abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129830397
quote:
6s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef zatoichi het volgende:
Ik zou een geul graven één meter voor het achtereind van je tuin, hoeft niet heel breed maar wel goed diep. Vervolgens volstorten met beton. Daarna plant je leuke snel en hooggroeiende bamboe aan de achterkant van je tuin en heb je een mooie groene haag om tegen aan te kijken ipv een lelijke loods!
Dan mist TS nog steeds zijn uitzicht en zon.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129830472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Liever planten dan zo'n lelijk ding in je tuin
  Forum Admin donderdag 8 augustus 2013 @ 14:30:57 #28
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_129830630
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het bouwwerk aan de voorwaarden voor vergunningsvrij bouwen voldoet speelt dit allemaal niet. Dan mag de achterbuurman gewoon aan de slag.
Het lijkt me dat je ondanks vergunningsvrij bouwen nog steeds ergens last van kan ondervinden. Als je daar dan bezwaar over wil maken dan kan je beter goed beslagen ten ijs komen met een bezonningonderzoek, gedaan door een onafhankelijk bureau.
pi_129830780
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je ondanks vergunningsvrij bouwen nog steeds ergens last van kan ondervinden. Als je daar dan bezwaar over wil maken dan kan je beter goed beslagen ten ijs komen met een bezonningonderzoek, gedaan door een onafhankelijk bureau.
Waar wil je dan bezwaar tegen maken? En bij wie?
Dat is het met dat vergunningvrij bouwen, er wordt geen besluit genomen door de gemeente, er is dus ook niks waar je bezwaar tegen kan maken...

Veel meer dan het gesprek aangaan met de buurman of eventueel de woningbouw zit er dus niet in.
pi_129830874
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:34 schreef 99.999 het volgende:
Veel meer dan het gesprek aangaan met de buurman of eventueel de woningbouw zit er dus niet in.
Als die man niet wil praten, dan inderdaad met de woningbouw. Kan goed zijn dat hij van hen niet eens mag bouwen in de tuin.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129830882
Vreemd verhaal. Ik hoor altijd van dat de gekste dingen moeten worden voorzien van een bouwvergunning. Bijvoorbeeld, een dakopbouw, hoe klein ook. Wie heeft daar hinder van? Wel bouwvergunning anders kun je hem weer afbreken. Het neerhalen van een boom in je eigen achtertuin. Heb ik destijds weleens laten doen maar had er eigenlijk een vergunning voor nodig van de gemeente. Daarom vind ik het raar dat iets van dermate omvang vergunningsvrij is. Het lijkt verdorie wel of die buurman een kruiwagen heeft bij de gemeente. Dat er voor de gemeente een belang is die man zijn gang te laten gaan. Bouwplannen (zowel zakelijke als particulieren) komen bij mij altijd in de gemeente-mededelingen te staan en heeft iedereen zo'n 6 weken de tijd om bezwaar in te kunnen dienen met redenen omkleedt. Dit riekt naar willekeur.
Stap eens langs bij een juridisch loket bij je in de buurt. Kun je op kantoortijden zo binnenstappen en een voorlopig advies krijgen. Ook de rijdende rechter is een optie wellicht.
pi_129830885
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar de buurman weldra zijn "bouwwerk"
pi_129831030
quote:
6s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als die man niet wil praten, dan inderdaad met de woningbouw. Kan goed zijn dat hij van hen niet eens mag bouwen in de tuin.
Aan de andere kant zijn die over het algemeen erg soft :P
pi_129831097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:37 schreef pqrstuvw het volgende:
Vreemd verhaal. Ik hoor altijd van dat de gekste dingen moeten worden voorzien van een bouwvergunning. Bijvoorbeeld, een dakopbouw, hoe klein ook. Wie heeft daar hinder van? Wel bouwvergunning anders kun je hem weer afbreken. Het neerhalen van een boom in je eigen achtertuin. Heb ik destijds weleens laten doen maar had er eigenlijk een vergunning voor nodig van de gemeente. Daarom vind ik het raar dat iets van dermate omvang vergunningsvrij is. Het lijkt verdorie wel of die buurman een kruiwagen heeft bij de gemeente. Dat er voor de gemeente een belang is die man zijn gang te laten gaan. Bouwplannen (zowel zakelijke als particulieren) komen bij mij altijd in de gemeente-mededelingen te staan en heeft iedereen zo'n 6 weken de tijd om bezwaar in te kunnen dienen met redenen omkleedt. Dit riekt naar willekeur.
Stap eens langs bij een juridisch loket bij je in de buurt. Kun je op kantoortijden zo binnenstappen en een voorlopig advies krijgen. Ook de rijdende rechter is een optie wellicht.
Er mag steeds meer vergunningsvrij. Dat is gewoon landelijke wetgeving. Zolang het maar niet aan de openbare weg grenst mag heel erg veel. En er zijn ook steeds meer gemeenten die bijvoorbeeld de kapvergunningen afschaffen.
pi_129831384
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn die over het algemeen erg soft :P
Niet geschoten is altijd mis, toch?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129831535
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er mag steeds meer vergunningsvrij. Dat is gewoon landelijke wetgeving. Zolang het maar niet aan de openbare weg grenst mag heel erg veel. En er zijn ook steeds meer gemeenten die bijvoorbeeld de kapvergunningen afschaffen.
Wist ik niet hoor. Dan kan iemand gewoon iets wanstaltigs neerzetten. Het blijft volgens mij echter wel zo dat bouwplannen moeten worden gepubliceerd in huis-aan-huis bladen. TS doet er toch verstandig aan een second-opinion aan te vragen door een instantie die er meer vanaf weet.
pi_129831643
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:53 schreef pqrstuvw het volgende:

[..]

Wist ik niet hoor. Dan kan iemand gewoon iets wanstaltigs neerzetten. Het blijft volgens mij echter wel zo dat bouwplannen moeten worden gepubliceerd in huis-aan-huis bladen. TS doet er toch verstandig aan een second-opinion aan te vragen door een instantie die er meer vanaf weet.
Vergunningsvrij niet hoor. Zou ook bijzonder weinig zin hebben..
pi_129831654
quote:
Vreemd verhaal. Ik hoor altijd van dat de gekste dingen moeten worden voorzien van een bouwvergunning. Bijvoorbeeld, een dakopbouw, hoe klein ook. Wie heeft daar hinder van?
2003 belde.
pi_129831770
quote:
Het lijkt verdorie wel of die buurman een kruiwagen heeft bij de gemeente. Dat er voor de gemeente een belang is die man zijn gang te laten gaan. Bouwplannen (zowel zakelijke als particulieren) komen bij mij altijd in de gemeente-mededelingen te staan en heeft iedereen zo'n 6 weken de tijd om bezwaar in te kunnen dienen met redenen omkleedt. Dit riekt naar willekeur.
Wat een kletskoek. Er is landelijk bepaald waarvoor wel of geen bouwvergunning nodig is, daar moet elke gemeente zich aan houden. Je kunt zelf ook makkelijk checken of er een vergunning nodig is, door een 'vergunningscheck' te doen op omgevingsloket.nl. Als ik die check even snel invul, blijkt dat er inderdaad geen vergunning nodig is - ik weet echter niet alles van de specifieke situatie terplekke, dus TS moet die check voor de zekerheid zelf even invullen.

De gemeenten moet vergunningsaanvragen inderdaad publiceren, zodat een ieder desgewenst bezwaar kan maken tegen het verlenen van de vergunning. Dat heeft dus alleen zin als er daadwerkelijk een vergunning nodig is. Sterker nog; de gemeente weet helemaal niet wat mensen allemaal vergunningsvrij bouwen, want dat hoef je niet te melden. En wat je niet weet, kun je ook niet publiceren.
pi_129831831
quote:

[..]

Het is vergunningsvrij, wat zou er dan gepubliceerd moeten worden?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:08:05 #41
339795 ElPollo
Gaarne verwijderen.
pi_129832048
Als de buurman een lelijk bouwwerk van 4.5M hoog mag bouwen, dan mag jij aan jouw kant er een mooi bouwwerk van 4.5M voor zetten. Dat lost in ieder geval het lelijke zicht probleem op.
Blokkeert het serieus veel zon, of valt daar wel een mouw aan te passen?

Je zou ook aan de buurman kunnen vragen of hij dat laatste metertje misschien schuin af wil laten lopen, dan heeft hij wel z'n loods, en over het algemeen een hoogte van 4.5M, en jij hebt dan een schuin deel waar nog net wat meer zon langs komt.
Gaarne verwijderen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:08:12 #42
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_129832055
quote:

[..]

Die bouwplannen worden alleen gepubliceerd om de mogelijkheid te bieden voor mensen om in bezwaar te gaan. Zodra er geen vergunning nodig is, is er ook geen mogelijkheid om in beroep te gaan en is er dus automatisch ook geen reden meer om dat te publiceren.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_129832461
Waar heb je in godsnaam een loods van 4,5m hoog voor nodig? Heeft de woning van je buurman meerdere bestemmingen?

Valt dat bouwwerk dan niet te kwalificeren als een grensafscheiding? Volgens mij is er bepaald recht voor grensafscheidingen. Dat is volgens mij bv voor een schutting op 2m hoog gesteld. En dan zou 4,5m wel mogen? Ook bomen moeten (vanaf de kruingemeten) een bepaalde afstand van de erfgrens af liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 08-08-2013 16:48:26 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_129832728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:18 schreef Koral het volgende:
Waar heb je in godsnaam een loods van 4,5m hoog voor nodig? Heeft de woning van je buurman meerdere bestemmingen?

Valt dat bouwerk dan niet te kwalificeren als een grensafscheiding? Volgens mij is er bepaald recht voor grensafscheidingen. Dat is volgens mij bv voor een schutting op 2m hoog gesteld. En dan zou 4,5m wel mogen? Ook bomen moeten (vanaf de kruingemeten) een bepaalde afstand van de erfgrens af liggen.
vrij normaal voor landbouw voertuigen. misschien is de buurman zzp'er. dat is op zich niet vreemd.

tot hoe dicht hij bij de erfgrens mag bouwen zou de gemeente ts moeten kunnen vertellen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_129833823
Maar mag je tegenwoordig al hoger dan 3 meter bouwen?
pi_129833965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:57 schreef klipper het volgende:
Maar mag je tegenwoordig al hoger dan 3 meter bouwen?
als ik in jouw link lees mag je buiten de 2,5m zone maar 3meter hoog. dat zou dus betekenen dat de buurman dus wel een vergunning zou moeten hebben
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_129834005
Bijbehorende bouwwerken zijn in drie groepen te verdelen:
1. gebouwen die in een achtererfgebied, binnen een afstand van 2,5
meter van een hoofdgebouw worden gebouwd (verder ‘de 2,5
meter zone’ genoemd);
2. gebouwen die in een achtererfgebied buiten de 2,5 meter zone
van een hoofdgebouw worden gebouwd;

Als uw bijbehorende bouwwerk aan de volgende voorwaarden
voldoet mag u het zonder omgevingsvergunning bouwen:
1. Binnen de 2,5 meter zone is de hoogte:
a. maximaal 4 meter1,
b. maximaal 0,3 meter boven de vloer van de eerste verdieping
van uw woning en
c. niet hoger dan het hoofdgebouw waar u tegenaan bouwt.
2. Buiten de 2,5 meter zone gelden de volgende voorwaarden:
a. de hoogte is maximaal 3 meter1,
b. de totale aan vergunningvrij toegestane oppervlakte van
(nieuwe en bestaande) bijbehorende bouwwerken buiten de
2,5 meter zone bedraagt niet meer dan 30 m2,
c. de strook binnen 1 meter van een naburig erf mag voor maximaal
10 m2 bebouwd worden,

d. het bijbehorende bouwwerk mag alleen bedoeld zijn voor
ondergeschikt gebruik. Dit wil zeggen dat u de bijbehorende
bouwwerken niet mag gebruiken als slaap- of woonkamer,
keuken en dergelijke. Een bijbehorend bouwwerk buiten de 2,5
meter zone mag alleen gebruikt worden als bijvoorbeeld
garage, bijkeuken, atelier, tuinhuisje, (fietsen)berging of
hobbyruimte.
3. De afstand tussen het bijbehorende bouwwerk en het openbaar
toegankelijk gebied is minimaal 1 meter. Deze eis is alleen van
toepassing als er welstandseisen gelden voor uw locatie. Uw
gemeente kan u hier meer over vertellen;
4. Het bijbehorende bouwwerk mag niet voorzien zijn van een
dakterras, balkon of andere niet op de begane grond gelegen
buitenruimte;
5. Het bouwen van het bijbehorende bouwwerk mag niet tot gevolg
hebben dat het achtererfgebied (het zij- en achtererf ) waarop u
bouwt, voor meer dan de helft is volgebouwd;
pi_129834108
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:01 schreef gianni61 het volgende:

[..]

als ik in jouw link lees mag je buiten de 2,5m zone maar 3meter hoog. dat zou dus betekenen dat de buurman dus wel een vergunning zou moeten hebben
Had ik dat toch goed gelezen, vreemd dat de gemeente dat dan niet weet.
pi_129834331
Iedereen nogmaals dank voor het meedenken. De gemeente refereert aan catagorie 3, bouwactiviteiten waarvoor geen omgevingsvergunning is vereist. Omdat het aan de tuinzijde van de buurman open blijft, is het geen "gebouw" maar een "bouwwerk"

Artikel 3
Een omgevingsvergunning voor een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de wet is niet vereist, indien deze activiteit betrekking heeft op:

1 een op de grond staand bijbehorend bouwwerk in achtererfgebied, mits niet hoger dan 5 m;
2 een op de grond staand bouwwerk ten behoeve van recreatief nachtverblijf, mits wordt voldaan aan de volgende eisen:
a niet hoger dan 5 m , en
de oppervlakte niet meer dan 70 m2;
3 een dakkapel in het voordakvlak of een naar openbaar toegankelijk gebied gekeerd zijdakvlak, mits wordt voldaan aan de volgende eisen:
a redelijke eisen van welstand zijn niet van toepassing;
b voorzien van een plat dak,
c gemeten vanaf de voet van de dakkapel niet hoger dan 1,75 m,
d onderzijde meer dan 0,5 m en minder dan 1 m boven de dakvoet,
e bovenzijde meer dan 0,5 m onder de daknok, en
f zijkanten meer dan 0,5 m van de zijkanten van het dakvlak;
4 een sport- of speeltoestel anders dan voor uitsluitend particulier gebruik, mits wordt voldaan aan de volgende eisen:
a niet hoger dan 4 m, en
b uitsluitend functionerend met behulp van de zwaartekracht of de fysieke kracht van de mens;
5 een zwembad, whirlpool, jacuzzi of vijver op het erf bij een woning of woongebouw, mits deze niet van een overkapping is voorzien;
6 een bouwwerk, geen gebouw zijnde, in achtererfgebied ten behoeve van agrarische bedrijfsvoering, voor zover het betreft:
a een voeder- of mestsilo, of
b een ander bouwwerk niet hoger dan 2 m;
7 een buisleiding als bedoeld in artikel 1, eerste lid, van het Besluit externe veiligheid buisleidingen
8 een verandering van een bouwwerk, mits wordt voldaan aan de volgende eisen:
a geen verandering van de draagconstructie,
b geen verandering van de brandcompartimentering of subbrandcompartimentering,
c geen uitbreiding van de bebouwde oppervlakte, en
d geen uitbreiding van het bouwvolume.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')