Terechte punten, behalve dat je het budget meerekent als factor die invloed heeft op de score. Dan zou een drama voor 50.000 ineens zomaar een tien moeten wezen als het oppervlakkig een 7 is...quote:Op woensdag 29 april 2015 15:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
- Voor een budget van 330 miljoen dollar is het prut.
- Guardians of the galaxy was een stuk beter te verteren.
- De film wil te veel, daarom komt eigenlijk niks goed uit de verf. Ik kan geen element vinden dat hoger scoort dan een 8. Het is wmb een opstelsom, zoals een voetballer een kaart kan krijgen voor een serie overtredingen die afzonderlijk niet veel meer dan een vrije trap verdienen maar waarbij alles in ogenschouw genomen een kaart terecht is.
Is dit ook niet een relatief criterium:quote:Op woensdag 29 april 2015 18:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Terechte punten, behalve dat je het budget meerekent als factor die invloed heeft op de score. Dan zou een drama voor 50.000 ineens zomaar een tien moeten wezen als het oppervlakkig een 7 is...
Hier weeg je af of een film met pretenties die waar kan maken.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Het valt wellicht tegen maar een 4 zou ik geven aan titels die goed proberen te zijn maar baggerslecht zijn in alles van acteerprestatie tot aan camerawerk. Denk aan The Descent II bijvoorbeeld.
Ik ben echt 100% oneens met je. De actieshots die regelrecht uit een comic lijken te komen zijn geweldig. Dit is waarom je een Marvel film gaat zien... dat onderscheidt ze van andere actie films. Ik vind de comic book actie juist geweldig overgebracht!quote:Op woensdag 29 april 2015 08:41 schreef Skull-splitter het volgende:
The Avengers 1 begon net als deel 2 midden in de actie, wat ik eigenlijk jammer vond, maar wel begrijp. De rest van de film focust zich netjes op het leren samenwerken en bouwt aardig op naar de climax, waarin veel shots zijn die als plaatjes goed werken maar in film al snel rommig ogen. Op het randje maar geslaagd. Dan deel 2: ook actie vanaf het begin maar het heeft een doel: hydra is ontmaskerd en dient aangepakt te worden. Mooie basis wordt aangevallen en gepakt, mooi bruggetje naar Avengers 1 (waarom heeft Tony veel last van shellshock?) Alleen wordt het daarna om de tien minuten knokken zonder dat daar direct aanleiding toe is en dus ga ik er als kijker alleen maar minder om geven. De grappen zijn talrijk en velen zijn typisch Whedon ("language!"), maar ook velen missen doel.
Tel daarbij op dat er veel shots in zitten die in comics erg goed werken maar op het scherm gewoon belachelijk ogen.
Vind ik althans, ik kan me het gejoel in een zaal vol Marvel fans voorstellen hoor, maar het oogt zo geforceerd, zo'n moneyshot.
Een 4/10 vind ik te min maar hoger dan een 7,5 ik hem niet geven.
Mijn advies aan Disney: iets meer rust in de films bouwen en meer aandacht naar de karakters.
Waarom moet iets hoger scoren dan een 8 om goed te zijn? Het is geen wedergeboorte van Jezus hoor... maar gewoon een heel vermakelijke Marvel popcornfilm met leuke actie.quote:Op woensdag 29 april 2015 15:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
- Voor een budget van 330 miljoen dollar is het prut.
- Guardians of the galaxy was een stuk beter te verteren.
- De film wil te veel, daarom komt eigenlijk niks goed uit de verf. Ik kan geen element vinden dat hoger scoort dan een 8. Het is wmb een opstelsom, zoals een voetballer een kaart kan krijgen voor een serie overtredingen die afzonderlijk niet veel meer dan een vrije trap verdienen maar waarbij alles in ogenschouw genomen een kaart terecht is.
quote:Op donderdag 30 april 2015 01:12 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik ben echt 100% oneens met je. De actieshots die regelrecht uit een comic lijken te komen zijn geweldig. Dit is waarom je een Marvel film gaat zien... dat onderscheidt ze van andere actie films. Ik vind de comic book actie juist geweldig overgebracht!
quote:Op donderdag 30 april 2015 01:14 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waarom moet iets hoger scoren dan een 8 om goed te zijn? Het is geen wedergeboorte van Jezus hoor... maar gewoon een heel vermakelijke Marvel popcornfilm met leuke actie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Watch your Languagewas ook leuk, Maar kwam iets te vaak terug.
Hawkeye staat in deze film meer in de spotlight en dat pakt tof uit.
Waar hij mij in Avengers niet kon boeien door de aanwezigheid van oa Hulk en de rest krijgen we nu meer een kijkje achter de mens Clint Barton en wie hij is buiten het pijl en boog schieten.
Scarlett Witch, Toffe personage al duurde dat wel even tot ze het laat zien.
Vison: Krijgt weinig screen time comic versie kon me nooit boeien maar oogt interessant in de screen time die hij krijgt.
Negatief : Quicksilver, Bij Quicksilver proberen ze zo hard om hem cool te laten zijn met semi grappige opmerkingen.Maar het lukt gewoon niet, Het is alsof ze geforceerd geprobeerd hebben een betere versie van het personage neer te zetten dan die uit het X-men universe. versie en daar gaat het mis, Ook is het accent van de Maximoff tweeling erg raar en storend,
En dat is jammer want ik verwachte wel wat van Aaron Kickass Taylor die ook geweldig was als John Lennon.
The Hulk : Net als bij Hawkeye krijgen we ook bij Banner een kijkje naar man achter de Hulk maar niet door in te gaan op wie hij is of wat hij doet, Nee door een geforceerde romance en in het begin denk je leuk schattig, Maar later stoorde ik me aan zijn laffe gedrag. Gelukkig is de groene kant nog altijd de Hulk en die blijft altijd tof.
Ultron : Komt soms gevaarlijk over maar nooit echt heel dreigend en soms zelfs een beetje als een kneus. Tevens lijkt zijn robot leger erg op dat van Iron-man. En eigenlijk heb je het idee dat ze tegen iron-man suites aan het vechten zijn, Gelukkig maakt de eind battle veel goed al mis ik wel de humor tussen Thor en Hulk wat in de eerste film echt tof was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toch was het een prima film voor een blockbuster soms iets te snel maar zeker vermakelijk maar misschien komt dat soms ook meer omdat ik iets met Marvel heb dan om de film,. Al was mijn maatje die niet zoveel met Marvel heeft ook erg enthousiast,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder sprong de film net zo van de hak op de tak als al het bovenstaande.
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.Mikey op 30-04-2015 03:01:39 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
quote:Op donderdag 30 april 2015 02:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Chris Hemsworth gaat nog drie films doen en is er gewoon weer bij na Civil War, net als de Hulk verwacht ik, vooral omdat die geen eigen films heeft. Robert Downey Jr is een groot vraagteken, denk dat Civil War zijn laatste is maar je weet het nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als straks eerst Dr. Strange en Ant Man, en daarna Captain Marvel en Black Panther erbij komen zullen er wat moeten stoppen.quote:Het was gelukkig geen Howard the Duck.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
De trailer van Ant-man voor de film was het eerste wat ik van Ant-man heb gezien en zag er goed uit.quote:Op donderdag 30 april 2015 02:53 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Chris Hemsworth gaat nog drie films doen en is er gewoon weer bij na Civil War, net als de Hulk verwacht ik, vooral omdat die geen eigen films heeft. Robert Downey Jr is een groot vraagteken, denk dat Civil War zijn laatste is maar je weet het nooit.
Als straks eerst Dr. Strange en Ant Man, en daarna Captain Marvel en Black Panther erbij komen zullen er wat moeten stoppen.
[..]
Het was gelukkig geen Howard the Duck.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ik kom voor een goed verhaal, niet voor een zo getrouw mogelijke adaptie van een strip. Iets wat me bij Batman vs Superman ook tegenzit ondanks dag het er goed uitziet.quote:Op donderdag 30 april 2015 01:12 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik ben echt 100% oneens met je. De actieshots die regelrecht uit een comic lijken te komen zijn geweldig. Dit is waarom je een Marvel film gaat zien... dat onderscheidt ze van andere actie films. Ik vind de comic book actie juist geweldig overgebracht!I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Eerst zien. Maar het zo getrouw mogelijk namaken van het TDKR pak is wel een teken aan de wand...quote:Op donderdag 30 april 2015 09:28 schreef Breuls het volgende:
Gelukkig is BvS geen adaptatie van een strip.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Haha, ja dan zou ik ook teleurgesteld zijn.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik kom voor een goed verhaal![]()
![]()
![]()
Maar niet 4 teleurgesteld.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:10 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Haha, ja dan zou ik ook teleurgesteld zijn.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Black Widow is straks de Mystique van de Avengers tot op het punt dat het niet meer boeit met wie ze gaat.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Waarom ga je naar een Marvel film voor een goed verhaal? Ik heb er nog geen 1 gezien met een goed verhaal.quote:Op donderdag 30 april 2015 09:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik kom voor een goed verhaal, niet voor een zo getrouw mogelijke adaptie van een strip. Iets wat me bij Batman vs Superman ook tegenzit ondanks dag het er goed uitziet.
Ik vind het niet gek dat die dan tegenvalt.
Waarom wil je geen stripboek actie als je naar een stripboek film gaat?![]()
Winter Soldier had een goed verhaal.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:36 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een Marvel film voor een goed verhaal? Ik heb er nog geen 1 gezien met een goed verhaal.
Waarom wil je geen stripboek actie als je naar een stripboek film gaat?
Verder verwacht iedereen een verhaal dat goed genoeg is om de film te ondersteunen, Avengers 2 was gewoon warrig en kon zijn eigen ambities niet waarmaken, wegens geen keuzes willen maken tussen de te grote hoeveelheid aan personages en subplotjes.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Vond je ? Captain America was compleet het bestaan van de andere Avengers vergeten.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Winter Soldier had een goed verhaal.
Stark en Hulk zouden best nuttig zijn geweest bij het slopen bijv![]()
![]()
Nog een klein detail waar ik me aan stoorde..
Toen er backup kwam was het alleen Fury Hill en Warmachine. waar de fuck was Falcon ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Ja Winter Soldier had een iets beter verhaal dan Avengers 2. Maar Avengers 1 had echt geen beter verhaal en de andere Marvel films niet.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Winter Soldier had een goed verhaal.
Verder verwacht iedereen een verhaal dat goed genoeg is om de film te ondersteunen, Avengers 2 was gewoon warrig en kon zijn eigen ambities niet waarmaken, wegens geen keuzes willen maken tussen de te grote hoeveelheid aan personages en subplotjes.
Mensen moeten de films gewoon beoordelen op wat ze moeten zijn. Als je films als Avengers of Fast and Furious gaat beoordelen als een Oscar film vind ik het niet gek dat het tegenvalt. Een comic book ga je toch niet beoordelen zoals je de werken van Dostoevsky beoordeelt?
[ Bericht 3% gewijzigd door studentje7 op 30-04-2015 21:49:22 ]![]()
quote:Op donderdag 30 april 2015 19:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nog een klein detail waar ik me aan stoorde..
Toen er backup kwam was het alleen Fury Hill en Warmachine. waar de fuck was Falcon ?Ja, dat vond ik ook echt verschrikkelijk apart. Helemaal omdat ik 'm een van de coolste vind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Onzin, en je weet het. Lees mijn eerdere antwoorden eens goed.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:36 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een Marvel film voor een goed verhaal? Ik heb er nog geen 1 gezien met een goed verhaal.
Waarom wil je geen stripboek actie als je naar een stripboek film gaat?I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ja, eigenlijk wel ja. Dat zou ik in ieder geval wel leuk vinden... een 'oscar waardige' superheldenfilm.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:33 schreef studentje7 het volgende:
[..]
? Ja wat verwacht je? Een oscar waardige film?
Eentje die wel op niveau is dus...![]()
Ik beoordeel ze op wat ze moeten zijn, namelijk superheldenfilms en ik vond Guardians, Winter Soldier en Days of Future Past allemaal leuker (om het bij recente films te houden).quote:Op donderdag 30 april 2015 21:44 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ja Winter Soldier had een iets beter verhaal dan Avengers 2. Maar Avengers 1 had echt geen beter verhaal en de andere Marvel films niet.
Mensen moeten de films gewoon beoordelen op wat ze moeten zijn. Als je films als Avengers of Fast and Furious gaat beoordelen als een Oscar film vind ik het niet gek dat het tegenvalt. Een comic book ga je toch niet beoordelen zoals je de werken van Dostoevsky beoordeelt?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: