abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:46:20 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129791355

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:46:53 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129791374
Wielrenners :r
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_129791380
Hardlopers *G* *G*
pi_129791392
Doodlopers :')
Ja doei.
pi_129791491
Cross training! *G* *G*
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129791581
Eens met de TT!

Wielrenners :') de ziektes van de openbare weg.
pi_129791622
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:52 schreef BroesWillems het volgende:
Eens met de TT!

Wielrenners :') de ziektes van de openbare weg.
neuh dat zijn bromscooters...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:53:19 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129791632
Hier zijn bijna geen fietspaden, rijden al die wielrenners op de gewone wegen. Ook de provinciale wegen. Super handig! >:O
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_129791649
Vanavond weer lopen *G*.. hoop wel dat het droog is, maar anders maar natregenen he. Op zich wel een verademing tov de 30+ graden van afgelopen weken dit.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:54:31 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129791676
Nog steeds regen :r
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_129791690
Wat een onzin. Er zullen ongetwijfeld idioten tussen zitten maar ik kan zonder twijfel zeggen dat de vereniging waar ik fiets zich altijd netjes gedraagt, aan de kant gaan bij tegenliggers (ja ook hardlopers, zelfs op het FIETSpad).

Dat het soms voor hardlopers frustrerend is mensen langs je heen te zien scheuren kan ik me voorstellen, maar op de stoep zou je daar geen last van moeten kunnen hebben, dus waar ligt het aan..;)
pi_129791728
Wat is al dat gehaat toch tegen elkaar. Ik zeg gewoon hardlopen en wielrennen ^O^
De echte gevaren op de weg zijn bejaarden, petjes en kinderen met domme ouders.
pi_129791772
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:54 schreef SEMTEX het volgende:
Nog steeds regen :r
Ben blij dat ik vanmorgen ging, toen regende het toch net iets minder hard.
Verder doet mijn heup nog steeds zeer -O-
Volgende keer maar een goede warming up doen en meer lopen ipv rennen.
pi_129791774
Ik heb ook geen last van wielrenners, ik vind ze wel grappig. Als ik op mijn paard zit en ze komen voorbij suizen roepen ze altijd van alles. (Is op mijn leeftijd leuk, anders ben je teleurgesteld, net als wanneer bouwvakkers niet meer fluiten....).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:59:04 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_129791839
Tijdens het hardlopen heb ik weinig last van wielrenners, nog minder van mountainbikers (die veel schappelijker zijn). Maar als ik in de auto zit dan erger ik me er kapot aan. Op de weg fietsen enzo.. Er is een reden waarom ik 1 ruitensproeier iets meer naar rechts heb staan..
pi_129791842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:53 schreef Guard het volgende:

[..]

neuh dat zijn bromscooters...
Eens!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:54 schreef Aal321 het volgende:
Wat een onzin. Er zullen ongetwijfeld idioten tussen zitten maar ik kan zonder twijfel zeggen dat de vereniging waar ik fiets zich altijd netjes gedraagt, aan de kant gaan bij tegenliggers (ja ook hardlopers, zelfs op het FIETSpad).

Dat het soms voor hardlopers frustrerend is mensen langs je heen te zien scheuren kan ik me voorstellen, maar op de stoep zou je daar geen last van moeten kunnen hebben, dus waar ligt het aan..;)
Op het grootste deel van mijn rondje is alleen fietspad, geen stoep. Ik vind wielrenners doorgaans ook best vriendelijk hoor, juist die grote groepen gaan altijd wel aan de kant. Maar ik kan me ook nog een aantal keer herinneren dat een wielrenner schoolkinderen van de fiets afreed omdat hij er langs wilde en een bel niet aerodynamisch genoeg is, dus gewoon maar in de groep beukte. Maar het zijn dan ook vaak de wielrenners die alleen of met z'n 2en gaan die eikelig lopen te doen.
pi_129791943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:53 schreef CRX_master het volgende:
Vanavond weer lopen *G*.. hoop wel dat het droog is, maar anders maar natregenen he. Op zich wel een verademing tov de 30+ graden van afgelopen weken dit.
och als het regent: pet op en gaan (ander zie ik niets meer natuurlijk door mijn brilletje). Oh en telefoon thuislaten, die vindt regen niet leuk...
pi_129791945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ben blij dat ik vanmorgen ging, toen regende het toch net iets minder hard.
Verder doet mijn heup nog steeds zeer -O-
Volgende keer maar een goede warming up doen en meer lopen ipv rennen.
Hoeveel heb je gelopen dan, dat je er zo'n last van hebt?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_129791993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:59 schreef hatsaflats het volgende:
te groepen gaan altijd wel aan de kant. Maar ik kan me ook nog een aantal keer herinneren dat een wielrenner schoolkinderen van de fiets afreed omdat hij er langs wilde en een bel niet aerodynamisch genoeg is, dus gewoon maar in de groep beukte. Maar het zijn dan ook vaak de wielrenners die alleen of met z'n 2en gaan die eikelig lopen te doen.
Maar als je gewoon 'pas op' roept, omdat je geen bel hebt, dan zoeken mensen altijd meteen ruzie. Als je het hoort heeft het toch hetzelfde effect als een bel, dus wat is het probleem?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129792023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:54 schreef Aal321 het volgende:

Het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) omschrijft:

Artikel 4

1.Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.

2.Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad indien trottoir en voetpad ontbreken.

3.Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.

4.In afwijking van het eerste en het tweede lid gebruiken personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen, het fietspad, het fiets/bromfietspad, het trottoir of het voetpad. Zij gebruiken de rijbaan indien een fietspad, een fiets/bromfietspad, een trottoir of een voetpad ontbreekt.
pi_129792039
Gut, krijgen we nu een wielreninvasie?
Ja doei.
pi_129792049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar als je gewoon 'pas op' roept, omdat je geen bel hebt, dan zoeken mensen altijd meteen ruzie. Als je het hoort heeft het toch hetzelfde effect als een bel, dus wat is het probleem?
ik roep altijd "pardon" en zeg vriendelijk "bedankt" in het passeren (want ik heb ook geen bel op MTB)
pi_129792070
Inderdaad stelletje zeikerds. Ik gedraag me altijd netjes maar ik geef toe dat er inderdaad wegpiraten bijzitten.

En een fietsbel hoort gewoon niet op een racefiets.
pi_129792105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:02 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Hoeveel heb je gelopen dan, dat je er zo'n last van hebt?
Kennelijk was 2x 1, 2x 2 en 1x 3 minuten lang genoeg.
Aan het begin van het laatste stuk schoot er iets verkeerd.
pi_129792138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, krijgen we nu een wielreninvasie?
I'm not surprised vis-a-vis TT :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')