quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:04 schreef Mirel het volgende:
Ik weet er niks over, maar heb je het nog kunnen oplossen?
Ik heb een andere vraag. Ik zit in mijn 4e studiejaar HBO, en ik zou nu afgestudeerd moeten zijn, maar ik herkans mijn afstudeerfase in september weer, tot februari. Kan ik mijn gratis studenten OV Chip nog gebruiken? Het heeft ook te maken met mijn studiefinanciering denk ik zo, dus vraag ik dat ook maar erbij
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:40 schreef Tochjo het volgende:
Je hebt recht op het studentenreisproduct gedurende de nominale studieduur (waarvoor je ook een basisbeurs ontvangt) en het eerste jaar van de leenfase. Als je je diploma haalt, wordt ook dat jaar studentenreisproduct een gift.
quote:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:30 schreef Tochjo het volgende:
Je hebt recht op een prestatiebeurs voor de nominale duur van je opleiding. Voor een hbo-opleiding is dat 48 maanden. Die zijn dus nu op. Vervolgens kun je nog drie jaar lenen, maar dat geleende bedrag moet natuurlijk altijd worden terugbetaald.
Op werkdagen wel jaquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:31 schreef Deezertje het volgende:
Kan je vanaf vrijdagmorgen 16 augustus weer gratis reizen met week-ov?
korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.quote:
Lol, ik las de vrijdagmorgen in het verhaal niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.
Dus vrijdagmorgen gratis reizen als ik het goed lees...
Dat is het onzinnige ja, eerstejaars die juist vroeg beginnen met bijvoorbeeld een introweek hebben 1 á 2 weken geen gratis OV, terwijl hogerejaars het vanaf 16 augustus weer hebben terwijl hun opleiding pas later begint.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:53 schreef DE_krumpel het volgende:
Echt onzin, mijn school begint op 20 augustus maar ik kan pas het weekabonnement op 1 september ophalen, en dat is zondag.
Ja, en dit loopt automatisch door.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:31 schreef Faeroer het volgende:
Kan men ook het reisproduct 'gratis' krijgen met een normale studielening van DUO (dus niet 0%) na het afstuderen van 4 jaar hbo? En loopt dit automatisch over, of moet men het apart activeren?
Ik krijg mijn abo zelfs pas 1 oktober.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 01:01 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dat is het onzinnige ja, eerstejaars die juist vroeg beginnen met bijvoorbeeld een introweek hebben 1 á 2 weken geen gratis OV, terwijl hogerejaars het vanaf 16 augustus weer hebben terwijl hun opleiding pas later begint.
Ik heb vanaf vrijdag weer het weekabo maar 2 september begint mijn opleiding pas (3e jaar), vriend heeft vanaf 26e intro voor 1ejaars maar vanaf de week erna pas het abo
Persoonlijke kaart heb ikquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:44 schreef Tochjo het volgende:
Je moet een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen. Dat kan op ov-chipkaart.nl. Dat ding wordt dan binnen een week of zo thuisbezorgd. Vervolgens kun je op deze pagina jouw reisrecht aan je persoonlijke OV-chipkaart koppelen. Hoe dat precies moet, weet ik niet, want deze prodedure is van na mijn tijd. Maar dit gaat geen drie maanden duren natuurlijk. Vervolgens laad je het product op je kaart bij een ophaalautomaat en dat zou het dan moeten zijn.
ja je krijgt een brief dat je zelf verantwoordelijk bent voor het op tijd stopzetten van het productquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:57 schreef fh101 het volgende:
Krijg je automatisch bericht over dat je geen recht meer hebt op OV? Of moet je dat zelf in de gaten houden? Ik heb in september nog wel stufi en dus sowieso studentenov, maar oktober niet meer en vroeg me af wanneer en of ik daar iets over te horen krijg zodat ik op tijd een 0 lening aan kan vragen.
Er is nog geen sprake van stopzetten; ze vraagt informatie over het regelen van een nullening, dus heeft ze nog een jaar recht op het studentenreisproduct.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:57 schreef Dos37 het volgende:
ja je krijgt een brief dat je zelf verantwoordelijk bent voor het op tijd stopzetten van het product
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:42 schreef Cruentus het volgende:
Gaat 't Studenten OV nou eigenlijk afgeschaft worden? Of is dat nog niet duidelijk?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:31 schreef Tochjo het volgende:
Wat gebeurt er met het studentenreisproduct na invoering van het sociaal leenstelsel?
Er wordt gesproken over het omzetten van het studentenreisproduct naar een ander soort OV-product voor alle studenten met studiefinanciering. Dit staat technisch gezien los van de invoering van het sociaal leenstelsel en nadere informatie is nog niet bekend. Dit moet ingaan per 1 januari 2016.
Nee.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:25 schreef Quir het volgende:
Ik ben vorig jaar gestopt en start per 1 september opnieuw, en dan start ook mijn studiefinanciering weer. Ik moet deze vrijdag naar een matchingsdag, ik kan dan zeker nog niet met korting reizen, of wel?
Voor je busreizen bij Syntus kun je gebruikmaken van producten voor op je OV-chipkaart, zoals Altijd Voordeel Scholier, maar Syntus maakt ook nog gebruik van zichtabonnementen. Die worden niet op je OV-chipkaart geladen, maar laat je zien aan de chauffeur. Je zult zelf even moeten uitzoeken wat voor jou het voordeligst is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:52 schreef xcachet het volgende:
Volgens mij, als ik het goed heb uitgezocht. Heb ik dan idd een apart abonnement nodig voor de bus. Ik reis eerst met een NS trein. Daarna met een Syntus bus.
Ik heb mijn abo deze week al opgehaald, gisteren even gecheckt of 'ie het stiekem toch al deedquote:Op maandag 12 augustus 2013 12:53 schreef DE_krumpel het volgende:
Echt onzin, mijn school begint op 20 augustus maar ik kan pas het weekabonnement op 1 september ophalen, en dat is zondag.
Nee, je hebt pas recht op studiefinanciering en een studentenreisproduct vanaf 1 oktober omdat je op 1 juli nog geen 18 was. Je ouders krijgen daarom nog kinderbijslag voor de maand september.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:15 schreef TommieAH het volgende:
Ik zou volgens DUO pas vanaf 1-10 recht hebben op een reisproduct, maar mijn studie begint al op 1-9. Kan ik via DUO regelen dat ik een maand eerder al er gebruik van kan maken?
Huil maar bij pappie en mammie, die hebben je geldjes.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:28 schreef Lavalampjes het volgende:
Omdat ik 17 ben en geen 18 moet ik dus zelf de hele maand september betalen?
wat een onzin
gewoon met je persoonlijke OV bij zo'n oplader zitten en dan bestelling ophalen klikken dat is hetquote:Op maandag 2 september 2013 20:14 schreef Rozzje het volgende:
Hallo ik heb net mijn brief verstuurd met de persoonlijke OV brochure wanneer krijg ik mijn persoonlijke OV kaart thuis gestuurd en als ik bij een machine ben hoe kan ik hem opladen of linken tot mijn persoonlijke OV?
Het laatste gedeelte snap ik niet heel erg goed
Owh thnx man!quote:Op maandag 2 september 2013 20:21 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
gewoon met je persoonlijke OV bij zo'n oplader zitten en dan bestelling ophalen klikken dat is het
zo ja snap je gelukkig begint mijn introweek vandaag en ging mijn OV gister in werkingquote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Owh thnx man!
Introweek heeft me rond de 70 euro gekost aan reiskosten :s
Nog 1 vraag wanneer weet ik wanneer ik mijn aanvullende beurs krijg? Al meer dan 3 weken geen post gehad over een speciaal formulier die ik eventueel moet invullen voor aanvullende beurs en ook geen post op DigiIDquote:Op maandag 2 september 2013 20:26 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
zo ja snap je gelukkig begint mijn introweek vandaag en ging mijn OV gister in werking
Ergens tussen het ontvangen van je persoonlijke OV-chipkaart en het ophalen van de bestelling moet je je reisproduct nog koppelen.quote:Op maandag 2 september 2013 20:14 schreef Rozzje het volgende:
Hallo ik heb net mijn brief verstuurd met de persoonlijke OV brochure wanneer krijg ik mijn persoonlijke OV kaart thuis gestuurd en als ik bij een machine ben hoe kan ik hem opladen of linken tot mijn persoonlijke OV?
Het laatste gedeelte snap ik niet heel erg goed
aanvullende beurs wordt automatisch berekend je hoeft niks in te vullen, en duurde bij mij ca. 2 maanden voordat het berekend werdquote:Op maandag 2 september 2013 20:30 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Nog 1 vraag wanneer weet ik wanneer ik mijn aanvullende beurs krijg? Al meer dan 3 weken geen post gehad over een speciaal formulier die ik eventueel moet invullen voor aanvullende beurs en ook geen post op DigiID
Kennelijk kan dat.quote:Op maandag 2 september 2013 21:47 schreef eQuaL het volgende:
Hoi dames en heren, vraagje namens mijn zusje. Klopt het als ik zeg dat je een Fyra abbo gewoon kan afsluiten op je studenten OV-chipkaart? (Dus zonder een specifiek NS-product op die kaart, alleen een studentenreisproduct)
je kan toch ook de halfkapotte blijven gebruiken totdat je die nieuwe hebt?quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Mijn chipkaart is ook halfkapot, dus dan moet ik een nieuwe aanvragen en binnen twee weken krijg ik die opgestuurd. Heeft iemand dit wel eens gedaan en worden die twee weken gehaald? Zeker nu met kerst...
Dan moet ik dus mijn reizen in de tussentijd zelf gaan betalen en die kan ik niet declareren... Dat is fucking duur.
https://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/pdfaanvraagvervangendekaartquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:22 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
je kan toch ook de halfkapotte blijven gebruiken totdat je die nieuwe hebt?
Per wanneer word je uitgeschreven? Dat zal de datum worden tot wanneer je mag reizen..quote:Op maandag 10 maart 2014 18:28 schreef Mirel het volgende:
Ik heb me uitgeschreven van school maar het verzoek moet nog verwerkt worden, zie ik op Studielink. Kan ik dan nog met het studentenreisproduct reizen?
April! Dus ik kan deze maand nog?quote:Op maandag 10 maart 2014 18:59 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Per wanneer word je uitgeschreven? Dat zal de datum worden tot wanneer je mag reizen..
Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de school je uitschrijft. Word je op de eerste dag van de maand uitgeschreven? Dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand geen recht meer op studiefinanciering. (bron)quote:Op maandag 10 maart 2014 19:02 schreef Mirel het volgende:
[..]
April! Dus ik kan deze maand nog?![]()
Ik had overigens gedacht dat als ik me in de eerste week van maart uitschreef dat dat dan zou gebeuren, maar nee, eerstvolgende datum was aprilDa's niet zo fijn want nu krijg ik minder geld terug dan ik had verwacht maar ja
Kan ik tot dat moment nog gratis reizen?quote:"Om een
schuld te voorkomen, moet je zelf je studentenreisproduct op tijd stopzetten bij een ophaalautomaat.
Doe dit uiterlijk op de 5e werkdag na 31 maart 2014"
Ik denk het wel, toch? Zodra je het product eraf hebt gehaald werkt het gratis reizen pas niet meer.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:54 schreef Mirel het volgende:
[..]
Kan ik tot dat moment nog gratis reizen?
Maar of die reismomenten achteraf worden meegeteld omdat het na 31 maart is.. dat wil ik wetenquote:Op woensdag 2 april 2014 08:19 schreef Kimberley_ het volgende:
[..]
Ik denk het wel, toch? Zodra je het product eraf hebt gehaald werkt het gratis reizen pas niet meer.
Discussie lijkt me onnodig, iedereen krijgt een mailtje wanneer je OV wel en niet geldig is. Als je dat niet eens begrijpt vraag ik me af waarom je een studenten OV hebtquote:Op zondag 4 mei 2014 11:16 schreef Deezertje het volgende:
Tja, en weer de jaarlijkse discussie morgen. Studenten-OV is dus NIET gratis op 5 mei voor week-ov. En dat terwijl ik morgen toch echt stage heb en dan even fijn 20 euro mag aftikken (ja, inclusief korting). Las net trouwens dat trein 40% is en bus 34%. Was bus niet altijd ook 40%??
Ja dat is waar, maar tegenwoordig weet je het maar nooitquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:45 schreef Tochjo het volgende:
Ja. Wat zou het nut zijn van een tijdelijk studentenreisproduct als dat niet zou kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |