SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als je doet wat moet doen..quote:
Van Barbaar tot Barbierquote:
Ik doe het ondertussen al 7 maanden, maar ik beaam dit. Onlangs heb ik me nog geprobeerd te scheren met een cartridgemes om te kijken of het aan de techniek lag, maar dat bleek geen goed idee te zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:14 schreef Twiitch het volgende:
Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges
Hoewel het leuke dingetjes zijn om te zien, heb je er met moderne DE mesjes niks meer aan. Deze slijpers zijn gemaakt voor old-school carbonstalen mesjes. Vrijwel alle hedendaagse mesjes (sinds de 60-ties) zijn van een of andere vorm van stainless gemaakt, en zijn te hard om met zo'n slijper nog resultaten te behalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:38 schreef Erasmo het volgende:
Iemand ervaring met zo'n ding?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Little double edge razor blade sharpener in Bakeltie box
Waar heb je die besteld? ik kwam laatst allemaal niet op voorraad sites tegen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:18 schreef Thorical het volgende:
Ik heb [ afbeelding ] besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
http://www.barbieredifiga(...)t_id=425&search=Klarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waar heb je die besteld? ik kwam laatst allemaal niet op voorraad sites tegen.
Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:14 schreef Twiitch het volgende:
Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges
ah dank! Ook maar keer bestellen. Veel goede verhalen gehoord.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:57 schreef Thorical het volgende:
[..]
http://www.barbieredifiga(...)t_id=425&search=Klar
http://www.crazyhairs.de/Dusy-professional-Kabinett-Rasierseife Iets goeiekoper
Herkenbaar, ik kijk nu zelfs uit naar het scheren terwijl ik er eerst een hekel aan hadquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk.
Klopt, ik moet me nu inhouden om niet iedere dag aan de slag te gaan en dus m'n hele hals naar de tering te helpen. Die trekt het zelfs met het DE scheren niet elke dag.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk.
Leuk vroeger scheerde ik me iedere dag. Maar nu met kwast, zeep en krabber om de dag. Maar ik doe het bewuster en ik vind het prettig om het zo te doen. Het heeft een leer curve itst een mag 7.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Klopt, ik moet me nu inhouden om niet iedere dag aan de slag te gaan en dus m'n hele hals naar de tering te helpen. Die trekt het zelfs met het DE scheren niet elke dag.
gewoon een minuut roeren in je zeep.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:18 schreef Thorical het volgende:
Ik heb [ afbeelding ] besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
niet tegen de richting in gaan voorlopig. Xtg.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende:
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
Het is belangrijk om je baard goed voor te bereiden, je huid moet goed schoon zijn en de baardharen gehydrateerd. Je moet een goed schuim weten te maken. De techniek is belangrijk, gebruik geen druk en laat het mesje het werk doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende:
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
De materialen die je gebruikt hebben natuurlijk wel invloed maar ik denk niet dat een ander mesje er gelijk voor zorgt dat kirretje zich wondvrij kan scherenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Met die astra groen hoef ik vask niet eens pre shave te doen.
Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:57 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
gewoon een minuut roeren in je zeep.
Ik ga ook nog steeds niet ATGquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende:
hmm raar. Anders stuur je hem maar deze kant op.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:46 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?
Ik heb drie kwasten met verschillende haar soorten en alle drie geven ze het zelfde effect.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:12 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
hmm raar. Anders stuur je hem maar deze kant op.
Al een andere kwast geprobeerd? Ik merk ook verschil tussen boar of badger bij sommige zepen. "Harde" gaan vaak wat beter met boar bij mij.
Ik gebruik eigenlijk nooit preshave, heb niet het idee dat het bij mij verschil maakt.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Musgo Real zeep of creme? De zeep schijnt nogal een reputatie te hebben wat dit betreft, de creme is wel "easy-going".quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:46 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?
De "harde"zeep wil niet zo als ik wil. Van de creme heb ik allen maar goede verhalen gehoord maar die heb ik "nog"niet.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:24 schreef MarcelR het volgende:
[..]
Musgo Real zeep of creme? De zeep schijnt nogal een reputatie te hebben wat dit betreft, de creme is wel "easy-going".
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:49 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk nooit preshave, heb niet het idee dat het bij mij verschil maakt.
Ja, warme douche en daarna net voor het scheren nog even met een warm washandje.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:50 schreef n0ir het volgende:
[..]
[..]
Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?
Hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb. Soms wel soms gewoon onder de douche.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:50 schreef n0ir het volgende:
[..]
[..]
Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?
Thanks voor de tips. Ik doe het na het douchen en er zit genoeg spul op me gezicht. Daar kan het niet aan liggen denk ik haha. Eerst met richting mee, daarna haaks/opzij en 3e keer atg...en daar gaat het toch mis. Als ik dat niet doe ist ook niet volledig glad. Tegenwoordig dus weer dagelijks met een kruidvat mesje en daar gaat atg wel goed. Dit doe ik overigens onder de douche...enkel water dus. Gek genoeg gaat dit tot dusver verassend goedquote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ga ook nog steeds niet ATG![]()
Sommige mensen trekken dat ook niet, ik doe nu meestal 2 passes en dan ben ik nog steeds gladder dan ik ooit was met een cartridge.
Dan ligt het bijna zeker aan je techniek. Gewoon blijven oefenen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:02 schreef kirretje het volgende:
[..]
Thanks voor de tips. Ik doe het na het douchen en er zit genoeg spul op me gezicht. Daar kan het niet aan liggen denk ik haha. Eerst met richting mee, daarna haaks/opzij en 3e keer atg...en daar gaat het toch mis. Als ik dat niet doe ist ook niet volledig glad. Tegenwoordig dus weer dagelijks met een kruidvat mesje en daar gaat atg wel goed. Dit doe ik overigens onder de douche...enkel water dus. Gek genoeg gaat dit tot dusver verassend goed
Aftershave en aluin al in huis?quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:24 schreef Jonathon het volgende:
Ben dit topic vaak tegen gekomen en het moest er nu maar eens van komen dus heb vandaag maar eens een beginners set besteld.
Muhle R89 handle
Setje Shark en Feather mesjes
Simpsons Colonel X2L kwast
TOBS coconut
Wat ik nu gewend ben is Gillete fusion.
Ik houd jullie op de hoogte, en extra tips zijn altijd welkom
Dat klinkt niet hoopgevendquote:
Ja, Aluin ga je nodig hebbenquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:56 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Dat klinkt niet hoopgevend
Aftershave hou ik echt niet van, is het echt nodig?
Ik douche altijd na het scheren.
Aluin steentje is voor de missertjes toch? die moet ik eigenlijk dan nog even halen.
Ik heb de laatste tijd gelukkig nooit echte missers maar toch, afspoelen ff met het aluin blokje er over koud naspoelen en wat aftershave balm. Je bent wel met een scherp mes over je gezicht geweest.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:56 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Dat klinkt niet hoopgevend
Aftershave hou ik echt niet van, is het echt nodig?
Ik douche altijd na het scheren.
Aluin steentje is voor de missertjes toch? die moet ik eigenlijk dan nog even halen.
Wat moeten we gebruiken van de toverhazelaar?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:06 schreef SosuaCafe het volgende:
Zijn hier mensen die dat witch hazel gebruiken?
Had je beide ook gewoon bij Kruidvat kunnen kopenquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:35 schreef Jonathon het volgende:
Misschien is het wel gewoon het idee wat ik heb bij aftershave.
Ik heb zojuist een aluin blokje besteld en eigenwijs toch een tube after shave balm dit klinkt me toch vriendelijker dan iets met alcohol.
Ik had deze besteld: Taylor of Old Bond Str. after shave balm Mr Taylor 75ml maar ik zal later ook eens wat andere proberen zoals Nivea bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:37 schreef znarch het volgende:
[..]
Had je beide ook gewoon bij Kruidvat kunnen kopenWas je misschien nog goedkoper uit ook. En die aftershave van Nivea is inderdaad vriendelijker dan iets met (veel) alcohol.
Gewoon doen!quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Thorical het volgende:
Taylor of Old Bond Street daar wil ik altijd De Jermyn St.zeep en aftershave balm van kopen. Maar als ik er aan denk dan heb ik mijn scheer budget al uitgegeven.
Oww ik gebruik ook geen aftershave hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:35 schreef Jonathon het volgende:
Misschien is het wel gewoon het idee wat ik heb bij aftershave.
Ik heb zojuist een aluin blokje besteld en eigenwijs toch een tube after shave balm dit klinkt me toch vriendelijker dan iets met alcohol.
Niet eigen merk, wel erg goed.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Wat moeten we gebruiken van de toverhazelaar?
Olie, crème of ? Maar nee, ik heb wel eens naar olie gekeken maar hoge bezorg kosten en de actie van "de Tuinen" is weer voorbij.
Ik ben opzoek naar een goede "eigen merk" aftershave balm. Die van het Kruitvat bevalt wel maar is wat vettig.
Wie kan een andere aanbevelen?
Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Oww ik gebruik ook geen aftershave hoor.
Aluin en dit na een paar minuten afspoelen. Dan een balsem zonder alcohol om het allemaal wat te verzachten.
Ergste waar je aan moet wennen is NIET DUWEN! Zelfs na 2-3 maanden met een krabber scheren betrap ik me hier nog wel eens op. Het mes moet het werk doen. Tegen de huid aanhouden en langs de lijn van je kaak halen, klaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:35 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.
Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.
De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Het ergste hoeft niet. Maar het is heel onwaarschijnlijk dat jij je 3 passes met een DE kunt scheren zonder dat je gaat bloeden hier en daar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:35 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.
De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Bedankt voor de tips!quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Ergste waar je aan moet wennen is NIET DUWEN! Zelfs na 2-3 maanden met een krabber scheren betrap ik me hier nog wel eens op. Het mes moet het werk doen. Tegen de huid aanhouden en langs de lijn van je kaak halen, klaar.
Ik moest er zelf ook even aan wennen dat met Fusion mesjes ik me 1keer scheerde en klaar was.
Nu schuim ik mijn kaak 3x in en elke keer scheer ik me een andere richting op. Kost meer tijd als me fusion, maar is wel leuker!
Verwacht niet de eerste maand een super glad gezicht. Dit komt vanzelf wel. Leer eerst de techniek maar, dan kan je gaan oefenen op glad scheren.
Oke niet doen dus.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:12 schreef znarch het volgende:
[..]
Het ergste hoeft niet. Maar het is heel onwaarschijnlijk dat jij je 3 passes met een DE kunt scheren zonder dat je gaat bloeden hier en daar.
R89 is een prima krabber om het mee te leren ja. Maak je niet druk. Heb hem zelf ook.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:16 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Oke niet doen dus.
Ik heb een Muhle R89 besteld deze is anders dan de R41 had ik gelezen en beter voor beginners heeft met comb en bar te maken?
Valt allemaal wel mee. Mijn eerste scheerbeurt ging zonder één enkel wondje. Aluin is echter ook zonder wondjes handig, het gaat prikken waar je huid er te hard van langs heeft gehad en dat is handig om te weten voor de volgende keer. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je het hoogstwaarschijnlijk niet meteen zo glad gaat krijgen als we een Gillette mesje.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:35 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Ik heb een dassenharen kwast voor 8 euro, van de DM (duitse drogisterij keten).quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:19 schreef tja77 het volgende:
Vraagje, kun je het beste een budget dassenhaar kwast aanschaffen, of een relatief duurdere varkenshaar. Beide kwasten rond de 20 Euro. Al zal de varkenshaar kwast wellicht beter afgewerkt zijn.
Die zou ik ook wel willen!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:35 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik wil samplers kopen van TOBS.
Mocht iemand ze ook gaan bestellen, pm mij dan even.
Mooie set, veel plezier! doe het rustig aanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!
Wish me luck!![]()
[ afbeelding ]
Zo, dat is een primaaaa starterset. Ik ben jaloersquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Wish me luck!![]()
[ afbeelding ]
barbiereDF zo te zien. Aardige kerel idd. Mar zo te zien loop je hier zo tegen de 100 euro aan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Wish me luck!![]()
[ afbeelding ]
Succes, douchen zeepkloppen en scheren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Wish me luck!![]()
[ afbeelding ]
Wat was je je complete bestellijst dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Wish me luck!![]()
[ afbeelding ]
30 graden en niet drukken. De rest moet je echt zelf lerenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:31 schreef The_daybreaker het volgende:
Na een tijdje meekijken heb ik de stap ook gewaagd: een krabber, kwast, zeep en aluinstaaf besteld. Als het goed is morgen bij de post! Ik heb natuurlijk alle YouTube filmpjes van mantic59 bekeken en het topic gevolgd maar toch: wat zijn jullie gouden tips om een bloedbad te voorkomen?
Blijft je met aandacht scheren en je krijgt nooit een bloedbad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:33 schreef Jonathon het volgende:
Oke, ik leef nog en ben verbaasd dat het zo goed gegaan is eigenlijk.
Geen bloed gezien!
Ik had eigenlijk meer het idee van zodra ik dat mes tegen me gezicht aan zet bloed ik.
Niet drukken is echt de gouden regel.
Ik heb 2x geschoren en het eindresultaat is lekkerder en gladder dan ik normaal met Gillette fusion had maar dan met 1x scheren.
Denk niet dat ik ooit nog terug wil
Ik ben het hier mee eens. Aparte topics voor producten zijn erg handig, hoewel er nu natuurlijk nog niet zoveel zijn. Voor de mensen die op zoek zijn naar producten om te ruilen of te kopen kunnen er ook terecht, erg betrouwbaar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:19 schreef Pastapipos het volgende:
Shaving Society heeft , in combinatie met Voldaan Fashion, weer een weggeefactie.
Deze keer is het een setje scheerhanddoeken. Iedereen die een verhaaltje schrijft maakt kans om een setje te winnen!
http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=3&t=432&p=6300#p6300
Op het forum staan verder ook veel discussies etc, en er worden best vaak dingen weggegeven door de leden onder elkaar. Moeite waard om even een kijkje te nemen
Zal wel met kwaliteitscontrole in de fabriek te maken hebben. Als er slechte mesjes uit de machines rollen wil je kunnen zien welk deel slecht is en of er een patroon op dit deel is. Als je dan geen markeringen hebt, kan je moeilijk een eventueel patroon herkennen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:09 schreef Pauller het volgende:
Het viel me op dat er op de mesjes van Derby de cijfers 1, 2, 3 en 4 staan aan elke kant van het mes. Heeft dat een reden?
dat is voor iedereen verschillend. Voor het geld van zo'n apparaat kan je voor de komende 10 jaar mesjes halen. Zeep niet meegenomen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:36 schreef DarkSavior het volgende:
Ik heb op me gezicht alleen haargroei bij me kin en het bovenste gedeelte van mijn bovenlip. Is het de moeite waard om hiervoor ook traditioneel te scheren? Lijkt me op zich wel tof en me scheerapparaat doet het niet zo goed.
Na hoelang moet je weer scheren na traditioneel scheren? Met scheerapparaat is dat elke dag 30 seconden en dan klaar.
Vlindermes? Je bedoelt een TTO krabber?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:08 schreef DarkSavior het volgende:
Ik ga wel even kijken of ik ergens een beginnersset kan kopen. Ik heb zo weinig haar, dus volgens mij boeit het niet echt welke ik koop. Vlindermes lijkt me wel tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop