Misschien een stap te ver maar post het maar even, jij raakt niet in paniek, er is dan een paniek gevoel en dat is ook niet meer dan dat; een paniek gevoel. Het verhaal in je hoofd eromheen ''ik ben in paniek'' (alsof jij letterlijk die paniek geworden bent) geloven maakt het vervelend want dat wordt al snel op gevolgd met een ''ik moet er iets aan doen/ik moet hier vanaf'' terwijl als je dat gevoel gewoon voelt zonder verzet, label of verhaal in je hoofd eromheen is er geen probleem. Nogmaals, als dit je niet aan spreekt is dat verder primaquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:37 schreef helplesssss het volgende:
Thanks.
FJB, hoe hou ik het vol? Want ik heb nooit een lange periode zonder man gehad. Al was ik single, vond ik wel iemand stiekem leuk of iets.
Ik word overvallen door nare gedachten over mezelf als ik alleen ben en geen afleiding heb. Ik raak dan in paniek.
Ik hem alleen maar symptomen opgenoemd. Ze ziet het anders en komt met argumenten aan die nog meer symptomen zijn. Ik ken TS niet en heb er verder ook helemaal geen belang bij. Objectief noem ik dat. Lijkt me waardevoller dan haar subjectieve vrienden aan wie ze de discussie heeft laten lezen, dus wat is het probleem met een label?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef formerjellybean het volgende:
Ummm waarom moet er meteen met een label gegooid worden, soms hebben mensen weleens moeite met emoties maar daar hoeft niet meteen de term narcist opgegooid worden.
Is dat ze moeite heeft met een emotie niet de verklaring op zich dat ze moeite heeft met de emotie? Narcisme is geen verklaring, dat is een woordquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:31 schreef Koral het volgende:
Zo veel mensen die alleen zwart-wit kunnen denken, en bij genuanceerde teksten de bijzaken niet meer van de hoofdzaken kunnen scheiden. Misschien dat als TS haar Mojo weer heeft teruggevonden, dat ze dan heel anders blijkt te zijn, dat zou kunnen. Maar uit vele van haar schrijven (en ook benoemd dat het altijd zo is) terwijl ze niet in haar element is neigt een vrij duidelijke aanleg voor narcisme wat haar moeite met emoties zou kunnen verklaren.
Neem een hobby, ontwikkel je persoonlijkheid en koop een kat voor als je eenzaam bent.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:37 schreef helplesssss het volgende:
Thanks.
FJB, hoe hou ik het vol? Want ik heb nooit een lange periode zonder man gehad. Al was ik single, vond ik wel iemand stiekem leuk of iets.
Ik word overvallen door nare gedachten over mezelf als ik alleen ben en geen afleiding heb. Ik raak dan in paniek.
Goh, een deja-vu. Eerst ga je zeggen dat narcisme geen verklaring is maar een woord, en vervolgens ga je een van de kenmerken van Narcisme omschrijven met de berperkende gedachte, het vermijden ervan en het niet te hoeven voelen en daarmee niet inleven in anderen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is dat ze moeite heeft met een emotie niet de verklaring op zich dat ze moeite heeft met de emotie? Narcisme is geen verklaring, dat is een woord
Je hebt moeite met een emotie zolang je je verzet tegen het ervaren ervan en de beperkende gedachten eromheen gelooft, dat is iets wat iemand, hoe vervelend ook, zelf doet. Is in je hoofd bezig gaan met het verhaaltje/label narcisme dan niet een volgende stap in het vermijden ervan? Zolang je het bij erover nadenken houdt hoef je het niet te voelen.
True, maar het idee dat dat narcisme is betekent niet veel meer dan dat iemand ooit heeft gezegd ''hey laten we dat narcisme noemen'' terwijl dat het er verder niet duidelijker mee maakt. Als je het hebt over gevoelens vermijden en de voordelen van dat af leren zullen de meesten dat wel begrijpenquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:54 schreef Koral het volgende:
Goh, een deja-vu. Eerst ga je zeggen dat narcisme geen verklaring is maar een woord, en vervolgens ga je een van de kenmerken van Narcisme omschrijven met de berperkende gedachte, het vermijden ervan en het niet te hoeven voelen en daarmee niet inleven in anderen.
Ik snap niet dat mensen vallen over een term. Het is niet 1 kenmerk. Het zijn ondertussen wel 10 kenmerken.
1. Als mensen iets niet begrijpen, dan hoef het nog niet gelijk niet waar te zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:04 schreef Canillas het volgende:
[..]
True, maar het idee dat dat narcisme is betekent niet veel meer dan dat iemand ooit heeft gezegd ''hey laten we dat narcisme noemen'' terwijl dat het er verder niet duidelijker mee maakt. Als je het hebt over gevoelens vermijden en de voordelen van dat af leren zullen de meesten dat wel begrijpen
Grofweg gezien lijkt het er idd op dat ik mannen 'gebruik' voor validatie en aandacht, maar ik was NIET van plan om hem te bespelen en weg te gooien. Ik raakte in paniek omdat ik het idee had dat hij me niet meer leuk vond en dat deed heel erg pijn. In het verleden heb ik een relatie gehad waarvan ik niet wist hoe ik ervoor stond en dat leidde er tot dat hij uiteindelijk toegaf dat hij er geen toekomst in zag en alleen maar liep te kloten om tijd te doden. Dat gevoel kwam omhoog. Het is niet eerlijk om dat op hem af te rekenen, maar ik kan er slecht tegen als een man 2 dagen geen contact zoekt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Neem een hobby, ontwikkel je persoonlijkheid en koop een kat voor als je eenzaam bent.
Het is vast heel vervelend om onzeker te worden en in paniek te raken als je alleen bent maar dat geeft je geen vrijbrief om mannen te gebruiken voor validatie en aandacht.
Je hebt te maken met mensen die ook gevoelens en emoties hebben, het zijn geen speeltjes waar je mee speelt totdat je geen zin meer hebt en dan maar weggooit.
Punt is dat jouw mening/oordeel/ideeën over iets of iemand niets te maken heeft met dat of wie waar je ze over hebt; het vertelt alleen iets over jou. Een mening/oordeel ergens over is een stukje verhaal in je hoofd ergens over.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:21 schreef Koral het volgende:
1. Als mensen iets niet begrijpen, dan hoef het nog niet gelijk niet waar te zijn.
2. Daarnaast lijkt het me geen toeval dat men hier relatie & psychologie koppelt in een forum. Narcisme is gewoon een definitie die redelijk bekend is in de wereld van Psychologie, dus als men de betekenis/ definitie of elementen daarvan) niet kent kan men ervoor kiezen deze te leren.
Als ik jou argumentatie met niet duidelijker maken zou doortrekken dan schrijft iedereen voortaan flinke lappen tekst en gebruikt geen enkele definitie.
Ik ben het ook niet eens met mensen die van narcisme (of welke andere psychologische definitie) een waarde oordeel maken. Marlon Brando, Pablo Picasso, Napoleon zijn allemaal 'succesvol' geweest en hebben in meer of mindere mate goede dingen gedaan voor anderen terwijl ze (volgens zeggen - algemeen bekend) ook aanleg hadden voor Naricsme.
ik wil wel naar de filmquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:38 schreef helplesssss het volgende:
Ik heb een bioscoopkaartje gekocht voor de film om 19:30. Daar zouden we samen heen gaan. Pech, ik ga leren om het alleen leuk te hebben. Vooraf drink ik wel even thee om de hoek bij mijn vaste lunchroom. Ik neem wel een boek mee en ga die lezen ofzo.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, jij wilt met haar het bed delen.
Canillas!quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is dat ze moeite heeft met een emotie niet de verklaring op zich dat ze moeite heeft met de emotie? Narcisme is geen verklaring, dat is een woord
Je hebt moeite met een emotie zolang je je verzet tegen het ervaren ervan en de beperkende gedachten eromheen gelooft, dat is iets wat iemand, hoe vervelend ook, zelf doet. Is in je hoofd bezig gaan met het verhaaltje/label narcisme dan niet een volgende stap in het vermijden ervan? Zolang je het bij erover nadenken houdt hoef je het niet te voelen.
geen idee of ik dat wil, maar er draait genoeg leuks in de biosquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, jij wilt met haar het bed delen.
Ik ga naar Chennai expressquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
geen idee of ik dat wil, maar er draait genoeg leuks in de bios
Ja, je kunt nu gaan leren invulling aan je leven te geven, los (en dus niet afhankelijk) van anderen en die dingen kun je dan natuurlijk, mocht je daar zin in hebben, delen met anderen. Voorwaarde is dan niet meer dat je een ander ervoor nodig hebt om het leuk te hebben, belangrijk onderdeel van vrijheidquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:46 schreef helplesssss het volgende:
Canillas!
Kan het zijn dat ik niet alleen wil zijn omdat ik niet weet wat ik in mijn eentje moet doen? Naast school en sportschool heb ik weinig bezigheden. Ik hou van schrijven en soms een beetje lezen. Daar houdt het bij op...
Hmmm dingen alleen doen heeft toch zo weer invloed op je gedachten en gevoelens? Maar ja, de kunst is natuurlijk dat je ook rust hebt in je hoofd als je weinig doet. Is dat niet onmogelijk?quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:50 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, je kunt nu gaan leren invulling aan je leven te geven, los (en dus niet afhankelijk) van anderen en die dingen kun je dan natuurlijk, mocht je daar zin in hebben, delen met anderen. Voorwaarde is dan niet meer dat je een ander ervoor nodig hebt om het leuk te hebben, belangrijk onderdeel van vrijheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |