Heel erg veerkrachtig Murmeli! Goed bezig!quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:28 schreef Murmeli het volgende:
Minth, dat met die balans is heel herkenbaar! Teveel doen, te weinig doen, teveel rekening met anderen houden of te weinig. Ik weet het soms ook allemaal niet.
Afgelopen vrijdag stortte ik ook effe helemaal in. Zaterdag ook nog depri en ben toen maar gezellig de stad in gegaan met toekito. Kadootje voor mezelf gekocht (kookboek veg!) En lekker ongezond patat zitten vreten (ik had trek dus zat echt te schranzen), gebak gegeten en lekker groente en fruit gehaald op de markt. En vandaag gaat het wel beter.
Ik vraag me dan af, door wat wordt zoiets getriggerd?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:25 schreef minthy het volgende:
Ik heb het meest kloterige schurfterige rotweekend ooit te pakken, yay! Kan niet meer stoppen met janken vanavond, niet tof.
Simpel word ik er van. Iedereen heeft het leuk en ik zit hier maar te zitten in m'n eentje.
Misschien ben ik toch meer depressief dan ik dacht.
Ik kan nu denk ik wel zeggen dat ik het echt heb losgelaten. Weet je ook direct wie je echte vrienden zijn en wie puur op jou success mee willen liften.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iedereen doet dat denk ik wel een beetje. Ik heb echt moeten leren om te zeggen dat het kut gaat all het kut gaat...en dan nog houd ik me vaak toch wel effe in
Ik vertel altijd alles.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
En je hoeft ook niet bij iedereen helemaal alles neer te leggen toch. Ik heb tegenwoordig juist wel eens dat ik soms TE open ben naar iedereen
Ook niet helemaal handig denk ik. Dus probeer wat selectiever te zijn in wat ik aan wie zeg.
Soms is een eenvoudige 'K.*.T.' voldoende, andere keren is het een 'mwoa, niet zo' en weer andere keren vertel ik in geuren en kleuren alle vervelende gedachten, situaties en dingen die langskomen aan mensen die dicht bij me staan.
Bovendien vind ik het sowieso lastig om te benoemen hoe het gaat, speelt vaak zoveel in mijn hoofd... chaos! En dat merken ze dan weer snel genoeg aan mijn geratel![]()
Zo maar eens slapen. Trusten allemaal
Wat is goed met veel plezier?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:40 schreef Detroit het volgende:
Hmm. Dat jezelf niet goed genoeg voelen waar Minthy het over heeft herken ik wel.
Eigenlijk is het wel complete BS, maar op momenten dat het even minder gaat dan komt die overtuiging hoe dan ook weer bovendrijven.
Gaat het daarentegen een heel weekend goed met veel plezier, ben je sociaal bezig, dan valt die overtuiging dan ook in geen velden of wegen meer te bekennen..
Dit klinkt als een volwassen dame die voor zich zelf kiest (eindelijk?)quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:28 schreef Murmeli het volgende:
Minth, dat met die balans is heel herkenbaar! Teveel doen, te weinig doen, teveel rekening met anderen houden of te weinig. Ik weet het soms ook allemaal niet.
Afgelopen vrijdag stortte ik ook effe helemaal in. Zaterdag ook nog depri en ben toen maar gezellig de stad in gegaan met toekito. Kadootje voor mezelf gekocht (kookboek veg!) En lekker ongezond patat zitten vreten (ik had trek dus zat echt te schranzen), gebak gegeten en lekker groente en fruit gehaald op de markt. En vandaag gaat het wel beter.
Vrijdag is er trouwens weer een vriendschsp beeindigd/on hold gezet. Daar had ik het laatst mog over hier, zo iemand die mij teveel energie kost. Ik zei tegen diegene dat ik me minder wilde gaan aanpassen voortaan, omdat ik me door dat aanpassen ging ergeren. En toen wilde zij meteen pauze. Ook best, dan weet ik genoeg. Mensen vinden het niet leuk dat ik niet meer over me heen laat lopen. Tsja. Dikke jammer. Maar ja, het doet/deed toch effe pijn.
Vrijdag ook nog in t ziekenhuis geweest bij een vriend. Was ook ff taai. Alles komt goed hoor, zijn vrouw whatsappte me gisteren nog een foto van hoe hij er nu bij zat en dat was al 300% beter! Hij gaat morgen naar huis en t gaat allemaal voorspoedig enzo, jeej!
Of had ik dit eigenlijk allemaal al gezegd hihihi...
Als je het weet mag je het zeggen, ik heb geen flauw idee... Het ging gistermiddag al niet goed, toen ben ik de deur uit gerend. Komende week heb ik het wat rustiger en ik hoop dat het volgende weekend ook wat rustiger wordt, in ieder geval in m'n kop. Die maakt overuren de laatste dagen/nachten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af, door wat wordt zoiets getriggerd?
Waar komt dat omslag punt van? Je ziet anderen plots uitgaan, op stap, en jij zit maar alleen thuis op de zaterdag avond? Ben je jaloers op anderen die blijkbaar wel een leuk sociaal leven hebben? Is dat het overigens wat je wil? Een sociaal leven?
En als je wel wat doet blijkt het in 99 van de 100 keer wel mee te vallen, maar volgens mij is het 'simpel' wat doen op een vrije avond niet de oplossing. Volgens mij zit dat veel dieper bij jou.
Het is belangrijk om die onderscheid te maken, want anders verzuip je in de shit. Je bent dus goed bezigquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan nu denk ik wel zeggen dat ik het echt heb losgelaten. Weet je ook direct wie je echte vrienden zijn en wie puur op jou success mee willen liften.
En dat mag. Je mag gerust rustiger aan doen. Je moet je niet gek laten maken door anderen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Als je het weet mag je het zeggen, ik heb geen flauw idee... Het ging gistermiddag al niet goed, toen ben ik de deur uit gerend. Komende week heb ik het wat rustiger en ik hoop dat het volgende weekend ook wat rustiger wordt, in ieder geval in m'n kop. Die maakt overuren de laatste dagen/nachten.
Ze heeft dezelfde "ziekte" als ik. Daarom zeg ik tegen haar zaken als "er is iemand die niet gek tegen je gaat doen". Ik zeg dat om haar een steuntje in de rug te geven. Ze moet focussen op mensen die haar oprecht mogen en niet op de mensen die vreemd tegen haar doen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af, door wat wordt zoiets getriggerd?
Waar komt dat omslag punt van? Je ziet anderen plots uitgaan, op stap, en jij zit maar alleen thuis op de zaterdag avond? Ben je jaloers op anderen die blijkbaar wel een leuk sociaal leven hebben? Is dat het overigens wat je wil? Een sociaal leven?
En als je wel wat doet blijkt het in 99 van de 100 keer wel mee te vallen, maar volgens mij is het 'simpel' wat doen op een vrije avond niet de oplossing. Volgens mij zit dat veel dieper bij jou.
Persoonlijk denk ik er dat er onderhuids toch misschien wel een mate van jaloezie in zit. Dat het bij anderen misschien heel makkelijk lijkt te gaan en dat daar aan de oppervlakte (wat je zelf ziet) je niet het idee hebt dat anderen ook problemen hebben. En dat jij met je borst vooruit aan wil tonen dat je er ook bij hoort maar daar enorm veel moeite mee hebt om dat je innerlijk niet goed in je vel zit en je dan voel je je al snel te veel, niet goed genoeg, etc.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Als je het weet mag je het zeggen, ik heb geen flauw idee... Het ging gistermiddag al niet goed, toen ben ik de deur uit gerend. Komende week heb ik het wat rustiger en ik hoop dat het volgende weekend ook wat rustiger wordt, in ieder geval in m'n kop. Die maakt overuren de laatste dagen/nachten.
Solly, was pitten dus kon ff niet meer reageren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat geloof ik. Ik wil gewoon zo ontzettend graag weer normaal meedraaien met de rest en baal er gewoon zo ontzettend hartgrondig van dat het me niet meer lukt.
Het gaat me vast wel weer lukken maar het duurt allemaal zo verdomd lang.
[..]
Zo voelt het wel![]()
Ik maak geen onderscheid. Ik maak namelijk niks. Ik heb voor mijn gevoel alles laten vallen. Waar men tegen jou zegt als je suicidale trekjes hebt, doe dan dingen waarvan je denken dat het toch geen kwaad kan.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is belangrijk om die onderscheid te maken, want anders verzuip je in de shit. Je bent dus goed bezig
Ik denk dat ze, net als ik, gewoon met enig regelmaat uit wil gaan en ze vindt het waarschijnlijk leuk om naar kroegen e.d. te gaan.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik er dat er onderhuids toch misschien wel een mate van jaloezie in zit. Dat het bij anderen misschien heel makkelijk lijkt te gaan en dat daar aan de oppervlakte (wat je zelf ziet) je niet het idee hebt dat anderen ook problemen hebben. En dat jij met je borst vooruit aan wil tonen dat je er ook bij hoort maar daar enorm veel moeite mee hebt om dat je innerlijk niet goed in je vel zit en je dan voel je je al snel te veel, niet goed genoeg, etc.
Aan wie meet onze tante Minth zich af? Je buren? Je beste vriend? Een verleden? Meet jij je af aan anderen? Collega's? Mensen waar het seemingly allemaal heel makkelijk mee gaat?
Vandaar dat ik ook niet raar opkijk wanneer je gaat stappen alles 'goed' lijkt te gaan en je direct het idee krijgt, ben ik wel depressief? Heb ik wel angsten? Het was een kei vette avond! Maar die avonden heb je ook gehad voor dat je in die burn out kwam en ik denk dat er onderhuids toch echt wel wat meer scheelt. Ik heb het idee dat jij te weinig om jezelf geeft.
Ik heb het natuurlijk mis en de waarheid zal wel 180 graden anders zijn, maar ik zeg ook maar wat ik denk
Maar wat is nu hetgeen wat je eigenlijk wilt, onafhankelijk van de mensen waar je mee omgaat / omging, waar je bent, etc.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik maak geen onderscheid. Ik maak namelijk niks. Ik heb voor mijn gevoel alles laten vallen. Waar men tegen jou zegt als je suicidale trekjes hebt, doe dan dingen waarvan je denken dat het toch geen kwaad kan.
Nou, ik zit helaas al in die fase. Ik doe al dingen omdat het me toch allemaal geen druif meer uitmaakt. Ik vraag me echt af wat voor zin het allemaal nog heeft
Je slaat het wel aardig op z'n kop denk ik. Voor m'n burnout had ik ook af en toe buien dat ik me niet goed genoeg voelde voor een ander, dit werd af en toe flink versterkt door afwijzing. Met daten ben ik ook een poos gekapt, ik betrok een afwijzing op mezelf en kon niet nuchter naar de situatie kijken. Nu nog geloof ik niet als iemand me zegt dat ik een leuk wijf ben maar dat er vanuit zijn kant geen gevoel was. Dan denk ik "jaja, je wil me gewoon niet kwetsen maar eigenlijk vind je me het meest misselijke mens dat je ooit getroffen hebt en ben ik nu een favoriet gespreksonderwerp omdat ik zo belachelijk deed". Lastig wel want ik ben me er bewust van dat ik daarmee die ander ook kan kwetsen omdat hij helemaal niet zo naar over me hoeft te denken natuurlijk. Sowieso lach ik complimenten weg, wil er niks van horen want ik geloof ze niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik er dat er onderhuids toch misschien wel een mate van jaloezie in zit. Dat het bij anderen misschien heel makkelijk lijkt te gaan en dat daar aan de oppervlakte (wat je zelf ziet) je niet het idee hebt dat anderen ook problemen hebben. En dat jij met je borst vooruit aan wil tonen dat je er ook bij hoort maar daar enorm veel moeite mee hebt om dat je innerlijk niet goed in je vel zit en je dan voel je je al snel te veel, niet goed genoeg, etc.
Aan wie meet onze tante Minth zich af? Je buren? Je beste vriend? Een verleden? Meet jij je af aan anderen? Collega's? Mensen waar het seemingly allemaal heel makkelijk mee gaat?
Vandaar dat ik ook niet raar opkijk wanneer je gaat stappen alles 'goed' lijkt te gaan en je direct het idee krijgt, ben ik wel depressief? Heb ik wel angsten? Het was een kei vette avond! Maar die avonden heb je ook gehad voor dat je in die burn out kwam en ik denk dat er onderhuids toch echt wel wat meer scheelt. Ik heb het idee dat jij te weinig om jezelf geeft.
Ik heb het natuurlijk mis en de waarheid zal wel 180 graden anders zijn, maar ik zeg ook maar wat ik denk
Maar waarom wil je met enige regelmaat uit? Wat denk je daar mee te kunnen bereiken?quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik denk dat ze, net als ik, gewoon met enig regelmaat uit wil gaan en ze vindt het waarschijnlijk leuk om naar kroegen e.d. te gaan.
1. Die moter intern weer starten, weer passie, een spark, of gevoel voor iets hebben. Weer met een glimlach het bed uitgaan. Weer iets doen waar je echt achter kunt staan. En zo niet, 2. er niet meer zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Maar wat is nu hetgeen wat je eigenlijk wilt, onafhankelijk van de mensen waar je mee omgaat / omging, waar je bent, etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Geen sorry, wees blij dat je kan pittenquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Solly, was pitten dus kon ff niet meer reageren.
Heb je weleens nagedacht over wat je eigenlijk zelf uit het leven zou willen halen, wat je er nu nog niet uithaalt? Zonder ook maar een ogenblik te kijken naar al die anderen met hun zogenaamd perfecte facebookleventjes?
quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef summer2bird het volgende:
Hoi,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan die evv'er niet iets aan de nieuwe vertellen?
Diegene die je er voor in de plaats krijgt?
En je bent niet de enige met issues (ook niet qua ouders). Ik weet wel dat het geen fuck helpt maar toch.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Hoi,Sta je er alleen voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte!
D'r is een beetje een gat gevallen, zo lijkt het, na je studies. Daar hebben veel mensen last van. Ik ken het zelf ook, maar kan je helaas geen tips geven. Uiteindelijk moet iedereen toch voor zichzelf uit gaan maken wat hij of zij er in de toekomst uit wil halen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen sorry, wees blij dat je kan pitten
Ik heb werkelijk geen idee. In de afgelopen jaren heb ik veel geleerd (2 opleidingen gedaan, van lts naar post-hbo-niveau gegroeid) en daar veel tijd aan besteed. Dat is nu klaar op een eindgesprek na en ik merk dat ik weinig heb om me op te focussen. Bijna alle vrije tijd ging op aan studie en hobby's heb ik niet meer. Geen idee wat ik leuk vind, op het moment kabbel ik wat door.
Hoi,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
Ik vind jou geen misselijk mens ongeacht of je denkt dat je belachelijk doet of nietquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Je slaat het wel aardig op z'n kop denk ik. Voor m'n burnout had ik ook af en toe buien dat ik me niet goed genoeg voelde voor een ander, dit werd af en toe flink versterkt door afwijzing. Met daten ben ik ook een poos gekapt, ik betrok een afwijzing op mezelf en kon niet nuchter naar de situatie kijken. Nu nog geloof ik niet als iemand me zegt dat ik een leuk wijf ben maar dat er vanuit zijn kant geen gevoel was. Dan denk ik "jaja, je wil me gewoon niet kwetsen maar eigenlijk vind je me het meest misselijke mens dat je ooit getroffen hebt en ben ik nu een favoriet gespreksonderwerp omdat ik zo belachelijk deed". Lastig wel want ik ben me er bewust van dat ik daarmee die ander ook kan kwetsen omdat hij helemaal niet zo naar over me hoeft te denken natuurlijk. Sowieso lach ik complimenten weg, wil er niks van horen want ik geloof ze niet.
Typ op mobiel met brakke 3G-verbinding, zal ongetwijfeld wat missen. Zie ook wat dm's, antwoord ik vanavond op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |