abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129803490
Eric geeft antwoord op eerder gestelde vragen op Lowlove. Voor de liefhebbers zet ik alles hier neer.
De bron: http://www.lowlove.nl/201(...)-directeur-lowlands/

1)De muziekscene in Nederland is dynamisch, ook zie je Lowlands veranderen door de jaren heen qua programmering. Wat is jullie vertrekpunt? Hoe balanceren jullie eigen voorkeur met de wensen van het publiek. En in het verlengde van deze vraag: wat is jullie doelgroep?
2) Ik heb u weleens horen zeggen dat artiesten als Eminem, Jay-Z en Kanye West niet passen bij Lowlands. Wat is het verschil tussen dit soort artiesten en de grote rock bands? Zelf heb ik het gevoel dat deze namen het zeer goed zouden doen bij het publiek en ook kwalitatief qua muziek (hoewel een geheel ander genre) zeker hun mannetje staan tussen de LL headliners.

- vertekpunt is en blijft ‘de clubs’. wat daar gebeurt is de graatmeter.en wat vanuit de clubs groter groeit. Daar zit ons publiek. dat is de kern.
eminem, kanye en jay-z zijn stadion acts (of denken dat ze het zijn) en we boeken ook geen stadion rock acts. ze passen niet meer op LL want niet meer in de alpha. niets mis met hun muziek of zo. Maar RHCP of Muse komen ook niet meer naar LL.

[ Bericht 5% gewijzigd door friekin_ op 07-08-2013 20:19:23 ]
pi_129803529
Eric, wat vind jij van het feit dat Lowlands binnen een zucht is uitverkocht, zonder dat er maar iets van jou/jullie werk, de acts, bekend is?
Gaat de spanning dan niet van je werk af? Je zet dezelfde tenten neer, deels van de aankleding keert terug en wat je neerzet maakt niet uit. “Men gaat toch voor de sfeer”.

- dat we uitverkopen is een teken van vertrouwen en dat is een ccompliment. Ik denk dat mensen geen kaartje kopen van 185 om ‘erbij’te zijn. alhoewel er zeker een paar tussen zullen lopen. achterover leunen en denken dat we daar mee weg komen zou de dood in de pot zijn. LL is dan na 2 jaar niets meer. we blijven ons best doen. Het is zelfs een beetje intimiderend. we worden er extra door op onze tenen gezet.
pi_129803537
Yay. Thanks.
జ్ఞ‌ా
pi_129803570
Ik ben van mening dat Eric goede antwoorden geeft. Ben het vaak met hem eens. Goed dat er een directeur met visie zit wat dat betreft.
pi_129803594
Beste Eric,
Een paar vragen:
Ik ben 29, ga dit jaar voor de 11e maal en ben nog van plan om jarenlang te gaan. Ik zie veel publiek van mijn leeftijd op Lowlands. Dat doet me denken: Ben je niet bang voor het CDA effect? Straks zijn al je bezoekers ineens allemaal veel te oud. Heb je niet liever veel meer zestienjarigen?
Vroeger stond Lowlands ook qua eten bekend als gevarieerd festival. Nu is Lowlands links en rechts ingehaald door festivals waar food trucks goed en zuiver eten verkopen (oa BuitenWesten, Best Kept Secret). Zijn er plannen om op dit gebied weer een kwaliteitsslag te maken? Of kan dit niet, bijvoorbeeld omdat food trucks nooit zoveel fee kunnen betalen in vergelijking met La Place?
Waarom promoten jullie zo veel je smartphone te gebruiken tijdens Lowlands (oa app, social media in daily paradise), terwijl mijn batterij maar één dag mee gaat?
Laatste vraag is meer een verzoek: Mag de 24 uurs tent please wat mooier aangekleed worden? Nu is het gewoon een ordinaire circustent en dat is compleet anders dan de rest van het terrein. Op Melt bijvoorbeeld is de sleepless floor echt heel gaaf.
Bedankt!

- Nee, niet bang voor CDA effect. Doordat we geen ‘loyalty programma ‘hebben waarmee je als je vaker komt eerder een kaartje kan kopen is het iedere keer weer open voor iedereen. dat betekent dus ooik dat jonge/ nieuwe bezoekers kunnen komen. En helaas ook oude afvallen. Maar het is het minst slechte systeem is mijn overtuiging. eten: we moeten itt veel andere kleinere- festivals zorgen dat 55000 bezoekers binnen een acceptabele tijd een goede maaltijd kunnen krijgen. Er is dus ook grotecatering. We kunnen niet zonder. Er is ook veel kleine catering op LL. Ook cateraars die voor LL uit hun truckfood truck stappen en opschalen naar groter en met behoud van kwaliteit. Op een kleiner festival is dit allemaal wat makkelijker. Ik vond het erg gezellig op BKS, maar moest wel 15 minuten op een satetje wachten. die was dan ook wel erg lekker, maar toch. ik was liever naar een bandje gaan kijken..
Als je te lang moet wachten en het is een grote groep bezoekers dan ontstaat er irritatie. We zoeken hier naar de juiste modus. Je kan snel bij een grote of simpele cateraar, maar ook naar een slowfood, high quality cateraar gaan.
Heb niet het gevoel dat we ingehaald zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door friekin_ op 07-08-2013 20:18:35 ]
pi_129803829
Is er een kans dat Deadmau5 weer naar Lowlands gaat komen?

- als deadmau5 een goeie plaat maakt en niet te ver richting de id&t vibes schuift kan dat best wel weer eens gaan gebeuren

Wat is er dit jaar het spannendste moment tot nu toe achter de schermen van Lowlands?

- what happens backstage stays backstage zeggen we altijd. Maar eigenlijk niet zo veel heel spannends. we lopen op schema en alles gaat soepel.

Kan er een ingang komen aan de zijde van de alpha naar Walibi? Dit maakt heen en heer hoppen tussen Walibi en lowlands voor mensen met een combiticket een stuk relaxter. De poortwachters kunnen wellicht uit de marge voor deze tickets worden betaald.

- nee, gaat niet. je moet dan te veel door backstage gebied

Er was de afgelopen weken een twitteractie dat men stroopwafels wilde zien op Lowlands. Je weet wel van die grote die je normaliter op de markt kunt kopen.
Een verse stroopwafel past toch prima op een eigentijds festival als Lowlands?

- dit jaar moet je je moeder vragen als ze je tas inpakt of ze er stiekem ook een pakje stroopwafels in wil stoppen. Maar we zullen eens kijken. ze zijn best lekker idd

Hoeveel stageplekken zijn er per jaar beschikbaar en hoeveel wordt daarvoor gesolliciteerd?

- er is 1 stageplek op LLhq. Annejuul is dit jaar de uitverkorene. er zijn altijd heel veel aanvragen. er komen een stuk of 5 op gesprek n.a.v. een goeie brief.

Hoeveel mensen werken er voor Lowlands en hoe kom je daar aan een baan? Klinkt als een droombaan, maar moeilijk om binnen te komen.

- er werken ca. 50 man van Mojho en Loc en enkele freelancers permanent aan LL, deels full-, deels part-time. Op LL zelf werken ca. 2500 mensen via toeleveranciers en uitzendbureau’s. Hoe dat gaat….dat verschilt nogal Maar beginnen in een club en dan opvallen is meestal de weg naar binnen bij ons. of via een stage.

- ja er is witbier in de beugelbar van grolsch dit jaar. Maar blues, jazz, halve liters en laat je rijden is niet helemaal het idee geloof ik.
kweenie (Als antwoord op bieraanbod en riksja's tussen parkeerplaats en terrein)

- we zijn niet gestopt met ‘echte headliners’. Maar de headliners die Werchter of Pinkpop boekt passen hier nu eenmaal niet op de alpha. FooFighters van afgelopen jaar was de uitzondering die de regel bevestigt. En ja, ik denk dat je smaak wat verandert is. Kijk in de historie van line-ups. we boeken de grote namen voordat ze zo groot zijn. Muse vroeger wel, nu niet meer. te groot.

Op de dag dat het blokkenschema bekend wordt is er ook (even) de schrik dat Slayer afzegt. Hebben jullie voor dit soort gevallen mogelijke vervangende acts/headliners achter de hand? Of is het dan vanaf het begin starten om nog een grote naam aan te trekken?

- headliners zijn niet in de reservebank te zetten. we hebben wel reserveacts, maar dat is toch meestal klein, onbekend en wel spannend. Gelukkig heeft nog nooit een headliner afgezegd.

Waarom moeten NIN en slayer elkaar nou overlappen? Waarom?

- NIN en Slayer waren beide alleen beschikbaar op vrijdag. beide willen headlinen/ afsluiten. het was dit of 1 van beide acts wilde niet komen. Zo gaat dat…..jammer ja. ik weet..

Heb je wel eens een rog geaaid?

- Ja, ik heb wel eens een rog geaaid. te gekke beesten

Kun je zelf nog een beetje genieten van het feest, of is het vooral geregel en gestress?

- ik geniet ook van geregel en gestress. ik krijg wel wat van het feest mee hoor, maar ik heb toch ook wel eea te doen.

Waarom is er zo weinig echte hiphop op Lowlands? Pukkelpop heeft bijvoorbeeld Eminem, Danny Brown en Waka Flocka Flame. Eminem konden jullie al eerder boeken maar toen werd het niet gedaan omdat hij te groot zou zijn voor Lowlands. Maar Snoop Dogg stond er toch ook een paar jaar terug. Die is toch net zo groot? Echt een gemiste kans!

- eminem is een stadionact, snoop echt niet. Maar we doen ons best om goeie Hiphop naar LL te krijgen. Maar het lukt maar matigjes., eens.

Zijn er plannen om een Wifi netwerk aan te leggen? Zou wel relaxed zijn…

- we kijken wel naar een wifi netwerk, maar het is nogal duur om dat aan te leggen op zo’n groot terrein. Eigenlijk zoek ik een goeie sponsor hiervoor.

Komen er meer telefoonoplaadpunten?

- ja.

Zou je liever vechten met 1 eend ter grootte van een paard of met 100 paarden ter grootte van een eend?

- 100 paarden. 1 zo’n grote eens is echt scary
pi_129803875
Zet ook even een link in je OP. Dit is wel LowLove content.
జ్ఞ‌ా
pi_129803953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:12 schreef friekin_ het volgende:
Ik vond het erg gezellig op BKS, maar moest wel 15 minuten op een satetje wachten. die was dan ook wel erg lekker, maar toch. ik was liever naar een bandje gaan kijken..
Eens!
జ్ఞ‌ా
pi_129804150
Ik hoop dat ie een kat geeft over die Kees-vragen. Hij was er in 2008 en 2011 toch ook niet..niet zo zeiken
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_129804226
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop dat ie een kat geeft over die Kees-vragen. Hij was er in 2008 en 2011 toch ook niet..niet zo zeiken
Ik hoop het ook.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:26:24 #11
192683 AMDB
Visionair.
pi_129804259
Ik heb bemerkt dat de Grolsch en Bravo beiden een andere invulling hebben gekregen. In Bravo treden meer bandjes op, en in Grolsch staat meer elektronisch geprogrammeerd. Is hier bewust de keuze voor gemaakt? Zo ja, waarom is hiervoor gekozen?
Waarom is er gekozen om te stoppen met de Groove Tube en deze te laten opvolgen door de Hacienda? Is dit puur iets sponsormatigs?
Zijn er na de editie van vorig jaar ideeën geweest om alle douchefaciliteiten 24-uurs te maken? Nu is enkel camping 3 en 5 24 uur open, maar ik kan me voorstellen dat er een gesprek over is geweest, gezien de rijen vorig jaar ‘s nachts.
Kees van Hondt staat niet geprogrammeerd dit jaar. Waarom is deze keuze gemaakt? Stoppen op het hoogtepunt? Of wilde John zelf iets anders?
En zoals altijd natuurlijk: hoe gaat het bandje eruit zien dit jaar? :D

-website doet vreemd- bij marijke audio idiot:
ja, goed gezien, we hebben overdag bewust wat andere bands in de Bravo dan live-dance. India of Grolsch kan ook live dance hebben ipv gitaar of rock. we husselen wat meer . Het zijn bands die wat beter tot hun recht komen in de capaciteit van die specifieke tent.
groove tube: we vonden het nodig om in een andere setting, op een andere laats weer wat anders te doen. Nieuwe naam helpt daarbij.
kees doe ik later.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:27:11 #13
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_129804281
Heb je een blosje nu?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_129804310
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Beter zegt ie dat dit jaar het bamboe geïmpregneerd wordt met 1 of andere dodelijk gif. En is dat geen grap.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_129804311
Is hett mogenlijk om nederlands bands te laten spelen op lowlands bijv. Rowwen heze of blof
The prodigy!!!!!!!
Zaterdag avond een jungle breakcore rave avond in de X-ray

- niets ten nadel vandeze bands, maar nee.
prodigy, zou kunnen, nog steeds.
pi_129804314
Ah het ligt niet aan mij @ bravo.
జ్ఞ‌ా
pi_129804320
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Heb je een blosje nu?
Ja, ik heb iets goed gezien O+
pi_129804346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:26 schreef friekin_ het volgende:
groove tube: we vonden het nodig om in een andere setting, op een andere laats weer wat anders te doen. Nieuwe naam helpt daarbij.
Niet alleen een nieuwe naam dus. Nieuw concept.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:28:51 #19
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_129804365
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Beter zegt ie dat dit jaar het bamboe geïmpregneerd wordt met 1 of andere dodelijk gif. En is dat geen grap.
IMPREGNEREN!!!!11!!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:29:19 #20
192683 AMDB
Visionair.
pi_129804387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:27 schreef friekin_ het volgende:
Is hett mogenlijk om nederlands bands te laten spelen op lowlands bijv. Rowwen heze of blof
The prodigy!!!!!!!
Zaterdag avond een jungle breakcore rave avond in de X-ray

- niets ten nadel vandeze bands, maar nee.

Aah, jammer :'(
pi_129804412
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:29 schreef AMDB het volgende:
[..]
Aah, jammer :'(
Wat een schok en verrassing.
జ్ఞ‌ా
pi_129804445
N00b heeft ook een vraag gesteld zie ik nu. "Wie is je kapper"
pi_129804468
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

IMPREGNEREN!!!!11!!
Gadver, mental image van noobie met broek op de enkels en een bamboe-stok.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_129804475
In de 17 jaar dat ik Lowlands bezoek heb ik dance zien veranderen van underground naar mainstream. Dit heeft de doelgroep van Lowlands volgens mij verdriedubbelduizend.
Hoe spelen jullie daarop in en hoe houd je de mix bezoekers interessant?

Er is nog steeds veel underground dance. Maar ook veel mainstream. die laatste proberen we te vermijden en volgens mij lukt dat aardig. Al is er een schemergebied en zal niet iedereen het hier mee eens zijn. R&B- achtige invloeden komen steeds meer in de underground dance scene terecht. Dat was vroeger ‘not done’om op LL te programmeren. Maar disclosure en aluna george en maya Jane coles horen wel op LL. Guetta, van Buren, Tiesto, SHM niet… denk ik… soms is het heel duidelijk. soms is er twijfel. Solange??? Kalkbrenner?? zeg het maar….
pi_129804477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:30 schreef friekin_ het volgende:
N00b heeft ook een vraag gesteld zie ik nu. "Wie is je kapper"
"Wie was je kapper" was een betere vraag geweest.
జ్ఞ‌ా
pi_129804510
Hoe laat gaat camping 7 open?
Alvast bedankt voor uw reactie:)

-ca,2200u
pi_129804584
Zijn er onderstussen niet te veel podia? Kan er niet beter gekozen worden voor 1 of 2 podia minder en daardoor meer geld te besteden voor de vulling van de overige podia?

- nee, we hebben de kleine podia nodig. Juist. Daar zet je de nieuwe dingen of de bands die al een basis hebben en door kunnen groeien naar een groter publiek.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:33:20 #28
192683 AMDB
Visionair.
pi_129804601
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Of, degene die het aandurft om bamboe af te breken op laten eten door een panda. Ik bedoel, als je zo graag hun voeding steelt dan zul je zelf als voeding moeten dienen.
pi_129804602
Tuurlijk! Kleine podia horen juist erg veel bij LL *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_129804622
Kapper vraag is overgeslagen :(
pi_129804674
Kan je garanderen dat er echt nooit meer geld wordt uitgetrokken om die ongelofelijke kut band The Prodigy te contracteren?

Ik snap ook die massale adoratie van The Prodigy niet. Er is steeds wel iemand die om The Prodigy roept terwijl ze al jaren exact hetzelfde kunstje doen. Jammer dat ze in 2009 na Faith no More speelden, dat had natuurlijk andersom gemoeten.

Er schiet me nog een vraag te binnen. Bij Pukkelpop spelen bands nog tot later in de nacht. Heeft Lowlands dat ooit overwogen?

Volgens mij heeft Eric deze vraag al beantwoord in zijn vorige interview met Lowlove van 26 maart. Zie ook http://www.lowlove.nl/201(...)t-meer-harde-muziek/
(Lowlands heeft maar een vergunning tot 23:00 om zoveel geluid te maken als live-bands produceren).

-juist.
pi_129804693
Waarom ligt er op de heuvels van de Alpha van dat witte korrelige prik zand? Vervelend aan je ellebogen of handen en het plakt.

-misschien moet je van alle bands een dvd kopen.
pi_129804701
_O_ _O_ _O_ _O-
pi_129804712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:35 schreef friekin_ het volgende:
Waarom ligt er op de heuvels van de Alpha van dat witte korrelige prik zand? Vervelend aan je ellebogen of handen en het plakt.

Hehe _O_.
జ్ఞ‌ా
pi_129804730
Waarom mist Kees van Hondt op Lowlands 2013?
https://www.facebook.com/KeesvanHondtMOETopLowlands2013

- Kees is zo moe als een Hondt van vorig jaar. Was een mooi hoogtepunt in zijn carriere en die moet hij nog even verwerken. Even niet dus.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:36:18 #36
192683 AMDB
Visionair.
pi_129804736
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:35 schreef friekin_ het volgende:

LOL :W _O-
pi_129804757
Zo lijkt het net alsof ik al die domme vragen heb gesteld :(
pi_129804819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:36 schreef friekin_ het volgende:
Zo lijkt het net alsof ik al die domme vragen heb gesteld :(
Alsof je normaal zo slim overkomt :{w
pi_129804843
quote:
19s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:39:22 #40
192683 AMDB
Visionair.
pi_129804852
quote:
19s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

*apply water to burned area*
pi_129804867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:39 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
Gelukkig heb je dan wel weer twee andere goede punten :X
pi_129804886
Beste Eric,
Drie interesse vraagjes :)
Kom je nog wel eens in je geboorteplaats Een….?
Wat heb je gestudeerd en waarom…?
Wat vinden je vrouw en kinderen van Lowlands…?
Met een vriendelijke groet,
Ralph.

-Een-West he. Nee eigenlijk bijna nooit. Mijn oude buurtjes zijn overleden en daar kwam ik nog wel eens.
-Studeren heb ik nooit gedaan nee. ik was geen student.
-Ja leuk.
pi_129804897
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik kan niet alles hebben he ;(
pi_129804907
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
?
జ్ఞ‌ా
pi_129804923
Prammen PiR, prammen.
pi_129804936
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:40 schreef µ het volgende:

[..]

?
Alsof jij niet hebt lopen fappen in LWL / Seks op Lowlands
pi_129804941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:40 schreef friekin_ het volgende:
Prammen PiR, prammen.
PI friek, PI.
జ్ఞ‌ా
pi_129804957
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar denk je dat al die views vandaan komen?
జ్ఞ‌ా
pi_129804983
Komt niet door mij.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:42:24 #50
192683 AMDB
Visionair.
pi_129804995
Nu is dit topic in het leven geroepen omdat het anders onoverzichtelijk werd door slowchat.

Ook wel een beetje mijn fout hoor
pi_129805001
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Mental image van noobie is ook weer vervangen. Ben ff een paar minuten voor mezelf bezig. Tot zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')