abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129884234
Help!

Na gekloot met een bezette man heb ik eindelijk iemand gevonden die single is en wellicht bij me past. Nou hebben we twee officiële dates gehad en we klikken super. Alleen was het 2 dagen achter elkaar. Het werd te intens. Voor ons beide. Eerste wrijvingen kwamen. Mijn angst vooral: gaan we niet te snel? Hij is geen type die uit is op seks en dat merk ik aan alles. We PRATEN ipv flirten alleen. Daarnaast kust en knuffelt hij heel lief. Toch raak ik super opgewonden van hem. Heb daar meer last van hem. Nou komt het domme:

Ik heb hem die verlangens gedeeld en erbij gezegd dat ik het te vroeg vind en dat ik toch neigingen heb hem te verleiden maar bang dat hij uitgekeken raakt.

Het was middernacht en het ging over Whapp. Hele geknoei. Ik wou dat ik gewoon was gaan slapen!

Hij neemt nu wat afstand. We hebben er even over gepraat (over Whapp :') ). Hij zei dat het laatste gesprek moeizaam ging en dat een beetje afstand wel goed was maar dat hij me wel wilt zien en dat hij zich super fijn voelt bij mij.

Zondag hadden we een date gepland. a.s. dus. Dat gaat door neem ik aan.

I don't want to mess it up! Hij zei vanaf het begin dat hij niet op zoek is naar iets, maar sluit het ook niet uit. Voorzichtig persoon, door zijn verleden (overspel).

Hij is 23, ik 26. Zijn verleden: 15-18 jr relatie en 5 jaar single. Ik meerdere korte relaties sinds 15 jr en de afgelopen 2 jaar samengewoond. We pasten niet (meer) bij elkaar.

Is er een kans? Ik voel me onzeker omdat ik hem zo leuk vind!!!!
pi_129884378
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:57 schreef helplesssss het volgende:
Hij zei vanaf het begin dat hij niet op zoek is naar iets, maar sluit het ook niet uit.
Persoonlijk vind ik dit niet echt een goed signaal. Al helemaal niet al je 2 hele goede dates hebt gehad.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:02:40 #3
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_129884410
Misschien is die homo
:')
Haha gay!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:05:58 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129884517
Maak je niet druk. Jullie vinden elkaar leuk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129884875
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 00:05 schreef Lienekien het volgende:
Maak je niet druk. Jullie vinden elkaar leuk.
Sure? Jij bent meest kritische op Fok. Samen met 7
pi_129885259
Hij is te jong voor je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_129885300
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 00:01 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dit niet echt een goed signaal. Al helemaal niet al je 2 hele goede dates hebt gehad.
Niet? :o Ik zou me zelf echt nog niet willen binnen aan een vrouw - ook niet na twee hele goede dates. In dat geval had ik allang weer verkering :')

Maar ik ben zelf persoonlijk tamelijk gehecht aan mijn vrijheid. Ik wil eerst zeker weten dat ik een meisje heb getroffen waarbij ik niet na twee weken relatie al weer denk: mijn hemel waar ben ik in godsnaam aan begonnen?.

Het lijkt me tamelijk denkbaar dat dat ook geldt voor de vriendin van TS. Lijkt me prima trouwens, hoe moeilijker een jongen te verleiden is, hoe trouwer die is in een relatie. ;)

Iemand die heel makkelijk te versieren valt ben je ook in no-time weer kwijt. Sad. But true.
pi_129885512
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 00:27 schreef jaha het volgende:

[..]

Niet? :o Ik zou me zelf echt nog niet willen binnen aan een vrouw - ook niet na twee hele goede dates. In dat geval had ik allang weer verkering :')

Maar ik ben zelf persoonlijk tamelijk gehecht aan mijn vrijheid. Ik wil eerst zeker weten dat ik een meisje heb getroffen waarbij ik niet na twee weken relatie al weer denk: mijn hemel waar ben ik in godsnaam aan begonnen?.

Het lijkt me tamelijk denkbaar dat dat ook geldt voor de vriendin van TS. Lijkt me prima trouwens, hoe moeilijker een jongen te verleiden is, hoe trouwer die is in een relatie. ;)

Iemand die heel makkelijk te versieren valt ben je ook in no-time weer kwijt. Sad. But true.
De crux ligt elders.

Als ik uitspreek dat ik niks zoek. Dan wil ik ook helemaal niks. Ik zie -maar ik sluit het niet uit- enkel als een 'verzachter'.

Zeggen dat je er bij de juiste persoon er wel voor open staat, vind ik beter bij jouw omschrijving passen dan zeggen dat je niks zoekt.

Maar dit is enkel persoonlijk en mijn interpretatie.
pi_129885693
Dat zal wel het verschil zijn tussen indirecte communicatie waar vrouwen zo verzot op zijn en directe communicatie van mannen.
Ik zoek niets betekent in mijn ogen dat ik niet actief ben om allerlei vrouwen te versieren, maar het betekent niet dat ik niet open sta voor een one-night-stand of voor een relatie.
Dat iemand anders daar een andere betekenis aan geeft zal dan best wel, maar ik spreek in dit geval puur namens mijzelf. :)
pi_129885695
Alles wat goed is komt gaat snel toch? Waarom dan zorgen maken? Hebben jullie elkaar een reden gegeven om onzeker te worden? Nee? Dan hoef je toch ook niet bang te zijn om gekwetst te worden!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_129885878
Duidelijk :)

Ik maak me alleen zorgen of het nou te laat is. Hij gaf aan dat het niet het einde is en hij me sowieso gaat zien.

Omg ben zo verliefd geworden op hem! Voel me zo naar. Dacht dat ik nog heel lang met die ander zou zitten.

Deal is dat hij me zondag laat weten hoe laat we afspreken. Als dat niet gebeurt kap ik er wel mee. Word super onzeker van dit soort stiltes :( doet me denken aan een ex waarvan ik nooit wist waar het heen ging, het aan of uit was. De stiltes waren dodelijk. Ik weet niet hoe ik ermee moet gaan. Had er geen last van met mijn ex: hij was er 24/7. Na 2e date was ik zijn vriendin (ondanks dat hij ook nare exen had). Hij is wel 29. Hoewel ik hem nu ook niet meer een relatie zie aangaan. Hij ging ook altijd te snel.
pi_129885996
quote:

Hij is 23, ik 26. Zijn verleden: 15-18 jr relatie en 5 jaar single.

Die was er ook vroeg bij dan...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:51:40 #13
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_129886327
quote:
Help!

