abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129914247
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129914361
Waar ik me nog steeds afvraag wat er nou met Logi is! Vertel op nou ~O>
pi_129914386
Niet Leuk, danic. Je vorige post bedoel ik. Hopelijk snel poging B?
pi_129914388
Balen Danic.

Xm, hoe voel je je nu? Hoe ging het met je meisje vandaag?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129914444
Inderdaad XM hoe ging het vandaag?
pi_129914447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet Leuk, danic. Je vorige post bedoel ik. Hopelijk snel poging B?
Dat zal over een week of 5 zijn, dan heeft hij weer dit rooster.
Maar dan wil ik het wel proberen af te spreken ja.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:09:41 #7
381212 Gulara
From the future
pi_129914462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:55 schreef danic het volgende:
Ik vind de eerste paar keer logeren ook echt moeilijk. Maar eenmaal thuis met tijd voor mezelf/ons is het ook wel even fijn. Niet te lang hoor, 1 nachtje is zat.

En de boel de boel laten.....dat gaat gewoon moeilijk (vind ik) want er moet gewoon iedere dag een stofzuiger door het huis (langharige, eeuwig in de rui zijnde katten), opgeruimd worden, en de rest. En al wat ik vandaag niet doe, komt er morgen bij. Ik wil deze instelling ook eigenlijk niet laten varen, want ik ben nog nooit zo opruimerig geweest als nu.
Maar soms vliegt het me aan dat ik alleen maar aan het zorgen en aan het poetsen ben.
En dan zou ik eens wat ademruimte willen en ga ik hopen dat vriend iets doet en wordt ik pissig als dat niet zo is.
Gisterochtend bijvoorbeeld toen ik haast had om op mijn werk te komen en ik mijn lunch nog klaar moest maken. Kom ik beneden, blijkt hij al thuis te zijn uit zijn nachtdienst en lekker op de bank te zitten. Ik gelijk poepsacherijnig omdat hij niet ff gezegd had dat hij thuis was. Want dan had hij ff die lunch kunnen maken.....en dan ga ik lopen bitchen. Wat niet eerlijk is naar hem en ik me daar dan weer schuldig over voel.....

En na al die stress hoef ik geen gepluk meer aan mijn lijf van vriend. Want moe, ontevreden met lijf en bleeegh omdat ik aan het 'lijnen' ben.
Natuurlijk 'moet' er niet elke dag een stofzuiger door het huis, dat is juist een van die dingen die de volgende dag niet meer werk opleveren.

En je wilt het niet kwijt maar soms vliegt het je aan. Dat klinkt helemaal niet prettig.

Misschien eens even goed met je man praten. Ik ben zelf ook net een vent. Ik kan niks met verwachtingen van iemand. Dat hij 's ochtends op de bank zit zou ik ook kunnen doen. Misschien een lief briefje klaarleggen waarop je vraagt of hij misschien alvast aan de lunch wil beginnen.
Of zelf eens een dagje weggaan en iets voor jezelf doen.

En wat betreft het gepluk, probeer het gewoon. Echt een relatie wordt er volgens mij nooit beter wordt als je lichamelijke toenadering als 'gepluk' ervaart.
Ik denk dat als je je meer een eenheid voelt met je man dat andere dingen ook op z'n plaats vallen. :*

Disclaimer, ik hang ook niet dagelijks in de kroonluchters hoor!
pi_129914466
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:38 schreef Mineola het volgende: Ik ben echt erg als ik jullie zo lees... :@ Kind is tien maanden en nog nooit uit logeren geweest. Hoeft voor mij/ons ook nog niet, maar het zou best goed zijn als wij ook eens iets samen gaan doen. Maar ik zou hem alleen bij m'n moeder willen laten en zij past overdag al vaak op dus wil haar niet vaker vragen. Bovendien slaapt hij niet door, dat wil ik een ander niet iemand aan doen, en geef ik bv. En drank doe ik ook al niet meer aan met zo'n onvoorspelbaar drinkend kind. Bwuh, ik word gewoon verdrietig van alle beren die ik zie. Beperk ik mezelf nou echt teveel door zo te denken?! :@
14 mnd bijna en ook nog niet gelogeerd. Precies om de redenen die jij ook aangeeft. Bv, dus kolven, nog vaak wakker 's nachts en moeilijk te troosten dan. Toen wij er doorheen zaten, gingen we om en om een halve nacht op de bank slapen. Wij doen wel geregeld dingen samen, maar dan overdag (2x dagje sauna, winkelen, uit eten). En net als Sonnetje vind ik het ook juist heel leuk om dingen met z'n drieën te doen, zeker nu hij wat groter is :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129914519
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:09 schreef Gulara het volgende:

[..]

Natuurlijk 'moet' er niet elke dag een stofzuiger door het huis, dat is juist een van die dingen die de volgende dag niet meer werk opleveren.
Dat :Y sommige dingen zijn écht belangrijker danic!

En verder vroeg ik me af hoe het vandaag bij XM is gegaan?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:11:59 #10
381212 Gulara
From the future
pi_129914552
En ik loop al weer achter. -O-

Ik heb honger, maar moet eigenlijk nog even slapen of zo.

Ooh en arme Mango met d'r Fokimago. Kusje erop? :P
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:13:07 #11
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129914618
Over die verwachtingen en schoonmaken. Ik heb geleerd dingen aan (8> te vragen om te doen als ik er even door heen zit want moe of geen tijd heb voor iets. Hij heeft ook meer aan me als ik rustiger ben en niet zo bitcherig doe.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129914632
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:11 schreef Gulara het volgende:

_O-

Gaat goed hier vanavond.
Maakt mn eenzame avondje thuis wel weer goed ;)
pi_129914690
Ja, het is maar druk hier he? Niemand iets te doen dus? Ik zit ook alleen thuis, mijn vriend is naar voetbal (boeruh) en tv is saai.
pi_129914760
Dat ja...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:16:52 #15
381212 Gulara
From the future
pi_129914809
Hééé de zon is hier op! Zal ik gewoon uit bed gaan en vanmiddag in het park verder slapen? /dilemma.
pi_129914874
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:11 schreef Gulara het volgende:

ik dacht dat ik dat hier, onder ons, in vertrouwen kon delen ;( ik had het nooit moeten vertellen :'(
pi_129914878
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:16 schreef Gulara het volgende:
Hééé de zon is hier op! Zal ik gewoon uit bed gaan en vanmiddag in het park verder slapen? /dilemma.
Is wel gezelliger (voor ons dan ;) )
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:19:22 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129914954
Tja, ik vind het echt waanzinnig k*t, eerlijk gezegd. Voel me er écht niet fijn bij. Op zich doet Noor het aardig hoor, hoewel haar inname dus wel daalt, zoals ik al wel had verwacht. Ze heeft om half 9 de laatste voeding gehad, dus straks alleen nog de droomvoeding voor de nacht. Ik hoop dat ze 100 drinkt, want dan heeft ze de 800 gehaald. Aangezien ze die zo'n 2,5 uur na de laatste voeding krijgt, is de kans wat groter.

Verder denk ik dat ze ook gewoon niet helemaal fit is. Ze blerkt wat meer dan normaal en ze heeft ook al 2 dagen niet gepoept, maar laat wel onwijze stinkwinden al de hele dag :'). Maar poepen, ho maar :{w. Verder ook veel lachen en babbelen tegen ons (bij voorkeur als we de fles geven natuurlijk) en de beestjes van de mobile :'). Dus ik maak me nog niet druk. Denk wat last van de weerswisselingen.

Dus ja.. Noor vergaat het beter dan mamma :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129914957
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:16 schreef Gulara het volgende:
Ik hak de knoop voor je door: ja.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:19:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129914976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, het is maar druk hier he? Niemand iets te doen dus? Ik zit ook alleen thuis, mijn vriend is naar voetbal (boeruh) en tv is saai.
Ik heb over een tijdje 2 van die weken; mn vriend moet naar 2 congressen in het buitenland :o

Gelukkig is een groot gedeelte van de tijd Noorderzon in de stad; supertof festival in het park hier om de hoek O+ dus de meeste avonden zal ik beginnen met vrienden op het terras daar *O*

Wel een beetje puzzelen hoe ik het ga redden met alles trouwens, gaat vast lukken maar vind t stiekem ook wel een beetje spannend! Mijn vriend doet best veel namelijk; smeert mijn boterhammetjes en maakt vaak mn ontbijt terwijl ik E 's ochtends voed, hij doet de afwas en de was.... ik ben eigenlijk gewoon best een verwend kreng :@
pi_129915055
quote:
ik kijk half tv met mijn man, hij heeft ondertussen de afwas gedaan en staat nu thee voor me te zetten, ik ben ondertussen overgeschakeld op m'n zakelijke mobiel omdat m'n eigen leeg is :')
Echt druk ^O^
pi_129915059
Ik zal het anders zeggen: ik vìnd dat er iedere dag gestofzuigd moet worden. Die haren zitten anders echt overal! Zelfs op je kleren en aan de fles :r en dat vind ik smerig. Haal ik Rosalie uit de box, heeft ze zo'n hele waas haren aan dr kleren en de plukken in dr handen. Maar ik sta echt niet iedere week mijn ramen te zemen en hoven stofzuig ik 1 of 2x per week.

En het stomme is (dat we hier geen kroonluchter hebben) dat ik altijd blij ben als we weer even qualitytime hebben gehad, maar hoe langer dat duurt hoe meer ik het als 'gepluk' ga ervaren...

Maar ik geloof dat ik morgenavond een date heb ;)
pi_129915076
quote:
Ik heb geen idee waar mn vriend is :o
Ik vermoed Delft/Den Haag.
Wilde eigenlijk verder aan mn fotoboeken, maar zit meer te online shoppen :+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:21:57 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129915083
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, ik vind het echt waanzinnig k*t, eerlijk gezegd. Voel me er écht niet fijn bij. Op zich doet Noor het aardig hoor, hoewel haar inname dus wel daalt, zoals ik al wel had verwacht. Ze heeft om half 9 de laatste voeding gehad, dus straks alleen nog de droomvoeding voor de nacht. Ik hoop dat ze 100 drinkt, want dan heeft ze de 800 gehaald. Aangezien ze die zo'n 2,5 uur na de laatste voeding krijgt, is de kans wat groter.

Verder denk ik dat ze ook gewoon niet helemaal fit is. Ze blerkt wat meer dan normaal en ze heeft ook al 2 dagen niet gepoept, maar laat wel onwijze stinkwinden al de hele dag :'). Maar poepen, ho maar :{w. Verder ook veel lachen en babbelen tegen ons (bij voorkeur als we de fles geven natuurlijk) en de beestjes van de mobile :'). Dus ik maak me nog niet druk. Denk wat last van de weerswisselingen.

Ik ga even heel flauw doen, maar ik ga jompelen! *O*

Noor lacht, babbelt, wordt blijkbaar wakker voor een fles, en drinkt best veel! (800 cc klinkt als slóten melk voor mij! :D )

En een :* voor jou.... hoe vindt Duvel het?
pi_129915180
Oeh dat is luxe LB! 't gaat je vast ook alleen lukken. Maar toegegeven, het is wel plannen zo dat douchen en eten als je alleen thuis bent en een kleine baby hebt die bv krijgt.

XM. Het zal waarschijnlijk geen reet helpen als je je zo voelt ;) maar ik probeer het toch. Je voelt je kut omdat je bang bent dat je het niet goed doet met Noor, dat ze iets tekort komt en dat ze niet alert is. Nu gaat ze waarschijnlijk de 800 halen (dus ruim boven het minimum van 500 ml) en ze lacht, kijkt naar haar speeltjes. Het gaat dus heel goed met haar. Waar je bang voor was, gebeurt dus eigenlijk niet. Je zou een veel fijnere avond kunnen hebben als je er op een hele andere manier tegenaan zou kunnen kijken!
pi_129915182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef danic het volgende:
Ik zal het anders zeggen: ik vìnd dat er iedere dag gestofzuigd moet worden. Die haren zitten anders echt overal! Zelfs op je kleren en aan de fles :r en dat vind ik smerig. Haal ik Rosalie uit de box, heeft ze zo'n hele waas haren aan dr kleren en de plukken in dr handen. Maar ik sta echt niet iedere week mijn ramen te zemen en hoven stofzuig ik 1 of 2x per week.

En het stomme is (dat we hier geen kroonluchter hebben) dat ik altijd blij ben als we weer even qualitytime hebben gehad, maar hoe langer dat duurt hoe meer ik het als 'gepluk' ga ervaren...

pro-tip: Swiffer aanschaffen! Zó gepiept :Y
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:23:54 #27
381212 Gulara
From the future
pi_129915191
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:18 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik dacht dat ik dat hier, onder ons, in vertrouwen kon delen ;( ik had het nooit moeten vertellen :'(
Ooh ik weet niet of ik er nou uiteindelijk op gereageerd had, maar ik begrijp je volkomen hoor. Ik kan de mijne ook wel opvreten. Uiteraard bepaalde gebieden daargelaten.
Maar ik vind je niet verschrikkelijk vreemd of zo hoor. :*
pi_129915244
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ooh ik weet niet of ik er nou uiteindelijk op gereageerd had, maar ik begrijp je volkomen hoor. Ik kan de mijne ook wel opvreten. Uiteraard bepaalde gebieden daargelaten.
bedankt voor je serieuze reactie :'(

;)
pi_129915254
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ik beken ook....
pi_129915256
Mango = Liefde.

Die moet wel in je sig :7
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:25:56 #31
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129915287
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

Rot voor je dat je je zo voelt, maar Noor doet het hartstikke goed!

En wat dat poepen betreft, als je het niet vertrouwd ha bellen!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:26:03 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129915292
De 800 is nog niet gehaald he! Ze staat nu op 698 (jaja, I know..). Duuf is altijd irritant relaxed en nuchter over dit soort dingen. Wat dat betreft zijn we echt zwart en wit :'). Hij vindt het al snel best en dan heb ik toch mínstens al 10 doemscenarios bedacht :').
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:27:18 #33
381212 Gulara
From the future
pi_129915354
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef danic het volgende:

*O*

En ik vis wel eens een paar haren uit z'n luier. -O- Maar ik ben dan ook 's werelds slechtste huisvrouw.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:27:42 #34
381212 Gulara
From the future
pi_129915373
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Oeh dat is luxe LB! 't gaat je vast ook alleen lukken. Maar toegegeven, het is wel plannen zo dat douchen en eten als je alleen thuis bent en een kleine baby hebt die bv krijgt.

XM. Het zal waarschijnlijk geen reet helpen als je je zo voelt ;) maar ik probeer het toch. Je voelt je kut omdat je bang bent dat je het niet goed doet met Noor, dat ze iets tekort komt en dat ze niet alert is. Nu gaat ze waarschijnlijk de 800 halen (dus ruim boven het minimum van 500 ml) en ze lacht, kijkt naar haar speeltjes. Het gaat dus heel goed met haar. Waar je bang voor was, gebeurt dus eigenlijk niet. Je zou een veel fijnere avond kunnen hebben als je er op een hele andere manier tegenaan zou kunnen kijken!
+1
pi_129915386
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
De 800 is nog niet gehaald he! Ze staat nu op 698 (jaja, I know..). Duuf is altijd irritant relaxed en nuchter over dit soort dingen. Wat dat betreft zijn we echt zwart en wit :'). Hij vindt het al snel best en dan heb ik toch mínstens al 10 doemscenarios bedacht :').
XM! Wake up! Dat is dus 700 ml. Meten op 2 ml nauwkeurig gaat echt nérgens over. Ze heeft al 200 meer op dan minimaal moet. Straks heeft ze nog een drinkmoment. Je meisje is blij.
pi_129915392
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Mango = Liefde.

Die moet wel in je sig :7
ik doe niet aan sigs en al helemaal niet zo'n kneuzensig :P
Ik ben rock 'n roll. 8-)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:29:38 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129915461
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:25 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Rot voor je dat je je zo voelt, maar Noor doet het hartstikke goed!

En wat dat poepen betreft, als je het niet vertrouwd ha bellen!
Oh neuh, begreep dat het bij bv heel normaal is dat er dagen overgeslagen worden. Bij bv komt obstipatie schijnbaar ook amper voor. Ze heeft t wel eens eerder gehad, maar toen had ze er echt last van. Dikke harde gespannen buik, jammeren van de krampen enzo en dat heeft ze nu allemaal niet. En zelfs toen was het heel vloeibaar toen het kwam. Kreeg nog de tip om wat lauw water te geven om ff door te stromen. Dat doen we wel als ze er last van krijgt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:30:42 #38
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129915499
Dus niets om je druk om te maken XM wat dat betreft.

Noor doet het hartstikke goed. Blijf zo doorgaan XM!
pi_129915515
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:27 schreef Gulara het volgende:

[..]

*O*

En ik vis wel eens een paar haren uit z'n luier. -O- Maar ik ben dan ook 's werelds slechtste huisvrouw.
Van het zuidelijk halfrond misschien!

XM aaaaaargghhhh ze doet het perfect! Het is gewoon frustrerend om te lezen hoe groot het contrast is tussen N's perfecte babygedrag en jouw ervaring!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:32:08 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129915561
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

XM! Wake up! Dat is dus 700 ml. Meten op 2 ml nauwkeurig gaat echt nérgens over. Ze heeft al 200 meer op dan minimaal moet. Straks heeft ze nog een drinkmoment. Je meisje is blij.
pi_129915601
Een swiffer werkt hier niet, want een natuurstenen vloer die niet helemaal vlak en strak ligt. Dus die gaat kapot.
Ik vind stofzuigen ook geen vervelende klus hoor, maar get vraagt wel tijd.

En vragen aan mijn vriend :') die heeft . Et geheugen van een wasknijper. En is niet praktisch ingesteld én niet heel vlot. Dus van de week 4 dingetjes opgeschreven (waarvan de kattenbak de grootste klus was) en daarvan waren er 2 gedaan. Hij krijgt dat niet gedaan als hij alleen is met 2 kinderen want hij heeft geen inzicht in timemanagement.
pi_129915602
quote:
Ik zit inmiddels te gamen. League of Legends :s)
pi_129915635
"Nog maar" 100 voor jouw idee XM... Je komt in ieder geval heel ver... En bedenk maar zo, ze heeft vandaag genoeg vocht binnen volgens de artsen!

(Ik praat er nu heel makkelijk over, maar ik heb ook anderhalve week zitten wachten tot Ow de minimale intake binnen kreeg vlak na z'n geboorte... Dus ik snap je gevoel!)
pi_129915679
Stofzuigen gebeurt hier meerdere keren per dag. Vijf langharige katten. Vier ragdolls, een pers.
pi_129915729
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:33 schreef Loj het volgende:
"Nog maar" 100 voor jouw idee XM... Je komt in ieder geval heel ver... En bedenk maar zo, ze heeft vandaag genoeg vocht binnen volgens de artsen!

(Ik praat er nu heel makkelijk over, maar ik heb ook anderhalve week zitten wachten tot Ow de minimale intake binnen kreeg vlak na z'n geboorte... Dus ik snap je gevoel!)
Ik vind dat dus niet hetzelfde. N heeft al ruim het minimum binnen, en er komt zeer waarschijnlijk nog meer bij. Ik weet dat het geen kusjekroelreactie is van mij maar ik kan er met mijn pet niet meer bij.
pi_129915736
Ik moet morgen stofzuigen en vooral dweilen nu Ow overal tijgert (en kwijlt en spuug)
pi_129915740
Ik zie nu pas dat ik de "wist je dat" had laten staan in mijn haast.. srry dat was dus niet bewust.. :')

Wbt logeren, Noa is nu 6mnd maar logeren gaat hem hier echt nog niet worden, we hebben ook nog niet eens oppas gehad :@
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:36:06 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129915757
Ja nou daarvoor ga ik dus maandag naar de huisarts. Wil ff vragen over het huidje van Noor, even over het poepen voor de zekerheid (als ze dat dan nog niet heeft gedaan), maar zal vooral gaan over mijzelf vrees ik. Ik ben wel blij dat ze niet heel laag uitkomt, maar toch zit dat stemmetje in m'n hoofd van, eigenlijk moet ze minstens 825 en met de oude methode haalde je dat gewoon altijd, etc.
pi_129915768
:o ik snap nu pas wat jullie bedoelden met "intake", ik zag je baby al op gesprek komen ofzo??
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:36:32 #50
381212 Gulara
From the future
pi_129915782
Ooh poepen. Wij waren gisteren in de stad. Kind gevoed en verschoont. En ik had em even op schoot terwijl vriend schoenen aan het passen was.
Ik ruik iets. Check. Ja poep dus. Terug naar de babyroom. Kind tot z'n nek onder de poep. Bij het verschonen valt me opeens op dat mijn shirt ook niet ongeschonden is. :r

De gedachte dat ik door een poepiechic winkelcentrum (denk Chanel, LV, Max Mara) met poep op m'n shirt heb gelopen vond ik wel ironisch. :D

Disclaimer. We zijn dus kei arm hè, dus als we al een voet over de drempel over in een van die winkels zetten zijn we al failliet. :') Maar we maken graag gebruik van de babyruimte met comfy leren fauteuils. :7
pi_129915825
Srry Gulara moest hardop lachen :D
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:37:30 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129915826
Ik zit me nu helemaal af te vragen of E dan ook echt nog ongeveer een halve liter uit mn borsten drinkt :o Als ik een hele dag werk, kolf ik ongeveer 300 ml, de rest drinkt ze live. Ergens denk ik niet dat ze per keer zoveel drinkt, dus of we hier de 800 halen?

Het is gewoon vervelend als je het idee hebt dat ze te weinig drinkt, dat gevoel ken ik heel goed. Maar ik kan het inmiddels ook wel loslaten. E had vandaag blijkbaar meer behoefte aan slapen dan aan drinken... dat haalt ze waarschijnlijk een andere dag dan wel weer in met veel drinken en minder slaap oid. Ben ook niet meer gaan wegen, ik zie het wel als ze weer prikjes krijgt.

Ik overweeg wel om maandag ff langs te lopen bij het cb voor de nog steeds groene poep. Het stinkt namelijk ook veel meer dan de gele poep, en het zit me echt niet lekker dat ze nu al 3 weken een virusje zou hebben :N
pi_129915846
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik vind dat dus niet hetzelfde. N heeft al ruim het minimum binnen, en er komt zeer waarschijnlijk nog meer bij. Ik weet dat het geen kusjekroelreactie is van mij maar ik kan er met mijn pet niet meer bij.
Ik bedoelde meer dat ik snap hoe het is om te hopen op een bepaalde hoeveelheid en dat niet te bereiken of bang zijn dat je dat niet bereikt.
Ik heb over de 700 cc al binnen verder geen menig gegeven ;)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:38:03 #54
381212 Gulara
From the future
pi_129915847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik quote em ook nog een keer.
pi_129915889
LB, eet jij niet toevallig heel veel groene dingen?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:39:19 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129915903
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef Logician het volgende:
Ik zie nu pas dat ik de "wist je dat" had laten staan in mijn haast.. srry dat was dus niet bewust.. :')

Wbt logeren, Noa is nu 6mnd maar logeren gaat hem hier echt nog niet worden, we hebben ook nog niet eens oppas gehad :@
Ja maar ja maar, zeg dan nog ff wat er stond!!
pi_129915916
quote:

Maar we waren vooral benieuwd wat de "wist je dat" was!!!
pi_129915940
quote:

zeg op!?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:40:12 #59
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129915951
XM, kijk jij wel eens naar N? Door de ogen van een vreemde bedoel ik?
Ik zie een blozende, blije baby O+ met fantastische spekjes die lekker veel slaapt. Ik kan er, net als Spees echt met m'n pet niet bij. Ik snap dat je onzeker bent, maar je doet jezelf en N echt tekort. Zo jammer dat je in plaats van te genieten alleen maar zorgen maakt over dingen die er eigenlijk niet zijn.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid, hoop dat de HA je wel kan helpen, want ik heb het gevoel dat wat hier wordt gezegd niet echt aankomt.

So far, mijn goedbedoelde post :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:40:30 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129915963
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Mangostine het volgende:
LB, eet jij niet toevallig heel veel groene dingen?
Nee echt niet! :D

En sowieso, dan had ze de afgelopen 4 maanden wel vaker groene poep gehad moeten hebben...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:40:42 #61
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129915971
Nou Logi, WHAT'S UP???
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:41:06 #62
381212 Gulara
From the future
pi_129915989
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:33 schreef danic het volgende:
Een swiffer werkt hier niet, want een natuurstenen vloer die niet helemaal vlak en strak ligt. Dus die gaat kapot.

En vragen aan mijn vriend :') die heeft . Et geheugen van een wasknijper. En is niet praktisch ingesteld én niet heel vlot. Dus van de week 4 dingetjes opgeschreven (waarvan de kattenbak de grootste klus was) en daarvan waren er 2 gedaan. Hij krijgt dat niet gedaan als hij alleen is met 2 kinderen want hij heeft geen inzicht in timemanagement.
Nee, geen dingen opschrijven. Dat gaat uiteraard mis (en weer herken ik mezelf :') ). Gewoon die stofzuiger in z'n handen duwen met de woorden "Als jij nou eens even de boel zuigt, dan schenk ik wat lekkers voor ons in en doe ik even de afwas." Maak het af met een kus (zo'n echte met tong! :9 :P ) moet lukken! ^O^
pi_129916024
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Nee, geen dingen opschrijven. Dat gaat uiteraard mis (en weer herken ik mezelf :') ). Gewoon die stofzuiger in z'n handen duwen met de woorden "Als jij nou eens even de boel zuigt, dan schenk ik wat lekkers voor ons in en doe ik even de afwas." Maak het af met een kus (zo'n echte met tong! :9 :P ) moet lukken! ^O^
als jij hier nou eens even zuigt, ...
pi_129916047
knip

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 22:44:46 ]
pi_129916089
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:42 schreef Logician het volgende:
Nog 1x

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch!!! Jij oermoeder!!!! :o
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:43:51 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129916116
Oh dus toch!! :o :D *O*

Gaaf zeg! En toch stiekem ook wel een beetje dapper van je!
pi_129916125
Wow logi!!!! Jeej :)
pi_129916140
Ik heb m'n quote aangepast, npi :P
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:44:45 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129916157
Echt, het enige dat mij op dit moment nog weerhoudt is het feit dat het niet lekker combineert met bv... :') ik zou zooooo graag weer willen! O+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:45:09 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129916179
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:44 schreef Mangostine het volgende:
_O-
pi_129916182
Stoer Logi! ^O^
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:45:43 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129916197
Ik wéét het ook wel, maar de "ja maars" en de "wat als-en" zijn gewoon sterker. Ik zou dat heel graag uit willen zetten, maar dat kan ik niet (goed). Ik worstel daar niet alleen nu mee hoor, dat speelt al veel en veel langer. Dus dat zet je niet zomaar even uit, hoe graag ik dat ook zou willen :).
pi_129916210
We vinden de kinderdrukte in huis zooo heerlijk O+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:46:07 #74
381212 Gulara
From the future
pi_129916214
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:41 schreef Mangostine het volgende:

[..]

als jij hier nou eens even zuigt, ...
Ja ik had er nog even over getwijfeld, maar baby steps hè. Als je niet lekker in je vel zit is het moment misschien nog niet daar om op je knieën je eigenste Freddy Mercury te beslobberen.
pi_129916230
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:44 schreef Mangostine het volgende:
:D
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:47:08 #76
381212 Gulara
From the future
pi_129916263
Logi wat tof! *O*
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:47:18 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129916271
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:46 schreef Logician het volgende:
We vinden de kinderdrukte in huis zooo heerlijk O+
O+
pi_129916272
Jeetje wat typen jullie snel.

Ik ben een kansloze huisvrouw, ook geen spijt van verder. :D Heb een poets die net met vakantie is, gelijk huis chaos (als ze komt heb ik ook gelijk een reden om op te ruimen). Maar ook tuinonderhoud :') laat te wensen over. Nu ook mol in het gras. Tis een chaos. Maar so be it. Komt wel goed ooit als ie 18 is.

Logeren heb ik ook nog niet geprobeerd. Vooral omdat mini ontzettend slecht slaapt als ie niet in eigen bed ligt. Ik vind dat vervelend voor oppas. En hij slaapt thuis prima soms zelfs na om half 8 een fles wil ie nog slapen tot 10 uur. *O* Dus ook niet veel behoeft aan ook.

Dailyolf: Geloof niet dat ik heel veel veranderd ben. Wat mango (geloof ik) zei vond ik wel herkenbaar. Dat je ineens zoveel meer begrijpt hoe erg het is om zoiets moois te verliezen ;( O+

Xm het klinkt alsof het vandaag heel goed gegaan is en je je aan de planning van Noor gehouden hebt zoals afgesproken ^O^ Sterkte met volhouden.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:47:57 #79
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129916305
Go for it Logi!!!
pi_129916312
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:47 schreef Gulara het volgende:
Logi wat tof! *O*
Ja!!!! O+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:50:10 #81
381212 Gulara
From the future
pi_129916399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:47 schreef Zolena het volgende:
Dat je ineens zoveel meer begrijpt hoe erg het is om zoiets moois te verliezen ;( O+

Dat. Dat je 's avonds boven dat slapende lijfje hangt "niet stuk gaan hoor". ;( :'(
pi_129916495
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:50 schreef Gulara het volgende:

[..]

Dat. Dat je 's avonds boven dat slapende lijfje hangt "niet stuk gaan hoor". ;( :'(
O+
pi_129916498
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:50 schreef Gulara het volgende:

[..]

Dat dus, of alleen al de gedachte aan hoe kwetsbaar en als je van die nare dingen die mensen doen soms leest etc je al kan doen laten huilen :@
pi_129916530
Logi *O* O+
pi_129916561
Mijn lief heeft een appeltaart gebakken en is nu slagroom aan het maken O+
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:54:11 #86
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129916602
Volgens mij had je je post net zo goed kunnen laten staan :P , ik heb 'm niet gelezen maar kan het wel uitdokteren denk ik :7 . Leuk! You go girl!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:54:29 #87
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129916621
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:53 schreef Logician het volgende:
Lekker!!!! :Y)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:55:11 #88
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129916659
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wéét het ook wel, maar de "ja maars" en de "wat als-en" zijn gewoon sterker. Ik zou dat heel graag uit willen zetten, maar dat kan ik niet (goed). Ik worstel daar niet alleen nu mee hoor, dat speelt al veel en veel langer. Dus dat zet je niet zomaar even uit, hoe graag ik dat ook zou willen :).
Dikke :* dan maar!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:55:22 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129916667
quote:
Hey! Er zijn hier mensen op dieet hoor!! }:| :9~ :X :9 -O-
pi_129916673
quote:
Hoe lief!!
En, leuk, je nieuwtje!! O+
Met een meidenkwartet
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:55:58 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129916690
quote:
Dan is het helemaal goed dat je het onderkent en naar de huisarts gaat ^O^
pi_129916737
Jullie gaan te snel!

M is 19 maanden en ook nog nooit uit logeren geweest. En geen bv voor hem. Moest wel een week zonder hem toen ik in het ziekenhuis lag, was ook niet leuk.

XM, probleem erkennen en hulp inschakelen. Sterkte :*
pi_129916746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:54 schreef __Isis__ het volgende:
Volgens mij had je je post net zo goed kunnen laten staan :P , ik heb 'm niet gelezen maar kan het wel uitdokteren denk ik :7 . Leuk! You go girl!
Snel doorposten dan maar ;) :D
pi_129916755
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:46 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja ik had er nog even over getwijfeld, maar baby steps hè. Als je niet lekker in je vel zit is het moment misschien nog niet daar om op je knieën je eigenste Freddy Mercury te beslobberen.
Het hoeft ook niet meteen op je knieën.
pi_129916786
Zo, 2 telefoons leeg, nu van ellende maar aan de laptop begonnen!
pi_129916808
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:57 schreef Mangostine het volgende:
Zo, 2 telefoons leeg, nu van ellende maar aan de laptop begonnen!
Hoe herkenbaar _O-
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:59:17 #97
381212 Gulara
From the future
pi_129916842
En net toen ik dacht, ik ga nog even slapen...

Gaan er twee ogen naast me open.
Grote lach.
Tong uitsteken.
Met een fonteintje nog wat melk uitspugen.
Een blij verbaasde blik toen ik het gordijn open deed.
Hij is nu tegen een verdwaalde wolk aan het vertellen wat ie gedroomd heeft.

O+ :O *O* :D c_/ O+ O+
pi_129916860
Gulara O+
pi_129916897
quote:
Dat is juist wat we willen zeggen... Dat jij er ook bent en dat het misschien tijd is om ook naar jezelf te kijken, juist nu. Dat je daar (ook) mee aan de slag gaat, naast N. Zet 'm op maandag!

Oh, en Logi... Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt - supervet! *O*
Home is where the O+ is...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:01:51 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129916946
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:59 schreef Gulara het volgende:
En net toen ik dacht, ik ga nog even slapen...

Gaan er twee ogen naast me open.
Grote lach.
Tong uitsteken.
Met een fonteintje nog wat melk uitspugen.
Een blij verbaasde blik toen ik het gordijn open deed.
Hij is nu tegen een verdwaalde wolk aan het vertellen wat ie gedroomd heeft.

O+ :O *O* :D c_/ O+ O+
_O_ O+
pi_129916987
Heerlijke ochtend Gulara O+
pi_129917019
Gulara O+
pi_129917049
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

14 mnd bijna en ook nog niet gelogeerd. Precies om de redenen die jij ook aangeeft. Bv, dus kolven, nog vaak wakker 's nachts en moeilijk te troosten dan. Toen wij er doorheen zaten, gingen we om en om een halve nacht op de bank slapen. Wij doen wel geregeld dingen samen, maar dan overdag (2x dagje sauna, winkelen, uit eten). En net als Sonnetje vind ik het ook juist heel leuk om dingen met z'n drieën te doen, zeker nu hij wat groter is :).
17 pagina's later toch nog even hierop terug komen... Ik vind dingen met zn drieën inderdaad ook leuker. Hoef echt geen dagje met z'n tweeën naar een pretpark, ga liever met zn drieën iets doen. Wat Son ook zegt, we hebben nu eenmaal een klein kind op dit moment, mijn/ons leven komt wel weer.

Neemt niet weg dat ik merk dat ik nu dus wel de behoefte krijg om ook eens een paar uurtjes samen iets buitenshuis doen, eten of film of zo. Lunchen met kind doen we regelmatig, maar dan is een van ons met hem bezig. (bij jullie niet dan?!)
Vrij nemen op een opvangdag is geen optie, geen dagen meer. Heb ook wel een beetje moeite ermee om hem naar de opvang te brengen terwijl we gewoon thuis zijn, althans, niet aan het werk.

Maar goed, er zijn vast wel oplossingen te bedenken, maar als ik die niet wil moet ik ook niet zeiken.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:09:21 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129917291
Mijn grote geniet zo van de opvang en vraagt er naar zelf dus ook dat gevoel veranderd wellicht nog mineola.
Dat is in de babytijd idd heel anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129917454
Ik krijg heel vaak te horen dat 'hij een moeilijke dag had en geen fles wilde'. Dat ligt aan die leidster, die heeft het licht niet uitgevonden, maar leuk vind ik dat toch niet echt. Niet in het minst omdat mijn met moeite gekolfde melk dus zo de gootsteen in gaat.

Sorry, ik vind echt even niks positief ATM.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:15:12 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129917544
Noh ik ben zelfs geswitcht van kdv omdat ze alleen op mijn baby konden bitchen dus ik snap je hoor.
Je wilt graag positieve dingen horen en dat hij het er naar zijn zin heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:15:16 #107
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129917546
Oi, daar zou ik ook wel pissig over zijn. Kv weggooien, soit, maar ik moet hier ook wel ff slikken als we blijkbaar teveel hebben opgewarmd en er 50 cc of meer down the drain gaat.
pi_129917598
Jemig, een enerverende zaterdagavond dames? :') _O-

Mang0, trek het je niet aan he? De meeste vrouwen hier kussen zo te lezen praktisch nooit een piem0l. :7

Flappe zo te horen hoef jij nooit meer op te passen, slim aangepakt! ^O^

XM Ik wilde na je eerste post eigenlijk een Speeseendje pullen, maar toen schreef je net dat je maandag naar de ha gaat. Grote stap, supergoed! ^O^
Overigens hebben we F net expres een voeding over laten slaan, zodat we beter uitkomen (hij werd niet wakker, zo kwamen we op het idee). Daardoor drinkt hij dan maar 5 flessen en waarschijnlijk 800 cc. En dan hoop ik ook nog dat hij morgen wat langer doorslaapt dan "maar" tot 7:00. })

Heb nu wel zin om zijn luier te verschonen trouwens, want hij gaat altijd lachen voor ik hem aan mijn vriend overhandig voor de fles (dan ga ik alvast in bed liggen, want zo ben ik). Hier is mijn vriend de huisman, ik bak er niks van. Ik ben ook regelmatig de luie ouder. Ik kan F heel goed wilden en laten lachen (en huilen als ik het spelen te leuk vind en te lang met de fles wacht :') ) en hij kan hem heel goed temmen en in slaap krijgen. Ik ben eigenlijk best wel een varken. O+ Maar wel de attente van ons tweeën, en ik weet precies hoe het met de financiën en de belasting gaat, zo hebben we allebei onze sterke kanten.

Gulara wij gaan F twee dagen per week wegbrengen terwijl we allebei thuis zijn :@
Misschien voelt het anders omdat we thuis werken maar ik voel me intussen goed bij het vooruitzicht. We geven hem zóveel aandacht en liefde, en het cliché: we zijn veel relaxter als we soms dingen samen kunnen doen, opdrachten even af kunnen ronden of even het huis aan kant kunnen maken.

Wijnavond zonder baby's!
Ik kan nu wel toegeven dat ik me de morgen voor de babymeet ineens realiseerde dat alle baby's er ook zouden zijn :') Ik was natuurlijk benieuwd naar ze, maar had wel een vermoeden dat we geen volwassen onesies in een halve luier rond zouden zien strompelen. En daar verheug ik me stiekem nog wel op eigenlijk. :9

Waar heb ik nou nog meer zo hard om gelachen? Ik heb geen idee meer. Ik heb trouwens koorts en keeltyfus. -O- Misschien moet ik naar bed.

Oh mineola tegen jou wilde ik ook nog iets zeggen.
Jij staat in veel dingen heel anders dan ik. Maar ik ben er vaak van onder de indruk hoe ondernemend je bent. Ik vraag niet voor niks aan jou wat je allemaal met je kleine doet buiten de deur. En nu weet ik helemaal niet meer waar ik op reageer :D
Je zei dat je te voorzichtig was ofzo? Ik ga even teruglezen.
Ben ik weer. Je was bang dat je teveel beren op de weg zag. Maar ik vind jou juist helemaal geen mietje. Doe lekker wat goed voelt ^O^ Volgens mij ben jij een hele lieve en ondernemende moeder.
Dat van het KDV ligt trouwens ook niet aan jouw, wat een snertwijf zeg. Dan doet ze zelf iets verkeerd :( Ik zou hier misschien eens serieus over beginnen daar. :*
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:19:01 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129917703
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:13 schreef Mineola het volgende:
Ik krijg heel vaak te horen dat 'hij een moeilijke dag had en geen fles wilde'. Dat ligt aan die leidster, die heeft het licht niet uitgevonden, maar leuk vind ik dat toch niet echt. Niet in het minst omdat mijn met moeite gekolfde melk dus zo de gootsteen in gaat.

Sorry, ik vind echt even niks positief ATM.
Gooien ze het echt weg??? :o

Hier laten ze het staan, en geven ze het mee dat ik het thuis eventueel nog kan geven!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:20:40 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129917766
Ohja suiker keelontsteking, bah! -O- hopelijk voel je je snel beter!
pi_129917777
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:03 schreef Mineola het volgende:
Vrij nemen op een opvangdag is geen optie, geen dagen meer. Heb ook wel een beetje moeite ermee om hem naar de opvang te brengen terwijl we gewoon thuis zijn, althans, niet aan het werk.
Dat doe ik sinds half december al elke week.
Vond het in het begin ook wel lastig, zeker als hij ging huilen bij het weg gaan maar ik denk toch dat die ene dag voor hem wel goed is. En zeker voor de continuïteit.
pi_129917792
Sterkte suiker en bedankt voor de samenvatting! ^O^
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:24:25 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129917924
We gaan hier de 800 toch niet halen, met in totaal 6 voedingen. Ze valt nu steeds in slaap, maar ze is ook zowat de hele avond wakker geweest. Nouja. Experiment enzo.

En ik baal wel een beetje dat ik nu waarschijnlijk word gezien als die geobsedeerde gekkie hier. En zo ben ik heus niet fulltime. Ik heb vandaag met grote regelmaat m'n meisje geknuffeld, met haar gebabbeld en een gewone mamma geweest.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:26:54 #114
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_129918016
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
En zo ben ik heus niet fulltime.
:*
pi_129918022
Ik vind je niet zo XM, ik vind je een zorgzame moeder die het beste voorheeft met haar dochter :* je moet beetje bij beetje stapjes leren loslaten en dat is hartstikke lastig!
E.
pi_129918129
Wij gaan maar eens naar bedje toe >:)

Slaaplekker dames, en suiker beterschap! :*

En XM :*

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 23:29:50 ]
pi_129918184
quote:
We gaan hier de 800 toch niet halen, met in totaal 6 voedingen. Ze valt nu steeds in slaap, maar ze is ook zowat de hele avond wakker geweest. Nouja. Experiment enzo.

En ik baal wel een beetje dat ik nu waarschijnlijk word gezien als die geobsedeerde gekkie hier. En zo ben ik heus niet fulltime. Ik heb vandaag met grote regelmaat m'n meisje geknuffeld, met haar gebabbeld en een gewone mamma geweest.
Er is niemand die je gek noemt, of abnormaal of wat dan ook. We leven allemaal mee, velen herkennen je zorgen en geven aan dat het voor jullie beiden fijn zou zijn daar de ergste druk af te kunnen halen. Daarom geven we hints en tips, soms subtiel, soms wat minder. Niet om je te stigmatiseren, maar om te helpen, om een andere kant te belichten. Om je te laten zien wat er misschien ook kan zijn, omdat dat nu juist zo moeilijk is als je zelf in je eigen situatie zit.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:36:12 #118
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129918446
Je bent een hele lieve mama voor je meisje XM!

Ik sluit me aan bij wat Cwen en Sparkling zeggen.
pi_129918589
Xm :* Ik hoop idd ook dat je je zo snel mogelijk zekerder voelt je klinkt vooral als een toegewijde mama met een blije baby.

Mineola gooien ze bv weg :o ik zou ook boos worden als meer dan 1x. En ik vind je ook niet klinken als een mietje :D
pi_129918620
Suiker, ik vind het juist knap/goed dat jullie zulke afspraken hebben gemaakt, over F. 2 daagjes per week ergens anders zodat jullie goed kunnen werken! En ik denk dat F. het ook erg naar z'n zin gaat hebben, naar wat ik hier las!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:42:30 #121
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129918703
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:36 schreef -mandy- het volgende:
Je bent een hele lieve mama voor je meisje XM!

Ik sluit me aan bij wat Cwen en Sparkling zeggen.
+ 1
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_129918715
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:30 schreef Cwen het volgende:

[..]

Er is niemand die je gek noemt, of abnormaal of wat dan ook. We leven allemaal mee, velen herkennen je zorgen en geven aan dat het voor jullie beiden fijn zou zijn daar de ergste druk af te kunnen halen. Daarom geven we hints en tips, soms subtiel, soms wat minder. Niet om je te stigmatiseren, maar om te helpen, om een andere kant te belichten. Om je te laten zien wat er misschien ook kan zijn, omdat dat nu juist zo moeilijk is als je zelf in je eigen situatie zit.
Goed verwoord Cwen... En XM wat hierboven staat!

Verder gaan we hier ook slapen! Net de late voeding nog ff gegeven en nu hopen dat hij doorslaapt tot 7.00.., in ieder geval heb ik morgenochtend vrij en mag ik uitslapen :D

Trouwens, misschien een stomme vraag maar hebben baby's ook nachtmerries?? Ow wordt regelmatig met een enorme gil wakker en ligt daarna een beetje snikkend in z'n bed.. Echt heel zielig! Maar ik herken het een beetje aan mezelf, ik kan ook gillend of huilend wakker worden.
En dan he, stel dat het een nachtmerrie is, zou hij dan al beelden, of slechts gevoelens dromen... (Poeh, filosofisch zeg, ik was dus eigenlijk gewoon benieuwd of jullie baby's ook wel eens gillend en snikkend wakker worden, terwijl ze vlak daarvoor nog diep in slaap zijn)
pi_129918960
Dankjulliewel voor de beterschapswensen!

Belle O+

XM Maak je nou niet zo druhuk, zeker niet om ons! We zitten toch hier zodat je dat soort dingen lekker kan vertellen? Nu ga je maandag naar de HA, misschien wel een heeeeel klein beetje door ons (of is dat teveel eer ;) ), we leven gewoon met je mee!

:O :W :Z
pi_129919186
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:42 schreef Loj het volgende:

[..]

Trouwens, misschien een stomme vraag maar hebben baby's ook nachtmerries?? Ow wordt regelmatig met een enorme gil wakker en ligt daarna een beetje snikkend in z'n bed.. Echt heel zielig!
Ja hier ook soms. Het snikken is vaak ook maar heel kort alsof ie zich realiseert dat ie thuis in bed ligt en alles goed is. Maar die gil, daar zit ik rechtop van in bed. :o
pi_129920313
Gelet op het tijdstip zal ik er geen spookverhaal tegenaan gooien dames.
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:15:47 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129920441
Thnx ladies... Kan er ook sip van worden hoor.

Hier net nog zo'n kreet en daarna heel hard huilen. Schrokken ons rot. Even getroost en geknuffeld en nu slaapt ze weer O+.
pi_129920615
quote:

Niemand zal twijfelen aan dat laatste (liefdevolle, gewone mama die lekker veel met haar kindje knuffelt/speelt/kletst) O+

Maar ik persoonlijk vind het gewoon wel heel rot (voor jou!) om te lezen dat je wat bijvoorbeeld het drinken betreft wel redelijk obsessief bezig bent. En daar last van hebt (er zorgen over maken, onzeker van worden). Terwijl dat totaal niet nodig is.

Daarom is het ook zo goed van je dat je maandag langs de dokter gaat :Y Dan wordt het gewoon nog veel vaker fijn en leuk, zonder dat er met enige regelmaat zo'n wolk langs komt drijven die de boel overschaduwt.
pi_129920888
Suiker, beterschap!

Logi, klinkt als een tof voornemen :D O+

Mineola, ruk dat je je niet lekker voelt bij het kdv.
Wat betreft tijd samen: zelf missen we dat niet heel erg. Maar dat komt denk ik doordat we het tot nu toe ook vrij makkelijk hebben gehad. Doordat ik zo ziek ben geweest, hebben we heel lang tijd samen kunnen doorbrengen. En Saar slaapt geregeld, dus dat zijn momenten waarop we met zn tweeën even kunnen gamen ofzo.

Daarnaast het geluk dat Saartje goed zelf kan spelen al. Dus als wij met z'n tweeën lunchen, of ook als we bij vrienden zijn, dan zit Saartje ook regelmatig gewoon zelf lekker te spelen met wat blokken, boekjes en balletjes. Tuurlijk krijgt ze ook genoeg aandacht, en anders komt ze daar zelf wel voor, maar het is dus niet zo dat een van ons continu met haar bezig moet zijn.

Desalniettemin hebben we allebei wel veel zin in ons bioscoopuitje morgen :)
pi_129921041
En nu weer aan de slag. Zit een IKEA eettafel in elkaar te zetten. Ik heb nu ongeveer een uur gedaan over stap 1 t/m 12. Het zijn er 19 in totaal.

Dat betekent dat we bijna een eethoek hebben *O* Voor het eerst in (ruim) 7 jaar zijn we net gewone mensen* O+ :+

* we leefden eerst voornamelijk boven: daar stonden de computers. Die hebben we nu naar beneden verhuisd. Dus beneden is nu leefruimte ipv ontvangst/bezoekruimte :+
En we hebben (houten) jaloezieën voor de ramen beneden :o Tot nu toe hing daar niks :')
Jongens, en dan nu ook nog een eettafel :s)
pi_129923220
Klaar!

Nu maar eens langzaam richting mn bed :s) Morgen op tijd op en dan lekker met man & dochter naar het Gaiapark O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 02:36:56 #131
381212 Gulara
From the future
pi_129925319
Mineola, wat vervelend van het KDV daar zou ik me ook rot over voelen. Verder herken ik vaak veel in je postst. Dus ik herken eigenlijk helemaal echt niet dat je beren op de weg ziet. Zo komt het in ieder geval niet over.
Voor wat betreft lunchen. Als het met papa is, dan is die vaak ook even met hem bezig. Zijn er meer mensen bij dan is er altijd wel een gegadigde om hem vast te houden en worden er verder gewoon gesprekken gevoerd. Laatst was ik alleen met een vriend. En toen heeft ie naast me op de bank heerlijk liggen spelen. En voor en na het eten bij mij op schoot.

Suiker lijkt me ook fijn voor jullie die twee dagen. En F. gaat het vast tof hebben op het kdv.

D. de grens over. Pi is op slag nog verliefder op z'n avontuurlijke vriendinnetje! *;

XM gekkie. Maar wel een leuk gekkie hoor. Het gaat met wat hulp vast helemaal goed komen hoor! En wat een mooi cadeau van N. dat zij over een tijdje haar mama geleerd heeft om dingen los te laten. O+

Coco gij grotemensenmens! Ik herken je helemaal. Ik ben ook altijd erg onder de indruk als mensen jaren jonger dan ik in zo'n grotemensenhuis wonen. :')

En verder kwam laziness nog even inbreken over logeren. En dat dat hier op Fok niet zo normaal is. Nou hoeven baby's natuurlijk niet per se uit logeren, maar ik vind het altijd bijzonder om te lezen dat sommige ouders de beslissing aan hun kinderen overlaten wanneer ze willen gaan logeren.
ik vind dat stiekem altijd een beetje zielig :@

Ooh en ik heb uiteindelijk nog ruim twee uur geslapen. En net ontbeten met een stapel chocoladepannekoeken. :9 Pi slaapt en die gaat als ie wakker is met papa boodschappen doen voor de BBQ. Ik ga nog even wat opruimen en dan duiken we het park in. 8-)
  zondag 11 augustus 2013 @ 05:58:29 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129926852
Het is maar goed dat ik nog te slaperig ben, anders kreeg ik nu potverdorie ook zin in chocopannenkoeken! :o
  zondag 11 augustus 2013 @ 06:01:13 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129926856
Ohja en ik weet niet wanneer het voor het eerst was, maar ik vond logeren bij opa en oma geweldig!! O+ en ik weet iig van een logeerfoto waar ik ongeveer 2 jaat ben.

Maar ik denk sowieso niet dat E gaat logeren zolang ik ervoor moet kolven. Egocentrisch, maar toch oO<
pi_129926888
Even snel over de bv: je kan het niet twee keer opwarmen hè? Zo gek vind ik het dus niet dat ze het weggooien. Thuis kan ik er niks meer mee.
  zondag 11 augustus 2013 @ 06:27:40 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129926926
Ze houden het hier warm en kijken of ze na die tijd nog wil. En E drinkt ook koude melk dus da's handig ;)

Mijn kraam warmde de bv overigens prima opnieuw op, al was die niet ingevroren geweest.
  zondag 11 augustus 2013 @ 06:37:14 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129926953
Wij warmen ook maar 1x op.

Nou, Noor begon weer wat te rekken en strekken en smekken en nu dus maar gepakt. Half 7 8)7. Ze wordt minder van harte wakker dan gister, maar das niet zo gek na gisteravond. Echt bijna hele avond wakker geweest. We verwachten dat ze veel slaapt vandaag en dan gaan we toch maar na 4 uur wat actiever wakker maken. Maar eens zien hoe deze dag gaat.
  zondag 11 augustus 2013 @ 06:52:00 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129927008
Een avondmensje O+ die zijn heel leuk oO<
Succes vandaag XM!

Sparkling, zijn jullie gisteren nog buiten geweest en hoe ging dat?
  zondag 11 augustus 2013 @ 07:23:09 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129927107
Goedemorgen....

Gister te laat naar bed gegaan, toch weer 2 nachtvoedingen en een voor zijn doen vroege dreumes. Ik weet dat ik niet mag klagen maar :O
Duik er straks ook nog maar even in denk ik....
pi_129927202
Logi :o *O*
Haha Gulara je winkelcentrumverhaal _O-
Suiker keelontsteking -O- balen, snel naar bed. En hopen dat F het niet krijgt!
XM maandag naar de ha en hopen dat je dan meer kunt genieten, dit is zo zonde :*
Coco veel plezier!!
Mineola wat rot van het kdv. Hier moet L bijna naar de gastouder ( :'( ). Als ik elke dag zou horen dat het niet zo goed ging zou ik er heeeeeeel snel klaar mee zijn.

Er was nog iets maar vergeten...
pi_129927508
Zo, ik moet geloof ik wat dingen nuanceren...

Lang verhaal daarom spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gulara: park, bbq, chocoladepannekoeken en een slapende Pi, klinkt goed!

En Cwen, ik wilde nog even zeggen dat ik vind dat je goeie posts tikt! Pop die baby er eens uit, dan kunnen we daar vaker van genieten :)
pi_129927581
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 07:23 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen....

Gister te laat naar bed gegaan, toch weer 2 nachtvoedingen en een voor zijn doen vroege dreumes. Ik weet dat ik niet mag klagen maar :O
Duik er straks ook nog maar even in denk ik....
Tuurlijk wel ;)

Hier is vannacht niet mijn kind maar mijn man uit logeren geweest :P Ook raar zo'n leeg bed als je gaat slapen ;)

Coco, wat kun jij dingen toch altijd goed rationeel bekijken en vooral ook verwoorden! Ik wil jou als stemmetje in mijn hoofd :')
Leuk trouwens een echte eethoek! Nu dan ook als gezinnetje aan tafel eten? Of deed je dat al wel? Veel plezier vandaag in het park!

Hier was het vanmorgen 7.00u, prima tijd! En nu ligt ze er alweer in. Smorgens is ze altijd maar heel kort wakker, 1,5 uur ofzo, voordat ze haar eerste dutje doet.

Suiker, veel beterschap. Keelontsteking sucks keeltyfus haha

Ik zou trouwens de borstvoeding echt maar één keer opwarmen. Je wil toch niet het risico lopen dat het niet meer goed is, helemaal niet bij die allerkleinste babytjes :N

Mineola, wij zijn echt 2 zielen 1 gedachte volgens mij (lekker cheezy :s) ) Maar in je post over met z'n 3en iets doen. En de kleine niet naar de opvang brengen als je thuis zit. Dubbel check check. Herkenbaarheid!

Loy, zielig voor Ow en zijn nachtmerries. Lijkt me echt schrikken als je je kindje zo ineens hoort. Och germ!

XM, we vinden je helemaal geen gekkie hoor. Je doet gewoon hartstikke goed je best. Ik denk alleen wel dat je later misschien op deze tijd terug kijkt en denkt 'had ik het maar wat meer los gelaten'. Dat heb ik zelf wel. F.leur groeide niet bepaald hard en daar kon ik me gruwelijk druk om maken. Maar kindjes volgen nu eenmaal hun eigen lijntje. En ik geloof ook wel dat ze 'voorgeprogrammeerd' zijn en dat (de meeste) kindjes héél goed aan kunnen geven wanneer ze wat nodig hebben. :* voor jou! T kan lastig zijn he..

Logi ik heb het weer gemist he, maar ik ga je pm-en, want nu ben ik echt nieuwsgierig! :P
pi_129927589
SPOILER: Over de spreekbeurt van Mineola:
XM ik vind je trouwens wel een gekkie O+ Maar geen maniak ofzo ;)
pi_129927615
Oh Logi had ik ook gemist ja, maar ik kan t wel raden. Hoewe iemand natuurlijk altijd mijn gedachten per PM mag bevestigen O-)

Kwisted, hier hetzelfde. 's ochtends vroeg maar kort wakker. Jij hebt gewoon de meisjesversie van mijn kind, op het haar na dan.
En verder doe ik heel gemakszuchtig even +1 want shoot me, ik had even geen zin om uitgebreid op iedereen te reageren. Heb het wél allemaal gelezen :P
pi_129927627
Dat wil ik toch mezelf ook weer een keer gunnen:

Uitslapen tot 10.30u
Naar de kapper
Lunchen
Shoppen
Lekker uiteten met mijn man
Naar de film
Een heerlijke massage
Wijntjes achterover slaan
pi_129927647
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:43 schreef Suikertante het volgende:
SPOILER: Over de spreekbeurt van Mineola:
XM ik vind je trouwens wel een gekkie O+ Maar geen maniak ofzo ;)
Maar iets met laat en moe en zo :@ Dan ga ik twijfelen als ik succesverhalen lees.

Overigens hoef ik voor kapper en shoppen mijn kind echt niet weg te brengen trouwens hoor, hij heeft ook een vader en ik lunchpauzes :) Hij is al drie dagen elders onder de pannen, dat vind ik wel voldoende. Maar voor diner voor twee ben ik het wel met je eens.
pi_129927662
Oh dat is fijn dan :Y Ik heb ook vriendinnen die het vijf dagen per week allemaal alleen doen met hun kleine. (en niet werken) Ik vind dat ik een luxepositie heb met een vriend die zeven dagen per week thuis is.

Ik vind dingen in lunchpauze doen zelf trouwens niet ontspannen genoeg :@ Ik wil niet denken "ik moet zo terug zijn". Luxepop ;)
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:57:34 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129927703
Dat is ook wel zo Suiker. Ik moet nodig nieuwe kleding. Pas weinig meer van m'n oude garderobe ;( en moet er straks toch weer repré uitzien voor m'n werk. Dat betekent winkelen. Ik houd er helemaal niet van, maar omdat ik echt m'n maten niet meer weet nu, moet ik de stad in en durf ik online ff niet zo aan. Maar ik vind dat zo onhandig met baby. Wagen past niet in pashokjes en op zaterdag is het druk en ik vind het al vreselijk genoeg. Liefst zou ik een keer doordeweeks gaan, maar ja...

En ik moet écht een keer met die manduca aan de slag, maar dat is ook zoiets wat ik maar voor me uit blijf schuiven, want moeilijk. Vind ik dan :').
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:57:59 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129927706
Mineola, ik herken veel van wat je schrijft maar ik vind niet dat je kind wegbrengen omdat je zelf vrije tijd wilt verkeerd is. Ik denk juist dat je er heel veel aan kunt hebben. En je kunt ook altijd je kind dan wat later brengen en wat eerder ophalen of zo.

Wij proberen 1x per kwartaal samen iets leuks te doen. Dat kan een middag/avondje winkelen zijn of bioscoop, uit eten of theater. Wat we ook wel eens doen is gewoon samen met een filmpje en toastjes op de bank. Quality time moet je echt inplannen is mijn ervaring.
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:59:31 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129927726
Ik ga ook echt niet winkelen met baby hoor. En al helemaal niet met 2. Of nog erger, met 2 en een dreumes :N

Dan ga ik even alleen en dat kan prima tussen 2 kolfbeurten door (of een voeding en een kolfbeurt, 2 voedingen lukt net niet).
pi_129927764
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mineola, ik herken veel van wat je schrijft maar ik vind niet dat je kind wegbrengen omdat je zelf vrije tijd wilt verkeerd is. Ik denk juist dat je er heel veel aan kunt hebben. En je kunt ook altijd je kind dan wat later brengen en wat eerder ophalen of zo.

Ik geloof niet dat ze dat bedoeld. ( en ik weet dat precies, want Mineola is een kloon van mij).
Als ik naar mezelf kijk dan wíl ik het ergens wel doen. Maar ik voel me dan altijd bezwaard ofzo. Ik bedenk dan allerlei redenen waarom het toch echt wel beter en fijner is dat F gewoon bij mij is.
Maar het is zeker niet verkeerd dat je het doet, juist goed denk ik! Een blije mama is een goede mama!
pi_129927812
Samen met film/series en toastjes/olijven/chips op de bank is hier drie keer per week denk ik. Maar tijd buitenshuis ervaar ik wel echt anders! Denk dat we dat inderdaad heel bewust moeten gaan doen, want optutten, met elkaar pronken in het openbaar, genieten van lekker eten zonder storen is toch allemaal een stuk romantischer/sexy'er en dat geeft wel een boost ja.

Krijg steeds meer respect voor de moeders met meer dan één kind trouwens :@ Ik ga steeds meer twijfelen of eentje niet genoeg is..

[ Bericht 24% gewijzigd door Suikertante op 11-08-2013 09:13:42 ]
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:14:16 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129927867
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:02 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze dat bedoeld. ( en ik weet dat precies, want Mineola is een kloon van mij).
Als ik naar mezelf kijk dan wíl ik het ergens wel doen. Maar ik voel me dan altijd bezwaard ofzo. Ik bedenk dan allerlei redenen waarom het toch echt wel beter en fijner is dat F gewoon bij mij is.
Maar het is zeker niet verkeerd dat je het doet, juist goed denk ik! Een blije mama is een goede mama!
Ik bedoelde hetzelfde als jij maar blijkbaar komt dat niet helemaal over.
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:23:39 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129927949
Ik was laatst vroeg vrij en ben toen even de stad in geweest voor wat kleren. E heeft het prima op het kdv dus haar eerder ophalen doe ik echt vooral voor mezelf oO<

Met baby in de wagen ben ik alleen een paar keer naar het winkelcentrum een wijk verderop geweest, het centrum alleen 1x met baby in de doek. Maar dan koop ik dus dingen zonder te passen. Als er iemand mee is kan dat wel, is dat geen optie XM?
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:24:46 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129927960
Oh en mijn baby is al 16 weken vandaag, da's bijna 4 maanden! :o
pi_129927974
Suiker, toen mijn 2e kindje werd geboren was het ineens heel druk (qua verandering) maar met de 3e en 4e vind ik het zelf heel erg meevallen qua drukte nu heb ik rustige kinderen plus iedereen heeft zijn eigen plekje dus dat zal ook een rol spelen natuurlijk. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 09:27:09 ]
pi_129927980
LB *O*
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:26:48 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129927982
en jouw andere kinderen zijn natuurlijk ook een stukje ouder dus die zullen ook meer hun eigen gang gaan toch Logi?
pi_129928004
Jullie gaan veel te hard!!!
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:29:40 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129928016
oh en wat ik ook nog even wilde vertellen: dames waren gisteravond ontzettend aan het keten en kletsen in bed. Volgens mij hadden ze elkaar gemist en moesten ze nog even bijpraten. O+ O+
pi_129928031
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:26 schreef Kyara het volgende:
en jouw andere kinderen zijn natuurlijk ook een stukje ouder dus die zullen ook meer hun eigen gang gaan toch Logi?
Klopt, maar die van 11 & 10 (Jasper is vandaag jarig O+ ) zijn nog wel erg aanhankelijk qua knuffelen etc. het komt regelmatig voor dat ik 3 kinderen op schoot heb liggen :')

Maar ze kunnen zichzelf ook goed vermaken ze hebben allemaal hun eigen kamer met eigen pc etc. en we wonen letterlijk naast het bos dus ze kunnen de energie goed kwijt qua hutten bouwen etc. Ik denk dat het wel scheelt dat er altijd wat te doen is.
pi_129928039
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:29 schreef Kyara het volgende:
oh en wat ik ook nog even wilde vertellen: dames waren gisteravond ontzettend aan het keten en kletsen in bed. Volgens mij hadden ze elkaar gemist en moesten ze nog even bijpraten. O+ O+
Hoe lief!
pi_129928068
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 06:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
dan gaan we toch maar na 4 uur wat actiever wakker maken.
Was dat jouw idee of dat van je vriend? ;)
Bedoel, jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar ik zou toch echt proberen ook vandaag nog wat meer op Noor zelf te vertrouwen.
of bedoel je niet dat je haar echt wakker gaat maken na vier uur? Een keertje 4,5 is namelijk ook echt niet zo erg.
pi_129928097
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:34 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Was dat jouw idee of dat van je vriend? ;)
Bedoel, jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar ik zou toch echt proberen ook vandaag nog wat meer op Noor zelf te vertrouwen.
of bedoel je niet dat je haar echt wakker gaat maken na vier uur? Een keertje 4,5 is namelijk ook echt niet zo erg.
Ik dacht exact hetzelfde... :@
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:38:40 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129928121
Beiden Coco :). Maar alleen indien nodig. En dan nog in de vorm van hydrofiel weghalen oid. Tot dusver doet ze het zelf. Heb wel 3 druppeltjes olie door de melk gedaan net omdat ik het idee had dat ze wat last kreeg van het niet poepen. Nu ff afwachten :7.

En ik heb net een heel klein restje melk dat over was, niet gewogen :'( *kras*

En LB, ja samen zou wel optie zijn, maar ik weet niet zo goed met wie :@.

Nu lijk ik wel heel sneu _O-
pi_129928175
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:36 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik dacht exact hetzelfde... :@
Ik ook :Y
Maar niet gewogen XM, ook top. Viel het mee?
Je zou met je vriend kunnen gaan shoppen he ;) Familie-uitje!

Kyara ik smelt echt bij het idee dat ze daar zo liggen te beppen over alle dieren van de dierentuin!! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:43:32 #166
381212 Gulara
From the future
pi_129928176
Disclaimer. Kwisted ik gebruik nu even jouw quote maar het is meer een algemene frustratie en heeft dus niks met jou specifiek te maken.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:02 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Maar ik voel me dan altijd bezwaard .
Het valt me altijd op dat 'je bezwaard voelen' (schuldig kan ook trouwens) echt zo'n moedersding is.
Vaders, artsen, profvoetballers, circusartiesten, studenten, topmanagers, panfluiters, ... Geen van allen kunnen ze zich zo bezwaard/ schuldig voelen als moeders.
Moeders lijken zich altijd maar schuldig te (moeten) voelen om van alles. Niet in de laatste plaats aangemoedigd door andere moeders die dingen anders aanpakken (duuh) en een oordeel hebben over andere moeders.
Ik probeer er zelf zo veel mogelijk voor te waken om me niet schuldig te voelen over m'n acties. Ik vind schuldgevoel namelijk net zo'n slechte raadgever als angst. Nee misschien nog wel een slechtere.
Ik gun mijn kind een moeder die achter haar keuzes staat en zich tevreden voelt met haar keuzes en beslissingen.
Dus of je kind nou aan de borst hangt tot ver in de kleuterleeftijd of je vanaf dag één besluit om kunstvoeding te geven, of je je carrière aan de wilgen hangt om lekker thuis te blijven of juist een carrière begint om lekker aan het werk te gaan, of je hele dagen binnen zit te cocoonen of stad en land afreist, of, of, of...
Maakt allemaal niks uit zolang je het maar Nooit doet uit schuldgevoel, maar gewoon omdat de keuze die jij maakt je een goed gevoel geeft.

Want vrijwel alle kinderen worden wel groot. Ook de kinderen met moeders met schuldgevoel. Maar wat een bofferd ben je als kind als je moeder lekker in d'r vel zit!
*O*
pi_129928209
Amen!
pi_129928214
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:

[..]

Het valt me altijd op dat 'je bezwaard voelen' (schuldig kan ook trouwens) echt zo'n moedersding is.
Vaders, artsen, profvoetballers, circusartiesten, studenten, topmanagers, panfluiters, ... Geen van allen kunnen ze zich zo bezwaard/ schuldig voelen als moeders.
[..]

Ik ben het wel met je eens, maar ik kom niet verder dan me niets aantrekken van dat gevoel. Zoals naast het oppassen een dag naar de gastouder. Mijn gevoel zegt "eh, jullie zijn allebei thuis 8)7 " en dan leg ik dat naast me neer en regel ik het toch. Dat gevoel zakt vanzelf, denk ik dan.
Dat geldt ook voor oppassen, hem in de box laten liggen als ik even een half uur moet bellen, dat soort dingen. Ik doe het allemaal wel, maar dat gevoel komt altijd even hallo zeggen (en zakt dan inderdaad snel weg ^O^)

Oh en Logi ik kan me dat wel voorstellen ja! Eentje is een hele verandering, twee ook, maar drie is dan misschien wel een iets kleinere stap. Maar drie zie ik het sowieso niet gebeuren :o (maar je weet het nooit he? ;) )
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:48:30 #169
381212 Gulara
From the future
pi_129928244
Ooh ik was volledig offtopic met m'n relaas zie ik. :')

Enniewees:

LB *O*

De kletsende meiden van Kyara. *;

De grote jongens van Logi. 8-) 8-) 8-) En probeer je ons nou allemaal na een evt tweede, een derde en een vierde aan te praten! :o

XM niet gewogen! Super! Ik zou lekker ergens een taartje gaan eten! *O*

En wij hebben lekker de hele middag in het zonnetje in het park gelegen. BBQ, biertjes, vrienden, Pi lekker op een kleed en nog een uur in z'n wagen geslapen. Het was zo'n heerlijke middag dat ik er gewoon moe van ben. :o
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:50:16 #170
381212 Gulara
From the future
pi_129928267
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:46 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, maar ik kom niet verder dan me niets aantrekken van dat gevoel. Zoals naast het oppassen een dag naar de gastouder. Mijn gevoel zegt "eh, jullie zijn allebei thuis 8)7 " en dan leg ik dat naast me neer en regel ik het toch. Dat gevoel zakt vanzelf, denk ik dan.
Dat geldt ook voor oppassen, hem in de box laten liggen als ik even een half uur moet bellen, dat soort dingen. Ik doe het allemaal wel, maar dat gevoel komt altijd even hallo zeggen (en zakt dan inderdaad snel weg ^O^)

Oh en Logi ik kan me dat wel voorstellen ja! Eentje is een hele verandering, twee ook, maar drie is dan misschien wel een iets kleinere stap. Maar drie zie ik het sowieso niet gebeuren :o (maar je weet het nooit he? ;) )
Dat bedoel ik ook. Gewoon een dikke vinger naar dat eeuwige schuldgevoel. :6 o|O ~O>
pi_129928297
Suiker ik denk dat jullie het zo erg goed doen, en sowieso altijd doen wat bij jullie als persoon en qua gevoel past.

Gulara klinkt gezellig!
En nee 5! :P
pi_129928412
quote:
Disclaimer. Kwisted ik gebruik nu even jouw quote maar het is meer een algemene frustratie en heeft dus niks met jou specifiek te maken.

[..]

Moeders lijken zich altijd maar schuldig te (moeten) voelen om van alles. Niet in de laatste plaats aangemoedigd door andere moeders die dingen anders aanpakken (duuh) en een oordeel hebben over andere moeders.
Ik probeer er zelf zo veel mogelijk voor te waken om me niet schuldig te voelen over m'n acties. Ik vind schuldgevoel namelijk net zo'n slechte raadgever als angst. Nee misschien nog wel een slechtere.
Ik gun mijn kind een moeder die achter haar keuzes staat en zich tevreden voelt met haar keuzes en beslissingen.
Dus of je kind nou aan de borst hangt tot ver in de kleuterleeftijd of je vanaf dag één besluit om kunstvoeding te geven, of je je carrière aan de wilgen hangt om lekker thuis te blijven of juist een carrière begint om lekker aan het werk te gaan, of je hele dagen binnen zit te cocoonen of stad en land afreist, of, of, of...
Maakt allemaal niks uit zolang je het maar Nooit doet uit schuldgevoel, maar gewoon omdat de keuze die jij maakt je een goed gevoel geeft.

Want vrijwel alle kinderen worden wel groot. Ook de kinderen met moeders met schuldgevoel. Maar wat een bofferd ben je als kind als je moeder lekker in d'r vel zit!
*O*
Wat een goeie post, zo out of the blue! *O*
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:04:33 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129928454
quote:

[..]

*O*
*O*

Voor jou O+ :

SPOILER
pi_129928573
Noa mag 2x per dag een half uurtje baby tv, 's ochtends en 'savonds tijdens het koken.
Ze zit er net voor, en ik had op mijn ipad een muziekje opstaan, zit mevrouw mij de hele tijd nors aan te kijken, doe ik het geluid uit begint ze te lachen en kijkt weer verder :')
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:13:12 #175
381212 Gulara
From the future
pi_129928590
Spees! *;

pi_129928597
Gulara *; Spees
pi_129928605
quote:

[..]

*O*
Goed stuk, maar het helpt dan wel als je je keuzes ook daadwerkelijk met je gevoel maakt (denk ik). Kan me goed voorstellen dat je je anders toch schuldig kunt 'voelen', ook achteraf.
pi_129928608
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:08 schreef Suikertante het volgende:
Krijg steeds meer respect voor de moeders met meer dan één kind trouwens :@ Ik ga steeds meer twijfelen of eentje niet genoeg is..
+1 :@ Ik lees ook echt iedere keer met verbazing dat dames hier al aan een 2e denken/ bezig zijn. Vind ik geweldig leuk hoor, maar niet voor mij!

quote:
Ohhh dit vind ik echt om te smelten O+ O+ O+

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:48 schreef Gulara het volgende:
Ooh ik was volledig offtopic met m'n relaas zie ik. :')

En wij hebben lekker de hele middag in het zonnetje in het park gelegen. BBQ, biertjes, vrienden, Pi lekker op een kleed en nog een uur in z'n wagen geslapen. Het was zo'n heerlijke middag dat ik er gewoon moe van ben. :o
t Was n mooi relaas :Y en wat een fijne middag *O*

Logi je moet ook wel mee kijken natuurlijk :D wij hebben geen babytv maar toevallig zit dit een paar dagen onder het proefkanaal. Dus heb meteen alles opgenomen 8-) L is vooral fan van Peppa Pig, hij lacht zich suf om haar.

Wahhaha dames die foto's
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:20:13 #179
381212 Gulara
From the future
pi_129928683
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:13 schreef Suikertante het volgende:
Gulara *; Spees
[ afbeelding ]
Die zag ik niet aankomen! :o
Liefdesbaby. O+
pi_129928685
Fieder, wij hebben ons pakket voor de babytv uitgebreid omdat we te lui zijn om van alles te downloaden etc. :') Noa is helemaal gek van Tulli en het molenliedje dan is het hardop lachen of meebrabbelen O+
Sommige vind ze echt niet leuk en dan gaat ze mopperen :D

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 10:21:29 ]
pi_129928733
quote:

[..]

*O*
O+
in koor!
Noooooooon Rien de rieeennnnnnn...

:)
pi_129928741
Edith O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:24:58 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129928743
*proest*

@suiker&mignonne _O-
pi_129928788
psssst

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 10:29:07 ]
pi_129928989
quote:

[..]

*O*
Je geeft me stof tot nadenken. Wat kun je dat goed beschrijven zeg! Ik voel me niet direct aangesproken door je post, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik er in uitblink :)

*proest* Spees, Gulara en Suiker _O-

En Mignonne :D dat liedje past er inderdaad goed onder _O-
pi_129929262
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb net een heel klein restje melk dat over was, niet gewogen
*O* Goed zo :Y Weet hoe lastig het is voor jou.

Dacht overigens dat je met actief wakker maken bedoelde dat je haar echt ging oppakken enzo. Dan nog is het uiteraard jullie eigen beslissing, maar was gewoon beetje mee aan het denken. Hydrofiel wegpakken enzo lijkt me prima overigens :)
pi_129929594
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:03 schreef Mineola het volgende:

[..]

17 pagina's later toch nog even hierop terug komen... Ik vind dingen met zn drieën inderdaad ook leuker. Hoef echt geen dagje met z'n tweeën naar een pretpark, ga liever met zn drieën iets doen. Wat Son ook zegt, we hebben nu eenmaal een klein kind op dit moment, mijn/ons leven komt wel weer.

Neemt niet weg dat ik merk dat ik nu dus wel de behoefte krijg om ook eens een paar uurtjes samen iets buitenshuis doen, eten of film of zo. Lunchen met kind doen we regelmatig, maar dan is een van ons met hem bezig. (bij jullie niet dan?!)

Maar goed, er zijn vast wel oplossingen te bedenken, maar als ik die niet wil moet ik ook niet zeiken.
Als het op de opvang niet zo soepel loopt, is het extra lastig idd -O-. I. vind het super op de opvang en ik hoor maar zelden dat het niet zo lekker ging. Dan is hij meestal ook wat ziekig.

Bij ons mag je ook dagen inhalen als je bijvoorbeeld op vakantie bent geweest of afwezig door ziekte. Omdat mijn lief 1x per 2 weken op vrijdag vrij is en ik sowieso op vrijdag, plannen we zo'n extra dag als we samen sowieso al vrij zijn. Kost het ons ook geen vrije dagen!

Zeker toen we zware nachten hadden, deed het ons erg goed. Nu hebben we er minder behoefte aan, omdat we ook meer tijd voor elkaar hebben als we met z'n drieën weggaan. I. speelt meer zelfstandig, zeker nu hij loopt kunnen we hem iets meer vrij laten dan. We zijn dan niet meer continu met hem bezig zeg maar.

Ik hoop dat het voor jou binnenkort ook makkelijker gaat! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:22:45 #188
381212 Gulara
From the future
pi_129929736
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
in koor!
Noooooooon Rien de rieeennnnnnn...

[ afbeelding ]
_O_

Pi is trouwens helemaal weg van je labeltjesdoekje wat je destijds hebt meegestuurd. Samen met z'n speen een succesnummer om in de wagen te slapen. O+
pi_129929986
quote:
O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129930135
Oh en nog een toevoeging Mineola, ik vond het rond de 8-9 maanden ook wat benauwend allemaal. Ik had me voorgesteld dat ik dan meer tijd voor mezelf zou hebben, de mini meer andere dingen zou eten en drinken en de bv minder nodig had. Maar dat was niet zo. Ik baalde daar wel van, maar dacht precies als jij: eigen keuze waar ik 100% achter sta en het is maar relatief kort. Na de 10 maanden sloeg het om en rond de 12 maanden zou ik wel een dag weg kunnen zonder kolven en zorgen of hij wel genoeg eet en drinkt. Het simpele feit dat het kán, maakt al dat ik er minder behoefte aan heb. Samen weggaan is ook makkelijker, omdat de mini dan ook water drinkt en geen bv nodig heeft (waar hij in het openbaar geen rust voor heeft en eerder dus te weinig dronk). Dat geeft mij veel meel vrijheid en lucht :Y.

Het is nu eindelijk zoals ik het me al die tijd had voorgesteld hoe het zou zijn O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:43:31 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129930213
Potver, wat gaan jullie weer hard! Tijdens mijn (uitgebreide weekend)ontbijt!

Nog een welgemeend _O_ voor het relaas van gulara! Een ^O^ voor XM! Een _O- voor Noa en een *; voor D&J!
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:57:03 #192
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129930514
Smakelijk LB! Lekker uitgeslapen na de ochtendvoeding? Fieder hoe gaat het met het slapen van L ondertussen?

quote:
Zo lief O+ ! Hoe ziet dat keten eruit?

Phaidra fijn dat het nu zo fantastisch is! En kan me wel voorstellen dat alleen al dat je niet meer iedere 3 uur thuis hóeft te zijn rust geeft.

Hier geen nieuws. Ik ben benieuwd hoe Silvijn er tegenwoordig uitziet want we kijken voortaan/nog steeds alleen nog tegen dit aan:

SPOILER
Ben aan het wachten tot hij wakker wordt, gaan we lekker een stuk wandelen in de zon.
  zondag 11 augustus 2013 @ 12:01:16 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129930605
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Smakelijk LB! Lekker uitgeslapen na de ochtendvoeding?
Ja! E heeft bij mij in bed nog tot ca 9:30 liggen drinken, en bleef slapen toen ik opstond. Dus overgeheveld naar de wieg en daar heeft ze nog een uur geslapen :o O+

quote:
Hier geen nieuws. Ik ben benieuwd hoe Silvijn er tegenwoordig uitziet want we kijken voortaan/nog steeds alleen nog tegen dit aan:

SPOILER
_O- O+
pi_129930724
Thanks Phaidra, lief! het gaat ook al veel beter nu, want meer eten en drinken dan alleen bv. Meneer zit nu alleen even in een sprongetje, dus het slechte slapen en gejengel is vergelijkbaar met de eerste maanden en dat trek ik even niet zo best geloof ik :@

Hier trouwens ook dat vakantiedagen kunnen worden ingehaald (mits binnen drie weken ervoor of erna, en indien plek). LB, ook gewoon doorbetalen hier trouwens!
Man en ik zijn alleen niet dezelfde dagen vrij, dus dat wordt dan toch schuiven. Maar ik vind vooral dat drie dagen per week elders al genoeg. Ik wil niet dat hij meer dan de helft van de week bij een ander is, ook niet omdat mama even tijd voor zichzelf wil. Die tijd heb ik namelijk best wel, 's avonds en op m'n werkdagen. En nu hou ik er over op

Je laatste zin O+ wat heerlijk! Geniet ervan!

Suikertante, jij werkt vanuit huis dus wegbrengen vind ik in geval heel logisch. Ik kan echt niet thuiswerken met kind erbij.
pi_129930840
Die eend :') _O-

Och jongens, ik heb net een piepklein babietje besnuffeld en ik rammel toch niet zo erg als ik dacht :@ Ik wist meteen weer hoe zwaar het ook alweer was, die eerste periode van aan elkaar wennen en van voeding naar voeding gaan. En het is nu zoooo gemakkelijk allemaal!
pi_129930979
Een vriendin is nu 36wk zwanger en ben zooo vervangend zenuwachtig :')
pi_129931104
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:12 schreef Mangostine het volgende:
Die eend :') _O-

Och jongens, ik heb net een piepklein babietje besnuffeld en ik rammel toch niet zo erg als ik dacht :@ Ik wist meteen weer hoe zwaar het ook alweer was, die eerste periode van aan elkaar wennen en van voeding naar voeding gaan. En het is nu zoooo gemakkelijk allemaal!
Nou he.. kun je nagaan dat ik dat met 2,5 maand al had. Dat baby'tje leek zó klein en kwetsbaar, dat gehuil ging echt door merg en been, F leek ineens een hele grote stoere relaxte vent! O+
pi_129931184
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Fieder hoe gaat het met het slapen van L ondertussen?
De ene keer beter dan de andere. Soms leg ik hem weg en is hij met zingen, kusjes enz binnen een kwartier weg. De afgelopen dagen wil hij steeds niet slapen, sta soms n halfuur over zn ledikant gebogen. Inmiddels weet ik dat het dan ook niet meer gaat lukken. Dus dan maar weer naar beneden tot het tijd is voor de volgende fles. Hij valt dan drinkend in slaap en ik leg hem slapend weg. Dan maar weer even de makkelijke weg. :@

Silvijn met zijn eend O+ wil hij hem ook mee naar buiten? :P
pi_129931230
M doet dat trouwens ook met zijn eendje als ie in bad zit! Zou het iets instinctiefs zijn? :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 12:29:40 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129931246
Niks mis met de makkelijke weg Fieder! :*
pi_129931353
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:29 schreef LadyBlack het volgende:
Het voelt ook veel fijner zo, dat gehuil komt zo hard bij me binnen.
Maar ergens in mn achterhoofd zit n vervelend stemmetje dat zegt dat hij nu zelf in slaap zou moeten vallen. En dat als ik hem dat nu niet leer dat het voorlopig niet meer gaat lukken ook.
Maandenlang heb ik RRR gedaan, met wakker worden, voeden in die volgorde. Daar stop ik nu opeens mee. Best moeilijk...
pi_129931962
Poeh, wat duurt een ochtend lang als je om 5.45 opstaat (en daarvoor om 0.00, 1.15, 2.15 en 4.00 wakker was door baby)... :Z

Heb net vlug bijgelezen, en zag vooral geweldige foto's van Silvijn, een superpost van Gulara en las over twee kleine meisjes van Kyara die samen keten O+

Mineola, ik denk dat het meeste al is gezegd! Ik vind het ook lastig baby uit te besteden, maar heb nu het geluk dat ik door studie nog heel veel thuis ben waardoor ik haar veel zie. Heb veel mensen om me heen die graag een keer overdag zouden oppassen, maar daar heb ik nog helemaal geen gebruik van gemaakt, overdag vind ik het veel te leuk als ze er gewoon altijd bij is en doen we met zn drieën dingen.

Ik mis dus alleen de avondjes en festivallen buitenshuis met z'n tweeën, daarvoor hebben we nu 2 avonden bij ons thuis familie laten oppassen en 1 nachtje uit logeren gedaan. Ze slaapt zelden door, maar bij de logeerpartij wel! Dat was wel fijn. Voor de rest hebben we dus de keuze gemaakt vanaf 6 maanden ook incidenteel poedermelk te geven, wat het voor mij allemaal iets makkelijker maakte. Maar snap dat dat een heel grote keuze is.

Nouuuuu mijn baby gaat hopelijk zo slapen en dan ga ik aan mn scriptie werken misschien ook héél even op de bank liggen ;)
pi_129931982
Oja, poept jullie baby ook al-tijd een seconde nadat je een schone luier hebt gegeven? Ik vind het flauw!
pi_129932022
Fieder dit ken ik wel, maar je kunt altijd weer iets anders proberen. En al zou het dan wat langer duren, dat is toch geen ramp? Ik doe nog steeds RRR en ook hier sinds een week lichte chaos. Slaapt hij een paar keer zelf in, daarna is het weer een paar keer brullen en heeft hij wat hulp nodig. Nu twijfel ik of hij niet te moe is als we de fles geven en of we het schema niet om moeten gooien en hem meteen moeten voeden als hij wakker is. Ik ben wel nog steeds fan van het houvast van een schema.
Hij ook denk ik, want toen we gisteravond die voeding hadden uitgesteld kwam hij vannacht twee keer ;')
pi_129932035
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:54 schreef Olf het volgende:
Oja, poept jullie baby ook al-tijd een seconde nadat je een schone luier hebt gegeven? Ik vind het flauw!
Tijdens de fles :Y
  zondag 11 augustus 2013 @ 12:57:25 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129932087
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:54 schreef Olf het volgende:
Jep!

Zojuist heb ik voor het eerst ook het lakentje moeten verschonen omdat het in bed erlangs liep :')

Jaja, u leest het goed; ze lag alweer in haar bedje, boven!! Ze werd hier beneden op mijn arm steeds wakker als mn vriend langsliep.
pi_129932125
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:55 schreef Suikertante het volgende:
Fieder dit ken ik wel, maar je kunt altijd weer iets anders proberen. En al zou het dan wat langer duren, dat is toch geen ramp? Ik doe nog steeds RRR en ook hier sinds een week lichte chaos. Slaapt hij een paar keer zelf in, daarna is het weer een paar keer brullen en heeft hij wat hulp nodig. Nu twijfel ik of hij niet te moe is als we de fles geven en of we het schema niet om moeten gooien en hem meteen moeten voeden als hij wakker is. Ik ben wel nog steeds fan van het houvast van een schema.
Hij ook denk ik, want toen we gisteravond die voeding hadden uitgesteld kwam hij vannacht twee keer ;')
Ja eigenlijk is het voeden na wakker worden, dat heb ik dus braaf gedaan. Maar zn slaaptijden veranderen nu ook dus het kan eigenlijk niet meer.

LB wat fijn dat ze boven kan slapen *O* of vind je t eigenlijk niet zo fijn? Jammer van t lakentje :')
pi_129932252
Spees!! :D _O- _O- O+

quote:
Alleen maar goed om te merken, toch? :Y

Ik vind het nu trouwens 'zwaarder'* dan in het begin. Saar was super makkelijk als baby, en sliep prima. Ze is nog steeds heel makkelijk en lief, maar ze is ook ontzettend actief en ondernemend. Dus als zij wakker is, ben je wel veel met haar bezig. Zelfs als ze lief alleen zit te spelen, je houdt haar toch met een scheef oog in de gaten. En aangezien ze steeds langer/meer wakker is dan vroeger, zijn er steeds meer & langere perioden dat je met haar bezig bent.

*'zwaarder' bij gebrek aan een betere term. Het is nu meer werk/kost meer energie, dat bedoel ik eigenlijk. Tegelijkertijd vind ik het overigens óók (nog) leuker. Want interactie, eigen persoontje, heel vrolijk, moeten altijd om/met haar lachen, etc, etc.

En bezig zijn met Saar vind ik overigens niet erg, alleen maar leuk :Y Maar kost wel meer energie, want veel meer bezig zijn.
pi_129932384
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:29 schreef LadyBlack het volgende:
Precies! :Y
pi_129932452
Haha het is duidelijk hoor Coco :D
Kan het me ook goed voorstellen, zeker als ze gaan kruipen en lopen enzo!

Spees ik had nog niet gereageerd op Silvijn de eendenslobberaar: ^O^ _O-
pi_129932475
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Jep!

Zojuist heb ik voor het eerst ook het lakentje moeten verschonen omdat het in bed erlangs liep :')
Toch altijd speciaal he, als je baby iets voor het allereerst doet :+

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik vind het nu trouwens 'zwaarder'* dan in het begin. Saar was super makkelijk als baby, en sliep prima. Ze is nog steeds heel makkelijk en lief, maar ze is ook ontzettend actief en ondernemend. Dus als zij wakker is, ben je wel veel met haar bezig. Zelfs als ze lief alleen zit te spelen, je houdt haar toch met een scheef oog in de gaten. En aangezien ze steeds langer/meer wakker is dan vroeger, zijn er steeds meer & langere perioden dat je met haar bezig bent.

Dat heb ik ook echt heel erg! Die eerste 4 maanden waren zoooo chill. Ze sliep veel overdag, ik kon dr gewoon 10 minuutjes laten liggen en zelf iets anders doen, rustig douchen ofzo. Nu moet ik haar echt veel meer in de gaten houden, heeft ze veel meer een eigen mening en is ze regelmatig op slooppad ;)

Vind het ook juist heel leuk dat het veel meer een persoonlijkheid wordt, en heel fijn dat ze zich zo goed ontwikkelt, maar ik krijg zelf zeker minder gedaan.
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:09:48 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129932511
Fieder, er komt vast een nieuw schema, dat ook tijdelijk is. Gewoon doen wat op dit moment werkt lijkt me!
pi_129932580
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:08 schreef Suikertante het volgende:
Haha het is duidelijk hoor Coco :D
Kan het me ook goed voorstellen, zeker als ze gaan kruipen en lopen enzo!
Ben altijd bang dat mijn posts verkeerd gelezen worden :@

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:08 schreef Olf het volgende:

[..]

Toch altijd speciaal he, als je baby iets voor het allereerst doet :+

[..]

Dat heb ik ook echt heel erg! Die eerste 4 maanden waren zoooo chill. Ze sliep veel overdag, ik kon dr gewoon 10 minuutjes laten liggen en zelf iets anders doen, rustig douchen ofzo. Nu moet ik haar echt veel meer in de gaten houden, heeft ze veel meer een eigen mening en is ze regelmatig op slooppad ;)

Vind het ook juist heel leuk dat het veel meer een persoonlijkheid wordt, en heel fijn dat ze zich zo goed ontwikkelt, maar ik krijg zelf zeker minder gedaan.
Dat slooppad inderdaad :') :+
pi_129932625
Even mijn boze baby spammen :7

http://instagram.com/p/c3uimYMhvc/
pi_129932950
Wat een mooie ogen! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:23:22 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129933033
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:12 schreef Logician het volgende:
Even mijn boze baby spammen :7

http://instagram.com/p/c3uimYMhvc/
Ook boos is ze prachtig! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:29:22 #217
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129933253
Die ogen!!!

wat een schatje!
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:52:47 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129934323
Vraagje he; moet ik nu nog steeds opletten dat E op de zijkant van haar hoofd ligt? Ze gaat namelijk zelf met dr hoofd recht liggen. Ze is 4 maanden oud en heeft tot nu toe een prima symmetrisch hoofdje.
pi_129934505
Ik ben daar op een gegeven moment mee opgehouden, rond 3 maanden denk ik? Mijne had wel een lichte afwijking, maar dat was verwaarloosbaar. Op een gegeven moment was het niet meer echt te beïnvloeden, had ik het idee, omdat ze heel veel bewoog.

Waar het de eerste paar keer op het CB nog uitgebreid bekeken werd, is dat daarna ook niet meer gedaan. Ik zou het dus langzaamaan los laten, vooral omdat er tot nu toe niets aan de hand is geweest bij E. :).
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:59:53 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129934800
Het is meer dat ik er eigenlijk nooit op hoefde te letten omdat ze zelf altijd op 1 oor ging liggen, en nu ineens op dr achterhoofd :D
pi_129934861
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:59 schreef LadyBlack het volgende:
Het is meer dat ik er eigenlijk nooit op hoefde te letten omdat ze zelf altijd op 1 oor ging liggen, en nu ineens op dr achterhoofd :D
Alleen maar goed voor de afwisseling ;)
pi_129936240
Tijd voor de bram van de dag:

En omdat ik gister niets had:

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:31:05 #223
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129936360
Wat een knapperd Tico! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_129936410
Verliefd...
pi_129936541
Bram O+
*poef* nu is het weg
pi_129936627
Jaaaaaa L rolde op zn buik *O*
pi_129936641
Noa en Bram O+
pi_129936712
Noa en Bram zouden echt een goed stel zijn <3
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:45:20 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_129936878
Valt Bram ook op wat oudere meisjes? Dan heb ik Anouk in aanbieding! Wat en vreselijk mooi kereltje Tico!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_129937008
Bram wordt een hartenbreker denk ik :D :D

Maar pas na zn pubertijd ofzo. T ventje moet het helaas niet van zn ouders hebben qua huid. Hij heeft best wel last van babyacne, en dat blijkt toch een teken te zijn dat hij gewoon in de pubertijd waarschijnlijk hetzelfde lot zal ondergaan als papa en mama..
pi_129937249
Is dat zo van die acne? Dan heb ik nu al medelijden met Luukkie...
*poef* nu is het weg
pi_129937313
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:54 schreef kaatjejannie het volgende:
Is dat zo van die acne? Dan heb ik nu al medelijden met Luukkie...
Ja is had er eens op zitten zoeken, het schijnt een teken te zijn van een slechte huid. Ik zat er als puber goed onder en J ook heb ik me laten vertellen.. :(
  zondag 11 augustus 2013 @ 15:00:58 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129937507
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:37 schreef Fieder het volgende:
Jaaaaaa L rolde op zn buik *O*
*O*

Noa O+

Bram O+
pi_129937533
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja is had er eens op zitten zoeken, het schijnt een teken te zijn van een slechte huid. Ik zat er als puber goed onder en J ook heb ik me laten vertellen.. :(
SPOILER
*poef* nu is het weg
pi_129937553
Wat een mooierd is Bram toch, doe jij aan uithuwelijken Tico? O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 15:03:51 ]
pi_129938080
KJ arm schaap! Zijn dat geen pokken meer?
En Bram lijkt wel rood! :o
Ik werd altijd verliefd door de puisten heen hoor, dat komt wel goed met die mannen!

Oh en Fieder! *O*

Ik heb net in de duim van F geknipt met de knipper, dus een bloedend blaartje. Maar hij was troostbaar gelukkig, zelfs zonder troostfles. :'(
  zondag 11 augustus 2013 @ 15:18:10 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129938182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:33 schreef danic het volgende:

Bhahahaha... XD moest echt ff hardop lachen!
Hier ook zo'n man, alhoewel sinds ik zwanger ben geweest het aardig gelijk getrokken is qua geheugen en hij soms dingen beter onthoudt dan ik :') :7

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:36 schreef Gulara het volgende:
Ooh poepen. Wij waren gisteren in de stad. Kind gevoed en verschoont. En ik had em even op schoot terwijl vriend schoenen aan het passen was.
Ik ruik iets. Check. Ja poep dus. Terug naar de babyroom. Kind tot z'n nek onder de poep. Bij het verschonen valt me opeens op dat mijn shirt ook niet ongeschonden is. :r

De gedachte dat ik door een poepiechic winkelcentrum (denk Chanel, LV, Max Mara) met poep op m'n shirt heb gelopen vond ik wel ironisch. :D

Disclaimer. We zijn dus kei arm hè, dus als we al een voet over de drempel over in een van die winkels zetten zijn we al failliet. :') Maar we maken graag gebruik van de babyruimte met comfy leren fauteuils. :7
Nice :7 poepen bij Chanel! :D

Logi omg!!! Wat gaaf!! O+ :* pff ben gewoon wel een beetje jaloers hoor :@

Mineola jeez wat een muts daar op het KDV zeg.. daar zou ik ook pissig van worden hoor :X

Coco whaha eindelijk een eethoek?! :D tofff

Oh trouwens, voor degenen van wie de baby's al tanden hebben; wanneer kwam de eerste? :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129938368
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:15 schreef Suikertante het volgende:
Ik werd altijd verliefd door de puisten heen hoor, dat komt wel goed met die mannen!

Oh en Fieder! *O*

Ik heb net in de duim van F geknipt met de knipper, dus een bloedend blaartje. Maar hij was troostbaar gelukkig, zelfs zonder troostfles. :'(
Ahhh ;( kan gebeuren maar toch...
KJ en Tico, L had ook zo'n last van babyacne. Balen dat dat een voorbode kan zijn
pi_129938373
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 15:15 schreef Suikertante het volgende:

Oh en Fieder! *O*

Dit was Luuk toen hij 2 weken oud was.... Zo'n 8 maanden geleden.
*poef* nu is het weg
pi_129938396
Ja die haarkleur blijft vaag van Bram. Hij is lang zo blond niet als de meiden. Rood zit in de familie... Maar als ik nu naar m kijk dan is hij een soort donkerblond.
pi_129938417
Bram heeft nog steeds babyacne hè?
pi_129938457
Bij Luuk is het hele erge nu over. Maar hij heeft eigenlijk wel steeds 2 of 3 pukkels op zijn gezicht.
*poef* nu is het weg
pi_129938894
KJ ik keek niet goed, maar hij lijkt ook nog steeds wel heeeeeel erg op baby-L zeg! :o

Die acne van de eerste maand is toch van jouw hormonen?
pi_129938971
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Tijd voor de bram van de dag:

[ afbeelding ]

En omdat ik gister niets had:

[ afbeelding ]
Wow, wat een ogen O+.
  zondag 11 augustus 2013 @ 15:57:00 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129939919
LB, lekker zeg zo'n ochtend! En fijn dat ze weer in haar bed geslapen heeft...

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:07 schreef Mineola het volgende:
Thanks Phaidra, lief! het gaat ook al veel beter nu, want meer eten en drinken dan alleen bv. Meneer zit nu alleen even in een sprongetje, dus het slechte slapen en gejengel is vergelijkbaar met de eerste maanden en dat trek ik even niet zo best geloof ik :@

Suikertante, jij werkt vanuit huis dus wegbrengen vind ik in geval heel logisch. Ik kan echt niet thuiswerken met kind erbij.
Zou dat de -verlate- 8,5 maandensprong kunnen zijn? Ik las dat die behoorlijk pittig kan zijn, met héél slecht slapen. Succes ermee iig. Thuiswerken met baby, ik doe het wel (moet wel) maar dat is wel echt lastig af en toe. Dan ben je afhankelijk van de slaapmomenten en dan zit je net lekker in je werk en dan moet je er weer mee stoppen.
quote:
Dat lijkt me ook echt super pittig, zou ik wel een beetje tegenop zien i.c.m. dreumes of peuter. Kan me voorstellen dat het je weer ff bekend voorkomt bij een kraambezoek..
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:27 schreef Fieder het volgende:

[..]

De ene keer beter dan de andere. Soms leg ik hem weg en is hij met zingen, kusjes enz binnen een kwartier weg. De afgelopen dagen wil hij steeds niet slapen, sta soms n halfuur over zn ledikant gebogen. Inmiddels weet ik dat het dan ook niet meer gaat lukken. Dus dan maar weer naar beneden tot het tijd is voor de volgende fles. Hij valt dan drinkend in slaap en ik leg hem slapend weg. Dan maar weer even de makkelijke weg. :@

Wat anderen ook zeggen: makkelijke weg is soms ook prima. En zeker als hij zo beter aan zijn slaap toekomt en jij daardoor ook relaxter bent. Je kan het steeds opnieuw proberen toch, na een tijdje? Badeend gaat wel vaak mee ja, als we m niet vergeten :+

Balen suiker dat F zich vannacht twee keer meldde. Wel fijn dat je oorzaak en gevolg zo duidelijk ziet :) knippen in zn vingertje is wel sneu ;( heelt wel heel snel he, bij die kleintjes.

Coco ik snap wat je bedoelt, ook zonder je disclaimer :+ het is wel hectisch he (en hartstikke leuk) zo'n actieve baby! En yay van je eethoek!

Had over het poepchique poepincident van Gulara's Pi heen gelezen maar dankzij de quote van Enfermera nog even om gelachen :D

Die foto van in het begin ziet er sneu uit KJ, gelukkig dat het ergste wel voorbij is!

Succes met je scriptie, Olf!!
pi_129941216
Noa O+ en Bram O+ Mooie blauwe ogen hebben ze allebei! Nin haar ogen zijn nog aan het verkleuren, het is echt ondefinieerbaar welke kleur ze nu zijn! Ben ook nieuwsgierig naar wat het gaat worden. Groen of lichtbruin?!

KJ, agossie :*

Hier wordt altijd netjes binnen de lijntjes en ook niet vlak na de verschoning gepoept! En ze poept ook maar ca. 1x in de 4 dagen.

Silvijn O+ Zelfs met, of dankzij ;), eend is ie nog zo knap!

Ennnnn, we hebben klaprozen uit Nin haar geboortekaartje:
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:24:55 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129941507
Oh tof belle!! O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:28:58 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129941759
Heel gaaf Belle!! Het is een hele mooie :) Leuk idee dat er nu heel veel mensen zijn die thuis Nin's klaproos hebben.

Vraagje: S knaagt constant aan de rand van zijn bedje en aan de rand van de box. Heeft vaak allemaal witte verfstipjes op zijn gezicht daardoor. Niet echt een fijn idee vind ik. Kan het ook niet helemaal voorkomen omdat hij zelf steeds in zijn bed gaat staan. Weet iemand of die IKEA verf (daar komt t bedje vandaan) daarop gemaakt is? Of een goed idee om het tegen te gaan?
pi_129941870
Kijk eens wat een mooie tandjes O+ Het lijken er 4 maar het zijn er 2
SPOILER
Belle wat gaaf!!
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:35:07 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129942113
Fieder nice!! Mooie tanden :D Hier nog geen bal hoor :') We moeten half aug naar de tandarts, even voor een gebitje vragen :7

Logi wat een schatje O+ Ben je ff gaan volgen op instagram! :@ :D

Zo, ben weer lekker thuis na een dagje werken. Mevrouw wil hier al gaan staan maar linkerbeen doet nog niet wat ze wil :+ O+
pi_129942217
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:27 schreef Fieder het volgende:

[..]

heel herkenbaar Fieder :*. Frustrerend is het hè? Sinds een paar weken kan ik mijnes wakker in bed leggen (met 13 maanden dus) en dan gaat hij zonder huilen slapen. Het ging echt plotseling, eerst viel hij al drinkend in slaap, maar opeens niet meer. In bed gelegd en hij sliep! Zonder huilen, gillen, drama, gaan zitten, staan en alles uit z'n bedje gooien.

Ik ben ervan overtuigd dat ze het doen wanneer ze er aan toe zijn. Bij de een duurt het langer dan de ander.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129942222
Jahoor Fieder, die zijn echt goed door!
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:42:22 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129942483
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij :Y. En tandjes!

Belle, wat cute! O+

Mineola, sterkte met de sprong :*.

Hier een moeilijke dag... Na de voeding om 9u kukelde madam in slaap en sliep bijna 5 uur later nog, ondanks drukke visite met twee kinderen. We (we waren het eens) hebben haar toen gewekt, dat ging zeer moeizaam, maar een tien minuten later begon ze dan toch te blèren en ging er een flinke voeding in (162cc). Maar, het is al best laat in de middag en ze zit nog maar op 430 en ze slaapt nu weer... Nu zit ik me dus echt heel zenuwachtig te maken dat ze te weinig binnen krijgt. Dat ze de 800 niet gaat halen heb ik me al bij neergelegd, maar (veel) lager vind ik echt heel a-relaxed merk ik :X.

*adem in uit zennnnnnnnn* maar ik heb het ff moeilijk ermee merk ik..

Wel poep daarnet, dat wel. Inclusief bevuiling van de vers aangetrokken romper :Y).
pi_129943031
Ik snap wel dat het voor jou niet zo voelt, maar als ze nog 70 drinkt zit ze snor he. Dat je weet dat dat feitelijk het geval is.
Ik vind het heel knap dat je 5 uur hebt gewacht met wakker maken! :*
Morgen zou het CB bellen toch, om te vragen hoe het gaat? Ik ben benieuwd wat ze dan zeggen! Ze lijkt eigenlijk genoeg te drinken uit zichzelf. Maar jou heeft het volgens mij nog maar weinig rust gegeven. Je hebt haar nu één keer wakker moeten maken toch, dit weekend? Is dat minder dan je had verwacht?
pi_129943040
XM, hier wordt ook maar 1 keer in de zoveel dagen gepoept en ik heb gemerkt dat het soms zelfs samen kan hangen met hoeveel ze drinkt. As in wanneer haar buik voller voelt, dan wil ze minder drinken, zoiets. Dus wie weet helpt de poepluier nog een beetje mee?
Verder vind ik, zo vanaf de zijlijn, dat je het hartstikke netjes doet! Merk je zelf ook al dat het ietsje makkelijker wordt om het los te laten? Eerst wilde je Noor elke keer al graag na 3-4 uur wakker maken, maar nu was het al 5 uur! Moedigt je vriend je ook een beetje aan als je jezelf onzeker voelt? Dat kan ook veel helpen, hier doet C. dat ook en mijn ouders en ik merk dat ik het dan ter plekke alweer beter even kan loslaten. :*
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:06:19 #256
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129943593
Dinsdag belt het CB... Dus nog 1 dag te gaan en morgen ben ik alleen dus dat wordt ff pittig denk ik. Tot dusver 1x ja, maar als ik het zo zie nu, dan komt daar nog wel een keer bij. Ze is gisteravond de hele avond wakker geweest en dat is ze nu aan het inhalen.

Oh liefst zou ik haar nu alweer wakker maken hoor :@. Dat is niet minder, maar dan krijg ik ruzie denk ik :'). En de aanmoediging haal ik iets meer hier vandaan. Hij steunt me wel hoor, maar maakt zich niet druk, dus snapt mij ook niet zo goed denk ik. Van m'n ouders hoef ik wat dat betreft niet zoveel te verwachten, m'n moeder vond het sowieso onzin dat we ooit wekten. "Jij sliep direct door als baby", etc etc.
pi_129943850
Dan doe ik *O* voor je! Ik vind het knap, wat ik al zei, dat je er nu al 5 uur tussen kon laten! En dat was ook mooi, want toen had ze lekker veel honger O+ Dus die kun je best aanhouden zo!
En gewoon lekker dingetjes doen met d'r, hop leg d'r in de wagen en ga een stukje lopen! Dat is fijn voor jou en ook voor haar, lekker wat frisse lucht! :* Het gaat echt hartstikke goed, kijk hoe mooi ze is!
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:24:06 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129944264
Thnx O+
pi_129944470
Fan van Bram!

En wat een hoop tandjes bij fieder! Heeft hij er last van (gehad)?

Een knuffel voor XM en haar slaapkopje. Wat belle zegt: morgen gewoon lekker wat dingetjes ondernemen. Dan zit je niet zo op de klok te kijken. Stukje wandelen of koffie gaan drinken ergens of met iemand? O en misschien heb je een bioscoop met cinemum in de buurt. Dat vond ik altijd top toen mijn baby nog echt klein was (en dus sliep).

N. is chagerijnig vandaag zeg! Maar ik lees net dat er een 8,5 maanden sprong is. En hij krijgt tanden. Dus ik vergeef het hem maar.
pi_129944758
Net verse baby op bezoek gehad. <3

Baby van 2 maanden oud, slaapt wat moeilijk zonder mama, cbarts had de moeder gezegd dat kind wel een kwartier kon huilen dan gaf hij wel op, als het een 2e zou zijn geweest had ze 30 minuten gezegd. Ik was sprakeloos.
pi_129944772
(Even verder terug gekeken, met de ipad is het lastig fokken).

Ik sluit me helemaal aan bij het comentaar op logi's baby! Wat een plaatje.

Qua hoofdplatheid ben ik gestopt met opletten vanaf een maand of 4 geloof ik. Niet dat mijne kans op een plat hoofd had, want die wilde toch alleen maar op z'n buikje op mij slapen (of eigenlijk gewoon wonen). Dus qua intensiviteit (mooi brugetje al zeg ik het zelf;)) vind ik het nu niet zwaarder of minder zwaar. Ik heb meer bewegingsvrijheid gekregen maar moet nu wl ogen in mijn achterhoofd hebben. Qua leukheid vind ik het nu wel echt veel leuker (al was ik natuurlijk ook helemaal dol op mijn minibaby). Ligt deels aan het eigen karaktertje en de interactie, maar voor een groter deel aan hoe ik er zelf nu insta.
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:39:33 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129944815
Waar halen die mensen hun diploma? 8)7
pi_129944864
Nah tico echt? Dan geeft hij wel op?! Als je als verpleegkundige baby's niet zo leuk vindt moet je misschien niet op een cb gaan werken..
pi_129944885
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar halen die mensen hun diploma? 8)7
Nou dat dus. Een kind van 2 maanden 30 minuten laten huilen als het niet wilt slapen zonder mama.

En dan te bedenken dat er gewoon ouders zijn die dan denken, dan zal dat wel zo horen.
pi_129944929
Oh de moeder vond het zelf ook waardeloos advies. Dus ik stuur haar morgen m'n boekje "lekker slapen zonder huilen" wel op.
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:43:27 #266
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129944973
:{ bizar... Jeez.
pi_129945052
XM ik vind het knap van je *O*

Aan de andere kant heb ik het gevoel van jeumig.. wat een stress, ik hou mij elke keer in omdat ik niet negatief of verkeerd wil overkomen aangezien iedereen anders is.
Maar ik heb 4 kinderen en nog nooit eentje wakker gemaakt of bijgehouden hoeveel ze dronken ik ging er van uit dat zo lang ze goed groeiden en plasten het wel goed zat aangezien niet elke baby een even grote maag heeft :@

Aan de andere kant ben ik zelf weer een enorme miep als het om oppas gaat dus wat dat betreft, zullen anderen over mij op dat gebied wel denken "jeumig....." ;)
pi_129945076
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:37 schreef Ticootje het volgende:
Net verse baby op bezoek gehad. <3

Baby van 2 maanden oud, slaapt wat moeilijk zonder mama, cbarts had de moeder gezegd dat kind wel een kwartier kon huilen dan gaf hij wel op, als het een 2e zou zijn geweest had ze 30 minuten gezegd. Ik was sprakeloos.
:o :X
pi_129945088
Serieus?! 'Dan geeft hij wel op', want de baby doet het om je te etteren natuurlijk. 30 min omg |:(
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:47:31 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129945122
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:13 schreef bellelena het volgende:
Dan doe ik *O* voor je! Ik vind het knap, wat ik al zei, dat je er nu al 5 uur tussen kon laten! En dat was ook mooi, want toen had ze lekker veel honger O+ Dus die kun je best aanhouden zo!
En gewoon lekker dingetjes doen met d'r, hop leg d'r in de wagen en ga een stukje lopen! Dat is fijn voor jou en ook voor haar, lekker wat frisse lucht! :* Het gaat echt hartstikke goed, kijk hoe mooi ze is!
Top-post!! *O*

Tico wat een kutopmerking van die arts... ;( Laten huilen ok, dat kan voor een kindje soms werken, maar 'dan geeft ie wel op' vind ik echt hard ;(
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:49:49 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129945200
Mja dat bijhouden moesten we van vk, kraam en cb... Dus dat is er toen zo ingegroeid van, dat hoort zo. Ik had m'n boekje waarin ik alles noteer ook meegenomen naar het cb en toen zeiden ze dat ik vooral zo door moest gaan, dus ja.. Dat is toch niet helemaal mijn schuld :+.

En ik heb m'n kind tot dusver 1x langer dan 5-10 minuten laten huilen, toen wist ik gewoon niet meer wat ze wilde. Luier was schoon, ze had een volle maag, ze wilde niet bij me liggen, ze wilde niks. Ja, huilen. Maar toen heb ik dat haar mooi even boven in haar bedje laten doen en uiteindelijk viel ze in slaap.
pi_129945239
Noa is voor het eerst niet gaan huilen bij iemand anders op schoot :)

Ze heeft gewoon 30min brabbelend en lachend bij de buurman (die heel lief trrugbrabbelde in het turks) op schoot gezeten O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:52:29 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129945303
Sorry maar ik vind t echt sadistisch advies van een cb om je te vragen om het echt zo bij te houden als je kind van ruim 2 maanden oud gewoon goed groeit. Want dat doet ze toch?

Bij stagnerende groei snap ik het wel, maar dan zou ik ook vragen om tussendoor te komen wegen.
pi_129945325
XM het is ook geen kritiek hoor, komt voornamelijk voort vanuit enorm met je te doen hebben en je door elkaar willen schudden omdat het lezen van je stress mij zo'n machteloos gevoel geeft, maar dan wel met alle goede bedoelingen. :*
  zondag 11 augustus 2013 @ 18:20:58 #275
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129946291
Ik denk dat je kind van een paar maanden idd ook wel ophoudt met huilen na een bepaalde tijd. Denk dat je dan ook een behoorlijk gestoorde hechting hebt, maargoed.

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:50 schreef Logician het volgende:
Noa is voor het eerst niet gaan huilen bij iemand anders op schoot :)

Ze heeft gewoon 30min brabbelend en lachend bij de buurman (die heel lief trrugbrabbelde in het turks) op schoot gezeten O+
Ahww O+
pi_129948671
Even ego: peuter heeft koorts, at de hele dag al beroerd en heeft net alles wat er in zijn maagje zat eruit gegooid...
Ik hoop zo dat M en ik het niet krijgen!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129949230
Awww Piekie, arme M. Ik vind dat altijd zo zielig, van die hulpeloze kleintjes. Isa krijgt morgenmiddag haar tweede prikjes. Hopelijk merkt ze er niets van, maar vorige keer had ze al verhoging -O- Hoop dat het meevalt.

Logi, wat tof dat Noa bij mensen wil zitten weer. Kun je ook lekker naar haar kijken O+
Sarcasme. Herken het.
pi_129949427
Ow en foto's van Bram, die knul heeft echt al zo'n ontzettende mannenkin :D
Sarcasme. Herken het.
pi_129949561
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:13 schreef bellelena het volgende:
Dit! *O*
pi_129949859
Aww piekie ;( beterschap en hopen dat jullie niet aangestoken worden idd.

Spirit alvast succes voor morgen, stomme prikjes :( :*

En ja dat was echt even een momentje, mijn mamaplakbaby brabbelend en zonder huilen (ook toen ik even naar de wc ging, en toen ik weer terug kwam :o ) bij iemand anders op schoot. Maar ook heel erg mooi, de buurman is ook echt een hele rustige zachte man dus denk dat ze dat ook wel aanvoelt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 20:00:37 ]
pi_129950056
Piekie ik hoop met je mee
Spirit bah prikjes -O- L krijgt ook altijd verhoging, zo sneu
Logi wat fijn dat Noa het goed vond! Misschien gaat t bij mannen makkelijker dan bij vrouwen?
En dat advies van het cb heb ik ook gehad o|O

Pff even wat van me afschrijven, ik ben echt woest.
Mn man was met zn vader aan de telefoon en L was aan het huilen. Mijn schoonvader hoorde dat en zei: "Lopen jullie nou nog achter die jongen aan?? Leg hem gewoon een uurtje boven." :( :'( gelukkig staat mn man achter me.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:06:25 #282
259886 pessie
pi_129950119
Piekie wat naar! Peuters kunnen dat ook gewoon doen, zonder dat ze echt iets onder de leden hebben :*

Cm, je gaat goed! En morgen idd lekker eruit!

Tico :X . Ik heb destijds wat bijvoeding betreft advies gevraagd aan MN CB, kind heeft 2 dagen liggen kronkelen van de buikkrampen dus ben toen heel snel van hun schema afgestapt. En nu ik het erover heb, we zijn ruim 2 weken geleden begonnen met stukken groente aan te bieden tijdens ons avondeten. Ze vind het heerlijk om mee te doen, maar wanneer begin ik nu met een 2de eetmoment? Met fruit bedoel ik.

Logo, leuk dat ze bij de buurman wilde zitten!
En ik ben ook niet zo makkelijk wat oppas betreft, we hebben 2 keer oppas gehad nu Lauren er is.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:08:24 #283
259886 pessie
pi_129950192
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:04 schreef Fieder het volgende:
e

Pff even wat van me afschrijven, ik ben echt woest.
Mn man was met zn vader aan de telefoon en L was aan het huilen. Mijn schoonvader hoorde dat en zei: "Lopen jullie nou nog achter die jongen aan?? Leg hem gewoon een uurtje boven." :( :'( gelukkig staat mn man achter me.
:o "nog" ook he. Kind is 5 maanden!
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:11:44 #284
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129950312
Fijn logi! Misschien wel even wennen, maar ook wel lekker denk ik om te weten dat het zo gaat.
Piekie wat sneu, beterschap.
Fieder, kan me voorstellen dat je je daar boos om maakt. Enerzijds vanwege het 'advies' maar ook om de woordkeus 'die jongen'.
Beetje lastige middag achter de rug hier (nou ja alles is relatief natuurlijk, er zijn er hier die het lastiger hebben :P ) maar S heeft rond 1400 een half uurtje geslapen en wilde daarna tot 1900 niet meer slapen. Dat is voor hem Heel Lang. Alleen maar gemopper en zelfs gekrijs toen zijn fles op was. Gooi het maar op die 8,5 maandsprong 8-) . Ik was blij dat het 1900 was. Nieuwe ronde nieuwe kansen morgen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:27:18 #285
381212 Gulara
From the future
pi_129950913
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
En de aanmoediging haal ik iets meer hier vandaan.
In dat geval kom ik je midden in de nacht toch gewoon even aanmoedigen.
*O* ^O^ _O_ *O* ^O^ _O_ *O* ^O^ _O_ *O* ^O^ _O_ *O*
Ik vind echt dat je het goed doet. Je hebt in een paar dagen tijd al veel dingen gedaan die voor jou ontzettend moeilijk zijn. En probeer morgen zo veel mogelijk naar N. te luisteren en afleiding te zoeken als ze naar jouw mening te lang slaapt. En misschien lukt het één keertje niet om haar te laten slapen. Nou ja dan is dat zo en dan ga je daarna met goeie moed verder. Je doet het echt supergoed!

En wat een adviezen en commentaren komen er weer voorbij zeg! Het wordt eens hoog tijd dat bepaalde cb's eens goed onder de loep nemen waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn. Want laten huilen is één ding maar de manier waarop vind ik echt walgelijk.
En van die niet meedenken, veroordelende familie. Echt hoor. -O-

En nu ik er toch ben. Prutnacht. -O- Tussen 23:30 -4:00 meerdere keren wakker, maar beroerd drinken. En ergens is m'n linkertiet gigantisch gaan lekken dus ik plak en stink. Dus eigenlijk wil ik in bad. :') Maar ik heb heul geen bad. ;( Oh well, morgen geen plannen, dus dan duik ik maar weer eens mee voor een dutje. :O
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:30:13 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129951049
Sterkte Gulara :*

Volgens mij is het al een keer geopperd maar is het anders een optie op te kolven en dan een avondfles aan te bieden?
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:31:05 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129951091
Gulara had je mijn vraag eerder nog gelezen? Ik vroeg me af of het je niet wat slaap zou schelen als je wat afkolft en dan 's avonds een flinke fles geeft.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:31:33 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129951103
Dat bedoel ik :D
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:33:48 #289
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129951185
Ja, als je dat nog niet geprobeerd hebt lijkt me dat een hele goeie! Hopelijk kan hij daar dan wat uurtjes op vooruit. Want het gaat, voor zover het dat nog niet doet, je echt wel opbreken anders. Beroerd drinken geeft jou dan nog eens extra gedoe met stuwing, slaap je misschien nog wel minder op.

Heb nu al een beetje spijt van mijn 'klacht'. Meteen een lichtend voorbeeld van het 'alles is relatief' :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:35:10 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129951239
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb nu al een beetje spijt van mijn 'klacht'. Meteen een lichtend voorbeeld van het 'alles is relatief' :P
Wat was je klacht? Ik ben niet bijgelezen,.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:37:19 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129951324
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Beetje lastige middag achter de rug hier (nou ja alles is relatief natuurlijk, er zijn er hier die het lastiger hebben ) maar S heeft rond 1400 een half uurtje geslapen en wilde daarna tot 1900 niet meer slapen. Dat is voor hem Heel Lang. Alleen maar gemopper en zelfs gekrijs toen zijn fles op was. Gooi het maar op die 8,5 maandsprong . Ik was blij dat het 1900 was. Nieuwe ronde nieuwe kansen morgen.
Oeh, dat vind ik ook pittig hoor. Als dreumes niet wil slapen en dan vervelend wordt en zo.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:37:58 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129951354
Sterkte Piekie, ik hoop idd dat het niet overslaat op jullie! Zo sneu ook die zieke kleintjes.

En Spirit succes morgen... Prikjes zijn niet leuk.. Wij mogen de 20e weer.

Fieder, wat een stomme opmerking zeg -O- Als ie nou 18 was :')

Spees, klinkt ook heel fijn.. En z'n eend bood ook geen soelaas?

Voedingsgeneuzel onder de spoiler.

SPOILER
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:38:43 #293
381212 Gulara
From the future
pi_129951379
quote:
17s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:30 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Gulara :*

Volgens mij is het al een keer geopperd maar is het anders een optie op te kolven en dan een avondfles aan te bieden?
M'n kolfvoorraad is sinds Nederland nog minimaal. Maar hij drinkt volop bij mij 's avonds. De kolfopbrengst is vaak minder dan wat hij live drinkt (denk ik). Ik vind de avondvoeding(en) ook prima om te geven. En zelfs een paar keer per nacht maakt me niet uit. Maar elk half uur huilen en dan niet echt willen drinken is wat vermoeiend. Maar goed hij is overdag een en al gezelligheid en huilt nog maar een fractie van wat ie eerst deed, dus hij heeft vast wat in te halen 's nachts. :P
De afgelopen twee nachten waren trouwens wat beter (2,5 à 3 uur ertussen). En meestal maakt ie na 5 à 6 uur wel weer een wat langere ruk.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:40:16 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129951447
Kan het misschien te maken hebben met die slijmvorming waar je het laatst over had? Dat hij daar 's nachts meer last van heeft? Het wel wakker worden maar niet willen drinken klinkt dan niet zo hongerig. Ben ook maar wat aan het meedenken hoor...
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:40:19 #295
381212 Gulara
From the future
pi_129951449
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, als je dat nog niet geprobeerd hebt lijkt me dat een hele goeie! Hopelijk kan hij daar dan wat uurtjes op vooruit. Want het gaat, voor zover het dat nog niet doet, je echt wel opbreken anders. Beroerd drinken geeft jou dan nog eens extra gedoe met stuwing, slaap je misschien nog wel minder op.

Ga jij nou spijt hebben van je klacht? -O- Klagen zul je ja! Het was een zware middag. Kei stom!
Kusje erop! :P
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:40:38 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129951461
Lief Gulara :Y O+, maar zo goed doe ik het niet :').

En je nacht klinkt echt heel zwaar idd -O- . Sluit me aan bij de rest qua advies. Niet geschoten... Hopelijk kan je straks even lekker fris onder de douche en dan wat bijslapen :*.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:42:12 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129951538
Hij heeft nog niet zo'n lekker dag/nachtritme? Dan heeft kolven inderdaad weinig zin. Als ik de late avondvoeding live geen dan drinken ze ene paar slokken om daarna elke 2 uur weer te komen.

Ben nu steeds aan het nakolven na elke voeding, wel wat meer werk maar zo kan ik wel een klein voorraadje opbouwen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:43:31 #298
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129951604
Ik hou het hier al een tijdje niet meer bij ( ;( :o ) maar ik wilde heeeel even XM een hart onder de riem steken. Ik vind het echt superknap hoe je het nu doet! Al voelt het voor jou misschien niet zo, het is niet niks om al je controle zomaar ineens los te laten. :*

Oh en Spees, terechte klacht :7 . Niet slapende baby's zijn niet tof.

Mijn dreumes is ineens groot! Ze loopt, zegt papa, mama en baby en wordt nog iedere dag leuker O+
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:47:05 #299
381212 Gulara
From the future
pi_129951772
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan het misschien te maken hebben met die slijmvorming waar je het laatst over had? Dat hij daar 's nachts meer last van heeft? Het wel wakker worden maar niet willen drinken klinkt dan niet zo hongerig. Ben ook maar wat aan het meedenken hoor...
Ja superfijn hoor.
Nou dat dusdanig verslikken is niet een heel frequent ding hoor. Ik wilde alleen even polsen voor herkenning en tips. Gebeurt een paar keer per week, en nog maar een keer 's nachts. Dus ik geloof niet dat dat het probleem is.

En meneer is aan z'n nachtelijke monoloog begonnen. En ligt me met z'n ondeugendste -met tong uit de mond :P - glimlach aan te kijken. O+
En volgens mij zit ie me net in babytaal te vertellen dat ie van me houdt.

Dus waar klaag ik eigenlijk nog over? :?

de gouden tip is nog steeds welkom hoor. Maar het lijkt geen honger en geen pijn te zijn
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:48:37 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129951831
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sterkte Piekie, ik hoop idd dat het niet overslaat op jullie! Zo sneu ook die zieke kleintjes.

En Spirit succes morgen... Prikjes zijn niet leuk.. Wij mogen de 20e weer.

Fieder, wat een stomme opmerking zeg -O- Als ie nou 18 was :')

Spees, klinkt ook heel fijn.. En z'n eend bood ook geen soelaas?

Voedingsgeneuzel onder de spoiler.

SPOILER
Da's ook winst toch :Y ik snap dat je het experiment niet geslaagd vindt als ze echt te weinig binnenkrijgt. Maar als je dan iets meer los durft te laten dan eerst, scheelt dat ook al! Dat je het soms aan haar overlaat, en soms wekt... gewoon een beetje naar Noor kijken en haar óók de kans geven om aan te geven dat ze honger heeft.
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:49:37 #301
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129951878
Oh is dat het. Hij heeft helemaal geen honger maar hij gebruikt de nacht om aan zijn woordenschat te werken! O+

En bedankt voor de reacties op mijn zurg van vanmiddag. Zal morgen wel weer beter zijn hoor :)
Soesa YAY van je dochter's talenten!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')