quote:
Op vrijdag 9 augustus 2013 11:52 schreef Ame_thyst het volgende:Hoezo is dat de bedoeling van een reeks, speel eens Assasins creed 1 en dan 2, of de eerste Witcher en dan 2, dat is vooruitgang. Daarbij is ook mijn punt dat juist Skyrim en Fall Out NV verdomd veel op elkaar lijken terwijl het nu niet bepaald dezelfde reeks is. Combat systeem in beide games vrij ruk, quests werken hetzelfde, verhaal op zelfde manier opgebouwd etc.
Komt hij: de makers van AC en the Witcher hebben veel meer speelruimte. De lore van the Elder Scrolls is oud en ligt al jaren vast, dus ze moeten werken met de bekende elementen.
Nieuwe wapens en dergelijke introduceren gaat dus niet lukken.
Elder Scrolls zelf maken genoeg ontwikkeling door qua engine en dergelijke: radiant AI, de wereld, combat systems en dergelijke ontwikkelen enorm.
Tegelijk holt de kwaliteit van quests en mogelijkheden achteruit. Volgens de lore had Skyrim niet alleen weerwolven maar ook weerberen en weereverzwijnen, maar die zijn uit gemakzucht weggelaten. Morrowing en Oblivion zouden ze gehad hebben als die in Skyrim hadden plaatsgevonden. De quests zijn ook kwalitatief minder geworden.
With me so far? Alright, Fallout en the Elder Scrolls zijn verschillend vanwege totaal andere setting en totaal andere focus qua wapens, doel en setting, niet qua gameplay. Grotere afstanden, brutere wapens, V.A.T.S., meer invloed van je keuzes op het uiteindelijke verhaal dat culmineerd in een episch mega-gevecht.
Oftewel: Elder Scrolls en Fallout hebben goede stappen gezet op bepaalde gebieden en hun forte's van de vorige delen niet meegenomen naar de nieuwste telgen van de respectievelijke series. Dat heeft behoorlijk invloed op de games, die daardoor zeker niet hetzelfde zijn.
Nu maar hopen dat ze TES Online ditchen en zsm een nieuwe singleplayergame maken, liefst in de Bosmer gebieden.