Maar als je het gewoon eens uittelt: ongeveer iedere vier uur een voeding. Als je om 8u 's ochtends begint, dan zou de laatste om 24u zijn. Zou alsnog prima te doen zijn; bedoel, het past gewoon binnen een dagquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben ook benieuwd wanneer ze zich weer meldt. Probeer ondertussen niet al te erg te piekeren over dat ze met het oude schema voeding 5 al had gehad en nu pas op 3 voedingen zit. Valt niet mee. Ik zal nu ff stoppen met jullie lastig te vallen en ga wel ff candy crashen ofzo.
Thnx voor alle luisterende oren en adviezen enzo.
Wacht wacht.... De hoeveelheid is tussen de 120 en 150 per kilo gewicht..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor woog de laatste keer 5,3 kg, laat dat nu 5,5 zijn. Dan zou ze dus minimaal 825 moeten drinken. Ze zit nu op 360 en ik kan maar heel moeilijk ermee omgaan dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen vandaag, terwijl ik het nu aan haar over laat. Iedere ochtend word ik wakker met idd wel de spanning in m'n lijf van, gaat ze vandaag voldoende drinken. Na haar geboorte is ze >10% afgevallen en moest ze bijgevoed worden. Met het strakke regime van om de 3-4 uur (waarbij ik dus meer richting 3 ga dan 4), deed ze het hartstikke goed. Dat werkte. En nu moet ik dat gedwongen loslaten en dat vind ik echt heel erg moeilijk. Bang dat ze weer gaat afvallen of versuft raakt, etc. Als we haar 's nachts niet zouden wekken, zou ze doorslapen geloof ik. M'n moeder brult al weken dat we haar moeten laten doorslapen, maar ik heb daar zelf nog geen goed gevoel bij.
Het is wat Spirit zegt, ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik klamp me vast aan elk regeltje of instructie die ik krijg. Zo moet het, zo doen we het en als het dan niet zo gaat, weet ik me geen raad meer. Voel me daardoor ook echt een slechte moeder, dat ik daar niet zo ontspannen mee om kan gaan. Heb echt bewondering voor moeders zoals o.a. Coco, die zo relaxed zijn! Hier zitten de tranen gewoon al een tijd heel erg hoog.
Overigens is ze nu weer wakker en aan het sputteren, maar ik dénk dat het is omdat ik haar weggelegd heb in de box.
Heuj, heb jij mijn kind?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Inderdaad en best kans dat ze 's avonds ineens heel veel wil drinken en qua hoeveelheid nog een inhaalslagje maakt.
Deed die van mij in ieder geval. Overdag 100, max 120 drinken en dan net voor t naar bed gaan ineens 190.
Wat doe je?!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:06 schreef Logician het volgende:
Kijk dit dan!![]()
http://boofies.com/sale/babyslofjes-safari-geel.html
Stom mens, hou opquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:16 schreef Logician het volgende:
Ik heb deze net gekocht![]()
![]()
http://boofies.com/merken(...)es-nijlpaardjes.html
En srry
ps: Boofies is verslavend dus kijk uit
Het miepen werd Heul Serieus Huilen. Mét tranen. En toen ging er 100 in. Beetje jammer dat ik 125 had warmgemaakt, maar vooruit.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wacht wacht.... De hoeveelheid is tussen de 120 en 150 per kilo gewicht..
En ze ligt te miepen, ik zou een flesje van 50 warmen en even kijken of ze een slokje extra wilt nu... Misschien dat ze nu eindelijk een keer honger ervaart, want dat gevoel ben jij haar steeds voor. En nu heeft ze voor haar doen dus een voeding overgeslagen en niet extra gedronken, dus misschien heeft ze dan toch nog trek.. Misschien is je meisje er 1 die graag iets langer tussen de voedingen gaat laten en dan moet ze nog even doorhebben dat je dan per voeding wel iets meer moet drinken.
Oh 150 is een richtlijn, geen absoluut het moet en zou..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het miepen werd Heul Serieus Huilen. Mét tranen. En toen ging er 100 in. Beetje jammer dat ik 125 had warmgemaakt, maar vooruit.
En ik wist niet dat het tussen de 120-150 cc moest zijn, ik heb nooit anders gehoord van cb/lk dan de 150, dus daar ging ik vanuit.
Keshet, overdag niet. 's Avonds doet mn vriend uiteraard ook voedingen. Ze zit nu nog 40 cc van het absolute minimum van 500 cc dan. Dat moeten we wel redden. Maar de 800 gaan we niet aantikken vandaag. Dat is voor het eerst sinds weken.
Na de voeding overigens meteen weer richting slaap. Daar ligt ze nu tegen te vechten.
En iets heel anders, iemand tips hoe ik 's nachts de voorkeurshouding kan voorkomen? Madam ligt érg graag met het koppie naar rechts en er zit een lichte afvlakking. Overdag kan ik het wel redelijk in de smiezen houden, maar 's nachts is een ander verhaal. Ik heb al een handdoek in een hydrofiel gewikkeld en die half onder haar hoofdje gefrot, maar ze schuift dan gewoon zelf een stukje op en ligt weer doodleuk naar rechts te kijken. Rechts is overigens in haar bed al de saaie muur, links ziet ze de kamer en licht enzo. Maar dat maakt haar dus geen bal uit.
Ik! Ja, of baby-olie maar dat doet de truc nog niet helemaal hier. Tis wel minder geworden Moet nog steeds vaseline kopenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:31 schreef Keshet het volgende:
Wie was dat nou laatst? Met een baby met een open plekje op de voet? Daar heeft hij ook wat last van nu. Oplossing was toch er gewoon vaseline opsmeren?
Hier ook 95% van de tijd blote voeten. Maar zag wel mooie slofjes hierquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:53 schreef L-E het volgende:
L. heeft sinds zijn geboorte iets van vier keer sokken gedragen. Ik vind het ondingen, en hij lijkt blote voetjes fijner te vinden.
En sowieso: babyvoetjes
Je bent geen slechte moeder, maar wel een malloot om dat van jezelf te denkenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is wat Spirit zegt, ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik klamp me vast aan elk regeltje of instructie die ik krijg. Zo moet het, zo doen we het en als het dan niet zo gaat, weet ik me geen raad meer. Voel me daardoor ook echt een slechte moeder, dat ik daar niet zo ontspannen mee om kan gaan. Heb echt bewondering voor moeders zoals o.a. Coco, die zo relaxed zijn! Hier zitten de tranen gewoon al een tijd heel erg hoog.
Koelen haar voetjes zo snel af dat je perse wil dat ze sokken draagt in bed dan?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:56 schreef Logician het volgende:
Suiker![]()
Noa heeft haar sokjes binnen 1min weer uit en in dr mond, dus dat schiet echt niet op, vandaar schoentjes (die laat ze dus wel aan) of niets. Maar als ze slaapt doe ik haar meestal wel sokjes aan omdat ze de lakens afschopt en een slaapzakje maar niets vind. (zodra ze wakker is zitten die dan ook weer binnen 1min in dr mond).
Valt op zich wel mee, eerder een ingeslopen gewoonte denk ikquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Koelen haar voetjes zo snel af dat je perse wil dat ze sokken draagt in bed dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |