Ja, had gekund. Maar had 'ie me niet moeten proberen te lossen op twee ronden voor het einde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:42 schreef Patroon het volgende:
Als je al 2 had gewonnen kon je toch wel die ploeggenoot laten winnen?.Die credits kunnen nog mooi wat opleveren
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:44 schreef sonnyspek het volgende:
Zo vandaag voor het eerst geweest, moest nog even de weg vinden en me ketting vloog er een paar keer af maar voor de rest ging het goed. Rondje bollenstreek.
Ik heb alleen geen idee wat een lange afstand is en wat een gemiddelde snelheid is, jullie?
Ja dat bedoel ik, ik ben nog best jong en als je dan begint en je ziet vaak die snelle wielrenners fietsen heb ik geen idee wat een beetje gemiddeld is. Snap je?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Voor de een is 60 km lang, voor de ander 160.
Voor de een is 27 een mooi gemiddelde, voor de ander 32.
Als je net begint, zoals jij, gewoon lekker beginnen met afstandjes van 30 km oid en dat dan opbouwen.
Zijn er eigenlijk dingen wel belangrijk? Afgezien dat je er plezier in hebt natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:49 schreef Wombcat het volgende:
Nou, da's toch mooi om mee te beginnen. Gewoon lekker fietsen en je niet druk maken om het gemiddelde. Dat is sowieso niet het belangrijkste, hoewel veel toerders vinden van wel.
Plezier is #1.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk dingen wel belangrijk? Afgezien dat je er plezier in hebt natuurlijk.
Ja de soignee regelsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk dingen wel belangrijk? Afgezien dat je er plezier in hebt natuurlijk.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk dingen wel belangrijk? Afgezien dat je er plezier in hebt natuurlijk.
Ik denk er ook over na om bij een vereniging te gaan, ook al moet ik dan kijken of ik dat goed kan plannen. Ja het gemiddelde doet mij niet zoveel maar het is natuurlijk altijd leuk om jezelf stappen te zien maken, ik bedoel niet dat je morgen de nieuwe Mollema bent maar gewoon stapjes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Als je beter wil worden, kun je beter wat gedoseerd trainen. Dus duurtrainingen op een tempo dat je lang vol kunt houden. En dat afwisselen met intervaltrainingen waarin je b.v. sprintjes trekt of een paar km volle bak.
Zelf ben ik al vrij vlot begonnen met wedstrijden rijden, en ik heb een flinke stap voorwaarts gezet, toen ik ophield met me te focussen op het gemiddelde, maar in de winter wat rustigere duurtrainingen deed, waarbij ik dan vaak wel tijdens zo'n training een stukje flink gas reed. En zodra de clubkoersjes begonnen daarin lekker meedoen, als intervaltraining.
Je moet voor jezelf gewoon ontdekken wat je leuk vindt. En itt wat ik net gezegd hebt, als je het wel leuk vindt om elke keer met een hoog gemiddelde thuis te komen, moet je dat doen.
Er zijn wedstrijdverenigingen en toerverenigingen. Hoewel veel verenigingen van beide een afdeling hebbenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik denk er ook over na om bij een vereniging te gaan, ook al moet ik dan kijken of ik dat goed kan plannen. Ja het gemiddelde doet mij niet zoveel maar het is natuurlijk altijd leuk om jezelf stappen te zien maken, ik bedoel niet dat je morgen de nieuwe Mollema bent maar gewoon stapjes.![]()
In Nederland een parkoers. Meestal op de Nedereindseberg: http://www.nedereindseberg.nl/quote:Als jij wedstrijden fietst, is dat dan op een parcour met rondjes of een ander soort iets? En fiets jij weleens in de bergen/heuvels? Want dat lijkt mij wel prachtig om te doen ooit.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:31 schreef Gripper het volgende:
Hmm ik dacht dat de brand geblust was, maar er smeulde dus toch nog ergens iets![]()
Mooiste wat ik trouwens op het gebied van "reglementair sprinten" heb meegemaakt was vorig jaar toen ik eens op proef met een Utrechtse club, cs030, meereed. Het begon al bij aankomst: ik dacht dat ik wel met de snelste jongens meekon, de voorzitter vond dat nieuwelingen altijd in de middelste groep moeten starten. Daar moest ik heel de avond naast dezelfde man blijven, op positie 3 in de groep ( daarom kan ik niet waaierrijden: ik mocht het gewoon niet oefenen)
Uiteindelijk was er een eindsprint, en kwam iemand me vertellen dat de achterste wegkapitein op gegeven moment de sprint zou aantrekken, en pas als hij ter hoogte van jou was mocht je gaan meesprinten en uiteraard moet je op je lijn blijven. Detail: de "sprint" begon ongeveer 1 km voor het eindpunt. Dus ik zie m naast me verschijnen, hoor al een hoop krakende kettingen en ander schakelongemak, en ik begin ook te trappen. Uiteindelijk finishte ik 400 meter voor de rest van de sprinters ofzo. Nu mag ik een volgende keer niet meer met deze middelste groep mee
Nee hoor. Dinsdag en donderdag 19:00.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:05 schreef eentwee het volgende:
[..]Ik zat me laatst nog af te vragen of dat een beetje leuk clubje is.
Die koersjes op de Nedereindseberg zijn zeker altijd al heel vroeg?
Interessant! En hoelang duurt zo'n wedstrijd dan ongeveer? Of verschilt dat heel veel?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn wedstrijdverenigingen en toerverenigingen. Hoewel veel verenigingen van beide een afdeling hebben
[..]
In Nederland een parkoers. Meestal op de Nedereindseberg: http://www.nedereindseberg.nl/
In het verleden wel ook de 'grotere' wedstrijden gereden, dus over een langer parkoers. Overigens niet met heel veel succes, ik was al blij als ik ze uitreed. Punt bij wedstrijden is dat als je op achterstand komt te liggen (dus het contact met het peloton verliest) je al vrij vlot uit koers wordt genomen.
Ik fiets vrij veel in het buitenland. In Frankrijk rijd ik ook regelmatig cyclo's. Een cyclo is een kruising tussen een wedstrijd en een toertocht (en heb je in Nederland niet, wel in België, duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje). In een cyclo start je met zijn allen tegelijk en houden ze aan de finish bij in welke volgorde je binnenkomt. Het is geen officiële wedstrijd, want het parkoers is niet verkeersvrij. Voor de eerste groep(en) rijdt iha wel een voorrijwagen of motor(en) die het verkeer wat aan de kant drukken, maar in principe moet je je aan de verkeersregels houden. In Nederland is het te druk op de weg voor dat soort grappen.
Op de parkoersjes meestal een uur tot anderhalf uur. De meeste verenigingen hebben wel een eigen parkoers waar ze 1 of meerdere keren in de week een clubwedstrijdje hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:11 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Interessant! En hoelang duurt zo'n wedstrijd dan ongeveer? Of verschilt dat heel veel?
Ja wedstrijden lijken mij wel mooi om te doen, alleen nog erg moeilijk om dat ik redelijk laat instroom, maar gelukkig zal je ook wel een groep beginners hebben.
16 jaar, ik zit ook op voetbal dus een conditie die heb ik wel. Alleen ben ik bang dat ik het tempo absoluut niet bij kan houden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op de parkoersjes meestal een uur tot anderhalf uur. De meeste verenigingen hebben wel een eigen parkoers waar ze 1 of meerdere keren in de week een clubwedstrijdje hebben.
Hoe oud ben je?
voetbal conditie is heel anders, jij komt bij de junioren als je gaat koersen. Houd dan rekening met 13-15 uur per week trainen wil je mee kunnen komen. Je hebt klasiekers die zijn ongeveer 120 km lang en je hebt criteriums (rondje om de kerk) die zijn 50-75 km ongeveer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
16 jaar, ik zit ook op voetbal dus een conditie die heb ik wel. Alleen ben ik bang dat ik het tempo absoluut niet bij kan houden.
Ok, 19u haal ik nooit of ik moet vrij nemen. Maar in het weekend is wel te doen. Misschien ga ik wel een keer meerijden. Of dit najaar een keer een crossje.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor. Dinsdag en donderdag 19:00.
Zaterdag 13:00
Zondag 10:00
Ik heb zelden (langere tijd achter elkaar) meer dan 12 uur per week getraind. Nou was meekomen dan ook regelmatig wel een probleem in de echte wedstrijden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Houd dan rekening met 13-15 uur per week trainen wil je mee kunnen komen.
Daarom stopte ik ook met wedstrijden rijden, ik zat met examenjaar waar ik het jaar ervoor was gezakt en met steeds meer werken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb zelden (langere tijd achter elkaar) meer dan 12 uur per week getraind. Nou was meekomen dan ook regelmatig wel een probleem in de echte wedstrijden.
Ik had even gebeld en het was wel het geval dat je dan bij de beginners kwam, en niet bij mensen die het al een tijdje doen. Daar ben ik wel blij mee.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
voetbal conditie is heel anders, jij komt bij de junioren als je gaat koersen. Houd dan rekening met 13-15 uur per week trainen wil je mee kunnen komen. Je hebt klasiekers die zijn ongeveer 120 km lang en je hebt criteriums (rondje om de kerk) die zijn 50-75 km ongeveer.
Het zwaarst zijn de tempowisselingen en het aanzetten na de bochten.
Ja je hoort vaak dat mensen vroeg beginnen, en dat het dan lastig is om in te stromen. Mooi dat dan niet zo is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:16 schreef Wombcat het volgende:
Oh, da's nog niet zo heel oud hoor. Hoe jonger je begint hoe beter, maar ik ben pas op mijn 22e met wielrennen begon en een jaar later wedstrijden gaan fietsen.
Op de website van de KNWU kun je wel vinden of er een wielerclub bij je in de buurt is en dan kun je daar eens gaan kijken en/of informeren.
16 en 17 jaar is de nieuwelingen volgens mij (zeg maar de jongste klasse, daaronder heb je nog de jeugd)
Ja nieuwelingen kan ook, iets in die trant.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hoever ik weet heb je geen beginners categorie, misschien zei hij nieuwelingen maar dat zijn geen beginners maar gewoon de benaming voor 15-16 jarige categorie.
Nou ja, instromen is best wel lastig. Het instapniveau is best hoog. De eerste jaren reed ik de wedstrijden (ook de clubwedstrijdjes) vaker niet uit dan wel. Later ging dat beter. Ik kreeg ook door dat criteriums niet wat voor me was, dus daar stopte ik op een gegeven moment mee.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik had even gebeld en het was wel het geval dat je dan bij de beginners kwam, en niet bij mensen die het al een tijdje doen. Daar ben ik wel blij mee.
[..]
Ja je hoort vaak dat mensen vroeg beginnen, en dat het dan lastig is om in te stromen. Mooi dat dan niet zo is.Ja je hebt de beginners als categorie bij onze club.
Waarom waren criteriums niks voor je? Ging dat te hard?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou ja, instromen is best wel lastig. Het instapniveau is best hoog. De eerste jaren reed ik de wedstrijden (ook de clubwedstrijdjes) vaker niet uit dan wel. Later ging dat beter. Ik kreeg ook door dat criteriums niet wat voor me was, dus daar stopte ik op een gegeven moment mee.
Ik verhuisde toen naar Dordrecht, waar de plaatselijke wielervereniging een leuk, vrij makkelijk parkoers had. Dus daar kon ik goed meekomen en ook regelmatig winnen. Zo goed dat ze vroegen of ik bij de elite wilde rijden, want ze waren weer een clubploeg aan het opbouwen. Daar reed ik wedstrijden in België en klassiekers, dat ging me wat beter af, hoewel het niveau eigenlijk wat te hoog voor me was, maar wel een leuke groep en ik reed nog wel met enige regelmaat wedstrijden uit.
En ik ben daardoor wel echt beter gaan rijden in die periode.
Criteriums is aanzetten, remmen, bocht, aanzetten, remmen, bocht. En dat dan de hele wedstrijd door. Ik ben niet zo'n explosief type.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:45 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Waarom waren criteriums niks voor je? Ging dat te hard?
Leuk om te horen dat je toch zo hoog reed.Het is natuurlijk wel lekker als je in een groep rijdt, word je ook meegezogen met die groep.
vanuit zeist 440km volgens de navigatie..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:50 schreef Wombcat het volgende:
Die Riderman ziet er dus wel serieus leuk uit. Alleen is het wel weer een fucking 670 km rijden van hier
Dus kost me weer een paar vakantiedagen en ik begin er al aardig doorheen te raken
Kan iedereen mett KNWU basislicentie gewoon naar de kantine gaan en een rugnummer ophalen? of zijn er nog bepaalde voorwaarden?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor. Dinsdag en donderdag 19:00.
Zaterdag 13:00
Zondag 10:00
Huh, da's gek, gisteren op viamichelin gekeken en die gaven heel wat anders aan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:15 schreef the_critic het volgende:
[..]
vanuit zeist 440km volgens de navigatie..
Ja, met basislicentie kun je meedoen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
Kan iedereen met KNWU basislicentie gewoon naar de kantine gaan en een rugnummer ophalen? of zijn er nog bepaalde voorwaarden?
heb 12jaar lang wedstrijden gereden.. Zo af en toe begint dat wel weer te kriebelen. Dus gewoon een keer weer meerijden en kijken hoe ik het werkelijk vind, als ik weer meerijd, lijkt me wel leuk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Huh, da's gek, gisteren op viamichelin gekeken en die gaven heel wat anders aan.
[..]
Ja, met basislicentie kun je meedoen.
Kost ¤3 voor leden Stadion en Volharding. Niet leden betalen volgens mij ¤4.
Als je geen Mylaps-chip hebt, word je niet in de uitslag opgenomen.
Ik kan je wel het info-documentje mailen als je je mailadres pm-et.
Kom je ook een keer?
Ik vind 30 ¤ voor een shirtje wat je warm, droog en comfortabel houdt eigenlijk geen geld... Een nat lijf is toch niet lekker? En dan die rijwind eroverheen, je kan zo kou vatten of stijve spieren krijgen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik zoek nog wat onderkleding. Alleen vind ik 30 euro voor een craftshirtje wel weer wat aan de hoge kant. In de zomer fiets ik eigenlijk met alleen een shirt aan. Maar wanneer het straks wat kouder wordt moet daar natuurlijk ook iets onder. Iemand tips voor goedkopere onderkleding?
Over het instapniveau gesproken (dan heb ik het over de B's), kun je dat misschien nog wat meer onderbouwen? Zit nu een jaar op de fiets en het lijkt me ook wel leuk om eens een trainingskoers te rijden, maar goed voordat ik daar aan wil beginnen is het wel aardig om te weten of het uberhaupt zin heeft om een poging te wagen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:29 schreef Wombcat het volgende:
Nou ja, instromen is best wel lastig. Het instapniveau is best hoog. De eerste jaren reed ik de wedstrijden (ook de clubwedstrijdjes) vaker niet uit dan wel
Je rijdt gemiddeld 40 of meer over een koers van dik een uur.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef DeBuffel het volgende:
[..]
Over het instapniveau gesproken (dan heb ik het over de B's), kun je dat misschien nog wat meer onderbouwen? Zit nu een jaar op de fiets en het lijkt me ook wel leuk om eens een trainingskoers te rijden, maar goed voordat ik daar aan wil beginnen is het wel aardig om te weten of het uberhaupt zin heeft om een poging te wagen.
Als je dat al teveel geld vind zou ik stoppen met wielrennen. Ik heb craftshirts die al 5 jaar of langer meegaan, dus het geld is het waard.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik zoek nog wat onderkleding. Alleen vind ik 30 euro voor een craftshirtje wel weer wat aan de hoge kant. In de zomer fiets ik eigenlijk met alleen een shirt aan. Maar wanneer het straks wat kouder wordt moet daar natuurlijk ook iets onder. Iemand tips voor goedkopere onderkleding?
Ja klote is dat he, dat heb ik ook altijd. Dan slaap je slecht en de volgende ochtend weer vroeg naar het werk. En het went ook niet, althans niet bij mijquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:31 schreef Wombcat het volgende:
Nadeel van die avondkoersjes is dat je daarna dus klaarwakker bent terwijl het eigenlijk bedtijd is
Beterschap!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:14 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb btw nog steeds verrekte last van m'n valpartij vorige week. Kan nog steeds niet op m'n linkerzijde liggen. Bot zal wel gekneusd zijn ofzo
Heb een blauw plek ter grootte van 2 ansichtkaarten en voel de spieren aan de binnenkant ook
Idd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:23 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja klote is dat he, dat heb ik ook altijd. Dan slaap je slecht en de volgende ochtend weer vroeg naar het werk. En het went ook niet, althans niet bij mij
goed de folders van Aldi en Lidl in de gaten houden.. die hebben ook regelmatig fietskleding / onderkleding in de aanbieding. Stuk goedkoper (hoewel er voor mij ook niets boven craft gaat, maar kan niet in andermans portomonee kijken)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik zoek nog wat onderkleding. Alleen vind ik 30 euro voor een craftshirtje wel weer wat aan de hoge kant. In de zomer fiets ik eigenlijk met alleen een shirt aan. Maar wanneer het straks wat kouder wordt moet daar natuurlijk ook iets onder. Iemand tips voor goedkopere onderkleding?
helemaal gelijk.. mijn excusesquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:42 schreef Wombcat het volgende:
Heb je niet Bad Dürkheim gedaan ipv Dürrheim? Want dan klopt het wel.
misschien wel handig om dat eerst een keer te doen ja.. even mijn gevoel weer terugkrijgen. Is lang geleden, duwen en trekken in een peleton.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:41 schreef Wombcat het volgende:
Moet je op de zaterdag of zondag meerijden, dan is het niet zo heel druk. Meestal een mannetje of 40 (A en B rijden dan meestal samen).
Gisteren was het wel druk, zowel bij de A's als de B's een man of 40.
Nou, tot zaterdag danquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef the_critic het volgende:
[..]
misschien wel handig om dat eerst een keer te doen ja.. even mijn gevoel weer terugkrijgen. Is lang geleden, duwen en trekken in een peleton.
Dat is idd wel een flinke tijd en dan valt het zeker mee. Op het oog vind ik het alleen veel geld als je het vergelijkt met een wielershirt. Die heb je vanaf 35 euro ofzo. En online vind ik het wat lastiger om ondershirts te kopen ivm de pasvorm. Dus maar een keer proberen in de winkel.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je dat al teveel geld vind zou ik stoppen met wielrennen. Ik heb craftshirts die al 5 jaar of langer meegaan, dus het geld is het waard.
Kano fietst bijna nooit, dus dan gaan die shirts inderdaad ook wel 5 jaar mee...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is idd wel een flinke tijd en dan valt het zeker mee. Op het oog vind ik het alleen veel geld als je het vergelijkt met een wielershirt. Die heb je vanaf 35 euro ofzo. En online vind ik het wat lastiger om ondershirts te kopen ivm de pasvorm. Dus maar een keer proberen in de winkel.
Tja, en eigenlijk heb je meer aan een goed ondershirt dan aan een heel mooi wielershirtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is idd wel een flinke tijd en dan valt het zeker mee. Op het oog vind ik het alleen veel geld als je het vergelijkt met een wielershirt. Die heb je vanaf 35 euro ofzo. En online vind ik het wat lastiger om ondershirts te kopen ivm de pasvorm. Dus maar een keer proberen in de winkel.
Ik gebruikte ze ook met kanoën.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:18 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kano fietst bijna nooit, dus dan gaan die shirts inderdaad ook wel 5 jaar mee...
Ondanks bovenstaande vind ik dat Craft shirts hun geld wel waard zijn
Oké thanks, dan is het over een tijdje wel de moeite waard om een poging te wagen. Dinsdag avond rijd ik in Nijmegen bij de Wedrenners bij de A2, rondje van zo'n 50 km over de openbare weg met gemiddeldes van zo rond de 38 km/h,in een groep van zo;n 20-30 man en dat is opzich goed te volgen voor mijquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef Wombcat het volgende:
Je rijdt gemiddeld 40 of meer over een koers van dik een uur.
Moet je overigens niet vergelijken met de gemiddelden die je in je eentje rijdt, want je zit natuurlijk in een peloton, zuigeffect daarvan is enorm. Maar je moet de snelheid natuurlijk wel kunnen volgen. En het is vaak ook aanzetten, na bochten en zo.
Overigens heb je op de Nedereindseberg ook nog C's, en die rijden wel wat langzamer dan de B's.
In het verleden had je in Nijmegen RTC Groenewoud, die op Lindenholt een wielerparkoersje had. Die club bestaat niet meer denk ik, want ik kan er niets over vinden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:37 schreef DeBuffel het volgende:
[..]
Oké thanks, dan is het over een tijdje wel de moeite waard om een poging te wagen. Dinsdag avond rijd ik in Nijmegen bij de Wedrenners bij de A2, rondje van zo'n 50 km over de openbare weg met gemiddeldes van zo rond de 38 km/h,in een groep van zo;n 20-30 man en dat is opzich goed te volgen voor mij
Sinds dit jaar niet meer geloof ik ook niet meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:18 schreef the_critic het volgende:
baantje in Nijmegen wordt nu gebruikt door Mercurius
Ik heb a.s. zaterdag NK foetskieroers, anders kwam ik wel, die tijd op zaterdag komt mij wel uit denk ik.quote:
Heb je wel de demarrageaanvragen al ingevuld in 3voud?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb a.s. zaterdag NK foetskieroers, anders kwam ik wel, die tijd op zaterdag komt mij wel uit denk ik.
Oke dankje voor je antwoorden, heb ik veel aan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Criteriums is aanzetten, remmen, bocht, aanzetten, remmen, bocht. En dat dan de hele wedstrijd door. Ik ben niet zo'n explosief type.
En welke bevallen beter? Craft of Odlo?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb Craft en Odlo en gaat best lang mee. Voor de koersen in de regen heb ik zwarte, ik heb ook witte maar met wassen na zo'n koers kreeg ik die op een gegeven moment niet meer mooi wit.
Ik heb ook al allerlei vette foto's van Gijs gezien, van het WK in parijs. met z'n meisje in het ziekenhuis vanwege oververhitting, en hij even later in chirurgen outfit op de fiets....quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb a.s. zaterdag NK foetskieroers, anders kwam ik wel, die tijd op zaterdag komt mij wel uit denk ik.
Ja sommige renners verzorgen zich niet goed, je herkent ze aan ongeschoren benen en een vieze fiets. Omdat zij ook de sportbril nooit afkuisen kunnen ze slecht zien als iemand demarreert. Vandaar dat je dat dan even moet melden en bespreken. Door die vuile brillenglazen zijn de analyses van die renners soms ook wat wazig.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef Wombcat het volgende:
Dat kan toch helemaal niet tijdens de koers, dat wordt veel te onoverzichtelijk![]()
Je moet de aanvraag altijd drie dagen van te voren indienen, met een kopie van je licentie.
Ojee, die werkt bij ons, ik zal haar es bellen of ze oké is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb ook al allerlei vette foto's van Gijs gezien, van het WK in parijs. met z'n meisje in het ziekenhuis vanwege oververhitting, en hij even later in chirurgen outfit op de fiets....
Wat een malloten zijn jullie toch, ikzie alleen maar postbodes met dreadlocks
Je moet es bij Sloten gaan rijden op zaterdag bij de trimmers. Geen licentie nodig.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:28 schreef keesfietst het volgende:
Bij DTC kan ik voorlopig niet meetrainen want 'ze zijn een wedstrijdclub en het is middenin het seizoen'.
Heb gevraagd of ze wel op zoek zijn naar leden, heb er een maand over gedaan een telefoonnummer te krijgen die vervolgens niet opgenomen wordt, voicemail niet beantwoord etc. Je maakt mij niet wijs dat er niet gewoon een clubje van ze eens per week een rondje rijdt door de polder waar ik aan kan haken. Zie ze toch regelmatig voorbij tuffen. Zaankanters
Nu maar kijken of ik in Hoorn of Amsterdam ergens mee kan rijden binnenkort. Niet op de baan, dat vinnik nog te eng en spannend. Gewoon een klein groepje waar ik een beetje kopwerk kan doen, in 't wiel rijden etc. goed kan leren.
Maar demarreer je daar ook regelmatig Kaas?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vond het instapniveau toen ik op de club begon met koersen (1998 denk ik ong.) best meevallen. Ik had verwacht dat ze harder zouden rijden.
Ik kwam bij de club, de voorzitter monsterde mijn koersfiets of die wel goed genoeg was voor de koers, en ik ging in mijn eerste wedstrijd van start in de B categorie. Ik reed in de finale weg uit het peloton met iemand, klein roodharig mannetje met een hoge stem, die zei in de laatste toer tegen me "pak jij de sprint maar hoor, ik ben bang om te vallen" dus ik zeg "ok" en ik ga 'm aan, kletst hij 'm er vlak voor de meet nog effe over. "Gotcha!" zei hij en toen was ik dus 2e.
De 2e koers op de club die ik reed bij de B's won ik meteen de week erop, en toen ging ik naar de A categorie. Daar moest ik wel een paar keer lossen in 't begin maar na een paar koersen ook niet meer. Binnen 1 jaar won ik daar ook zoals verteld gisteren.
Infil.... korte mouw 6,95 ... lange mouw 8,95. Jaren mee gereden en altijd prima gefunctioneerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:03 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb van die goedkope zweethemdjes. Ooit bij De Winter in Arnhem gekocht. Zag ze laatst nog liggen bij Hopmans (Bergen op Zoom), weet niet wat ze kostten.
Jawel ik maak graag de koers hard anders verlies ik van de goede spurters want ik heb zelf geen hoge topsnelheid. Het eerste uur zie je me niet zoveel op kop, maar als iedereen moe begint te worden steek ik mijn neus aan het venster en spring met ieder waardig groepje mee.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:34 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Maar demarreer je daar ook regelmatig Kaas?
Waar kan ik daar meer over vinden? Nadeel is dat Sloten net te ver is om lekker op de fiets heen te kunnen, maar wellicht dat ik er af en toe een mooie lange training van kan maken. Uurtje knallen zeker?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet es bij Sloten gaan rijden op zaterdag bij de trimmers. Geen licentie nodig.
Ik heb een PD T2+ en dat bevalt in principe goed (ik vind de TT sturen waarvan het eind omhoog loopt minder (maar dat is persoonlijk denk ik).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:44 schreef Wombcat het volgende:
Als ik die Riderman ga rijden, is een opzetstuurtje misschien wel handig voor de tijdrit. Kan toch schelen tussen de 250e en 240e plek oid (om het ff in perspectief te zetten).
Nou zit ik me af te vragen of dat op mijn stuur überhaupt wel kan, want dat loopt al vrij snel taps
[ afbeelding ]
En indien ja, is dit dan iets?
[ afbeelding ]
Daar kan je gewoon heenrijden (las dat ze 13.00 starten) en meedoen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet es bij Sloten gaan rijden op zaterdag bij de trimmers. Geen licentie nodig.
Sloten is meestal anderhalf uur. Snel parkoers, geen echte bochten. Wel een viaductje.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:55 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Waar kan ik daar meer over vinden? Nadeel is dat Sloten net te ver is om lekker op de fiets heen te kunnen, maar wellicht dat ik er af en toe een mooie lange training van kan maken. Uurtje knallen zeker?
Ja ik denk dat jij bij die trimmers zo vooraan mee rijdt MarcoD.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Daar kan je gewoon heenrijden (las dat ze 13.00 starten) en meedoen?
Ga daar maar eens kijken dan, vanaf haarlem 15 km fietsen dus prima te doen.
Ken het parcours van Sloten wel. Klinkt interessant, ik ga er binnenkort wel een keer kijken/meerijden. Thanks.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sloten is meestal anderhalf uur. Snel parkoers, geen echte bochten. Wel een viaductje.
Op zaterdag om 13:00 de trimmers (zonder licentie). 15:00 licentiehouders (en basislidmaatschap).
http://www.wvamsterdam.nl/site/agenda/
Dat lijkt me ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik denk dat jij bij die trimmers zo vooraan mee rijdt MarcoD.
Ja als je zelfs iemand die 17 jaar elite zc heeft gereden compleet naar huis rijdt in een toertochtje..quote:
Het zit je wel dwars hèquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja als je zelfs iemand die 17 jaar elite zc heeft gereden compleet naar huis rijdt in een toertochtje..
Ja, dat zeg je nu wel, maar eigenlijk lag je de afgelopen nachten natuurlijk in een hoekje van de kamer te snikken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit maar te dollen kolonel, moet er nog steeds om lachen eigenlijk.
Nee da's buzzquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:31 schreef Stoffa het volgende:
Kaas op wat voor fiets rij jij eigenlijk? Ben jij een echte gearnerd die alleen maar in Assos/Rapha rijdt met een fiets van 7k of juist niet?
Nee ik heb een nieuw frameset van marktplaats gekocht voor 200.- New Old Stock zoals dat heet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:31 schreef Stoffa het volgende:
Kaas op wat voor fiets rij jij eigenlijk? Ben jij een echte gearnerd die alleen maar in Assos/Rapha rijdt met een fiets van 7k of juist niet?
Craft.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En welke bevallen beter? Craft of Odlo?
Ik zie het wel, ik heb trouwens ook een basislidmaatschap van de KNWU dus kan altijd nog om 15.00 starten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik denk dat jij bij die trimmers zo vooraan mee rijdt MarcoD.
Garantie betrek je van de verkoper en niet van de fabrikant dus moet geen probleem zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:40 schreef byah het volgende:
iemand ervaring met het merk Beone? Bij de FM mooie BeOne Diablo Race zien staan vanmorgen, maar zag net op internet dat de eigenaar blijkbaar failliet is.. lijkt me een no go?
[ afbeelding ]
lekker kortzichtigquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:15 schreef Deshain het volgende:
[..]
Garantie betrek je van de verkoper en niet van de fabrikant dus moet geen probleem zijn.
Verklaar je nader.quote:
dus je hebt gewoon garantie. Indien niet op te lossen indien er iets aan je frame is wat niet opgelost kan worden ivm faillissement dan dient er een passende oplossing gevonden te worden.quote:
Vooral handig als de fabrikant failliet is. Dan last de verkoper gewoon een nieuw frame voor je in elkaar als er iets kapot is.quote:
Dan zou ik toch echt een andere FM gaan zoeken als je zoveel vertrouwen in die man hebt...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Vooral handig als de fabrikant failliet is. Dan last de verkoper gewoon een nieuw frame voor je in elkaar als er iets kapot is.
wat heeft mijn kleurtje er mee te maken? Als je voorvork breekt kan je het dus wel vergeten als er geen nieuwe geproduceerd worden. Ik die fiets niet kopen tenzij zeer goed geprijst.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Hij geeft aan bij:
[..]
dus je hebt gewoon garantie. Indien niet op te lossen indien er iets aan je frame is wat niet opgelost kan worden ivm faillissement dan dient er een passende oplossing gevonden te worden.
Daarnaast is de garantie van BeOne wel zekergesteld dus ook voor de FM geen probleem.
Of kan je nog iets uitgebreider reageren in plaats van een bijdehante reactie van 2 woorden, zou je netjes staan met je blauwe kleurtje.
Dan krijg je een vervangend frame van gelijkwaardige kwaliteit van de garantieplichtige.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat heeft mijn kleurtje er mee te maken? Als je voorvork breekt kan je het dus wel vergeten als er geen nieuwe geproduceerd worden. Ik die fiets niet kopen tenzij zeer goed geprijst.
nee, dat moet je willen. Zoek je een beoneframe uit wat bij je past en eindig je met een pinarelloquote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:56 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dan krijg je een vervangend frame van gelijkwaardige kwaliteit van de garantieplichtige.
Ken toevallig persoonlijk iemand die op deze manier aan een Willier GT is gekomen (niet door een BeOne frame overigens).
Andersom is vervelenderquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nee, dat moet je willen. Zoek je een beoneframe uit wat bij je past en eindig je met een pinarello
Hej gezellig, een nieuwe stamgast!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef Deshain het volgende:
Of kan je nog iets uitgebreider reageren in plaats van een bijdehante reactie van 2 woorden, zou je netjes staan met je blauwe kleurtje.
Hij past er in ieder geval goed bijquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hej gezellig, een nieuwe stamgast!
Stel je anders even voor
Als 2e jaars nieuweling reed ik de ronde van het Lage Land (volgens mij start in Purmerend bij DTS). Stond in het voorjaar genoeg wind dus zodra we de bebouwde kom uit waren vloog het compleet uit elkaar. Doordat ik goed van voren zat, kwam ik in de 1e groep terecht met o.a. Thomas Dekker en Niki Terpstra. Echter laatste genoemde wist mij in het plat Zaans te melden dat ik mee moest draaien of af moest taaien, en daar was geen woord Spaans aan..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vond het instapniveau toen ik op de club begon met koersen (1998 denk ik ong.) best meevallen. Ik had verwacht dat ze harder zouden rijden.
Ik kwam bij de club, de voorzitter monsterde mijn koersfiets of die wel goed genoeg was voor de koers, en ik ging in mijn eerste wedstrijd van start in de B categorie. Ik reed in de finale weg uit het peloton met iemand, klein roodharig mannetje met een hoge stem, die zei in de laatste toer tegen me "pak jij de sprint maar hoor, ik ben bang om te vallen" dus ik zeg "ok" en ik ga 'm aan, kletst hij 'm er vlak voor de meet nog effe over. "Gotcha!" zei hij en toen was ik dus 2e.
De 2e koers op de club die ik reed bij de B's won ik meteen de week erop, en toen ging ik naar de A categorie. Daar moest ik wel een paar keer lossen in 't begin maar na een paar koersen ook niet meer. Binnen 1 jaar won ik daar ook zoals verteld gisteren.
Als we zo doorgaan als de laatste paar dagen wel jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij past er in ieder geval goed bij
Iedereen vindt het toch leuk om af en toe lekker te rellen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij past er in ieder geval goed bij
quote:Krrrrk
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Eerst dacht ik dat het wel over zou gaan. Gewoon niet naar luisteren, dan zou dat rare kraakje in mijn fiets vanzelf wel verdwijnen. Negeren is vaak de beste oplossing. Als ik zou doen alsof het er niet was, dan was het er ook niet.
© ANP
Door Thijs Zonneveld
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Maar na een uur doen alsof ik niets hoorde, was het kraakje nog steeds niet weg. Na twee uur ook niet. De volgende dag was het kraakje er, en de week erop nog steeds. Iedere pedaalomwenteling - of ik nu in het zadel zat of op de pedalen stond - datzelfde geluid.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Met kraakjes in je fiets is het net als met de hik: je weet niet waar je het oploopt en je weet niet hoe je er vanaf komt. Ik pedaleerde met één been om het kraakje om de tuin te leiden. Ik dronk mijn bidon in één teug leeg om er vanaf te komen.
Ik zette mijn fiets ondersteboven en keek of er geen scheurtjes in het frame zaten. Ik draaide alle boutjes en moertjes nog maar eens aan. Ik checkte mijn schoenplaatjes. Ik smeerde mijn ketting. Ik gaf een paar flinke tikken op de trapas. Dat kraakje moest en zou eruit. Ik wist alleen niet hoe.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Het kraakje begon me te irriteren. Eerst een beetje, toen steeds meer. Met elk kraakje werd de donderwolk boven mijn hoofd zwarter. Ik stapte vloekend op de fiets, ik fietste vloekend mijn rondje en daarna zette ik mijn fiets vloekend weer in de schuur. Ik verving de derailleurwieltjes. Ik zette een ander zadel op mijn fiets. Ik kocht zelfs voor de zekerheid een nieuw stuurlintje - je weet nooit waar kraakjes zich schuil houden. Maar het hielp niets.
Piekeren
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Ik begon te piekeren. Op de fiets, maar ook als ik in mijn bed lag of als ik achter mijn computer zat. En ook terwijl ik met mijn vriendin dineerde in een veel te chique restaurant. "Gaat het wel?" vroeg ze nadat ik een uur lang zwijgend tegenover haar had gezeten. Ik mompelde iets onverstaanbaars terug en dacht aan het kraakje.
De volgende dag reed ik het hele land door om mijn fiets te laten onderzoeken door de beste mecanieker/fietsenfluisteraar die ik kende. Die man zou het kraakje er wel uit toveren, dacht ik. Een week later had ik mijn fiets terug en was ik achthonderdvierenzestig euro achtennegentig lichter. Maar toen ik één meter gefietst had, wist ik al genoeg: het kraakje was er nog steeds.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Langzaam maar zeker boorde het kraakje zich door mijn schedel. Het vrat zich een weg door mijn hersenen, zette zich vast op iedere herinnering, het liet niets van me heel. Ik stond op met het kraakje, ik ging slapen met het kraakje, ik droomde van het kraakje. Ik at met het kraakje, ik dronk met het kraakje, ik ademde met het kraakje.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Het kraakje sloopte me. Het kraakje kraakte me. Het kraakje brak me. Er zat maar één ding op:
(…). (…). (…).
Oordoppen kopen.
Dat accent is prachtig, maar het is wel star kutvolk meestal. Ik bedoelde trouwens ook DTS (Zaandam/Wormer) die ik benaderd had, is Niki inderdaad ook begonnen. In de winter doet ie nog best regelmatig met z'n ouwe en broertje mee met de watertorentrainingen. Zij zijn de uitzondering op de regel wat zaankanters betreft, z'n broertje en pa groeten altijd vriendelijk als ik ze wel eens tegenkom.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als 2e jaars nieuweling reed ik de ronde van het Lage Land (volgens mij start in Purmerend bij DTS). Stond in het voorjaar genoeg wind dus zodra we de bebouwde kom uit waren vloog het compleet uit elkaar. Doordat ik goed van voren zat, kwam ik in de 1e groep terecht met o.a. Thomas Dekker en Niki Terpstra. Echter laatste genoemde wist mij in het plat Zaans te melden dat ik mee moest draaien of af moest taaien, en daar was geen woord Spaans aan..Maar ik was al lang blij dat ik het laatste wiel kon houden
Zo'n 30km later moest ik er uiteindelijk nog af.
Kwam ook wel voor dat we langs het water fietsten waar een visser zat, hoorde je uit het peloton Niki in het plat Zaans: Kijk naar je dommer man! je hebt beet
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:31 schreef Stoffa het volgende:
Kaas op wat voor fiets rij jij eigenlijk? Ben jij een echte gearnerd die alleen maar in Assos/Rapha rijdt met een fiets van 7k of juist niet?
Tommeke, MCD of Yankee of Superweber, gaat het wielerbaantje morgen door en van hoelaat tot hoelaat is dat nog maar, want ik wil als het droog is denk ik weer eens een kijkje nemen daar, na bijna een jaar geleden. Kijken of ik het nog een beetje kan.quote:
Dah ga nie lukke he, na dat bezoek van die twee meisjes.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Tommeke, MCD of Yankee of Superweber, gaat het wielerbaantje morgen door en van hoelaat tot hoelaat is dat nog maar, want ik wil als het droog is denk ik weer eens een kijkje nemen daar, na bijna een jaar geleden. Kijken of ik het nog een beetje kan.
Alvast bedankt!
Twee tegelijk, en dat nog wel op je slaapkamer in het ouderlijk huis? Ouwe baas! Wel goed je aandacht verdelen hè!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
Help er komen zo 2 meisjes hier
Vooropgesteld, ik doe 't 'm niet na, maar 49 minuten vind ik niet heel bijzonder. Was het tot de Tourfinish? Van m'n vakantiemaatjes zijn er drie die dat afgelopen maand ook konden, in zo'n 50 minuten de Alpe op. Twee daarvan waren amateur en waren beide niet in topvorm. Nummer 3 is een sportklasserenner.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:16 schreef Patroon het volgende:
Wat een baas, nummer 4 op de Alp d'huez met een massastart. Fiets ik wel eens mee en heb ik die Ruiter kleding van gekregen:
[ afbeelding ]
Ja idd, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik doe 't 'm niet na, maar 49 minuten vind ik niet heel bijzonder. Was het tot de Tourfinish? Van m'n vakantiemaatjes zijn er drie die dat afgelopen maand ook konden, in zo'n 50 minuten de Alpe op. Twee daarvan waren amateur en waren beide niet in topvorm. Nummer 3 is een sportklasserenner.
afzagequote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb ook een nieuwe voorvork voor mijn Bianchi. Merkloos dingetje van Marktplaats, verder vrijwel precies gelijk aan mijn vorige.
Hoe krijg ik de voorvorkbuis nu op de juiste lengte? Hij is 2-3cm te lang...
Shit,.. met een ijzerzaag? Ik heb dat soort dingen allemaal niet in huis. Misschien de fietsenmaker maar eens vragen.quote:
zal maar even langs een fietsenmaker gaan dan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
jahoor gewoon met nen beugelzaag de fm heeft een speciaal zaagblokje waardoor je niet scheef gaat vol carbon kan ook zelfde manier.
19.00 tot 20.00.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Tommeke, MCD of Yankee of Superweber, gaat het wielerbaantje morgen door en van hoelaat tot hoelaat is dat nog maar, want ik wil als het droog is denk ik weer eens een kijkje nemen daar, na bijna een jaar geleden. Kijken of ik het nog een beetje kan.
Alvast bedankt!
Ik heb besloten dat ik niet meer ga betalen voor die toertochten. Elke keer maar weer geld dokken, 10 euro, 15, 20 euro, voor wat? Een paar van die vieze repen hier en daar? Wat van dat smerige zoete spul in je bidon? Een massage op een massagestoel die dan natuurlijk nergens te vinden is bij de finish? Nou mij niet gezien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef Tommeke het volgende:
Tesje, een NTFU lidmaatschap heeft als voordeel dat je korting krijgt bij toertochten en.... Je bent elk jaar verzekerd voor een bedrag tot 1000 euro. Met 50 euro eigen risico
Niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:05 schreef peleetje het volgende:
Hoe doe jullie het met de pootjes scheren eigenlijk?
Ik moet er nog aan beginnen. Hebben jullie nog tips? voordat ik straks met teringjantje veel jeuk en gare rode bulten rondwandel!
Slagroomquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:05 schreef peleetje het volgende:
Hoe doe jullie het met de pootjes scheren eigenlijk?
Ik moet er nog aan beginnen. Hebben jullie nog tips? voordat ik straks met teringjantje veel jeuk en gare rode bulten rondwandel!
Das ook een optie...quote:
Tuurlijk, alle buitenbladen met een 130mm steek in jouw geval (Shimano type cranks). Niet dat je hem nodig hebt (no offence). Het verschil tussen 50 en 52 is erg klein. Ik heb nog wel ergens een licht gebruikte 52 en een nieuwe 53 liggen van TA. Je hebt 105 toch? Bij Ultegra heb je van die lelijke dikke hoeken op het buitenblad om t aan te laten sluiten op de crank. Als je er dan een plat buitenblad op monteert ziet het er niet uit. De originele is uiteraard heel duur.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef muzas het volgende:
Zijn er 52 buitenbladen voor 105 triple? Zit eens te zoeken, maar kom (nog) niets tegen....
En wat is daar het voordeel van?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef peleetje het volgende:
[..]
Das ook een optie...![]()
Maar goed als je de benen scheert komen de aderen en spieren natuurlijk ook mooier uit!
Eerst de grote vacht er af met tondeuse of gewoon scheerapparaat . Dan lekker douchen. Onder de douche, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren. Net zoals je baard: tegen de haargroei in. De meeste haren op je benen groeien naar beneden, dus das makkelijk, van onderaf richting de knie.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:05 schreef peleetje het volgende:
Hoe doe jullie het met de pootjes scheren eigenlijk?
Ik moet er nog aan beginnen. Hebben jullie nog tips? voordat ik straks met teringjantje veel jeuk en gare rode bulten rondwandel!
Nog niet wellicht (hoewel met wind mee, licht heuvel af langs de kust ik op de 50-12 heb gezeten. en bijna te kort kwam, althans hele hoge cadans...)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:19 schreef eentwee het volgende:
Niet dat je hem nodig hebt (no offence)
Haha... nee dat niet. Maar het moet er allemaal wel goed gesoigneerd uitzien vind ik.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En wat is daar het voordeel van?
Het is niet alsof je opeens 10 km/h harder gaat fietsen natuurlijk.
Ja dat kan. Als je de 16 mist heb je dan niet een 11-28? Een 11 ipv 12 maakt veel meer uit dan 52 ipv 50 (9% resp 4%). 12-23 is inderdaad een fijne cassette. Die heb ik op enkele wielsets. Op mijn 9 speed fiets heb ik zelfs 12-21 maar daarmee kom ik toch nooit voorbij de heuvelrug. In de randstad zou ik helemaal nooit met iets anders rijden dan zo'n compact gespatieerde cassette.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Nog niet wellicht (hoewel met wind mee, licht heuvel af langs de kust ik al tot 2x toe op de 50-12 heb gezeten. en bijna te kort kwam, althans hele hoge cadans...)
Maar ik zit te kijken naar mijn verzetten, en mijn huidige cassette past niet bij mn keuze voor de triple (gatenkaas 12-28) Ik merk dat ik de 18 en 16 mis. Zeker de 16, want dan zit ik te kutten met de 39 tussen de 17 en de 15, of rijd met een scheve ketting op de 50.
Dus zit aan een 12-23 te denken... Maar dan 'mis' je de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52. Ook volgens ritzelrechner heb ik dan een iets mooiere spreiding.
Dus kan gewoon een dubbel 52 er op schroeven? Dat zou de keus voor de 12-23 makkelijker maken.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eerst de grote vacht er af met tondeuse of gewoon scheerapparaat . Dan lekker douchen. Onder de douche, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren. Net zoals je baard: tegen de haargroei in. De meeste haren op je benen groeien naar beneden, dus das makkelijk, van onderaf richting de knie.
Rondom je knie moet je oppassen, en ook achterop je bovenbeen is vaak gevoelig. Jeuken doet het na de eerste keer (2 dagen erna) sowieso. Ingroeiende haartjes kun je voorkomen door de dagen erna als je doucht flink te scrubben met een harde spons of scrub washandje. Ik heb hele mooie roze, en je kunt ze ook direct als fietshandschoenen gebruiken
Laatste belangrijke opmerking: luister niet naar niet-scheerders. Dat zijn de figuren die bij toertochten achteraan rijden.
12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 Tiagra cassette.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:30 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat kan. Als je de 16 mist heb je dan niet een 11-28? Een 11 ipv 12 maakt veel meer uit dan 52 ipv 50 (9% resp 4%). 12-23 is inderdaad een fijne cassette. Die heb ik op enkele wielsets. Op mijn 9 speed fiets heb ik zelfs 12-21 maar daarmee kom ik toch nooit voorbij de heuvelrug.
Nee, ik dacht zelf ook van op een goede dag rij ik daar misschien in 57min omhoog (rustig deed ik in 1:03uur, maar 6min daar vanaf zal niet meevallenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sorry, ik ben een beetje ongesteld
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eerst de grote vacht er af met tondeuse of gewoon scheerapparaat . Dan lekker douchen. Onder de douche, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren. Net zoals je baard: tegen de haargroei in. De meeste haren op je benen groeien naar beneden, dus das makkelijk, van onderaf richting de knie.
Rondom je knie moet je oppassen, en ook achterop je bovenbeen is vaak gevoelig. Jeuken doet het na de eerste keer (2 dagen erna) sowieso. Ingroeiende haartjes kun je voorkomen door de dagen erna als je doucht flink te scrubben met een harde spons of scrub washandje. Ik heb hele mooie roze, en je kunt ze ook direct als fietshandschoenen gebruiken
Laatste belangrijke opmerking: luister niet naar niet-scheerders. Dat zijn de figuren die bij toertochten achteraan rijden.
52-11 met een RPM van 95 is 60 km/h. Dat ga je echt niet trappen op het vlakke.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Nog niet wellicht (hoewel met wind mee, licht heuvel af langs de kust ik op de 50-12 heb gezeten. en bijna te kort kwam, althans hele hoge cadans...)
Maar ik zit te kijken naar mijn verzetten, en mijn huidige cassette past niet bij mn keuze voor de triple (gatenkaas 12-28) Ik merk dat ik de 18 en 16 mis. Zeker de 16, want dan zit ik te kutten met de 39 tussen de 17 en de 15, of rijd met een scheve ketting op de 50.
Dus zit aan een 12-23 te denken... Maar dan 'mis' ik als ik nog iets sterker word de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52. Ook volgens ritzelrechner heb ik dan een iets mooiere spreiding. (30 voor omhoog, 39 voor vlak, 50(52) voor naar beneden, kustwind)
Dus kan gewoon een dubbel 52 er op schroeven? Dat zou de keus voor de 12-23 makkelijker maken.
Met 50-12 moet je toch een heel eind kunnen komen, zolang je niet echt hoeft te sprinten?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:32 schreef muzas het volgende:
[..]
12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 Tiagra cassette.
Met de 30/23 kwam ik in de heuvelrug alles op (1x heel even op de 25 omdat ik er doorheen zat en de keus had)
Mocht ik dan meer gaan 'klimmen' kan ik altijd terugvallen op die tiagra.
Op fok hou ik graag m'n nickname aan, kun je dat ff aanpassen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:35 schreef Oksel het volgende:
Gripper is sowieso het vrouwtje. Hier, maar ook thuis.
Vakantiebudget op.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:19 schreef eentwee het volgende:
Kaas waarom was jij niet bij het WK koeriers in CH?
Huhhhhhh...?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op fok hou ik graag m'n nickname aan, kun je dat ff aanpassen?
Die combinatie is dan ook niet ter sprake gekomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
52-11 met een RPM van 95 is 60 km/h. Dat ga je echt niet trappen op het vlakke.
Klopt, maar zoals gezegd, met windkracht >4 tussen zandvoort en bloemendaal ga je best hard. Als de busbaan (waar het fietspad over loopt) dan na de camping ook nog heel licht afloopt ga je makkelijk 50+. paar kilometer verder het kopje af idem.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Met 50-12 moet je toch een heel eind kunnen komen, zolang je niet echt hoeft te sprinten?
Je zou de 11 gaan missen zei je, en je vroeg of je er een double 52 op kon zetten... Blijkbaar wel dan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Die combinatie is dan ook niet ter sprake gekomen
Ik zou gewoon een 11-23 bestellen (18 tandwiel vervalt dan voor de 11).quote:[..]
Klopt, maar zoals gezegd, met windkracht >4 tussen zandvoort en bloemendaal ga je best hard. Als de busbaan (waar het fietspad over loopt) dan na de camping ook nog heel licht afloopt ga je makkelijk 50+. paar kilometer verder het kopje af idem.
En 'nodig' is ook niet het sleutelwoord. Meer 'mogelijk'. Ik zocht op 105 triple buitenbladen (niet wetende dat dubbel ook past) en vond alleen 50. Dan loont het wellicht om een cassette te nemen met een 11. Maar groter is dus ook mogelijk. MOCHT ik dan ooit echt tegen de beperking van de eerder aangekochte cassette met een 12 aanlopen, kan er altijd nog een 52(53?) op..
Vandaar. Ik ga dus een 12-23 bestellen
Heb je dan verkeerd begrepen. Die 11 zou ik dan wellicht gaan missen als een groter buitenblad dan 50 niet mogelijk zou zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je zou de 11 gaan missen zei je, en je vroeg of je er een double 52 op kon zetten... Blijkbaar wel dan.
[..]quote:Maar dan 'mis' ik als ik nog iets sterker word de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52.
Met een 52 voorblad kan ie dan ook op de 16. Zelfde verzet.quote:Ik zou gewoon een 11-23 bestellen.
Ik moet zeggen dat ik hem heel vaak op de 39-12 heb liggen op het vlakke. En op een triple kun je hem niet op het kleinste achter leggen als hij voren in het midden ligt.
Neeneenee! De chateau muzas staat bij de andere goede wijnen in de wijnklimaatkast te wachten totdat de eerste mooie kille herfstavond aanbreektquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:43 schreef Patroon het volgende:
Haha Gripper kennende ligt die fles al bij de glasbak
Klopt, maar dan moet je weer voren schakelen als je minder hard gaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je dan verkeerd begrepen. Die 11 zou ik dan wellicht gaan missen als een groter buitenblad dan 50 niet mogelijk zou zijn.
[..]
[..]
[..]
Met een 52 voorblad kan ie dan ook op de 16. Zelfde verzet.
Ben ik dan niet met je eens. Ik denk dat die 18 voor een recreant van meer waarde is dan een 11 met een voorblad van 52quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je weer voren schakelen als je minder hard gaat.
Met de 30-39-52 voren en 11-23 achter heb je het mooiste bereik voor een recreant.
Ik snap eigenlijk het probleem niet van het missen van een 16 of 18, ik heb die vraag hier al vaker gezien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Ben ik dan niet met je eens. Ik denk dat die 18 voor een recreant van meer waarde is dan een 11 met een voorblad van 52En ik weet zeker dat ie voor mij van meer waarde is
![]()
Ja. Ouwe Bourgondiër.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:43 schreef Patroon het volgende:
Haha Gripper kennende ligt die fles al bij de glasbak
Ik zit ook ongeveer in die range qua RPM.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:22 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk het probleem niet van het missen van een 16 of 18, ik heb die vraag hier al vaker gezien.
Hoe erg is het om tijdelijk 5 rpm meer of minder te trappen.
Ik merk zelf dat ik behoorlijk varieer in het aantal omwentelingen dat ik maak, ik zit vaak rond de 95~100 of 5 daar onder/boven.
Nu weet ik dat ik niet het beste voorbeeld ben, maar toch...
Zeker de 16 mis ik. Die had ik wel op mijn vorige fiets.. En zit nu op vlakke stukken veel te kutten tussen de 17 en de 15... Ik ben wel redelijk gevoelig voor verandering in cadans.. vind het dan snel 'niet lekker trappen' zeker op die ellelange rechte polderwegen. De 18 eigenlijk het zelfde verhaal zodra er een mooi polderwindje tegen staat.. En dan is het dus niet 'tijdelijk'quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:22 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk het probleem niet van het missen van een 16 of 18, ik heb die vraag hier al vaker gezien.
Hoe erg is het om tijdelijk 5 rpm meer of minder te trappen.
Ik merk zelf dat ik behoorlijk varieer in het aantal omwentelingen dat ik maak, ik zit vaak rond de 95~100 of 5 daar onder/boven.
Nu weet ik dat ik niet het beste voorbeeld ben, maar toch...
Ik jat tegenwoordig een oud mesje van m'n vriendin en gebruik geen schuim, nergens last van eigenlijk...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren.
Deze bewaren we maar even........quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb je dan verkeerd begrepen. Die 11 zou ik dan wellicht gaan missen als een groter buitenblad dan 50 niet mogelijk zou zijn.
Huhhh....quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hanna is nu lekker kaasplankje klaar aan het maken
Bergen? 0... Hoe lang ik fiets?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Deze bewaren we maar even........![]()
Hoe lang fiets je al, en hoeveel bergen heb je al gezien?
ijzerzaag of pijpensnijder (pijpensnijder is eigenlijk beter... Mooi recht, en minder bramen ed.)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Shit,.. met een ijzerzaag? Ik heb dat soort dingen allemaal niet in huis. Misschien de fietsenmaker maar eens vragen.
Misschien is het toch handig om af en toe tegen je natuur in jezelf te wennen aan meer rpm's.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Zeker de 16 mis ik. Die had ik wel op mijn vorige fiets.. En zit nu op vlakke stukken veel te kutten tussen de 17 en de 15... Ik ben wel redelijk gevoelig voor verandering in cadans.. vind het dan snel 'niet lekker trappen' zeker op die ellelange rechte polderwegen. De 18 eigenlijk het zelfde verhaal zodra er een mooi polderwindje tegen staat.. En dan is het dus niet 'tijdelijk'
Mijn RPM-range ligt zo 88-93 Vaak als ik denk "meh net te zwaar" zie ik dat ik <85rpm rijd. En als ik denk nou nou lijk wel een hamster rijd ik >96
Ik denk dat voor je vlakke ritten een Ultegra 12-23 cassette het meest ideale is. 12 tot 19 oplopend + 21 en 23. Wil je niet te veel spenderen, dan koop je er een 26 granny bij met een spacertje. die plak je achter die 23 en laat je de 14 of de 15 weg. Heb je voor minder dan 60 euro zowel een cassette voor op het vlakke als voor wanneer je echt gaat klimmen. Want lukt het met een 30x26 niet, dan heb je in de bergen niets te zoeken. (Vrij naar Henk Lubberding)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Bergen? 0... Hoe lang ik fiets?
[ afbeelding ]
Morgen precies een jaar...
Maar nogmaals; ik zeg ook niet 'm (snel/vaak) nodig te hebben... Ik probeer alleen mijn verzetten voor mezelf zo mooi mogelijk te verdelen. Mocht een buitenblad >50 niet mogelijk zijn geweest, zou het wellicht beter zijn geweest een cassette met een 11 te nemen. Want jah, ook nu heb ik al meerdere malen op de 50/12 gezeten, zij het kort, maar toch.
Mijn idee. Die 28 die ik nu heb heeft de ketting alleen opgelegen met het afstellen van de derailleur. Als ik nu een echte berg op moet zou ik er met een 28 niet eens op komen... Maar daar heb ik dan dus op dit moment ook nog niks te zoeken. Either way; Mn huidige cassette is niet passend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat voor je vlakke ritten een Ultegra 12-23 cassette het meest ideale is. 12 tot 19 oplopend + 21 en 23. Wil je niet te veel spenderen, dan koop je er een 26 granny bij met een spacertje. die plak je achter die 23 en laat je de 14 of de 15 weg. Heb je voor minder dan 60 euro zowel een cassette voor op het vlakke als voor wanneer je echt gaat klimmen. Want lukt het met een 30x26 niet, dan heb je in de bergen niets te zoeken. (Vrij naar Henk Lubberding)
Wijven verzet man.quote:
Filipijnenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wijven verzet man..
Zo vanaf morgen ff 3,5 weken niet fietsen maar vakaansie houden in Hong Kong, Filippijnen en Vietnam! Fiets ze lekker, ik huur er ergens onderweg wel een.
Fijne vakantie buzz.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wijven verzet man..
Zo vanaf morgen ff 3,5 weken niet fietsen maar vakaansie houden in Hong Kong, Filippijnen en Vietnam! Fiets ze lekker, ik huur er ergens onderweg wel een.
jij fietst gewoon gratis mee?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat ik niet meer ga betalen voor die toertochten. Elke keer maar weer geld dokken, 10 euro, 15, 20 euro, voor wat? Een paar van die vieze repen hier en daar? Wat van dat smerige zoete spul in je bidon? Een massage op een massagestoel die dan natuurlijk nergens te vinden is bij de finish? Nou mij niet gezien.
Ga zaterdag ook 168 km fietsen, vorig jaar de 235 gedaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:37 schreef MCH het volgende:
Zaterdag Luik - Bastenaken - Luik, voor het eerst 168 kilometers. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga overleven. Daarna gelijk weer terug rijden naar Groningen. Wordt vast een topdag.
Nog nooit gedaan maar de volgende keer dus mooi wel!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
jij fietst gewoon gratis mee?
Meen je nietquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan maar de volgende keer dus mooi wel!
Het is niet erg. Hoe hoger je snelheid is, hoe hoger de trapfrequentie is die prettig aanvoelt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:22 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk het probleem niet van het missen van een 16 of 18, ik heb die vraag hier al vaker gezien.
Hoe erg is het om tijdelijk 5 rpm meer of minder te trappen.
Ik merk zelf dat ik behoorlijk varieer in het aantal omwentelingen dat ik maak, ik zit vaak rond de 95~100 of 5 daar onder/boven.
Nu weet ik dat ik niet het beste voorbeeld ben, maar toch...
Je hebt er personeel voor?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:58 schreef the_critic het volgende:
ik scheer ook alleen met water (wel gewoon een eigen meisje)
Durf ik niet meer want ben ook een Zaankanter...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hej gezellig, een nieuwe stamgast!
Stel je anders even voor
Nog meer tuig uit de omgeving hierquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:27 schreef Deshain het volgende:
[..]
Durf ik niet meer want ben ook een Zaankanter...
Oorspronkelijk Wormerveer, nu Assendelft.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog meer tuig uit de omgeving hierUit welk Zaans gehucht kom jij?
Ik heb van December tot een maand of wat terug in Wormerveer gewoond, nu weer veilig terug aan de andere kant van de Zaanquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
Oorspronkelijk Wormerveer, nu Assendelft.
quote:
Beide.. We scheren elkaar... en zoals de typo doet vermoeden, met een eigen mesjequote:
Jawel, daarbij scheer ik ook mijn benen niet, heeft mijn fietskleding een andere kleurstelling dan mijn fiets, zijn mijn bidons twee verschillende kleuren en ga ik nooit van mijn leven een berg opfietsen.quote:
Ik fiets ook nooit een berg op, mijn fietskleding klopt niet bij mijn fiets (Zelfs broekjes en shirts niet bij elkaar) dus je past er prima bij. Of ik moet ook weg.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Jawel, daarbij scheer ik ook mijn benen niet, heeft mijn fietskleding een andere kleurstelling dan mijn fiets, zijn mijn bidons twee verschillende kleuren en ga ik nooit van mijn leven een berg opfietsen.
Denk dat ik hier weinig te zoeken heb
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik fiets ook nooit een berg op, mijn fietskleding klopt niet bij mijn fiets (Zelfs broekjes en shirts niet bij elkaar) dus je past er prima bij. Of ik moet ook weg.
Nou, als dat zou kunnen. Het zou hier een stuk relaxter zijn zonder al die druktemakers uit Amsterdam e.o.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik fiets ook nooit een berg op, mijn fietskleding klopt niet bij mijn fiets (Zelfs broekjes en shirts niet bij elkaar) dus je past er prima bij. Of ik moet ook weg.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, als dat zou kunnen. Het zou hier een stuk relaxter zijn zonder al die druktemakers uit Amsterdam e.o.![]()
Grapje hoor kano![]()
Ik geniet altijd weer van je verhalen over hoe je iemand onreglementair een tand uit zn bek slaat met je peddel.
Klopt, je kan er beter je aggressie in kwijt dan in wielrennenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:12 schreef Tommeke het volgende:
Net een stukje over kanopolo gelezen. Best een heftige en stoere sport!
Love you longtime!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wijven verzet man..
Zo vanaf morgen ff 3,5 weken niet fietsen maar vakaansie houden in Hong Kong, Filippijnen en Vietnam! Fiets ze lekker, ik huur er ergens onderweg wel een.
Jij bent alleen niet echt een ijsdienaar toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:47 schreef eentwee het volgende:
De Chambralles heb ik kennis mee mogen maken tijdens de Philippe Gilbert classic. Dat is een pokkeding ja. Ik heb me ingeschreven voor de 235 dus ijs en weder dienende rijd ik de 235
Ik heb de 31e Augustus deze toertocht ('lange' route) al op de planning staan, en de 15e ben ik op vakantie.quote:
Heidehof kan ik niet ivm koopzondag. Ik weet niet wie van m'n club allemaal tweelandenkoers gaan rijden. Lijkt me op zich wel wat. Ik heb die dag er voor echter nog wel de verjaardag van m'n broer en schoonzus in Sneek en die zondag moet ik denk ik ook trainen met de NCK-ploeg, dus ben al maximaal ingedektquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand nog goesting om de Omloop van de Heidehof op 1 september te rijden of de tweelandenkoers op 15 september?
Je mag ook gewoon zeggen ik heb gene goesting hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heidehof kan ik niet ivm koopzondag. Ik weet niet wie van m'n club allemaal tweelandenkoers gaan rijden. Lijkt me op zich wel wat. Ik heb die dag er voor echter nog wel de verjaardag van m'n broer en schoonzus in Sneek en die zondag moet ik denk ik ook trainen met de NCK-ploeg, dus ben al maximaal ingedekt
Had best even met je willen fietsen, ik ga alleen ff 2 dagen in het sauerland spelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hey oksel of die andere renners in de buurt van de holterberg, ik ben om 13:00 vrij morgen en mijn vader gaat naar een fotozaak de konijnenberg in Den Ham. En ik kan dan mee en ga rond de en over de holterberg fietsen, heeft één van jullie zin om mee te fietsen?
Meer info?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand nog goesting om de Omloop van de Heidehof op 1 september te rijden of de tweelandenkoers op 15 september?
Vette fiets! Heb helaas al 10 fietsen in de schuur. En die Gazelle! Anders had ik 'm gekochtquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
Toemeke nog een mooie klassieker nodig?
http://link.marktplaats.nl/705051610
Als je er eentje verkoopt, kun je deze kopenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vette fiets! Heb helaas al 10 fietsen in de schuur. En die Gazelle! Anders had ik 'm gekocht
Lijkt misschien een leuke aanbieding maar is het imo niet. Dit is toch die lichte reeks die standaard scheurt na 2 of 3 jaar? De RRP is natuurlijk ook lachwekkend natuurlijk. Voor dat geld koop je ook een overjarig carbon frame (bijv Scott CR1) dat lichter is, comfortabeler, langer meegaat en waarbij de garantie iets beter geregeld zal zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij bent alleen niet echt een ijsdienaar toch?
Maarre zal best lekker lopen idd met zoveel km's in de benen.
Ik zag nog dit frame staan, lijkt me al een ouwetje 2007 misschien?
[ afbeelding ]
http://www.chainreactionc(...)isplay/rp-prod107242
Wat denk jij? Ik kan ook nog geen geometrie vinden van deze, wel van de gewone revolution.
Ik combineer het met vrouw, kind, hond en 40 uur werken per week. Dus het kan zeker.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:03 schreef KolonelBroodje het volgende:
Shit hé moet ik straks mn fiets inruilen voor een vriendinof valt dat nog te combineren met ook nog 40 uur per week werken?
Nouja, het voordeel is wel dat je het beide kunt berijden en in de beugels kunt hangen! dus met een beetje creatiteit kun je gewoon alsof je vrienden een fiets is!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:03 schreef KolonelBroodje het volgende:
Shit hé moet ik straks mn fiets inruilen voor een vriendinof valt dat nog te combineren met ook nog 40 uur per week werken?
Livestrongquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:25 schreef Oksel het volgende:
Kleuren vind ik zelf mooi. Rustig, sjiek
Ik weet niet of daar verschillende maten in zijn, maar als hij past en niet kapot is, dan zie ik het probleem niet...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:05 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn nieuwe voorvorkbuis heeft geen starnut, kan ik die uit mijn oude voorvork gebruiken?
Aanschaf? Beetje ondernemer betaalt toch voor z'n reclamequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:31 schreef nodisch18 het volgende:
Wat gaat dat grapje kosten bij aanschaf?
Niets aan te voegen: werkelijk schitterend gebied om door heen te fietsen. Aanrader!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:53 schreef keesfietst het volgende:
Onder het Noordzeekanaal telt niet meer als Noord-Holland bij de incrowd hè![]()
Ik zou de duinen lekker mijden morgen, ga je je alleen maar ergeren aan de toeristen en echt boeiend is het ook niet. Als je het echte Noord-Hollandgevoel wil ervaren moet je dijken rijden. De route van de Westfriese Omringdijk (130km) is heel verkeersluw en je ziet wat meer karakteristieke landschappen.
[ afbeelding ]
Goeie tip wel, ik hoef idd niet over de toeristen te struikelen... Heb al een track gevonden voor de edge. Rij je mee? Dat kopje moet dan maar ff wachten tot een rustigere dag.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:53 schreef keesfietst het volgende:
Onder het Noordzeekanaal telt niet meer als Noord-Holland bij de incrowd hè![]()
Ik zou de duinen lekker mijden morgen, ga je je alleen maar ergeren aan de toeristen en echt boeiend is het ook niet. Als je het echte Noord-Hollandgevoel wil ervaren moet je dijken rijden. De route van de Westfriese Omringdijk (130km) is heel verkeersluw en je ziet wat meer karakteristieke landschappen.
[ afbeelding ]
Moet werken morgen, anders was ik zeker meegereden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Goeie tip wel, ik hoef idd niet over de toeristen te struikelen... Heb al een track gevonden voor de edge. Rij je mee? Dat kopje moet dan maar ff wachten tot een rustigere dag.
twitter:zeeuwseleeuw twitterde op vrijdag 09-08-2013 om 13:01:46Weet iemand nog goede websites over erfrecht en het hoe en wat van kadastrale metingen? Heb er al heel wat maar alles is welkom. reageer retweet
Holland is sowieso lelijkquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:55 schreef muzas het volgende:
Je hebt ook wel gelijk. Hier is het alleen maar lelijk.
Om 10 uur bij de wielendokter, dus uiterlijk 11 uur op de fiets ofzo? Ik wilde vanuit scharwoude het rondje oppikken. Maar kan ook ergens anders. Moet wel om half 6 gedoucht en omgekleed in Utrecht zijn, dus heb tot 4 uur de tijd.quote:
Hahaha. Ik dacht in m'n eerste jaar bij fiscaal recht dat stakingsaftrek een fiscaal voordeel was als je medewerkers waren wezen stakenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:05 schreef Patroon het volgende:
Dat Johnny Hoogerland niet de slimste is weten we allemaal. Maar iemand zoeken met verstand van Erfrecht omdat je wat problemen hebt met je buren betreffende de erfgrens gaat wel erg ver
twitter:zeeuwseleeuw twitterde op vrijdag 09-08-2013 om 13:01:46Weet iemand nog goede websites over erfrecht en het hoe en wat van kadastrale metingen? Heb er al heel wat maar alles is welkom. reageer retweet
Nee, andere broek, maar wel met de dure zeem. Shirt weet ik nog niet. Zie wel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
Geen Sunweb ploeg opzetten Okkie?
Ben benieuwd, wordt het nu hetzelfde als wat Teunis de Stoemper droeg zondag jl.?
gaat 'm niet worden, succes in je eentjequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Om 10 uur bij de wielendokter, dus uiterlijk 11 uur op de fiets ofzo? Ik wilde vanuit scharwoude het rondje oppikken. Maar kan ook ergens anders. Moet wel om half 6 gedoucht en omgekleed in Utrecht zijn, dus heb tot 4 uur de tijd.
Ik heb een bedrijf in lessen en vertalingenquote:
Ja tuurlijk. Iedere vorm van reklame die je maakt is aftrekbaar. Of je nu een nieuwe auto koopt en die laat bestickeren of je koopt een wielerpekske.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:04 schreef JohnDDD het volgende:
Waar laat je die pakjes maken, Oksel? Want ik heb ook wel interesse voor mijn bedrijf. Is ook nog aftrekbaar gok ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |