quote:16,8 miljoen mensen in Nederland
In Nederland woonden op 1 juli 16,8 miljoen mensen, 13.000 meer dan begin dit jaar. Ieder half jaar groeit het aantal inwoners, maar de groei gaat wel minder hard.
In de eerste zes maanden van dit jaar overleden 74.000 mensen, 2000 meer dan in het eerste halfjaar van 2012, zo becijferde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Dat relatief hoge sterfteaantal komt volgens het CBS door de griepepidemie en de relatief koude winter die we dit jaar hebben gehad.
Het CBS houdt elk halfjaar bij hoeveel mensen er in Nederland wonen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)bevolkingsteller.htm.quote:Nederland telt
16.794.112
inwoners op
donderdag 8 augustus 2013
09:55:30 GMT +02:00
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)bevolkingsteller.htm..
Mensen zijn nu op vakantie.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)bevolkingsteller.htm..
Mijn zakken zijn al leeg. Die hebben hier niks te zoeken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
En dan vooral uit Oost-Europa en Noord-Afrika.
Allemaal getalenteerde mensen die willen bijdragen aan ons mooie land.quote:13.000 meer dan begin dit jaar
Ik kan niet wachten op januari 2014 en een nieuwe stroom van getalenteerde cultuurverrijkersquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:25 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Allemaal getalenteerde mensen die willen bijdragen aan ons mooie land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:30 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op januari 2014 en een nieuwe stroom van getalenteerde cultuurverrijkers
Gast, het stikt hier van de Oost-Europeanen. Waar denk je waar al die gasten werken? Juist, in de polder. En waar wonen ze? Juist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Waar hebt u het exact over?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:30 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op januari 2014 en een nieuwe stroom van getalenteerde cultuurverrijkers![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, het stikt hier van de Oost-Europeanen. Waar denk je waar al die gasten werken? Juist, in de polder. En waar wonen ze? Juist.
Nee, Koos, spartelen helpt niet, je krijgt ze gewoon allemaal op je dak! En nog wat, jij denkt dat die Roma's in 2014 komen om te "werken"quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Evertjan het volgende:
Er is nog ruimte zat in Nederland. Het probleem is dat we alles te veel concentreren op de Randstad.
Ik acht de kans niet bijzonder groot dat hier complete Roma-kampementen ontstaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:52 schreef Jian het volgende:
[..]
[..]
Nee, Koos, spartelen helpt niet, je krijgt ze gewoon allemaal op je dak! En nog wat, jij denkt dat die Roma's in 2014 komen om te "werken"
Die mensen mogen nu al naar Nederland komen, ze hebben enkel een werkvergunning nodig om onder een lokaal contract te werken. De mensen die op 1 januari komen om daadwerkelijk te werken, lijken me niet tot de groep te behoren die het meeste overlast veroorzaakt; mensen met duistere bedoelingen kunnen nu al naar West-Europa komen en zich simpelweg niet registreren bij de lokale autoriteiten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:52 schreef Evertjan het volgende:
[..]
op 01-01-2014 gaan de grenzen open voor hardwerkende Roemenen
Daar zou ik niet te makkelijk van uitgaan, in Frankrijk is er vrijwel elke zomer al vrij veel gedoe mee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik acht de kans niet bijzonder groot dat hier complete Roma-kampementen ontstaan.
ons voorland, kijk hier eens naar;quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Die mensen mogen nu al naar Nederland komen, ze hebben enkel een werkvergunning nodig om onder een lokaal contract te werken. De mensen die op 1 januari komen om daadwerkelijk te werken, lijken me niet tot de groep te behoren die het meeste overlast veroorzaakt; mensen met duistere bedoelingen kunnen nu al naar West-Europa komen en zich simpelweg niet registreren bij de lokale autoriteiten.
Nee, dat doen we juist te weinig. Allemaal een huis met tuin, en eindeloze bedrijventerreinen met loodsen overal.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:24 schreef Evertjan het volgende:
Er is nog ruimte zat in Nederland. Het probleem is dat we alles te veel concentreren op de Randstad.
Wel gezellig.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar zou ik niet te makkelijk van uitgaan, in Frankrijk is er vrijwel elke zomer al vrij veel gedoe mee.
Ik zou toch zweren dat de TT luidt; mensen "in" Nederland en ook in de Op wordt gesproken over mensen "in" Nederland.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:01 schreef Godtje het volgende:
Dit topic gaat over nederlanders. Niet over buitenlanders. Als er een Roemeen NL binnenkomt maakt hem nog geen Nederlander.
Wat is exact 'ons voorland'?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:00 schreef Jian het volgende:
[..]
ons voorland, kijk hier eens naar;
NWS / Roemeense dieven zo weer vrij
U weet toch dat Nederland naar de verdoemenis gaat?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat is exact 'ons voorland'?Waarom zouden er na 1 januari 2014 opeens meer Roma naar Nederland komen?
Mijn probleem niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
U weet toch dat Nederland naar de verdoemenis gaat?
Begrijpelijk, u bent immers de aanstichter, samen met uw Brusselse kameraden.quote:
Laten we het maar over Roemenen hebben, Roma was een meer om zaken aan te zetten i.v.m. hun reputatie. Maar om dezelfde redenen dat Polen naar Nederland (zijn) (ge)komen wellicht. Die Polen waarvan de overheid (of was dat alleen Rutte) voorspelde dat het niet zo'n vaart zou lopen en dat ze zich hier niet permanent zouden vestigen. Ik voorspel een run op sociale voorzieningen om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat is exact 'ons voorland'?Waarom zouden er na 1 januari 2014 opeens meer Roma naar Nederland komen?
Ook sarcastisch een dooddoenerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
U weet toch dat Nederland naar de verdoemenis gaat?
Ik bevind mij weliswaar aan de andere uiterste zijde van het spectrum der gemoedstoestand. Echter, ik ben van mening dat er te vaak hel en verdoemenis wordt gepreekt, onder anderen door jou. Want werkelijk alles gaat fout in de ogen van sommigen.quote:
Was er een run op sociale voorzieningen door Polen (of andere Oost-Europeanen)? Voor een deel van de sociale voorzieningen geldt dat niet-Nederlanders die in Nederland komen werken er premie voor afdragen; het lijkt me niet rechtvaardig dat mensen wel premie moeten afdragen, maar dan geen recht hebben op de voorziening. Voor de voorzieningen waarbij hier geen sprake van is, geldt al dat het ontvangende land beperkingen kan opleggen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:09 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het maar over Roemenen hebben, Roma was een meer om zaken aan te zetten i.v.m. hun reputatie. Maar om dezelfde redenen dat Polen naar Nederland (zijn) (ge)komen wellicht. Die Polen waarvan de overheid (of was dat alleen Rutte) voorspelde dat het niet zo'n vaart zou lopen en dat ze zich hier niet permanent zouden vestigen. Ik voorspel een run op sociale voorzieningen om maar wat te noemen.
De verwijzing naar mij is gewauwel Koos, ik ben juist zeer positief ingesteld, ik ben ondernemer en heb niets aan dat negatieve gehuil en gejank, bijvoorbeeld over de crisis, slecht voor business. Dat subjectieve gelul over kommer en kwel in één van de rijkste landen ter wereld irriteert me vaak mateloos. Maar ik bezit ook wel enige realiteitszin en in het opengooien van de grenzen voor Roemenen zie ik geen enkel voordeel, alleen maar nadelen!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik bevind mij weliswaar aan de andere uiterste zijde van het spectrum der gemoedstoestand. Echter, ik ben van mening dat er te vaak hel en verdoemenis wordt gepreekt, onder anderen door jou. Want werkelijk alles gaat fout in de ogen van sommigen.
Allochtonen (lees: Marokkanen en moslims) helpen ons fijne en warme samenleving om zeep. Oost-Europeanen jatten onze banen en rollen onze zakken. Criminelen worden niet gestraft en daardoor is Nederland een paradijs voor tuig in alle soorten en maten. Al onze centen gaan naar de Grieken en andere Zuid-Europese potverteerders. De EU dwingt ons te bezuinigen terwijl we het allemaal al zo zwaar hebben.
Je zou jezelf toch bijna een complex aanpraten? Een beetje positivisme zou veel landgenoten goed doen.
Ja ja en hoe lang moet je afdragen voor je kan innen? En welke beperkingen heeft Nederland allemaal opgelegd of gaat het opleggen. Mooi verhaal hoor, maar het gaat de belastingbetaler gewoon geld kosten!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Was er een run op sociale voorzieningen door Polen (of andere Oost-Europeanen)? Voor een deel van de sociale voorzieningen geldt dat niet-Nederlanders die in Nederland komen werken er premie voor afdragen; het lijkt me niet rechtvaardig dat mensen wel premie moeten afdragen, maar dan geen recht hebben op de voorziening. Voor de voorzieningen waarbij hier geen sprake van is, geldt al dat het ontvangende land beperkingen kan opleggen.
Waar blijkt dit nou precies uit?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja ja en hoe lang moet je afdragen voor je kan innen? En welke beperkingen heeft Nederland allemaal opgelegd of gaat het opleggen. Mooi verhaal hoor, maar het gaat de belastingbetaler gewoon geld kosten!
Ervaringen uit het verleden bieden in dit geval garanties voor de toekomst, de zegeningen van de toegestroomde Polen moeten mij nog steeds duidelijk worden, terwijl de cultuur van Polen nog vele malen dichterbij ons staat dan die van Roemenen. Als we straks na een jaar of 2 met tranen van ontroering in onze ogen naar de toegestroomde Roemenen kijken door de cultuurverrijking en welvaart die ze Nederland gebracht hebben, dan ga ik je hier op het forum nederig mijn ongelijk bekennen.quote:
De zegeningen van het bestaan van SBS 6 zijn mij ook nog steeds niet duidelijk; ik ben echter niet van zins te pleiten voor het opheffen van die zender.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Ervaringen uit het verleden bieden in dit geval garanties voor de toekomst, de zegeningen van de toegestroomde Polen moeten mij nog steeds duidelijk worden
Hoe is dit exact gerelateerd aan of hun komst de belastingbetaler 'geld gaat kosten'?quote:Als we straks na een jaar of 2 met tranen van ontroering in onze ogen naar de toegestroomde Roemenen kijken door de cultuurverrijking en welvaart die ze Nederland gebracht hebben, dan ga ik je hier op het forum nederig mijn ongelijk bekennen.
geen idee, ik kijk eigenlijk nooit naar SBS6quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:35 schreef Reya het volgende:
[..]
De zegeningen van het bestaan van SBS 6 zijn mij ook nog steeds niet duidelijk; ik ben echter niet van zins te pleiten voor het opheffen van die zender.
Dit gaat Nederland geld kosten, in de breedste zin van het woord, mede door allerlei gevolgen en maatregelen die met het openstellen van de grenzen voor Roemenen en Roma samen hangen. Ik ga dit niet in detail voor je uitkauwen, echt niet!quote:Hoe is dit exact gerelateerd aan of hun komst de belastingbetaler 'geld gaat kosten
Lekker concreet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:41 schreef Jian het volgende:
Dit gaat Nederland geld kosten, in de breedste zin van het woord, mede door allerlei gevolgen en maatregelen die met het openstellen van de grenzen voor Roemenen en Roma samen hangen.
Nu draai je de boel om. Jij doet een claim, het lijkt mij dan niet meer dan logisch dat je iets meer in detail treedt, want ik word ook niet veel wijzer van je post.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:41 schreef Jian het volgende:
[..]
geen idee, ik kijk eigenlijk nooit naar SBS6
[..]
[..]
Dit gaat Nederland geld kosten, in de breedste zin van het woord, mede door allerlei gevolgen en maatregelen die met het openstellen van de grenzen voor Roemenen en Roma samen hangen. Ik ga dit niet in detail voor je uitkauwen, echt niet!
Leg mij maar eens haarfijn en met droge ogen uit waar voor Nederlanders de winsten geboekt gaan worden bij de toestroom van Roemenen en Roma!
Welke maatregelen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:41 schreef Jian het volgende:
Dit gaat Nederland geld kosten, in de breedste zin van het woord, mede door allerlei gevolgen en maatregelen die met het openstellen van de grenzen voor Roemenen en Roma samen hangen.
Nee, nu draai je zaken om, ik doe een claim, eentje die niet nieuw of vreemd is natuurlijk en gebaseerd op onder meer het simpele feit dat onze sociale voorzieningen sowieso al vaak worden misbruikt onder meer door mensen 'uit-den-vreemde' waarbij een belangrijke factor natuurlijk het grote verschil in levensstandaard is tussen Nederland en die andere landen. Er zijn legio voorbeelden van. Over criminaliteit en gerelateerde overlast zal ik het maar niet hebben.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draai je de boel om. Jij doet een claim, het lijkt mij dan niet meer dan logisch dat je iets meer in detail treedt, want ik word ook niet veel wijzer van je post.
Allerlei. Dat staat er toch?!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |