Als jij je handen wilt zien moet je naar je handen kijken; als je de onrust in je hoofd 'wil' ervaren moet je daar naar kijken, dus met je aandacht er naartoe. Daar komt bij hoe meer aandacht naar je denken hoe heftiger en sneller ze komen omdat je ze de energie die daarvoor nodig is geeft.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:56 schreef helplesssss het volgende:
Hmmm dingen alleen doen heeft toch zo weer invloed op je gedachten en gevoelens? Maar ja, de kunst is natuurlijk dat je ook rust hebt in je hoofd als je weinig doet. Is dat niet onmogelijk?
Ik heb geen mening verteld, ik heb geen oordeel gemaakt. Als je leest schrijf ik notabene dat ik het niet eens ben met een waarde oordeel. Maar jij hebt blijkbaar iets tegen definities, wellicht is dat niet je sterkste punt getuige je lange inhoudelijke maar beschrijvende teksten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:37 schreef Canillas het volgende:
[..]
Punt is dat jouw mening/oordeel/ideeën over iets of iemand niets te maken heeft met dat of wie waar je ze over hebt; het vertelt alleen iets over jou. Een mening/oordeel ergens over is een stukje verhaal in je hoofd ergens over.
Vandaar dat het hebben over gedrag (het enige zichtbare en meetbare, alles wat er achter zit is ervaring en uiteindelijk wel onder woord te brengen maar daar niet in te vangen) en vragen of dat klopt veel inhoudelijker en gerichter is wanneer het over problemen gaat ''heb je het idee dat je dit daarom doet? ja, oké dan gaan we dat leren anders doen''. Zijn verder geen termen/verhaaltjes voor nodig.
Anderen kunnen heb het hebben over Picasso en Napoleon maar dat brengt mij niet dichter bij hoe het voor hen was om zichzelf te zijn, je hoort dan alleen de ideeën die anderen over ze hadden en die ideeën hebben meer te maken met hen dan met Picasso/Napoleon.
Je praat/klinkt een beetje als een robot (niet lullig bedoeld maar verdere reactie heb ik niet, je lijkt het nogal serieus op te vatten, maakt er een discussie van ipv een dialoog, woorden als 'diskwalificeert, betwist, obsoleet, etc. We staan hier wat anders in geloof ik en dat is prima maar dit soort dingen vervelen me heel snel)quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:17 schreef Koral het volgende:
Ik heb geen mening verteld, ik heb geen oordeel gemaakt. Als je leest schrijf ik notabene dat ik het niet eens ben met een waarde oordeel. Maar jij hebt blijkbaar iets tegen definities, wellicht is dat niet je sterkste punt getuige je lange inhoudelijke maar beschrijvende teksten.
Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar ik vind het redelijk wereldvreemd dat iemand hier een betoog houdt tegen het gebruik van definities. Daarmee kun je namelijk prima leren begrijpen waarom je iets doet. Hoe zouden anders scholen en universiteiten kunnen functioneren?
Verder diskwalificeer je jezelf redelijk met je eigen betoog, en dan met name over het vragen naar gedragingen want ik heb (in de tijd dat ik hier zit) in jou reacties nauwelijks vragen gelezen. Wel veel goedbedoelde adviezen, maar niet naar aanleiding van een vraag gericht aan een TS. Dat maakt mij verder niet uit. Het is aan een TS om voldoende relevante informatie te geven, zodat er kwalitief goede reacties komen.
Ik vermoed dat de meeste mensen, en zeker ik, niet gekwalificeerd zijn om diagnoses te stellen en daarvoor is een forum de verkeerde plek. Het is geen waarheidsvinding, en onmogelijk de realiteit. Dat maakt je verhaal over gedrag ook obsoleet. Waar forums wel hun succes aan hebben te danken is dat mensen vaak behoefte hebben aan externe feedback van anderen. Dat doe je immers van kinds af aan al, maar dan bij je ouders. Naar mate je ouder wordt ontwikkel je op sommige gebieden naast je externe referentie ook een eigen referentie.
Bij sommige wordt deze zelfs zo sterk dat ze moeite krijgen met richtingen van anderen. Dit herken je allicht gezien het feit dat je al een paar keer een reactie van mij betwist, en vervolgs hetzelfde zegt in je eigen woorden. No offence, nobody is perfect. En nee, mijn naam is geen nobody.
Je hebt in ieder geval heel goed door wat je doet, daar begint het mee!quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:18 schreef helplesssss het volgende:
@ Canillas,
Het lijkt heel lastig!!!
Als ik in het nu probeer te zijn voel ik verdriet. Dat komt van het (recente) verleden. Daarom spring ik in mijn gedachten naar de toekomst (waarin ik hoop dat het leuker wordt). Als ik in het nu probeer te blijven krijg ik idee dat het kutgevoel niet ophoudt en ik nergens meer zin in heb. Daarom switch ik overal heen behalve naar het nu.
Stiekem hoop ik dan dat ik hem over een tijdje tegenkom in het centrum waarbij we elkaar gaan groeten en elkaar (opnieuw) gaan voorstellen en gaan lachen om het feit dat het totaal nergens over ging en het dan alsnog een kans heeft. Maar dan ben ik vast rozekleurig.
Een mening/ oordeel is toch maar een stukje verhaal in iemands hoofd? Waarom doe je hier dan zo gevoelig over? Daar kunnen we je bij helpen om het te leren anders doen hoor.quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:45 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je praat/klinkt een beetje als een robot (niet lullig bedoeld maar verdere reactie heb ik niet, je lijkt het nogal serieus op te vatten, maakt er een discussie van ipv een dialoog, woorden als 'diskwalificeert, betwist, obsoleet, etc. We staan hier wat anders in geloof ik en dat is prima maar dit soort dingen vervelen me heel snel)
Ik heb niet de behoefte om dit anders te doen, als ik iets saai vind dan vind ik het saai, ermee door gaan lijkt me dan niet logischquote:Op zondag 11 augustus 2013 18:34 schreef Koral het volgende:
Een mening/ oordeel is toch maar een stukje verhaal in iemands hoofd? Waarom doe je hier dan zo gevoelig over? Daar kunnen we je bij helpen om het te leren anders doen hoor.
Ik denk dat die vent de juiste keuze heeft gemaakt en de mannen die het wel weer met jouw proberen consider ik als pussiesquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:55 schreef helplesssss het volgende:
Film was awesome. In mijn eentje gaan was ook niet zo heel vreemd eerlijk gezegd. Daarna ging ik afspreken met een vriend (die mij volgens mij leuk vindt, ik hem mwa als gezelschap). Ik ging expres langs te locaties waar ik ook met die ene jongen was. Puur om de confrontatie aan te gaan. Het voelde echt kut. Had liever met hem willen zijn. Dan vraag ik me wel eens af hoe hij het ervaart...
Het sloeg eigenlijk echt nergens op. Onnodige afstand en onnodige breuk. Zit er een kans in dat het op een later moment nog om kan slaan in contact? Ik snap dat ik de deur heb dichtgegooid, maar ik maak veel mannen mee die er gewoon schijt aan hebben en het nogmaals proberen!!! Hoe verklaar je dat dan? Zijn dat dan echte mannen en was die 23-jarige een baby? Aan het leuk vinden lag het echt niet. Hij straalde met mij. Het was super leuk. Daarom begrijp ik ook niet dat het na 1 wrijving al zo moest gaan.
Aub niet aanvallen mensen. Voel me er al rot over. Ja, ik weet dat ik aan mezelf moet werken e.d. Wellicht gaat het gevoel wel over. Soms heb ik neiging om naar zijn werkplek te fietsen (30 min) en hem aan te spreken en doen alsof er niets aan de hand is. Maar goed. Ben bang dat ik mezelf dan flink voor schut zet. Mijn vrienden (mannelijke en vrouwelijke) vinden dat hij niet man genoeg is en of ik dat wel wil.
Ja.. en verder ga ik vandaag het huis opruimen en naar de sportschool en spa (en kletsen met mensen)Eventueel een film kijken vanavond.
Wat is niet leuk? Ik zie geen enkele reden waarom die jongen het weer bij je zou proberen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:55 schreef helplesssss het volgende:
Ik zeg al die dingen om mijn pijn te verzachten!!! Dat ik hem minder leuk ga vinden of iets. Het is gewoon niet leuk.
Lees anders de posts nog een keer terug die je zoveel leerpunten en inzichten gaven.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:55 schreef helplesssss het volgende:
Ik probeer hier mijn ei kwijt te kunnen, zodat ik geen contact zoek met hem. Ik wil achter mijn keuze staan, ondanks dat ik hem heel erg mis.
Dit dus..! Lees je reacties eens terug helplesssss en de commentsquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees anders de posts nog een keer terug die je zoveel leerpunten en inzichten gaven.
Maar hem dan wel overal gaan lopen zoeken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:00 schreef helplesssss het volgende:
Was dat aan het doen. In een ander context zou hetzelfde probleem zich voordoen, dus dan moet ik trots zijn op de keuze (kappen) die ik heb genomen.
Overigens denk ik dat je die illusie helemaal moet laten varen , jongens houden er over het algemeen niet zo van om hele overdramatische afscheidsberichtjes.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:09 schreef helplesssss het volgende:
Ja, ik had liever dat hij het tegendeel ging bewijzen. Zo van ''Hey meid, waar gaat dit over? Let's talk in person + locatie + tijd''.
Nu hoop ik dat hij zegt ''Heeey, nu we beiden zijn afgekoeld, zullen we wat gaan drinken?''
Het was niet zo dramatisch joh. Ik zei alleen Laat maar (over de film) het was gezellig, toedels. Alleen dan netter. vrij kort en bondig :Squote:Op maandag 12 augustus 2013 14:20 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat je die illusie helemaal moet laten varen , jongens houden er over het algemeen niet zo van om hele overdramatische afscheidsberichtjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |