Niet in de cat actrice... Wel in de cat dorpsmalloten.quote:
In welke leeftijdscategorie val jij eigenlijk? Wellicht dat dat ook nog scheelt met het nieuws dat je bereikt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet in de cat actrice... Wel in de cat dorpsmalloten.
Ik kom uit de 70-er jaren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:30 schreef Ludd het volgende:
In welke leeftijdscategorie val jij eigenlijk? Wellicht dat dat ook nog scheelt met het nieuws dat je bereikt.
Jij denkt dat ze in dat soort boutiques nog nooit een getint iemand gezien hebben? In dat soort boutiques komen juist veel mensen uit allerlei windstreken om hun geld te verbrassen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:31 schreef Ysiranthe het volgende:
Het gaat er toch helemaal niet om dat ze niet herkend werd? Die verkoopster zal ook heus niet elke blanke vrouw die daar komt kennen, maar ik betwijfel of die ook geweigerd zouden zijn. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe Oprah op dat moment gekleed was. Als ze er gewoon degelijk uitzag, dan lijkt het me aannemelijk dat ze is geweigerd op basis van haar huidskleur, maar als ze er als een zwerver bijliep, dan is het een ander verhaal.
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Ik kom nogal eens bij de duurdere winkels en dat is een internationaal gezelschap binnen hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:31 schreef Ysiranthe het volgende:
Overigens heb ik vaker soortgelijke verhalen gehoord (gewoon in Nederland) waarbij een donker persoon bijvoorbeeld de toegang werd geweigerd tot een wat duurdere winkel. Het is dan als je blank bent nogal makkelijk om te zeggen dat deze mensen zich aanstellen, maar het is gewoon een feit dat racisme nog altijd voorkomt, het is alleen wat meer verborgen.
Mja, ik denk dat een Arabier of Chinees daar welkom is, maar een Balkan Roma minder, is dat racisme of komt dat voort uit negatieve ervaringen...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in dat soort boutiques nog nooit een getint iemand gezien hebben? In dat soort boutiques komen juist veel mensen uit allerlei windstreken om hun geld te verbrassen.
Ik schrik er van dat alles maar op racisme gegooid wordt, en dat half de wereld dat dan ook nog voor waar aannemen.
Het was niet eens een kwestie van niet welkom. Ze heeft immers een andere tas voorgesteld. Ze heeft het budget van de klant misschien verkeerd ingeschat of wilde om wat voor reden dan ook liever de goedkope tas verkopen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat een Arabier of Chinees daar welkom is, maar een Balkan Roma minder, is dat racisme of komt dat voort uit negatieve ervaringen...
Ok, dan ligt het daar niet aan.quote:
Exact, dom schreeuwerig wijf is het.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:14 schreef TLC het volgende:
[..]
dat doen ze dan wel goed ; Oprah niet op tv uitzenden
cat?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet in de cat actrice... Wel in de cat dorpsmalloten.
Heb je Oprah wel een zonder make-up gezien?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel erg treurig als de verkoopster Oprah niet herkent zou hebben
In de randstad/grote steden? Had er zelf eerlijk gezegd ook nog niet bij stil gestaan, maar dit ging over winkels in kleinere steden buiten de randstad.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Ik kom nogal eens bij de duurdere winkels en dat is een internationaal gezelschap binnen hoor.
Fair enough, wist niet dat dat soort verkoopstrategieën bestaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het was niet eens een kwestie van niet welkom. Ze heeft immers een andere tas voorgesteld. Ze heeft het budget van de klant misschien verkeerd ingeschat of wilde om wat voor reden dan ook liever de goedkope tas verkopen.
In sommige verkooptrainingen leer je ook dat je moet proberen het budget van de klant in te schatten, zodat je ze enigszins kan sturen. (de gedachte hierachter is dat wanneer een klant uit zichzelf iets uitzoekt dat ze niet kunnen betalen, dat ze een negatief gevoel krijgen waardoor ze niets kopen). Nu lijkt me dat hier niet aan de orde, maar toch.
Daarnaast is het ook de vraag hoe e.e.a. gebracht en geïnterpreteerd is. Tegen mij heeft een verkoper ook wel eens gezegd dat een bepaald artikel onbetaalbaar is, en dat je beter een alternatief kunt nemen.
of dat mensen huillies zijn en graag excuusjes gebruiken..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:31 schreef Ysiranthe het volgende:
Overigens heb ik vaker soortgelijke verhalen gehoord (gewoon in Nederland) waarbij een donker persoon bijvoorbeeld de toegang werd geweigerd tot een wat duurdere winkel. Het is dan als je blank bent nogal makkelijk om te zeggen dat deze mensen zich aanstellen, maar het is gewoon een feit dat racisme nog altijd voorkomt, het is alleen wat meer verborgen.
Je wil beweren dat racisme compleet is verdwenen uit onze maatschappij? Ja, er zijn mensen die de term inderdaad misbruiken, maar dat gaat lang niet in alle gevallen op. En in een winkel staat doorgaans toch echt wel een verkoper die je inderdaad de deur kan wijzen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
of dat mensen huillies zijn en graag excuusjes gebruiken..
alsof er bij de winkels uberhaupt iemand staat om je de deur te wijzen
Ik blijf het bijzonder vinden dat het winkelpersoneel daar überhaupt een oordeel over denkt te mogen vellen. Een verkoopmiep in de Louis Vuitton blijft exact dat: een verkoopmiep. Als ik binnen besluit te lopen op mijn gympen en een tas wil zien, dan is haar enige taak die tas pakken en me alle informatie geven. Niet meer, niet minder.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het was niet eens een kwestie van niet welkom. Ze heeft immers een andere tas voorgesteld. Ze heeft het budget van de klant misschien verkeerd ingeschat of wilde om wat voor reden dan ook liever de goedkope tas verkopen.
In sommige verkooptrainingen leer je ook dat je moet proberen het budget van de klant in te schatten, zodat je ze enigszins kan sturen. (de gedachte hierachter is dat wanneer een klant uit zichzelf iets uitzoekt dat ze niet kunnen betalen, dat ze een negatief gevoel krijgen waardoor ze niets kopen). Nu lijkt me dat hier niet aan de orde, maar toch.
Daarnaast is het ook de vraag hoe e.e.a. gebracht en geïnterpreteerd is. Tegen mij heeft een verkoper ook wel eens gezegd dat een bepaald artikel onbetaalbaar is, en dat je beter een alternatief kunt nemen.
[..]
Ok, dan ligt het daar niet aan.
Hangt er maar vanaf zolang je niet alle klanten weigert, het kan bijvoorbeeld exclusiviteit in de hand werken. Een andere reden kan zijn dat je vooral aan vaste klanten wil verkopen. Om maar eens wat te noemen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:24 schreef arjan1212 het volgende:
Winkels die klanten weigeren, bestaan niet lang.
Dat Zwitsers over het algemeen een racistisch trekje hebben vind jij kletskoek? En meerdere talen spreken is daar sowieso niks bijzonders, alleen al in dat land worden 4 talen gesproken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kletskoek. Louis Vuitton in Geneve heeft niet voor niets verkoopassistenten in dienst die allerhande talen spreken, het merendeel wordt verkocht aan mensen met een uiterlijk wat enigszins afwijkt van de arier...
Categorie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |