abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129895010
Gefeliciteerd alixa :)

Ow ik dacht dat makreel wel mocht.
Wij eten zelden vis, maar sinds ik zwanger ben eet ik in elk geval vis als we uit eten zijn
pi_129895032
Ow en ik heb net een geboortevlag besteld :D
Zag het hier verderop in de straat en vondt het erg leuk...beter als weer zo'n bord met nijntje erop wat hier (heel lief bedoeld!) door schoonvader voor elk kleinkind wordt gebruikt
pi_129895037
Leuk, nu wil ik kibbeling!!
pi_129895053
Dank je wel GotC en Bla_Bla_Bla. :D

Bij ons in de familie komen er geen tweelingen voor, dus het is helemaal uit het niets gekomen. Mijn zwangerschap is verder natuurlijk tot stand gekomen, dus het is echt een wonder. :D
pi_129895097
Alixia, gefeliciteerd, wat leuk! *O*

Makreel mag wel hoor, zeker gerookt. Alleen dan niet uit zo'n vacuumverpakking, tenzij je 'm zelf nog verhit.
Home is where the O+ is...
pi_129895132
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef Alixia het volgende:
Hallo allemaal. :) :W Ik kom me hier ook melden. Een jaar of 10 geleden ben ik een actieve poster geweest in voornamelijk de Vrolijk Verder reeks. Daarna ben ik vooral blijven lurken, maar nu heb ik een goede reden om hier weer te posten.

Ik ben namelijk drie maanden en vier dagen zwanger van een tweeling! :D Ik ben op 18 februari 2014 uitgerekend.
Waauw! nog een tweeling! *O*
Gefeliciteerd *O*
pi_129895186
Dank jullie wel voor dit warme welkom. :) *O*
pi_129895218
Alixia gefeliciteerd en welkom!

Hier wordt geen vis gegeten...lust echt niets van dat alles.
pi_129895244
Alicia welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! *O*

Gotc geniet van jullie laatste uitje samen, straks zijn jullie altijd gezellig met zijn drietjes. O+

Ik ben mezelf hier best een beetje compleet gek aan het maken met alles wat er mis kan zijn. :@ :( Gossie wat ben ik een onzeker typje geworden en dat is echt niets voor mij. Zelfs mijn man zei dat hij me helemaal niet leuk vind zoals ik nu ben, hij houdt niet van onzekere types. Ik snap hem wel, want ik ben normaal gesproken altijd de zekere van ons twee, hij is juist de zenuwachtige en emotionele. Daarom vullen we elkaar normaal gesproken goed aan, maar nu moet hij mij dus de hele tijd geruststellen en dat is hij echt niet gewend. Ik hoop echt dat deze onzekere periode snel voorbij gaat, want ik trek het op dit moment gewoon niet zo goed allemaal. Ik zou echt het liefst gewoon ergens bij een particulier echobureau langsgaan voor een echo. /einde klaagpost
pi_129895312
Nikki, ik kan me je onzekerheid hoed voorstellen, maar een goede echo is ook maar een tijdelijke bevestiging. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam. Sterkte meid! :*
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:22:18 #286
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129895337
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef Dot. het volgende:

[..]

Kabeljauw is toch wel goed? Ik heb ooit voedselvergiftiging gehad na het eten van zalm, dus dat hoef ik niet meer. En gerookte makreel vind ik ook lekker, maar dat mag toch ook niet?

Ik heb geen zwangerschapsvitaminen, want ik word overdreven hyper van die alles in een pilletjes, waardoor ik mezelf voorbij loop en instort na een paar dagen, maar misschien toch even visolie halen voor bij mn foliumzuur en vit. D dan....
Kabeljauw mag wel maar is geen vette vis.

Gotc geniet van je weekendje weg!

Alcia gefeliciteerd *O*
pi_129895372
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:22 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Kabeljauw mag wel maar is geen vette vis.

Gotc geniet van je weekendje weg!

Alcia gefeliciteerd *O*
Ah. Ik ga zo wel even naar de Etos voor pillen :)

Gefeliciteerd Alixia!
pi_129895400
Dat is ook zo Sull, na een echo ben ik even 3 dagen gerust en dan begint het feest weer van voor af aan. Al ging het best aardig tot dat verrekte bloedverlies van afgelopen woensdag en donderdag.
pi_129895517
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat is ook zo Sull, na een echo ben ik even 3 dagen gerust en dan begint het feest weer van voor af aan. Al ging het best aardig tot dat verrekte bloedverlies van afgelopen woensdag en donderdag.
En zou zo'n Angelsounds al werken? Of jezelf zo bezig houden dat je geen tijd hebt om je druk te maken?
pi_129895613
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

Vers gesneden? Maar gelukkig :) het leek me ook al zo lastig idd :D

Nu nog uitvogelen hoe het zit met vis, want dat eten we amper en is toch wel erg goed. Of gewoon elk weekend een bakje kibbeling halen? :9
Kibbeling is niet zo heel gezond ;).

Je kunt gewoon naar de visboer gaan, en daar kan je bijna alles eten.
Als het dezelfde dag nog gevangen is, is er geen enkel probleem.
Ben zelf gek op Hollandse Nieuwe :9 maar ook dagverse sushi, no problemo!
(Al eet ik nu geen tonijn, en matig ik het ook een beetje met zalm).
Bij de visboer zelf kan je het wel navragen, die weten het precies (en het is aan jou of je de beste man op zijn/haar blauwe/bruine ogen durft te vertrouwen ;) ).
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:38:28 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129895688
Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt Nikki, het is zo'n onzekere periode. Laat staan met 2 guppies :*
Ik kan je weinig advies geven helaas..dus knuf! :*
pi_129895729
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Was er ook niet iets met een zeep bij rusteloze benen? of is dat tegen kramp?
Zeep is tegen kramp ja, bij rusteloze benen schijnt extra calcium te helpen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef Alixia het volgende:
Hallo allemaal. :) :W Ik kom me hier ook melden. Een jaar of 10 geleden ben ik een actieve poster geweest in voornamelijk de Vrolijk Verder reeks. Daarna ben ik vooral blijven lurken, maar nu heb ik een goede reden om hier weer te posten.

Ik ben namelijk drie maanden en vier dagen zwanger van een tweeling! :D Ik ben op 18 februari 2014 uitgerekend.
Leuk, welkom! Van harte! *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
Herkenbaar, een echo geeft ook maar heel kort een 'opluchting' he... ik heb nu een Angelsounds en luister elke 1 á 2 dagen heel kort even. Kan de baby altijd meteen vinden, en dan even 10 seconden hartje luisteren. Moet zeggen dat het me best heel erg helpt...
Het is ook een stomme, onzekere periode, wat dat betreft :*
pi_129895766
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:31 schreef Dot. het volgende:

[..]

En zou zo'n Angelsounds al werken? Of jezelf zo bezig houden dat je geen tijd hebt om je druk te maken?
Die heb ik nog liggen van de zwangerschap van L., maar het schijnt niet echt goed te zijn om zo'n ding te gebruiken. Hitte die bij het kindje komt of iets dergelijks. En ik denk eigenlijk dat het uberhaupt pas vanaf een week of 11-12 kan. Mijn voornemen is echter om het ding ditkeer lekker in de doos te laten, juist omdat ik er eigenlijk niet zo mee bezig wil zijn. Maargoed, er is een verschil tussen willen en doen. ;)
pi_129895887
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:40 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Zeep is tegen kramp ja, bij rusteloze benen schijnt extra calcium te helpen.
Of was dat nou magnesium? Dat spul in banaan? Oh nee, dat was ook tegen kramp. Of iets van ijzer in je bed leggen, tip van mijn oma :D.

Oh, en die kurk, tja... Mijn sm en haar vriendinnen zweren erbij, ik heb het nog niet getest want geen rusteloze benen op dit moment. Maar ik hoor het graag als het werkt ;).

Nikki, vervelend die onzekerheid! Het was toch alleen wat bruin en roze verlies? Dat is in elk geval iets heel anders dan een echt bloedbad... Maar kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Kan denk ik ook verder niets zeggen dat helpt, dus :*
Home is where the O+ is...
pi_129895924
Is het nu eigenlijk ook zo dat bij een tweeling de kans op een miskraam twee keer zo klein is (want twee zwangerschappen)?
Zo werkt het niet he? -O-
pi_129896016
Ja Cwen het was geen bloedbad. Het was ook echt niet veel gelukkig, maar het haalt toch de onzekere troela in me naar boven. ;)

Zand, ik heb het nog niet durven googelen. ;) als je het logisch bekijkt heb je er in ieder geval nog een over als er eentje afvalt, maar ik weet niet wat de kans is dat het overgebleven vruchtje het dan ook niet redt.
pi_129896040
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:15 schreef Sull het volgende:
Alixia gefeliciteerd en welkom!

Hier wordt geen vis gegeten...lust echt niets van dat alles.
^^ dat
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129896138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:35 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Kibbeling is niet zo heel gezond ;).

Je kunt gewoon naar de visboer gaan, en daar kan je bijna alles eten.
Als het dezelfde dag nog gevangen is, is er geen enkel probleem.
Ben zelf gek op Hollandse Nieuwe :9 maar ook dagverse sushi, no problemo!
(Al eet ik nu geen tonijn, en matig ik het ook een beetje met zalm).
Bij de visboer zelf kan je het wel navragen, die weten het precies (en het is aan jou of je de beste man op zijn/haar blauwe/bruine ogen durft te vertrouwen ;) ).
Dat dus, kibbeling is gefrituurd enzo. Prima als snack, maar ik vind het geen aanrader om het als vaste onderdeel te maken om aan je 2 x vis per week te komen aan de andere kant, als je verder heel gewoon normaal eet en de schijf van vijf een beetje in acht neemt dan krijg je echt niets van een keer per week kibbeling. Vergeet de remoulade niet :9

Verse vis, zolang dagvers kun je probleemloos eten. Sushirestaurants met een hoge omloopsnelheid zijn daarom ook geen enkel probleem. Denk aan de shabushabu ketens bijv.

Verpakte gerookte zalm of gerookte makreel enz vermijden, gerookte vis van de visboer kan ook uit een verpakking komen! Let overigens ook op met restjes eten en kant-en-klaar maaltijden/salades.
Roofvis liever niet vanwege het hoge kwik gehalte, dus verse tonijn (denk om je sushi!) en verse makreel laten staan. Tonijn uit blik kan wel prima twee keer per week dus salades en zulks kun je gewoon maken. Vette vis is goed voor jezelf en oa voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby. Als je een keer per week vette vis en een keer per week normale vis eet zit je al aan de aanbevolen hoeveelheid visvetjes. Het is niet nodig om daarnaast nog vis-olie capsules en zulks te slikken, een teveel is ook weer niet wenselijk.
:)
pi_129896171
Mignonne, dan heb ik het helemaal goed begrepen ^O^ Hoe zit het met kreeft, garnalen, mosselen en oesters? Die eet ik gewoon helemaal niet nu, maar zit er iets tussen wat misschien wel mag? ;)
pi_129896189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:56 schreef zandsculptuur het volgende:
Mignonne, dan heb ik het helemaal goed begrepen ^O^ Hoe zit het met kreeft, garnalen, mosselen en oesters? Die eet ik gewoon helemaal niet nu, maar zit er iets tussen wat misschien wel mag? ;)
zolang je ze niet rauw naar binnen slobbert is er niets aan de hand.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')