Dat hij gerepareerd was. Achteraf bleek dat dus niet zo te zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:01 schreef Wokkel het volgende:
Wat zeiden ze toen je de auto ophaalde na de eerste reparatie?
Na de eerste keer heb je toch gereden zei je?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:06 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Ik moet hem nog ophalen. Hij vertelde het aan de telefoon
Zie boven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Na de eerste keer heb je toch gereden zei je?
PS. Welke auto/jaar en welke sensors?
Daarom vroeg ik ook wat ze zeiden na de eerste reparatie. Was dat "Het is gerepareerd en komt niet meer terug" of was het "We denken de oorzaak gevonden te hebben en als er iets is kom dan maar terug".quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:12 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Zie boven.
Het is een Opel Corsa uit 2001. Het gaat om een sensor in de uitlaat. Exacte benaming weet ik niet. (Lekker vaag inderdaad). Maar het gaat er meer om of hij keer op keer maar dingen kan vervangen en dit aan mij factureert. Voor hetzelfde geld had hij mij gebeld en gezegd '' Het ligt aan de bougies'' En dan had ie die vervangen voor een paar honderd euro en het probleem was weer niet verholpen. In hoeverre kan je onderdelen blijven vervangen en doorberekenen aan de klant?
lambdasonde ?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:12 schreef Vasco09 het volgende:
[..]
Zie boven.
Het is een Opel Corsa uit 2001. Het gaat om een sensor in de uitlaat. Exacte benaming weet ik niet. (Lekker vaag inderdaad).
Dus: uitlezen, doen wat de computer zegt, klaar? Waar is de tijd dat een monteur zelf nadacht en het probleem daadwerkelijk controleerde?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef Vasco09 het volgende:
De garage gaf aan dat het een kapotte censor was. Dit was naar voren gekomen bij het uitlezen van de auto.
Had hij het maar in die bewoordingen gezegd. Na de reparatie kwam het op mij over als '' Hij is gemaakt, succes verder!''quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook wat ze zeiden na de eerste reparatie. Was dat "Het is gerepareerd en komt niet meer terug" of was het "We denken de oorzaak gevonden te hebben en als er iets is kom dan maar terug".
Dus liever zou TS willen dat een monteur a 75 euro per uur 8 uur gaat lopen zoeken naar het probleem om dan 600 euro personeel kosten en alsnog 270 euro voor de sensor te betalen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus: uitlezen, doen wat de computer zegt, klaar? Waar is de tijd dat een monteur zelf nadacht en het probleem daadwerkelijk controleerde?
Werkuren...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:59 schreef schnitzeljansen het volgende:
Hij heeft de censor vervangen dus er zit iets nieuws in dus hij mag je nog een factuur geven, ik had aan hem gevraagd als ik jou was of hij de oude censor weer kon monteren dan had hij geen recht meer op het geld van nog een factuur
Het is nog helemaal niet gezegd dat de eerste sensor geen deel van het probleem is/was.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef Solomon het volgende:
Tsja, eigenlijk zou het fair zijn om wel de arbeidskosten te betalen, maar niet de kosten voor de eerste sensor... De arbeidskosten zijn nu eenmaal de kosten die nodig zijn geweest om het probleem op te sporen, de enige fout die hij heeft gemaakt is halverwege de verkeerde sensor vervangen en jou er mee naar huis sturen. Je zou het op die manier eens kunnen insteken bij de garage.
Precies, volgens de garage pipo had dit er ook mee te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet gezegd dat de eerste sensor geen deel van het probleem is/was.
Natuurlijk niet. Want wie zegt dat die eerste sensor niet ook defect was? Bij auto's gebeurd het geregeld dat meerdere onderdelen defect zijn of bij het vervangen van onderdeel 1 dat onderdeel 2 wat al slechts was ook defect raakt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:29 schreef Solomon het volgende:
Tsja, eigenlijk zou het fair zijn om wel de arbeidskosten te betalen, maar niet de kosten voor de eerste sensor... De arbeidskosten zijn nu eenmaal de kosten die nodig zijn geweest om het probleem op te sporen, de enige fout die hij heeft gemaakt is halverwege de verkeerde sensor vervangen en jou er mee naar huis sturen. Je zou het op die manier eens kunnen insteken bij de garage.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |