Niet in de cat actrice... Wel in de cat dorpsmalloten.quote:
In welke leeftijdscategorie val jij eigenlijk? Wellicht dat dat ook nog scheelt met het nieuws dat je bereikt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet in de cat actrice... Wel in de cat dorpsmalloten.
Ik kom uit de 70-er jaren.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:30 schreef Ludd het volgende:
In welke leeftijdscategorie val jij eigenlijk? Wellicht dat dat ook nog scheelt met het nieuws dat je bereikt.
Jij denkt dat ze in dat soort boutiques nog nooit een getint iemand gezien hebben? In dat soort boutiques komen juist veel mensen uit allerlei windstreken om hun geld te verbrassen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:31 schreef Ysiranthe het volgende:
Het gaat er toch helemaal niet om dat ze niet herkend werd? Die verkoopster zal ook heus niet elke blanke vrouw die daar komt kennen, maar ik betwijfel of die ook geweigerd zouden zijn. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe Oprah op dat moment gekleed was. Als ze er gewoon degelijk uitzag, dan lijkt het me aannemelijk dat ze is geweigerd op basis van haar huidskleur, maar als ze er als een zwerver bijliep, dan is het een ander verhaal.
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Ik kom nogal eens bij de duurdere winkels en dat is een internationaal gezelschap binnen hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:31 schreef Ysiranthe het volgende:
Overigens heb ik vaker soortgelijke verhalen gehoord (gewoon in Nederland) waarbij een donker persoon bijvoorbeeld de toegang werd geweigerd tot een wat duurdere winkel. Het is dan als je blank bent nogal makkelijk om te zeggen dat deze mensen zich aanstellen, maar het is gewoon een feit dat racisme nog altijd voorkomt, het is alleen wat meer verborgen.
Mja, ik denk dat een Arabier of Chinees daar welkom is, maar een Balkan Roma minder, is dat racisme of komt dat voort uit negatieve ervaringen...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in dat soort boutiques nog nooit een getint iemand gezien hebben? In dat soort boutiques komen juist veel mensen uit allerlei windstreken om hun geld te verbrassen.
Ik schrik er van dat alles maar op racisme gegooid wordt, en dat half de wereld dat dan ook nog voor waar aannemen.
Het was niet eens een kwestie van niet welkom. Ze heeft immers een andere tas voorgesteld. Ze heeft het budget van de klant misschien verkeerd ingeschat of wilde om wat voor reden dan ook liever de goedkope tas verkopen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat een Arabier of Chinees daar welkom is, maar een Balkan Roma minder, is dat racisme of komt dat voort uit negatieve ervaringen...
Ok, dan ligt het daar niet aan.quote:
Exact, dom schreeuwerig wijf is het.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:14 schreef TLC het volgende:
[..]
dat doen ze dan wel goed ; Oprah niet op tv uitzenden
cat?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet in de cat actrice... Wel in de cat dorpsmalloten.
Heb je Oprah wel een zonder make-up gezien?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel erg treurig als de verkoopster Oprah niet herkent zou hebben
In de randstad/grote steden? Had er zelf eerlijk gezegd ook nog niet bij stil gestaan, maar dit ging over winkels in kleinere steden buiten de randstad.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Ik kom nogal eens bij de duurdere winkels en dat is een internationaal gezelschap binnen hoor.
Fair enough, wist niet dat dat soort verkoopstrategieën bestaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het was niet eens een kwestie van niet welkom. Ze heeft immers een andere tas voorgesteld. Ze heeft het budget van de klant misschien verkeerd ingeschat of wilde om wat voor reden dan ook liever de goedkope tas verkopen.
In sommige verkooptrainingen leer je ook dat je moet proberen het budget van de klant in te schatten, zodat je ze enigszins kan sturen. (de gedachte hierachter is dat wanneer een klant uit zichzelf iets uitzoekt dat ze niet kunnen betalen, dat ze een negatief gevoel krijgen waardoor ze niets kopen). Nu lijkt me dat hier niet aan de orde, maar toch.
Daarnaast is het ook de vraag hoe e.e.a. gebracht en geīnterpreteerd is. Tegen mij heeft een verkoper ook wel eens gezegd dat een bepaald artikel onbetaalbaar is, en dat je beter een alternatief kunt nemen.
of dat mensen huillies zijn en graag excuusjes gebruiken..quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:31 schreef Ysiranthe het volgende:
Overigens heb ik vaker soortgelijke verhalen gehoord (gewoon in Nederland) waarbij een donker persoon bijvoorbeeld de toegang werd geweigerd tot een wat duurdere winkel. Het is dan als je blank bent nogal makkelijk om te zeggen dat deze mensen zich aanstellen, maar het is gewoon een feit dat racisme nog altijd voorkomt, het is alleen wat meer verborgen.
Je wil beweren dat racisme compleet is verdwenen uit onze maatschappij? Ja, er zijn mensen die de term inderdaad misbruiken, maar dat gaat lang niet in alle gevallen op. En in een winkel staat doorgaans toch echt wel een verkoper die je inderdaad de deur kan wijzen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
of dat mensen huillies zijn en graag excuusjes gebruiken..
alsof er bij de winkels uberhaupt iemand staat om je de deur te wijzen
Ik blijf het bijzonder vinden dat het winkelpersoneel daar überhaupt een oordeel over denkt te mogen vellen. Een verkoopmiep in de Louis Vuitton blijft exact dat: een verkoopmiep. Als ik binnen besluit te lopen op mijn gympen en een tas wil zien, dan is haar enige taak die tas pakken en me alle informatie geven. Niet meer, niet minder.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:49 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het was niet eens een kwestie van niet welkom. Ze heeft immers een andere tas voorgesteld. Ze heeft het budget van de klant misschien verkeerd ingeschat of wilde om wat voor reden dan ook liever de goedkope tas verkopen.
In sommige verkooptrainingen leer je ook dat je moet proberen het budget van de klant in te schatten, zodat je ze enigszins kan sturen. (de gedachte hierachter is dat wanneer een klant uit zichzelf iets uitzoekt dat ze niet kunnen betalen, dat ze een negatief gevoel krijgen waardoor ze niets kopen). Nu lijkt me dat hier niet aan de orde, maar toch.
Daarnaast is het ook de vraag hoe e.e.a. gebracht en geīnterpreteerd is. Tegen mij heeft een verkoper ook wel eens gezegd dat een bepaald artikel onbetaalbaar is, en dat je beter een alternatief kunt nemen.
[..]
Ok, dan ligt het daar niet aan.
Hangt er maar vanaf zolang je niet alle klanten weigert, het kan bijvoorbeeld exclusiviteit in de hand werken. Een andere reden kan zijn dat je vooral aan vaste klanten wil verkopen. Om maar eens wat te noemen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:24 schreef arjan1212 het volgende:
Winkels die klanten weigeren, bestaan niet lang.
Dat Zwitsers over het algemeen een racistisch trekje hebben vind jij kletskoek? En meerdere talen spreken is daar sowieso niks bijzonders, alleen al in dat land worden 4 talen gesproken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kletskoek. Louis Vuitton in Geneve heeft niet voor niets verkoopassistenten in dienst die allerhande talen spreken, het merendeel wordt verkocht aan mensen met een uiterlijk wat enigszins afwijkt van de arier...
Categorie.quote:
Ja, zo racistisch dat ze netjes van dictators uit Afrika het geld weigeren... O nee, als er geld te verdienen valt doen ze niet zo moeilijk...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:55 schreef Hathor het volgende:
Dat Zwitsers over het algemeen een racistisch trekje hebben vind jij kletskoek?
Ik had het over wat exotischer talen dan Duits, Frans en Italiaans...quote:En meerdere talen spreken is daar sowieso niks bijzonders, alleen al in dat land worden 4 talen gesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“When there is no desire, all things are at peace.”
Ik heb ze wel eens duurder gezien hoor. Onder de streep vind ik jezelf ieder weekend zo vol laten lopen dat je niet meer weet wat je dat weekend gedaan hebt een grotere geldverspilling dan 28K voor een tas die generaties lang meekan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
28.000 euro voor een tasje...
Zoals met alles DS4.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens duurder gezien hoor. Onder de streep vind ik jezelf ieder weekend zo vol laten lopen dat je niet meer weet wat je dat weekend gedaan hebt een grotere geldverspilling dan 28K voor een tas die generaties lang meekan.
Het is dus maar hoe je het wil bekijken.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:
28.000 euro voor een tasje... Kom op zeg, daar had ze mijn leven mee uit het slop kunnen trekken!Als je 2 miljard op je rekening hebt is dat peanuts natuurlijk. Laat de rijken der aarde maar lekker brassen, geld moet rollen, da's goed voor de economie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie keer raden bij welke gedeelte van de maatschappij dat precies binnenkomt, ik denk niet dat de maatschappij daar nu zoveel mee vooruit gaat.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je 2 miljard op je rekening hebt is dat peanuts natuurlijk. Laat de rijken der aarde maar lekker brassen, geld moet rollen, da's goed voor de economie!
Een paar posts verder schrijf je dat je Oprah nauwelijks kent, enkel van voorbij zappen vroeger. Dus hoe weet je dat ze zich "altijd gediscrimineerd" voelt, en een "enorm ego" heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:55 schreef Ludd het volgende:
Wat een vervelende jankerd is dat toch ook. Voelt zich altijd gedicrimineerd. Wie zegt dat dit racisme is? Gewoon een verkeerde inschatting gemaakt.
Overigens wel dom van verkoopster, als iemand wel een tas van een paar duizend euro kan kopen, waarom dan niet een nog wat duurdere. Je stapt niet voor niets zo'n soort boutique binnen.
Ik denk dat oprah gewoon beledigd is dat ze als goedkoop aangezien is, en zij laat geen mogelijkheid onbenut om over racisme te huilen.
Nou in dit geval bij een winkelier en een percentage bij de verkoopster, die om het te vieren 's avonds eens lekker uit eten gaat, hetgeen de restauranthouder natuurlijk weer erg prettig vindt om maar te zwijgen over de flinke tip die ze geeft aan de ober, die dat goed kon gebruiken omdat ie net een nieuw overhemd wilde kopen bij dat nieuwe modezaakje bij hem op de hoek. Shall i go on?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:00 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Drie keer raden bij welke gedeelte van de maatschappij dat precies binnenkomt, ik denk niet dat de maatschappij daar nu zoveel mee vooruit gaat.
In Nederland is het ergerquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:04 schreef DeToffifee het volgende:
. Ik ken een paar mensen die in Zwitserland gewoond hebben en aangeven dat Zwitsers nogal racistisch kunnen zijn.
Please do, want voor die 28.000 hadden heel wat ander zaken gekocht kunnen worden, en meer mensen uit eten kunnen gaan.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou in dit geval bij een winkelier en een percentage bij de verkoopster, die om het te vieren 's avonds eens lekker uit eten gaat, hetgeen de restauranthouder natuurlijk weer erg prettig vindt om maar te zwijgen over de flinke tip die ze geeft aan de ober, die dat goed kon gebruiken omdat ie net een nieuw overhemd wilde kopen bij dat nieuwe modezaakje bij hem op de hoek. Shall i go on?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:08 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Please do, want voor die 28.000 hadden heel wat ander zaken gekocht kunnen worden, en meer mensen uit eten kunnen gaan.
Nogmaals, Oprah Winfrey mag zelf weten waar ze haar geld aan uitgeeftquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:08 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Please do, want voor die 28.000 hadden heel wat ander zaken gekocht kunnen worden, en meer mensen uit eten kunnen gaan.
Dat is waar natuurlijk, maar dat belet mij er doorgaans niet van om een mening te hebben. Net zoals alle andere forumgenoten alhierquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:09 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, Oprah Winfrey mag zelf weten waar ze haar geld aan uitgeeft, dat hoef jij niet voor haar in te vullen. Ze heeft jarenlang keihard gewerkt.
Die meningen hebben in mijn ogen weinig met de realiteit te maken, meer met een hoop afgunstquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:11 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk, maar dat belet mij er doorgaans niet van om een mening te hebben. Net zoals alle andere forumgenoten alhier
Niet mee eens. Ik heb veel meer met duurzame producten dan met consumptieproducten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:48 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Maar dan snap je de waarde van geld niet meer echt heb ik het idee, en dat verwacht ik niet van iemand die zich jaren geprofileerd heeft als weldoener.
Eens.quote:
Welnee joh, we hebben het graag ergens over, dat is alles.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:12 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Die meningen hebben in mijn ogen weinig met de realiteit te maken, meer met een hoop afgunst
Ik had het alleen nog over de verkoopster, niet eens over de winkelier die natuurlijk ook weer allerlei prachtige dingen van dat geld gaat doen. Wat ik wil zeggen is dat ik er niets op tegen heb dat de rijken der aarde veel geld uitgeven aan "niet noodzakelijke" dingen. Wat mij betreft doen ze daar uiteindelijk meer goed dan kwaad mee. En een tas van ¤ 28.000,-- tsja, een auto van 300.000,-- of een huis van 30.000.000,-- Het is natuurlijk allemaal relatief.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:08 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Maarja, hoe gaan we dan iedereen bezighouden, en hoe kunnen we daar een maatschappij op inrichten?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik heb veel meer met duurzame producten dan met consumptieproducten.
Is ook beter voor het milieu.
Laten we Oprah niet als norm der zaken nemen...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:15 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Maarja, hoe gaan we dan iedereen bezighouden, en hoe kunnen we daar een maatschappij op inrichten?
Ik heb er ook niets tegen hoor. Maar ik had het wel anders gedaan als ik zoveel geld had gehad, maar dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had het alleen nog over de verkoopster, niet eens over de winkelier die natuurlijk ook weer allerlei prachtige dingen van dat geld gaat doen. Wat ik wil zeggen is dat ik er niets op tegen heb dat de rijken der aarde veel geld uitgeven aan "niet noodzakelijke" dingen. Wat mij betreft doen ze daar uiteindelijk meer goed dan kwaad mee. En een tas van ¤ 28.000,-- tsja, een auto van 300.000,-- of een huis van 30.000.000,-- Het is natuurlijk allemaal relatief.
Laten we dan van start gaan met jou kijk op zaken. Dan staat de vraag nog steeds.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laten we Oprah niet als norm der zaken nemen...
Ja, dat klopt natuurlijk, maar als dat arme boertje in Afrika jouw geld had gehad dan had ie daar waarschijnlijk ook geen smartphone van gekocht. Wat ik al zei, relatief.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:17 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik heb er ook niets tegen hoor. Maar ik had het wel anders gedaan als ik zoveel geld had gehad, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Nou ja, vraag afhankelijk dus eigenlijk, ik had liever gezien dat ze die 28.000 euro wel aan dat boertje had gegeven want die had daar een toekomst mee kunnen opbouwen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, dat klopt natuurlijk, maar als dat arme boertje in Afrika jouw geld had gehad dan had ie daar waarschijnlijk ook geen smartphone van gekocht. Wat ik al zei, relatief.
Nou, dan kopen we duurzame producten die gerepareerd worden als ze stuk zijn en laten we de ikea's van de wereld links liggen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:18 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Laten we dan van start gaan met jou kijk op zaken. Dan staat de vraag nog steeds.
Ik ben het met je eens DS4, behalve met de stelling dat de meeste mensen er over denken dan, dat doen de meeste juist niet en dat is het probleem, en verplichten is nooit een goede oplossing natuurlijk. Maar met z'n allen denken daarentegen weer wel, en dat zou best eens verrassende dingen kunnen opleveren.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dan kopen we duurzame producten die gerepareerd worden als ze stuk zijn en laten we de ikea's van de wereld links liggen.
Maar dat is niet hoe de meesten er over denken en ik vind niet dat we het moeten verplichten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |