Art. 1:234 BWquote:Artikel 234
1 Een minderjarige is, mits hij met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, bekwaam rechtshandelingen te verrichten, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 De toestemming kan slechts worden verleend voor een bepaalde rechtshandeling of voor een bepaald doel.
3 De toestemming wordt aan de minderjarige verondersteld te zijn verleend, indien het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.
Art. 3:32 BWquote:Artikel 32
1 Iedere natuurlijke persoon is bekwaam tot het verrichten van rechtshandelingen, voor zover de wet niet anders bepaalt.
2 Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling van een onbekwame, die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, is echter nietig.
Tevens was de zoon niet de eigenaar van het verkochte en had de koper dat redelijkerwijs kunnen vermoeden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:57 schreef superdrufus het volgende:
Je kan gewoon de overeenkomst vernietigen in het burgerlijk recht omdat je zoon minderjarig is en de koper redelijkerwijs kon aannemen dat de prijs te laag was. Hij moet je dan je set teruggeven omdat hij niet ter goeder trouw was.
ben bezig in de woonkamer dus hij stond netjes in orginele doos in de garage. Hij heeft hem op een karretje gezet en is er heen gelopen. Vandaag terug gehad zonder iets te hoeven betalen. Meneer had zijn achterdeur openstaan en was even weg. Ik heb orginele doos ook weer en het aankoopbewijs had ik nog dus hij kan niets bewijzen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:07 schreef Fr34ky01 het volgende:
Hell yeah ditmoest ik eens doen toen ik 11 was!
-> Oh nee, want ik kreeg geen zakgeld. Als ik wat wilde mocht ik onkruid plukken in de tuin of mezelf wel heel erg lief gedragen!![]()
-> Oh nee, want een normaal kind van 11 is niet met dit soort zaken bezig en geeft een grote mond als hij/zij zijn zin niet krijgt, of gooit met een barbiepop..
-> Oh nee, want toen ik 11 was wist ik niet eens hoe zo'n ding uit elkaar moest en kreeg ik dat al helemaal niet naar een of andere stoere bink uit de buurt gesjouwd...
Heb je m niet zelf verkocht en naderhand spjit.. ?
Surequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:21 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
ben bezig in de woonkamer dus hij stond netjes in orginele doos in de garage. Hij heeft hem op een karretje gezet en is er heen gelopen. Vandaag terug gehad zonder iets te hoeven betalen. Meneer had zijn achterdeur openstaan en was even weg. Ik heb orginele doos ook weer en het aankoopbewijs had ik nog dus hij kan niets bewijzen.
nu nog een passende straf voor mijn zoontje verzinnen
eigenlijk gewoon 100 euro verdiend
Wat dacht je van gewoon straf geven? op zijn kamer, alleen eten, en daarna weer naar zijn kamer. geen fucking zakgeld meer voor een half jaar en als hij een grote smoel heeft klap geven en nogmaals naar zijn kamer wijzen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:21 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
ben bezig in de woonkamer dus hij stond netjes in orginele doos in de garage. Hij heeft hem op een karretje gezet en is er heen gelopen. Vandaag terug gehad zonder iets te hoeven betalen. Meneer had zijn achterdeur openstaan en was even weg. Ik heb orginele doos ook weer en het aankoopbewijs had ik nog dus hij kan niets bewijzen.
nu nog een passende straf voor mijn zoontje verzinnen
eigenlijk gewoon 100 euro verdiend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |