abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:43:57 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_129771859

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
SPT / fietsmeet Driebergen 4 augustus
Meedoen aan een DTC-toertocht (welke afstand je maar wilt, opgeven in het meet-topic) en daarna wellicht samen een pizzaatje eten in Driebergen.

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:44:08 #2
306109 francoisdublanc
pi_129771868
Zo vandaag voor het eerst geweest, moest nog even de weg vinden en me ketting vloog er een paar keer af maar voor de rest ging het goed. Rondje bollenstreek. :)

Ik heb alleen geen idee wat een lange afstand is en wat een gemiddelde snelheid is, jullie?

Laatste post.
pi_129771880
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:42 schreef Patroon het volgende:
Als je al 2 had gewonnen kon je toch wel die ploeggenoot laten winnen?.Die credits kunnen nog mooi wat opleveren ;)
Ja, had gekund. Maar had 'ie me niet moeten proberen te lossen op twee ronden voor het einde.

En bovendien wilde ik zelf winnen :P

Ik had er trouwens al 5 gewonnen dat jaar, bedenk ik me nu :@ (in het voorjaar ook nog 3 bij de B's, die andere 2 en deze waren op de donderdag bij de A's).

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 22:48:48 ]
pi_129771937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:44 schreef sonnyspek het volgende:
Zo vandaag voor het eerst geweest, moest nog even de weg vinden en me ketting vloog er een paar keer af maar voor de rest ging het goed. Rondje bollenstreek. :)

Ik heb alleen geen idee wat een lange afstand is en wat een gemiddelde snelheid is, jullie?

Hoe bedoel je?
Voor de een is 60 km lang, voor de ander 160.
Voor de een is 27 een mooi gemiddelde, voor de ander 32.

Als je net begint, zoals jij, gewoon lekker beginnen met afstandjes van 30 km oid en dat dan opbouwen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:46:54 #5
306109 francoisdublanc
pi_129771994
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Voor de een is 60 km lang, voor de ander 160.
Voor de een is 27 een mooi gemiddelde, voor de ander 32.

Als je net begint, zoals jij, gewoon lekker beginnen met afstandjes van 30 km oid en dat dan opbouwen.
Ja dat bedoel ik, ik ben nog best jong en als je dan begint en je ziet vaak die snelle wielrenners fietsen heb ik geen idee wat een beetje gemiddeld is. Snap je? :P Ik fietsten vandaag 40 kilometer.
pi_129772141
Nou, da's toch mooi om mee te beginnen. Gewoon lekker fietsen en je niet druk maken om het gemiddelde. Dat is sowieso niet het belangrijkste, hoewel veel toerders vinden van wel.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:50:51 #7
306109 francoisdublanc
pi_129772193
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:49 schreef Wombcat het volgende:
Nou, da's toch mooi om mee te beginnen. Gewoon lekker fietsen en je niet druk maken om het gemiddelde. Dat is sowieso niet het belangrijkste, hoewel veel toerders vinden van wel.
Zijn er eigenlijk dingen wel belangrijk? Afgezien dat je er plezier in hebt natuurlijk.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:52:58 #8
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129772298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:50 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk dingen wel belangrijk? Afgezien dat je er plezier in hebt natuurlijk.
Plezier is #1.
De rest kom vanzelf wel!
pi_129772346
quote:

[..]

Ja de soignee regels
pi_129772451
quote:

[..]

Dat sowieso.
Als je beter wil worden, kun je beter wat gedoseerd trainen. Dus duurtrainingen op een tempo dat je lang vol kunt houden. En dat afwisselen met intervaltrainingen waarin je b.v. sprintjes trekt of een paar km volle bak.

Zelf ben ik al vrij vlot begonnen met wedstrijden rijden, en ik heb een flinke stap voorwaarts gezet, toen ik ophield met me te focussen op het gemiddelde, maar in de winter wat rustigere duurtrainingen deed, waarbij ik dan vaak wel tijdens zo'n training een stukje flink gas reed. En zodra de clubkoersjes begonnen daarin lekker meedoen, als intervaltraining.

Je moet voor jezelf gewoon ontdekken wat je leuk vindt. En itt wat ik net gezegd hebt, als je het wel leuk vindt om elke keer met een hoog gemiddelde thuis te komen, moet je dat doen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:59:33 #11
306109 francoisdublanc
pi_129772621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat sowieso.
Als je beter wil worden, kun je beter wat gedoseerd trainen. Dus duurtrainingen op een tempo dat je lang vol kunt houden. En dat afwisselen met intervaltrainingen waarin je b.v. sprintjes trekt of een paar km volle bak.

Zelf ben ik al vrij vlot begonnen met wedstrijden rijden, en ik heb een flinke stap voorwaarts gezet, toen ik ophield met me te focussen op het gemiddelde, maar in de winter wat rustigere duurtrainingen deed, waarbij ik dan vaak wel tijdens zo'n training een stukje flink gas reed. En zodra de clubkoersjes begonnen daarin lekker meedoen, als intervaltraining.

Je moet voor jezelf gewoon ontdekken wat je leuk vindt. En itt wat ik net gezegd hebt, als je het wel leuk vindt om elke keer met een hoog gemiddelde thuis te komen, moet je dat doen.
Ik denk er ook over na om bij een vereniging te gaan, ook al moet ik dan kijken of ik dat goed kan plannen. Ja het gemiddelde doet mij niet zoveel maar het is natuurlijk altijd leuk om jezelf stappen te zien maken, ik bedoel niet dat je morgen de nieuwe Mollema bent maar gewoon stapjes. :+

Als jij wedstrijden fietst, is dat dan op een parcour met rondjes of een ander soort iets? En fiets jij weleens in de bergen/heuvels? Want dat lijkt mij wel prachtig om te doen ooit.
pi_129772843
Geef mij maar het vlakke Nederland, de bergen zijn mijn vrienden niet.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_129772946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:59 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik denk er ook over na om bij een vereniging te gaan, ook al moet ik dan kijken of ik dat goed kan plannen. Ja het gemiddelde doet mij niet zoveel maar het is natuurlijk altijd leuk om jezelf stappen te zien maken, ik bedoel niet dat je morgen de nieuwe Mollema bent maar gewoon stapjes. :+
Er zijn wedstrijdverenigingen en toerverenigingen. Hoewel veel verenigingen van beide een afdeling hebben
quote:
Als jij wedstrijden fietst, is dat dan op een parcour met rondjes of een ander soort iets? En fiets jij weleens in de bergen/heuvels? Want dat lijkt mij wel prachtig om te doen ooit.
In Nederland een parkoers. Meestal op de Nedereindseberg: http://www.nedereindseberg.nl/
In het verleden wel ook de 'grotere' wedstrijden gereden, dus over een langer parkoers. Overigens niet met heel veel succes, ik was al blij als ik ze uitreed. Punt bij wedstrijden is dat als je op achterstand komt te liggen (dus het contact met het peloton verliest) je al vrij vlot uit koers wordt genomen.

Ik fiets vrij veel in het buitenland. In Frankrijk rijd ik ook regelmatig cyclo's. Een cyclo is een kruising tussen een wedstrijd en een toertocht (en heb je in Nederland niet, wel in België, duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje). In een cyclo start je met zijn allen tegelijk en houden ze aan de finish bij in welke volgorde je binnenkomt. Het is geen officiële wedstrijd, want het parkoers is niet verkeersvrij. Voor de eerste groep(en) rijdt iha wel een voorrijwagen of motor(en) die het verkeer wat aan de kant drukken, maar in principe moet je je aan de verkeersregels houden. In Nederland is het te druk op de weg voor dat soort grappen.
pi_129772950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:31 schreef Gripper het volgende:
Hmm ik dacht dat de brand geblust was, maar er smeulde dus toch nog ergens iets :D

Mooiste wat ik trouwens op het gebied van "reglementair sprinten" heb meegemaakt was vorig jaar toen ik eens op proef met een Utrechtse club, cs030, meereed. Het begon al bij aankomst: ik dacht dat ik wel met de snelste jongens meekon, de voorzitter vond dat nieuwelingen altijd in de middelste groep moeten starten. Daar moest ik heel de avond naast dezelfde man blijven, op positie 3 in de groep ( daarom kan ik niet waaierrijden: ik mocht het gewoon niet oefenen)

Uiteindelijk was er een eindsprint, en kwam iemand me vertellen dat de achterste wegkapitein op gegeven moment de sprint zou aantrekken, en pas als hij ter hoogte van jou was mocht je gaan meesprinten en uiteraard moet je op je lijn blijven. Detail: de "sprint" begon ongeveer 1 km voor het eindpunt. Dus ik zie m naast me verschijnen, hoor al een hoop krakende kettingen en ander schakelongemak, en ik begin ook te trappen. Uiteindelijk finishte ik 400 meter voor de rest van de sprinters ofzo. Nu mag ik een volgende keer niet meer met deze middelste groep mee :')
_O- Ik zat me laatst nog af te vragen of dat een beetje leuk clubje is.

Die koersjes op de Nedereindseberg zijn zeker altijd al heel vroeg?
pi_129772971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:05 schreef eentwee het volgende:

[..]

_O- Ik zat me laatst nog af te vragen of dat een beetje leuk clubje is.

Die koersjes op de Nedereindseberg zijn zeker altijd al heel vroeg?
Nee hoor. Dinsdag en donderdag 19:00.
Zaterdag 13:00
Zondag 10:00
pi_129773124
Fietsen trouwens wel een paar leuke meiskes mee bij cs030 (o.a. diegene die vandaag gevallen is :{ )
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:11:15 #17
306109 francoisdublanc
pi_129773197
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn wedstrijdverenigingen en toerverenigingen. Hoewel veel verenigingen van beide een afdeling hebben

[..]