Na gekloot met een bezette man heb ik eindelijk iemand gevonden die single is en wellicht bij me past. Nou hebben we twee officiële dates gehad en we klikken super. Alleen was het 2 dagen achter elkaar. Het werd te intens. Voor ons beide. Eerste wrijvingen kwamen. Mijn angst vooral: gaan we niet te snel? Hij is geen type die uit is op seks en dat merk ik aan alles. We PRATEN ipv flirten alleen. Daarnaast kust en knuffelt hij heel lief. Toch raak ik super opgewonden van hem. Heb daar meer last van hem. Nou komt het domme:

Ik heb hem die verlangens gedeeld en erbij gezegd dat ik het te vroeg vind en dat ik toch neigingen heb hem te verleiden maar bang dat hij uitgekeken raakt.

Het was middernacht en het ging over Whapp. Hele geknoei. Ik wou dat ik gewoon was gaan slapen!

Hij neemt nu wat afstand. We hebben er even over gepraat (over Whapp :') ). Hij zei dat het laatste gesprek moeizaam ging en dat een beetje afstand wel goed was maar dat hij me wel wilt zien en dat hij zich super fijn voelt bij mij.

Zondag hadden we een date gepland. a.s. dus. Dat gaat door neem ik aan.

I don't want to mess it up! Hij zei vanaf het begin dat hij niet op zoek is naar iets, maar sluit het ook niet uit. Voorzichtig persoon, door zijn verleden (overspel).

Hij is 23, ik 26. Zijn verleden: 15-18 jr relatie en 5 jaar single. Ik meerdere korte relaties sinds 15 jr en de afgelopen 2 jaar samengewoond. We pasten niet (meer) bij elkaar.

Is er een kans? Ik voel me onzeker omdat ik hem zo leuk vind!!!!
tuurlijk is er een kans, je moet gewoon jezelf blijven a.s. zondag, je zal zien er is niks om onzeker over te zijn....gewoon positief blijven en gewoon go with the flow.....komt goed meid, je kunt het !!!
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_129887155
Ik ben super lang niet verliefd geweest merk ik. Voel me 16. Ik bleef in mijn comfortzone: veilige mannen of een bezette man (ook veilig).

Ik vind het eng als een man afstand wilt al is het alleen maar beter voor ons. Ik weet dus niet of hij me dan mist of vergeet.

Als hij de date annuleert maak ik er wel een einde aan!
pi_129887866
Hij reageert niet eens op mijn Whapps. Ik deed een voorstel: tijd voor de film die we hadden afgesproken.

Ik wil kappen hiermee. Als het al zo moet beginnen?
pi_129888249
"Laat maar zitten :) Het was fijn je gekend te hebben. Ik vind het niet leuk meer. Het ga je goed."

Net gestuurd. Sorry maar onze 2 super leuke dates horen zwaarder te wegen tegenover 1 vage iets over Whapp. Als hij me echt leuk vindt tenminste.
pi_129888642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 01:38 schreef helplesssss het volgende:
"Laat maar zitten :) Het was fijn je gekend te hebben. Ik vind het niet leuk meer. Het ga je goed."

Net gestuurd. Sorry maar onze 2 super leuke dates horen zwaarder te wegen tegenover 1 vage iets over Whapp. Als hij me echt leuk vindt tenminste.
Verstop je telefoon, en doe gewoon je ding en tip stuur nooit meer dat soort vage afscheidsberichtjes want dat zijn dingen waar je gewoon spijt van krijgt.
pi_129888775
Hoezo? Ik wou deur dichtsmijten. Hij staat op block. Heb geen geduld met mannen die nog niet weten wat ze willen. Afstand is te vroeg na 2 dates
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 01:57:30 #19
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129888812
quote:

What the fuck. :')
pi_129888846
Wacht gewoon zondag af.
Touching from a distance ~
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:00:36 #21
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129888894
En ook: "Whapp." :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:00:40 #22
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_129888896
quote:

ehm dit lijkt me wel heel erg snel. nu heb je het vermoedelijk verpest ja. dit is een hele andere situatie dan je vorige topic met het verliefd zijn op iemand die in een relatie zit. nu geef je iemand geen kans of hij heeft dagen niet gereageerd op je whatsapp? Ik heb het gevoel dat ie een paar uur niet gereageerd heeft?
pi_129888914
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 01:56 schreef helplesssss het volgende:
Hoezo? Ik wou deur dichtsmijten. Hij staat op block. Heb geen geduld met mannen die nog niet weten wat ze willen. Afstand is te vroeg na 2 dates
Nou dan ben je in ieder geval wel zeker dat de date zondag niet doorgaat. Kijk ik heel eerlijk soms hebben mensen even tijd nodig of kunnen ze niet altijd meteen reageren.
En heel eerlijk door dit soort vage dramaberichten te sturen snijd je jezelf in de vingers.
Overigens vind ik je een beetje veeleisend na 2 dates.
pi_129889094
Sorry ik vertelde er niet bij dathij me al 2 dagen vermijdt en dat ook toegeeft. Ik vind dat onnodig en pijnlijk.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 02:10:08 #25
406944 SugeLucky
pi_129889193
ok goede beslissing dan.
pi_129889270
TS weet wat ze wil :-) (en vooral wat ze niet wil)
pi_129889405
Dank je Baran :)
pi_129891263
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:17 schreef helplesssss het volgende:
Dank je Baran :)
Je claimde hem en verbaast je dan dat hij afstand neemt en als klap op de vuurpijl gooi je er een dosis drama bovenop en blocked hem... klasse, je hebt een potentieel mooi iets weg gegooid door je eigen onzekerheden.
pi_129891381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 02:13 schreef Baran09 het volgende:
TS weet wat ze wil :-) (en vooral wat ze niet wil)
In elk geval kan die kerel blij zijn dat hij van TS af is. Wat een drama queen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129891470
Omg wtf. Snap wel dat je verliefd bent en dan zeg en schrijf je nou eenmaal rare dingen..

Maar hou het luchtig, zeker in het begin. Jullie kennen elkaar zo kort, dan moet je geen moeilijke gesprekken en discussies beginnen.

Een beetje de kat uit de boom kijken, maak het niet zo zwaar, dan is de lol er voor hem toch meteen af.

Ik snap het wel, been there, done that.. Daarom weet ik dus ook dat dit niet slim is..
pi_129891501
Je schreef trouwens zelf "deal is dat hij me zondag laat weten hoe laat we afspreken."

Okee, duidelijk. Dan moet jij dus sowieso niets meer sturen tot zondag.

En dan stuur je afgelopen nacht opeens dat je er geen zin meer in hebt? Klopt niet hè.
pi_129891507
Jezus 2 dates en nu al verneuken via whatsapp. Nee, dit wordt wel wat :')
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:20:34 #33
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129891586
klagen dat iemand midden in de nacht niet reageert...wat?
pi_129891785
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 04:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je claimde hem en verbaast je dan dat hij afstand neemt en als klap op de vuurpijl gooi je er een dosis drama bovenop en blocked hem... klasse, je hebt een potentieel mooi iets weg gegooid door je eigen onzekerheden.
Volledig mee eens :)
pi_129891971
Kan je je voorstellen dat voor iemand die dit lees dit overkomt als dat je onzekerheid ervoer door buiten je comfortzone te gaan en het daarna zsm hebt laten escaleren om zo alsnog van je gevoel van onzekerheid af te komen?

Laten we er 'voor de grap' eens vanuit gaan dat niet iets of iemand buiten je jou onzeker kan maken maar dat dat een innerlijk proces is gebaseerd op negatieve en angstige overtuigingen die je er over jezelf op na houdt, welke zouden dat in dit geval geweest kunnen zijn?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129893525
Blijf van WhatsApp af, in ieder geval voor de (semi-)serieuze gesprekken. Dat maakt meer kapot dan je lief is.
pi_129893789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 08:53 schreef Canillas het volgende:
Kan je je voorstellen dat voor iemand die dit lees dit overkomt als dat je onzekerheid ervoer door buiten je comfortzone te gaan en het daarna zsm hebt laten escaleren om zo alsnog van je gevoel van onzekerheid af te komen?

Laten we er 'voor de grap' eens vanuit gaan dat niet iets of iemand buiten je jou onzeker kan maken maar dat dat een innerlijk proces is gebaseerd op negatieve en angstige overtuigingen die je er over jezelf op na houdt, welke zouden dat in dit geval geweest kunnen zijn?
ik hoopte stiekem al dat je zou reageren.

ja, die angst is afkomstig van mezelf. denk niet dat er weinig had uitgemaakt als ik dat gesprek niet had gevoerd of het smsje niet had gestuurd.

ik ben er volgens mij nog lang niet aan toe

canillas, hoe lang heeft iemand nodig om om na een relatie weer te kunnen daten?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:12:16 #38
406944 SugeLucky
pi_129893895
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef helplesssss het volgende:

canillas, hoe lang heeft iemand nodig om om na een relatie weer te kunnen daten?
Dit is natuurlijk heel persoonlijk en deze vraag kan canillas zelfs niet beantwoorden voor je..
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:15:01 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129893952
quote:

Ja, hiermee heb je het verpest!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:21:24 #40
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_129894143
Dit topic is een klassiek voorbeeld van 'Well, that escalated quickly!'

Weer dat verdomde Whatsapp, hè? Ik stel voor dat er een aparte sectie voor Whatsapp-gevallen in R&P komt. Echt, communiceer in het echt met elkaar en gebruik WA voor snelle informatie-uitwisseling (zoals hoe en waar spreken we af etc.) of noodgevallen.

Alhoewel, met de nieuwe spraakfunctie kunnen veel misverstanden voorkomen worden. Sarcasme is bijvoorbeeld niet altijd herkenbaar op WA.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_129894183
Verkrachten?
pi_129894192
Ja, heb mijn lesje wel geleerd. Maar dit was sowieso niet meer leuk. Moest het wel stoppen
pi_129894223
Dit is werkelijk waar de eerste TS die voor zichzelf kiest ipv als een mak hondje te wachten tot betreffende persoon reageert. Hij (in dit geval) wil je hebben of niet. En als er zo 'lame' gereageerd wordt door hem (negeren and all) dan had hij van mij ook het leplazerus kunnen krijgen!

Good Job!
pi_129894234
_O-.

BHAHAHAHAHAHAA.
pi_129894283
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:24 schreef Hilzillah het volgende:
Dit is werkelijk waar de eerste TS die voor zichzelf kiest ipv als een mak hondje te wachten tot betreffende persoon reageert. Hij (in dit geval) wil je hebben of niet. En als er zo 'lame' gereageerd wordt door hem (negeren and all) dan had hij van mij ook het leplazerus kunnen krijgen!

Good Job!
Ze kon niet eens wachten tot zondag, wanneer ze hun volgende date hadden. :').

Maar nee, ze had nog niet door dat ze gewoon even moest afblijven van WhatsApp. :'). Regel die shit face-to-face dan. Godsamme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 11:27:34 ]
pi_129894320
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:08 schreef helplesssss het volgende:
ik hoopte stiekem al dat je zou reageren.

ja, die angst is afkomstig van mezelf. denk niet dat er weinig had uitgemaakt als ik dat gesprek niet had gevoerd of het smsje niet had gestuurd.

ik ben er volgens mij nog lang niet aan toe

Deze vraag gaf me het gevoel wat ik zou hebben als iemand met een alcoholprobleem me zou vragen ''hoe lang moet ik van de drank af blijven om weer te mogen zuipen?'' Maw, je denkt nog in relatie, als je snapt wat ik bedoel.

Antwoord op die vragen zou soortgelijk zijn; alles waar je niet op leunt, waar je niet afhankelijk van bent, kun je vrij mee om gaan.

Als ik jou was zou ik me meer bezig gaan houden met een positieve manier ontwikkelen wie jij bent, leren wie jij bent los van dingen als relaties en andere zaken waar je nu nog teveel op leunt. Leren zelfstandig zijn, een positief zelfbeeld kweken, je toekomst voor je zien en je daarvoor inzetten, sociale contacten gewoon om het contact, de wereld zien, etc :)

Elk moment dat je op een positieve en constructieve manier bezig met bent je leven ben je niet bezig met jezelf op wat voor manier dan ook beperken, dat is iets wat je je af kan vragen bij wat je doet ''help ik mezelf hiermee of beperk ik mezelf hier?'' Voelt wat je gaat doen makkelijk (wat je kent, waar je 'goed' in bent) dan is het waarschijnlijk het laatste, voelt het als een uitdaging dan het eerste ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129894362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:24 schreef Hilzillah het volgende:

Good Job!
meen je dit nou????
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:30:25 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129894363
Hij van 23, relatie gehad van 15 tot 18, daarna niet meer want voorzichtig omdat zn tienervriendinnetje een keertje naast de pot gepist heeft. Klinkt niet echt als een catch of the day.

Edit: nu pas de rest gelezen. TS is ook niet bepaald een catch of the day.

Tip: durf te bellen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_129894662
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:30 schreef helplesssss het volgende:

[..]

meen je dit nou????
Ja, ik ben bloedserieus... Het is toch allemaal niet zo moeilijk.

"Ja, ik vind je leuk, mooi... Ik jou ook".

Daarmee bezegel je niet gelijk de vaste verkering en ga je een datum prikken voor een huwelijk, maar je bent wel duidelijk naar elkaar toe.

Ik haat 'misschien' en 'we zien wel'. Als je daarmee aankomt bij mij, en dan vervolgens gaat negeren omdat er 'iets' is voorgevallen kan je de pest krijgen. Graag of niet enzo.

Het begint steeds meer op Amerika te lijken hier. 3000 dates voordat je 'exlusive' bent met elkaar.
pi_129894684
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ze kon niet eens wachten tot zondag, wanneer ze hun volgende date hadden. :').

Maar nee, ze had nog niet door dat ze gewoon even moest afblijven van WhatsApp. :'). Regel die shit face-to-face dan. Godsamme.
En dus afwachten als een mak hondje...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:50:30 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129894728
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:47 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

En dus afwachten als een mak hondje...
Het negeren zat in de beleving van TS.
pi_129894781
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:30 schreef fathank het volgende:
Hij van 23, relatie gehad van 15 tot 18, daarna niet meer want voorzichtig omdat zn tienervriendinnetje een keertje naast de pot gepist heeft. Klinkt niet echt als een catch of the day.

Edit: nu pas de rest gelezen. TS is ook niet bepaald een catch of the day.

Tip: durf te bellen.
Ik belde, maar hij nam niet op. Toen ik hem dus over Whapp vroeg of er iets was zei hij dat hij bewust afstand nam omdat we te close waren geweest en dit wrijvingen met zich meebracht (true). Afstand zou het oplossen zei hij. Toch zat dit niet zo lekker.
pi_129894858
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:46 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ja, ik ben bloedserieus... Het is toch allemaal niet zo moeilijk.

"Ja, ik vind je leuk, mooi... Ik jou ook".

Daarmee bezegel je niet gelijk de vaste verkering en ga je een datum prikken voor een huwelijk, maar je bent wel duidelijk naar elkaar toe.

Ik haat 'misschien' en 'we zien wel'. Als je daarmee aankomt bij mij, en dan vervolgens gaat negeren omdat er 'iets' is voorgevallen kan je de pest krijgen. Graag of niet enzo.

Het begint steeds meer op Amerika te lijken hier. 3000 dates voordat je 'exlusive' bent met elkaar.
Ja, dit dus!

Alleen omdat we even een wrijving hadden op Whapp vindt hij het noodzakelijk om even afstand te nemen? Dan neem ik permanente afstand. Heb je interesse of niet? Ik eiste niet dat ik zijn vriendin werd! Echt niet! Ik zei er nog bij dat ik het een paar weken de tijd wil geven en hem wil leren kennen.
pi_129894910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:28 schreef Canillas het volgende:

Deze vraag gaf me het gevoel wat ik zou hebben als iemand met een alcoholprobleem me zou vragen ''hoe lang moet ik van de drank af blijven om weer te mogen zuipen?'' Maw, je denkt nog in relatie, als je snapt wat ik bedoel.

Antwoord op die vragen zou soortgelijk zijn; alles waar je niet op leunt, waar je niet afhankelijk van bent, kun je vrij mee om gaan.

Als ik jou was zou ik me meer bezig gaan houden met een positieve manier ontwikkelen wie jij bent, leren wie jij bent los van dingen als relaties en andere zaken waar je nu nog teveel op leunt. Leren zelfstandig zijn, een positief zelfbeeld kweken, je toekomst voor je zien en je daarvoor inzetten, sociale contacten gewoon om het contact, de wereld zien, etc :)

Elk moment dat je op een positieve en constructieve manier bezig met bent je leven ben je niet bezig met jezelf op wat voor manier dan ook beperken, dat is iets wat je je af kan vragen bij wat je doet ''help ik mezelf hiermee of beperk ik mezelf hier?'' Voelt wat je gaat doen makkelijk (wat je kent, waar je 'goed' in bent) dan is het waarschijnlijk het laatste, voelt het als een uitdaging dan het eerste ;)
Wow :)

Dat leunen-effect begrijp ik. Een leerpunt voor mij.

Dat ik in nog 'in relatie denk'... hoe bedoel je dat precies?
pi_129895065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef helplesssss het volgende:
Dat ik in nog 'in relatie denk'... hoe bedoel je dat precies?
De manier waarop het je bezig houdt, je bekijkt jezelf en je leven door de ''relatie'' filter, in de zin dat je je nu afvraagt wanneer het weer zou kunnen ipv je bezig te houden met waar je nu bent ;)

Je 'probleem' is veel voorkomend hor, lekker zwijmelen over diegene, geloven dat dan je leven beter zou zijn/worden, leuke fantasieën etc. en vervolgens ben je alweer op de helft van de dag en ben je aan alle dingen in je leven die werkelijk aandacht nodig hebben, maar die je mijd omdat ze eng zijn, voorbij gegaan :P

Het is in je hoofd zitten om aan jezelf te ontsnappen en zoals met elke verslaving geldt dat hoe heftiger het gevoel hoe verleidelijker en makkelijker het is om het te gebruiken om voor andere zaken weg te lopen. De angst die daarachter zit kan je vervangen met zelfvertrouwen zodat je er niet meer op hoeft te leunen.

Is het je wel eens opgevallen dat veel stelletjes heel heftig verliefd zijn afwisselen met veel heftig drama, wat allemaal heel echt lijkt en om hen lijk te draaien (je speelt immers de hoofdrol in je eigen fantasie), maar wat enkel als doel heeft zichzelf van zichzelf af te leiden? Dat moet dan natuurlijk goed gepraat worden met termen als passie en vurig en ''hoort erbij'', vrijwel op de zelfde manier als een verslaafde die z'n gedrag goed praat met dingen als zwak en verslavingsgevoelig.

Als dat voor jou of wie dan ook geldt en je ziet dat in ,je herkent en erkent het dan kan je vervolgens gericht daar afstand van leren nemen door anders te doen dan je deed :)
pi_129895095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:56 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Ja, dit dus!

Alleen omdat we even een wrijving hadden op Whapp vindt hij het noodzakelijk om even afstand te nemen? Dan neem ik permanente afstand. Heb je interesse of niet? Ik eiste niet dat ik zijn vriendin werd! Echt niet! Ik zei er nog bij dat ik het een paar weken de tijd wil geven en hem wil leren kennen.
Doet me denken aan m'n laatste date. Die wou ook al in het begin afstand nemen. Toen werd het toch wat en kwam ik 2 keer in een weekend en was het ineens over. Bespaar je de ellende. Laat 'm zelf moeite doen als ie graag wil. Doet ie geen moeite, is hij de moeite niet waard.
pi_129895123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:09 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Doet me denken aan m'n laatste date. Die wou ook al in het begin afstand nemen. Toen werd het toch wat en kwam ik 2 keer in een weekend en was het ineens over. Bespaar je de ellende. Laat 'm zelf moeite doen als ie graag wil. Doet ie geen moeite, is hij de moeite niet waard.
Wat ging er mis? Denk je? En dan de echte reden?
pi_129895182
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:10 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Wat ging er mis? Denk je? En dan de echte reden?
De echte reden? Hij had wel zin in een scharrel, maar was niet serieus. Ik heb 3 kids, daar had ie geen zin in. Had ie vooraf ook wel kunnen bedenken. Hij vond me een schat zei ie, maar toch maakte hij het maar weer uit. Jaja. Wel de lusten, niet de lasten.
pi_129895592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:08 schreef Canillas het volgende:

[..]

De manier waarop het je bezig houdt, je bekijkt jezelf en je leven door de ''relatie'' filter, in de zin dat je je nu afvraagt wanneer het weer zou kunnen ipv je bezig te houden met waar je nu bent ;)

Je 'probleem' is veel voorkomend hor, lekker zwijmelen over diegene, geloven dat dan je leven beter zou zijn/worden, leuke fantasieën etc. en vervolgens ben je alweer op de helft van de dag en ben je aan alle dingen in je leven die werkelijk aandacht nodig hebben, maar die je mijd omdat ze eng zijn, voorbij gegaan :P

Het is in je hoofd zitten om aan jezelf te ontsnappen en zoals met elke verslaving geldt dat hoe heftiger het gevoel hoe verleidelijker en makkelijker het is om het te gebruiken om voor andere zaken weg te lopen. De angst die daarachter zit kan je vervangen met zelfvertrouwen zodat je er niet meer op hoeft te leunen.

Is het je wel eens opgevallen dat veel stelletjes heel heftig verliefd zijn afwisselen met veel heftig drama, wat allemaal heel echt lijkt en om hen lijk te draaien (je speelt immers de hoofdrol in je eigen fantasie), maar wat enkel als doel heeft zichzelf van zichzelf af te leiden? Dat moet dan natuurlijk goed gepraat worden met termen als passie en vurig en ''hoort erbij'', vrijwel op de zelfde manier als een verslaafde die z'n gedrag goed praat met dingen als zwak en verslavingsgevoelig.

Als dat voor jou of wie dan ook geldt en je ziet dat in ,je herkent en erkent het dan kan je vervolgens gericht daar afstand van leren nemen door anders te doen dan je deed :)
Confronterend stukje :)

Ik doe heel erg mijn best om in het nu te leven. Heb 'de kracht van het nu aangeschaft' tijdje terug. Ik merk dat ik idd veel leun aan iemand al doe ik keihard mijn best om het niet te willen.

Mag ik weten wat jij vindt van zijn gedrag in plaats van de mijne? Ik weet dat dat meer jouw specialiteit is, maar ik wil weten wat jij vindt van mijn beslissing. Afstand, is dat echt een oplossing? Ik weet niet of ik daar vrede mee had, al was ik niet afhankelijk. Mijn verlangen is wel dat interesse wederzijds is en dat een wrijving geen reden mag zijn om af te haken. Tenzij er andere dingen spelen en ik weet niet wat die zouden kunnen zijn.
pi_129895616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:13 schreef cobybryant het volgende:

[..]

De echte reden? Hij had wel zin in een scharrel, maar was niet serieus. Ik heb 3 kids, daar had ie geen zin in. Had ie vooraf ook wel kunnen bedenken. Hij vond me een schat zei ie, maar toch maakte hij het maar weer uit. Jaja. Wel de lusten, niet de lasten.
Dat is kut ja.

Wij scharrelden niet, al zou hij geen 'nee' zeggen als ik wel wou. We hadden het oprecht leuk samen in de dingen die we deden. Dat is het nare. Dus je zou haast denken dat er een klik is en een wrijving geen issue moet zijn? Dusdanig om even paar dagen weinig te praten. Sjah. Gaat er bij mij niet in.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:50:38 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129896009
Nu weet je zeker dat het niks wordt. Maar je hebt het ook amper een kans gegeven.
pi_129896284
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:34 schreef helplesssss het volgende:
Ik doe heel erg mijn best om in het nu te leven. Heb 'de kracht van het nu aangeschaft' tijdje terug. Ik merk dat ik idd veel leun aan iemand al doe ik keihard mijn best om het niet te willen.
Begrijpelijk maar er zit wel een addertje onder het gras, namelijk dat waar je je mee bezig houdt daar stuur je jezelf op af, voor je onbewuste bestaat er woordje niet niet (alleen in ons bewuste denken hebben we de mogelijkheid (lees: vloek :P) om ons bezig te houden met wat we niet willen) dus als je je bezig houdt met niet onzeker willen zijn stuur je jezelf af op onzeker zijn, als je je bezig houdt met geen problemen willen hebben stuur je jezelf af op het hebben van problemen, etc.

Belangrijk; je altijd richten op wat je wel wil en dat duidelijk hebben voor jezelf. Je bezighouden met wat je niet wil is de basis van ne(e)gativiteit.

Ik denk dat je je zo bezig houdt met het niet verpesten dat het niet anders af kan lopen dan met dat je het verpest.
quote:
Mag ik weten wat jij vindt van zijn gedrag in plaats van de mijne?
Lastig, omdat ik het objectief bekijk en weet dat dit alleen jouw kant van het verhaal is, maar als ik lees wat je vertelt kan ik me wel iets voorstellen bij zijn gedrag in de zin van dat het af kan schrikken als iemand het liever in een vast iets wil gieten en de ander daarbij op z'n eigen onzekerheid wordt geraakt. Onzekerheid is voor velen een pijnlijk iets, iets waar je je zogenaamd voor moet schamen, niet moet laten zien en dan blijft helaas vaak vermijden als enige 'optie' over en dan gaat de deur dicht.

Misschien vond ie je te snel willen gaan, teveel er iets van willen maken ipv het te laten zijn zoals het is.
quote:
Ik weet dat dat meer jouw specialiteit is, maar ik wil weten wat jij vindt van mijn beslissing. Afstand, is dat echt een oplossing? Ik weet niet of ik daar vrede mee had, al was ik niet afhankelijk. Mijn verlangen is wel dat interesse wederzijds is en dat een wrijving geen reden mag zijn om af te haken. Tenzij er andere dingen spelen en ik weet niet wat die zouden kunnen zijn.
Ook begrijpelijk maar wanneer jij voor een ander gaat zeggen wat iets mag zijn of niet dan kan de ander zich snel in het nauw gedreven voelen; het is dan alsof jij van jou alleen maar mag vinden wat het is en hoe het moet gaan. Als iemand aan zijn persoonlijke ruimte gewend en gehecht is dan wordt dat niet zomaar los gelaten. Alleen speculatie dit want nogmaals ik ken zijn kant niet maar als hij aan gaf het te intens te vinden worden kon dat een ''eens kijken of je ook ruimte geeft als ik daarom vraag'' zijn en die kreeg hij niet zo lijkt het.
pi_129896787
Hmm ja. Speculatie heeft idd weinig zin. Misschien spelen er meer dingen.

Bij mij speelt dit ook nog mee en dan kan ik al voorspellen wat jij erover denkt:
Ik woon nog in het appartement waar ik samenwoonde. Het is een maandje terug uitgegaan. Het ging sneller dan ik hoopte en ik wist niet hoe lang het gaat duren totdat ik een nieuwe woonruimte kan vinden. Hij weet hier allemaal niets vanaf.
pi_129896872
Als ik jou theorie moet toepassen was hij een uitvlucht van mijn realiteit. Mijn angsten (dat hij uitgekeken zou raken) waren meer omdat ik dan 'terug' zou moeten naar mijn miserable leventje waarin ik door de breuk heen moet, geen woning heb en opnieuw moet beginnen.

Dan zou je haast kunnen zeggen dat het geen eens timing is voor daten he :)

Ik wou wel graag, want ik dacht nergens aan met hem. Het werd allemaal minder zwaar met hem.
pi_129897625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 05:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In elk geval kan die kerel blij zijn dat hij van TS af is. Wat een drama queen.
Haha, dit dus :)

TS, iets met meer vissen enzo.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129897865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:23 schreef helplesssss het volgende:
Als ik jou theorie moet toepassen was hij een uitvlucht van mijn realiteit. Mijn angsten (dat hij uitgekeken zou raken) waren meer omdat ik dan 'terug' zou moeten naar mijn miserable leventje waarin ik door de breuk heen moet, geen woning heb en opnieuw moet beginnen.

Dan zou je haast kunnen zeggen dat het geen eens timing is voor daten he :)

Ik wou wel graag, want ik dacht nergens aan met hem. Het werd allemaal minder zwaar met hem.
Is daten dan echt wat je wil of is dat hetgeen waar je naar grijpt om aan je situatie te ontsnappen? Dit is geen kritiek of commentaar want in wat je doet zit een bepaalde logica, een intelligentie, het is alleen wel een beperkende om het heel korte termijn gericht is, er bestaat geen toekomst in.

Een maandje na een relatie en samenwonen klinkt mijn veels te vlug, ik denk dat je jezelf zonder relatie ook niet echt kent en wat dat betreft is het niet meer dan logisch en natuurlijk dat je op een punt uitkomt dat je het contact met jezelf eigenlijk wel moet aan gaan omdat het tijd is uit te gaan vinden wie je bent ;)

Trouwens knap dat je dat toe durft te geven, meeste mensen houden liever hun oogkleppen op wat dat betreft en zeiken dan anderen waarbij ze dat van zichzelf in terug zien af, daar is dit forum vaak een goed voorbeeld van.
pi_129898722
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Weer dat verdomde Whatsapp, hè? Ik stel voor dat er een aparte sectie voor Whatsapp-gevallen in R&P komt.
pi_129898821
Ik heb je tekst al meerdere malen gelezen maar zie het nu pas:

Jij hebt gekloot met een bezette man, en je komt terecht bij iemand die 5 jaar nodig heeft gehad om over een vreemdgaande vriendin heen te komen?

Iemand met wat meer respect voor relaties van anderen (ongeacht hoe kut je jezelf soms kunt voelen) zou beter bij hem passen.

Ik hoop voor je, dat naar mate je meer levenservaring krijgt, je beter snapt dat ieders werkelijkheid niet op waarheid berust. Als jij hem gaat invullen dat jullie goed klikken terwijl hij wat afstand wil (meer tijd nodig heeft), dan moet je dat respecteren. Verleiden werkt altijd beter dan jagen/ claimen.

Heb je (eindelijk) een man gevonden die uberhaubt wil luisteren zodat een vrouw haar gevoel kwijt kan in plaats van oplossingen zoeken, gaat de vrouw in kwestie zelf naar oplossingen handelen.

Het is niet altijd nodig zelf onmiddelijk te reageren op een gevoel, dat verdwijnt vanzelf (vaak al snel) en als het toch lastig is te accepteren gebruik dan je rationeel en empatisch vermogen om je gevoel een beetje te relativeren. Daardoor wordt je een veel stabieler iemand (en mogelijk ook nog eens aangenamer) voor je omgeving.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hineni op 10-08-2013 14:46:09 ]
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:29:22 #69
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129918132
Goed gedaan TS, je hebt het verknalt door je stomme gedrag!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129922793
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:00 schreef Canillas het volgende:

[..]

Is daten dan echt wat je wil of is dat hetgeen waar je naar grijpt om aan je situatie te ontsnappen? Dit is geen kritiek of commentaar want in wat je doet zit een bepaalde logica, een intelligentie, het is alleen wel een beperkende om het heel korte termijn gericht is, er bestaat geen toekomst in.

Een maandje na een relatie en samenwonen klinkt mijn veels te vlug, ik denk dat je jezelf zonder relatie ook niet echt kent en wat dat betreft is het niet meer dan logisch en natuurlijk dat je op een punt uitkomt dat je het contact met jezelf eigenlijk wel moet aan gaan omdat het tijd is uit te gaan vinden wie je bent ;)

Trouwens knap dat je dat toe durft te geven, meeste mensen houden liever hun oogkleppen op wat dat betreft en zeiken dan anderen waarbij ze dat van zichzelf in terug zien af, daar is dit forum vaak een goed voorbeeld van.
Great post. Heb het een aantal keren gelezen vandaag.

Overigens heb ik er over nagedacht. Ik ben blij met mijn keuze. Ten eerste ben ik er niet klaar voor om eerder genoemde redenen (die jij ook noemde). Daarnaast vind ik dat je als MAN (!) tegen een stootje moet kunnen. Mijn ex heeft wel meer drama over zich heen gekregen aan het begin en toen had ik bindingsangst en niet zo'n beetje ook. Hij rende ook niet weg. Deze gast ik lang geen man. Ik wil een echte man. Los van alles wil ik mezelf leren kennen :) Wie ben ik zonder relatie? Even kijken hoe dat zal zijn.
pi_129923095
Toen ik eerst las hoe snel je hem zo'n afscheidsberichtje stuurde, dacht ik van wtf. Maar nu alles door gelezen te hebben vind ik dat je het goed geregeld hebt zo. Pas aan een relatie beginnen als JIJ er klaar voor bent.

Maar leg de lat niet te hoog :)
pi_129923237
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:08 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Great post. Heb het een aantal keren gelezen vandaag.

Overigens heb ik er over nagedacht. Ik ben blij met mijn keuze. Ten eerste ben ik er niet klaar voor om eerder genoemde redenen (die jij ook noemde). Daarnaast vind ik dat je als MAN (!) tegen een stootje moet kunnen. Mijn ex heeft wel meer drama over zich heen gekregen aan het begin en toen had ik bindingsangst en niet zo'n beetje ook. Hij rende ook niet weg. Deze gast ik lang geen man. Ik wil een echte man. Los van alles wil ik mezelf leren kennen :) Wie ben ik zonder relatie? Even kijken hoe dat zal zijn.
Zoals je redeneert ben jij nog lang niet klaar voor een echte man, want die zou dit soort nonsens en al dat drama nooit pikken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:19 schreef helplesssss het volgende:
Hmm ja. Speculatie heeft idd weinig zin. Misschien spelen er meer dingen.

Bij mij speelt dit ook nog mee en dan kan ik al voorspellen wat jij erover denkt:
Ik woon nog in het appartement waar ik samenwoonde. Het is een maandje terug uitgegaan. Het ging sneller dan ik hoopte en ik wist niet hoe lang het gaat duren totdat ik een nieuwe woonruimte kan vinden. Hij weet hier allemaal niets vanaf.
Je woont nog bij je ex, delen jullie het bed nog of is het stiekem je ex nog niet dat hij er daarom niks vanaf mag weten?
En sowieso een maand nadat het uit is al willen switchen. Ben jij wel goed bij je hoofd?

[ Bericht 15% gewijzigd door TerryStone op 11-08-2013 01:38:08 ]
pi_129924711
Hij verblijft ergens anders.
pi_129924746
quote:
2s.gif Op zondag 11 augustus 2013 01:16 schreef Snowbells het volgende:
Toen ik eerst las hoe snel je hem zo'n afscheidsberichtje stuurde, dacht ik van wtf. Maar nu alles door gelezen te hebben vind ik dat je het goed geregeld hebt zo. Pas aan een relatie beginnen als JIJ er klaar voor bent.

Maar leg de lat niet te hoog :)
Ja :) dank je. Ik dacht dat ik het wel aankon. Niet dus. Ik neig te snel datgene te eisen wat ik van mijn ex ben gewend (veel liefde een aandacht all the time).
  zondag 11 augustus 2013 @ 02:13:06 #75
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129924780
GVD TS WAAROM REAGEER JE NIET OP WHATSAPP???!??!
WEET JE, LAAT MAAR :( DOEI :(
pi_129924791
Ik heb mijn vrienden het gesprek laten lezen en ze vinden dat hij echt heeft overdreven met dat 'afstand is nodig voor even'-gedoe. Los van of ik er klaar voor ben of niet is hij een mietje.
pi_129924921
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 02:13 schreef helplesssss het volgende:
Ik heb mijn vrienden het gesprek laten lezen en ze vinden dat hij echt heeft overdreven met dat 'afstand is nodig voor even'-gedoe. Los van of ik er klaar voor ben of niet is hij een mietje.
Of het nu overdreven was van hem of niet, waarom noem je hem gelijk een mietje? :')

Da's toch allemaal nergens voor nodig. Je bent er klaar mee, klaar.
pi_129925020
Ik weet niet het hoor maar denk dat jij en je vriendinnen een nogal hoog dramagehalte hebben. Ik denk dat er veel te zwaar vanaf het begin gedaan word en veel te veel geeist word.
Ik vind het nogal dubbel als iemand die er eigenlijk voor kiest om niet mee te gaan in de drama en het eigenlijk rustig aan wil doen meteen bestempeld word als mietje.

Ik denk dat je serieus eens onder de loep moet nemen , hoe veeleisend je kan zijn en hoe snel je wilt gaan in het begin van de relatie , want ik denk dat je anders steeds van een koude kermis thuiskomt.
pi_129925104
quote:
Ik, ik, ik, ik, ik, ik, ik en ik dat is wat ik terugzie in hoe je steeds praat.
Je gedroeg je als een domme muts en nu probeer je het allemaal achteraf te rationaliseren en de schuld naar hem toe te schuiven omdat hij niet deed wat JIJ wou.
Heb je er wel eens aan gedacht dat niet alles om jou draait?
pi_129930707
TS had iemand nodig die kon luisteren en praten, nu is ze er blijkbaar overheen en is hij overbodig, dus dumpen maar. NARCIST symptoom #1

TS rommelde eerder met andere bezette man. Gebrek aan wederkerigheid, grenzen overschrijden, geen rekening houden met anderen (herken je het al TS?) en arrogantie. NARCIST symptoom #2.

Zoals TerryStone al treffend schrijft (had nooit gedacht dat dit uit mijn toetsenbord zou komen :o ) 'ik, ik, ik, ik, ik' en je lijkt totaal geen last te hebben van die eenrichtingsweg die je bewandeld. NARCIST symptoom #3

Een cool-down periode van een paar dagen niet acceptabel? Lage frustratietolerantie, NARCIST symptoom #4

Zoals TerryStone ook treffend omschrijft (he man, ga niet naast je schoenen lopen ja :P ) de schuld afschuiven. Fout afschuiven, NARCIST symptoom #5

Remind these words bij het volgende falen bij het opbouwen van een duurzame intieme relatie en wantrouwen. Het kan zomaar de "story of your life" worden/ zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hineni op 11-08-2013 12:20:49 ]
pi_129930809
quote:
:').

Voel je je beter als je hem een mietje noemt?

Zelf ben je verre van een dame of vrouw, en dan een man eisen. :').
pi_129930909
Jij bent echt zo iemand die fouten op fouten stapelt en het gedrag van anderen maar raar en fout vindt. En dan de jongen hier maar een mietje noemen, terwijl je dat niet in z'n gezicht zei/durft te zeggen, hè mietje.

God damn.
pi_129931054
Ik vind het "afstand-gedoe" niet overdreven. Je kent elkaar nog maar net.. Hij heeft toch ook even tijd nodig om verliefd te worden. Als je het er dan meteen TE dik bovenop legt, dan is het leuke er al meteen vanaf.

Ik snap best dat jij je niet in kon houden met je afscheidsberichtje en al die Whatsapps. Dat is menselijk en als je verliefd bent denk je niet rationeel. Maar geef dat dan gewoon toe. Ga niet doen alsof hij iets verkeerd heeft gedaan. Even een momentje van rust moet toch kunnen.
pi_129932769
Oke fijn! Ik heb fout gehandeld en ik baal als een stekker dat ik het stug heb laten verlopen, maar ik kon de onzekerheid niet meer aan waardoor ik het heb kapotgemaakt. Ik had er weinig vertrouwen in dat het nog leuk zou worden. Ik kom uit een relatie waarin ik werd behandeld als een prinses en besef me dat ik dat niet weer kan verwachten. Ik heb last van een leegte en daardoor heb ik weinig geduld met opbouwen. Dat is geen symptoom dat ik een narcist ben, maar dat ik er niet klaar voor ben.
pi_129932904
Ik ben nog steeds superverliefd op hem en mis die gast (date) enorm. Er zijn meer mannen met wie ik contact heb, maar hij gaf me kriebels. Het was echt fijn om bij hem te zijn. Lesje geleerd: nooit meer gaan daten als ik nog niet ben afgekoeld van een ander relatie.

Voel me echt rot, want ik wou graag dat het ging slagen. Ik kan het gewoon niet. Verpest of niet. Denk dat ik het alsnog had kunnen verpesten in de toekomst. Dus beter is het voorbij.
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:21:09 #86
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_129932963
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:18 schreef helplesssss het volgende:
Voel me echt rot, want ik wou graag dat het ging slagen. Ik kan het gewoon niet. Verpest of niet. Denk dat ik het alsnog had kunnen verpesten in de toekomst. Dus beter is het voorbij.
Met zo'n mindset zul je altijd single blijven, en dat zeg ik niet om je de grond in te boren.
pi_129933171
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:18 schreef helplesssss het volgende:
Ik ben nog steeds superverliefd op hem en mis die gast (date) enorm. Er zijn meer mannen met wie ik contact heb, maar hij gaf me kriebels. Het was echt fijn om bij hem te zijn. Lesje geleerd: nooit meer gaan daten als ik nog niet ben afgekoeld van een ander relatie.

Er zijn dus meer gasten met wie je contact had maar je bent oh zo verliefd.
Flikker toch op joh, jij weet niet wat liefde is en behalve een kutje heb je blijkbaar ook helemaal niks te bieden prinsesje.
pi_129933298
Als ik niet verliefd ben, wat ben ik dan wel?
pi_129933359
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:30 schreef helplesssss het volgende:
Als ik niet verliefd ben, wat ben ik dan wel?
Aandachtsgeil en blijkbaar word je het meest nat daar beneden van hem, dat is geen liefde.

"Ik ben echt verliefd hooooor, maar ondertussen praat ik met nog 10 mannen en als eentje niet doet wat ik zeg dan is hij exit."
pi_129933402
Ok
pi_129933434
Waarom vind ik dan niet elke man opwindend?
pi_129933541
Ik denk eigenlijk meer dat je moeilijk alleen kan zijn en eigenlijk de leegte een beetje probeert te vullen, ergens denk ik dus dat je juist zo moeilijk alleen kan zijn er heel krampachtig mee omgaat en daardoor ook een boel rare beslissingen maakt op relatiegebied.

Mijn tip is leer eens goed alleen te zijn , en niet krampachtig iets proberen op te vullen wat je niet bij jezelf kan vinden.
Alleen zijn is ook ok. Je bent niet pas ok als je een relatie hebt want ik denk eigenlijk dat je eigen onzekerheden probeert weg te poetsen door de aandacht van anderen, ik denk dat je eens moet leren dat je ok bent met jezelf in plaats van als een malle bevestiging bij een ander te zoeken en ik denk dat als je die bevestiging niet altijd krijgt gewoon in paniek raakt.

Mijn tip is werk aan je eigen onzekerheden , en leer daar vrede mee te hebben, het maakt je een wat prettiger mens in de omgang .
pi_129933682
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:34 schreef helplesssss het volgende:
Waarom vind ik dan niet elke man opwindend?
Dat is ook de paradox.
Je wilt behandelt worden als een prinsesje maar als je behandelt wordt als een prinsesje dan is het weer niet aantrekkelijk en trek je de stekker eruit.
Word je niet behandelt als een prinsesje dan is het aantrekkelijk maar strookt het weer niet met hoe je behandelt wil worden en dus trek je ook de stekker eruit.
pi_129933684
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:15 schreef helplesssss het volgende:
Oke fijn! Ik heb fout gehandeld en ik baal als een stekker dat ik het stug heb laten verlopen, maar ik kon de onzekerheid niet meer aan waardoor ik het heb kapotgemaakt. Ik had er weinig vertrouwen in dat het nog leuk zou worden. Ik kom uit een relatie waarin ik werd behandeld als een prinses en besef me dat ik dat niet weer kan verwachten. Ik heb last van een leegte en daardoor heb ik weinig geduld met opbouwen. Dat is geen symptoom dat ik een narcist ben, maar dat ik er niet klaar voor ben.
Ontkenningsfase. Omdat jij een leegte hebt kan de ander maar de boom. Omdat jij een prinsesje bent (nog zo'n symptoom, zich groter/ beter dan daadwerkelijk voordoen. heeft TerryStone alweer gelijk. Man you are on a Jazz today!). Omdat jij er weinig vertrouwen in had. Omdat, omdat. The truth slowly kicks in.

Narcisme is trouwens iets waar je aan kunt werken met Cognitieve Gedragsterapie. Dan leer je bij wantrouwen (want dat is weinig vertrouwen) minder snel mensen af te stoten (want dat doe je zodat je je veilig voelt).
pi_129933839
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:37 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk eigenlijk meer dat je moeilijk alleen kan zijn en eigenlijk de leegte een beetje probeert te vullen, ergens denk ik dus dat je juist zo moeilijk alleen kan zijn er heel krampachtig mee omgaat en daardoor ook een boel rare beslissingen maakt op relatiegebied.

Mijn tip is leer eens goed alleen te zijn , en niet krampachtig iets proberen op te vullen wat je niet bij jezelf kan vinden.
Alleen zijn is ook ok. Je bent niet pas ok als je een relatie hebt want ik denk eigenlijk dat je eigen onzekerheden probeert weg te poetsen door de aandacht van anderen, ik denk dat je eens moet leren dat je ok bent met jezelf in plaats van als een malle bevestiging bij een ander te zoeken en ik denk dat als je die bevestiging niet altijd krijgt gewoon in paniek raakt.

Mijn tip is werk aan je eigen onzekerheden , en leer daar vrede mee te hebben, het maakt je een wat prettiger mens in de omgang .
KLOPT HELEMAAL! Goed advies! Hier kan ik echt wat mee. Moeilijk zal het wel worden.
pi_129933953
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:40 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is ook de paradox.
Je wilt behandelt worden als een prinsesje maar als je behandelt wordt als een prinsesje dan is het weer niet aantrekkelijk en trek je de stekker eruit.
Word je niet behandelt als een prinsesje dan is het aantrekkelijk maar strookt het weer niet met hoe je behandelt wil worden en dus trek je ook de stekker eruit.
Niet helemaal waar. Mijn ex werd niet om die reden onaantrekkelijk. We wilden hele andere dingen in het leven, botsten in karakters en hadden geen gezamenlijke interesses en bezigheden.
pi_129934096
quote:
Bang zijn voor leegte's. Hoppa, nog een Nacistisch symptoom die je net zelf hebt erkend. Succes hoor want moeilijk worden zal het inderdaad.
pi_129934110
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:46 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Mijn ex werd niet om die reden onaantrekkelijk. We wilden hele andere dingen in het leven, botsten in karakters en hadden geen gezamenlijke interesses en bezigheden.
Lijkt mij sterk. Was hij sterk en dominant genoeg geweest, had hij je niet als een prinsesje behandelt dan werd je nog steeds nat van hem (of je noemt het kriebels) en waren al die dingen ineens volstrekt onbelangrijk.
"hij heeft een ander karakter en daarom is hij zo tof"
"hij heeft andere interesses en daarom is hij zo interessant"
pi_129934198
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk. Was hij sterk en dominant genoeg geweest, had hij je niet als een prinsesje behandelt dan werd je nog steeds nat van hem en waren al die dingen ineens volstrekt onbelangrijk.
"hij heeft een ander karakter en daarom is hij zo tof"
"hij heeft andere interesses en daarom is hij zo interessant"
Dat weet ik niet. Speculatie.
pi_129934452
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:51 schreef helplesssss het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Speculatie.
Het is allemaal heel voorspelbaar en hoe je het achteraf allemaal rationaliseert ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')