Dat hij gerepareerd was. Achteraf bleek dat dus niet zo te zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:01 schreef Wokkel het volgende:
Wat zeiden ze toen je de auto ophaalde na de eerste reparatie?
Na de eerste keer heb je toch gereden zei je?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:06 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Ik moet hem nog ophalen. Hij vertelde het aan de telefoon
Zie boven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Na de eerste keer heb je toch gereden zei je?
PS. Welke auto/jaar en welke sensors?
Daarom vroeg ik ook wat ze zeiden na de eerste reparatie. Was dat "Het is gerepareerd en komt niet meer terug" of was het "We denken de oorzaak gevonden te hebben en als er iets is kom dan maar terug".quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:12 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Zie boven.
Het is een Opel Corsa uit 2001. Het gaat om een sensor in de uitlaat. Exacte benaming weet ik niet. (Lekker vaag inderdaad). Maar het gaat er meer om of hij keer op keer maar dingen kan vervangen en dit aan mij factureert. Voor hetzelfde geld had hij mij gebeld en gezegd '' Het ligt aan de bougies'' En dan had ie die vervangen voor een paar honderd euro en het probleem was weer niet verholpen. In hoeverre kan je onderdelen blijven vervangen en doorberekenen aan de klant?
lambdasonde ?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:12 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Zie boven.
Het is een Opel Corsa uit 2001. Het gaat om een sensor in de uitlaat. Exacte benaming weet ik niet. (Lekker vaag inderdaad).
Dus: uitlezen, doen wat de computer zegt, klaar? Waar is de tijd dat een monteur zelf nadacht en het probleem daadwerkelijk controleerde?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef Vasco09 het volgende:
De garage gaf aan dat het een kapotte censor was. Dit was naar voren gekomen bij het uitlezen van de auto.
Had hij het maar in die bewoordingen gezegd. Na de reparatie kwam het op mij over als '' Hij is gemaakt, succes verder!''quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook wat ze zeiden na de eerste reparatie. Was dat "Het is gerepareerd en komt niet meer terug" of was het "We denken de oorzaak gevonden te hebben en als er iets is kom dan maar terug".
Dus liever zou TS willen dat een monteur a 75 euro per uur 8 uur gaat lopen zoeken naar het probleem om dan 600 euro personeel kosten en alsnog 270 euro voor de sensor te betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus: uitlezen, doen wat de computer zegt, klaar? Waar is de tijd dat een monteur zelf nadacht en het probleem daadwerkelijk controleerde?
Werkuren...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:59 schreef schnitzeljansen het volgende:
Hij heeft de censor vervangen dus er zit iets nieuws in dus hij mag je nog een factuur geven, ik had aan hem gevraagd als ik jou was of hij de oude censor weer kon monteren dan had hij geen recht meer op het geld van nog een factuur
Het is nog helemaal niet gezegd dat de eerste sensor geen deel van het probleem is/was.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef Solomon het volgende:
Tsja, eigenlijk zou het fair zijn om wel de arbeidskosten te betalen, maar niet de kosten voor de eerste sensor... De arbeidskosten zijn nu eenmaal de kosten die nodig zijn geweest om het probleem op te sporen, de enige fout die hij heeft gemaakt is halverwege de verkeerde sensor vervangen en jou er mee naar huis sturen. Je zou het op die manier eens kunnen insteken bij de garage.
Precies, volgens de garage pipo had dit er ook mee te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet gezegd dat de eerste sensor geen deel van het probleem is/was.
Natuurlijk niet. Want wie zegt dat die eerste sensor niet ook defect was? Bij auto's gebeurd het geregeld dat meerdere onderdelen defect zijn of bij het vervangen van onderdeel 1 dat onderdeel 2 wat al slechts was ook defect raakt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef Solomon het volgende:
Tsja, eigenlijk zou het fair zijn om wel de arbeidskosten te betalen, maar niet de kosten voor de eerste sensor... De arbeidskosten zijn nu eenmaal de kosten die nodig zijn geweest om het probleem op te sporen, de enige fout die hij heeft gemaakt is halverwege de verkeerde sensor vervangen en jou er mee naar huis sturen. Je zou het op die manier eens kunnen insteken bij de garage.
En vervolgens met die smoes in wegmisbruikers zittenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:39 schreef AcerOne het volgende:
toen die van mij vervangen was, bleef het lampje af en toe branden in het dashboard, tip van opel garage was, even de motor goed doortrappen op de snelweg om resterende roet weg te blazen.
Dan is het toch vaag dat ze met dit soort problemen na de reparatie niet even een proefrit maken om te kijken of het probleem ook daadwerkelijk is verholpen? Heb deze ervaring ook wel eens gehad, sommige monteurs / garagebedrijven lijken tegenwoordig wel loketmedewerkers bij een gemeente. "Computers says nooooo."quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Want wie zegt dat die eerste sensor niet ook defect was? Bij auto's gebeurd het geregeld dat meerdere onderdelen defect zijn of bij het vervangen van onderdeel 1 dat onderdeel 2 wat al slechts was ook defect raakt.
2 sensoren die op exact hetzelfde tijdstip stuk gaan en een melding veroorzaken? Kan, lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Want wie zegt dat die eerste sensor niet ook defect was? Bij auto's gebeurd het geregeld dat meerdere onderdelen defect zijn of bij het vervangen van onderdeel 1 dat onderdeel 2 wat al slechts was ook defect raakt.
Auto's repareren is geen exacte wetenschap, er is altijd een deel trial and error. Net als met computers en andere apparatuur.
Want dat heb je toevallig een keer gehoord op een verjaardag?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef Luxuria het volgende:
Is het niet een versleten koppelingsplaat?
Nee daar heb ik zelf last van bij mijn autoquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:36 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Want dat heb je toevallig een keer gehoord op een verjaardag?
Omdat de boordcomputer ook nog wat met die informatie doet, natuurlijk..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef mrPanerai het volgende:
Een sensor geeft toch enkel de informatie door, hoe kan dat een schokkerig probleem geven?
eens zien of ze dat bij de apk ook doenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:54 schreef raptorix het volgende:
Je kan het lampje toch gewoon negeren? Lekker boeiend.
Dacht je dat? Een bedrijf rekent al snel 80 euro per uur. Dat krijgt de monteur zelf uiteraard niet. Wat onderzoek, een beetje sleutelen, alles weer op zijn plek en je bent zo een paar uur verder.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:17 schreef schnitzeljansen het volgende:
[..]
werkuren kost geen 350,-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |