abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129831901
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129831994
Gulara, ik weeg Noor niet, maar de hoeveelheid melk. Ik weeg een voeding af en weeg naderhand als er wat over is, hoeveel dat dan is. Dan weet ik hoeveel er in Noor is verdwenen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129832047
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben ook benieuwd wanneer ze zich weer meldt. Probeer ondertussen niet al te erg te piekeren over dat ze met het oude schema voeding 5 al had gehad en nu pas op 3 voedingen zit. Valt niet mee. Ik zal nu ff stoppen met jullie lastig te vallen en ga wel ff candy crashen ofzo.
Thnx voor alle luisterende oren en adviezen enzo :Y.
Maar als je het gewoon eens uittelt: ongeveer iedere vier uur een voeding. Als je om 8u 's ochtends begint, dan zou de laatste om 24u zijn. Zou alsnog prima te doen zijn; bedoel, het past gewoon binnen een dag :)

Ik vind het niet lastig overigens. Vooral rot voor jouzelf.
pi_129832052
XM wat een lieverd O+
Suiker balen dat het zo tegenvalt. Rupsje O+
pi_129832072
Oh, en die foto XM! O+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:09:15 #6
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129832103
XM, mijn oudste dronk heel, heel erg moeilijk, blabla. Ik woog haar flessen nooit voor en na een voeding, ik keek gewoon naar wat er nog in de fles zat. Bij benadering.
Probeer eens wat meer op jezelf en je kind te vertrouwen. :*

Ze zou nu 5 voedingen gehad moeten hebben zeg je? Hoeveel voedingen geef je in 24 uur dan?
A grand adventure has begun.
pi_129832166
Lekker blijven posten als je dat oplucht hoor XM :) Het lijkt mij en ik denk ook vele anderen hier, gewoon erg moeilijk voor zowel jouzelf als voor N. dat er zo'n druk ligt op de voedingen. Voor mijn gevoel (wat ik op basis van je posts krijg) sta je behoorlijk strak van de spanning en stress en dat maakt het er niet leuker op en dat voelt zo'n kleintje ook.

Vertrouwen op jezelf en op je kindje is iets dat je moet leren, maar de enige manier waarop je dat kunt leren is door het te proberen. En het is natuurlijk je eerste, dus ik neem aan dat jij ook het gevoel hebt dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent :+ N. ziet er goed gezond en tevreden uit, dus zoals je vandaag aan het experimenteren bent met de voedingen, dat kan ze best hebben! Mits het inderdaad niet te gek wordt. Ik zou soms ook graag willen dat Isa wat meer drinkt, maar ik merk ook dat ze overstuur raakt als ik te zeer aandring. Dan denk ik ook, als je niet wilt, wil je niet. Zo lang ze over het algemeen goed plast (ze heeft af en toe ook droge luiers), spekkies heeft en tevreden lijkt, durf ik het aan.
Sarcasme. Herken het.
pi_129832281
XM dat neusje O+
En als je het goed wil doen volgens alle regeltjes en adviezen, zal je het nooit goed kunnen doen.
Het belangrijkste is dat jij van jezelf kan accepteren dat je fouten zult maken maar dat jouw intentie/inzet etc 100% is.

Oh en belasting bleh :N
pi_129832353
En het zijn gewoon gekke wezens die baby's. Eerst spam ik het hele topic vol omdat F meer dan een liter per dag wil drinken, en nu zit hij standaard onder de aanbevolen hoeveelheid (het begint nu wel weer wat meer te worden). Maar met zulke spekkies maak ik me daar geen zorgen over.

Spirit, amen.

Logi, inderdaad :(
pi_129832750
Suiker, hoe ziet dat rupsen eruit? Het klinkt tof :D
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:28:56 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129832833
Noor woog de laatste keer 5,3 kg, laat dat nu 5,5 zijn. Dan zou ze dus minimaal 825 moeten drinken. Ze zit nu op 360 en ik kan maar heel moeilijk ermee omgaan dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen vandaag, terwijl ik het nu aan haar over laat. Iedere ochtend word ik wakker met idd wel de spanning in m'n lijf van, gaat ze vandaag voldoende drinken. Na haar geboorte is ze >10% afgevallen en moest ze bijgevoed worden. Met het strakke regime van om de 3-4 uur (waarbij ik dus meer richting 3 ga dan 4), deed ze het hartstikke goed. Dat werkte. En nu moet ik dat gedwongen loslaten en dat vind ik echt heel erg moeilijk. Bang dat ze weer gaat afvallen of versuft raakt, etc. Als we haar 's nachts niet zouden wekken, zou ze doorslapen geloof ik. M'n moeder brult al weken dat we haar moeten laten doorslapen, maar ik heb daar zelf nog geen goed gevoel bij.

Het is wat Spirit zegt, ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik klamp me vast aan elk regeltje of instructie die ik krijg. Zo moet het, zo doen we het en als het dan niet zo gaat, weet ik me geen raad meer. Voel me daardoor ook echt een slechte moeder, dat ik daar niet zo ontspannen mee om kan gaan. Heb echt bewondering voor moeders zoals o.a. Coco, die zo relaxed zijn! Hier zitten de tranen gewoon al een tijd heel erg hoog.

Overigens is ze nu weer wakker en aan het sputteren, maar ik dénk dat het is omdat ik haar weggelegd heb in de box.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129832980
Oowwww XM, je bent echt geen slechte moeder, gekkerd! Maar je maakt het jezelf gewoon zo moeilijk door zo strak vast te houden aan alles wat iedereen zegt. Zij baseren hun advies op gemiddelden en op het halve uurtje dat zij N. zien. Jij ziet haar de hele dag en niemand kent haar zo goed als jij en daar moet je echt op leren vertrouwen.

Het is ook echt niet erg als N. minder drinkt dan aanbevolen. Ik denk dat hier veel, zo niet alle, kindjes minder drinken. Of meer, zoals Suiker eerst had. Daar gaan ze echt niet meteen stuk van :) Toen N. nog in je buik zat, kon je haar beschermen en de hele dag bij je hebben, maar ze is nu haar eigen mensje en helemaal voorgeprogrammeerd om op haar manier voor zichzelf te zorgen. Weet je nog dat je onzeker was over je zwangerschap en ervan overtuigd dat N. veeeel te vroeg zou komen? Je hebt haar maar mooi uitgedragen!! En N. is dus blijven zitten tot het haar tijd was. Dat had je ook niet van jezelf gedacht!! Jullie twee kunnen zoveel meer dan je denkt. Het is zo zonde om je nu weer alleen maar druk te maken over alles in plaats van van haar en deze tijd te genieten. Je hebt zelf gezegd dat er waarschijnlijk geen tweede komt. Zou het nou niet vreselijk zijn als je deze bijzondere tijd volpropt met zorgen en stress terwijl dat eigenlijk misschien niet nodig is?

:*
Sarcasme. Herken het.
pi_129833046
De truc is om uit al die adviezen te halen wat jij denkt dat bij jou past en dat te proberen, want zo'n klein kindje reageert nog heel erg op gevoel en zal zeker in de stress raken als iets niet "authentiek" voelt.
pi_129833062
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor woog de laatste keer 5,3 kg, laat dat nu 5,5 zijn. Dan zou ze dus minimaal 825 moeten drinken. Ze zit nu op 360 en ik kan maar heel moeilijk ermee omgaan dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen vandaag, terwijl ik het nu aan haar over laat. Iedere ochtend word ik wakker met idd wel de spanning in m'n lijf van, gaat ze vandaag voldoende drinken. Na haar geboorte is ze >10% afgevallen en moest ze bijgevoed worden. Met het strakke regime van om de 3-4 uur (waarbij ik dus meer richting 3 ga dan 4), deed ze het hartstikke goed. Dat werkte. En nu moet ik dat gedwongen loslaten en dat vind ik echt heel erg moeilijk. Bang dat ze weer gaat afvallen of versuft raakt, etc. Als we haar 's nachts niet zouden wekken, zou ze doorslapen geloof ik. M'n moeder brult al weken dat we haar moeten laten doorslapen, maar ik heb daar zelf nog geen goed gevoel bij.

Het is wat Spirit zegt, ik heb geen idee waar ik mee bezig ben en ik klamp me vast aan elk regeltje of instructie die ik krijg. Zo moet het, zo doen we het en als het dan niet zo gaat, weet ik me geen raad meer. Voel me daardoor ook echt een slechte moeder, dat ik daar niet zo ontspannen mee om kan gaan. Heb echt bewondering voor moeders zoals o.a. Coco, die zo relaxed zijn! Hier zitten de tranen gewoon al een tijd heel erg hoog.

Overigens is ze nu weer wakker en aan het sputteren, maar ik dénk dat het is omdat ik haar weggelegd heb in de box.
Wacht wacht.... De hoeveelheid is tussen de 120 en 150 per kilo gewicht..

En ze ligt te miepen, ik zou een flesje van 50 warmen en even kijken of ze een slokje extra wilt nu... Misschien dat ze nu eindelijk een keer honger ervaart, want dat gevoel ben jij haar steeds voor. En nu heeft ze voor haar doen dus een voeding overgeslagen en niet extra gedronken, dus misschien heeft ze dan toch nog trek.. Misschien is je meisje er 1 die graag iets langer tussen de voedingen gaat laten en dan moet ze nog even doorhebben dat je dan per voeding wel iets meer moet drinken.
pi_129833208
Inderdaad en best kans dat ze 's avonds ineens heel veel wil drinken en qua hoeveelheid nog een inhaalslagje maakt.
Deed die van mij in ieder geval. Overdag 100, max 120 drinken en dan net voor t naar bed gaan ineens 190.
pi_129833240
Als jij denkt dat dat is omdat je haar hebt weggelegd is dat waarschijnlijk ook zo. En als dat het niet is, is het iets anders. Trial and error :+ Gewoon proberen, doen wij ook :P
Sarcasme. Herken het.
pi_129833256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Inderdaad en best kans dat ze 's avonds ineens heel veel wil drinken en qua hoeveelheid nog een inhaalslagje maakt.
Deed die van mij in ieder geval. Overdag 100, max 120 drinken en dan net voor t naar bed gaan ineens 190.
Heuj, heb jij mijn kind?
Sarcasme. Herken het.
pi_129833299
<<en mijn kind? :')

>>

Zo eentje heb ik hier, alleen met de laatste nachtvoeding drinkt ze 2 borsten leeg en overdag drinkt ze eerst 10min aan de ene borst en valt dan in slaap om binnen een uur voor de andere borst te komen.
Een hele dagtaak, maar ze doet het er goed op en als ik het anders probeer te doen (de adviezen volgen) dan raakt ze helemaal van slag en zit ik met een huilende borstweiger baby..

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 15:45:11 ]
pi_129833361
Bram drinkt opeens ook zn flesjes niet leeg... Al 2 nachten ligt hij onwijs te hoesten, veel slijm, vanmorgen wat verhoging, gister droge luier van de nacht.

Dus vanmorgen gewoon weer 2 flessen 180 meegegeven met de vraag of ze iets meer willen aandringen op opdrinken... 50cc laten staan vind ik niet zo plan als hij dat elke fles gaat doen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:44:58 #20
265732 Keshet
pi_129833363
En 500ml is het absolute minimum op een dag. En zelfs daar groeien ze op. :*

Mijn jongste sliep trouwens ook heel, heel erg veel. Toen hij een maand of 5 werd werd dat minder. Ik heb hem altijd op verzoek gevoed (disclaimer: na de 1e paar weken, dat wel) en dan dronk hij zijn buikje altijd vol.

Hij doet stipt 4,5 minuut over een fles met 210cc water en 7 scheppen voeding. De oudste deed 3 kwartier over 60cc.
Na een half uur aanmoedigen/proberen moet je eigenlijk ook stoppen, dan raken ze te vermoeid en kost het drinken meer energie dan dat de voeding oplevert. Wij hebben maanden een dagelijks gevecht gevoerd om er minstens 450cc in te krijgen.

En ja, je baby voelt jouw stress ook tijdens het drinken. Is er iemand in de buurt die eens een voeding van je over kan nemen?
pi_129833397
oh en probeer inderdaad te genieten. tot nu toe klonk het me alsof het heel goed gaat. Ze heeft zichzelf gemeld, heeft prima gedronken, is 1,5 uur wakker geweest en is daarna weer lekker gaan slapen. Niet zo onzeker! Het komt heus goed!

Je neemt trouwens wel alle uitersten als minimaal: elke 3 a 4 uur drinken wordt bij jou om de 3 uur. minimaal 120 tot 150 ml drinken wordt minimaal 150.
pi_129833958
Mmm, post ik eergisteren over dat M zo lang slaapt, is hij nu elke keer na een uurtje weer wakker en hongerig...Het muiten begon gisteravond en gaat nog steeds door. Er zit nu 2 tot max 3 uur tussen de voedingen. Op zich prima, maar ik kom nergens toe en even bijslapen lukt ook niet zo :Z
Nou ja, maak ik hem ook eens een dag heel veel uren wakker mee, is weer eens wat anders ;)

Iets met fok-wet, jinxen en never a dull moment :D
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129833997
Oh, en er is vandaag netjes binnen de lijntjes gepoept, ondanks dat ik vanmorgen een babykleertjeswas heb gedaan 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_129834306
quote:
Wat doe je?!

Nou moet ik ze ;(

Heb bij Zara ook alweer mn winkelmand gevuld :')
Sarcasme. Herken het.
pi_129834445
Ik heb deze net gekocht :@ O+ O+
http://boofies.com/merken(...)es-nijlpaardjes.html

En srry :*

ps: Boofies is verslavend dus kijk uit :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:17:22 ]
pi_129834522
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:16 schreef Logician het volgende:
Ik heb deze net gekocht :@ O+ O+
http://boofies.com/merken(...)es-nijlpaardjes.html

En srry :*

ps: Boofies is verslavend dus kijk uit :P
Stom mens, hou op :(
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:18:52 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129834526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wacht wacht.... De hoeveelheid is tussen de 120 en 150 per kilo gewicht..

En ze ligt te miepen, ik zou een flesje van 50 warmen en even kijken of ze een slokje extra wilt nu... Misschien dat ze nu eindelijk een keer honger ervaart, want dat gevoel ben jij haar steeds voor. En nu heeft ze voor haar doen dus een voeding overgeslagen en niet extra gedronken, dus misschien heeft ze dan toch nog trek.. Misschien is je meisje er 1 die graag iets langer tussen de voedingen gaat laten en dan moet ze nog even doorhebben dat je dan per voeding wel iets meer moet drinken.
Het miepen werd Heul Serieus Huilen. Mét tranen. En toen ging er 100 in. Beetje jammer dat ik 125 had warmgemaakt, maar vooruit.

En ik wist niet dat het tussen de 120-150 cc moest zijn, ik heb nooit anders gehoord van cb/lk dan de 150, dus daar ging ik vanuit.

Keshet, overdag niet. 's Avonds doet mn vriend uiteraard ook voedingen :Y. Ze zit nu nog 40 cc van het absolute minimum van 500 cc dan. Dat moeten we wel redden. Maar de 800 gaan we niet aantikken vandaag. Dat is voor het eerst sinds weken.

Na de voeding overigens meteen weer richting slaap. Daar ligt ze nu tegen te vechten :').

En iets heel anders, iemand tips hoe ik 's nachts de voorkeurshouding kan voorkomen? Madam ligt érg graag met het koppie naar rechts en er zit een lichte afvlakking. Overdag kan ik het wel redelijk in de smiezen houden, maar 's nachts is een ander verhaal. Ik heb al een handdoek in een hydrofiel gewikkeld en die half onder haar hoofdje gefrot, maar ze schuift dan gewoon zelf een stukje op en ligt weer doodleuk naar rechts te kijken :'). Rechts is overigens in haar bed al de saaie muur, links ziet ze de kamer en licht enzo. Maar dat maakt haar dus geen bal uit.
pi_129834665
Logi wat lieeeeef!!!
Wanneer gebruik jij ze? Is het voor de sier/warme voeten of echt voor kruipen ofzo?

XM wat goed! *O* Dat is toch fijn dat ze nu lekker nog wat heeft geslapen? 100 is hier best normaal. Zoals ik al zei, de ene keer 90 en de andere keer 170. Ik snap wel dat dat met bv niet zo handig is, maar ze moet nu zelf ook even wennen natuurlijk!
Zo te lezen doe je al wat je kunt doen aan 's nachts die voorkeurshouding. Heeft ze een afplatting aan die kant? Want anders maakt het nu niet zoveel meer uit volgens mij. Bij F is in de eerste week een afplatting ontstaan en sindsdien leggen we hem op één kant en het is er nog niet helemaal uit. Na die eerste twee weken is het al een stuk steviger allemaal.
Je kunt nog proberen om die handdoekrol onder het onderlaken te doen, dan schuift ie niet (maar zij natuurlijk nog wel :+ )
pi_129834723
Andersom in bed leggen?

Wat betreft het voedingsverhaal sluit ik me aan bij wat al gezegd is :*

En thanx allemaal voor de reacties op J's foto. Je zou op basis daarvan niet zeggen dat ze geboren is met een apgar van 3 inderdaad. Misschien dat ik nog wel een keer een foto (kort) plaats van net geboren. Is een erg groot verschil.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:25:07 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129834738
Ja, de schuivende baby is hier het punt ja :'). De afplatting is heel licht hoor, maar ik probeer nu erger te voorkomen. Ze is erg ingenieus met verschuiven en opgerolde doeken enzo vermijden :+.

Bed anders opmaken en andersom leggen al geprobeerd, rechts is tha bomb, wat er ook te zien is :').

Overigens ligt ze nu vol enthousiasme te trappelen onder de mobile in de box. Ik dacht, ik kietel haar even lief, maar dat leverde me een blerk op :'). So much for good intensions :D.
pi_129834775
Suiker, voor buiten voornl. binnen heeft ze behalve tijdens het slapen altijd blote voeten.
En verder soms als we op bezoek zijn voor de mooi :@
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:31:56 #33
265732 Keshet
pi_129834949
Misschien vindt ze kijken naar het licht tijdens haar slaap niet zo fijn? Je kan de opgerolde handdoek ook onder haar matras leggen he? Dat is veiliger dan gewoon los in bed. :@

Henkie heeft helemaal geen sloffen of schoenen aan de laatste tijd. :D Ik heb het idee dat het nu met zijn tijgerrupskruiphups wel handig zou zijn.
Wie was dat nou laatst? Met een baby met een open plekje op de voet? Daar heeft hij ook wat last van nu. Oplossing was toch er gewoon vaseline opsmeren?
pi_129834972
Keshet voor het kruipen vond ik die Nowali slofsokjes echt ideaal.
Deze zijn dat: http://www.naturebabies.nl/catalogsearch/result/?q=Nowali+slofjes
Die blijven ook echt zitten

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:37:33 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:42:34 #35
265732 Keshet
pi_129835338
Ik heb ze wel eens van de Hema gehad maar dat vond ik echt ondingen! Degenen jij post vind ik vrij prijzig. Ik ga weer voor van die gewone simpele leren dingetjes denk ik.

Zoiets:
pi_129835390
XM, waarschijnlijk is juist de rustige kant favo als ze moe is/wil slapen/slaapt! Wanneer een baby moe is draait ie z'n hoofdje vaak weg van de drukte en het licht! Dus haar andersom in bed leggen, zou nog best eens kunnen helpen :)
Verder netjes van het eten! Nin komt met flesjes doorgaans niet verder dan 80-100cc. Als ze vecht tegen de slaap zou je een 'slokje toe' kunnen geven, 20cc. deed hier meestal de truuk om d'r dan in slaap te brengen. Nu doe ik dat met de borst ook wel eens. En dan heb je meteen nog dat restje erin :)

Logi, schrikken van al dat bloed! Lekker goed doorbloed daar ook inderdaad, gelukkig niets ernstigs! En wat een schattige slofjes!

Suiker, een rupsje O+ Leuk dat F. ook duidelijke ontwikkelingssprongetjes aan het maken is, net als Nin! Ze doet nu op d'r buik ook d'r benen zo onder d'r kont, ben benieuwd of ze binnenkort ook zal gaan rupsen! En wat schattig ook van die rammelaar O+ Kijkt ie er dan ook zo een beetje verbaasd bij? Zo van, hee kijk eens wat ik doe!?!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:45:09 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129835431
Belle, al geprobeerd :Y. Ze heeft in alle mogelijke houdingen in bed gelegen :'). Koppie blijft naar rechts gaan.
pi_129835534
Ik had bram op een bolletjeskussen... Geen druk meer op het hoofdje.
pi_129835581
Kesh die zijn ook O+ maar bij Noa staan ze raar :(
pi_129835583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Het miepen werd Heul Serieus Huilen. Mét tranen. En toen ging er 100 in. Beetje jammer dat ik 125 had warmgemaakt, maar vooruit.

En ik wist niet dat het tussen de 120-150 cc moest zijn, ik heb nooit anders gehoord van cb/lk dan de 150, dus daar ging ik vanuit.

Keshet, overdag niet. 's Avonds doet mn vriend uiteraard ook voedingen :Y. Ze zit nu nog 40 cc van het absolute minimum van 500 cc dan. Dat moeten we wel redden. Maar de 800 gaan we niet aantikken vandaag. Dat is voor het eerst sinds weken.

Na de voeding overigens meteen weer richting slaap. Daar ligt ze nu tegen te vechten :').

En iets heel anders, iemand tips hoe ik 's nachts de voorkeurshouding kan voorkomen? Madam ligt érg graag met het koppie naar rechts en er zit een lichte afvlakking. Overdag kan ik het wel redelijk in de smiezen houden, maar 's nachts is een ander verhaal. Ik heb al een handdoek in een hydrofiel gewikkeld en die half onder haar hoofdje gefrot, maar ze schuift dan gewoon zelf een stukje op en ligt weer doodleuk naar rechts te kijken :'). Rechts is overigens in haar bed al de saaie muur, links ziet ze de kamer en licht enzo. Maar dat maakt haar dus geen bal uit.
Oh 150 is een richtlijn, geen absoluut het moet en zou..

Wat er hier al werd gezegd, absoluut minimum is 500...
Leyla was een slechte drinker, omdat te weinig energie, veel slapen enz enz... Ik hield tussen de 120 en 150 aan, en zolang ze de 100 gram per week aantikte was het gewoon prima...
pi_129835641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:31 schreef Keshet het volgende:
Wie was dat nou laatst? Met een baby met een open plekje op de voet? Daar heeft hij ook wat last van nu. Oplossing was toch er gewoon vaseline opsmeren?
Ik! Ja, of baby-olie maar dat doet de truc nog niet helemaal hier. Tis wel minder geworden Moet nog steeds vaseline kopen :@

Logi jij wil gewoon pronken met je mooie schoentjes O+
F heeft de afgelopen weken met het mooie weer ook buiten blote voeten gehad, hij zit of ligt natuurlijk ook alleen nog maar. Nu heb ik hem net weer sokken aangetrokken, en ik geloof dat ik de halve sokkencollectie kan inpakken want de hak zit ineens ergens halverwege zijn voet :')
pi_129835754
L. heeft sinds zijn geboorte iets van vier keer sokken gedragen. Ik vind het ondingen, en hij lijkt blote voetjes fijner te vinden.

En sowieso: babyvoetjes O+
pi_129835800
Wel meegelezen de afgelopen dagen maar geen tijd/puf om mee te posten.

Nog wel mooie foto's/filmpjes gezien van mooie/lieve/schattige/stoere Saar O+ Luuk O+ Nin O+ Noa O+ Noor O+ F. van Kwisted O+ Bram O+ Elin O+ Femke O+ Silvijn O+ Max O+, M. van Enf O+ Lauren O+ F. van Suiker O+ en het meisje van Olf O+ en ik ben vast nog iemand vergeten, scusi! nog

Wat een superschattige slofjes zeg!

[ Bericht 6% gewijzigd door L0t.. op 08-08-2013 17:07:29 ]
pi_129835845
Suiker :D

Noa heeft haar sokjes binnen 1min weer uit en in dr mond, dus dat schiet echt niet op, vandaar schoentjes (die laat ze dus wel aan) of niets. Maar als ze slaapt doe ik haar meestal wel sokjes aan omdat ze de lakens afschopt en een slaapzakje maar niets vind. (zodra ze wakker is zitten die dan ook weer binnen 1min in dr mond :') ).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 16:58:57 ]
pi_129835864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:53 schreef L-E het volgende:
L. heeft sinds zijn geboorte iets van vier keer sokken gedragen. Ik vind het ondingen, en hij lijkt blote voetjes fijner te vinden.

En sowieso: babyvoetjes O+
Hier ook 95% van de tijd blote voeten. Maar zag wel mooie slofjes hier :) . Straks als ik iets meer tijd heb even kijken wat er nog meer is gepost vandaag. Aan de adviezen die aan XM zijn gegeven kan ik iig niets meer toevoegen. Ik hoop dat je de rust kunt vinden om het los te laten en dat je kunt gaan genieten van de dagen met N.
pi_129836030
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je bent geen slechte moeder, maar wel een malloot om dat van jezelf te denken }:|

En bewondering hebben is ook niet nodig joh! Waarschijnlijk steek jij er tig keer meer energie in dan ik, dat is misschien eerder bewondering waard (enorme dedication!) dan het feit dat bijvoorbeeld ik 1. van nature een relaxed persoon ben, en 2. ik het geluk heb dat dat stukje van mijn persoonlijkheid ook in het moeder-zijn van mij zit. ;)

Geen tips wat de voorkeurshouding betreft. Althans, niets dat niet al genoemd is.

Saar heeft ook vrijwel altijd blote voetjes. Behalve in de winter dan en als het sowieso wat frisser is. Schoentjes heeft ze niet eens. Als ze straks los gaat lopen, dan koop ik slofjes/schoentjes :Y

Ik weet wel al welke ik wil gaan halen straks :Y

en/of

Bij die laatste ben ik nog niet helemaal uit de kleurencombi :+
pi_129836135
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:56 schreef Logician het volgende:
Suiker :D

Noa heeft haar sokjes binnen 1min weer uit en in dr mond, dus dat schiet echt niet op, vandaar schoentjes (die laat ze dus wel aan) of niets. Maar als ze slaapt doe ik haar meestal wel sokjes aan omdat ze de lakens afschopt en een slaapzakje maar niets vind. (zodra ze wakker is zitten die dan ook weer binnen 1min in dr mond :') ).
Koelen haar voetjes zo snel af dat je perse wil dat ze sokken draagt in bed dan? :)
pi_129836161
XM, wat Coco zegt: een relaxede moeder zijn is meer een karaktereigenschap dan een verdienste. Ik vind het naar te lezen dat het je zo zwaar valt, kun je tussendoor wel genieten van N?
pi_129836199
Die zijn gaaf Coco!

Nin heeft wel vaak sokjes aan, anders vind ik haar voetjes vaak zo koud aanvoelen! Ze trapt ze eigenlijk nooit uit. Maar ik ben wel al een hele poos opzoek naar leuke sokjes, dus tips zijn welkom!
pi_129836209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Koelen haar voetjes zo snel af dat je perse wil dat ze sokken draagt in bed dan? :)
Valt op zich wel mee, eerder een ingeslopen gewoonte denk ik :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')