyn Street cream besteld
Mijn is binnen gekomen. Metteeen ff een schuimpje gemaakt en geschoren. Conclusie schuimt goed, scheert goed. Alleen stom dat ik niet direkt 2 blokken heb gekocht voor de zelfde verzendkosten. Dan had ik de 1e paar jaar niet meer over scheerzeep hoeven nadenken.
Mocht iemand ze ook gaan bestellen, pm mij dan even.
barbiereDF zo te zien. Aardige kerel idd. Mar zo te zien loop je hier zo tegen de 100 euro aan.
Na een tijdje meekijken heb ik de stap ook gewaagd: een krabber, kwast, zeep en aluinstaaf besteld. Als het goed is morgen bij de post! Ik heb natuurlijk alle YouTube filmpjes van mantic59 bekeken en het topic gevolgd maar toch: wat zijn jullie gouden tips om een bloedbad te voorkomen?
Oke, ik leef nog en ben verbaasd dat het zo goed gegaan is eigenlijk. Geen bloed gezien! Ik had eigenlijk meer het idee van zodra ik dat mes tegen me gezicht aan zet bloed ik.
Niet drukken is echt de gouden regel.
Ik heb 2x geschoren en het eindresultaat is lekkerder en gladder dan ik normaal met Gillette fusion had maar dan met 1x scheren. Denk niet dat ik ooit nog terug wil
Op dinsdag 20 augustus 2013 19:31 schreef The_daybreaker het volgende: Na een tijdje meekijken heb ik de stap ook gewaagd: een krabber, kwast, zeep en aluinstaaf besteld. Als het goed is morgen bij de post! Ik heb natuurlijk alle YouTube filmpjes van mantic59 bekeken en het topic gevolgd maar toch: wat zijn jullie gouden tips om een bloedbad te voorkomen?
30 graden en niet drukken. De rest moet je echt zelf leren
Shaving Society heeft , in combinatie met Voldaan Fashion, weer een weggeefactie. Deze keer is het een setje scheerhanddoeken. Iedereen die een verhaaltje schrijft maakt kans om een setje te winnen!
Op het forum staan verder ook veel discussies etc, en er worden best vaak dingen weggegeven door de leden onder elkaar. Moeite waard om even een kijkje te nemen
"If you do what you always did, then you will get what you always got." "A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep." Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
Op dinsdag 20 augustus 2013 19:33 schreef Jonathon het volgende: Oke, ik leef nog en ben verbaasd dat het zo goed gegaan is eigenlijk. Geen bloed gezien! Ik had eigenlijk meer het idee van zodra ik dat mes tegen me gezicht aan zet bloed ik.
Niet drukken is echt de gouden regel.
Ik heb 2x geschoren en het eindresultaat is lekkerder en gladder dan ik normaal met Gillette fusion had maar dan met 1x scheren. Denk niet dat ik ooit nog terug wil
Blijft je met aandacht scheren en je krijgt nooit een bloedbad. Met een kater en haast,haast gaat niet werken met DE of een open scheermes. Dan kan je beter Hitchcock bellen om het filmpje op YouTube te zetten.
Op dinsdag 20 augustus 2013 20:19 schreef Pastapipos het volgende: Shaving Society heeft , in combinatie met Voldaan Fashion, weer een weggeefactie. Deze keer is het een setje scheerhanddoeken. Iedereen die een verhaaltje schrijft maakt kans om een setje te winnen!
Op het forum staan verder ook veel discussies etc, en er worden best vaak dingen weggegeven door de leden onder elkaar. Moeite waard om even een kijkje te nemen
Ik ben het hier mee eens. Aparte topics voor producten zijn erg handig, hoewel er nu natuurlijk nog niet zoveel zijn. Voor de mensen die op zoek zijn naar producten om te ruilen of te kopen kunnen er ook terecht, erg betrouwbaar.
De eerste keer zit er ook voor mij op...ook hier een tevreden klant. Voor de eerste keer best een glad resultaat en (bijna) geen bloed. Het maken van de zeep (prorazo) was nog even lastig maar uiteindelijk toch een aardig resultaat. Kortom tevreden!
Nou, dit dagje heeft nog wel een pluspunt op scheergebied.
Een zwarte "slant bar" gemaakt van bakeliet. Heb 'm gevonden in de Klinkhamer, een antiek en curiosa winkel in Groningen. Geprijst voor 15¤, meegenomen voor 10¤.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
Op donderdag 22 augustus 2013 16:09 schreef Pauller het volgende: Het viel me op dat er op de mesjes van Derby de cijfers 1, 2, 3 en 4 staan aan elke kant van het mes. Heeft dat een reden?
Zal wel met kwaliteitscontrole in de fabriek te maken hebben. Als er slechte mesjes uit de machines rollen wil je kunnen zien welk deel slecht is en of er een patroon op dit deel is. Als je dan geen markeringen hebt, kan je moeilijk een eventueel patroon herkennen.
Ik heb op me gezicht alleen haargroei bij me kin en het bovenste gedeelte van mijn bovenlip. Is het de moeite waard om hiervoor ook traditioneel te scheren? Lijkt me op zich wel tof en me scheerapparaat doet het niet zo goed.
Na hoelang moet je weer scheren na traditioneel scheren? Met scheerapparaat is dat elke dag 30 seconden en dan klaar.
Op donderdag 29 augustus 2013 15:36 schreef DarkSavior het volgende: Ik heb op me gezicht alleen haargroei bij me kin en het bovenste gedeelte van mijn bovenlip. Is het de moeite waard om hiervoor ook traditioneel te scheren? Lijkt me op zich wel tof en me scheerapparaat doet het niet zo goed.
Na hoelang moet je weer scheren na traditioneel scheren? Met scheerapparaat is dat elke dag 30 seconden en dan klaar.
dat is voor iedereen verschillend. Voor het geld van zo'n apparaat kan je voor de komende 10 jaar mesjes halen. Zeep niet meegenomen.
Ik ga wel even kijken of ik ergens een beginnersset kan kopen. Ik heb zo weinig haar, dus volgens mij boeit het niet echt welke ik koop. Vlindermes lijkt me wel tof
Op donderdag 29 augustus 2013 16:08 schreef DarkSavior het volgende: Ik ga wel even kijken of ik ergens een beginnersset kan kopen. Ik heb zo weinig haar, dus volgens mij boeit het niet echt welke ik koop. Vlindermes lijkt me wel tof
Heb ook eens zitten kijken naar de voordelen van klassiek scheren tov 'modern' scheren. Normaal gesproken betaal ik voor 16 cartridges van Gilette zo'n ¤30. Ik gebruik 1 cartridge per week, dus dan is de prijs van klassiek scheren al snel vele malen lager.
Ben aan het zoeken naar een goede startset, en dan maak ik in de tussentijd de resterende cartridges op
Alleen de zeep en aftershave is levensgevaarlijk voor je rekening.
Ik scheerde me altijd met Gilette (nu Fusion) en dat ging eigenlijk altijd best wel goed. Erg glad en zonder snijwondjes. Als scheerschuim gebruikte ik scheerschuim van nivea (uit de bus). Ik dacht eigenlijk dat er maar 2 manieren waren om te scheren. Met een apparaat en met gillette of wilkinson.
Door een tip over boldking toch maar wat verder gaan kijken en zo kwam ik uit bij het DE scheren. Met een ouderwetse krabber en scheerzeep.
Omdat ik niet wist of ik het wel wat vond ben ik zo goedkoop mogelijk begonnen. Een krabber van Rimei bij DX vandaan voor ¤3,30, een kwastje en wat mesjes van DX.com en scheerzeep van De Vergulde Hand. Bij elkaar nog geen ¤10 euro en de spullen van DX pasten in een envelop. Dus binnen een week binnen.
En toen begonnen (dat is dus 2 weken geleden). Ik moet zeggen dat ik me wel wat vaker snij, maar ook dat wordt minder. Ik vind het eigenlijk wel leuk om er wat meer tijd voor uit te trekken om mezelf te scheren. De zeep van de vergulde hand is ondertussen aangevuld met een creme van Cyril (Lime) en die bevalt ook uitstekend.
Heb een pakketje mesjes besteld via ebay, ben benieuwd of het echt zoveel verschil uitmaakt welk merk mesje je gebruikt. Nu heb ik de mesjes van DX en de Hema gebruikt. Heb niet echt vergelijk, maar die doen het eigenlijk wel prima.