abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2013 @ 09:33:18 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130734358
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:58 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Mag ik eens in je kristallen balzak kijken? Ik denk dat de aarde ooit ophoudt te bestaan namelijk.
duurt nog onmgeveer 5,5 miljard jaar kan er paar jaar naast zitten :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_130735492
Een derde wereldoorlog is erg onwaarschijnlijk op dit moment. Ondanks dat de wereldmachten soms lijnrecht tegenover elkaar staan hebben ze er absoluut geen baat bij om met elkaar oorlog te voeren. Economisch zijn ze erg van elkaar afhankelijk. De Chinese economie stort in als ze hun producten niet meer kunnen exporteren naar de VS/EU. Er is altijd nog het punt van de nucleaire dreiging. Alle partijen zijn de verliezers als ze met atoombommen beginnen te gooien en er valt dus ook verdomt weinig te winnen.

Verder hebben de Chinezen niet de capaciteit om oorlog te voeren in het Midden-Oosten. Nog logistiek, nog maritiem. Ze zullen daar dus alleen troepen kunnen krijgen als de VS dat toestaat. China kan op dit moment alleen blaffen maar niet bijten.

Ik verwacht dat Rusland en China publiekelijk hun ongenoegen zullen uiten maar niet militair bij een conflict betrokken zullen raken. Zij zullen hoogstens Iran met materieel/adviseurs ondersteunen.
  maandag 2 september 2013 @ 12:28:14 #78
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130738376
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:37 schreef Hugo862 het volgende:
Een derde wereldoorlog is erg onwaarschijnlijk op dit moment. Ondanks dat de wereldmachten soms lijnrecht tegenover elkaar staan hebben ze er absoluut geen baat bij om met elkaar oorlog te voeren. Economisch zijn ze erg van elkaar afhankelijk. De Chinese economie stort in als ze hun producten niet meer kunnen exporteren naar de VS/EU. Er is altijd nog het punt van de nucleaire dreiging. Alle partijen zijn de verliezers als ze met atoombommen beginnen te gooien en er valt dus ook verdomt weinig te winnen.

Verder hebben de Chinezen niet de capaciteit om oorlog te voeren in het Midden-Oosten. Nog logistiek, nog maritiem. Ze zullen daar dus alleen troepen kunnen krijgen als de VS dat toestaat. China kan op dit moment alleen blaffen maar niet bijten.

Ik verwacht dat Rusland en China publiekelijk hun ongenoegen zullen uiten maar niet militair bij een conflict betrokken zullen raken. Zij zullen hoogstens Iran met materieel/adviseurs ondersteunen.
Ja maar de illumintie is er juist bij gebaat de de economie instort. Dat hebben ze nodig voor hun agenda. Ze willen voor iedereen een chip. En een wereldorde.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130738932
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:28 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja maar de illumintie is er juist bij gebaat de de economie instort. Dat hebben ze nodig voor hun agenda. Ze willen voor iedereen een chip. En een wereldorde.
En wie zijn de Illumninatie?
pi_130738960
Groepje mensen dat niet bestaat maar wel als zondebok gebruikt kan worden voor je eigen tekortkomingen.
Conscience do cost.
pi_130739112
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:54 schreef ems. het volgende:
Groepje mensen dat niet bestaat maar wel als zondebok gebruikt kan worden voor je eigen tekortkomingen.
Het lijkt de duivel wel :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_130739418
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:54 schreef ems. het volgende:
Dat is nog eens makkelijk. Als ik weereens mijn vriendin haar verjaardag vergeet geef ik de schuld gewoon aan de Iluminati en dan is alles weer goed *O*
pi_130739452
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:12 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dat is nog eens makkelijk. Als ik weereens mijn vriendin haar verjaardag vergeet geef ik de schuld gewoon aan de Iluminati en dan is alles weer goed *O*
Moet je doen. Werkt alleen in sociaal zwakkere kringen, dus hopelijk is je vriendin niet te intelligent ;)
Conscience do cost.
  maandag 2 september 2013 @ 14:04:39 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130740775
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Moet je doen. Werkt alleen in sociaal zwakkere kringen, dus hopelijk is je vriendin niet te intelligent ;)
nou nou, dat zijn nogal wat beweringen.
zo heb je ook redelijk geleerde mafketels hoor Kent Hovind bijvoorbeeld.
de leermeester van Tribalwars :Y Tribal ben je katholiek of Jehova?
  maandag 2 september 2013 @ 19:26:51 #85
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130751085
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

nou nou, dat zijn nogal wat beweringen.
zo heb je ook redelijk geleerde mafketels hoor Kent Hovind bijvoorbeeld.
de leermeester van Tribalwars :Y Tribal ben je katholiek of Jehova?
Ik ben katholiek al hoewel ik twijfel aan een aantal dingen in de bijbel en ik zie het nut niet in van een kerkgemeenschap in ieder geval niet op de huidig vorm. Ben er wel zeker van dat er een god is. En dat er een kwaad kracht aanwezig is.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 2 september 2013 @ 19:27:55 #86
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130751146
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:53 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

En wie zijn de Illumninatie?
Een groep mensen dat achter de schermen de touwtjes in handen heeft en ons allemaal onder controle is.
  maandag 2 september 2013 @ 19:38:31 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130751707
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:26 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ik ben katholiek al hoewel ik twijfel aan een aantal dingen in de bijbel en ik zie het nut niet in van een kerkgemeenschap in ieder geval niet op de huidig vorm. Ben er wel zeker van dat er een god is. En dat er een kwaad kracht aanwezig is.
oke?
dan ff dit..

ene boekje is iets ouder maar denk dat de wereld beide personen uit de boekjes net zo goed kennen toch.
  maandag 2 september 2013 @ 19:52:42 #88
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130752406
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

oke?
dan ff dit..
[ afbeelding ]
ene boekje is iets ouder maar denk dat de wereld beide personen uit de boekjes net zo goed kennen toch.
Zo erg is het nou ook niet. Betekend niet dat er geen god is op deze wereld. En dat terwijl sommige stukken in de bijbel zelfs betrouwbaar zijn en zelfs de huidig toekomst in delen voorspelen.
  maandag 2 september 2013 @ 19:54:18 #89
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130752471
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:37 schreef Hugo862 het volgende:

_O_
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130771073
Verder zal Iran's rol in het conflict waarschijnlijk ook beperkt zijn. buiten raket aanvallen op Israel heeft Iran niet veel mogelijkheden tot vergelding. Ik denk niet dat Turkije, Irak en Saudi-Arabië hun luchtruim gaan openstellen voor Iraanse gevechtsvliegtuigen. Mocht Iran Israel aanvallen met middellange afstands raketten is dat het perfecte excuses voor deze partijen om Iran's nucleaire installaties te bombarderen. Iran valt dan immers een "neutrale" partij aan die niet betrokken is bij het conflict in Syrië.
pi_141996035
ISIS begin van WW3?

Icke heeft het ook over Albert Pike, ik heb het hier over gehad in het topic over vrijmetselarij (aangezien Albert Pike vrijmetselaar was) maar is door iedereen genegeerd:

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time." 4

Verder is de afkorting ISIS ook wel typisch. Irak, Syrie, en ISrael.
  maandag 7 juli 2014 @ 11:12:05 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_141998754
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:25 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
ISIS begin van WW3?

Icke heeft het ook over Albert Pike, ik heb het hier over gehad in het topic over vrijmetselarij (aangezien Albert Pike vrijmetselaar was) maar is door iedereen genegeerd:

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time." 4

Verder is de afkorting ISIS ook wel typisch. Irak, Syrie, en ISrael.
OP dit momment willen ze zoals vele groeperingen een staat hebben tussen Irak en Syrie, en het gaat hun vooral over een staat waarbij Sunni Islam wetgeving word gevestigd, dat betekend dat alles wat niet Sunni Islamist is gewoon uit de weg moet worden geruimd niet alleen joden of christenen maar ook andere takken van Islam.
Zo hebben ze al veel moskees en andere gelovigen uit de weg lopen ruimen.

Ze hebben een aardige regio in handen en zo'n beetje elke regering in de regio is tegen hun.
ISIS heeft een mooie bankrekening

En je krijgt de volgende keuze als je ze tegen komt 1. geef ons goud 2. bekeer je 3. je word een kopje kleiner gemaakt.
OP die manier krijg je inderdaad wel snel volgelingen maar er is erg veel tegenstand en het zal me niet veel verbazen dat deze groep een land overschrijdt en daardoor inderdaad een nog groter conflict zal veroorzaken, maar ook heel snel kopje onder gaat.
pi_142029396
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

OP dit momment willen ze zoals vele groeperingen een staat hebben tussen Irak en Syrie, en het gaat hun vooral over een staat waarbij Sunni Islam wetgeving word gevestigd, dat betekend dat alles wat niet Sunni Islamist is gewoon uit de weg moet worden geruimd niet alleen joden of christenen maar ook andere takken van Islam.
Zo hebben ze al veel moskees en andere gelovigen uit de weg lopen ruimen.

Ze hebben een aardige regio in handen en zo'n beetje elke regering in de regio is tegen hun.
ISIS heeft een mooie bankrekening

En je krijgt de volgende keuze als je ze tegen komt 1. geef ons goud 2. bekeer je 3. je word een kopje kleiner gemaakt.
OP die manier krijg je inderdaad wel snel volgelingen maar er is erg veel tegenstand en het zal me niet veel verbazen dat deze groep een land overschrijdt en daardoor inderdaad een nog groter conflict zal veroorzaken, maar ook heel snel kopje onder gaat.
Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt waar mijn post over gaat. Beetje jammer.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 02:23:02 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142034149
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:13 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt waar mijn post over gaat. Beetje jammer.
Jawel hoor heb filmpje uitvoerig bekeken!
Maar alsnog weet je wel hoeveel verschillende groeperingen in de regio actief zijn?
En dat ISIS een beetje een einzelganger is in de regio?
Ze zijn harder en gruwelijker bezig dan alle andere groeperingen, dat werkt in feite alleen tot hun nadeel.

Syrië
Syrië overheid
ISIS
al-Qaeda
Syrische Nationale Raad
Islamitisch Front
Jabhat al-Nusra
Vrij Syrisch Leger
Syrisch Bevrijdingsleger
Syrisch Islamitische Bevrijdingsfront
koerden

Irak
Iraakse overheid
Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIS)
Iraakse Koerden
Syrische overheid
Syrische rebellen (Islamitisch Front, Jabhat al-Nusra en VSL)
Syrische Koerden

kort gezegd 1 grote puinhoop!
pi_142057831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 02:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jawel hoor heb filmpje uitvoerig bekeken!
Maar alsnog weet je wel hoeveel verschillende groeperingen in de regio actief zijn?
En dat ISIS een beetje een einzelganger is in de regio?
Ze zijn harder en gruwelijker bezig dan alle andere groeperingen, dat werkt in feite alleen tot hun nadeel.
Je snapt het niet. Het ging mij er namelijk om, zeker in dit subforum, over het complot gedeelte. Heel dat ISIS is weer 's gecreëerd door de elite met als doel>> zie gedeelte quote van Albert Pike de vrijmetselaar in mijn eerdere post. En luister nog 's naar Icke, hij kan het beter verwoorden dan ik dat kan. Ik heb namelijk zo het idee dat je het helemaal niet hebt gezien, anders hoef ik mijn punt niet duidelijk te maken maar dan was dat al duidelijk geweest.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:59:05 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142059160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:29 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Het ging mij er namelijk om, zeker in dit subforum, over het complot gedeelte. Heel dat ISIS is weer 's gecreëerd door de elite met als doel>> zie gedeelte quote van Albert Pike de vrijmetselaar in mijn eerdere post. En luister nog 's naar Icke, hij kan het beter verwoorden dan ik dat kan. Ik heb namelijk zo het idee dat je het helemaal niet hebt gezien, anders hoef ik mijn punt niet duidelijk te maken maar dan was dat al duidelijk geweest.
Jawel dit is een van de kortere filmpjes, gelukkig geen 3 uur durend interview, wat David Icke al zegt hij verwacht dat Rusland ook betrokken word in de regio.
Op zich een goed punt maar je vergeet dat Rusland zich op dat gebied nog steeds afzeidig heeft gehouden ( zie Irak en Afghanistan oorlog )
Wat zou Rusland en China wel doen betrekken tot die rotzooi daar is wanneer ISIS verder gaat bakkeleien in de Regio door ook door te stomen naar regionen in Rusland, maar dan zou het eerder zo zijn dat Rusland en China eerder aan de kant zou staan van de VS.

Als Israel betrokken zou worden in dit conflict kan het misschien anders lopen, Maar de ISIS gaat juist in tegenover gestelde richting, richting Iran en Iran die nu eindelijk weer om de tafel is met de VS heeft zelfs al hulp aangeboden bij Irak.

En waarom wil Iran helpen? in tegenstelling tot de VS in de oorlog tegen irak slopen de ISIS veel voor de moslim sjiitische heiligdommen.
http://nos.nl/artikel/660(...)bij-strijd-isis.html
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:42:30 #97
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_142084829
quote:
EU probeert nu ook Zwitserland te annexeren
De EU verlangt van Zwitserland dat het land het Europees Gerechtshof als hoogste juridische instantie erkent. Dat is de prijs voor een toetreding tot de EU-binnenmarkt. Maar het land verzet zich hiertegen. Het wil niet betutteld worden.

Ook op het terrein van bilaterale betrekkingen dient Brussel toonaangevend te worden. Om het effect van verdragen te garanderen, dient Zwitserland m.b.t. tot het zich houden aan deze verdragen gecontroleerd te worden. Als het land verdragsbreuk begaat, zal er sprake zijn van door de EU bepaalde sancties.
http://ejbron.wordpress.c(...)usselse-jurisdictie/
Het -edit- federatie van Verenigde Staten van Europa kent geen grensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 09-07-2014 10:45:03 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:48:47 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142084980
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

duurt nog onmgeveer 5,5 miljard jaar kan er paar jaar naast zitten :P
Eigenlijk 2 miljard jaar. Maar niet iets om je druk om te maken. Gezien het feit dat oorlog in de meeste gevallen nog steeds de meest gebruikte manier van conflictmanagement is tussen de staten acht ik een derde wereldoorlog die een einde maakt aan de mensheid meer waarschijnlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_142085922
Dit is wel leuke bangmakerij :P :

quote:

Is Kalief en ISIS-leider Baghdadi de mahdi, de antichrist?

‘ISIS heeft Scud-D raketten en wapens voor 200.000 man’ - Islamitische traditie: Mahdi zal legers Turkije en Iran aanvoeren, Europa verslaan, Mekka vernietigen en Jeruzalem veroveren

Al-Baghdadi presenteert zich als de nieuwe Kalief van alle moslims. Maar is hij daardoor ook de mahdi?

De islamitische terreurgroep IS (Islamitische Staat), voorheen bekend als ISIS, heeft in grote delen van Syrië en Irak het Islamitische Kalifaat uitgeroepen. De leider van de beweging, Abu Bakr al-Baghdadi –op wiens hoofd de VS een prijs van $ 10 miljoen heeft gezet-, presenteert zich nu als de Kalief van alle moslims. Kan hij daardoor mogelijk de voorspelde islamitische messias, de mahdi zijn, en daarmee tegelijkertijd de in de Bijbel voorzegde Antichrist?

Afstammeling van Mohammed

Baghdadi’s echte naam is Ibrahim Awwad Ibrahim Ali al-Badri. Hij werd in 1971 geboren in Samarra, een stad ten noorden van Baghdad, en kreeg een goede opleiding. Zijn nieuwste naam luidt: ‘Kalief Abdullah Ibrahim Ibn Awaad Ibn Ibrahim Ibn Ali Ibn Muhammad van Quraysh Al-Baghdadi van de stam van profeet Muhammad.’

Omdat de mahdi, de laatste Kalief, volgens de profetie van Mohammed één van de 99 namen van de profeet zal dragen, heeft Baghdadi ‘Abdallah’ (of Abdullah = dienaar van Allah) aan de zijne toegevoegd. Hij moet ook een directe afstammeling van Mohammed zijn, vandaar de toevoeging ‘Quraysh’, de stam waartoe de profeet behoorde.

‘De wereld zal niet voorbijgaan totdat een man uit mijn familie, wiens naam de mijne zal zijn, over de Arabieren zal heersen’ (Surah 3:28, Ibn Kathir’s Tafsir).

‘De profeet zei: de mahdi zal uit mijn familie zijn, van de afstammelingen van Fatimah (één van Mohammeds vrouwen)’ (Al-Sirah al-Halabiyyah, vl.3, p.61).

Legers Kalief zullen zwarte vlaggen dragen

Volgens de islamitische traditie zal de mahdi de ‘geest’ van Mohammed hebben en gedurende 7 jaar vrede afkondigen in de islam. Tegelijkertijd zal hij de niet-islamitische landen één voor één veroveren, en hun rijkdom verdelen onder de moslims. De legers van de Kalief zullen volgens de voorspelling zwarte vlaggen dragen, reden waarom IS(IS) hetzelfde doet.

Soefi-Sheikh Hisham Kabbani, de favoriete, zogenaamd gematigde ‘knuffelmoslim’ van veel Amerikanen, schrijft dat deze legers afkomstig zullen zijn uit de regio Iran en Turkije:

‘De Hadith zegt dat zwarte vlaggen uit het gebied van Khorasan zullen aangeven dat de verschijning van de mahdi nabij is. Khorasan ligt in het huidige Iran, en sommige geestelijken hebben gezegd dat deze Hadith betekent dat als zwarte vlaggen in Centraal Azië opduiken, de verschijning van de mahdi ophanden is.’

De islamitische profetische traditie verklaart dat ‘legers met zwarte vlaggen uit Khurasan (Iran) zullen komen. Geen macht zal ze kunnen stoppen, en uiteindelijk zullen ze Eela (Baitul Maqdas, de Tempelberg in Jeruzalem) bereiken, waar zij hun vlaggen zullen hijsen.’

Wapens voor 200.000 man en Scud-D raketten

Voorlopig heeft Baghdadi nog niet genoeg macht en mankracht om Israël aan te vallen, al zou hij inmiddels over voldoende wapens voor 200.000 man en tevens Scud-D raketten beschikken (2)(3). Hij wil in ieder geval eerst Jordanië, dat grenst aan Israël, aanvallen, omdat Abdul Rahman al-Wahabi in ‘De Dag der Wrake’ schrijft dat:

‘De laatste strijd zal gevoerd worden door getrouwe moslims op de ruggen van paarden... met zwarte vlaggen. Zij zullen op de oostelijke Jordaanoever staan en een oorlog beginnen zoals de aarde nog nooit heeft meegemaakt. De ware messias, de islamitische mahdi, zal Europa verslaan en het leger van de Seljuks (Turken) aanvoeren. Vanuit Jeruzalem zal hij over de wereld regeren, want Mekka zal zijn vernietigd.’

Voor de duidelijkheid: bij islamitische profetieën is het de opdracht voor alle moslims om deze zelf te vervullen. Interessant in dit verband is ons artikel van gisteren over een aantal tweets van ISIS-woordvoerder Al-Maqdisi, die zei dat Al-Baghdadi de zwarte Ka’ba steen in Mekka zal vernietigen. Dit is exact wat Johannes over de eindtijd te zien kreeg, namelijk dat ‘het beest’ de ‘hoer van Babylon’, de ‘grote stad’, zal vernietigen.

Vervolgens zal de mahdi Israël ‘heroveren’ voor de islam en de Joden vrijwel uitroeien. Omdat Mekka zal zijn verwoest, zal hij vanuit Jeruzalem over de wereld regeren.

Soefi’s zullen Soenni’s en Shi’iten verenigen

Het is kortom zeer twijfelachtig of Al-Baghdadi de ‘laatste Kalief’, de mahdi is, mede omdat hij een Wahhabist is en geen Soefi zoals de laatste (Ottomaanse) Kalief. De Soefi-islam is in tegenstelling tot wat in het Westen wordt gedacht geen aparte sekte, maar onderdeel van zowel de Soennitische als Shi’itische islam en zal hoogstwaarschijnlijk het middel zijn om beide takken (vertegenwoordigd door het Soennitische Turkije en het Shi’itische Iran) met elkaar te verenigen.

Bovenal leert Soefistische islam het toepassen van extreem geweld om de doelstellingen van de islam te verwezenlijken. *

* In het nog altijd naïeve Westen gelooft men precies het omgekeerde, wat het grote gevaar dat de Soefisten vormen alleen maar onderstreept.

De Wahhabisten (Saudi Arabië / Mekka, de ‘hoer van Babylon’) zullen juist door de verenigde Soenni’s en Shi’iten worden vernietigd.

Welke prins?

In het algemeen voldoet iedere islamitische Kalief aan de Bijbelse beschrijvingen van (de) Antichrist. In Daniël 9 (:25) wordt gesproken over de komst van ‘de prins’ die de stad en de tempel zal vernietigen. Een Kalief heeft o.a. de titel ‘prins van de getrouwen’. (1)

Volgens evangelische- en pinksterkerken is ‘de prins’ in Daniël 9 de toekomstige Antichrist, maar deze uitleg is beslist niet onomstreden. In deze bekende profetie over de 70 jaarweken wordt de eerste komst van de Messias voorzegd, en tevens de vernietiging van de Tempel:

‘En na die 62 weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten (KJV: prins), hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven (verwoesting Tempel in het jaar 70), en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen.’ (Dan: 9:26, SV)

Cruciale tekst is vers 27, die op twee manieren wordt uitgelegd:

‘En Hij zal velen het verbond versterken één week; en in de helft der week zal Hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.’

Bovenstaande versie is afkomstig uit de Statenvertaling (en de Engelse KJV), waar ‘Hij’ met een hoofdletter wordt geschreven, omdat de vertalers begrepen dat met deze ‘Hij’ de Messias (Jezus Christus) wordt bedoeld, waar het in het eerste deel van vers 26 duidelijk over gaat.

De zoon des verderfs

Pas honderden jaren later, na de opkomst van een nieuwe theorie, namelijk die van de 7-jarige ‘Grote Verdrukking’ (de uitgestelde laatste 70e jaarweek), zijn moderne uitleggers de ‘hij’ gaan toepassen op de ‘vorst’ (prins) uit het tweede deel van vers 26. In plaats van dat de Messias ‘het slachtoffer en spijsoffer’ deed ophouden (omdat Hij Zelf het volmaakte en tevens laatst benodigde Offer was), werd hier plotseling gelezen dat het letterlijke offeren ergens in de eindtijd weer hervat zal worden, wat automatisch een herbouwde Tempel met zich mee brengt.

De voorstanders van deze uitleg zien hun visie bevestigt in de brief van Paulus aan de Tessalonicenzen:

‘Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.’ (2 Tess. 2: 3-4)

‘Gij zijt de tempel Gods’

Probleem met deze verklaring is dat niet alleen Paulus, maar ook Jezus Zelf de (nieuwe) ‘tempel Gods’ niet aanduidden als een letterlijk gebouw, maar de gelovigen, als groep en als individu:

‘Maar ten laatste traden er twee op, die verklaarden: Deze heeft gezegd: Ik kan de tempel Gods afbreken en binnen drie dagen opbouwen.’ (Mat.26:61)

‘Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont?’ (1 Kor.3:16)

‘Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? Wij toch zijn de tempel van de levende God...’ (2 Kor. 6:16)

‘Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil * in de tempel mijns Gods...’ (Opb.3:12) (* overduidelijk geen letterlijke zuil).

En:

‘De God, die de wereld gemaakt heeft en al wat daarin is, en Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels met handen gemaakt,’ (Hand. 17:24).

Waarom zou Paulus dit tegen de heidense inwoners van Athene prediken, maar in zijn brief aan de gelovigen in Tessalonica ineens een letterlijke tempel bedoelen?

Geen letterlijke, maar geestelijke tempel

Nergens wordt in het Nieuwe Testament, ook niet in Openbaring, melding gemaakt van een letterlijk herbouwde Tempel ergens heel ver in de toekomst. Dat wil niet zeggen dat er geen pogingen zullen worden ondernomen om zo’n Tempel te bouwen; het laat echter wel zien dat in het Nieuwe Verbond met ‘de tempel Gods’ een geestelijke tempel wordt bedoeld, en dientengevolge de ‘mens der zonde’ en ‘zoon des verderfs’ eveneens overdrachtelijk moeten worden gelezen.*

Als deze uitleg wordt aangehouden, kunnen ook de oorspronkelijke teksten uit de Statenvertaling en KJV in ere worden hersteld.

* In onze tijd duidelijk zichtbaar in de sterke opkomst van allerlei theologiën die beweren dat gelovigen hun eigen ‘christus’, dus hun eigen ‘god’ zijn of kunnen worden. Veel kerken en groepen hebben dit soort leringen in bepaalde vorm overgenomen (denk aan Kingdom Now / Dominion theologie, maar ook aan de al wat oudere ‘Word of Faith’ en ‘Rhema’ bewegingen).

Natuurlijk kan er nog altijd een islamitische ‘mahdi’ op het toneel verschijnen, een persoon die net als Antiochus Ephiphanes en Adolf Hitler ‘Antichrist’ kenmerken heeft. Een islamitische ‘Antichrist’ wordt zelfs des te waarschijnlijker als bedacht wordt dat alleen de islam aan alle Bijbelse kenmerken van (de) Antichrist voldoet, en er bovendien geen herbouwde tempel meer ‘nodig’ is waarin deze persoon dan zou gaan plaatsnemen als ‘god’.

Bron: Klik
quote:
Voor de duidelijkheid: bij islamitische profetieën is het de opdracht voor alle moslims om deze zelf te vervullen
Ben benieuwd hoe ver ze gaan komen met hun wishlist voor ze kapot gebombardeerd gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 11:31:19 ]
pi_142093495
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:14 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
De tweede wereld oorlog is overgaan in de koude oorlog en nu is er een zogenaamde war on terror......
Tja en dat gaat op mondiale schaal dus is er al sprake van een wereld oorlog drie. Deze is niet te vergelijken met de twee eerdere wereld oorlogen daarom is het lastig te benoemen.
Nee, wo betekent dat (het meerendeel van) de wereld in oorlog is. Dat is niet het geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')