Dan mist TS nog steeds zijn uitzicht en zon.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:23 schreef zatoichi het volgende:
Ik zou een geul graven één meter voor het achtereind van je tuin, hoeft niet heel breed maar wel goed diep. Vervolgens volstorten met beton. Daarna plant je leuke snel en hooggroeiende bamboe aan de achterkant van je tuin en heb je een mooie groene haag om tegen aan te kijken ipv een lelijke loods!
Liever planten dan zo'n lelijk ding in je tuinquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan mist TS nog steeds zijn uitzicht en zon.
Het lijkt me dat je ondanks vergunningsvrij bouwen nog steeds ergens last van kan ondervinden. Als je daar dan bezwaar over wil maken dan kan je beter goed beslagen ten ijs komen met een bezonningonderzoek, gedaan door een onafhankelijk bureau.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het bouwwerk aan de voorwaarden voor vergunningsvrij bouwen voldoet speelt dit allemaal niet. Dan mag de achterbuurman gewoon aan de slag.
Waar wil je dan bezwaar tegen maken? En bij wie?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je ondanks vergunningsvrij bouwen nog steeds ergens last van kan ondervinden. Als je daar dan bezwaar over wil maken dan kan je beter goed beslagen ten ijs komen met een bezonningonderzoek, gedaan door een onafhankelijk bureau.
Als die man niet wil praten, dan inderdaad met de woningbouw. Kan goed zijn dat hij van hen niet eens mag bouwen in de tuin.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:34 schreef 99.999 het volgende:
Veel meer dan het gesprek aangaan met de buurman of eventueel de woningbouw zit er dus niet in.
Maar de buurman weldra zijn "bouwwerk"quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan mist TS nog steeds zijn uitzicht en zon.
Aan de andere kant zijn die over het algemeen erg softquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als die man niet wil praten, dan inderdaad met de woningbouw. Kan goed zijn dat hij van hen niet eens mag bouwen in de tuin.
Er mag steeds meer vergunningsvrij. Dat is gewoon landelijke wetgeving. Zolang het maar niet aan de openbare weg grenst mag heel erg veel. En er zijn ook steeds meer gemeenten die bijvoorbeeld de kapvergunningen afschaffen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:37 schreef pqrstuvw het volgende:
Vreemd verhaal. Ik hoor altijd van dat de gekste dingen moeten worden voorzien van een bouwvergunning. Bijvoorbeeld, een dakopbouw, hoe klein ook. Wie heeft daar hinder van? Wel bouwvergunning anders kun je hem weer afbreken. Het neerhalen van een boom in je eigen achtertuin. Heb ik destijds weleens laten doen maar had er eigenlijk een vergunning voor nodig van de gemeente. Daarom vind ik het raar dat iets van dermate omvang vergunningsvrij is. Het lijkt verdorie wel of die buurman een kruiwagen heeft bij de gemeente. Dat er voor de gemeente een belang is die man zijn gang te laten gaan. Bouwplannen (zowel zakelijke als particulieren) komen bij mij altijd in de gemeente-mededelingen te staan en heeft iedereen zo'n 6 weken de tijd om bezwaar in te kunnen dienen met redenen omkleedt. Dit riekt naar willekeur.
Stap eens langs bij een juridisch loket bij je in de buurt. Kun je op kantoortijden zo binnenstappen en een voorlopig advies krijgen. Ook de rijdende rechter is een optie wellicht.
Niet geschoten is altijd mis, toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn die over het algemeen erg soft
Wist ik niet hoor. Dan kan iemand gewoon iets wanstaltigs neerzetten. Het blijft volgens mij echter wel zo dat bouwplannen moeten worden gepubliceerd in huis-aan-huis bladen. TS doet er toch verstandig aan een second-opinion aan te vragen door een instantie die er meer vanaf weet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er mag steeds meer vergunningsvrij. Dat is gewoon landelijke wetgeving. Zolang het maar niet aan de openbare weg grenst mag heel erg veel. En er zijn ook steeds meer gemeenten die bijvoorbeeld de kapvergunningen afschaffen.
Vergunningsvrij niet hoor. Zou ook bijzonder weinig zin hebben..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:53 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Wist ik niet hoor. Dan kan iemand gewoon iets wanstaltigs neerzetten. Het blijft volgens mij echter wel zo dat bouwplannen moeten worden gepubliceerd in huis-aan-huis bladen. TS doet er toch verstandig aan een second-opinion aan te vragen door een instantie die er meer vanaf weet.
2003 belde.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:37 schreef pqrstuvw het volgende:
Vreemd verhaal. Ik hoor altijd van dat de gekste dingen moeten worden voorzien van een bouwvergunning. Bijvoorbeeld, een dakopbouw, hoe klein ook. Wie heeft daar hinder van?
Wat een kletskoek. Er is landelijk bepaald waarvoor wel of geen bouwvergunning nodig is, daar moet elke gemeente zich aan houden. Je kunt zelf ook makkelijk checken of er een vergunning nodig is, door een 'vergunningscheck' te doen op omgevingsloket.nl. Als ik die check even snel invul, blijkt dat er inderdaad geen vergunning nodig is - ik weet echter niet alles van de specifieke situatie terplekke, dus TS moet die check voor de zekerheid zelf even invullen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:37 schreef pqrstuvw het volgende:
Het lijkt verdorie wel of die buurman een kruiwagen heeft bij de gemeente. Dat er voor de gemeente een belang is die man zijn gang te laten gaan. Bouwplannen (zowel zakelijke als particulieren) komen bij mij altijd in de gemeente-mededelingen te staan en heeft iedereen zo'n 6 weken de tijd om bezwaar in te kunnen dienen met redenen omkleedt. Dit riekt naar willekeur.
Het is vergunningsvrij, wat zou er dan gepubliceerd moeten worden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:53 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Wist ik niet hoor. Dan kan iemand gewoon iets wanstaltigs neerzetten. Het blijft volgens mij echter wel zo dat bouwplannen moeten worden gepubliceerd in huis-aan-huis bladen. TS doet er toch verstandig aan een second-opinion aan te vragen door een instantie die er meer vanaf weet.
Die bouwplannen worden alleen gepubliceerd om de mogelijkheid te bieden voor mensen om in bezwaar te gaan. Zodra er geen vergunning nodig is, is er ook geen mogelijkheid om in beroep te gaan en is er dus automatisch ook geen reden meer om dat te publiceren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:53 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
vrij normaal voor landbouw voertuigen. misschien is de buurman zzp'er. dat is op zich niet vreemd.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:18 schreef Koral het volgende:
Waar heb je in godsnaam een loods van 4,5m hoog voor nodig? Heeft de woning van je buurman meerdere bestemmingen?
Valt dat bouwerk dan niet te kwalificeren als een grensafscheiding? Volgens mij is er bepaald recht voor grensafscheidingen. Dat is volgens mij bv voor een schutting op 2m hoog gesteld. En dan zou 4,5m wel mogen? Ook bomen moeten (vanaf de kruingemeten) een bepaalde afstand van de erfgrens af liggen.
als ik in jouw link lees mag je buiten de 2,5m zone maar 3meter hoog. dat zou dus betekenen dat de buurman dus wel een vergunning zou moeten hebbenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:57 schreef klipper het volgende:
Maar mag je tegenwoordig al hoger dan 3 meter bouwen?
Had ik dat toch goed gelezen, vreemd dat de gemeente dat dan niet weet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:01 schreef gianni61 het volgende:
[..]
als ik in jouw link lees mag je buiten de 2,5m zone maar 3meter hoog. dat zou dus betekenen dat de buurman dus wel een vergunning zou moeten hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |