ik hoop het heel heel hardquote:
Quote voor het nageslacht.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:48 schreef Nobody2.0 het volgende:
mijn zoontje van 11 heeft vanmiddag omdat ik hem voor straf geen zakgeld gaf mijn home surround set verkocht.
het is het volgende set:
http://www.google.nl/aclk(...)ce%3Dgoogle-shopping
hij heeft hem voor 100 euro verkocht aan een of andere mongool die een paar straten verder woont waar de jongetjes in de buurt een beetje tegenop kijken (dikke auto enz)
Nu heb ik het hem uitgelegd en netjes gevraagd of ik hem terug kan krijgen. Hij krijgt dan 120 euro en dat hou ik wel van mijn zoontjes zakgeld in. Nu wil hij het niethij zegt dat hij hem gewoon eerlijk gekocht heeft en dat ik mijn zoontje maar beter moet opvoeden
ik dacht echt: wtf en heb gezegd dat ik hem aan ga geven voor heling. Lijkt me duidelijk dat een set van 1300 euro dat door een 11 jarig jochie verkocht word voor 100 euro duidelijk heling is.
Hij zegt dat mijn zoontje dan ook gepakt word voor diefstalik heb gezegd daar geen aangifte van te gaan doen of die in te trekken zodra hij zit. Hij zegt dat ik geen kans maak.
wat zijn de mogelijkheden? Ik kan toch gewoon aangifte doen van heling zonder dat ik mijn zoon aan hoef te geven voor diefstal?
owja!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:57 schreef superdrufus het volgende:
Je kan gewoon de overeenkomst vernietigen in het burgerlijk recht omdat je zoon minderjarig is en de koper redelijkerwijs kon aannemen dat de prijs te laag was. Hij moet je dan je set teruggeven omdat hij niet ter goeder trouw was.
Een rechtshandeling van een handelingsonbekwame is vernietigbaar als een van de partijen de overeenkomst wil vernietigen. Dat kan bijvoorbeeld als een voogd een overeenkomst wil vernietigen of iemand onder curatele is gesteld. Het is geen nietige overeenkomst.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:57 schreef zquing het volgende:
Is je zoontje handelsbekwaam? Nee dan had hij de transactie niet mogen doen, is niet gecontroleerd door de verkopende partij dus kan je hem terugvorderen.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:57 schreef superdrufus het volgende:
Je kan gewoon de overeenkomst vernietigen in het burgerlijk recht omdat je zoon minderjarig is en de koper redelijkerwijs kon aannemen dat de prijs te laag was. Hij moet je dan je set teruggeven omdat hij niet ter goeder trouw was.
dan verkoopt ie het huis voor 400,-quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:00 schreef Wickedangel het volgende:
Zet je maar schrap, als je zoontje eenmaal 16 is...
Leek mij ook al.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat moet dit in K&W
Lijkt mij meer iets voor WGR, ik duw hem wel even die kant op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |