SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat!quote:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:47 schreef Kwisted het volgende:
OMG wat is zij mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tante Flappie gaat weer terug in de leesstand, in afwachting van een dagje alleen met Silvijn!
Maar geeft ze dan niet al eerder hongersignalen? Meestal is huilen pas het allerlaatste (honger)signaal. Je zou kunnen bijhouden in een boekje/op je telefoon of je andere signalen herkent. Ik herken hier ook steeds beter of het gemurmel/friemel/geluidjes/bewegingen van de honger, moe of ander ongemak zijn. Dan kun je eerder inspelen op de hongersignalen en hoef je niet te wachten tot ze werkelijk huilt!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ze huilde toen we 'm gaven idd, maar wilde dus in bed uit zichzelf niet écht wakker worden. Daar moest toch ff het slaapzakje voor opengeritst worden maar toen was het ook snel blèren.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:47 schreef Kwisted het volgende:
Echt een prachtig kind ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klinkt als voeden op verzoekquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja? Rekenen jullie een beetje spartelen en uitrekken en af en toe wat steunen en kreunen ook tot zelf komen? Dat vraag ik me dus af. Of wachten jullie echt tot huilen met oppakken?
Nu lag ze net bij ons in bed en het ging eigenlijk hetzelfde als vannacht, beetje uittrekken enzo. Wij gingen eruit, dus zij ook. Toen haar kleding voor de dag aangedaan en toen was het weer brullen, dus nu weer aan het voeden. Doen we het dan goed? Of is het dan nog teveel met ons ingrijpen?
Hier precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:33 schreef Kwisted het volgende:
F.leur was vanmorgen om 7.30u wakker, en dat wat hemels. Helemaal na een week van 4.30u wakker worden. Ik denk dat het toch door de hitte kwam. En nu heeft ze haar slaapzak weer aan, wat ook helpt.
Ik heb een boek kinderen knippen uit de bieb gehaald en een goede kappersschaar. Ik knip Nathan nu zelf. De kapper kost hier voor kids 16,50quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:21 schreef Fieder het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde!![]()
![]()
Wat is F.leur toch een mooi meisje. Best duur ja die kapperCursus kinderknippen volgen?
![]()
L krijgt allemaal nieuwe kleine haartjes, je ziet het vooral bij zn 'inhammen', die zijn niet zo kaal meer.
Bij Nin herken ik sinds een klein weekje ongeveer, dat er dus een patroon ontstaat! Daarvoor zag elke dag er, in mijn beleving in ieder geval, compleet anders uit qua voedings- en slaaptijden! Hebben jullie ook al een beetje een schema? Had je dat al eerder of is het nog elke dag heel erg verschillend? En hoe ziet het er nu ongeveer uit per dag?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi schema belle!
XM, ik pak E ook als ze ligt te trappelen en ik haar op haar handjes hoor sabbelen. Dus well done lijkt me!!
Nou je zou denken (hopen..) dat hoe kleiner het kind, hoe kleiner de prijs. Maar een baby van 10 maanden is dus gewoon net zo duur als een kind van 12. Maar zelf knippen durf ik denk ik niet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb een boek kinderen knippen uit de bieb gehaald en een goede kappersschaar. Ik knip Nathan nu zelf. De kapper kost hier voor kids 16,50
Nee, niet echt eigenlijk... Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken. 's Middags komt ze meestal wel goed uit zichzelf en dan is het wakker worden en eigenlijk dan vrijwel direct huilen. Maar 's nachts en 's ochtends gebeurd dat eigenlijk nooit. Dan is het dus hooguit wakker worden en beetje gekreun en gesteun, maar verder niks. Ik denk dat ik wel had kunnen wachten tot ik een ons woog voordat ze vanochtend zou zijn gaan huilen. Misschien nu rond deze tijd een keer.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:18 schreef bellelena het volgende:
[..]
Maar geeft ze dan niet al eerder hongersignalen? Meestal is huilen pas het allerlaatste (honger)signaal. Je zou kunnen bijhouden in een boekje/op je telefoon of je andere signalen herkent. Ik herken hier ook steeds beter of het gemurmel/friemel/geluidjes/bewegingen van de honger, moe of ander ongemak zijn. Dan kun je eerder inspelen op de hongersignalen en hoef je niet te wachten tot ze werkelijk huilt!
Maar ik heb daar ook wel moeite mee gehad eerder hoor, door het kolven was ik in een strak regime terecht gekomen en vond ik het helemaal niet makkelijk om daarvan los te komen. Het gaat echt met kleine stapjes nu, dat ik steeds beter kan voeden op verzoek!
Even een quote van borstvoeding.com:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja? Rekenen jullie een beetje spartelen en uitrekken en af en toe wat steunen en kreunen ook tot zelf komen? Dat vraag ik me dus af. Of wachten jullie echt tot huilen met oppakken?
Nu lag ze net bij ons in bed en het ging eigenlijk hetzelfde als vannacht, beetje uittrekken enzo. Wij gingen eruit, dus zij ook. Toen haar kleding voor de dag aangedaan en toen was het weer brullen, dus nu weer aan het voeden. Doen we het dan goed? Of is het dan nog teveel met ons ingrijpen?
Huilen is dus het allerlaatste signaal, het wordt aangeraden om dat juist voor te zijn. Het kan best dat een beetje zuchten en uitrekken Noors eerste signalen van honger zijnquote:Een baby laat op verschillende manieren zien wanneer hij aan de borst wil. Ook als hij nog een beetje slaapt, kan je dat al zien: zijn mondje gaat af en toe open en dicht of het staat heel ver open, alsof hij direct aan je borst wil aanhappen. Dit is zijn eerste hongersignaal! Je baby is nu niet zomaar van je borsten aan het dromen, hij wil bij je drinken. Maakt hij al lichte zuigbewegingen met zijn mondje en wordt hij al wakker, dan is dat het tweede hongersignaal. Zuigt hij verwoed op zijn handjes, een mouw of een stukje deken? Dan zoekt hij de borst en heeft hij al flink honger.
Daarna is er voor je kleintje nog maar één hongersignaal, nu kan hij alleen nog maar huilen om te kennen te geven dat hij nu echt eten nodig heeft.
Hier wel, maar volgens mij zijn er ook baby's die het de hele dag doen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is dat bellen blazen ook een hongersignaal dan?
Dat jaquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:42 schreef Gulara het volgende:
Als de mijne tekenen van wakker worden aangeeft, dan bid ik stilletjes dat ie nog een (half) uur(tje) doorslaapt.
Nee, ik vond 2 kinderen meer dan genoeg. We gingen eigenlijk vooral voor M maar ivm bv moest er ook een baby mee (of een kolf).quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo een zit dus ook bovenin achterin, dat is een kiesje en zat er al na de bevalling. Creepy!
Of is dit nog niks?
huu! Is dat niet pijnlijk? Er zit nog wel tandvlees overheen. Telt dat niet?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:31 schreef Gulara het volgende:
Met een theelepeltje erop tikken suiker?
Het moederschap heeft me aan de ene kant sterker gemaakt en aan de andere kant ook ontzettend kwetsbaar. Ik blijk een soort oermoeder te zijn en ik vind nu andere dingen belangrijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:58 schreef Olf het volgende:
In hoeverre en op welke wijze zijn jullie nu eigenlijk veranderd door het moederschap, buiten de nieuwe rol om?
Dat doe.ik idd ook.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:52 schreef Mineola het volgende:
Logi, wat cool is dat! Nieuwe vrienden gemaakt via MP
Mocht J niet mee Kyara?
En naar buiten gaan probeer ik elke dag. Zeker in mijn verlof, ik sprong echt tegen de muur op. Kind in de drager en gaan. Dan sliep hij tenminste langer dan een half uurtje. En dan was het nog winter ook.
Ben eigenlijk best wel verbaasd om te lezen dat mensen vooral binnen blijven, zeker met dit weer. Je hoeft niet meteen naar een ballenbak maar een rondje lopen door de buurt is alleen voor jezelf al lekker. Qua prikkels lijkt het me ook niet zo ernstig eigenlijk.
Groen en blaadjes is trouwens juist rustgevend voor kinderen, las ik ergens.
Spees kan je heel goed vertellen waarom die 9 maanden echt verstandig is voor het ruggetjequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:29 schreef Olf het volgende:
Ohhhh mineola hij begrijpt je gewoon! Dat lijkt me echt gek. Hij begint concepten te ontwikkelen en dus ook steeds meer echt in taal te denken, dat is echt te gek om te beseffen!
Ik sprak iig niemand rechtstreeks aan over buiten zijn hoor. En ik gedij ook het minst goed in de zomer en heb ook nog niet gezwommen ofzo met baby (dat lijkt me zo leuk maar aargh eerst fietsen en dan omkleden en alles. Hopelijk binnenkort met z'n drieen!). Misschien ook wel omdat ik in redelijk klein huisje woon zonder balkon/tuin waardoor naar buiten gaan al snel logisch is. En we doen per dag boodschappen dus ik moet wel. En ik haal vaak een ijsje voor mezelf![]()
Hoe doen jullie het eigenlijk met fietsen? Ze zit nu nog in de maxi cosi achterop. Bij 9 maanden mogen ze voorop toch? M'n baby zit al stevig, gaat zelf zitten en je kan d'r ook een klein zetje geven en dan herstelt ze d'r evenwicht. Zou het dan al iets eerder mogen? Niet nu, maar met 8 a 8,5 mnd? Kleine stukjes?
Ah shit, zoiets vermoedde ik al, hoopte nog lekker in september met mooi weer te kunnen fietsen. Hopen op een droge herfstquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Spees kan je heel goed vertellen waarom die 9 maanden echt verstandig is voor het ruggetje
Ditquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:56 schreef LadyBlack het volgende:
Damn ik ben hier te nieuwsgierig voor
Je bent niet de enige die dat denkt ...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:59 schreef Mineola het volgende:
Logi, ben je zwanger?! (of denk ik dat gewoon als eerste?)
Neeeee! Toch?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:59 schreef Mineola het volgende:
Logi, ben je zwanger?! (of denk ik dat gewoon als eerste?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |