Dat zal over een week of 5 zijn, dan heeft hij weer dit rooster.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet Leuk, danic. Je vorige post bedoel ik. Hopelijk snel poging B?
Natuurlijk 'moet' er niet elke dag een stofzuiger door het huis, dat is juist een van die dingen die de volgende dag niet meer werk opleveren.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:55 schreef danic het volgende:
Ik vind de eerste paar keer logeren ook echt moeilijk. Maar eenmaal thuis met tijd voor mezelf/ons is het ook wel even fijn. Niet te lang hoor, 1 nachtje is zat.
En de boel de boel laten.....dat gaat gewoon moeilijk (vind ik) want er moet gewoon iedere dag een stofzuiger door het huis (langharige, eeuwig in de rui zijnde katten), opgeruimd worden, en de rest. En al wat ik vandaag niet doe, komt er morgen bij. Ik wil deze instelling ook eigenlijk niet laten varen, want ik ben nog nooit zo opruimerig geweest als nu.
Maar soms vliegt het me aan dat ik alleen maar aan het zorgen en aan het poetsen ben.
En dan zou ik eens wat ademruimte willen en ga ik hopen dat vriend iets doet en wordt ik pissig als dat niet zo is.
Gisterochtend bijvoorbeeld toen ik haast had om op mijn werk te komen en ik mijn lunch nog klaar moest maken. Kom ik beneden, blijkt hij al thuis te zijn uit zijn nachtdienst en lekker op de bank te zitten. Ik gelijk poepsacherijnig omdat hij niet ff gezegd had dat hij thuis was. Want dan had hij ff die lunch kunnen maken.....en dan ga ik lopen bitchen. Wat niet eerlijk is naar hem en ik me daar dan weer schuldig over voel.....
En na al die stress hoef ik geen gepluk meer aan mijn lijf van vriend. Want moe, ontevreden met lijf en bleeegh omdat ik aan het 'lijnen' ben.
14 mnd bijna en ook nog niet gelogeerd. Precies om de redenen die jij ook aangeeft. Bv, dus kolven, nog vaak wakker 's nachts en moeilijk te troosten dan. Toen wij er doorheen zaten, gingen we om en om een halve nacht op de bank slapen. Wij doen wel geregeld dingen samen, maar dan overdag (2x dagje sauna, winkelen, uit eten). En net als Sonnetje vind ik het ook juist heel leuk om dingen met z'n drieën te doen, zeker nu hij wat groter isquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:38 schreef Mineola het volgende: Ik ben echt erg als ik jullie zo lees...
Kind is tien maanden en nog nooit uit logeren geweest. Hoeft voor mij/ons ook nog niet, maar het zou best goed zijn als wij ook eens iets samen gaan doen. Maar ik zou hem alleen bij m'n moeder willen laten en zij past overdag al vaak op dus wil haar niet vaker vragen. Bovendien slaapt hij niet door, dat wil ik een ander niet iemand aan doen, en geef ik bv. En drank doe ik ook al niet meer aan met zo'n onvoorspelbaar drinkend kind. Bwuh, ik word gewoon verdrietig van alle beren die ik zie. Beperk ik mezelf nou echt teveel door zo te denken?!
![]()
Datquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:09 schreef Gulara het volgende:
[..]
Natuurlijk 'moet' er niet elke dag een stofzuiger door het huis, dat is juist een van die dingen die de volgende dag niet meer werk opleveren.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:11 schreef Gulara het volgende:
En ik loop al weer achter.
Ik heb honger, maar moet eigenlijk nog even slapen of zo.
Ooh en arme Mango met d'r Fokimago. Kusje erop?
ik dacht dat ik dat hier, onder ons, in vertrouwen kon delenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:11 schreef Gulara het volgende:
En ik loop al weer achter.
Ik heb honger, maar moet eigenlijk nog even slapen of zo.
Ooh en arme Mango met d'r Fokimago. Kusje erop?
Is wel gezelliger (voor ons danquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:16 schreef Gulara het volgende:
Hééé de zon is hier op! Zal ik gewoon uit bed gaan en vanmiddag in het park verder slapen? /dilemma.
Ik hak de knoop voor je door: ja.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:16 schreef Gulara het volgende:
Hééé de zon is hier op! Zal ik gewoon uit bed gaan en vanmiddag in het park verder slapen? /dilemma.
Ik heb over een tijdje 2 van die weken; mn vriend moet naar 2 congressen in het buitenlandquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, het is maar druk hier he? Niemand iets te doen dus? Ik zit ook alleen thuis, mijn vriend is naar voetbal (boeruh) en tv is saai.
ik kijk half tv met mijn man, hij heeft ondertussen de afwas gedaan en staat nu thee voor me te zetten, ik ben ondertussen overgeschakeld op m'n zakelijke mobiel omdat m'n eigen leeg isquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, het is maar druk hier he? Niemand iets te doen dus? Ik zit ook alleen thuis, mijn vriend is naar voetbal (boeruh) en tv is saai.
Ik heb geen idee waar mn vriend isquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ga even heel flauw doen, maar ik ga jompelen!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, ik vind het echt waanzinnig k*t, eerlijk gezegd. Voel me er écht niet fijn bij. Op zich doet Noor het aardig hoor, hoewel haar inname dus wel daalt, zoals ik al wel had verwacht. Ze heeft om half 9 de laatste voeding gehad, dus straks alleen nog de droomvoeding voor de nacht. Ik hoop dat ze 100 drinkt, want dan heeft ze de 800 gehaald. Aangezien ze die zo'n 2,5 uur na de laatste voeding krijgt, is de kans wat groter.
Verder denk ik dat ze ook gewoon niet helemaal fit is. Ze blerkt wat meer dan normaal en ze heeft ook al 2 dagen niet gepoept, maar laat wel onwijze stinkwinden al de hele dag. Maar poepen, ho maar
. Verder ook veel lachen en babbelen tegen ons (bij voorkeur als we de fles geven natuurlijk) en de beestjes van de mobile
. Dus ik maak me nog niet druk. Denk wat last van de weerswisselingen.
Dus ja.. Noor vergaat het beter dan mamma.
pro-tip: Swiffer aanschaffen! Zó gepieptquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef danic het volgende:
Ik zal het anders zeggen: ik vìnd dat er iedere dag gestofzuigd moet worden. Die haren zitten anders echt overal! Zelfs op je kleren en aan de flesen dat vind ik smerig. Haal ik Rosalie uit de box, heeft ze zo'n hele waas haren aan dr kleren en de plukken in dr handen. Maar ik sta echt niet iedere week mijn ramen te zemen en hoven stofzuig ik 1 of 2x per week.
En het stomme is (dat we hier geen kroonluchter hebben) dat ik altijd blij ben als we weer even qualitytime hebben gehad, maar hoe langer dat duurt hoe meer ik het als 'gepluk' ga ervaren...
Maar ik geloof dat ik morgenavond een date heb
Ooh ik weet niet of ik er nou uiteindelijk op gereageerd had, maar ik begrijp je volkomen hoor. Ik kan de mijne ook wel opvreten. Uiteraard bepaalde gebieden daargelaten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:18 schreef Mangostine het volgende:
[..]
ik dacht dat ik dat hier, onder ons, in vertrouwen kon delenik had het nooit moeten vertellen
bedankt voor je serieuze reactiequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ooh ik weet niet of ik er nou uiteindelijk op gereageerd had, maar ik begrijp je volkomen hoor. Ik kan de mijne ook wel opvreten. Uiteraard bepaalde gebieden daargelaten.
Maar ik vind je niet verschrikkelijk vreemd of zo hoor.
Ik beken ook....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ooh ik weet niet of ik er nou uiteindelijk op gereageerd had, maar ik begrijp je volkomen hoor. Ik kan de mijne ook wel opvreten. Uiteraard bepaalde gebieden daargelaten.
Maar ik vind je niet verschrikkelijk vreemd of zo hoor.
Rot voor je dat je je zo voelt, maar Noor doet het hartstikke goed!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, ik vind het echt waanzinnig k*t, eerlijk gezegd. Voel me er écht niet fijn bij. Op zich doet Noor het aardig hoor, hoewel haar inname dus wel daalt, zoals ik al wel had verwacht. Ze heeft om half 9 de laatste voeding gehad, dus straks alleen nog de droomvoeding voor de nacht. Ik hoop dat ze 100 drinkt, want dan heeft ze de 800 gehaald. Aangezien ze die zo'n 2,5 uur na de laatste voeding krijgt, is de kans wat groter.
Verder denk ik dat ze ook gewoon niet helemaal fit is. Ze blerkt wat meer dan normaal en ze heeft ook al 2 dagen niet gepoept, maar laat wel onwijze stinkwinden al de hele dag. Maar poepen, ho maar
. Verder ook veel lachen en babbelen tegen ons (bij voorkeur als we de fles geven natuurlijk) en de beestjes van de mobile
. Dus ik maak me nog niet druk. Denk wat last van de weerswisselingen.
Dus ja.. Noor vergaat het beter dan mamma.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:21 schreef danic het volgende:
Maar ik geloof dat ik morgenavond een date heb
+1quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Oeh dat is luxe LB! 't gaat je vast ook alleen lukken. Maar toegegeven, het is wel plannen zo dat douchen en eten als je alleen thuis bent en een kleine baby hebt die bv krijgt.
XM. Het zal waarschijnlijk geen reet helpen als je je zo voeltmaar ik probeer het toch. Je voelt je kut omdat je bang bent dat je het niet goed doet met Noor, dat ze iets tekort komt en dat ze niet alert is. Nu gaat ze waarschijnlijk de 800 halen (dus ruim boven het minimum van 500 ml) en ze lacht, kijkt naar haar speeltjes. Het gaat dus heel goed met haar. Waar je bang voor was, gebeurt dus eigenlijk niet. Je zou een veel fijnere avond kunnen hebben als je er op een hele andere manier tegenaan zou kunnen kijken!
XM! Wake up! Dat is dus 700 ml. Meten op 2 ml nauwkeurig gaat echt nérgens over. Ze heeft al 200 meer op dan minimaal moet. Straks heeft ze nog een drinkmoment. Je meisje is blij.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
De 800 is nog niet gehaald he! Ze staat nu op 698 (jaja, I know..). Duuf is altijd irritant relaxed en nuchter over dit soort dingen. Wat dat betreft zijn we echt zwart en wit. Hij vindt het al snel best en dan heb ik toch mínstens al 10 doemscenarios bedacht
.
ik doe niet aan sigs en al helemaal niet zo'n kneuzensigquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Mango = Liefde.
Die moet wel in je sig![]()
Oh neuh, begreep dat het bij bv heel normaal is dat er dagen overgeslagen worden. Bij bv komt obstipatie schijnbaar ook amper voor. Ze heeft t wel eens eerder gehad, maar toen had ze er echt last van. Dikke harde gespannen buik, jammeren van de krampen enzo en dat heeft ze nu allemaal niet. En zelfs toen was het heel vloeibaar toen het kwam. Kreeg nog de tip om wat lauw water te geven om ff door te stromen. Dat doen we wel als ze er last van krijgt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:25 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Rot voor je dat je je zo voelt, maar Noor doet het hartstikke goed!
En wat dat poepen betreft, als je het niet vertrouwd ha bellen!
Van het zuidelijk halfrond misschien!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:27 schreef Gulara het volgende:
[..]
En ik vis wel eens een paar haren uit z'n luier.Maar ik ben dan ook 's werelds slechtste huisvrouw.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
XM! Wake up! Dat is dus 700 ml. Meten op 2 ml nauwkeurig gaat echt nérgens over. Ze heeft al 200 meer op dan minimaal moet. Straks heeft ze nog een drinkmoment. Je meisje is blij.
Ik zit inmiddels te gamen. League of Legendsquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind dat dus niet hetzelfde. N heeft al ruim het minimum binnen, en er komt zeer waarschijnlijk nog meer bij. Ik weet dat het geen kusjekroelreactie is van mij maar ik kan er met mijn pet niet meer bij.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:33 schreef Loj het volgende:
"Nog maar" 100 voor jouw idee XM... Je komt in ieder geval heel ver... En bedenk maar zo, ze heeft vandaag genoeg vocht binnen volgens de artsen!
(Ik praat er nu heel makkelijk over, maar ik heb ook anderhalve week zitten wachten tot Ow de minimale intake binnen kreeg vlak na z'n geboorte... Dus ik snap je gevoel!)
Ik bedoelde meer dat ik snap hoe het is om te hopen op een bepaalde hoeveelheid en dat niet te bereiken of bang zijn dat je dat niet bereikt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind dat dus niet hetzelfde. N heeft al ruim het minimum binnen, en er komt zeer waarschijnlijk nog meer bij. Ik weet dat het geen kusjekroelreactie is van mij maar ik kan er met mijn pet niet meer bij.
Ik quote em ook nog een keer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
XM! Wake up! Dat is dus 700 ml. Meten op 2 ml nauwkeurig gaat echt nérgens over. Ze heeft al 200 meer op dan minimaal moet. Straks heeft ze nog een drinkmoment. Je meisje is blij.
Ja maar ja maar, zeg dan nog ff wat er stond!!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef Logician het volgende:
Ik zie nu pas dat ik de "wist je dat" had laten staan in mijn haast.. srry dat was dus niet bewust..![]()
Wbt logeren, Noa is nu 6mnd maar logeren gaat hem hier echt nog niet worden, we hebben ook nog niet eens oppas gehad
Maar we waren vooral benieuwd wat de "wist je dat" was!!!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef Logician het volgende:
Ik zie nu pas dat ik de "wist je dat" had laten staan in mijn haast.. srry dat was dus niet bewust..![]()
Wbt logeren, Noa is nu 6mnd maar logeren gaat hem hier echt nog niet worden, we hebben ook nog niet eens oppas gehad
zeg op!?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:35 schreef Logician het volgende:
Nee echt niet!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Mangostine het volgende:
LB, eet jij niet toevallig heel veel groene dingen?
Nee, geen dingen opschrijven. Dat gaat uiteraard mis (en weer herken ik mezelfquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:33 schreef danic het volgende:
Een swiffer werkt hier niet, want een natuurstenen vloer die niet helemaal vlak en strak ligt. Dus die gaat kapot.
Ik vind stofzuigen ook geen vervelende klus hoor, maar get vraagt wel tijd.
En vragen aan mijn vrienddie heeft . Et geheugen van een wasknijper. En is niet praktisch ingesteld én niet heel vlot. Dus van de week 4 dingetjes opgeschreven (waarvan de kattenbak de grootste klus was) en daarvan waren er 2 gedaan. Hij krijgt dat niet gedaan als hij alleen is met 2 kinderen want hij heeft geen inzicht in timemanagement.
als jij hier nou eens even zuigt, ...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
Nee, geen dingen opschrijven. Dat gaat uiteraard mis (en weer herken ik mezelf). Gewoon die stofzuiger in z'n handen duwen met de woorden "Als jij nou eens even de boel zuigt, dan schenk ik wat lekkers voor ons in en doe ik even de afwas." Maak het af met een kus (zo'n echte met tong!
![]()
) moet lukken!
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:42 schreef Logician het volgende:
Nog 1xtoch!!! Jij oermoeder!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja ik had er nog even over getwijfeld, maar baby steps hè. Als je niet lekker in je vel zit is het moment misschien nog niet daar om op je knieën je eigenste Freddy Mercury te beslobberen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:41 schreef Mangostine het volgende:
[..]
als jij hier nou eens even zuigt, ...
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:46 schreef Logician het volgende:
We vinden de kinderdrukte in huis zooo heerlijk
Dat. Dat je 's avonds boven dat slapende lijfje hangt "niet stuk gaan hoor".quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:47 schreef Zolena het volgende:
Dat je ineens zoveel meer begrijpt hoe erg het is om zoiets moois te verliezen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Dat. Dat je 's avonds boven dat slapende lijfje hangt "niet stuk gaan hoor".![]()
Dat dus, of alleen al de gedachte aan hoe kwetsbaar en als je van die nare dingen die mensen doen soms leest etc je al kan doen laten huilenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:50 schreef Gulara het volgende:
[..]
Dat. Dat je 's avonds boven dat slapende lijfje hangt "niet stuk gaan hoor".![]()
Lekker!!!!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:53 schreef Logician het volgende:
Mijn lief heeft een appeltaart gebakken en is nu slagroom aan het maken
Dikkequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wéét het ook wel, maar de "ja maars" en de "wat als-en" zijn gewoon sterker. Ik zou dat heel graag uit willen zetten, maar dat kan ik niet (goed). Ik worstel daar niet alleen nu mee hoor, dat speelt al veel en veel langer. Dus dat zet je niet zomaar even uit, hoe graag ik dat ook zou willen.
Hey! Er zijn hier mensen op dieet hoor!!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:53 schreef Logician het volgende:
Hoe lief!!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:53 schreef Logician het volgende:
Dan is het helemaal goed dat je het onderkent en naar de huisarts gaatquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wéét het ook wel, maar de "ja maars" en de "wat als-en" zijn gewoon sterker. Ik zou dat heel graag uit willen zetten, maar dat kan ik niet (goed). Ik worstel daar niet alleen nu mee hoor, dat speelt al veel en veel langer. Dus dat zet je niet zomaar even uit, hoe graag ik dat ook zou willen.
Snel doorposten dan maarquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:54 schreef __Isis__ het volgende:
Volgens mij had je je post net zo goed kunnen laten staan, ik heb 'm niet gelezen maar kan het wel uitdokteren denk ik
. Leuk! You go girl!
Het hoeft ook niet meteen op je knieën.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:46 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja ik had er nog even over getwijfeld, maar baby steps hè. Als je niet lekker in je vel zit is het moment misschien nog niet daar om op je knieën je eigenste Freddy Mercury te beslobberen.
Hoe herkenbaarquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:57 schreef Mangostine het volgende:
Zo, 2 telefoons leeg, nu van ellende maar aan de laptop begonnen!
Dat is juist wat we willen zeggen... Dat jij er ook bent en dat het misschien tijd is om ook naar jezelf te kijken, juist nu. Dat je daar (ook) mee aan de slag gaat, naast N. Zet 'm op maandag!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:59 schreef Gulara het volgende:
En net toen ik dacht, ik ga nog even slapen...
Gaan er twee ogen naast me open.
Grote lach.
Tong uitsteken.
Met een fonteintje nog wat melk uitspugen.
Een blij verbaasde blik toen ik het gordijn open deed.
Hij is nu tegen een verdwaalde wolk aan het vertellen wat ie gedroomd heeft.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
17 pagina's later toch nog even hierop terug komen... Ik vind dingen met zn drieën inderdaad ook leuker. Hoef echt geen dagje met z'n tweeën naar een pretpark, ga liever met zn drieën iets doen. Wat Son ook zegt, we hebben nu eenmaal een klein kind op dit moment, mijn/ons leven komt wel weer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
14 mnd bijna en ook nog niet gelogeerd. Precies om de redenen die jij ook aangeeft. Bv, dus kolven, nog vaak wakker 's nachts en moeilijk te troosten dan. Toen wij er doorheen zaten, gingen we om en om een halve nacht op de bank slapen. Wij doen wel geregeld dingen samen, maar dan overdag (2x dagje sauna, winkelen, uit eten). En net als Sonnetje vind ik het ook juist heel leuk om dingen met z'n drieën te doen, zeker nu hij wat groter is.
Gooien ze het echt weg???quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:13 schreef Mineola het volgende:
Ik krijg heel vaak te horen dat 'hij een moeilijke dag had en geen fles wilde'. Dat ligt aan die leidster, die heeft het licht niet uitgevonden, maar leuk vind ik dat toch niet echt. Niet in het minst omdat mijn met moeite gekolfde melk dus zo de gootsteen in gaat.
Sorry, ik vind echt even niks positief ATM.
Dat doe ik sinds half december al elke week.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:03 schreef Mineola het volgende:
Vrij nemen op een opvangdag is geen optie, geen dagen meer. Heb ook wel een beetje moeite ermee om hem naar de opvang te brengen terwijl we gewoon thuis zijn, althans, niet aan het werk.
Er is niemand die je gek noemt, of abnormaal of wat dan ook. We leven allemaal mee, velen herkennen je zorgen en geven aan dat het voor jullie beiden fijn zou zijn daar de ergste druk af te kunnen halen. Daarom geven we hints en tips, soms subtiel, soms wat minder. Niet om je te stigmatiseren, maar om te helpen, om een andere kant te belichten. Om je te laten zien wat er misschien ook kan zijn, omdat dat nu juist zo moeilijk is als je zelf in je eigen situatie zit.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
We gaan hier de 800 toch niet halen, met in totaal 6 voedingen. Ze valt nu steeds in slaap, maar ze is ook zowat de hele avond wakker geweest. Nouja. Experiment enzo.
En ik baal wel een beetje dat ik nu waarschijnlijk word gezien als die geobsedeerde gekkie hier. En zo ben ik heus niet fulltime. Ik heb vandaag met grote regelmaat m'n meisje geknuffeld, met haar gebabbeld en een gewone mamma geweest.
+ 1quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:36 schreef -mandy- het volgende:
Je bent een hele lieve mama voor je meisje XM!
Ik sluit me aan bij wat Cwen en Sparkling zeggen.
Goed verwoord Cwen... En XM wat hierboven staat!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:30 schreef Cwen het volgende:
[..]
Er is niemand die je gek noemt, of abnormaal of wat dan ook. We leven allemaal mee, velen herkennen je zorgen en geven aan dat het voor jullie beiden fijn zou zijn daar de ergste druk af te kunnen halen. Daarom geven we hints en tips, soms subtiel, soms wat minder. Niet om je te stigmatiseren, maar om te helpen, om een andere kant te belichten. Om je te laten zien wat er misschien ook kan zijn, omdat dat nu juist zo moeilijk is als je zelf in je eigen situatie zit.
Ja hier ook soms. Het snikken is vaak ook maar heel kort alsof ie zich realiseert dat ie thuis in bed ligt en alles goed is. Maar die gil, daar zit ik rechtop van in bed.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:42 schreef Loj het volgende:
[..]
Trouwens, misschien een stomme vraag maar hebben baby's ook nachtmerries?? Ow wordt regelmatig met een enorme gil wakker en ligt daarna een beetje snikkend in z'n bed.. Echt heel zielig!
Niemand zal twijfelen aan dat laatste (liefdevolle, gewone mama die lekker veel met haar kindje knuffelt/speelt/kletst)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
We gaan hier de 800 toch niet halen, met in totaal 6 voedingen. Ze valt nu steeds in slaap, maar ze is ook zowat de hele avond wakker geweest. Nouja. Experiment enzo.
En ik baal wel een beetje dat ik nu waarschijnlijk word gezien als die geobsedeerde gekkie hier. En zo ben ik heus niet fulltime. Ik heb vandaag met grote regelmaat m'n meisje geknuffeld, met haar gebabbeld en een gewone mamma geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gulara: park, bbq, chocoladepannekoeken en een slapende Pi, klinkt goed!
En Cwen, ik wilde nog even zeggen dat ik vind dat je goeie posts tikt! Pop die baby er eens uit, dan kunnen we daar vaker van genieten![]()
Tuurlijk welquote:Op zondag 11 augustus 2013 07:23 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen....
Gister te laat naar bed gegaan, toch weer 2 nachtvoedingen en een voor zijn doen vroege dreumes. Ik weet dat ik niet mag klagen maar![]()
Duik er straks ook nog maar even in denk ik....
SPOILER: Over de spreekbeurt van Mineola:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.XM ik vind je trouwens wel een gekkieMaar geen maniak ofzo
![]()
quote:Op zondag 11 augustus 2013 08:43 schreef Suikertante het volgende:
Maar iets met laat en moe en zoSPOILER: Over de spreekbeurt van Mineola:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.XM ik vind je trouwens wel een gekkieMaar geen maniak ofzo
Dan ga ik twijfelen als ik succesverhalen lees.
Overigens hoef ik voor kapper en shoppen mijn kind echt niet weg te brengen trouwens hoor, hij heeft ook een vader en ik lunchpauzesHij is al drie dagen elders onder de pannen, dat vind ik wel voldoende. Maar voor diner voor twee ben ik het wel met je eens.
Ik geloof niet dat ze dat bedoeld. ( en ik weet dat precies, want Mineola is een kloon van mij).quote:Op zondag 11 augustus 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mineola, ik herken veel van wat je schrijft maar ik vind niet dat je kind wegbrengen omdat je zelf vrije tijd wilt verkeerd is. Ik denk juist dat je er heel veel aan kunt hebben. En je kunt ook altijd je kind dan wat later brengen en wat eerder ophalen of zo.
Ik bedoelde hetzelfde als jij maar blijkbaar komt dat niet helemaal over.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:02 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze dat bedoeld. ( en ik weet dat precies, want Mineola is een kloon van mij).
Als ik naar mezelf kijk dan wíl ik het ergens wel doen. Maar ik voel me dan altijd bezwaard ofzo. Ik bedenk dan allerlei redenen waarom het toch echt wel beter en fijner is dat F gewoon bij mij is.
Maar het is zeker niet verkeerd dat je het doet, juist goed denk ik! Een blije mama is een goede mama!
Klopt, maar die van 11 & 10 (Jasper is vandaag jarigquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:26 schreef Kyara het volgende:
en jouw andere kinderen zijn natuurlijk ook een stukje ouder dus die zullen ook meer hun eigen gang gaan toch Logi?
Hoe lief!quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:29 schreef Kyara het volgende:
oh en wat ik ook nog even wilde vertellen: dames waren gisteravond ontzettend aan het keten en kletsen in bed. Volgens mij hadden ze elkaar gemist en moesten ze nog even bijpraten.![]()
Was dat jouw idee of dat van je vriend?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
dan gaan we toch maar na 4 uur wat actiever wakker maken.
Ik dacht exact hetzelfde...quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Was dat jouw idee of dat van je vriend?
Bedoel, jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar ik zou toch echt proberen ook vandaag nog wat meer op Noor zelf te vertrouwen.
of bedoel je niet dat je haar echt wakker gaat maken na vier uur? Een keertje 4,5 is namelijk ook echt niet zo erg.
Ik ookquote:
Het valt me altijd op dat 'je bezwaard voelen' (schuldig kan ook trouwens) echt zo'n moedersding is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:02 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Maar ik voel me dan altijd bezwaard .
Ik ben het wel met je eens, maar ik kom niet verder dan me niets aantrekken van dat gevoel. Zoals naast het oppassen een dag naar de gastouder. Mijn gevoel zegt "eh, jullie zijn allebei thuisquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:
[..]
Het valt me altijd op dat 'je bezwaard voelen' (schuldig kan ook trouwens) echt zo'n moedersding is.
Vaders, artsen, profvoetballers, circusartiesten, studenten, topmanagers, panfluiters, ... Geen van allen kunnen ze zich zo bezwaard/ schuldig voelen als moeders.
[..]
Dat bedoel ik ook. Gewoon een dikke vinger naar dat eeuwige schuldgevoel.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:46 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar ik kom niet verder dan me niets aantrekken van dat gevoel. Zoals naast het oppassen een dag naar de gastouder. Mijn gevoel zegt "eh, jullie zijn allebei thuis" en dan leg ik dat naast me neer en regel ik het toch. Dat gevoel zakt vanzelf, denk ik dan.
Dat geldt ook voor oppassen, hem in de box laten liggen als ik even een half uur moet bellen, dat soort dingen. Ik doe het allemaal wel, maar dat gevoel komt altijd even hallo zeggen (en zakt dan inderdaad snel weg)
Oh en Logi ik kan me dat wel voorstellen ja! Eentje is een hele verandering, twee ook, maar drie is dan misschien wel een iets kleinere stap. Maar drie zie ik het sowieso niet gebeuren(maar je weet het nooit he?
)
Wat een goeie post, zo out of the blue!quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:
Disclaimer. Kwisted ik gebruik nu even jouw quote maar het is meer een algemene frustratie en heeft dus niks met jou specifiek te maken.
[..]
Het valt me altijd op dat 'je bezwaard voelen' (schuldig kan ook trouwens) echt zo'n moedersding is.
Vaders, artsen, profvoetballers, circusartiesten, studenten, topmanagers, panfluiters, ... Geen van allen kunnen ze zich zo bezwaard/ schuldig voelen als moeders.
Moeders lijken zich altijd maar schuldig te (moeten) voelen om van alles. Niet in de laatste plaats aangemoedigd door andere moeders die dingen anders aanpakken (duuh) en een oordeel hebben over andere moeders.
Ik probeer er zelf zo veel mogelijk voor te waken om me niet schuldig te voelen over m'n acties. Ik vind schuldgevoel namelijk net zo'n slechte raadgever als angst. Nee misschien nog wel een slechtere.
Ik gun mijn kind een moeder die achter haar keuzes staat en zich tevreden voelt met haar keuzes en beslissingen.
Dus of je kind nou aan de borst hangt tot ver in de kleuterleeftijd of je vanaf dag één besluit om kunstvoeding te geven, of je je carrière aan de wilgen hangt om lekker thuis te blijven of juist een carrière begint om lekker aan het werk te gaan, of je hele dagen binnen zit te cocoonen of stad en land afreist, of, of, of...
Maakt allemaal niks uit zolang je het maar Nooit doet uit schuldgevoel, maar gewoon omdat de keuze die jij maakt je een goed gevoel geeft.
Want vrijwel alle kinderen worden wel groot. Ook de kinderen met moeders met schuldgevoel. Maar wat een bofferd ben je als kind als je moeder lekker in d'r vel zit!
quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:
Disclaimer. Kwisted ik gebruik nu even jouw quote maar het is meer een algemene frustratie en heeft dus niks met jou specifiek te maken.
[..]
Moeders lijken zich altijd maar schuldig te (moeten) voelen om van alles. Niet in de laatste plaats aangemoedigd door andere moeders die dingen anders aanpakken (duuh) en een oordeel hebben over andere moeders.
Ik probeer er zelf zo veel mogelijk voor te waken om me niet schuldig te voelen over m'n acties. Ik vind schuldgevoel namelijk net zo'n slechte raadgever als angst. Nee misschien nog wel een slechtere.
Ik gun mijn kind een moeder die achter haar keuzes staat en zich tevreden voelt met haar keuzes en beslissingen.
Dus of je kind nou aan de borst hangt tot ver in de kleuterleeftijd of je vanaf dag één besluit om kunstvoeding te geven, of je je carrière aan de wilgen hangt om lekker thuis te blijven of juist een carrière begint om lekker aan het werk te gaan, of je hele dagen binnen zit te cocoonen of stad en land afreist, of, of, of...
Maakt allemaal niks uit zolang je het maar Nooit doet uit schuldgevoel, maar gewoon omdat de keuze die jij maakt je een goed gevoel geeft.
Want vrijwel alle kinderen worden wel groot. Ook de kinderen met moeders met schuldgevoel. Maar wat een bofferd ben je als kind als je moeder lekker in d'r vel zit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed stuk, maar het helpt dan wel als je je keuzes ook daadwerkelijk met je gevoel maakt (denk ik). Kan me goed voorstellen dat je je anders toch schuldig kunt 'voelen', ook achteraf.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:
[..]
+1quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:08 schreef Suikertante het volgende:
Krijg steeds meer respect voor de moeders met meer dan één kind trouwensIk ga steeds meer twijfelen of eentje niet genoeg is..
Ohhh dit vind ik echt om te smeltenquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:29 schreef Kyara het volgende:
oh en wat ik ook nog even wilde vertellen: dames waren gisteravond ontzettend aan het keten en kletsen in bed. Volgens mij hadden ze elkaar gemist en moesten ze nog even bijpraten.![]()
t Was n mooi relaasquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:48 schreef Gulara het volgende:
Ooh ik was volledig offtopic met m'n relaas zie ik.![]()
En wij hebben lekker de hele middag in het zonnetje in het park gelegen. BBQ, biertjes, vrienden, Pi lekker op een kleed en nog een uur in z'n wagen geslapen. Het was zo'n heerlijke middag dat ik er gewoon moe van ben.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:
[..]
Je geeft me stof tot nadenken. Wat kun je dat goed beschrijven zeg! Ik voel me niet direct aangesproken door je post, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik er in uitblinkquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:43 schreef Gulara het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb net een heel klein restje melk dat over was, niet gewogen
Als het op de opvang niet zo soepel loopt, is het extra lastig iddquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:03 schreef Mineola het volgende:
[..]
17 pagina's later toch nog even hierop terug komen... Ik vind dingen met zn drieën inderdaad ook leuker. Hoef echt geen dagje met z'n tweeën naar een pretpark, ga liever met zn drieën iets doen. Wat Son ook zegt, we hebben nu eenmaal een klein kind op dit moment, mijn/ons leven komt wel weer.
Neemt niet weg dat ik merk dat ik nu dus wel de behoefte krijg om ook eens een paar uurtjes samen iets buitenshuis doen, eten of film of zo. Lunchen met kind doen we regelmatig, maar dan is een van ons met hem bezig. (bij jullie niet dan?!)
Vrij nemen op een opvangdag is geen optie, geen dagen meer. Heb ook wel een beetje moeite ermee om hem naar de opvang te brengen terwijl we gewoon thuis zijn, althans, niet aan het werk.
Maar goed, er zijn vast wel oplossingen te bedenken, maar als ik die niet wil moet ik ook niet zeiken.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
in koor!
Noooooooon Rien de rieeennnnnnn...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:29 schreef Kyara het volgende:
Zo liefquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:29 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben aan het wachten tot hij wakker wordt, gaan we lekker een stuk wandelen in de zon.
Ja! E heeft bij mij in bed nog tot ca 9:30 liggen drinken, en bleef slapen toen ik opstond. Dus overgeheveld naar de wieg en daar heeft ze nog een uur geslapenquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Smakelijk LB! Lekker uitgeslapen na de ochtendvoeding?
quote:Hier geen nieuws. Ik ben benieuwd hoe Silvijn er tegenwoordig uitziet want we kijken voortaan/nog steeds alleen nog tegen dit aan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nou he.. kun je nagaan dat ik dat met 2,5 maand al had. Dat baby'tje leek zó klein en kwetsbaar, dat gehuil ging echt door merg en been, F leek ineens een hele grote stoere relaxte vent!quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:12 schreef Mangostine het volgende:
Die eend![]()
![]()
Och jongens, ik heb net een piepklein babietje besnuffeld en ik rammel toch niet zo erg als ik dachtIk wist meteen weer hoe zwaar het ook alweer was, die eerste periode van aan elkaar wennen en van voeding naar voeding gaan. En het is nu zoooo gemakkelijk allemaal!
De ene keer beter dan de andere. Soms leg ik hem weg en is hij met zingen, kusjes enz binnen een kwartier weg. De afgelopen dagen wil hij steeds niet slapen, sta soms n halfuur over zn ledikant gebogen. Inmiddels weet ik dat het dan ook niet meer gaat lukken. Dus dan maar weer naar beneden tot het tijd is voor de volgende fles. Hij valt dan drinkend in slaap en ik leg hem slapend weg. Dan maar weer even de makkelijke weg.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Fieder hoe gaat het met het slapen van L ondertussen?
Het voelt ook veel fijner zo, dat gehuil komt zo hard bij me binnen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:29 schreef LadyBlack het volgende:
Niks mis met de makkelijke weg Fieder!
Tijdens de flesquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:54 schreef Olf het volgende:
Oja, poept jullie baby ook al-tijd een seconde nadat je een schone luier hebt gegeven? Ik vind het flauw!
Jep!quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:54 schreef Olf het volgende:
Oja, poept jullie baby ook al-tijd een seconde nadat je een schone luier hebt gegeven? Ik vind het flauw!
Ja eigenlijk is het voeden na wakker worden, dat heb ik dus braaf gedaan. Maar zn slaaptijden veranderen nu ook dus het kan eigenlijk niet meer.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:55 schreef Suikertante het volgende:
Fieder dit ken ik wel, maar je kunt altijd weer iets anders proberen. En al zou het dan wat langer duren, dat is toch geen ramp? Ik doe nog steeds RRR en ook hier sinds een week lichte chaos. Slaapt hij een paar keer zelf in, daarna is het weer een paar keer brullen en heeft hij wat hulp nodig. Nu twijfel ik of hij niet te moe is als we de fles geven en of we het schema niet om moeten gooien en hem meteen moeten voeden als hij wakker is. Ik ben wel nog steeds fan van het houvast van een schema.
Hij ook denk ik, want toen we gisteravond die voeding hadden uitgesteld kwam hij vannacht twee keer ;')
Alleen maar goed om te merken, toch?quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:12 schreef Mangostine het volgende:
Och jongens, ik heb net een piepklein babietje besnuffeld en ik rammel toch niet zo erg als ik dachtIk wist meteen weer hoe zwaar het ook alweer was, die eerste periode van aan elkaar wennen en van voeding naar voeding gaan. En het is nu zoooo gemakkelijk allemaal!
Precies!quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:29 schreef LadyBlack het volgende:
Niks mis met de makkelijke weg Fieder!
Toch altijd speciaal he, als je baby iets voor het allereerst doetquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jep!
Zojuist heb ik voor het eerst ook het lakentje moeten verschonen omdat het in bed erlangs liep
Dat heb ik ook echt heel erg! Die eerste 4 maanden waren zoooo chill. Ze sliep veel overdag, ik kon dr gewoon 10 minuutjes laten liggen en zelf iets anders doen, rustig douchen ofzo. Nu moet ik haar echt veel meer in de gaten houden, heeft ze veel meer een eigen mening en is ze regelmatig op slooppadquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik vind het nu trouwens 'zwaarder'* dan in het begin. Saar was super makkelijk als baby, en sliep prima. Ze is nog steeds heel makkelijk en lief, maar ze is ook ontzettend actief en ondernemend. Dus als zij wakker is, ben je wel veel met haar bezig. Zelfs als ze lief alleen zit te spelen, je houdt haar toch met een scheef oog in de gaten. En aangezien ze steeds langer/meer wakker is dan vroeger, zijn er steeds meer & langere perioden dat je met haar bezig bent.
Ben altijd bang dat mijn posts verkeerd gelezen wordenquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:08 schreef Suikertante het volgende:
Haha het is duidelijk hoor Coco![]()
Kan het me ook goed voorstellen, zeker als ze gaan kruipen en lopen enzo!
Dat slooppad inderdaadquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:08 schreef Olf het volgende:
[..]
Toch altijd speciaal he, als je baby iets voor het allereerst doet
[..]
Dat heb ik ook echt heel erg! Die eerste 4 maanden waren zoooo chill. Ze sliep veel overdag, ik kon dr gewoon 10 minuutjes laten liggen en zelf iets anders doen, rustig douchen ofzo. Nu moet ik haar echt veel meer in de gaten houden, heeft ze veel meer een eigen mening en is ze regelmatig op slooppad
Vind het ook juist heel leuk dat het veel meer een persoonlijkheid wordt, en heel fijn dat ze zich zo goed ontwikkelt, maar ik krijg zelf zeker minder gedaan.
Ook boos is ze prachtig!quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:12 schreef Logician het volgende:
Even mijn boze baby spammen![]()
http://instagram.com/p/c3uimYMhvc/
Alleen maar goed voor de afwisselingquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:59 schreef LadyBlack het volgende:
Het is meer dat ik er eigenlijk nooit op hoefde te letten omdat ze zelf altijd op 1 oor ging liggen, en nu ineens op dr achterhoofd
Ja is had er eens op zitten zoeken, het schijnt een teken te zijn van een slechte huid. Ik zat er als puber goed onder en J ook heb ik me laten vertellen..quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:54 schreef kaatjejannie het volgende:
Is dat zo van die acne? Dan heb ik nu al medelijden met Luukkie...
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja is had er eens op zitten zoeken, het schijnt een teken te zijn van een slechte huid. Ik zat er als puber goed onder en J ook heb ik me laten vertellen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Bhahahaha... XD moest echt ff hardop lachen!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:33 schreef danic het volgende:
Een swiffer werkt hier niet, want een natuurstenen vloer die niet helemaal vlak en strak ligt. Dus die gaat kapot.
Ik vind stofzuigen ook geen vervelende klus hoor, maar get vraagt wel tijd.
En vragen aan mijn vrienddie heeft . Et geheugen van een wasknijper. En is niet praktisch ingesteld én niet heel vlot. Dus van de week 4 dingetjes opgeschreven (waarvan de kattenbak de grootste klus was) en daarvan waren er 2 gedaan. Hij krijgt dat niet gedaan als hij alleen is met 2 kinderen want hij heeft geen inzicht in timemanagement.
Nicequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:36 schreef Gulara het volgende:
Ooh poepen. Wij waren gisteren in de stad. Kind gevoed en verschoont. En ik had em even op schoot terwijl vriend schoenen aan het passen was.
Ik ruik iets. Check. Ja poep dus. Terug naar de babyroom. Kind tot z'n nek onder de poep. Bij het verschonen valt me opeens op dat mijn shirt ook niet ongeschonden is.![]()
De gedachte dat ik door een poepiechic winkelcentrum (denk Chanel, LV, Max Mara) met poep op m'n shirt heb gelopen vond ik wel ironisch.![]()
Disclaimer. We zijn dus kei arm hè, dus als we al een voet over de drempel over in een van die winkels zetten zijn we al failliet.Maar we maken graag gebruik van de babyruimte met comfy leren fauteuils.
Ahhhquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:15 schreef Suikertante het volgende:
KJ arm schaap! Zijn dat geen pokken meer?
En Bram lijkt wel rood!
Ik werd altijd verliefd door de puisten heen hoor, dat komt wel goed met die mannen!
Oh en Fieder!
Ik heb net in de duim van F geknipt met de knipper, dus een bloedend blaartje. Maar hij was troostbaar gelukkig, zelfs zonder troostfles.![]()
Dit was Luuk toen hij 2 weken oud was.... Zo'n 8 maanden geleden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:15 schreef Suikertante het volgende:
KJ arm schaap! Zijn dat geen pokken meer?
En Bram lijkt wel rood!
Ik werd altijd verliefd door de puisten heen hoor, dat komt wel goed met die mannen!
Oh en Fieder!
Ik heb net in de duim van F geknipt met de knipper, dus een bloedend blaartje. Maar hij was troostbaar gelukkig, zelfs zonder troostfles.![]()
Wow, wat een ogenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Tijd voor de bram van de dag:
[ afbeelding ]
En omdat ik gister niets had:
[ afbeelding ]
Zou dat de -verlate- 8,5 maandensprong kunnen zijn? Ik las dat die behoorlijk pittig kan zijn, met héél slecht slapen. Succes ermee iig. Thuiswerken met baby, ik doe het wel (moet wel) maar dat is wel echt lastig af en toe. Dan ben je afhankelijk van de slaapmomenten en dan zit je net lekker in je werk en dan moet je er weer mee stoppen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:07 schreef Mineola het volgende:
Thanks Phaidra, lief! het gaat ook al veel beter nu, want meer eten en drinken dan alleen bv. Meneer zit nu alleen even in een sprongetje, dus het slechte slapen en gejengel is vergelijkbaar met de eerste maanden en dat trek ik even niet zo best geloof ik
Suikertante, jij werkt vanuit huis dus wegbrengen vind ik in geval heel logisch. Ik kan echt niet thuiswerken met kind erbij.
Dat lijkt me ook echt super pittig, zou ik wel een beetje tegenop zien i.c.m. dreumes of peuter. Kan me voorstellen dat het je weer ff bekend voorkomt bij een kraambezoek..quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:12 schreef Mangostine het volgende:
Wat anderen ook zeggen: makkelijke weg is soms ook prima. En zeker als hij zo beter aan zijn slaap toekomt en jij daardoor ook relaxter bent. Je kan het steeds opnieuw proberen toch, na een tijdje? Badeend gaat wel vaak mee ja, als we m niet vergetenquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:27 schreef Fieder het volgende:
[..]
De ene keer beter dan de andere. Soms leg ik hem weg en is hij met zingen, kusjes enz binnen een kwartier weg. De afgelopen dagen wil hij steeds niet slapen, sta soms n halfuur over zn ledikant gebogen. Inmiddels weet ik dat het dan ook niet meer gaat lukken. Dus dan maar weer naar beneden tot het tijd is voor de volgende fles. Hij valt dan drinkend in slaap en ik leg hem slapend weg. Dan maar weer even de makkelijke weg.![]()
Silvijn met zijn eendwil hij hem ook mee naar buiten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belle wat gaaf!!
heel herkenbaar Fiederquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:27 schreef Fieder het volgende:
[..]
De ene keer beter dan de andere. Soms leg ik hem weg en is hij met zingen, kusjes enz binnen een kwartier weg. De afgelopen dagen wil hij steeds niet slapen, sta soms n halfuur over zn ledikant gebogen. Inmiddels weet ik dat het dan ook niet meer gaat lukken. Dus dan maar weer naar beneden tot het tijd is voor de volgende fles. Hij valt dan drinkend in slaap en ik leg hem slapend weg. Dan maar weer even de makkelijke weg.![]()
Silvijn met zijn eendwil hij hem ook mee naar buiten?
Nou dat dus. Een kind van 2 maanden 30 minuten laten huilen als het niet wilt slapen zonder mama.quote:
quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:37 schreef Ticootje het volgende:
Net verse baby op bezoek gehad. <3
Baby van 2 maanden oud, slaapt wat moeilijk zonder mama, cbarts had de moeder gezegd dat kind wel een kwartier kon huilen dan gaf hij wel op, als het een 2e zou zijn geweest had ze 30 minuten gezegd. Ik was sprakeloos.
Top-post!!quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:13 schreef bellelena het volgende:
Dan doe ikvoor je! Ik vind het knap, wat ik al zei, dat je er nu al 5 uur tussen kon laten! En dat was ook mooi, want toen had ze lekker veel honger
Dus die kun je best aanhouden zo!
En gewoon lekker dingetjes doen met d'r, hop leg d'r in de wagen en ga een stukje lopen! Dat is fijn voor jou en ook voor haar, lekker wat frisse lucht!Het gaat echt hartstikke goed, kijk hoe mooi ze is!
Ahwwquote:Op zondag 11 augustus 2013 17:50 schreef Logician het volgende:
Noa is voor het eerst niet gaan huilen bij iemand anders op schoot
Ze heeft gewoon 30min brabbelend en lachend bij de buurman (die heel lief trrugbrabbelde in het turks) op schoot gezeten
Dit!quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:13 schreef bellelena het volgende:
Dan doe ikvoor je! Ik vind het knap, wat ik al zei, dat je er nu al 5 uur tussen kon laten! En dat was ook mooi, want toen had ze lekker veel honger
Dus die kun je best aanhouden zo!
En gewoon lekker dingetjes doen met d'r, hop leg d'r in de wagen en ga een stukje lopen! Dat is fijn voor jou en ook voor haar, lekker wat frisse lucht!Het gaat echt hartstikke goed, kijk hoe mooi ze is!
quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:04 schreef Fieder het volgende:
e
Pff even wat van me afschrijven, ik ben echt woest.
Mn man was met zn vader aan de telefoon en L was aan het huilen. Mijn schoonvader hoorde dat en zei: "Lopen jullie nou nog achter die jongen aan?? Leg hem gewoon een uurtje boven."![]()
gelukkig staat mn man achter me.
In dat geval kom ik je midden in de nacht toch gewoon even aanmoedigen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
En de aanmoediging haal ik iets meer hier vandaan.
Wat was je klacht? Ik ben niet bijgelezen,.quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb nu al een beetje spijt van mijn 'klacht'. Meteen een lichtend voorbeeld van het 'alles is relatief'![]()
Oeh, dat vind ik ook pittig hoor. Als dreumes niet wil slapen en dan vervelend wordt en zo.quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Beetje lastige middag achter de rug hier (nou ja alles is relatief natuurlijk, er zijn er hier die het lastiger hebben ) maar S heeft rond 1400 een half uurtje geslapen en wilde daarna tot 1900 niet meer slapen. Dat is voor hem Heel Lang. Alleen maar gemopper en zelfs gekrijs toen zijn fles op was. Gooi het maar op die 8,5 maandsprong . Ik was blij dat het 1900 was. Nieuwe ronde nieuwe kansen morgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
M'n kolfvoorraad is sinds Nederland nog minimaal. Maar hij drinkt volop bij mij 's avonds. De kolfopbrengst is vaak minder dan wat hij live drinkt (denk ik). Ik vind de avondvoeding(en) ook prima om te geven. En zelfs een paar keer per nacht maakt me niet uit. Maar elk half uur huilen en dan niet echt willen drinken is wat vermoeiend. Maar goed hij is overdag een en al gezelligheid en huilt nog maar een fractie van wat ie eerst deed, dus hij heeft vast wat in te halen 's nachts.quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:30 schreef Kyara het volgende:
Sterkte Gulara
Volgens mij is het al een keer geopperd maar is het anders een optie op te kolven en dan een avondfles aan te bieden?
Ga jij nou spijt hebben van je klacht?quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, als je dat nog niet geprobeerd hebt lijkt me dat een hele goeie! Hopelijk kan hij daar dan wat uurtjes op vooruit. Want het gaat, voor zover het dat nog niet doet, je echt wel opbreken anders. Beroerd drinken geeft jou dan nog eens extra gedoe met stuwing, slaap je misschien nog wel minder op.
Heb nu al een beetje spijt van mijn 'klacht'. Meteen een lichtend voorbeeld van het 'alles is relatief'![]()
Ja superfijn hoor.quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan het misschien te maken hebben met die slijmvorming waar je het laatst over had? Dat hij daar 's nachts meer last van heeft? Het wel wakker worden maar niet willen drinken klinkt dan niet zo hongerig. Ben ook maar wat aan het meedenken hoor...
quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sterkte Piekie, ik hoop idd dat het niet overslaat op jullie! Zo sneu ook die zieke kleintjes.
En Spirit succes morgen... Prikjes zijn niet leuk.. Wij mogen de 20e weer.
Fieder, wat een stomme opmerking zegAls ie nou 18 was
Spees, klinkt ook heel fijn.. En z'n eend bood ook geen soelaas?
Voedingsgeneuzel onder de spoiler.Da's ook winst tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik snap dat je het experiment niet geslaagd vindt als ze echt te weinig binnenkrijgt. Maar als je dan iets meer los durft te laten dan eerst, scheelt dat ook al! Dat je het soms aan haar overlaat, en soms wekt... gewoon een beetje naar Noor kijken en haar óók de kans geven om aan te geven dat ze honger heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |