abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129831901
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129831994
Gulara, ik weeg Noor niet, maar de hoeveelheid melk. Ik weeg een voeding af en weeg naderhand als er wat over is, hoeveel dat dan is. Dan weet ik hoeveel er in Noor is verdwenen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129832047
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben ook benieuwd wanneer ze zich weer meldt. Probeer ondertussen niet al te erg te piekeren over dat ze met het oude schema voeding 5 al had gehad en nu pas op 3 voedingen zit. Valt niet mee. Ik zal nu ff stoppen met jullie lastig te vallen en ga wel ff candy crashen ofzo.
Thnx voor alle luisterende oren en adviezen enzo :Y.
Maar als je het gewoon eens uittelt: ongeveer iedere vier uur een voeding. Als je om 8u 's ochtends begint, dan zou de laatste om 24u zijn. Zou alsnog prima te doen zijn; bedoel, het past gewoon binnen een dag :)

Ik vind het niet lastig overigens. Vooral rot voor jouzelf.
pi_129832052
XM wat een lieverd O+
Suiker balen dat het zo tegenvalt. Rupsje O+
pi_129832072
Oh, en die foto XM! O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:09:15 #6
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129832103
XM, mijn oudste dronk heel, heel erg moeilijk, blabla. Ik woog haar flessen nooit voor en na een voeding, ik keek gewoon naar wat er nog in de fles zat. Bij benadering.
Probeer eens wat meer op jezelf en je kind te vertrouwen. :*

Ze zou nu 5 voedingen gehad moeten hebben zeg je? Hoeveel voedingen geef je in 24 uur dan?
A grand adventure has begun.
pi_129832166
Lekker blijven posten als je dat oplucht hoor XM :) Het lijkt mij en ik denk ook vele anderen hier, gewoon erg moeilijk voor zowel jouzelf als voor N. dat er zo'n druk ligt op de voedingen. Voor mijn gevoel (wat ik op basis van je posts krijg) sta je behoorlijk strak van de spanning en stress en dat maakt het er niet leuker op en dat voelt zo'n kleintje ook.

Vertrouwen op jezelf en op je kindje is iets dat je moet leren, maar de enige manier waarop je dat kunt leren is door het te proberen. En het is natuurlijk je eerste, dus ik neem aan dat jij ook het gevoel hebt dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent :+ N. ziet er goed gezond en tevreden uit, dus zoals je vandaag aan het experimenteren bent met de voedingen, dat kan ze best hebben! Mits het inderdaad niet te gek wordt. Ik zou soms ook graag willen dat Isa wat meer drinkt, maar ik merk ook dat ze overstuur raakt als ik te zeer aandring. Dan denk ik ook, als je niet wilt, wil je niet. Zo lang ze over het algemeen goed plast (ze heeft af en toe ook droge luiers), spekkies heeft en tevreden lijkt, durf ik het aan.
Sarcasme. Herken het.
pi_129832281
XM dat neusje O+
En als je het goed wil doen volgens alle regeltjes en adviezen, zal je het nooit goed kunnen doen.
Het belangrijkste is dat jij van jezelf kan accepteren dat je fouten zult maken maar dat jouw intentie/inzet etc 100% is.

Oh en belasting bleh :N
pi_129832353
En het zijn gewoon gekke wezens die baby's. Eerst spam ik het hele topic vol omdat F meer dan een liter per dag wil drinken, en nu zit hij standaard onder de aanbevolen hoeveelheid (het begint nu wel weer wat meer te worden). Maar met zulke spekkies maak ik me daar geen zorgen over.

Spirit, amen.

Logi, inderdaad :(
pi_129832750
Suiker, hoe ziet dat rupsen eruit? Het klinkt tof :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:28:56 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129832833
Noor woog de laatste keer 5,3 kg, laat dat nu 5,5 zijn. Dan zou ze dus minimaal 825 moeten drinken. Ze zit nu op 360 en ik kan maar heel moeilijk ermee omgaan dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen vandaag, terwijl ik het nu aan haar over laat. Iedere ochtend word ik wakker met idd wel de spanning in m'n lijf van, gaat ze vandaag voldoende drinken. Na haar geboorte is ze >10% afgevallen en moest ze bijgevoed worden. Met het strakke regime van om de 3-4 uur (waarbij ik dus meer richting 3 ga dan 4), deed ze het hartstikke goed. Dat werkte. En nu moet ik dat gedwongen loslaten en dat vind ik echt heel erg moeilijk. Bang dat ze weer gaat afvallen of versuft raakt, etc. Als we haar 's nachts niet zouden wekken, zou ze doorslapen geloof ik. M'n moeder brult al weken dat we haar moeten laten doorslapen, maar ik heb daar zelf nog geen goed gevoel bij.

Het is wat Spirit zegt, ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik klamp me vast aan elk regeltje of instructie die ik krijg. Zo moet het, zo doen we het en als het dan niet zo gaat, weet ik me geen raad meer. Voel me daardoor ook echt een slechte moeder, dat ik daar niet zo ontspannen mee om kan gaan. Heb echt bewondering voor moeders zoals o.a. Coco, die zo relaxed zijn! Hier zitten de tranen gewoon al een tijd heel erg hoog.

Overigens is ze nu weer wakker en aan het sputteren, maar ik dénk dat het is omdat ik haar weggelegd heb in de box.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129832980
Oowwww XM, je bent echt geen slechte moeder, gekkerd! Maar je maakt het jezelf gewoon zo moeilijk door zo strak vast te houden aan alles wat iedereen zegt. Zij baseren hun advies op gemiddelden en op het halve uurtje dat zij N. zien. Jij ziet haar de hele dag en niemand kent haar zo goed als jij en daar moet je echt op leren vertrouwen.

Het is ook echt niet erg als N. minder drinkt dan aanbevolen. Ik denk dat hier veel, zo niet alle, kindjes minder drinken. Of meer, zoals Suiker eerst had. Daar gaan ze echt niet meteen stuk van :) Toen N. nog in je buik zat, kon je haar beschermen en de hele dag bij je hebben, maar ze is nu haar eigen mensje en helemaal voorgeprogrammeerd om op haar manier voor zichzelf te zorgen. Weet je nog dat je onzeker was over je zwangerschap en ervan overtuigd dat N. veeeel te vroeg zou komen? Je hebt haar maar mooi uitgedragen!! En N. is dus blijven zitten tot het haar tijd was. Dat had je ook niet van jezelf gedacht!! Jullie twee kunnen zoveel meer dan je denkt. Het is zo zonde om je nu weer alleen maar druk te maken over alles in plaats van van haar en deze tijd te genieten. Je hebt zelf gezegd dat er waarschijnlijk geen tweede komt. Zou het nou niet vreselijk zijn als je deze bijzondere tijd volpropt met zorgen en stress terwijl dat eigenlijk misschien niet nodig is?

:*
Sarcasme. Herken het.
pi_129833046
De truc is om uit al die adviezen te halen wat jij denkt dat bij jou past en dat te proberen, want zo'n klein kindje reageert nog heel erg op gevoel en zal zeker in de stress raken als iets niet "authentiek" voelt.
pi_129833062
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor woog de laatste keer 5,3 kg, laat dat nu 5,5 zijn. Dan zou ze dus minimaal 825 moeten drinken. Ze zit nu op 360 en ik kan maar heel moeilijk ermee omgaan dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen vandaag, terwijl ik het nu aan haar over laat. Iedere ochtend word ik wakker met idd wel de spanning in m'n lijf van, gaat ze vandaag voldoende drinken. Na haar geboorte is ze >10% afgevallen en moest ze bijgevoed worden. Met het strakke regime van om de 3-4 uur (waarbij ik dus meer richting 3 ga dan 4), deed ze het hartstikke goed. Dat werkte. En nu moet ik dat gedwongen loslaten en dat vind ik echt heel erg moeilijk. Bang dat ze weer gaat afvallen of versuft raakt, etc. Als we haar 's nachts niet zouden wekken, zou ze doorslapen geloof ik. M'n moeder brult al weken dat we haar moeten laten doorslapen, maar ik heb daar zelf nog geen goed gevoel bij.

Het is wat Spirit zegt, ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik klamp me vast aan elk regeltje of instructie die ik krijg. Zo moet het, zo doen we het en als het dan niet zo gaat, weet ik me geen raad meer. Voel me daardoor ook echt een slechte moeder, dat ik daar niet zo ontspannen mee om kan gaan. Heb echt bewondering voor moeders zoals o.a. Coco, die zo relaxed zijn! Hier zitten de tranen gewoon al een tijd heel erg hoog.

Overigens is ze nu weer wakker en aan het sputteren, maar ik dénk dat het is omdat ik haar weggelegd heb in de box.
Wacht wacht.... De hoeveelheid is tussen de 120 en 150 per kilo gewicht..

En ze ligt te miepen, ik zou een flesje van 50 warmen en even kijken of ze een slokje extra wilt nu... Misschien dat ze nu eindelijk een keer honger ervaart, want dat gevoel ben jij haar steeds voor. En nu heeft ze voor haar doen dus een voeding overgeslagen en niet extra gedronken, dus misschien heeft ze dan toch nog trek.. Misschien is je meisje er 1 die graag iets langer tussen de voedingen gaat laten en dan moet ze nog even doorhebben dat je dan per voeding wel iets meer moet drinken.
pi_129833208
Inderdaad en best kans dat ze 's avonds ineens heel veel wil drinken en qua hoeveelheid nog een inhaalslagje maakt.
Deed die van mij in ieder geval. Overdag 100, max 120 drinken en dan net voor t naar bed gaan ineens 190.
pi_129833240
Als jij denkt dat dat is omdat je haar hebt weggelegd is dat waarschijnlijk ook zo. En als dat het niet is, is het iets anders. Trial and error :+ Gewoon proberen, doen wij ook :P
Sarcasme. Herken het.
pi_129833256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Inderdaad en best kans dat ze 's avonds ineens heel veel wil drinken en qua hoeveelheid nog een inhaalslagje maakt.
Deed die van mij in ieder geval. Overdag 100, max 120 drinken en dan net voor t naar bed gaan ineens 190.
Heuj, heb jij mijn kind?
Sarcasme. Herken het.
pi_129833299
<<en mijn kind? :')

>>

Zo eentje heb ik hier, alleen met de laatste nachtvoeding drinkt ze 2 borsten leeg en overdag drinkt ze eerst 10min aan de ene borst en valt dan in slaap om binnen een uur voor de andere borst te komen.
Een hele dagtaak, maar ze doet het er goed op en als ik het anders probeer te doen (de adviezen volgen) dan raakt ze helemaal van slag en zit ik met een huilende borstweiger baby..

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 15:45:11 ]
pi_129833361
Bram drinkt opeens ook zn flesjes niet leeg... Al 2 nachten ligt hij onwijs te hoesten, veel slijm, vanmorgen wat verhoging, gister droge luier van de nacht.

Dus vanmorgen gewoon weer 2 flessen 180 meegegeven met de vraag of ze iets meer willen aandringen op opdrinken... 50cc laten staan vind ik niet zo plan als hij dat elke fles gaat doen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:44:58 #20
265732 Keshet
pi_129833363
En 500ml is het absolute minimum op een dag. En zelfs daar groeien ze op. :*

Mijn jongste sliep trouwens ook heel, heel erg veel. Toen hij een maand of 5 werd werd dat minder. Ik heb hem altijd op verzoek gevoed (disclaimer: na de 1e paar weken, dat wel) en dan dronk hij zijn buikje altijd vol.

Hij doet stipt 4,5 minuut over een fles met 210cc water en 7 scheppen voeding. De oudste deed 3 kwartier over 60cc.
Na een half uur aanmoedigen/proberen moet je eigenlijk ook stoppen, dan raken ze te vermoeid en kost het drinken meer energie dan dat de voeding oplevert. Wij hebben maanden een dagelijks gevecht gevoerd om er minstens 450cc in te krijgen.

En ja, je baby voelt jouw stress ook tijdens het drinken. Is er iemand in de buurt die eens een voeding van je over kan nemen?
pi_129833397
oh en probeer inderdaad te genieten. tot nu toe klonk het me alsof het heel goed gaat. Ze heeft zichzelf gemeld, heeft prima gedronken, is 1,5 uur wakker geweest en is daarna weer lekker gaan slapen. Niet zo onzeker! Het komt heus goed!

Je neemt trouwens wel alle uitersten als minimaal: elke 3 a 4 uur drinken wordt bij jou om de 3 uur. minimaal 120 tot 150 ml drinken wordt minimaal 150.
pi_129833958
Mmm, post ik eergisteren over dat M zo lang slaapt, is hij nu elke keer na een uurtje weer wakker en hongerig...Het muiten begon gisteravond en gaat nog steeds door. Er zit nu 2 tot max 3 uur tussen de voedingen. Op zich prima, maar ik kom nergens toe en even bijslapen lukt ook niet zo :Z
Nou ja, maak ik hem ook eens een dag heel veel uren wakker mee, is weer eens wat anders ;)

Iets met fok-wet, jinxen en never a dull moment :D
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129833997
Oh, en er is vandaag netjes binnen de lijntjes gepoept, ondanks dat ik vanmorgen een babykleertjeswas heb gedaan 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129834306
quote:
Wat doe je?!

Nou moet ik ze ;(

Heb bij Zara ook alweer mn winkelmand gevuld :')
Sarcasme. Herken het.
pi_129834445
Ik heb deze net gekocht :@ O+ O+
http://boofies.com/merken(...)es-nijlpaardjes.html

En srry :*

ps: Boofies is verslavend dus kijk uit :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:17:22 ]
pi_129834522
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:16 schreef Logician het volgende:
Ik heb deze net gekocht :@ O+ O+
http://boofies.com/merken(...)es-nijlpaardjes.html

En srry :*

ps: Boofies is verslavend dus kijk uit :P
Stom mens, hou op :(
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:18:52 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129834526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wacht wacht.... De hoeveelheid is tussen de 120 en 150 per kilo gewicht..

En ze ligt te miepen, ik zou een flesje van 50 warmen en even kijken of ze een slokje extra wilt nu... Misschien dat ze nu eindelijk een keer honger ervaart, want dat gevoel ben jij haar steeds voor. En nu heeft ze voor haar doen dus een voeding overgeslagen en niet extra gedronken, dus misschien heeft ze dan toch nog trek.. Misschien is je meisje er 1 die graag iets langer tussen de voedingen gaat laten en dan moet ze nog even doorhebben dat je dan per voeding wel iets meer moet drinken.
Het miepen werd Heul Serieus Huilen. Mét tranen. En toen ging er 100 in. Beetje jammer dat ik 125 had warmgemaakt, maar vooruit.

En ik wist niet dat het tussen de 120-150 cc moest zijn, ik heb nooit anders gehoord van cb/lk dan de 150, dus daar ging ik vanuit.

Keshet, overdag niet. 's Avonds doet mn vriend uiteraard ook voedingen :Y. Ze zit nu nog 40 cc van het absolute minimum van 500 cc dan. Dat moeten we wel redden. Maar de 800 gaan we niet aantikken vandaag. Dat is voor het eerst sinds weken.

Na de voeding overigens meteen weer richting slaap. Daar ligt ze nu tegen te vechten :').

En iets heel anders, iemand tips hoe ik 's nachts de voorkeurshouding kan voorkomen? Madam ligt érg graag met het koppie naar rechts en er zit een lichte afvlakking. Overdag kan ik het wel redelijk in de smiezen houden, maar 's nachts is een ander verhaal. Ik heb al een handdoek in een hydrofiel gewikkeld en die half onder haar hoofdje gefrot, maar ze schuift dan gewoon zelf een stukje op en ligt weer doodleuk naar rechts te kijken :'). Rechts is overigens in haar bed al de saaie muur, links ziet ze de kamer en licht enzo. Maar dat maakt haar dus geen bal uit.
pi_129834665
Logi wat lieeeeef!!!
Wanneer gebruik jij ze? Is het voor de sier/warme voeten of echt voor kruipen ofzo?

XM wat goed! *O* Dat is toch fijn dat ze nu lekker nog wat heeft geslapen? 100 is hier best normaal. Zoals ik al zei, de ene keer 90 en de andere keer 170. Ik snap wel dat dat met bv niet zo handig is, maar ze moet nu zelf ook even wennen natuurlijk!
Zo te lezen doe je al wat je kunt doen aan 's nachts die voorkeurshouding. Heeft ze een afplatting aan die kant? Want anders maakt het nu niet zoveel meer uit volgens mij. Bij F is in de eerste week een afplatting ontstaan en sindsdien leggen we hem op één kant en het is er nog niet helemaal uit. Na die eerste twee weken is het al een stuk steviger allemaal.
Je kunt nog proberen om die handdoekrol onder het onderlaken te doen, dan schuift ie niet (maar zij natuurlijk nog wel :+ )
pi_129834723
Andersom in bed leggen?

Wat betreft het voedingsverhaal sluit ik me aan bij wat al gezegd is :*

En thanx allemaal voor de reacties op J's foto. Je zou op basis daarvan niet zeggen dat ze geboren is met een apgar van 3 inderdaad. Misschien dat ik nog wel een keer een foto (kort) plaats van net geboren. Is een erg groot verschil.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:25:07 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129834738
Ja, de schuivende baby is hier het punt ja :'). De afplatting is heel licht hoor, maar ik probeer nu erger te voorkomen. Ze is erg ingenieus met verschuiven en opgerolde doeken enzo vermijden :+.

Bed anders opmaken en andersom leggen al geprobeerd, rechts is tha bomb, wat er ook te zien is :').

Overigens ligt ze nu vol enthousiasme te trappelen onder de mobile in de box. Ik dacht, ik kietel haar even lief, maar dat leverde me een blerk op :'). So much for good intensions :D.
pi_129834775
Suiker, voor buiten voornl. binnen heeft ze behalve tijdens het slapen altijd blote voeten.
En verder soms als we op bezoek zijn voor de mooi :@
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:31:56 #33
265732 Keshet
pi_129834949
Misschien vindt ze kijken naar het licht tijdens haar slaap niet zo fijn? Je kan de opgerolde handdoek ook onder haar matras leggen he? Dat is veiliger dan gewoon los in bed. :@

Henkie heeft helemaal geen sloffen of schoenen aan de laatste tijd. :D Ik heb het idee dat het nu met zijn tijgerrupskruiphups wel handig zou zijn.
Wie was dat nou laatst? Met een baby met een open plekje op de voet? Daar heeft hij ook wat last van nu. Oplossing was toch er gewoon vaseline opsmeren?
pi_129834972
Keshet voor het kruipen vond ik die Nowali slofsokjes echt ideaal.
Deze zijn dat: http://www.naturebabies.nl/catalogsearch/result/?q=Nowali+slofjes
Die blijven ook echt zitten

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:37:33 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:42:34 #35
265732 Keshet
pi_129835338
Ik heb ze wel eens van de Hema gehad maar dat vond ik echt ondingen! Degenen jij post vind ik vrij prijzig. Ik ga weer voor van die gewone simpele leren dingetjes denk ik.

Zoiets:
pi_129835390
XM, waarschijnlijk is juist de rustige kant favo als ze moe is/wil slapen/slaapt! Wanneer een baby moe is draait ie z'n hoofdje vaak weg van de drukte en het licht! Dus haar andersom in bed leggen, zou nog best eens kunnen helpen :)
Verder netjes van het eten! Nin komt met flesjes doorgaans niet verder dan 80-100cc. Als ze vecht tegen de slaap zou je een 'slokje toe' kunnen geven, 20cc. deed hier meestal de truuk om d'r dan in slaap te brengen. Nu doe ik dat met de borst ook wel eens. En dan heb je meteen nog dat restje erin :)

Logi, schrikken van al dat bloed! Lekker goed doorbloed daar ook inderdaad, gelukkig niets ernstigs! En wat een schattige slofjes!

Suiker, een rupsje O+ Leuk dat F. ook duidelijke ontwikkelingssprongetjes aan het maken is, net als Nin! Ze doet nu op d'r buik ook d'r benen zo onder d'r kont, ben benieuwd of ze binnenkort ook zal gaan rupsen! En wat schattig ook van die rammelaar O+ Kijkt ie er dan ook zo een beetje verbaasd bij? Zo van, hee kijk eens wat ik doe!?!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:45:09 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129835431
Belle, al geprobeerd :Y. Ze heeft in alle mogelijke houdingen in bed gelegen :'). Koppie blijft naar rechts gaan.
pi_129835534
Ik had bram op een bolletjeskussen... Geen druk meer op het hoofdje.
pi_129835581
Kesh die zijn ook O+ maar bij Noa staan ze raar :(
pi_129835583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Het miepen werd Heul Serieus Huilen. Mét tranen. En toen ging er 100 in. Beetje jammer dat ik 125 had warmgemaakt, maar vooruit.

En ik wist niet dat het tussen de 120-150 cc moest zijn, ik heb nooit anders gehoord van cb/lk dan de 150, dus daar ging ik vanuit.

Keshet, overdag niet. 's Avonds doet mn vriend uiteraard ook voedingen :Y. Ze zit nu nog 40 cc van het absolute minimum van 500 cc dan. Dat moeten we wel redden. Maar de 800 gaan we niet aantikken vandaag. Dat is voor het eerst sinds weken.

Na de voeding overigens meteen weer richting slaap. Daar ligt ze nu tegen te vechten :').

En iets heel anders, iemand tips hoe ik 's nachts de voorkeurshouding kan voorkomen? Madam ligt érg graag met het koppie naar rechts en er zit een lichte afvlakking. Overdag kan ik het wel redelijk in de smiezen houden, maar 's nachts is een ander verhaal. Ik heb al een handdoek in een hydrofiel gewikkeld en die half onder haar hoofdje gefrot, maar ze schuift dan gewoon zelf een stukje op en ligt weer doodleuk naar rechts te kijken :'). Rechts is overigens in haar bed al de saaie muur, links ziet ze de kamer en licht enzo. Maar dat maakt haar dus geen bal uit.
Oh 150 is een richtlijn, geen absoluut het moet en zou..

Wat er hier al werd gezegd, absoluut minimum is 500...
Leyla was een slechte drinker, omdat te weinig energie, veel slapen enz enz... Ik hield tussen de 120 en 150 aan, en zolang ze de 100 gram per week aantikte was het gewoon prima...
pi_129835641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:31 schreef Keshet het volgende:
Wie was dat nou laatst? Met een baby met een open plekje op de voet? Daar heeft hij ook wat last van nu. Oplossing was toch er gewoon vaseline opsmeren?
Ik! Ja, of baby-olie maar dat doet de truc nog niet helemaal hier. Tis wel minder geworden Moet nog steeds vaseline kopen :@

Logi jij wil gewoon pronken met je mooie schoentjes O+
F heeft de afgelopen weken met het mooie weer ook buiten blote voeten gehad, hij zit of ligt natuurlijk ook alleen nog maar. Nu heb ik hem net weer sokken aangetrokken, en ik geloof dat ik de halve sokkencollectie kan inpakken want de hak zit ineens ergens halverwege zijn voet :')
pi_129835754
L. heeft sinds zijn geboorte iets van vier keer sokken gedragen. Ik vind het ondingen, en hij lijkt blote voetjes fijner te vinden.

En sowieso: babyvoetjes O+
pi_129835800
Wel meegelezen de afgelopen dagen maar geen tijd/puf om mee te posten.

Nog wel mooie foto's/filmpjes gezien van mooie/lieve/schattige/stoere Saar O+ Luuk O+ Nin O+ Noa O+ Noor O+ F. van Kwisted O+ Bram O+ Elin O+ Femke O+ Silvijn O+ Max O+, M. van Enf O+ Lauren O+ F. van Suiker O+ en het meisje van Olf O+ en ik ben vast nog iemand vergeten, scusi! nog

Wat een superschattige slofjes zeg!

[ Bericht 6% gewijzigd door L0t.. op 08-08-2013 17:07:29 ]
pi_129835845
Suiker :D

Noa heeft haar sokjes binnen 1min weer uit en in dr mond, dus dat schiet echt niet op, vandaar schoentjes (die laat ze dus wel aan) of niets. Maar als ze slaapt doe ik haar meestal wel sokjes aan omdat ze de lakens afschopt en een slaapzakje maar niets vind. (zodra ze wakker is zitten die dan ook weer binnen 1min in dr mond :') ).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:58:57 ]
pi_129835864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:53 schreef L-E het volgende:
L. heeft sinds zijn geboorte iets van vier keer sokken gedragen. Ik vind het ondingen, en hij lijkt blote voetjes fijner te vinden.

En sowieso: babyvoetjes O+
Hier ook 95% van de tijd blote voeten. Maar zag wel mooie slofjes hier :) . Straks als ik iets meer tijd heb even kijken wat er nog meer is gepost vandaag. Aan de adviezen die aan XM zijn gegeven kan ik iig niets meer toevoegen. Ik hoop dat je de rust kunt vinden om het los te laten en dat je kunt gaan genieten van de dagen met N.
pi_129836030
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je bent geen slechte moeder, maar wel een malloot om dat van jezelf te denken }:|

En bewondering hebben is ook niet nodig joh! Waarschijnlijk steek jij er tig keer meer energie in dan ik, dat is misschien eerder bewondering waard (enorme dedication!) dan het feit dat bijvoorbeeld ik 1. van nature een relaxed persoon ben, en 2. ik het geluk heb dat dat stukje van mijn persoonlijkheid ook in het moeder-zijn van mij zit. ;)

Geen tips wat de voorkeurshouding betreft. Althans, niets dat niet al genoemd is.

Saar heeft ook vrijwel altijd blote voetjes. Behalve in de winter dan en als het sowieso wat frisser is. Schoentjes heeft ze niet eens. Als ze straks los gaat lopen, dan koop ik slofjes/schoentjes :Y

Ik weet wel al welke ik wil gaan halen straks :Y

en/of

Bij die laatste ben ik nog niet helemaal uit de kleurencombi :+
pi_129836135
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:56 schreef Logician het volgende:
Suiker :D

Noa heeft haar sokjes binnen 1min weer uit en in dr mond, dus dat schiet echt niet op, vandaar schoentjes (die laat ze dus wel aan) of niets. Maar als ze slaapt doe ik haar meestal wel sokjes aan omdat ze de lakens afschopt en een slaapzakje maar niets vind. (zodra ze wakker is zitten die dan ook weer binnen 1min in dr mond :') ).
Koelen haar voetjes zo snel af dat je perse wil dat ze sokken draagt in bed dan? :)
pi_129836161
XM, wat Coco zegt: een relaxede moeder zijn is meer een karaktereigenschap dan een verdienste. Ik vind het naar te lezen dat het je zo zwaar valt, kun je tussendoor wel genieten van N?
pi_129836199
Die zijn gaaf Coco!

Nin heeft wel vaak sokjes aan, anders vind ik haar voetjes vaak zo koud aanvoelen! Ze trapt ze eigenlijk nooit uit. Maar ik ben wel al een hele poos opzoek naar leuke sokjes, dus tips zijn welkom!
pi_129836209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Koelen haar voetjes zo snel af dat je perse wil dat ze sokken draagt in bed dan? :)
Valt op zich wel mee, eerder een ingeslopen gewoonte denk ik :D
pi_129836235
Leuke schoentjes coco, ik vind die onderste juist erg mooie qua kleuren :Y
pi_129836338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:08 schreef bellelena het volgende:
Die zijn gaaf Coco!

Nin heeft wel vaak sokjes aan, anders vind ik haar voetjes vaak zo koud aanvoelen! Ze trapt ze eigenlijk nooit uit. Maar ik ben wel al een hele poos opzoek naar leuke sokjes, dus tips zijn welkom!
http://www.lepetittom.nl/collections/baby O-) (Die classics vind ik echt O+ O+ )

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 17:18:51 ]
pi_129836556
Coco O+ O+
Ik heb per ongeluk ook gekeken en nu wil ik deze:

Maar het is nog wat vroeg :')

Ik wil nog even jompelen voor Infacol *O*
Mijn vriend realiseerde zich net dat hij ineens weer zo zoet inslaapt sinds gisteren, nadat we eergisteravond weer met de Infacol zijn begonnen. Hij slaapt ook weer door, en heeft geen krampje meer gehad.
We zijn nu al twee keer gestopt en weer begonnen..

Logi _O- Ik weet nog niet wat ik ervan vind :D Het is in elk geval een leuk idee! :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:24:01 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129836636
Nog een vraagje, wat is de maximale tussentijd die jullie aan zouden houden wbt de voedingen? Toch die 4 uur?
pi_129836744
XM ik hoop wel dat je van Noor kan genieten tussendoor. Ik ben bang dat je er anders spijt van gaat krijgen (als je dus niet geniet).

Met Fee gaat het prima. Al komt ze maar niet van die maagzuur af. Een paar keer op advies van de kinderarts gestopt maar dan blijft ze huilen. Eigenlijk moet ik nog een afspraak maken voor eind augustus maar daar heb ik op het moment geen tijd voor. Met de medicijnen heeft ze nergens last van dus blijf ik die geven tot ik wel tijd en rust heb om te bellen en langs te gaan.

Ondertussen maak ik een lijstje met dingen die ik niet mag vergeten. Fee en ik gaan een weekje bij mijn Oma logeren om voor mijn Oma te zorgen. Mijn tante die bij haar inwoont word volgende week geopereerd en daarbij word haar baarmoeder verwijderd. Dus ga ik er logeren om tijdens afwezigheid van mijn tante te zorgen voor Oma en als ze er wel is ook voor haar. Zoë blijft een paar dagen bij Papa (en komt uiteraard langs) en als Papa weer moet werken komt ze ook logeren. Maar wat een zooi sleep je mee :') En hopelijk blijft het bij een weekje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_129836766
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog een vraagje, wat is de maximale tussentijd die jullie aan zouden houden wbt de voedingen? Toch die 4 uur?
Ik heb het zolang ze normaal aankwamen bij allle 4 eigenlijk altijd alleen maar op afroep gedaan.. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 17:29:48 ]
pi_129836817
Sterkte Tally
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:31:33 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129836872
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij 10 weken zou dat mijn max zijn ja. Daarna was het heel sporadisch 5 uur omdat hij overdag wel sliep en 's nachts niet dus dan sliep ik even mee ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129836960
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:28 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik heb het zolang ze normaal aankwamen bij allle 4 eigenlijk altijd alleen maar op afroep gedaan.. :@
Ik ook! Ik geef dan geen bv maar ik geef de fles op verzoek. Er is geen maximum, al zit er overdag nooit meer dan 4 uur tussen want dan meld ze zichzelf. In de nacht zit wisselt het heel erg, ze slaapt vaak 5 tot 6 uur.
Wij hebben van de kinderarts helemaal geen minimum meegekregen wat Eva binnen moet krijgen. Die zei dat zolang ze plasluiers heeft, groeit en aankomt is het voldoende wat ze binnen krijgt. :Y
E.
pi_129837060
Jammer dat het nog nodig is maar fijn dat het zo snel resultaat geeft Suiker, hopelijk groeit hij er snel overheen! Zou wel steeds minder moeten worden vanaf een maand of 3-4 toch?

Tally, wat lief dat je dat voor je oma doet O+Lijkt me wel raar hoor, een week niet thuis slapen. Succes! En fijn dat het nu zo goed gaat met F!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:40:10 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129837116
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:27 schreef Tally het volgende:
XM ik hoop wel dat je van Noor kan genieten tussendoor. Ik ben bang dat je er anders spijt van gaat krijgen (als je dus niet geniet).
Mja maar het is geen knop die je zo omdraait.
Als het moeizaam gaat is genieten niet altijd een automatisch gegeven.
Dat gaat met sporadische momenten in plaats van de hele tijd.
Olivier's baby tijd was niet makkelijk en ik heb het vaak als zwaar ervaren ipv 1 groot geniet moment maar er op terug kijkend is er nergens spijt.
Hij en ik deden het naar ons beste vermogen. Hij als baby en ik als moeder.
Er had niks anders gedaan kunnen worden dus is er ook geen spijt.

Plus het is geen must om die hele ini mini baby periode super te vinden.
Zijn er genoeg die de eerste maanden wel vooruit kunnen kijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129837226
Ohja, jullie hadden het erover dat jullie baby's max. 1 -1,5 uur achter elkaar wakker zijn maar slapen ze dan tussendoor ook steeds echt lange slaapjes, zeg langer dan een uur?
pi_129837364
-grrripad-

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 17:49:36 ]
pi_129837382
Noa slaapt zo rond 12u altijd lang (1 a 2u) en de rest zijn hazenslaapjes.

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 17:50:12 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:53:52 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129837510
Noor is tot dusver hoogstens 2,5 uur wakker geweest vandaag. 1x 1,5 uur en twee halve uurtjes rondom de voedingen.
pi_129837539
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor is tot dusver hoogstens 2,5 uur wakker geweest vandaag. 1x 1,5 uur en twee halve uurtjes rondom de voedingen.
Baart je dat zorgen?
pi_129837564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:43 schreef L0t.. het volgende:
Ohja, jullie hadden het erover dat jullie baby's max. 1 -1,5 uur achter elkaar wakker zijn maar slapen ze dan tussendoor ook steeds echt lange slaapjes, zeg langer dan een uur?
Hier is het slapen tussen de 2 en 4 uur, en dan een half uur wakker.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:57:00 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129837587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Baart je dat zorgen?
Ik weet het niet. Het is bijna elke dag zo.
pi_129837651
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:49 schreef Logician het volgende:
Noa slaapt zo rond 12u altijd lang (1 a 2u) en de rest zijn hazenslaapjes.

Ah oké, zo gaat het hier ook wel ongv. Ze lijkt ook echt niet moe tussendoor en blijft gewoon vrolijk dus dan zal het wel goed zijn :)

L-E, wat een slaapkopje! :D
pi_129837727
Pizza! en om 20:30 maar weer eens aan de arbeid, slaaplekker vast :W
Het was leuk weer een dagje mee te doen O+

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 18:02:53 ]
pi_129837770
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:43 schreef L0t.. het volgende:
Hier gaat het meestal zo: 2 uur slaap, 1,5 uur wakker inc fles/luier/slaapritueel.
's Avonds maken we hem meestal wakker voor de laatste fles en dan slaapt hij 6 a 7 uur en begint de riedel weer opnieuw.

Edit: ik zie nu dat je juist gerustgesteld wilde worden over de hazeslaapjes. Als ze happy is dan is het oké lijkt me!

Logi werk ze! Was gezellig! :)
pi_129837882
Wat hebben jullie wakkere babies joh!
pi_129839094
Zo, mijn 1-daagse werkweek zit er weer op ;) het studentenbestaan is zwaar.

Coco, ik moest heel hard lachen om de voorkant van dat boekje, hahahahaha. Arme man, zomaar een keizersnede gehad.

Lot, m'n baby was ook weg fan van de hazenslaapjes. Pas sinds enige weken minder slaapjes, die wel langer duren. Vind ik voor mezelf een stuk fijner, kan ik echt een uur andere dingen doen ipv een half uur op de bank liggen en wachten tot ze wakker wordt ;)

Voor de rest, XM, is alles wel gezegd, maar zou het heel fijn voor jezelf vinden als je binnenkort wat rust en zekerheid weet te vinden. Extra kut dat ze niet aan de borst drinkt, dan had je al die milliliters niet eens geweten...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:55:41 #74
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129839133
XM ik vind t zo naar voor je, dat je je zoveel zorgen maakt, dat ik toch ook even wil reageren.
Vooral om je even een hart onder de riem te steken (want het klinkt alsof je het gewoon hartstikke goed doet!), maar ook om te zeggen: zoek hulp voor die onzekere gevoelens. Misschien wordt het nu uitvergroot, omdat alles zwart op wit getypt staat, maar het klinkt alsof het meer dan wat onzekerheid is. Het lijkt me echt heel rot om elke ochtend al wakker te moeten worden met zenuwen in je lijf.
Maargoed, al veel mensen hebben in dit topic echt goede dingen geschreven (zoals bijv. Coco en Spirit), lees het eens op je gemak terug :). En probeer vooral de complimenten ook te geloven.

Wat betreft het drinken: waarom zou je je strakke schema los moeten laten? Als ze het daar toch goed op deed en het werkt voor jou dan kan je daar toch mee doorgaan? (Misschien heb ik wel iets gemist hoor, waardoor het echt moet... Dan lees je hier maar overheen ;) ). Zelf vind ik schema's ook heel fijn. Als dat werkt voor jou en je baby, prima! S moest ik altijd, maar dan ook echt altijd wakker maken voor zijn fles. Echt wel tot een maand of 8/9 was dat.

En het slapen: mijn S heeft zo ontzettend veel geslapen in het begin! De eerste paar weken knuffelde ik na een voeding misschien 5 minuten met hem en dan ging hij weer naar bed. Drie uur later moesten we hem dan weer wakker maken voor de voeding. Zo ging dat de hele dag! En nog is het een ontzettende slaapkop. Niet lang geleden, zag zijn schema er nog zo uit (hij was toen 15 maanden ofzo): half 8 's avonds naar bed, half 11 's ochtends wakker maken (!!), half 2 's middags naar bed en half 5 's middags weer wakker maken. Ik weet dat hij hiermee waarschijnlijk een uitzondering is (en op dit moment heeft hij ook weer een heel ander schema en is hij veel langer wakker), maar ik wil maar zeggen: zulke slaapkoppen bestaan :).

donderdag 8 augustus 2013 @ 18:57:20 #75
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129839173
Thx voor de complimenten van mn foto's O+

Mango wat staat ie al goed zeg :D O+

Suikertante vervelend hoor, nog bij de fysio lopen en dan zo'n last.. :*
Hihi ja vrolijk kind he :D

Speeseend ja fijn he! Whahahahah _O- Ja ik gebruik vaak ietwat smilies he :@ :') Sta ik om bekend :')
Ja precies.. Ja in dr doen en laten lijkt ze wel op mij hoor! Echt grappig om te zien :D
Ach joh :+ zo erg zal het toch niet zijn? :* (van dat je een lelijke baby was)

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:22 schreef Mangostine het volgende:
Je vergeet "Whihi XD" ;)
ik weet dat Enf hier zelf ook om kan lachen :D
:D
Whihi O+

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

_O-
Lachen jullie me nou uit?? :o :o

:') :D

KJ he jeetje heftig, kind ziek op vakantie... :* fijn dat het weer wat beter gaat!!

Keshet wat een mooierd, en wat lijkt ie idd zeg O+

Lilalau hihi ja he :D Leuk joh moet je doen in t karretje! :D

Coco: ja oppassen was goed gegaan hoor.. Ze zei; wat een makkelijk kind is ze zeg :D hihi, dacht ik, mooi :P Ze had nog een nachtmerrie voordat we thuiskwamen maar ze was zo weer getroost (met dank aan spookje van de ikea O+ ) dus heel fijn!
Ja leuk he in dat wagentje O+

Tico jaaaa verven!! O+

Coco; omg ja ik denk dat een keizersnede voor een man aardig zwaar is ja, zie 'm daar depressief in z'n bed zitten op het plaatje rechts :') _O-

Omgggg logi die slofjessss :o :o O+

Gister heerlijk gegeten trouwens met mn ouders O+ was zo gezellig! :D
En mn moeder had weer enorm genoten vandaag van dr, past altijd op op donderdag ^^
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:00:11 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129839248
Ik denk dat ik morgen ff langs de huisarts ga. Ik lees overal dingen als "je kind gaat in bad gaan nu echt leuk vinden" en "je kind is nu overdag meer wakker dan 's nachts" en "je kind krijgt nu meer interesse in speeltjes" ed. En dat alles klopt gewoon niet. Ze slaapt, eet, krijgt een schone luier en ligt wat om zich heen te kijken. Ik probeer wel te stimuleren met een rammelaar, een knuffeldoekje, fel gekleurd speelgoed, maar het interesseert haar geen bal -O-. Ze slaapt nu ook alweer vanaf 16u.
pi_129839372
Goedzo XM, goed dat je de knoop door hebt gehakt om het te bespreken met een professional. Hopelijk is er niks aan de hand en krijg je op deze manier wat geruststelling :*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:04:19 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129839382
Zo naar om te lezen XM, en ik snap heel goed dat je van een expert wilt horen dat het goed gaat met Noor :* Dat had ik natuurlijk ook met die groene poep (nog steeds, eigenlijk; is mijn borstvoeding bedorven ofzo? ;( ).

Gewoon het cb bellen :Y
pi_129839403
Goed, XM! Dingen uitsluiten is fijn! En huisartsen nemen in mijn ervaring vragen over babies heel serieus.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:05:32 #80
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129839423
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat ik morgen ff langs de huisarts ga. Ik lees overal dingen als "je kind gaat in bad gaan nu echt leuk vinden" en "je kind is nu overdag meer wakker dan 's nachts" en "je kind krijgt nu meer interesse in speeltjes" ed. En dat alles klopt gewoon niet. Ze slaapt, eet, krijgt een schone luier en ligt wat om zich heen te kijken. Ik probeer wel te stimuleren met een rammelaar, een knuffeldoekje, fel gekleurd speelgoed, maar het interesseert haar geen bal -O-. Ze slaapt nu ook alweer vanaf 16u.
Maar dat soort kreten van 'je kind gaat in bad gaan nu echt leuk vinden', zijn ook maar heel algemeen he... Vraag maar aan Kyara: M vond in bad gaan heel lang niet leuk, volgens mij.

Langs de huisarts lijkt me evengoed een goed plan, hoor. Al is het maar om gerustgesteld te worden of geholpen met je onzekere gevoelens. :*

En mijn post boven die van Enfermera was ook voor jou he...

* Fee-nix gaat zich nu weer met zichzelf bemoeien...
pi_129839460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:04 schreef Spirit82 het volgende:
Goedzo XM, goed dat je de knoop door hebt gehakt om het te bespreken met een professional. Hopelijk is er niks aan de hand en krijg je op deze manier wat geruststelling :*
Dat!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_129840074
quote:
XM, ik heb natuurlijk een tijd met je in Z&G gezeten en ik weet nog dat je je ook de hele zwangerschap zorgen hebt gemaakt, van het moment dat je je meldde tot aan N.'s geboorte. Continue zorgen, in elk geval, op papier (nou ja, scherm ;)).
Nu is het niet veel anders en ik denk dat het een heel goed idee is dat je met een professional gaat overleggen. Dring aan als de ha je niet meteen serieus neemt - ik denk dat duidelijkheid voor jou het belangrijkste is nu. Maar toch de vraag... Als N. gewoon een luie slaapbaby is, kun je dan ook zo naar jezelf kijken? Je eigen gevoel onder de loep nemen?

Dit is niet om vervelend te doen, maar om je even te laten nadenken, een andere kant te belichten. Ik gun jullie juist het allerbeste.
Home is where the O+ is...
pi_129840666
Goed dat je gewoon aan de bel gaat trekken.. En misschien is het niets en heb je gewoon een slaapkop, maar dan weet je dat maar gewoon.

Nieuw topic, nieuwe spam:

pi_129840789
XM, goed dat je naar je gevoel luistert. Het klinkt alsof je hier in je eentje niet uit gaat komen zo. Hoe staat je man erin eigenlijk? Maakt hij zich ook zoveel zorgen?

Bram, lekkere blonde O+
pi_129841226
XM goed dat je naar de huisarts gaat!
Bramspam *O*
pi_129841287
Bram is knap! Ook 7 maanden toch? Leuk om hem te zien altijd :)
pi_129841514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:02 schreef Olf het volgende:
Bram is knap! Ook 7 maanden toch? Leuk om hem te zien altijd :)
morgen precies ja.
pi_129841692
Mooie traditie wordt dit. De Bram van de dag :s)

Uiteraard vlak nadat ik hier schreef wat voor geweldig ritme we hier hebben was F ineens na een half uur klaarwakker. En tot mijn stomme verbazing is hij 2,5 uur het zonnetje in huis geweest! :o Zo gezellig, en nu ligt hij totaal gevloerd in bed. Tijd voor... De belasting :(

XM ik ben benieuwd! En ik snap wel wat Cwen zegt. Wij zien hier natuurlijk alleen een bepaald deel van jou, maar als je je teveel zorgen maakt, ook om punten die echt onnodig zijn, dan zou ik dat ook benoemen bij de huisarts. Je hebt een prachtig kind, tuurlijk heb je zorgen zoals iedere moeder, maar zo te lezen is het niet nodig om gespannen wakker te worden en niet volop van je meisje te genieten! Met je leuke man trouwens :s)

Enf, klinkt supergoed allemaal! Leuk dat je moeder zo kan genieten van je kleine O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:34:46 #89
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129842325
Die ogen tico! Zullen we Lauren en Bram aan elkaar uithuwelijken? Krijgen we vast mooie kleinkids van O+
pi_129842373
ik mis mn baby... vandaag opgehaald, eten gegeven en toen wilde hij slapen...
pi_129842952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:35 schreef Ticootje het volgende:
ik mis mn baby... vandaag opgehaald, eten gegeven en toen wilde hij slapen...
Dat is deze hele week opeens bij mij :( vet saai! Gelukkig is ze om 6 uur alweer de gezelligheid zelve ;) en nu heb ik lekker 3 dagen tijd met d'r jee!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:59:39 #92
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129843280
Leuke slofjes Logi!!!

Je bent echt geen slechte moeder XM!

Wat watmoetikkiezen zegt is herkenbaar! D laat 's avonds zeker geen 3,5 uur tussen beide flessen, hooguit 1u-1.5u.

Mijn kleine mannetje ligt vannacht voor het eerst in zijn grotere puckababy (3 tot 6 maanden), met ook veel meer ruimte voor zijn armen. De kleine puckababy was iets te klein aan het worden. Ik was bang dat hij veel meer moeite zou hebben met slapen door toegenomen hoeveelheid ruimte voor zijn armen in zijn zak, maar het viel mee. Oef.

Sokken houdt D alleen aan als die zin heeft en hij het niet te warm heeft. Is het te warm en maak ik de fout om sokken aan te doen, verzint hij wel een manier om ze uit te doen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129843446
Tico wat maak jij goeie foto's zeg. Al heb je ook een dankbaar onderwerp natuurlijk.

XM wat een schatje! ik hoop dat een arts je gerust kan stellen.

Ja echt niet tof he, als je je baby alleen maar even 's avonds ziet.

Coco thnx voor je input over eenkennigheid. Ik heb niet het idee dat ik hem zelf alleen maar op schoot heb... Al sluipt dat er natuurlijk wel een beetje in wanneer hij steeds gast huilen bij anderen. Maar weer even extra opletten dat ik hem af en toe bij iemand op schoot zet zonder meteen te verwachten dat hij gaat huilen.
pi_129843573
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:25 schreef Cwen het volgende:

[..]

XM, ik heb natuurlijk een tijd met je in Z&G gezeten en ik weet nog dat je je ook de hele zwangerschap zorgen hebt gemaakt, van het moment dat je je meldde tot aan N.'s geboorte. Continue zorgen, in elk geval, op papier (nou ja, scherm ;)).
Nu is het niet veel anders en ik denk dat het een heel goed idee is dat je met een professional gaat overleggen. Dring aan als de ha je niet meteen serieus neemt - ik denk dat duidelijkheid voor jou het belangrijkste is nu. Maar toch de vraag... Als N. gewoon een luie slaapbaby is, kun je dan ook zo naar jezelf kijken? Je eigen gevoel onder de loep nemen?

Dit is niet om vervelend te doen, maar om je even te laten nadenken, een andere kant te belichten. Ik gun jullie juist het allerbeste.
Ik vind dat Cwen een goed punt aansnijdt. En het lijkt me idd goed om het bij de huisarts niet alleen over je zorgen omtrent N. te hebben maar ook je eigen onzekerheden. Afgaande op wat ik nu al bijna een jaar van je lees, gaat het wel iets verder dan gewoon je snel zorgen maken.
pi_129843942
Is het alweer tijd voor de sentimentele ik-heb-1-slok-wijn-op vraag?

Denken jullie ook zo vaak aan hoe onze babies later worden? Zoals Suikertante pas zei, het is zo leuk als je kind meer karakter krijgt. Wat denken jullie nu al te kunnen herleiden?

Mijne is extravert en relaxed, en ongeduldig en drammerig. Soms lijkt ze nu al heel sarcastisch te kijken, maar dat kan denk ik niet. Ze reageert heel enthousiast op mensen, is niet bang en kan goed prikkels verdragen. Hoop dat ze daardoor later ook makkelijk in de omgang is. Maar zie ook wel dramatische supermarkttaferelen voor me, haha.
pi_129844135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:18 schreef Olf het volgende:

Denken jullie ook zo vaak aan hoe onze babies later worden? Zoals Suikertante pas zei, het is zo leuk als je kind meer karakter krijgt. Wat denken jullie nu al te kunnen herleiden?

Mijne is extravert en relaxed, en ongeduldig en drammerig. Soms lijkt ze nu al heel sarcastisch te kijken, maar dat kan denk ik niet. Ze reageert heel enthousiast op mensen, is niet bang en kan goed prikkels verdragen. Hoop dat ze daardoor later ook makkelijk in de omgang is. Maar zie ook wel dramatische supermarkttaferelen voor me, haha.
de fles is bijna leeg...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:23:21 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129844158
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:25 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik..?

L0t, m'n vriend is veel relaxter. Gelukkig maar denk ik.

Twijfel wat nou handiger is, consultatiebureau of de huisarts.

Ze heeft tot dusver een whopping 584cc op. Hopelijk komt ze nog 1x (tot dusver nog geen spoor van enige compensatiedrang) en dan komt ze op zo'n 680/700 uit, zo'n 200 minder dan normaal.

Nouja, mijn eetlust is iig ook foetsie :').
pi_129844220
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet helemaal geloof ik..?

L0t, m'n vriend is veel relaxter. Gelukkig maar denk ik.

Twijfel wat nou handiger is, consultatiebureau of de huisarts.

Ze heeft tot dusver een whopping 584cc op. Hopelijk komt ze nog 1x (tot dusver nog geen spoor van enige compensatiedrang) en dan komt ze op zo'n 680/700 uit, zo'n 200 minder dan normaal.

Nouja, mijn eetlust is iig ook foetsie :').
huisarts, de cb arts mag niet doorverwijzen.. een check bij de kinderarts zou ik toch wel op aandringen..

en de dag is nog niet voorbij, misschien wilt ze zo nog wel wat of een extra nachtvoeding...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:25:41 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129844247
E slaapt op het kdv best veel, vandaag 2 uur en 2,5 uur :o Hier thuis doet ze meestal hazeslaapjes van hooguit een halfuur op mijn arm.
Dat had ik ook niet verwacht toen ik haar nog zoveel wakker moest maken. Bij haar was het echt een groei-issue, dat lijkt me bij Noor niet het probleem...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:27:12 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129844317
Ohja en nog even verliefd doen over mn kind: E's nieuwste ding is om met 2 handen mij stevig bij mn haren te pakken, en dan mn gezicht op te eten, inclusief "wraaahhh'-geluid :') O+ *;
pi_129844328
Olf, deel die fles eens!

Mijn zoon is Stoer, vanaf het begin al. En ongeduldig, hopelijk trekt dat nog bij. Veel gevoel voor dramatiek ook.. :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:27:45 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129844343
Jullie vinden ook dat ze teveel slaapt?
pi_129844385
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en nog even verliefd doen over mn kind: E's nieuwste ding is om met 2 handen mij stevig bij mn haren te pakken, en dan mn gezicht op te eten, inclusief "wraaahhh'-geluid :') O+ *;
omg cuteness! O+
pi_129844387
Daar is het absoluut tijd voor wat mij betreft. Heb al een heel glas op zelfs (en daar blijft het dan wel weer bij helaas, aangezien er nog 1 a 2 nachtvoedingen komen).

Ja daar denk ik ook vaak aan. Ik vind het ook zo bijzonder dat ze gewoon met een eigen karakter worden geboren. Daar dacht ik voor dat ik een kind had nooit aan, dat elke baby anders is en dat de basis voor wie je gaat worden er al gewoon is.

Anyway mijne is expressief, een kat uit de boom kijker, aanhankelijk en een doorzetter. Het is een echt buitenkind en hij houdt van dieren. En ik zie ook dramatische supermarkttaferelen in het verschiet. Ben benieuwd!
pi_129844448
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:27 schreef L-E het volgende:
Olf, deel die fles eens!

Mijn zoon is Stoer, vanaf het begin al. En ongeduldig, hopelijk trekt dat nog bij. Veel gevoel voor dramatiek ook.. :')
Jaaaa delen ik moet over 2,5 uur, om en nabij, voeden dus ik moet me inhouden ;)
In de schaduw van de Dom bevindt de wijn zich.

Jouwe is een stoere ja, van wat ik heb gelezen!
pi_129844523
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Veel, van wat je vertelt, niet per definitie te veel. Babies slapen gewoon veel, sommige meer dan andere. Lees die post van...fee-nix was het? En ze groeit lekker. Maar je zei ook dat ze weinig op prikkels reageert. Dat is moeilijk te beoordelen voor ons. Maar morgen even voorleggen, het hele plaatje. Gewoon je hart uitstorten. Iemand vroeg al, hoe ervaart je vriend dit?
pi_129844528
quote:
2,5 uur wakker over een hele dag, dat vind ik wel een beetje weinig ja.

Verder denk ik dat het niet uitmaakt wat wij op afstand vinden... Jij maakt je zorgen, al best lang, daarom is het goed dat je aan de bel gaat trekken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:33:33 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129844603
quote:
Ze slaapt veel, maar ik lees ook over meer kindjes die graag veel slapen. Ik vind het niet zorgelijk dat ze wat minder drinkt als ze goed groeit. Niet alert zijn zou ik icm bovenstaande ook wel minder tof vinden.

Maar net als Cwen en LE denk ik te lezen dat jij het heel moeilijk vindt om vertrouwen te hebben in Noor én jezelf. En da's helemaal niet terecht, dus als de arts je geruststelt, hoop ik dat je dan ook echt minder stress ervaart.

Ik zou denk ik naar het cb gaan trouwens. Die zijn gespecialiseerd in kinderen.
pi_129844607
quote:
Hoeveel heeft ze nu precies geslapen dan?

Op die leeftijd was Saartje een uur tot anderhalf uur wakker rond iedere voeding. Zal er ongeveer zo hebben uitgezien (alleen niet zo'n perfecte regelmaat).

8.00u voeding & wakker
12.00u voeding & wakker
16.00u voeding & wakker
20.00u voeding & wakker
24u - voeding & de nacht in (alleen wakker voor de voeding).

Dan zal ze dus per 24 uur zo'n 4-6 uur wakker zijn geweest.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:35:49 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129844693
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2,5 uur wakker over een hele dag, dat vind ik wel een beetje weinig ja.

Verder denk ik dat het niet uitmaakt wat wij op afstand vinden... Jij maakt je zorgen, al best lang, daarom is het goed dat je aan de bel gaat trekken.
Ze is inmiddels nu 2 uur aaneengesloten wakker, dus totaal staat nu op zo'n 4,5 uur wakker. Maar ze begint nu te miepen, dus denk dat ze wil slapen weer. Nachtvoeding komt ze nooit om, moeten we in 99% van de nachten voor wekken.
pi_129844711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:04 schreef Lilalau het volgende:
Coco thnx voor je input over eenkennigheid. Ik heb niet het idee dat ik hem zelf alleen maar op schoot heb... Al sluipt dat er natuurlijk wel een beetje in wanneer hij steeds gast huilen bij anderen. Maar weer even extra opletten dat ik hem af en toe bij iemand op schoot zet zonder meteen te verwachten dat hij gaat huilen.
Nja, hoeft bij jullie natuurlijk helemaal niet daardoor te komen! Maar de enige ervaring die ik ermee heb, is bij mijn neefje en nichtje. Neefje (nu 4jr) heeft dat ook gehad, en zijn zusje heeft dat nu dus. En daar valt imo wel de (hoofd)oorzaak aan te wijzen.
pi_129844743
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ze is inmiddels nu 2 uur aaneengesloten wakker, dus totaal staat nu op zo'n 4,5 uur wakker. Maar ze begint nu te miepen, dus denk dat ze wil slapen weer. Nachtvoeding komt ze nooit om, moeten we in 99% van de nachten voor wekken.
MAar wanneer heeft ze nu voor het laatst gegeten dan? 2 uur wakker is opzich wel goed, ze heeft voldoende energie om wakker te zijn... Misschien nog een slok voor het slapen straks?
pi_129844769
Olf, ik heb tegenwoordig aan 1 glaasje genoeg om onder tafel te liggen :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:37:45 #114
259886 pessie
pi_129844784
Cm ik denk eerst huisarts en dan CB.

Olf ik drink geen wijn :P
Maar Lauren is tot nu toe relaxed, kalm, vrolijk, graag bij mama ( O+ ) houdt niet zo van veel prikkels (uitgaan beperken we dus wat meer) en is veel bezig met haar speelgoed, echt ontdekken (veel meer van Nathan deed). Ze is ook al best doelgericht, ze weet wat ze wil en dan ook graag dat. Als ze wil slapen wil ze naar bed. Als ze wil drinken wil ze de borst. Als ze wil eten wil ze het bakje er het liefst nog bij opeten. Dat doelgerichte herken ik wel, als ik een vraag heb aan iemand en ik bel die persoon op ben ik erg slecht in het verplichte small talk wat aan een vraag vooraf hoort te gaan. Ik val vaak met de deur in huis.
pi_129844792
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou denk ik naar het cb gaan trouwens. Die zijn gespecialiseerd in kinderen.
Zou mijn idee ook zijn :Y

Oh, of wat tico zegt: doorverwijzing vragen bij de huisarts. Zou in ieder geval niet alleen de huisarts doen, zeg maar.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:38:09 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129844795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoeveel heeft ze nu precies geslapen dan?

Op die leeftijd was Saartje een uur tot anderhalf uur wakker rond iedere voeding. Zal er ongeveer zo hebben uitgezien (alleen niet zo'n perfecte regelmaat).

8.00u voeding & wakker
12.00u voeding & wakker
16.00u voeding & wakker
20.00u voeding & wakker
24u - voeding & de nacht in (alleen wakker voor de voeding).

Dan zal ze dus per 24 uur zo'n 4-6 uur wakker zijn geweest.
Noor is soms wakker tussen twee voedingen en wordt soms alleen wakker voor de voeding om daarna weer door te slapen. Het is nooit een vast patroon van wakker rondom een voeding.

Nouja, ik denk dat ik gewoon naar beiden ga eigenlijk. Huisarts voor het medische deel en cb voor meer de ontwikkeling enzo.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:39:13 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129844841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

MAar wanneer heeft ze nu voor het laatst gegeten dan? 2 uur wakker is opzich wel goed, ze heeft voldoende energie om wakker te zijn... Misschien nog een slok voor het slapen straks?
Van ca. 19:15 (m'n vriend vond dat ze lang genoeg geslapen had). 19:25 voeding en ze ligt dus nu te piepen.
pi_129844851
XM, wat Cwen zegt en waar L-E en ik ons in konden vinden is (als ik het goed begreep) dat het hier lijkt alsof je je vaak en veel zorgen maakt, maar dat je ook een beetje op jezelf moet passen. Het klinkt alsof je nog maar lastig kunt genieten en dit zou je ook kunnen aangeven bij de ha of het cb. Naast de normale zorgen als moeder moet er wel ruimte blijven om te genieten en het even los te laten. Als dat niet lukt kunnen ze daar misschien ook mee helpen. :*
Misschien zie ik het verkeerd hoor, we zien natuurlijk maar een stukje van je hier. Het is goedbedoeld! O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:41:37 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129844934
Suikertante balen zeg van de bekkenfysio. Dan zal de arboarts vast niet iets anders concluderen. Hoop echt voor je dat de training wel snel resultaat zal opleveren! Wel heel leuk van het rupsen, heb je iets om naar te kijken bij het thuiszitten!

Die keizersnedefoto van Coco :D ik hoop dat dat komt door een fantastisch gevoel voor humor van iemand van de communicatieafdeling!

Mango hoe was de O+ romantische IKEA date O+ ?

XM misschien heeft jouw baby gewoon veel slaap nodig. Nu in de zomer is mijn baby op sommige dagen maar 2-3 uur wakker geweest in 24 uur. Maar zoals al meermaals gezegd is: als jíj het niet vertrouwt, als jij daardoor iedere dag opnieuw gestresst bent, moet je de hulp van een specialist inschakelen. Goed dus dat je dat gaat doen.

Leuk die vraag van het karakter. Ik vind dat best lastig te zeggen, misschien omdat Silvijn geen pittige is. Ik denk dat hij een relaxed karakter heeft. Hij vindt bijna alles best, kan hem overal mee naartoe slepen, lacht naar iedereen en is op zijn vrolijkst wanneer hij mensen om zich heen heeft. En ik denk dat hij gevoel voor humor heeft want hij vindt al mijn grapjes leuk ;) en hij laat mensen lachen met zijn mimiek. Is de wens misschien moeder van de gedachte? O-) Ik idealiseer mijn perfecte kind :7
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:42:20 #120
259886 pessie
pi_129844961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nja, hoeft bij jullie natuurlijk helemaal niet daardoor te komen! Maar de enige ervaring die ik ermee heb, is bij mijn neefje en nichtje. Neefje (nu 4jr) heeft dat ook gehad, en zijn zusje heeft dat nu dus. En daar valt imo wel de (hoofd)oorzaak aan te wijzen.
Icm je andere post vind ik dit best gemeen overkomen. Een soort van "het kind is zo eenkennig en dus moeilijk omdat het vaak bij de ouders is".
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:44:05 #121
259886 pessie
pi_129845033
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Van ca. 19:15 (m'n vriend vond dat ze lang genoeg geslapen had). 19:25 voeding en ze ligt dus nu te piepen.
Gooi er nog eens 50cc in? Heeft ze voor het slapen nog weet wat gehad.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:44:55 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129845064
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Icm je andere post vind ik dit best gemeen overkomen. Een soort van "het kind is zo eenkennig en dus moeilijk omdat het vaak bij de ouders is".
Vind je? Zo las ik het niet. Ik weet ook wel zeker dat Coco dat niet gemeen bedoelt.
pi_129845097
Eensch met Speesch.
pi_129845149
Leuk jullie karakterbeschrijvingen!

Spees, ik herken het idealiseren ;) waar ik ongeduldig en drammerig zeg bedoel ik natuurlijk passioneel, doelgericht, en voor haarzelf opkomend!
pi_129845195
En xm, wij kunnen van alles roepen van de zijlijn en iedereen vindt weer wat anders. Dat helpt ook niet.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:49:02 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129845252
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:39 schreef Suikertante het volgende:
XM, wat Cwen zegt en waar L-E en ik ons in konden vinden is (als ik het goed begreep) dat het hier lijkt alsof je je vaak en veel zorgen maakt, maar dat je ook een beetje op jezelf moet passen. Het klinkt alsof je nog maar lastig kunt genieten en dit zou je ook kunnen aangeven bij de ha of het cb. Naast de normale zorgen als moeder moet er wel ruimte blijven om te genieten en het even los te laten. Als dat niet lukt kunnen ze daar misschien ook mee helpen. :*
Misschien zie ik het verkeerd hoor, we zien natuurlijk maar een stukje van je hier. Het is goedbedoeld! O+
Dat klopt wel. Genieten doe ik weinig. Soms, als ze een goede dag heeft, fijn drinkt en wat meer wakker is. En als ze naar me lacht, dan smelt ik. Maar verder vind ik het best zwaar idd. Ben altijd blij als m'n vriend weer uit z'n werk komt en wat van de zorg kan overnemen. De beroemde roze wolk heb ik nog niet gezien. In september weer aan het werk. Daar zie ik zo mogelijk nog meer tegenop.

Enfin, vriendlief maakt nu een flesje klaar, eens zien.

En het is hier heus niet alleen maar somberheid hoor, echt niet. Ik zal me hier ook eens melden met leuk nieuws, want zo ontstaat idd wel een vertekend beeld.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:49:48 #127
259886 pessie
pi_129845286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:44 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Vind je? Zo las ik het niet. Ik weet ook wel zeker dat Coco dat niet gemeen bedoelt.
Ik lees gewoon best vaak in coco's post dat ze het idee heeft dat haar kind zo makkelijkis omdat zij dat zo heeft gedaan. En ik weet wel dat ik nogal anders ben, en heel anders opvoed maar kinderen hebben een karakter, het ene kind kan dan wat beter te sturen zijn dan het andere kind.
Maar goed, ik voed een beetje op volgens het geitenwollen sokken principe denk ik.
pi_129845326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:21 schreef Suikertante het volgende:
Coco O+ O+
Ik heb per ongeluk ook gekeken en nu wil ik deze:
[ afbeelding ]
Maar het is nog wat vroeg :')
Ja, tof zijn ze he?! :D

En hoera voor de infacol *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:18 schreef Olf het volgende:

Oh, ja O+ daar hebben wij het ook vaker over :Y

Saar is heel alert, neemt alles in zich op/bestudeert alles & iedereen en lijkt er echt over na te denken. Ze is heel actief, ondernemend en ontdekkend. Erg sociaal ook. Verder is het een schreeuwlelijk* en is ze heel snel pissed off :+ --> dramaqueen als ze een nieuwe luier om moet (terwijl ze net lekker aan het spelen was) of als ze besluit dat ze al honger heeft (en wij niet snel genoeg zijn met het eten).

Dat snel pissed off zijn (ze gaat echt Heel Boos doen dan) is denk ik ook doordat we nu nog niet uit kunnen leggen waarom ze dingen soms moet doen. En ze kan nog weinig anders dan zich boos maken. Dus misschien verandert dat nog wel :)

* wij gooien vaker met een balletje enzo. En als we het gooien, dan roepen we iets van "hoppaaaa!" of "yeeeeey". Mijn moeder is ermee gestart, wij hebben het overgenomen want Saartje vindt het leuk. Ze roept zelf ook als ze iets (terug)gooit. Alleen klinkt het meer als een soort grunt/oerkreet ("BRAAAH!"). Niet echt meisjesachtig in ieder geval :')

Bij het cb laatst gaf de mevrouw haar ook een blokje. De bedoeling was dat ze het dan over zou pakken in haar andere hand. Saar dacht echter dat er een spelletje gespeeld werd :') O+ "BRAAAH!" en ze smijt zo het blokje op de grond. En dat achter elkaar _O-

Er werd me ook ineens duidelijk hoe het toch komt dat ik als kind zo'n schreeuwlelijk was. Kreeg altijd -tijdens het spelen- van mijn ouders te horen "Schreeuw eens niet zo, we horen je overal bovenuit!". Niet eens mijn eigen schuld dus. ;) :+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:51:23 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129845358
Zal wel een kwestie van interpretatie zijn, althans ik lees altijd een super openminded-heid in haar posts. En meedenken, hopen het zo makkelijker te maken voor anderen. Op een andere manier te kijken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:53:09 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129845470
Oh suiker ik zie nu pas de slofjes die jij geplaatst had, wat een mooie kleuren! Die overweeg ik wel te kopen. Maar moet ze echt in de winkel uitproberen want S heeft volgens mij mega brede voorvoeten a la donald duck.
pi_129845484
Oja de blokjes test!
Luc ging er eerst op knagen natuurlijk :') en daarna deed hij braaf wat hij moest doen. Viel me alles mee hij is eigenwijs genoeg om dan juist wat anders te gaan doen...
pi_129845512
quote:

[..]

Ik heb het sowieso niet als gemeen naar mij opgevat. Maar misschien bedoel je naar de ouders van haar neefje en nichtje (weet even niet meer wiens broer of zus het over ging)? Anyway ik denk dat het een soort wisselwerking is. In ieder geval in ons geval. N. is eenkennig (niet moeilijk trouwens) van zichzelf en dan wordt het snel een self fulfilling prophecy. Dat je denkt, ik hou hem zelf maar vast, anders gaat hij vast weer huilen en dat is voor niemand leuk. Dus door mijn vraag hier te stellen en het antwoord van coco ging ik gewoon zelf weer even meer over nadenken.
pi_129845523
Eerlijk gezegd lees ik dit ook met verbazing. Coco vind ik echt een vrolijke trotse moeder. En Pessie ik vind jou helemaal niet geitenwollensokkig overkomen. Vond jullie beiden relaxed, eigenlijk :D
pi_129845566
XM, Ik heb echt het gevoel dat je teveel van je meisje verwacht, het is een baby, geen voorgeprogrammeerde robot die alles volgens een boekje doet. Als ik je posts zo lees vind ik het zo jammer dat je je zo'n zorgen maakt, want bijna alles wat je over Noor schrijft klinkt in mijn oren als een heel normale baby.

Als ik haar vergelijk met Femke doen ze eigenlijk precies hetzelfde. Femke wordt vrijwel nooit uit zichzelf wakker voor een voeding, ze vindt slapen gewoon heerlijk, zeker nu ze haar duimpje gevonden heeft. Op een werkdag van mij maak ik haar 's ochtends rond half zeven wakker voor ontbijt. Dan drinkt ze aan de borst, dus ik heb geen idee hoeveel. Ze krijgt ergens tussen 10 en 11, en tussen 2 en 4 een flesje, waarvan ze gemiddeld zon 90/100 ml drinkt'. Bar weinig dus eigenlijk. Rond het avondeten krijgt ze nogmaals de borst, plus 's avonds voor ik naar bed ga maak ik haar nog wakker voor een late-night-snack-borst, maar het liefst zou ze doorslapen denk ik. Dat zijn uiteindelijk slechts 5 voedingen...
Vorige week had ze een dipje in haar groeilijntje, was ze even slechts 40 gram aangekomen in een week. Deze week weer 100 gram, precies goed.
Rondom de voedingen is ze zo'n uur tot anderhalf uur wakker... en met slechts 5 voedingen is dat dus ook gemiddeld 5 tot 7,5 uur per dag.

quote:
Waar lees je dat? In "Oei ik groei"? Want wat daar staat is natuurlijk niet wat ze allemaal na een sprongetje gaan doen, maar wat ze 'eventueel zouden kunnen gaan doen'... groot verschil!
Femke houdt De ringen ook alleen maar vast als je ze precies in haar handje legt en haar vingers eromheen vouwt. In bad/onder de douch merk ik geen verschil met weken geleden, het is nog steeds ok tijdens, maar groot krijsfestijn als het tijd is voor afdrogen.. etc

En nu hoop ik maar dat je je niet aangevallen voelt, want ik bedoel het goed... Zit er heel de dag al over te denken hoe ik het nu het beste kan verwoorden, en ik ben er eigenlijk nog niet echt tevreden over, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik weet dat loslaten heel moeilijk is, dus ik hoop dat de huisarts/cb/kinderarts je zorgen weg kan nemen. Zij hebben ervoor geleerd, ik niet...

pi_129845593
quote:

[..]

Ik snap echt niet hoe je dat erin kunt lezen :D

Of je hebt het over mijn schoonzusje. En ja, bij hen is dat wél de hoofdoorzaak. Dat geven ze zelf toe ook.

Wat Lilau betreft wilde ik juist verduidelijken dat het bij hun absoluut niet de reden hoeft te zijn. Vandaar de tekst "hoeft bij jullie natuurlijk helemaal niet daardoor te komen!". Zij vroeg naar ervaringen, en ik heb er één: de kinderen van mijn schoonzusje. Maar wat bij hun de oorzaak is, hoeft bij anderen natuurlijk niet de oorzaak te zijn.

Ik heb er op op 20 verschillende manieren naar gekeken, maar zelfs als ik op mn kop ga staan, zie ik niet hoe je daar iets gemeens in kunt lezen :D Ben er een beetje flabbergasted van zelfs _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 08-08-2013 22:01:08 ]
pi_129845643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:39 schreef Suikertante het volgende:
Klopt. We zien zorgen, zorgen en zorgen. Laat ze goed controleren, sluit uit wat je uit kunt sluiten. Maar je bent nu al bijna een jaar lang aan het stressen over zwangerschap of je baby en wat ik bedoel is, misschien moet je aangeven dat het naast bij N., ook bij jou niet zo lekker gaat. Wat mij betreft zijn er 2 opties:

1. Er is idd 'iets' met N. Je gevoel en je zorgen kloppen van begin af aan, zoek het tot op de bodem uit en laat eraan doen wat je kunt.
2. Er is niets met N. Je hebt het laten uitzoeken en ze is gewoon een luie slaapkop ;). In dat geval zou ik je aanraden om met jezelf aan de slag te gaan. Zwanger zijn, een baby, het is heel erg lastig, maar je bent er zelf ook nog. XM mag ook bestaan - en ga daar eens naar kijken als je meisje ok is.

Wederom, je meisje is voor jou het belangrijkst, maar haar mama is er ook. Die verdient het ook om goed in haar vel te zitten :*.
pi_129845753
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik lees gewoon best vaak in coco's post dat ze het idee heeft dat haar kind zo makkelijkis omdat zij dat zo heeft gedaan. En ik weet wel dat ik nogal anders ben, en heel anders opvoed maar kinderen hebben een karakter, het ene kind kan dan wat beter te sturen zijn dan het andere kind.
Maar goed, ik voed een beetje op volgens het geitenwollen sokken principe denk ik.
Ik heb een heel makkelijk kind :Y

En ik denk ook dat ik mijn kind als een makkelijker kind ervaar dan een goede vriendin van mij haar zou ervaren. Puur op basis van hoe mijn vriendin in elkaar zit.

Dus nee, ik denk niet dat Saartje zo makkelijk is dankzij mij. Ik denk wel dat mijn karakter ervoor zorgt dat ik mijn kind als nog makkelijker ervaar, dan wanneer ik anders in elkaar had gezeten. Maar dat is een heel andere discussie.

Het zou fijn zijn geweest als je me dat een keer had gevraagd of de discussie op een andere manier was aangegaan dan over een (goedbedoelde) post van mij te vallen en vervolgens over mij te posten dat je meent dat ik zo in elkaar zit. In plaats van tegen mij.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:59:05 #138
259886 pessie
pi_129845791
Nou, Nathan was eenkennig van 3 maanden tot 2 jaar. En ik ben altijd zoveel mogelijk bij hem geweest, totdat hij zelf aangaf dat hij wel verder durfde te gaan zonder mij. Ik vond en vind het nu nog dat hij dat toen kennelijk nodig had, de zekerheid dat mama er was. Hoe lastig en moeilijk dat op sommige momenten was.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:59:16 #139
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129845808
Omg Coco dat schreeuwen :') Heerlijk _O-
pi_129846014
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Genieten doe ik weinig. Soms, als ze een goede dag heeft, fijn drinkt en wat meer wakker is. En als ze naar me lacht, dan smelt ik. Maar verder vind ik het best zwaar idd. Ben altijd blij als m'n vriend weer uit z'n werk komt en wat van de zorg kan overnemen. De beroemde roze wolk heb ik nog niet gezien. In september weer aan het werk. Daar zie ik zo mogelijk nog meer tegenop.

Enfin, vriendlief maakt nu een flesje klaar, eens zien.

En het is hier heus niet alleen maar somberheid hoor, echt niet. Ik zal me hier ook eens melden met leuk nieuws, want zo ontstaat idd wel een vertekend beeld.
Ik ga het gewoon even keihard zeggen, maar volgens mij wordt bedoeld dat "het probleem" misschien niet bij N. ligt, maar bij jou. Ter verduidelijking: naar wat wij hier horen is N. een prachtig meisje dat het prima doet, maar maak jij je zoveel zorgen dat je er straks zelf aan onderdoor gaat. Stel nou dat je straks bij het CB of de HA te horen krijgt dat N. een prima gezond kindje is dat gewoon graag slaapt, kijk dan of je voor jezelf wat hulp kunt krijgen om meer vertrouwen in N. en jezelf als moeder te krijgen.
Sarcasme. Herken het.
pi_129846093
quote:
17s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:59 schreef Enfermera het volgende:
Omg Coco dat schreeuwen :') Heerlijk _O-
Na de eerste keer zei ik al tegen die mevrouw dat Saar nu dacht dat ze aan het spelen waren :D Uiteindelijk pakte ze het blokje ook wel over hoor. Het duurde alleen een tijdje. Ze had het echt naar haar zin O+

Ik moet ook altijd lachen als ik Saar en haar nichtje bij elkaar zie. Nichtje is echt een meisje O+ Lief 'stemmetje', meisjesgeluiden, en alles. En dan komt dat geval van mij aan met haar oerbrullen :') Levert leuke taferelen op, die twee bij elkaar :+
pi_129846105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:03 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon even keihard zeggen, maar volgens mij wordt bedoeld dat "het probleem" misschien niet bij N. ligt, maar bij jou. Ter verduidelijking: naar wat wij hier horen is N. een prachtig meisje dat het prima doet, maar maak jij je zoveel zorgen dat je er straks zelf aan onderdoor gaat. Stel nou dat je straks bij het CB of de HA te horen krijgt dat N. een prima gezond kindje is dat gewoon graag slaapt, kijk dan of je voor jezelf wat hulp kunt krijgen om meer vertrouwen in N. en jezelf als moeder te krijgen.
Ik heb het hierboven wat subtieler verwoord, maar ja, inderdaad: dit bedoel ik.
pi_129846237
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:04 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb het hierboven wat subtieler verwoord, maar ja, inderdaad: dit bedoel ik.
I know, maar volgens mij kwam de boodschap niet helemaal aan. Het is absoluut niet mijn bedoeling om XM te kwetsen of kleineren, dus ik hoop niet dat ze het zo opvat :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:07:29 #144
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129846259
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Na de eerste keer zei ik al tegen die mevrouw dat Saar nu dacht dat ze aan het spelen waren :D Uiteindelijk pakte ze het blokje ook wel over hoor. Het duurde alleen een tijdje. Ze had het echt naar haar zin O+

Ik moet ook altijd lachen als ik Saar en haar nichtje bij elkaar zie. Nichtje is echt een meisje O+ Lief 'stemmetje', meisjesgeluiden, en alles. En dan komt dat geval van mij aan met haar oerbrullen :') Levert leuke taferelen op, die twee bij elkaar :+
Geweldig. Ja joh bij het CB zijn ze ook zeikerds. Vriendin van me heeft een kleintje van 2, toen hij 1,5 was moest hij blokken stapelen. Het is een jongen. Hij wilde opgebouwde blokken juist slopen :') Ze maakten zich serieus zorgen op het CB. Mn vriendin is gelukkig nuchter daarin :+
Whahaha _O-
pi_129846279
Wat leuk idd. dat over karakter..

Daar moet ik ook even op reageren, tussen de bedrijven door :')

Noa is echt een tomboy, in het begin kleedde ik haar echt heel erg meisjesachtig lekker tutten.

Maar het past gewoon niet bij haar karakter en ik merk (realiseer ik mij net pas echt) dat ik steeds meer richting de stoerdere kleertjes ga kijken, en soms zelfs twijfel over bijv. een smafolk jongenspakje :? zo apart!!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 22:08:46 ]
pi_129846484
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:59 schreef pessie het volgende:
Nou, Nathan was eenkennig van 3 maanden tot 2 jaar. En ik ben altijd zoveel mogelijk bij hem geweest, totdat hij zelf aangaf dat hij wel verder durfde te gaan zonder mij. Ik vond en vind het nu nog dat hij dat toen kennelijk nodig had, de zekerheid dat mama er was. Hoe lastig en moeilijk dat op sommige momenten was.
Dat is toch prima? Soms zou ik willen dat meer mensen zo op de behoeftes van hun kind zouden inspelen O+
pi_129846586
Overigens is het veel te warm voor geitenwollen sokken op het moment.

Wij gaan morgen op vakantie. Met twee kinderen. Jezus wat een zooi moet er mee ;(
pi_129846697
XM :* Wat de anderen zeggen, ik herken het. Hou jezelf ook in de gaten!

Bram is een knap jommetje, hij kijkt echt al zo groot de wereld in!

Ook nog even pronken met onze nieuwe hangstoel die we vandaag (eindelijk!) binnenkregen Nin:

Verder vind ik eigenlijk iedereen hier wel lief O+
pi_129846774
Zoek de baby :D

Wat is ze leuk zeg O+
pi_129846776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:16 schreef bellelena het volgende:
XM :* Wat de anderen zeggen, ik herken het. Hou jezelf ook in de gaten!

Bram is een knap jommetje, hij kijkt echt al zo groot de wereld in!

Ook nog even pronken met onze nieuwe hangstoel die we vandaag (eindelijk!) binnenkregen Nin:
[ afbeelding ]

Verder vind ik eigenlijk iedereen hier wel lief O+
O+ :*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:17:42 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129846796
Haha! Echt een Belle reactie.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:18:29 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129846847
Spirit, wat een fantastisch mens ben je ook :D en volgens mij probeerde iedereen dat inderdaad subtiel te verwoorden :Y

Maargoed, ik hoop natuurlijk voor XM dat Noor gewoon een slaapkop is, en dat het Grote Genieten alsnog komt! :* Maar voordat het zover is, denk ik dat het heel verstandig om op het cb héél eerlijk te zijn over al je zorgen.
pi_129846863
Bellelena, echt een perfecte foto! Ik wil ook zulk soort foto's van de mijne ipv scheve snapshots!

En ik vind het stom dat ik niet even vlak voor de meet uit de kast gekomen ben.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:19:01 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129846878
Ohhhhhh die stoel!!!!!! O+ _O_

En wat ligt Nin er té schattig vreselijk jaloersmakend lekker in! O+
pi_129846928
Ik wil ook bij belle in die stoel liggen hangen inderdaad. Ontstressen anno 2013!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:20:27 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129846951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:13 schreef L-E het volgende:
Overigens is het veel te warm voor geitenwollen sokken op het moment.

Wij gaan morgen op vakantie. Met twee kinderen. Jezus wat een zooi moet er mee ;(
_O-

Veel plezier op vakantie alvast! *O* Wat wordt het; huisje? tent? hotel?
pi_129846953
Wat is ie mooi belle! En die mininin erin O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:21:15 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129846991
Die stoel is Liefde.
pi_129847001
Wat een goede post Cwen

LB, wat schattig O+ lekker he, zo'n gezicht vol babykwijl :Y)

Over karakter: J is vriendelijk, heeft voor iedereen een lachje over, erg nieuwsgierig, wil nooit iets missen, vindt het prima om overal mee naartoe genomen te worden. Ze is meestal superrelaxed maar als iets haar echt niet bevalt kan ze ook ineens heel driftig worden inclusief rood aanlopen :') Gebeurt niet vaak, ze heeft wel veel van mijn vriend geloof ik, die is ook zo relaxed.

Gewoon een superlief kind *O* O+
pi_129847028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:20 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O-

Veel plezier op vakantie alvast! *O* Wat wordt het; huisje? tent? hotel?
Een of andere luxe villa in een natuurgebied in het Zuiden (schoonouders nemen ons mee). Inclusief sauna en thermaalbad *O*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:22:29 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129847048
Oeh, lekker. Fijne vakantie!
pi_129847083
Thanks L0t :). Oh, ik wil hier ook meeposten! Ik ben zooo klaar voor ons meisje O+. Nog even geduld :).

Belle, wat een fantastische stoel!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:24:01 #163
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129847128
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef Logician het volgende:
Wat leuk idd. dat over karakter..

Daar moet ik ook even op reageren, tussen de bedrijven door :')

Noa is echt een tomboy, in het begin kleedde ik haar echt heel erg meisjesachtig lekker tutten.

Maar het past gewoon niet bij haar karakter en ik merk (realiseer ik mij net pas echt) dat ik steeds meer richting de stoerdere kleertjes ga kijken, en soms zelfs twijfel over bijv. een smafolk jongenspakje :? zo apart!!
:D Leuk!
Ik heb hier heel veel jongenskleding zeg maar. Donkere rompers, blauw, spijkerbroekjes, alles. Ook heus wel wat roze maar ik krijg eigenlijk altijd de opmerking: 'kijk hem lachen' :') :D Ach. Boeiend. Ik vind het gewoon leuk om dr stoer te kleden. En zelfs als ze een roze slabbetje omheeft denken mensen nog dat het een jongen is XD
pi_129847135
Pessie tot hij twee was? Dat lijkt me best heftig. Dat gevoel van veiligheid en dat mama altijd terugkomt geef ik hem ook met liefde. Maar waar ik voor wil waken is dat het dus een cirkel wordt waarin ik steeds verwacht dat hij het niet leuk vindt met vreemden en het dus nooit mee probeer zodat hij ook nooit positieve ervaringen heeft.

Ik "ken" verder niemand hier natuurlijk. Maar vind het wel heel boeiend om verschillende visies te lezen op mijn issue en die van anderen :).

Wat een mooi meisje en stoeltje Belle.

En L E een hele fijne vakantie met je 2 kinderen en al je zooi!
pi_129847140
O+ Echt uberrelaxed, wie wil mag komen schommelen hoor!
pi_129847184
En wat typen jullie allejezus snel
pi_129847194
Net als je denkt dat het leven met je baby niet leuker kan..

.. begint hij de kat na te doen als deze miauwt :D O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:26:02 #168
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129847212
Daarom dat ik al de hele avond meelees en maar weinig reageer,kan het niet bijhouden met typen anders :p .
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129847235
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:23 schreef Cwen het volgende:
Oh, ik wil hier ook meeposten! Ik ben zooo klaar voor ons meisje O+. Nog even geduld :).
O+

Belle, prachtige stoel! :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:21 schreef L0t.. het volgende:
Gewoon een superlief kind *O* O+
O+
pi_129847265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:25 schreef L-E het volgende:

Lijkt het ook echt op miauwen? :D

Oh, fijne vakantie alvast :s)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:27:10 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129847266
quote:

:o _O_

Overigens hoop ik niet dat E dat ook gaat doen; onze kat krijst voornamelijk omdat ie doof is _O- :+
pi_129847275
quote:

O+ O+
pi_129847295
quote:

Aaaaaaah! Wij hebben onze kat uit het asiel gehaald toen ik drie dagen zwanger was (ik wist het nog niet, maar móest opeens een kat) en hij is overleden toen ik precies 38 weken was :( was echt benieuwd naar de interactie...
pi_129847330
Wat een toffe stoel Nin O+
pi_129847353
Hehe ja, het klonk echt hetzelfde. En de kat is ook nogal van het kletsen, dus dat ging over en weer. Geen idee waar het over ging, maar het was heel gezellig O+
pi_129847381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:o _O_

Overigens hoop ik niet dat E dat ook gaat doen; onze kat krijst voornamelijk omdat ie doof is _O- :+
:D!
pi_129847389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:29 schreef L-E het volgende:
Hehe ja, het klonk echt hetzelfde. En de kat is ook nogal van het kletsen, dus dat ging over en weer. Geen idee waar het over ging, maar het was heel gezellig O+
O+!!!
pi_129847391
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:23 schreef Cwen het volgende:
Thanks L0t :). Oh, ik wil hier ook meeposten! Ik ben zooo klaar voor ons meisje O+. Nog even geduld :).
Bijna! Ik las vanmiddag dat het al wat rommelde? *O*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:30:45 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129847421
quote:

Wat leuk :D en knap ook!
S zegt voortaan (als hij zin heeft) poeh als hij de poes ziet. Nou ja, poeh staat op papier wel wat echter dan hoe het klinkt, maar toch.
/noninformatie

Sneu, Olf!
pi_129847435
Je baby spreekt gewoon Kats, hoe tof O+ En fijne vakantie :)
pi_129847501
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:27 schreef Olf het volgende:

[..]

Aaaaaaah! Wij hebben onze kat uit het asiel gehaald toen ik drie dagen zwanger was (ik wist het nog niet, maar móest opeens een kat) en hij is overleden toen ik precies 38 weken was :( was echt benieuwd naar de interactie...
Ah nee ;( Wil je een andere kat inmiddels?

Ik zou echt redelijk heartbroken zijn als onze kater sterft. We zijn Enorm Verliefd op 'm, onze PiratenPoes (hij heeft maar 1 oog :7 )
pi_129847638
Ja het was echt negen maanden lang m'n liefste, ik heb m'n halve zwangerschapsverlof gehuild toen hij ziek bleek en toen hij uiteindelijk z'n fatale epileptische aanval kreeg was ik echt stuk. En dat hoogzwanger. Gelukkig liet baby lekker lang op zich wachten nog ;)

Wil niet zo snel een andere kat. We wonen heel klein en kat kan niet naar buiten. Deze was al 14 en nooit buiten geweest dus dat kon goed. Maar zou, hoe nobel ook, niet snel nog zo'n oudje nemen, want ik vond het afscheid echt lastig.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:35:54 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129847644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

S zegt voortaan (als hij zin heeft) poeh als hij de poes ziet. Nou ja, poeh staat op papier wel wat echter dan hoe het klinkt, maar toch.
/noninformatie

Sneu, Olf!
Mijn oppaskindje had als eerste woordje 'bauw' --> mauw ofwel de kat :') O+
pi_129847715
De kat heette trouwens zoals de oudste van Kyara! Dat was altijd onze jongensnaam. Maar we zouden nog lang geen babies krijgen natuurlijk.
pi_129847717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:35 schreef Olf het volgende:
Ja het was echt negen maanden lang m'n liefste, ik heb m'n halve zwangerschapsverlof gehuild toen hij ziek bleek en toen hij uiteindelijk z'n fatale epileptische aanval kreeg was ik echt stuk. En dat hoogzwanger. Gelukkig liet baby lekker lang op zich wachten nog ;)

Wil niet zo snel een andere kat. We wonen heel klein en kat kan niet naar buiten. Deze was al 14 en nooit buiten geweest dus dat kon goed. Maar zou, hoe nobel ook, niet snel nog zo'n oudje nemen, want ik vond het afscheid echt lastig.
Acherm, dat is ook gewoon echt kut :/ Afscheid moeten nemen van beestjes suckt altijd.
pi_129847788
L-E wat tof! :D en Olf wat een sip verhaal. Overweeg je een nieuwe?
(oh, zie nu je antwoord..)

[ Bericht 8% gewijzigd door Suikertante op 08-08-2013 22:53:47 ]
pi_129847863
L. kan veel dieren nadoen. Hij mekkert, miauwt, blaft en piept er op los hoor.

Misschien iets minder Animal Planet kijken tijdens het voeden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:42:02 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129847921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:40 schreef L-E het volgende:

_O-

E doet vooral een eendje na, ohja en sinds een paar dagen dus een grommend puppy :') O+
pi_129847941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef Enfermera het volgende:
Geweldig. Ja joh bij het CB zijn ze ook zeikerds. Vriendin van me heeft een kleintje van 2, toen hij 1,5 was moest hij blokken stapelen. Het is een jongen. Hij wilde opgebouwde blokken juist slopen :') Ze maakten zich serieus zorgen op het CB. Mn vriendin is gelukkig nuchter daarin :+
Whahaha _O-
:D :D

Alsof die kleintje überhaupt dingen op commando doen :') :+

"Saar geef mama eens een kusje?"
-want volgens mijn moeder gaf ze vandaag kusjes tijdens het oppassen-
En toen sloeg ze me in mijn gezicht.

Tot zover het africhten van mijn dochter :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:42:54 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129847952
Oh en ik ga ook keihard huilen als onze kat ziek wordt of doodgaat ;( hij stinkt, krijst en is bijzonder sullig, maar hij is toevallig wel mijn lieve sul.... O+
pi_129847962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:40 schreef L-E het volgende:

Oh, echt? Hoe tof is dat :D
pi_129848018
Jee, wat gaan jullie hard!

Mooie foto van Nin gezien O+

LE fijne vakantie!

Karaktertjes, J is echt no nonsense, gezellig en relaxt. Echt een lachebekje. D is iets pittiger en ondernemender. Allebei vrolijke en makkelijke meisjes.

En fee-nix, je hebt het idd goed onthouden, M vindt het bad pas sinds echt leuk sinds hij 1,5 is of zo.
pi_129848067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Een of andere luxe villa in een natuurgebied in het Zuiden (schoonouders nemen ons mee). Inclusief sauna en thermaalbad *O*
Ik las terminaalbad :@
pi_129848160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:42 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
pi_129848211
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik las terminaalbad :@
Wat een gat in de markt (én oplossing voor de vergrijzing van dit land) zou dat zijn!
pi_129848298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:37 schreef Olf het volgende:
De kat heette trouwens zoals de oudste van Kyara! Dat was altijd onze jongensnaam. Maar we zouden nog lang geen babies krijgen natuurlijk.
O+

Verdrietig. Wij hebben 3 weken geleden weer een kat in moeten laten slapen -O-
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:52:11 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129848322
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

Oh -O-

Zo'n beslissing neem je echt voor het beest, niet voor jezelf ;(
pi_129848324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:29 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Bijna! Ik las vanmiddag dat het al wat rommelde? *O*
Jup!Maar tot dusver blijft het daarbij... Ze houdt het graag nog even spannend ;).
pi_129848382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:49 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat een gat in de markt (én oplossing voor de vergrijzing van dit land) zou dat zijn!
Ik hoor dat woord een beetje te vaak de laatste tijd en in combinatie met moeheid maakte mijn hersenen iets anders dan mijn ogen lezen :')
pi_129848384
quote:

[..]

O+

Zo naar :( Soms kan je niet anders. Maar echt heel moeilijk!
pi_129848434
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:53 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik hoor dat woord een beetje te vaak de laatste tijd en in combinatie met moeheid maakte mijn hersenen iets anders dan mijn ogen lezen :')
Why, whatsup, wathebikgemist? :*
pi_129848447
Kyara :*
pi_129848461
Ik wil ook op vakantie in een villa met terminaalbad ;(
Dat had het afgelopen weekend moeten worden maar is afgeblazen :(
pi_129848466
quote:

[..]

O+

Ah, wat stom. En verdrietig. ;(
pi_129848577
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Why, whatsup, wathebikgemist? :*
Een onwijze kutvakantie. Zo kut dat mn man maar is gaan werken.
Een luxe huisje moeten afzeggen omdat mijn ene tante op IC kwam te liggen (terwijl het een mooie herinnering aan haar had moeten worden) en een andere tante die kreeg te horen dat ze baarmoederhalskanker zou hebben. En dat klopte niet :( Ze is bevallen van een vleesboom die nog vast zit (don't ask). Volgende week word ze geopereerd.
pi_129848746
Oke dat klinkt écht als een onwijze kutvakantie. De tantes komen er niet goed vanaf in deze vakantie :N Heb je nog iéts van een weekendje ofzo in het vooruitzicht?
En sterkte met je tantes :*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:04:44 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129848843
Bluh Tally, wat een enge verhalen :X sterkte! :*
pi_129849084
Mijn ene tante komt er nooit meer vanaf. Want met haar 38 kilo is ze te zwak voor een longtransplantatie. Ze zit op een kroketten en bitterballendieet (zonder dollen) maar dat krijgt ze niet weg.

Mijn andere tante word dus volgende week geopereerd en ik weet zeker dat alles goed komt maar ze is zo bang gemaakt door die klootzak van een huisarts :( Die heb ik dus dagelijks aan de telefoon om dr te kalmeren want van de rest an de familie word ze gek. Die janken nog harder dan zijzelf. Ik ben de enige die positief is :')

En nee ik heb niets in het vooruitzicht. Maar als alles een beetje achter de rug is ga ik daar iets aan doen :)
pi_129849234
Zo hee Tally wat veel ellende tegelijk! Sterkte.
pi_129849422
Tally wat heftig! Sterkte :*
pi_129849548
Dank jullie :*
Wat een zeikerd ben ik ook eigenlijk :')
Ik ben kerngezond. Twee prachtige kinderen. Een lekkere vent (vind ik nog steeds). En ik hoef alleen wat familie op te vangen. Ga ik zeiken over mn vakantie :')
pi_129849672
Iedereen houdt van vakantie. Iedereen baalt als z'n vakantie in het water valt.

Ik heb eigenlijk verplicht vakantie en ik zeik er ook over :')
pi_129849856
Morgen voel ik me vast beter :)
Ik heb net besloten dat ik mag winkelen. Van het weekend wat spullen voor Fee verhuizen naar Utrecht/Oma.
En even afspraken maken in het ziekenhuis voor Fee en mn tante. Fee moet voor controle.

En wat zal ik eens kopen. Hmmmm.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:30:42 #214
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129849992
Ik ben mij bij mijn verlengde vakantie (ouderschapsverlof) neer aan het leggen.

Maar ik geniet volop van het feit dat ik ons kleine mannetje dag en nacht om me heen heb en hij dus niet naar een gastouder moet, alhoewel ze een onwijs lieve dame is.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:32:18 #215
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129850042
Shop ze morgen Tally!!
pi_129850120
Tally je bent echt geen zeikerd!! :*
pi_129850392
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:30 schreef -mandy- het volgende:
Ik ben mij bij mijn verlengde vakantie (ouderschapsverlof) neer aan het leggen.

Maar ik geniet volop van het feit dat ik ons kleine mannetje dag en nacht om me heen heb en hij dus niet naar een gastouder moet, alhoewel ze een onwijs lieve dame is.
Extra verlof :')
Ook zoiets. Nu al anderhalve maand extra verlof. En ik geniet van mijn kinderen O+
De stapjes die ik nu meemaak die ik niet had meegemaakt als ik ging werken (zoals peuter op t potje) maar raak enorm gedeprimeerd als ik er aan denk dat ik heel geen baan meer heb en nog steeds niet weet waar ik aan toe ben. Want ik heb nog steeds niets van mn baas gehoord :(
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:45:49 #218
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129850576
Lastig Tally. Zou je anders na een aantal maanden weer aan het werk kunnen gaan?

Je kunt je kids nu wel mooi zien opgroeien.
pi_129851115
Tally :* Super kut allemaal... En jij bent gewoon ontzettend lief dat je zo klaar staat voor je familie! Klagen mag ook best wel even van al die ellende! Dikke knuffel!
Enne, je hebt een onwijs mooi gezin ja O+ Lekker trots op zijn!

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:29 schreef L-E het volgende:
Ohhh wat lief O+
Nin kan 1 van onze katten ook nadoen, ook de kletskat :D En dan gaat het soms ook zo over en weer haha!

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

/noninformatie

Sneu, Olf!
Ik vind dat het telt *O* Silvijn doet woordjes!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 04:41:01 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129854191
Wat een narigheid allemaal Tally, sterkte! :*

We hebben gister Noor toch op ons verzoek nog wat gegeven voor de nacht. Uit zichzelf kwam ze niet meer. In totaal is er gister 780 ingegaan, zo'n 50-150 cc minder dan normaal. Dat was rond 23:15 en ze slaapt nu nog en ik zit in m'n uppie te kolven. Meestal wekken we haar tegelijk, maar ja.

Straks de huisarts maar ff bellen :).

-edit: toch wakker gemaakt. 110, met moeite.

[ Bericht 4% gewijzigd door XcUZ_Me op 09-08-2013 05:23:19 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 06:10:45 #221
381212 Gulara
From the future
pi_129854304
Hopelijk brengt een bezoek aan de huisarts rust.

Door jouw verhaal over het wegen van de melk moest ik weer denken aan toen Pi in het ziekenhuis lag. Hij kreeg toen zuurstof en dat werd langzaam afgebouwd. Hij zat vast aan een monitor waarop de zuurstof in z'n bloed gemeten werd. En werkelijk als ik een euro kreeg voor elke minuut dat ik naar dat scherm zat te kijken...
Het werd een soort graadmeter voor hoe het met Pi ging en dus met ons. De cijfertjes lieten zien hoe 'goed' het ging.
En tot op zekere hoogte is dat natuurlijk ook zo. Wanneer z'n levels continue te laag waren kreeg hij weer meer zuurstof uiteraard. En als N. te weinig drinkt dan is dat natuurlijk ook niet goed.
Maar vaak fluctueren deze waarden zo erg. Wij gingen vaak in een half uur van 100% ("geweldig wat gaat het goed met hem" *O* )naar 87% ("oh nee, gaat dit ooit goedkomen" -O- ), en dat dan meerdere keren.
Ik voelde me een stuk beter toen ik dat losliet. Ik kon opeens naar m'n kind kijken. O+ En net zoals de mijne best een minuutje op 87% kon zitten kan die van jou ook wel eens een dagje op minder voeding zitten.

Kinderen zijn meer dan cijfertjes die moeten overeenkomen met de norm. Je spreekt over 50-150cc minder dan normaal. Maar dat is natuurlijk de 'normaal' van het cb. Misschien heeft N. wel een andere normaal. Ik kan de ene dag veel honger hebben en de hele dag lopen grazen terwijl dat de dag erop weer minder is.

Echt ik hoop dat je zorgen weggenomen kunnen worden en dat je je niet meer zoveel zorgen kan maken. :*

Ooh en wellicht ten overvloede, maar de dingen die jij eerder noemde die ze zou moeten kunnen, kon Pi ook niet op die leeftijd hoor.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 06:18:49 #222
381212 Gulara
From the future
pi_129854316
Ooh en het ging over karakter.

Pi houdt van actie en dingen ontdekken. Dansen is fantastisch. En andere mensen vindt ie ook leuk. Gezien z'n nachtelijke activiteiten op het moment verwacht ik dat ie nachtenlang in de kroeg gaat hangen. Hij vindt het prima om eventjes zelf te spelen. En als er gelachen kan worden dan lacht ie. O+ Maar kan ook een gigantische driftkikker zijn.
Verder geloof ik in 'character building'. Dat driftkikkeren is nu nog ok, maar op een gegeven moment accepteer ik dat niet meer. Ik hoop dat het een vrolijk jongetje wordt met een open blik.

En ik was net een puinzooila met toiletartikelen aan het opruimen en ik vond maar twee Rennies! :o :o
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 06:29:17 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129854338
Rennies, die kom ik hier ook nog tegen ja :D

Niet één meer nodig gehad na de bevalling, zo bijzonder!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 06:37:32 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129854354
Mijn kind heeft uitgeslapen :o En dat op de dag dat ik supervroeg naar mn werk moet. Nu hoef ik me iig niet af te vragen of ik nog eventjes in bed zal kruipen... :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 06:45:35 #225
381212 Gulara
From the future
pi_129854378
Ooh LB wat een timing. :')

Nou ik had dus verwacht dat ik er echt tientallen tegen zou komen, maar blijkbaar heb ik zuinig ingekocht.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:00:34 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129854642
Ooh Tally, dat is wel even heftig zeg. En je kunt alles wel relativeren maar je mag er ook wel even door heen zitten hoor :*

XM, hoop dat de huisarts je verder kunt helpen :*

Gulara, herkenbaar die rennies :D Ik vond vooral overal lege strips (in tassen, badkamer, auto, keuken, naast mijn bed....)

LB, lekkere timing. Succes vandaag!

Nu het ook in huis wat is afgekoeld slapen alle kindjes weer in een slaapzak. En dat hebben we gemerkt! Een rustige avond zonder spokende dreumes (die is geloof ik om 5 uur nog wel wakker geweest maar toen ging man eruit O+ ) en de meisjes hebben weer doorgeslapen tot 7 uur!
pi_129854673
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 04:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een narigheid allemaal Tally, sterkte! :*

We hebben gister Noor toch op ons verzoek nog wat gegeven voor de nacht. Uit zichzelf kwam ze niet meer. In totaal is er gister 780 ingegaan, zo'n 50-150 cc minder dan normaal. Dat was rond 23:15 en ze slaapt nu nog en ik zit in m'n uppie te kolven. Meestal wekken we haar tegelijk, maar ja.

Straks de huisarts maar ff bellen :).

-edit: toch wakker gemaakt. 110, met moeite.
Maar 780 is toch mooi?! F heeft vorige week drie keer tussen de 600 en 650 cc gedronken, daar maak ik me helemaal niet druk om eigenlijk, moet dat?
pi_129854703
Tally :*
Rennies kom ik ook nog tegen. :D

Onze directeur is over naar de volgende autostoel. Zijn hoofd kwam bijna bovenuit de maxi cosi
*poef* nu is het weg
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:09:24 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129854715
Wow, wat snel KJ! Hij is echt groot he :D
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:11:37 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129854739
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:03 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Maar 780 is toch mooi?! F heeft vorige week drie keer tussen de 600 en 650 cc gedronken, daar maak ik me helemaal niet druk om eigenlijk, moet dat?
Ik zou me daar druk om maken, maar ja, dat ben ik :').

Enfin, ik kan pas maandag terecht bij de huisarts. Alleen nog spoedplekken. Dus vandaag modderen we maar door.

Over een half uurtje is het weer vier uur geleden dus dan ga ik toch maar weer wekken.

Ik bel het cb wel ff, heb de tranen alweer in m'n ogen staan dus dit gaat niet echt lekker zo geloof ik.
pi_129854763
Zo, half topic bijgelezen...

Tally, wat een toestanden! Lief dat je voor je oma en tante gaat zorgen. Sterkte.

LE, fijne vakantie! Klinkt heel goed zeg. Lekker genieten met je awesome kinders. Ben nu al benieuwd naar de trotse verhalen na afloop en welke dieren je kleine dan na doet _O-

Ik snap zowel Coco als Pessie in dit geval. Niet dat ik twijfel aan Coco's oprechte behulpzame intenties, juist niet, (ben het ook niet eens met pessie). Maar kan me wel indenken het bij pessie net niet lekker viel vanwege haar ervaring met Nathan. Geen eenkennig jongetje hier, maar wel eentje die niet zo van veel mensen tegelijk houdt. En ik vroeg me juist deze week af of dat komt omdat wij hem niet overal mee naartoe slepen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:45 schreef -mandy- het volgende:

Je kunt je kids nu wel mooi zien opgroeien.

Ik val hier dan weer over... Ook werkende moeders zien hun kind opgroeien hoor, niet alleen degenen die tegen hun zin of juist bewust (extra) thuis zitten.
Je bedoelt het vast niet zo, maar de formulering kan wat beter /my two cents

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 09-08-2013 08:46:43 ]
pi_129854792
En de leuke vraag van Olf verdient een aparte post, daar ga ik even over nadenken!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:23:25 #233
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129854829
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:15 schreef Mineola het volgende:
Zo, half topic bijgelezen...

[..]

Ik val hier dan weer over... Ook werkende moeders zien hun kind opgroeien hoor, niet alleen degenen die tegen hun zin of juist bewust (extra) thuis zitten.
Je bedoelt het vast niet zo, maar de formulering kan wat beter /my two cents
Heb je ook weer gelijk aan, had het beter anders kunnen formuleren idd ...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:40:27 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129855020
Zullen we het erin houden, 'The Daily Olf'.
pi_129855081
XM, alles is al gezegd. Ik hoop dat je zorgen weggenomen kunnen worden en er binnenkort ook voor jou een roze wolk (of in elk geval een blauwe lucht) tevoorschijn komt.
pi_129855096
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:40 schreef laziness het volgende:

[..]

Mja maar het is geen knop die je zo omdraait.
Als het moeizaam gaat is genieten niet altijd een automatisch gegeven.
Dat gaat met sporadische momenten in plaats van de hele tijd.
Olivier's baby tijd was niet makkelijk en ik heb het vaak als zwaar ervaren ipv 1 groot geniet moment maar er op terug kijkend is er nergens spijt.
Hij en ik deden het naar ons beste vermogen. Hij als baby en ik als moeder.
Er had niks anders gedaan kunnen worden dus is er ook geen spijt.

Plus het is geen must om die hele ini mini baby periode super te vinden.
Zijn er genoeg die de eerste maanden wel vooruit kunnen kijken.
Beetje laat, maar hier wil ik nog even op reageren. Ik vond de eerste maanden ook heel zwaar. Zorgen over het drinken en aankomen en over het problematische slapen, ziek tussendoor... Daar schaam ik me verder ook niet voor en ben er heel open in.

Maar achteraf gezien heb ik me wel te veel zorgen gemaakt. Hij bleek (na de eerste 2 weken) toch steeds prima aan te komen en hij ontwikkelde zich goed ondanks dat hij nauwelijks sliep. En het slapen bleek na een tijdje ook gewoon vanzelf beter te gaan (alleen dat doorslapen heeft hij nog steeds niet onder de knie :')).

Nu vind ik het wel jammer dat ik me zo onzeker heb gevoeld. Het overschaduwde de leuke momenten (wellicht zelfs een lichte depressie?). Ik was veel te veel bezig met hoe het zou moeten volgens alle standaard richtlijnen, dat ik uit het ook verloor dat er ook heus uitzonderingen kunnen zijn zonder dat er direct iets mis is met je kindje. Daar heb ik wel een beetje spijt van. Want hij was (en is) verder echt een heel vrolijk en gezellig mannetje. Sinds ik het los heb kunnen laten (rond de 9 maanden) geniet ik echt 1000x meer!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129855224
Jeumig kj wat een grote is het ook! O+

En dansjes, Noa gaat uit haar plaat van het 'the bird' liedje/dansje van family guy (ja dat kijk papa :') ).

Rennies :r ik zit sinds 2wk weer aan vrij zware maagzuur capsules maw nog steeds last van -O-

XM sta je open voor life coaching of imr coaching?
(perspectief van negatief(angsten bijv) weer om in positief zetten etc.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2013 08:57:45 ]
pi_129855276
Mijn jochie is heel makkelijk en relaxed, maar wel binnen de kaders van zijn gebruiksaanwijzing (net als zn ouders :@). Hij kan niet goed stilzitten, behalve om boekjes te lezen, is nieuwsgierig en altijd bezig met de wereld te onderzoeken en te observeren. Hij houdt niet zo van grote groepen, maar is in kleine groepjes of 1 op 1 wel heel sociaal en gezellig.
Ben zo benieuwd hoe hij zich ontwikkelt in dat opzicht! Denk er vaak over na hoe hij als twee, vijf of acht jarige zal zijn.

Oh, en bij het zien van Luuk vraag ik me af of mijn kind qua lengte nu nog wel in de maxicosi past na zn groeispurt :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 09-08-2013 09:19:51 (verkeerde smiley) ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:14:43 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129855513
M zat op de +1 lijn (dwz vanaf een maand of 8) en die heeft tot zijn verjaardag in de mc gezeten.

Mijn petites kunnen tot hun 2e wel in de mc denk ik ;)
pi_129855597
Met bijna 14 maanden nog in de maxi cosi en hij heeft nog steeds een cm of 5-7 ruimte boven zijn hoofd :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129855712
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zou me daar druk om maken, maar ja, dat ben ik :').

Enfin, ik kan pas maandag terecht bij de huisarts. Alleen nog spoedplekken. Dus vandaag modderen we maar door.

Over een half uurtje is het weer vier uur geleden dus dan ga ik toch maar weer wekken.

Ik bel het cb wel ff, heb de tranen alweer in m'n ogen staan dus dit gaat niet echt lekker zo geloof ik.
Daar hoeft geen :') bij hoor. Maar ik ga me er ook niet druk om maken :D
Ik hoop dat je maandag wordt gerustgesteld, en als het dan nog niet lukt om het los te laten dat je dan hulp inschakelt. En nu hou ik erover op! :*

KJ wat een grote vent!! O+ Hij kijkt ook heel directeurig :D

Oja de Daily Olf, daar denk ik nu al een halve dag over na. Ik denk nog even verder. Ik moet nu naar de ARBO arts (en toch zenuwachtig he. Het is toch mijn komende tijd waarin zij even over gaat beslissen!)
pi_129855811
Daily Olf en de Bram van de Dag, als jullie ook even een eigen categorie verzinnen? ;)

Succes bij de ARBO Suikertante!

Gulara m'n baby liet vannacht een harde scheet en toen dacht ik aan jouw anekdote en toen moest ik hardop lachen haha.
pi_129855864
Ik heb gezeik met mijn werk. Geen dingen waar je je mee bezig wil houden als je op vakantie gaat. Zeker niet voor een baan waar je niet naar terugkeert, want mijn contract loopt 1 september af. Ik heb wijn nodig nu.

Kan ik The Daily Olf in mijn mail krijgen? *O*
pi_129856301
Succes Suiker, hopelijk komt er iets uit waar je je goed bij voelt. Komt vast goed, wat niet gaat dat gaat niet en dat zal hij/zij ook inzien.

L-E, is het iets wat nog echt opgelost moet worden of kun je ze lekker de rambam laten krijgen? Stom zeg, voor die paar weken nog gezeik.
pi_129856322
Succes Suiker! :*
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:58:47 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856339
Succes Suiker.
pi_129856440
Liehief :)

L-E daar zou ik ernstig van balen inderdaad. In hun eigen sop gaar laten koken geen optie?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:06:29 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856513
Ben je al terug sugarsnap?

En idd sucky, L-E.... Ben ook wel benieuwd of het echt nog iets uitmaakt, of dat je er nog iets mee moet. Kan me ook wel weer voorstellen dat je met een opgeruimd gevoel op vakantie wil en dus geen zin hebt in gedoe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129856563
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129856572
pi_129856581
En -O- voor werkissues en zenuwen voor Arbo-artsen!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:09:48 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856589
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:08 schreef Mineola het volgende:
SPOILER
Ik zal je vast een heads up geven, want de foto die ik er zodadelijk op ga zetten zal nog korter blijven staan dan de dochter van kleinzusje!
pi_129856604
goed dat je het zegt, ik wilde alweer aan het werk gaan.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:12:41 #254
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129856651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:42 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Whaha ja precies :D _O- :')

Kyara :*

Tally he jeetje -O- wat een pech zeg en dat met de vakantie.. bah! :* sterkte

En je mag best ff zeiken hoor :*

KJ oh wat een mooie foto in zn nieuwe stoel :D O+
Hier was mevrouw ook helemaal in dr nopjes toen we haar er de eerste keer in zetten, helemaal schaterlachen XD

XM he jeetje, vandaag geen plek? Wat naar.. ja idd misschien heeft het CB nog tips..

Logi oh jeetje maagzuur -O- wat gebruik je nu dan? Pantoprozol?

We hebben M nu al in een nieuw autostoeltje gedaan omdat ze altijd wilde gaan zitten, dus het categorie 0 stoeltje was al niet meer favoriet :+ en we gaan binnenkort op vakantie. Plus het kan :+ dus waarom niet :P Ze zit er heerlijk in!
pi_129856664
Spannend Suiker, succes, het komt vast goed :*

:* L-E, stom gezeur voor die laatste paar weken vlak voor de vakantie }:|

Over karakters en zulks; Nin heeft wel een temperamentje :D Al sinds haar geboorte, en ze lijkt daarin erg op mij (oei dat beloofd nog wat!). Als iets d'r niet zint, dan laat ze dat meteen goed merken! Ze is ook heel erg lief (heeft ze natuurlijk ook van mij ;) ), lacht graag, vaak zelfs tussen haar traantjes door. Ze is trouwens echt vaak vrolijk en huilt bijna nooit! Ze vindt het ook leuk om mee te doen, midden in de actie te zitten, maar dan wel veilig bij papa of mama op de arm (of in de draagdoek). Avontuurlijk dus. Maar zodra ze het gezien heeft, is het tijd voor iets anders/nieuws!
pi_129856683
XM goed dat je de ha gebeld hebt, stom dat het zo lang duurt. Ik zou ook het cb bellen vandaag idd.

Hier ook weer voor het eerst sinds De Hitte (de mama doe de verwarming eens uit als ik moet slapen :( hitte) weer een baby die in 1 keer in slaap viel gisteravond en gewoon doorhaalde tot half 8. Heerlijk.

Oh le wat stom! Wat lot zegt, het rambam krijgen.

Suiker succes bij de arbo.

Tally :*

KJ directeur :o *O* grote baby!

Miauwkletsende baby _O-

Gulara wat efficiënt ingekochte rennies, ik kom ze nog overal tegen. Veuls te veel.

Daily olf ^O^ Mijn baby is een beetje lui, kwebbelt veel, wordt driftig als ik hem niet meteeen begrijp, houdt alleen van knuffelen als ie moe is en is dol op zijn papa. :D

En coco over schreeuwende baby's gesproken. (8> zegt vaak tegen hem je bent zo leuk ik ga je opeten waaaah moet ie altijd erg om lachen. Maar nou hoorden we van de leidsters op het kdv dat ie naar een andere baby's waaaaah zegt en dan onsubtiel met zijn hoofd op hun hoofd bonkt :o :') De leidsters: Ik zei nog zo tegen hem zachtjes M.! Toen deed ie het met een vrolijke lach nog een keer. Ik heb dus misschien ook wel een lompe baby...
pi_129856698
Liever had ik m nog langer in de cosi gehouden want Tis toch net wat veiliger enzo, maar hij werd te lang. Ik geloof dat de maxi cosi citi die wij hebben ook wat kleiner is dan andere types. Sofie is nu ook over naar een andere stoel.
*poef* nu is het weg
pi_129856736
XM heb je al gebeld?
Coco haha lekker ding die Saar
LE fijne vakantie! En miauwende mini O+ balen van het gezeur op je werk
Belle wat een mooie stoel + inhoud
Tally heel veel sterkte
Kyara wat fijn dat iedereen weer in slaapzak ligt
KJ mijn moeder noemt L ook altijd directeur :D wat zit hij daar goed in zeg!
Suiker succes! Hopelijk krijg je een meedenkend persoon
Phaidra en Laziness, bedankt voor jullie posts. Ik ben zelf ook altijd heel open. Dat ik het niet altijd makkelijk vindt en merk dat er dan meer mensen komen die het soms best zwaar vinden.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:18:18 #259
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856737
Oh ik wist niet dat de MC veiliger was dan een autostoel.. Al kan ik me er wel iets bij voorstellen ja.
Belle alvast succes met het temperamentje :D avontuurlijk is leuk!
pi_129856769
Ohja, nog een :* voor Tally. Heftige shit allemaal ;(

Ja, mijn werk vindt het nodig mij naar de bedrijfsarts te sturen. Waarom is me niet duidelijk, want contract wordt niet verlengd. Maar als zij dat graag willen, prima.

Hebben ze me tot drie keer toe opgeroepen tíjdens mijn verlof. Ja, dat doe ik dus niet. Mijn verlof is mijn verlof, en bedoeld om bij te komen van een (in mijn geval niet lichte of makkelijke) bevalling. Nou goed, ze zijn het allemaal met me eens dat het na mijn verlof kan, kreeg ik nu weer een brief voor een datum in mijn vakantie komende week. Terwijl we die data ook al drie keer hebben door gegeven. Ik heb dus tijdens mijn verlof al iets van zeven keer contact gehad met mijn leidinggevende, ik wil daar helemaal niet mee bezig zijn nu. Krijg het er echt benauwd van, dat gevoel dat er zo aan me getrokken wordt.

Nu mag ik wéér gaan bellen omdat die datum weer verzet moet worden..
pi_129856772
Enf Omaprazol
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:20:14 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik zal je vast een heads up geven, want de foto die ik er zodadelijk op ga zetten zal nog korter blijven staan dan de dochter van kleinzusje!
Dit is het dus geworden. 10 tinten donkerder dan ik dacht, maar ik hou het denk ik.
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Spees_Eend op 09-08-2013 10:26:19 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:21:01 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129856800
Het is idd veiliger als je een botsing hebt waarbij je van achter geraakt wordt. Van voren weer niet :') Dus het is maar hoe je het bekijkt :+

M. doet hier ook de kat na. Als hij miauwt geeft zij een heel hard hoog gilletje :') XD
pi_129856802
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:12 schreef Enfermera het volgende:
We hebben M nu al in een nieuw autostoeltje gedaan omdat ze altijd wilde gaan zitten, dus het categorie 0 stoeltje was al niet meer favoriet en we gaan binnenkort op vakantie. Plus het kan dus waarom niet Ze zit er heerlijk in!
Vanwege die veiligheid wil ik hem juist zolang mogelijk in de MC houden. En idd het liefst ook op vakantie dus. Om de andere dag kind erin vouwen dus om te checken of het nog kan!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:21:04 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856804
Huh wat raar L-E! Hebben zij er een in dienst ofzo? Anders ga je daar toch geen extra geld meer aan uitgeven :?
pi_129856816
Mooi Speeseend! Het ziet er heel natuurlijk uit. Ik weet alleen niet hoe je haar normaal is ;)
pi_129856817
Bah zeg wat een gedoe L-E
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:21:45 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129856823
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:20 schreef Logician het volgende:
Enf Omaprazol
Ah oke :P Je hebt nog wat sterkers, dat is pantoprozol.. Maar weten ze wat de reden is dat je zo'n last van maagzuur hebt? Moeten ze daar niet meer onderzoek naar doen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit is het dus geworden. 10 tinten donkerder dan ik dacht, maar ik hou het denk ik.
SPOILER
Leuk! O+
pi_129856829
Mooi Spees!! ^O^
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:22:21 #270
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129856836
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Vanwege die veiligheid wil ik hem juist zolang mogelijk in de MC houden. En idd het liefst ook op vakantie dus. Om de andere dag kind erin vouwen dus om te checken of het nog kan!
Ja oke.. Hihi :P
pi_129856841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:21 schreef Olf het volgende:
Mooi Speeseend! Het ziet er heel natuurlijk uit. Ik weet alleen niet hoe je haar normaal is ;)
Ik ook niet.

Desalniettemin vind ik het leuk!
pi_129856861
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh wat raar L-E! Hebben zij er een in dienst ofzo? Anders ga je daar toch geen extra geld meer aan uitgeven :?
Ja vreemd he? Ze kunnen me ook niet goed uitleggen waarom dat nog moet. In principe neemt het uwv mij gewoon over.
pi_129856868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:21 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ah oke :P Je hebt nog wat sterkers, dat is pantoprozol.. Maar weten ze wat de reden is dat je zo'n last van maagzuur hebt? Moeten ze daar niet meer onderzoek naar doen?

[..]

Leuk! O+
Ik moet dit 3wk slikken en daarna gaan ze verder kijken, slik het nu 1,5wk maar merk nog weinig verschil helaas.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:23:53 #274
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129856876
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:23 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik moet dit 3wk slikken en daarna gaan ze verder kijken, slik het nu 1,5wk maar merk nog weinig verschil helaas.
:( stom.. Sterkte :*
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:24:20 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856888
Thx! Normaal heb ik het vrij lichtblond.

Balen zeg Logi, denk je er na je zwangerschap vanaf te zullen zijn........
pi_129856914
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:23 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:( stom.. Sterkte :*
Ja, het is vooral vervelend met werk aangezien het enorm op mijn keel/stem slaat ala mevr schuurman :')

vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:25:15 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856924
Sexy zo'n stem Logi!
pi_129856937
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Sexy zo'n stem Logi!
Nou!! :D
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:27:24 #279
265732 Keshet
pi_129856976
Ha! Gezien! Staat je goed!

Logi, klinkt naar. Maagzuur is echt rot. :(

LE, succes ermee. Balen dat zoiets dan weer gebeurt, die energie kun je harder gebruiken. :*

[ Bericht 35% gewijzigd door Keshet op 09-08-2013 10:33:03 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:27:40 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129856982
Enfie, zou jij mijn foto uit je spoiler willen halen? Thanx!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:30:38 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857047
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:20 schreef L-E het volgende:
dt het nodig mij naar de bedrijfsarts te sturen. Waarom is me niet duidelijk, want contract wordt niet verlengd. Maar als zij dat graag willen, prima.

Hebben ze me tot drie keer toe opgeroepen tíjdens mijn verlof. Ja, dat doe ik dus niet. Mijn verlof is mijn verlof, en bedoeld om bij te komen van een (in mijn geval niet lichte of makkelijke) bevalling. Nou goed, ze zijn het allemaal met me eens dat het na mijn verlof kan, kreeg ik nu weer een brief voor een datum in mijn vakantie komende week. Terwijl we die data ook al drie keer hebben door gegeven. Ik heb dus tijdens mijn verlof al iets van zeven keer contact gehad met mijn leidinggevende, ik wil daar helemaal niet mee bezig zijn nu. Krijg het er echt benauwd van, dat gevoel dat er zo aan me getrokken wordt.

Hou er rekening mee dat het niet altijd je werk zelf is die dit soort dingen initieert. Soms gaan het vanuit het uwv zelf of vanuit de verzekering of zo.

Ik ben de maandag voordat ik beviel nog bij de arbo arts geweest. Werd ook gewoon opgeroepen. Bedrijf heeft daar echt niet om gevraagd, die wisten dondersgoed dat mijn verlof een week later in zou gaan. Maar de arbo weet dat soort dingen niet (en bovendien lezen ze je dossier pas als je voor ze zit is mijn ervaring).
pi_129857067
Bruine Spees gemist :( Reageerde Silvijn op je nieuwe kleur? :D
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:32:48 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857107
Damn, foto gemist -O-

SPOILER
pi_129857188
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:32 schreef Kyara het volgende:
Damn, foto gemist -O-

SPOILER
_O-
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:38:00 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129857210
hahaha kyara! Helpt scrubben misschien? Lot, volgens mij geen enkele reactie... hij zegt nog steeds mama ;)
pi_129857299
Ah Spees gemist -O- wel altijd even schrikken als het heel anders is dan het pakje. Moet Flappie nou ook? :+
Kyara :D ben je er niet meer door het huis gelopen?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:42:32 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129857318
:D Misschien zet ik m er straks nog even, maar ben nu een beetje in de haast om weg te gaan en anders zul je zien dat jullie straks het topic vol gebept hebben en ik een rel moet gaan starten in Feedback :7 .
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:46:20 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857417
Posten via photobucket en hem daar later verwijderen.
pi_129857443
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:41 schreef Fieder het volgende:
Ah Spees gemist -O- wel altijd even schrikken als het heel anders is dan het pakje. Moet Flappie nou ook? :+
Kyara :D ben je er niet meer door het huis gelopen?
Nee, weet je hoe lelijk.

Edit: ik kan dit nu makkelijk zeggen want Spees zit nu met 'r haar in het groentehapje van Silvijn zich te haasten om om 11.00 sharp bij mij te zijn, zodat tante Flappie weer met The Silly kan chillen! No time for Fok! voor Spees! Muhaha.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:48:21 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857466
Ik ga ook even kort een foto plaatsen. Ik heb eindelijk mijn buikenfoto's achter elkaar gezet. Soort van afsluiting zeg maar.

SPOILER
pi_129857473
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:48:54 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nee, weet je hoe lelijk.

Edit: ik kan dit nu makkelijk zeggen want Spees zit nu met 'r haar in het groentehapje van Silvijn zich te haasten om om 11.00 sharp bij mij te zijn, zodat tante Flappie weer met The Silly kan chillen! No time for Fok! voor Spees! Muhaha.
Jij bent echt de evil sister!
pi_129857490
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nee, weet je hoe lelijk.

_O-
pi_129857502
:D 10xbruiner, gelukkig mooi geworden, heb alleen ook foto gemist.

Kyara wow wat een buik! En wat mooi zo achter elkaar dezelfde foto! Wou dat ik daar aan gedacht had.
pi_129857513
Moooii Kyara! O+ Check die 11 weken-buik al huge zijn dan :D
pi_129857526
Oh die :D was niet voor Kyara's buikfoto's :')

Wow O+ tweelingbuik. Prachtig!
pi_129857589
Wow Kyara, wat een mega, maar super prachtige buik was dat O+ O+ En wat een leuke dametjes zijn eruit gerold :D Leuk om alle buikfoto's zo op een rijtje te zien!

Ik zag de foto van spees nog net in de spoiler van Enf ;) Staat je goed! En wat lijkt Silvijn toch op je zeg O+

Logi, wat rottig dat je maagzuur zo blijft opspelen! :*
pi_129857626
Even een vraag over vaccinaties.

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_129857632
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat het niet altijd je werk zelf is die dit soort dingen initieert. Soms gaan het vanuit het uwv zelf of vanuit de verzekering of zo.

Ik ben de maandag voordat ik beviel nog bij de arbo arts geweest. Werd ook gewoon opgeroepen. Bedrijf heeft daar echt niet om gevraagd, die wisten dondersgoed dat mijn verlof een week later in zou gaan. Maar de arbo weet dat soort dingen niet (en bovendien lezen ze je dossier pas als je voor ze zit is mijn ervaring).
In dit geval is het op verzoek van mijn werkgever.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:00:12 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857745
Dan is het echt stom L-E. Maar ik zou er niet al te veel energie in steken (als in je er druk over maken). De enige die je daarmee hebt, ben jezelf. Werk is toch een aflopende zaak. Laat ze er lekker in zakken :6

Spirit, eerlijk gezegd heb ik me er niet zooo grondig in verdiept dus dat zijn ook geen dingen waar ik op heb gelet tijdens de inentingen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:00:23 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129857749
en dicht dan maar weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')