In Nederland een parkoers. Meestal op de Nedereindseberg: http://www.nedereindseberg.nl/
In het verleden wel ook de 'grotere' wedstrijden gereden, dus over een langer parkoers. Overigens niet met heel veel succes, ik was al blij als ik ze uitreed. Punt bij wedstrijden is dat als je op achterstand komt te liggen (dus het contact met het peloton verliest) je al vrij vlot uit koers wordt genomen.

Ik fiets vrij veel in het buitenland. In Frankrijk rijd ik ook regelmatig cyclo's. Een cyclo is een kruising tussen een wedstrijd en een toertocht (en heb je in Nederland niet, wel in België, duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje). In een cyclo start je met zijn allen tegelijk en houden ze aan de finish bij in welke volgorde je binnenkomt. Het is geen officiële wedstrijd, want het parkoers is niet verkeersvrij. Voor de eerste groep(en) rijdt iha wel een voorrijwagen of motor(en) die het verkeer wat aan de kant drukken, maar in principe moet je je aan de verkeersregels houden. In Nederland is het te druk op de weg voor dat soort grappen.
Interessant! En hoelang duurt zo'n wedstrijd dan ongeveer? Of verschilt dat heel veel?
Ja wedstrijden lijken mij wel mooi om te doen, alleen nog erg moeilijk om dat ik redelijk laat instroom, maar gelukkig zal je ook wel een groep beginners hebben.
pi_129773249
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:11 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Interessant! En hoelang duurt zo'n wedstrijd dan ongeveer? Of verschilt dat heel veel?
Ja wedstrijden lijken mij wel mooi om te doen, alleen nog erg moeilijk om dat ik redelijk laat instroom, maar gelukkig zal je ook wel een groep beginners hebben.
Op de parkoersjes meestal een uur tot anderhalf uur. De meeste verenigingen hebben wel een eigen parkoers waar ze 1 of meerdere keren in de week een clubwedstrijdje hebben.

Hoe oud ben je?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:13:24 #19
306109 francoisdublanc
pi_129773296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op de parkoersjes meestal een uur tot anderhalf uur. De meeste verenigingen hebben wel een eigen parkoers waar ze 1 of meerdere keren in de week een clubwedstrijdje hebben.

Hoe oud ben je?
16 jaar, ik zit ook op voetbal dus een conditie die heb ik wel. Alleen ben ik bang dat ik het tempo absoluut niet bij kan houden.
pi_129773475
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:13 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

16 jaar, ik zit ook op voetbal dus een conditie die heb ik wel. Alleen ben ik bang dat ik het tempo absoluut niet bij kan houden.
voetbal conditie is heel anders, jij komt bij de junioren als je gaat koersen. Houd dan rekening met 13-15 uur per week trainen wil je mee kunnen komen. Je hebt klasiekers die zijn ongeveer 120 km lang en je hebt criteriums (rondje om de kerk) die zijn 50-75 km ongeveer.

Het zwaarst zijn de tempowisselingen en het aanzetten na de bochten.
pi_129773477
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ok, 19u haal ik nooit of ik moet vrij nemen. Maar in het weekend is wel te doen. Misschien ga ik wel een keer meerijden. Of dit najaar een keer een crossje.
pi_129773478
Oh, da's nog niet zo heel oud hoor. Hoe jonger je begint hoe beter, maar ik ben pas op mijn 22e met wielrennen begon en een jaar later wedstrijden gaan fietsen.

Op de website van de KNWU kun je wel vinden of er een wielerclub bij je in de buurt is en dan kun je daar eens gaan kijken en/of informeren.

16 en 17 jaar is de nieuwelingen volgens mij (zeg maar de jongste klasse, daaronder heb je nog de jeugd)
pi_129773573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:16 schreef KolonelBroodje het volgende:

Houd dan rekening met 13-15 uur per week trainen wil je mee kunnen komen.
Ik heb zelden (langere tijd achter elkaar) meer dan 12 uur per week getraind. Nou was meekomen dan ook regelmatig wel een probleem in de echte wedstrijden.
pi_129773709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb zelden (langere tijd achter elkaar) meer dan 12 uur per week getraind. Nou was meekomen dan ook regelmatig wel een probleem in de echte wedstrijden.
Daarom stopte ik ook met wedstrijden rijden, ik zat met examenjaar waar ik het jaar ervoor was gezakt en met steeds meer werken.

Waardoor ik als ik ook nog door zou gaan met fietsen helemaal geen leven meer over had.
Nu ik weer wat meer train kriebelt het toch wel weer een beetje.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:22:12 #25
306109 francoisdublanc
pi_129773742
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:16 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

voetbal conditie is heel anders, jij komt bij de junioren als je gaat koersen. Houd dan rekening met 13-15 uur per week trainen wil je mee kunnen komen. Je hebt klasiekers die zijn ongeveer 120 km lang en je hebt criteriums (rondje om de kerk) die zijn 50-75 km ongeveer.

Het zwaarst zijn de tempowisselingen en het aanzetten na de bochten.
Ik had even gebeld en het was wel het geval dat je dan bij de beginners kwam, en niet bij mensen die het al een tijdje doen. Daar ben ik wel blij mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:16 schreef Wombcat het volgende:
Oh, da's nog niet zo heel oud hoor. Hoe jonger je begint hoe beter, maar ik ben pas op mijn 22e met wielrennen begon en een jaar later wedstrijden gaan fietsen.

Op de website van de KNWU kun je wel vinden of er een wielerclub bij je in de buurt is en dan kun je daar eens gaan kijken en/of informeren.

16 en 17 jaar is de nieuwelingen volgens mij (zeg maar de jongste klasse, daaronder heb je nog de jeugd)
Ja je hoort vaak dat mensen vroeg beginnen, en dat het dan lastig is om in te stromen. Mooi dat dan niet zo is. :) Ja je hebt de beginners als categorie bij onze club.
pi_129773877
Hoever ik weet heb je geen beginners categorie, misschien zei hij nieuwelingen maar dat zijn geen beginners maar gewoon de benaming voor 15-16 jarige categorie.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:28:45 #27
306109 francoisdublanc
pi_129774046
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hoever ik weet heb je geen beginners categorie, misschien zei hij nieuwelingen maar dat zijn geen beginners maar gewoon de benaming voor 15-16 jarige categorie.
Ja nieuwelingen kan ook, iets in die trant.
pi_129774057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:22 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ik had even gebeld en het was wel het geval dat je dan bij de beginners kwam, en niet bij mensen die het al een tijdje doen. Daar ben ik wel blij mee.

[..]

Ja je hoort vaak dat mensen vroeg beginnen, en dat het dan lastig is om in te stromen. Mooi dat dan niet zo is. :) Ja je hebt de beginners als categorie bij onze club.
Nou ja, instromen is best wel lastig. Het instapniveau is best hoog. De eerste jaren reed ik de wedstrijden (ook de clubwedstrijdjes) vaker niet uit dan wel. Later ging dat beter. Ik kreeg ook door dat criteriums niet wat voor me was, dus daar stopte ik op een gegeven moment mee.

Ik verhuisde toen naar Dordrecht, waar de plaatselijke wielervereniging een leuk, vrij makkelijk parkoers had. Dus daar kon ik goed meekomen en ook regelmatig winnen. Zo goed dat ze vroegen of ik bij de elite wilde rijden, want ze waren weer een clubploeg aan het opbouwen. Daar reed ik wedstrijden in België en klassiekers, dat ging me wat beter af, hoewel het niveau eigenlijk wat te hoog voor me was, maar wel een leuke groep en ik reed nog wel met enige regelmaat wedstrijden uit.
En ik ben daardoor wel echt beter gaan rijden in die periode.
pi_129774160
Nadeel van die avondkoersjes is dat je daarna dus klaarwakker bent terwijl het eigenlijk bedtijd is :(

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 23:31:36 ]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:45:13 #30
306109 francoisdublanc
pi_129774731
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou ja, instromen is best wel lastig. Het instapniveau is best hoog. De eerste jaren reed ik de wedstrijden (ook de clubwedstrijdjes) vaker niet uit dan wel. Later ging dat beter. Ik kreeg ook door dat criteriums niet wat voor me was, dus daar stopte ik op een gegeven moment mee.

Ik verhuisde toen naar Dordrecht, waar de plaatselijke wielervereniging een leuk, vrij makkelijk parkoers had. Dus daar kon ik goed meekomen en ook regelmatig winnen. Zo goed dat ze vroegen of ik bij de elite wilde rijden, want ze waren weer een clubploeg aan het opbouwen. Daar reed ik wedstrijden in België en klassiekers, dat ging me wat beter af, hoewel het niveau eigenlijk wat te hoog voor me was, maar wel een leuke groep en ik reed nog wel met enige regelmaat wedstrijden uit.
En ik ben daardoor wel echt beter gaan rijden in die periode.
Waarom waren criteriums niks voor je? Ging dat te hard?

Leuk om te horen dat je toch zo hoog reed. :) Het is natuurlijk wel lekker als je in een groep rijdt, word je ook meegezogen met die groep.
pi_129774843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:45 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Waarom waren criteriums niks voor je? Ging dat te hard?

Leuk om te horen dat je toch zo hoog reed. :) Het is natuurlijk wel lekker als je in een groep rijdt, word je ook meegezogen met die groep.
Criteriums is aanzetten, remmen, bocht, aanzetten, remmen, bocht. En dat dan de hele wedstrijd door. Ik ben niet zo'n explosief type.
pi_129774982
Die Riderman ziet er dus wel serieus leuk uit. Alleen is het wel weer een fucking 670 km rijden van hier :(
Dus kost me weer een paar vakantiedagen en ik begin er al aardig doorheen te raken :(
pi_129775777
Hèhè Grippert :D
pi_129775856
Mijn meest epische bordjessprint was op 1,5 km vol aangaan. Ingehaald worden door iemand die meteen 100 meter voorsprong had :') 500 meter later was ik op gang en viel hij stil en won ik nog dik :')

Hij rijdt vaak wel podium in koersen omdat hij echt explosief is in tegenstelling tot mijn persoon.
pi_129775898
Ik heb btw nog steeds verrekte last van m'n valpartij vorige week. Kan nog steeds niet op m'n linkerzijde liggen. Bot zal wel gekneusd zijn ofzo :(

Heb een blauw plek ter grootte van 2 ansichtkaarten en voel de spieren aan de binnenkant ook :(
pi_129776164
Da's nie fijn :(
Beterschap.
pi_129780821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:50 schreef Wombcat het volgende:
Die Riderman ziet er dus wel serieus leuk uit. Alleen is het wel weer een fucking 670 km rijden van hier :(
Dus kost me weer een paar vakantiedagen en ik begin er al aardig doorheen te raken :(
vanuit zeist 440km volgens de navigatie..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129780836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan iedereen mett KNWU basislicentie gewoon naar de kantine gaan en een rugnummer ophalen? of zijn er nog bepaalde voorwaarden?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129780957
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:15 schreef the_critic het volgende:

[..]

vanuit zeist 440km volgens de navigatie..
Huh, da's gek, gisteren op viamichelin gekeken en die gaven heel wat anders aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

Kan iedereen met KNWU basislicentie gewoon naar de kantine gaan en een rugnummer ophalen? of zijn er nog bepaalde voorwaarden?
Ja, met basislicentie kun je meedoen.
Kost ¤3 voor leden Stadion en Volharding. Niet leden betalen volgens mij ¤4.
Als je geen Mylaps-chip hebt, word je niet in de uitslag opgenomen.
Ik kan je wel het info-documentje mailen als je je mailadres pm-et.

Kom je ook een keer?
pi_129781019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Huh, da's gek, gisteren op viamichelin gekeken en die gaven heel wat anders aan.

[..]

Ja, met basislicentie kun je meedoen.
Kost ¤3 voor leden Stadion en Volharding. Niet leden betalen volgens mij ¤4.
Als je geen Mylaps-chip hebt, word je niet in de uitslag opgenomen.
Ik kan je wel het info-documentje mailen als je je mailadres pm-et.

Kom je ook een keer?
heb 12jaar lang wedstrijden gereden.. Zo af en toe begint dat wel weer te kriebelen. Dus gewoon een keer weer meerijden en kijken hoe ik het werkelijk vind, als ik weer meerijd, lijkt me wel leuk.
Waarschijnlijk 3 rondjes op de kant, dubbelen, 3 rondjes aanpikken op de kant, weer dubbelen.. :) haha maar gewoon voor mezelf weer even ervaren of ik nog mee durf in een nerveus peleton enzo..

Bij mij geeft ie via Google routebeschrijving zeist - Bad Durrheim 440 km
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129781113
Moet je op de zaterdag of zondag meerijden, dan is het niet zo heel druk. Meestal een mannetje of 40 (A en B rijden dan meestal samen).

Gisteren was het wel druk, zowel bij de A's als de B's een man of 40.
pi_129781131
Heb je niet Bad Dürkheim gedaan ipv Dürrheim? Want dan klopt het wel.
pi_129781190
Alleen is dat dus heel ergens anders. Of ik zit niet op te letten.
pi_129781290
Ik zoek nog wat onderkleding. Alleen vind ik 30 euro voor een craftshirtje wel weer wat aan de hoge kant. In de zomer fiets ik eigenlijk met alleen een shirt aan. Maar wanneer het straks wat kouder wordt moet daar natuurlijk ook iets onder. Iemand tips voor goedkopere onderkleding?
pi_129781378
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik zoek nog wat onderkleding. Alleen vind ik 30 euro voor een craftshirtje wel weer wat aan de hoge kant. In de zomer fiets ik eigenlijk met alleen een shirt aan. Maar wanneer het straks wat kouder wordt moet daar natuurlijk ook iets onder. Iemand tips voor goedkopere onderkleding?
Ik vind 30 ¤ voor een shirtje wat je warm, droog en comfortabel houdt eigenlijk geen geld... Een nat lijf is toch niet lekker? En dan die rijwind eroverheen, je kan zo kou vatten of stijve spieren krijgen.

Je zou eens bij de Hema kunnen kijken, die hebben misschien ook wel thermo ondergoed. Als er maar 0% katoen in zit!!!!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_129781404
Ik heb van die goedkope zweethemdjes. Ooit bij De Winter in Arnhem gekocht. Zag ze laatst nog liggen bij Hopmans (Bergen op Zoom), weet niet wat ze kostten.
pi_129781519
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:29 schreef Wombcat het volgende:
Nou ja, instromen is best wel lastig. Het instapniveau is best hoog. De eerste jaren reed ik de wedstrijden (ook de clubwedstrijdjes) vaker niet uit dan wel
Over het instapniveau gesproken (dan heb ik het over de B's), kun je dat misschien nog wat meer onderbouwen? Zit nu een jaar op de fiets en het lijkt me ook wel leuk om eens een trainingskoers te rijden, maar goed voordat ik daar aan wil beginnen is het wel aardig om te weten of het uberhaupt zin heeft om een poging te wagen.
pi_129781592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef DeBuffel het volgende:

[..]

Over het instapniveau gesproken (dan heb ik het over de B's), kun je dat misschien nog wat meer onderbouwen? Zit nu een jaar op de fiets en het lijkt me ook wel leuk om eens een trainingskoers te rijden, maar goed voordat ik daar aan wil beginnen is het wel aardig om te weten of het uberhaupt zin heeft om een poging te wagen.
Je rijdt gemiddeld 40 of meer over een koers van dik een uur.
Moet je overigens niet vergelijken met de gemiddelden die je in je eentje rijdt, want je zit natuurlijk in een peloton, zuigeffect daarvan is enorm. Maar je moet de snelheid natuurlijk wel kunnen volgen. En het is vaak ook aanzetten, na bochten en zo.

Overigens heb je op de Nedereindseberg ook nog C's, en die rijden wel wat langzamer dan de B's.
pi_129781629
En de eerste jaren dat ik fietste, is inmiddels wel 20 jaar geleden. Toen had je wat minder keuze in categorieën, want ik reed toen bij De Zwaluwen in Doetinchem en daar reed alles samen.
Denk dat het nu op de Nedereindseberg, Sloten (Amsterdam) of bij De Mol (Dordrecht) wel wat makkelijker instappen is als toen in Doetinchem.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:17:53 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129781636
quote:
Als je dat al teveel geld vind zou ik stoppen met wielrennen. Ik heb craftshirts die al 5 jaar of langer meegaan, dus het geld is het waard.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_129781722
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:31 schreef Wombcat het volgende:
Nadeel van die avondkoersjes is dat je daarna dus klaarwakker bent terwijl het eigenlijk bedtijd is :(
Ja klote is dat he, dat heb ik ook altijd. Dan slaap je slecht en de volgende ochtend weer vroeg naar het werk. En het went ook niet, althans niet bij mij :D
Haters gonna hate.
pi_129781730
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 00:14 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb btw nog steeds verrekte last van m'n valpartij vorige week. Kan nog steeds niet op m'n linkerzijde liggen. Bot zal wel gekneusd zijn ofzo :(

Heb een blauw plek ter grootte van 2 ansichtkaarten en voel de spieren aan de binnenkant ook :(
Beterschap!
Haters gonna hate.
pi_129781747
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:23 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja klote is dat he, dat heb ik ook altijd. Dan slaap je slecht en de volgende ochtend weer vroeg naar het werk. En het went ook niet, althans niet bij mij :D
Idd.
Gelukkig werk ik niet op woensdag :)
Maar dan toch weer te vroeg wakker natuurlijk :(
pi_129782015
quote:
goed de folders van Aldi en Lidl in de gaten houden.. die hebben ook regelmatig fietskleding / onderkleding in de aanbieding. Stuk goedkoper (hoewel er voor mij ook niets boven craft gaat, maar kan niet in andermans portomonee kijken)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129782047
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:42 schreef Wombcat het volgende:
Heb je niet Bad Dürkheim gedaan ipv Dürrheim? Want dan klopt het wel.
helemaal gelijk.. mijn excuses
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129782082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:41 schreef Wombcat het volgende:
Moet je op de zaterdag of zondag meerijden, dan is het niet zo heel druk. Meestal een mannetje of 40 (A en B rijden dan meestal samen).

Gisteren was het wel druk, zowel bij de A's als de B's een man of 40.
misschien wel handig om dat eerst een keer te doen ja.. even mijn gevoel weer terugkrijgen. Is lang geleden, duwen en trekken in een peleton.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129782358
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef the_critic het volgende:

[..]

misschien wel handig om dat eerst een keer te doen ja.. even mijn gevoel weer terugkrijgen. Is lang geleden, duwen en trekken in een peleton.
Nou, tot zaterdag dan :)
pi_129782432
aankomend weekend is werkweekend, dus dat wordt het niet.. Maar zeker binnenkort keer. Ik zal je wel berichten wanneer ik ga
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129782599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je dat al teveel geld vind zou ik stoppen met wielrennen. Ik heb craftshirts die al 5 jaar of langer meegaan, dus het geld is het waard.
Dat is idd wel een flinke tijd en dan valt het zeker mee. Op het oog vind ik het alleen veel geld als je het vergelijkt met een wielershirt. Die heb je vanaf 35 euro ofzo. En online vind ik het wat lastiger om ondershirts te kopen ivm de pasvorm. Dus maar een keer proberen in de winkel.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:18:18 #60
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_129782971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat is idd wel een flinke tijd en dan valt het zeker mee. Op het oog vind ik het alleen veel geld als je het vergelijkt met een wielershirt. Die heb je vanaf 35 euro ofzo. En online vind ik het wat lastiger om ondershirts te kopen ivm de pasvorm. Dus maar een keer proberen in de winkel.
Kano fietst bijna nooit, dus dan gaan die shirts inderdaad ook wel 5 jaar mee...

Ondanks bovenstaande vind ik dat Craft shirts hun geld wel waard zijn
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_129783394
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tja, en eigenlijk heb je meer aan een goed ondershirt dan aan een heel mooi wielershirt :)
Die eerste laag die contact met je huid heeft is toch de belangrijkste!
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:34:30 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129783455
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:18 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Kano fietst bijna nooit, dus dan gaan die shirts inderdaad ook wel 5 jaar mee...

Ondanks bovenstaande vind ik dat Craft shirts hun geld wel waard zijn
Ik gebruikte ze ook met kanoën.
pi_129783556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:15 schreef Wombcat het volgende:
Je rijdt gemiddeld 40 of meer over een koers van dik een uur.
Moet je overigens niet vergelijken met de gemiddelden die je in je eentje rijdt, want je zit natuurlijk in een peloton, zuigeffect daarvan is enorm. Maar je moet de snelheid natuurlijk wel kunnen volgen. En het is vaak ook aanzetten, na bochten en zo.

Overigens heb je op de Nedereindseberg ook nog C's, en die rijden wel wat langzamer dan de B's.
Oké thanks, dan is het over een tijdje wel de moeite waard om een poging te wagen. Dinsdag avond rijd ik in Nijmegen bij de Wedrenners bij de A2, rondje van zo'n 50 km over de openbare weg met gemiddeldes van zo rond de 38 km/h,in een groep van zo;n 20-30 man en dat is opzich goed te volgen voor mij :)
pi_129784224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:37 schreef DeBuffel het volgende:

[..]

Oké thanks, dan is het over een tijdje wel de moeite waard om een poging te wagen. Dinsdag avond rijd ik in Nijmegen bij de Wedrenners bij de A2, rondje van zo'n 50 km over de openbare weg met gemiddeldes van zo rond de 38 km/h,in een groep van zo;n 20-30 man en dat is opzich goed te volgen voor mij :)
In het verleden had je in Nijmegen RTC Groenewoud, die op Lindenholt een wielerparkoersje had. Die club bestaat niet meer denk ik, want ik kan er niets over vinden.
Parkoers ligt er nog, maar weet niet of er nog op gereden wordt.

Heb er eind jaren negentig wel een paar keer gereden. Best lastig rondje, maar ik was toen ook niet zo in vorm.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 11:04:19 ]
pi_129784583
Die Craft shirts gaan idd lang mee! De Pro Zero kan je ook gewoon op 90 graden wassen :)
pi_129784626
baantje in Nijmegen wordt nu gebruikt door Mercurius
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129785081
Ik heb Craft en Odlo en gaat best lang mee. Voor de koersen in de regen heb ik zwarte, ik heb ook witte maar met wassen na zo'n koers kreeg ik die op een gegeven moment niet meer mooi wit.
Haters gonna hate.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:49:02 #68
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_129785422
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:18 schreef the_critic het volgende:
baantje in Nijmegen wordt nu gebruikt door Mercurius
Sinds dit jaar niet meer geloof ik ook niet meer.
Heb er ook wel eens getraind op die baan. Op de baan liggen allemaal paintballballetjes. Clubgenoot was er zelfs een keer bij het eerste rondje vol in een net gereden dat was opgehangen voor het paintballen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:49:30 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129785435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, tot zaterdag dan :)
Ik heb a.s. zaterdag NK foetskieroers, anders kwam ik wel, die tijd op zaterdag komt mij wel uit denk ik.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:56:24 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129785612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb a.s. zaterdag NK foetskieroers, anders kwam ik wel, die tijd op zaterdag komt mij wel uit denk ik.
Heb je wel de demarrageaanvragen al ingevuld in 3voud?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:57:08 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129785630
Dat zou wel leuk zijn, als je met het NK koerieren eerst je demarageaanvraag naar de koersbaas moet brengen voordat je mag demarreren :D
pi_129785729
Dat kan toch helemaal niet tijdens de koers, dat wordt veel te onoverzichtelijk :{w

Je moet de aanvraag altijd drie dagen van te voren indienen, met een kopie van je licentie.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:01:40 #73
306109 francoisdublanc
pi_129785746
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Criteriums is aanzetten, remmen, bocht, aanzetten, remmen, bocht. En dat dan de hele wedstrijd door. Ik ben niet zo'n explosief type.
Oke dankje voor je antwoorden, heb ik veel aan. :)
pi_129785769
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb Craft en Odlo en gaat best lang mee. Voor de koersen in de regen heb ik zwarte, ik heb ook witte maar met wassen na zo'n koers kreeg ik die op een gegeven moment niet meer mooi wit.
En welke bevallen beter? Craft of Odlo?
pi_129785782
Ik wil graag lid worden van een vereniging. Nu vraag ik me af in hoeverre het handig is om lid te worden van de NFTU, als ik ook al een basislicentie van de KNWU zou nemen.

Wat hebben jullie?
pi_129785807
Ik heb alleen een basislicentie.
pi_129785809
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb ook al allerlei vette foto's van Gijs gezien, van het WK in parijs. met z'n meisje in het ziekenhuis vanwege oververhitting, en hij even later in chirurgen outfit op de fiets....
Wat een malloten zijn jullie toch, ikzie alleen maar postbodes met dreadlocks :P
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:05:50 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129785864
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef Wombcat het volgende:
Dat kan toch helemaal niet tijdens de koers, dat wordt veel te onoverzichtelijk :{w

Je moet de aanvraag altijd drie dagen van te voren indienen, met een kopie van je licentie.
Ja sommige renners verzorgen zich niet goed, je herkent ze aan ongeschoren benen en een vieze fiets. Omdat zij ook de sportbril nooit afkuisen kunnen ze slecht zien als iemand demarreert. Vandaar dat je dat dan even moet melden en bespreken. Door die vuile brillenglazen zijn de analyses van die renners soms ook wat wazig.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:06:15 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129785882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb ook al allerlei vette foto's van Gijs gezien, van het WK in parijs. met z'n meisje in het ziekenhuis vanwege oververhitting, en hij even later in chirurgen outfit op de fiets....
Wat een malloten zijn jullie toch, ikzie alleen maar postbodes met dreadlocks :P
Ojee, die werkt bij ons, ik zal haar es bellen of ze oké is.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:24:04 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129786493
Ik vond het instapniveau toen ik op de club begon met koersen (1998 denk ik ong.) best meevallen. Ik had verwacht dat ze harder zouden rijden.

Ik kwam bij de club, de voorzitter monsterde mijn koersfiets of die wel goed genoeg was voor de koers, en ik ging in mijn eerste wedstrijd van start in de B categorie. Ik reed in de finale weg uit het peloton met iemand, klein roodharig mannetje met een hoge stem, die zei in de laatste toer tegen me "pak jij de sprint maar hoor, ik ben bang om te vallen" dus ik zeg "ok" en ik ga 'm aan, kletst hij 'm er vlak voor de meet nog effe over. "Gotcha!" zei hij en toen was ik dus 2e.

De 2e koers op de club die ik reed bij de B's won ik meteen de week erop, en toen ging ik naar de A categorie. Daar moest ik wel een paar keer lossen in 't begin maar na een paar koersen ook niet meer. Binnen 1 jaar won ik daar ook zoals verteld gisteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 07-08-2013 12:30:14 ]
pi_129786645
Bij DTC kan ik voorlopig niet meetrainen want 'ze zijn een wedstrijdclub en het is middenin het seizoen'.

Heb gevraagd of ze wel op zoek zijn naar leden, heb er een maand over gedaan een telefoonnummer te krijgen die vervolgens niet opgenomen wordt, voicemail niet beantwoord etc. Je maakt mij niet wijs dat er niet gewoon een clubje van ze eens per week een rondje rijdt door de polder waar ik aan kan haken. Zie ze toch regelmatig voorbij tuffen. Zaankanters :')

Nu maar kijken of ik in Hoorn of Amsterdam ergens mee kan rijden binnenkort. Niet op de baan, dat vinnik nog te eng en spannend. Gewoon een klein groepje waar ik een beetje kopwerk kan doen, in 't wiel rijden etc. goed kan leren.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:32:10 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129786782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:28 schreef keesfietst het volgende:
Bij DTC kan ik voorlopig niet meetrainen want 'ze zijn een wedstrijdclub en het is middenin het seizoen'.

Heb gevraagd of ze wel op zoek zijn naar leden, heb er een maand over gedaan een telefoonnummer te krijgen die vervolgens niet opgenomen wordt, voicemail niet beantwoord etc. Je maakt mij niet wijs dat er niet gewoon een clubje van ze eens per week een rondje rijdt door de polder waar ik aan kan haken. Zie ze toch regelmatig voorbij tuffen. Zaankanters :')

Nu maar kijken of ik in Hoorn of Amsterdam ergens mee kan rijden binnenkort. Niet op de baan, dat vinnik nog te eng en spannend. Gewoon een klein groepje waar ik een beetje kopwerk kan doen, in 't wiel rijden etc. goed kan leren.
Je moet es bij Sloten gaan rijden op zaterdag bij de trimmers. Geen licentie nodig.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:34:30 #83
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_129786854
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vond het instapniveau toen ik op de club begon met koersen (1998 denk ik ong.) best meevallen. Ik had verwacht dat ze harder zouden rijden.

Ik kwam bij de club, de voorzitter monsterde mijn koersfiets of die wel goed genoeg was voor de koers, en ik ging in mijn eerste wedstrijd van start in de B categorie. Ik reed in de finale weg uit het peloton met iemand, klein roodharig mannetje met een hoge stem, die zei in de laatste toer tegen me "pak jij de sprint maar hoor, ik ben bang om te vallen" dus ik zeg "ok" en ik ga 'm aan, kletst hij 'm er vlak voor de meet nog effe over. "Gotcha!" zei hij en toen was ik dus 2e.

De 2e koers op de club die ik reed bij de B's won ik meteen de week erop, en toen ging ik naar de A categorie. Daar moest ik wel een paar keer lossen in 't begin maar na een paar koersen ook niet meer. Binnen 1 jaar won ik daar ook zoals verteld gisteren.
Maar demarreer je daar ook regelmatig Kaas?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:38:00 #84
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129786972
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:03 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb van die goedkope zweethemdjes. Ooit bij De Winter in Arnhem gekocht. Zag ze laatst nog liggen bij Hopmans (Bergen op Zoom), weet niet wat ze kostten.
Infil.... korte mouw 6,95 ... lange mouw 8,95. Jaren mee gereden en altijd prima gefunctioneerd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:38:29 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129786982
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:34 schreef Stoffa het volgende:

[..]

Maar demarreer je daar ook regelmatig Kaas?
Jawel ik maak graag de koers hard anders verlies ik van de goede spurters want ik heb zelf geen hoge topsnelheid. Het eerste uur zie je me niet zoveel op kop, maar als iedereen moe begint te worden steek ik mijn neus aan het venster en spring met ieder waardig groepje mee.

Ik weet intussen van mezelf dat ik hoger eindig wanneer ik de aanval kies versus defensief rijden en afmaken in de sprint..

Soms met zwaar weer hoef je amper te demarreren omdat 't dan vanzelf een afvalrace wordt.
pi_129787164
Als ik die Riderman ga rijden, is een opzetstuurtje misschien wel handig voor de tijdrit. Kan toch schelen tussen de 250e en 240e plek oid (om het ff in perspectief te zetten).
Nou zit ik me af te vragen of dat op mijn stuur überhaupt wel kan, want dat loopt al vrij snel taps

En indien ja, is dit dan iets?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:48:09 #87
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_129787294
T2. of T3, die moet je hebben. Maar op jou stuur draai je of je stuur kapot, of je opzetstuur zit te los.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_129787540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je moet es bij Sloten gaan rijden op zaterdag bij de trimmers. Geen licentie nodig.
Waar kan ik daar meer over vinden? Nadeel is dat Sloten net te ver is om lekker op de fiets heen te kunnen, maar wellicht dat ik er af en toe een mooie lange training van kan maken. Uurtje knallen zeker?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:55:56 #89
27167 SuperWeber
pi_129787546
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:44 schreef Wombcat het volgende:
Als ik die Riderman ga rijden, is een opzetstuurtje misschien wel handig voor de tijdrit. Kan toch schelen tussen de 250e en 240e plek oid (om het ff in perspectief te zetten).
Nou zit ik me af te vragen of dat op mijn stuur überhaupt wel kan, want dat loopt al vrij snel taps
[ afbeelding ]

En indien ja, is dit dan iets?
[ afbeelding ]
Ik heb een PD T2+ en dat bevalt in principe goed (ik vind de TT sturen waarvan het eind omhoog loopt minder (maar dat is persoonlijk denk ik).
Dat taps toelopen is wel een probleem, ik heb dat ding behoorlijk dicht op de stuurnok gemonteerd en bij jouw stuur gaat dat dus niet... Ik weet eigenlijk niet of daar alternatieven voor zijn, of dat het op te lossen met een beetje tape. Als het eenmalig is zou ik denk ik voor de laatste optie gaan. Het zal wel een kloteklusje zijn, maar ik denk dat je er dan wel komt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_129787569
Mja. Gaat 'm niet worden dan. Dacht ik al.
pi_129787605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daar kan je gewoon heenrijden (las dat ze 13.00 starten) en meedoen?
Ga daar maar eens kijken dan, vanaf haarlem 15 km fietsen dus prima te doen.
pi_129787638
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:55 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Waar kan ik daar meer over vinden? Nadeel is dat Sloten net te ver is om lekker op de fiets heen te kunnen, maar wellicht dat ik er af en toe een mooie lange training van kan maken. Uurtje knallen zeker?
Sloten is meestal anderhalf uur. Snel parkoers, geen echte bochten. Wel een viaductje.
Op zaterdag om 13:00 de trimmers (zonder licentie). 15:00 licentiehouders (en basislidmaatschap).
http://www.wvamsterdam.nl/site/agenda/
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:06:30 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129787882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:57 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Daar kan je gewoon heenrijden (las dat ze 13.00 starten) en meedoen?
Ga daar maar eens kijken dan, vanaf haarlem 15 km fietsen dus prima te doen.
Ja ik denk dat jij bij die trimmers zo vooraan mee rijdt MarcoD.
pi_129787886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Sloten is meestal anderhalf uur. Snel parkoers, geen echte bochten. Wel een viaductje.
Op zaterdag om 13:00 de trimmers (zonder licentie). 15:00 licentiehouders (en basislidmaatschap).
http://www.wvamsterdam.nl/site/agenda/
Ken het parcours van Sloten wel. Klinkt interessant, ik ga er binnenkort wel een keer kijken/meerijden. Thanks.
pi_129787917
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:10:50 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129788020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook.
Ja als je zelfs iemand die 17 jaar elite zc heeft gereden compleet naar huis rijdt in een toertochtje..
pi_129788176
Lol, de sponsoren van die club zijn mijn FM, en mijn merk fiets :P
pi_129788297
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja als je zelfs iemand die 17 jaar elite zc heeft gereden compleet naar huis rijdt in een toertochtje..
Het zit je wel dwars hè :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:29:29 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129790085
De uitspraken van die renner die 17 jaar bij de elite heeft gereden
pi_129790362
Tesje, een NTFU lidmaatschap heeft als voordeel dat je korting krijgt bij toertochten en.... Je bent elk jaar verzekerd voor een bedrag tot 1000 euro. Met 50 euro eigen risico :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:19:58 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129790369
Ik zit maar te dollen kolonel, moet er nog steeds om lachen eigenlijk.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:31:36 #103
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_129790837
Kaas op wat voor fiets rij jij eigenlijk? Ben jij een echte gearnerd die alleen maar in Assos/Rapha rijdt met een fiets van 7k of juist niet?
pi_129790953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit maar te dollen kolonel, moet er nog steeds om lachen eigenlijk.
Ja, dat zeg je nu wel, maar eigenlijk lag je de afgelopen nachten natuurlijk in een hoekje van de kamer te snikken.
pi_129791032
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:31 schreef Stoffa het volgende:
Kaas op wat voor fiets rij jij eigenlijk? Ben jij een echte gearnerd die alleen maar in Assos/Rapha rijdt met een fiets van 7k of juist niet?
Nee da's buzz :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:40:01 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129791133
quote:
Nee ik heb een nieuw frameset van marktplaats gekocht voor 200.- New Old Stock zoals dat heet.
Zelf een campa groep erop gezet en een paar leuke Mavic wielen. 2K ongeveer, medium prijsklasse voor een racefiets denk ik.
pi_129791143
iemand ervaring met het merk Beone? Bij de FM mooie BeOne Diablo Race zien staan vanmorgen, maar zag net op internet dat de eigenaar blijkbaar failliet is.. lijkt me een no go?

[ Bericht 13% gewijzigd door byah op 07-08-2013 15:28:32 ]
pi_129791512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:02 schreef Stansfield het volgende:

[..]

En welke bevallen beter? Craft of Odlo?
Craft.
Haters gonna hate.
pi_129792808
Kwam ik gister tot mijn grote schrik zomaar voorbij een Matra winkel gefietst!
Nog nooit zo snel gemaakt dat ik wegkwam!
pi_129793392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zie het wel, ik heb trouwens ook een basislidmaatschap van de KNWU dus kan altijd nog om 15.00 starten.
Ik ga 17 augustus even kijken/rijden, dit weekend zit ik in België dus dat wordt lastig.
pi_129794874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:40 schreef byah het volgende:
iemand ervaring met het merk Beone? Bij de FM mooie BeOne Diablo Race zien staan vanmorgen, maar zag net op internet dat de eigenaar blijkbaar failliet is.. lijkt me een no go?

[ afbeelding ]
Garantie betrek je van de verkoper en niet van de fabrikant dus moet geen probleem zijn.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:42:27 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129795829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Garantie betrek je van de verkoper en niet van de fabrikant dus moet geen probleem zijn.
lekker kortzichtig :')
pi_129795952
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verklaar je nader.

Hij geeft aan bij:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:40 schreef byah het volgende:
de FM
dus je hebt gewoon garantie. Indien niet op te lossen indien er iets aan je frame is wat niet opgelost kan worden ivm faillissement dan dient er een passende oplossing gevonden te worden.

Daarnaast is de garantie van BeOne wel zekergesteld dus ook voor de FM geen probleem.

Of kan je nog iets uitgebreider reageren in plaats van een bijdehante reactie van 2 woorden, zou je netjes staan met je blauwe kleurtje.
pi_129795959
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vooral handig als de fabrikant failliet is. Dan last de verkoper gewoon een nieuw frame voor je in elkaar als er iets kapot is.
pi_129796064
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Vooral handig als de fabrikant failliet is. Dan last de verkoper gewoon een nieuw frame voor je in elkaar als er iets kapot is.
Dan zou ik toch echt een andere FM gaan zoeken als je zoveel vertrouwen in die man hebt...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:54:37 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129796255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef Deshain het volgende:

[..]

Verklaar je nader.

Hij geeft aan bij:

[..]

dus je hebt gewoon garantie. Indien niet op te lossen indien er iets aan je frame is wat niet opgelost kan worden ivm faillissement dan dient er een passende oplossing gevonden te worden.

Daarnaast is de garantie van BeOne wel zekergesteld dus ook voor de FM geen probleem.

Of kan je nog iets uitgebreider reageren in plaats van een bijdehante reactie van 2 woorden, zou je netjes staan met je blauwe kleurtje.
wat heeft mijn kleurtje er mee te maken? Als je voorvork breekt kan je het dus wel vergeten als er geen nieuwe geproduceerd worden. Ik die fiets niet kopen tenzij zeer goed geprijst.
pi_129796346
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

wat heeft mijn kleurtje er mee te maken? Als je voorvork breekt kan je het dus wel vergeten als er geen nieuwe geproduceerd worden. Ik die fiets niet kopen tenzij zeer goed geprijst.
Dan krijg je een vervangend frame van gelijkwaardige kwaliteit van de garantieplichtige.

Ken toevallig persoonlijk iemand die op deze manier aan een Willier GT is gekomen (niet door een BeOne frame overigens).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:02:47 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129796589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:56 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dan krijg je een vervangend frame van gelijkwaardige kwaliteit van de garantieplichtige.

Ken toevallig persoonlijk iemand die op deze manier aan een Willier GT is gekomen (niet door een BeOne frame overigens).
nee, dat moet je willen. Zoek je een beoneframe uit wat bij je past en eindig je met een pinarello
pi_129796699
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

nee, dat moet je willen. Zoek je een beoneframe uit wat bij je past en eindig je met een pinarello
Andersom is vervelender ;)

Maar tegenover alle problemen die je er bij kan verzinnen staan ook voordelen (prijs met name) en die zal je tegenover elkaar moeten afwegen.
pi_129796762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:46 schreef Deshain het volgende:

Hej gezellig, een nieuwe stamgast!
Stel je anders even voor :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_129797144
Ik begrijp dat er consequenties zijn, maar de FM heeft niets gezegd over een faillissement van BeOne dat maakt me eigenlijk meer zorgen.
pi_129797827
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hij past er in ieder geval goed bij :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_129798161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef kaasplankje het volgende:

Als 2e jaars nieuweling reed ik de ronde van het Lage Land (volgens mij start in Purmerend bij DTS). Stond in het voorjaar genoeg wind dus zodra we de bebouwde kom uit waren vloog het compleet uit elkaar. Doordat ik goed van voren zat, kwam ik in de 1e groep terecht met o.a. Thomas Dekker en Niki Terpstra. Echter laatste genoemde wist mij in het plat Zaans te melden dat ik mee moest draaien of af moest taaien, en daar was geen woord Spaans aan.. :) Maar ik was al lang blij dat ik het laatste wiel kon houden ;( Zo'n 30km later moest ik er uiteindelijk nog af.

Kwam ook wel voor dat we langs het water fietsten waar een visser zat, hoorde je uit het peloton Niki in het plat Zaans: Kijk naar je dommer man! je hebt beet :')
pi_129798277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als we zo doorgaan als de laatste paar dagen wel ja :P
pi_129798729
Help er komen zo 2 meisjes hier :@
pi_129799123
Wat een baas, nummer 4 op de Alp d'huez met een massastart. Fiets ik wel eens mee en heb ik die Ruiter kleding van gekregen:

pi_129799182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Iedereen vindt het toch leuk om af en toe lekker te rellen!
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_129799237
Speciaal voor Gripper O+

quote:
Krrrrk
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Eerst dacht ik dat het wel over zou gaan. Gewoon niet naar luisteren, dan zou dat rare kraakje in mijn fiets vanzelf wel verdwijnen. Negeren is vaak de beste oplossing. Als ik zou doen alsof het er niet was, dan was het er ook niet.

© ANP
Door Thijs Zonneveld
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Maar na een uur doen alsof ik niets hoorde, was het kraakje nog steeds niet weg. Na twee uur ook niet. De volgende dag was het kraakje er, en de week erop nog steeds. Iedere pedaalomwenteling - of ik nu in het zadel zat of op de pedalen stond - datzelfde geluid.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Met kraakjes in je fiets is het net als met de hik: je weet niet waar je het oploopt en je weet niet hoe je er vanaf komt. Ik pedaleerde met één been om het kraakje om de tuin te leiden. Ik dronk mijn bidon in één teug leeg om er vanaf te komen.
Ik zette mijn fiets ondersteboven en keek of er geen scheurtjes in het frame zaten. Ik draaide alle boutjes en moertjes nog maar eens aan. Ik checkte mijn schoenplaatjes. Ik smeerde mijn ketting. Ik gaf een paar flinke tikken op de trapas. Dat kraakje moest en zou eruit. Ik wist alleen niet hoe.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Het kraakje begon me te irriteren. Eerst een beetje, toen steeds meer. Met elk kraakje werd de donderwolk boven mijn hoofd zwarter. Ik stapte vloekend op de fiets, ik fietste vloekend mijn rondje en daarna zette ik mijn fiets vloekend weer in de schuur. Ik verving de derailleurwieltjes. Ik zette een ander zadel op mijn fiets. Ik kocht zelfs voor de zekerheid een nieuw stuurlintje - je weet nooit waar kraakjes zich schuil houden. Maar het hielp niets.
Piekeren
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Ik begon te piekeren. Op de fiets, maar ook als ik in mijn bed lag of als ik achter mijn computer zat. En ook terwijl ik met mijn vriendin dineerde in een veel te chique restaurant. "Gaat het wel?" vroeg ze nadat ik een uur lang zwijgend tegenover haar had gezeten. Ik mompelde iets onverstaanbaars terug en dacht aan het kraakje.
De volgende dag reed ik het hele land door om mijn fiets te laten onderzoeken door de beste mecanieker/fietsenfluisteraar die ik kende. Die man zou het kraakje er wel uit toveren, dacht ik. Een week later had ik mijn fiets terug en was ik achthonderdvierenzestig euro achtennegentig lichter. Maar toen ik één meter gefietst had, wist ik al genoeg: het kraakje was er nog steeds.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Langzaam maar zeker boorde het kraakje zich door mijn schedel. Het vrat zich een weg door mijn hersenen, zette zich vast op iedere herinnering, het liet niets van me heel. Ik stond op met het kraakje, ik ging slapen met het kraakje, ik droomde van het kraakje. Ik at met het kraakje, ik dronk met het kraakje, ik ademde met het kraakje.
Krrrrk. Krrrrk. Krrrrk. Het kraakje sloopte me. Het kraakje kraakte me. Het kraakje brak me. Er zat maar één ding op:
(…). (…). (…).
Oordoppen kopen.
pi_129799597
Ik vond die column van hem over plaatsnaambordjes sprint ook geweldig om te lezen. Staat ook op nu.nl
pi_129799776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als 2e jaars nieuweling reed ik de ronde van het Lage Land (volgens mij start in Purmerend bij DTS). Stond in het voorjaar genoeg wind dus zodra we de bebouwde kom uit waren vloog het compleet uit elkaar. Doordat ik goed van voren zat, kwam ik in de 1e groep terecht met o.a. Thomas Dekker en Niki Terpstra. Echter laatste genoemde wist mij in het plat Zaans te melden dat ik mee moest draaien of af moest taaien, en daar was geen woord Spaans aan.. :) Maar ik was al lang blij dat ik het laatste wiel kon houden ;( Zo'n 30km later moest ik er uiteindelijk nog af.

Kwam ook wel voor dat we langs het water fietsten waar een visser zat, hoorde je uit het peloton Niki in het plat Zaans: Kijk naar je dommer man! je hebt beet :')
Dat accent is prachtig, maar het is wel star kutvolk meestal. Ik bedoelde trouwens ook DTS (Zaandam/Wormer) die ik benaderd had, is Niki inderdaad ook begonnen. In de winter doet ie nog best regelmatig met z'n ouwe en broertje mee met de watertorentrainingen. Zij zijn de uitzondering op de regel wat zaankanters betreft, z'n broertje en pa groeten altijd vriendelijk als ik ze wel eens tegenkom.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 18:49:07 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129800154
quote:
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik heb er eigenlijk niks aan toe te voegen.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_129800910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef Tommeke het volgende:
..
Tommeke, MCD of Yankee of Superweber, gaat het wielerbaantje morgen door en van hoelaat tot hoelaat is dat nog maar, want ik wil als het droog is denk ik weer eens een kijkje nemen daar, na bijna een jaar geleden. Kijken of ik het nog een beetje kan.

Alvast bedankt!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:14:01 #133
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129800995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Tommeke, MCD of Yankee of Superweber, gaat het wielerbaantje morgen door en van hoelaat tot hoelaat is dat nog maar, want ik wil als het droog is denk ik weer eens een kijkje nemen daar, na bijna een jaar geleden. Kijken of ik het nog een beetje kan.

Alvast bedankt!
Dah ga nie lukke he, na dat bezoek van die twee meisjes. ^O^
pi_129801429
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
Help er komen zo 2 meisjes hier :@
Twee tegelijk, en dat nog wel op je slaapkamer in het ouderlijk huis? Ouwe baas! Wel goed je aandacht verdelen hè!
Mijn foto's op Flickr!
pi_129802591
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:16 schreef Patroon het volgende:
Wat een baas, nummer 4 op de Alp d'huez met een massastart. Fiets ik wel eens mee en heb ik die Ruiter kleding van gekregen:

[ afbeelding ]
Vooropgesteld, ik doe 't 'm niet na, maar 49 minuten vind ik niet heel bijzonder. Was het tot de Tourfinish? Van m'n vakantiemaatjes zijn er drie die dat afgelopen maand ook konden, in zo'n 50 minuten de Alpe op. Twee daarvan waren amateur en waren beide niet in topvorm. Nummer 3 is een sportklasserenner.
pi_129802609
Zijn er 52 buitenbladen voor 105 triple? Zit eens te zoeken, maar kom (nog) niets tegen....
pi_129802859
Ik heb ook een nieuwe voorvork voor mijn Bianchi. Merkloos dingetje van Marktplaats, verder vrijwel precies gelijk aan mijn vorige.

Hoe krijg ik de voorvorkbuis nu op de juiste lengte? Hij is 2-3cm te lang...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_129802978
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik doe 't 'm niet na, maar 49 minuten vind ik niet heel bijzonder. Was het tot de Tourfinish? Van m'n vakantiemaatjes zijn er drie die dat afgelopen maand ook konden, in zo'n 50 minuten de Alpe op. Twee daarvan waren amateur en waren beide niet in topvorm. Nummer 3 is een sportklasserenner.
Ja idd, je hebt gelijk.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:59:48 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129803001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb ook een nieuwe voorvork voor mijn Bianchi. Merkloos dingetje van Marktplaats, verder vrijwel precies gelijk aan mijn vorige.

Hoe krijg ik de voorvorkbuis nu op de juiste lengte? Hij is 2-3cm te lang...
afzage
pi_129803035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

afzage
Shit,.. met een ijzerzaag? Ik heb dat soort dingen allemaal niet in huis. Misschien de fietsenmaker maar eens vragen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:03:54 #141
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129803208
jahoor gewoon met nen beugelzaag de fm heeft een speciaal zaagblokje waardoor je niet scheef gaat vol carbon kan ook zelfde manier.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:04:35 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129803241
kloteweer vandaag heul geen zin meer voor te gaan koersen naja
pi_129803327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
jahoor gewoon met nen beugelzaag de fm heeft een speciaal zaagblokje waardoor je niet scheef gaat vol carbon kan ook zelfde manier.
zal maar even langs een fietsenmaker gaan dan. :) dan kan ik weer fietsen :) :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:12:52 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129803606
als 't alu is kan je der ook een pijpesnijjer voor pakke
pi_129803651
het is geen full carbon nee, dus gewoon een alu buis...
anyway, dat soort dingen kan ik echt niet zelf, daar ben ik gewoon te onhandig voor en ik heb ook het gereedschap niet, dan laat ik het liever de fietsenmaker doen
pi_129804087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Alvast bedankt!
19.00 tot 20.00.
pi_129804176
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef Tommeke het volgende:
Tesje, een NTFU lidmaatschap heeft als voordeel dat je korting krijgt bij toertochten en.... Je bent elk jaar verzekerd voor een bedrag tot 1000 euro. Met 50 euro eigen risico :)
Ik heb besloten dat ik niet meer ga betalen voor die toertochten. Elke keer maar weer geld dokken, 10 euro, 15, 20 euro, voor wat? Een paar van die vieze repen hier en daar? Wat van dat smerige zoete spul in je bidon? Een massage op een massagestoel die dan natuurlijk nergens te vinden is bij de finish? Nou mij niet gezien.
pi_129804248
Moet je niet van die dure toertochten uitzoeken. Er zijn er ook genoeg waar je maar ¤4 of ¤5 betaalt.
pi_129804781
wat dat betreft heb ik goede ervaringen met belgische tochten en crosstochten. Voor een paar euro heb je vaak zoveel cake, taartjes, bananen en sportdrank als je wilt. En dat vaak op meer dan 2 verzorgingsplaatsen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:05:19 #150
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129806151
Hoe doe jullie het met de pootjes scheren eigenlijk?
Ik moet er nog aan beginnen. Hebben jullie nog tips? voordat ik straks met teringjantje veel jeuk en gare rode bulten rondwandel! ;(
pi_129806221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:05 schreef peleetje het volgende:
Ik moet er nog aan beginnen. Hebben jullie nog tips? voordat ik straks met teringjantje veel jeuk en gare rode bulten rondwandel! ;(
Niet. :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:08:31 #152
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_129806320
quote:
Slagroom
.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:08:33 #153
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129806324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Niet. :P
Das ook een optie... :o
Maar goed als je de benen scheert komen de aderen en spieren natuurlijk ook mooier uit!
pi_129806594
Ik scheer ze ook niet. Onzinnig.

Ziet er mss minder mooi uit onder een fietsbroek, maar gladde poten onder een gewone korte broek is ook geen porem.
pi_129806885
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef muzas het volgende:
Zijn er 52 buitenbladen voor 105 triple? Zit eens te zoeken, maar kom (nog) niets tegen....
Tuurlijk, alle buitenbladen met een 130mm steek in jouw geval (Shimano type cranks). Niet dat je hem nodig hebt (no offence). Het verschil tussen 50 en 52 is erg klein. Ik heb nog wel ergens een licht gebruikte 52 en een nieuwe 53 liggen van TA. Je hebt 105 toch? Bij Ultegra heb je van die lelijke dikke hoeken op het buitenblad om t aan te laten sluiten op de crank. Als je er dan een plat buitenblad op monteert ziet het er niet uit. De originele is uiteraard heel duur.
pi_129806914
Kaas waarom was jij niet bij het WK koeriers in CH?
pi_129807129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef peleetje het volgende:

[..]

Das ook een optie... :o
Maar goed als je de benen scheert komen de aderen en spieren natuurlijk ook mooier uit!
En wat is daar het voordeel van?

Het is niet alsof je opeens 10 km/h harder gaat fietsen natuurlijk.
pi_129807187
quote:
Eerst de grote vacht er af met tondeuse of gewoon scheerapparaat . Dan lekker douchen. Onder de douche, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren. Net zoals je baard: tegen de haargroei in. De meeste haren op je benen groeien naar beneden, dus das makkelijk, van onderaf richting de knie.

Rondom je knie moet je oppassen, en ook achterop je bovenbeen is vaak gevoelig. Jeuken doet het na de eerste keer (2 dagen erna) sowieso. Ingroeiende haartjes kun je voorkomen door de dagen erna als je doucht flink te scrubben met een harde spons of scrub washandje. Ik heb hele mooie roze, en je kunt ze ook direct als fietshandschoenen gebruiken :)

Laatste belangrijke opmerking: luister niet naar niet-scheerders. Dat zijn de figuren die bij toertochten achteraan rijden.
Mijn foto's op Flickr!
pi_129807202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:19 schreef eentwee het volgende:
Niet dat je hem nodig hebt (no offence)
Nog niet wellicht (hoewel met wind mee, licht heuvel af langs de kust ik op de 50-12 heb gezeten. en bijna te kort kwam, althans hele hoge cadans...)

Maar ik zit te kijken naar mijn verzetten, en mijn huidige cassette past niet bij mn keuze voor de triple (gatenkaas 12-28) Ik merk dat ik de 18 en 16 mis. Zeker de 16, want dan zit ik te kutten met de 39 tussen de 17 en de 15, of rijd met een scheve ketting op de 50.

Dus zit aan een 12-23 te denken... Maar dan 'mis' ik als ik nog iets sterker word de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52. Ook volgens ritzelrechner heb ik dan een iets mooiere spreiding. (30 voor omhoog, 39 voor vlak, 50(52) voor naar beneden, kustwind)

Dus kan gewoon een dubbel 52 er op schroeven? Dat zou de keus voor de 12-23 makkelijker maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 07-08-2013 21:30:09 ]
pi_129807286
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja idd, je hebt gelijk.
Sorry, ik ben een beetje ongesteld :')
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:30:03 #161
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129807503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En wat is daar het voordeel van?

Het is niet alsof je opeens 10 km/h harder gaat fietsen natuurlijk.
Haha... nee dat niet. Maar het moet er allemaal wel goed gesoigneerd uitzien vind ik.
pi_129807523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef muzas het volgende:

[..]

Nog niet wellicht (hoewel met wind mee, licht heuvel af langs de kust ik al tot 2x toe op de 50-12 heb gezeten. en bijna te kort kwam, althans hele hoge cadans...)

Maar ik zit te kijken naar mijn verzetten, en mijn huidige cassette past niet bij mn keuze voor de triple (gatenkaas 12-28) Ik merk dat ik de 18 en 16 mis. Zeker de 16, want dan zit ik te kutten met de 39 tussen de 17 en de 15, of rijd met een scheve ketting op de 50.

Dus zit aan een 12-23 te denken... Maar dan 'mis' je de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52. Ook volgens ritzelrechner heb ik dan een iets mooiere spreiding.

Dus kan gewoon een dubbel 52 er op schroeven? Dat zou de keus voor de 12-23 makkelijker maken.
Ja dat kan. Als je de 16 mist heb je dan niet een 11-28? Een 11 ipv 12 maakt veel meer uit dan 52 ipv 50 (9% resp 4%). 12-23 is inderdaad een fijne cassette. Die heb ik op enkele wielsets. Op mijn 9 speed fiets heb ik zelfs 12-21 maar daarmee kom ik toch nooit voorbij de heuvelrug. In de randstad zou ik helemaal nooit met iets anders rijden dan zo'n compact gespatieerde cassette.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:32:10 #163
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129807648
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Eerst de grote vacht er af met tondeuse of gewoon scheerapparaat . Dan lekker douchen. Onder de douche, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren. Net zoals je baard: tegen de haargroei in. De meeste haren op je benen groeien naar beneden, dus das makkelijk, van onderaf richting de knie.

Rondom je knie moet je oppassen, en ook achterop je bovenbeen is vaak gevoelig. Jeuken doet het na de eerste keer (2 dagen erna) sowieso. Ingroeiende haartjes kun je voorkomen door de dagen erna als je doucht flink te scrubben met een harde spons of scrub washandje. Ik heb hele mooie roze, en je kunt ze ook direct als fietshandschoenen gebruiken :)

Laatste belangrijke opmerking: luister niet naar niet-scheerders. Dat zijn de figuren die bij toertochten achteraan rijden.
^O^

Daar kan ik wat mee!
pi_129807655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:30 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja dat kan. Als je de 16 mist heb je dan niet een 11-28? Een 11 ipv 12 maakt veel meer uit dan 52 ipv 50 (9% resp 4%). 12-23 is inderdaad een fijne cassette. Die heb ik op enkele wielsets. Op mijn 9 speed fiets heb ik zelfs 12-21 maar daarmee kom ik toch nooit voorbij de heuvelrug.
12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 Tiagra cassette.

Met de 30/23 kwam ik in de heuvelrug alles op (1x heel even op de 25 omdat ik er doorheen zat en de keus had)

Mocht ik dan meer gaan 'klimmen' kan ik altijd terugvallen op die tiagra.
pi_129807686
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Sorry, ik ben een beetje ongesteld :')
Nee, ik dacht zelf ook van op een goede dag rij ik daar misschien in 57min omhoog (rustig deed ik in 1:03uur, maar 6min daar vanaf zal niet meevallen :P), dus is het niet eens zo hard voor een elite. Maar denk dat er nog een wereld van verschil zit tussen 57min en 49 min :D
pi_129807751
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:08 schreef Yankee het volgende:

[..]

Slagroom
Laatst geprobeerd. Werkt idd goed :Y
pi_129807860
quote:

[..]

pi_129807863
Sperma schijnt ook prima te werken als scheeremulsie.
pi_129807882
Gripper is sowieso het vrouwtje. Hier, maar ook thuis. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Oksel op 07-08-2013 22:17:09 ]
pi_129807912

pi_129807922
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:24 schreef muzas het volgende:

[..]

Nog niet wellicht (hoewel met wind mee, licht heuvel af langs de kust ik op de 50-12 heb gezeten. en bijna te kort kwam, althans hele hoge cadans...)

Dus zit aan een 12-23 te denken... Maar dan 'mis' ik als ik nog iets sterker word de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52. Ook volgens ritzelrechner heb ik dan een iets mooiere spreiding. (30 voor omhoog, 39 voor vlak, 50(52) voor naar beneden, kustwind)

52-11 met een RPM van 95 is 60 km/h. Dat ga je echt niet trappen op het vlakke. ;)
pi_129807942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:32 schreef muzas het volgende:

[..]

12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 Tiagra cassette.

Met de 30/23 kwam ik in de heuvelrug alles op (1x heel even op de 25 omdat ik er doorheen zat en de keus had)

Mocht ik dan meer gaan 'klimmen' kan ik altijd terugvallen op die tiagra.
Met 50-12 moet je toch een heel eind kunnen komen, zolang je niet echt hoeft te sprinten?
pi_129807977
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:37:51 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129808013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha
pi_129808045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:35 schreef Oksel het volgende:
Gripper is sowieso het vrouwtje. Hier, maar ook thuis. :D
Op fok hou ik graag m'n nickname aan, kun je dat ff aanpassen?
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:38:25 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129808046
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:19 schreef eentwee het volgende:
Kaas waarom was jij niet bij het WK koeriers in CH?
Vakantiebudget op.
pi_129808134
:D :D :D haha mooie foto, maar alleen voor in mijn plakboek :P
pi_129808236
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Op fok hou ik graag m'n nickname aan, kun je dat ff aanpassen?
Huhhhhhh...?
pi_129808273
Ik heb Grip als bedankje voor de tipi een fles wijn gegeven. Die hij pas over 16 jaar mag openen :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:43:10 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129808365
chateau migraine? misselijk en bouteille?
pi_129808396
Haha Gripper kennende ligt die fles al bij de glasbak
pi_129809197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

52-11 met een RPM van 95 is 60 km/h. Dat ga je echt niet trappen op het vlakke. ;)
Die combinatie is dan ook niet ter sprake gekomen ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:36 schreef cafca het volgende:

[..]

Met 50-12 moet je toch een heel eind kunnen komen, zolang je niet echt hoeft te sprinten?
Klopt, maar zoals gezegd, met windkracht >4 tussen zandvoort en bloemendaal ga je best hard. Als de busbaan (waar het fietspad over loopt) dan na de camping ook nog heel licht afloopt ga je makkelijk 50+. paar kilometer verder het kopje af idem.

En 'nodig' is ook niet het sleutelwoord. Meer 'mogelijk'. Ik zocht op 105 triple buitenbladen (niet wetende dat dubbel ook past) en vond alleen 50. Dan loont het wellicht (later) om een cassette te nemen met een 11. Maar groter is dus ook mogelijk. MOCHT ik dan ooit echt tegen de beperking van de eerder aangekochte cassette met een 12 aanlopen, kan er altijd nog een 52(53?) op..

Vandaar. Ik ga dus een 12-23 bestellen :)
pi_129809520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:56 schreef muzas het volgende:

[..]

Die combinatie is dan ook niet ter sprake gekomen ;)
Je zou de 11 gaan missen zei je, en je vroeg of je er een double 52 op kon zetten... Blijkbaar wel dan. ;)
quote:
[..]

Klopt, maar zoals gezegd, met windkracht >4 tussen zandvoort en bloemendaal ga je best hard. Als de busbaan (waar het fietspad over loopt) dan na de camping ook nog heel licht afloopt ga je makkelijk 50+. paar kilometer verder het kopje af idem.

En 'nodig' is ook niet het sleutelwoord. Meer 'mogelijk'. Ik zocht op 105 triple buitenbladen (niet wetende dat dubbel ook past) en vond alleen 50. Dan loont het wellicht om een cassette te nemen met een 11. Maar groter is dus ook mogelijk. MOCHT ik dan ooit echt tegen de beperking van de eerder aangekochte cassette met een 12 aanlopen, kan er altijd nog een 52(53?) op..

Vandaar. Ik ga dus een 12-23 bestellen :)
Ik zou gewoon een 11-23 bestellen (18 tandwiel vervalt dan voor de 11). :)

Ik moet zeggen dat ik hem heel vaak op de 39-12 heb liggen op het vlakke. En op een triple kun je hem niet op het kleinste achter leggen als hij voren in het midden ligt. :)
pi_129809745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je zou de 11 gaan missen zei je, en je vroeg of je er een double 52 op kon zetten... Blijkbaar wel dan. ;)
Heb je dan verkeerd begrepen. Die 11 zou ik dan wellicht gaan missen als een groter buitenblad dan 50 niet mogelijk zou zijn.

quote:
Maar dan 'mis' ik als ik nog iets sterker word de 11 met kustwind, of het kopje af. Maar dat valt dan wellicht enigszins op te vangen met een 52.
[..]
quote:
Ik zou gewoon een 11-23 bestellen. :)

Ik moet zeggen dat ik hem heel vaak op de 39-12 heb liggen op het vlakke. En op een triple kun je hem niet op het kleinste achter leggen als hij voren in het midden ligt. :)
Met een 52 voorblad kan ie dan ook op de 16. Zelfde verzet.
pi_129809757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:43 schreef Patroon het volgende:
Neeneenee! De chateau muzas staat bij de andere goede wijnen in de wijnklimaatkast te wachten totdat de eerste mooie kille herfstavond aanbreekt :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_129809855
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:
De chateau muzas
Da's een volle rooie.
pi_129810046
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:05 schreef muzas het volgende:

[..]

Heb je dan verkeerd begrepen. Die 11 zou ik dan wellicht gaan missen als een groter buitenblad dan 50 niet mogelijk zou zijn.

[..]

[..]

[..]

Met een 52 voorblad kan ie dan ook op de 16. Zelfde verzet.
Klopt, maar dan moet je weer voren schakelen als je minder hard gaat. :P

Met de 30-39-52 voren en 11-23 achter heb je het mooiste bereik voor een recreant. :)
pi_129810122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:09 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan moet je weer voren schakelen als je minder hard gaat. :P

Met de 30-39-52 voren en 11-23 achter heb je het mooiste bereik voor een recreant. :)
Ben ik dan niet met je eens. Ik denk dat die 18 voor een recreant van meer waarde is dan een 11 met een voorblad van 52 :) En ik weet zeker dat ie voor mij van meer waarde is :P
pi_129810331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_129810631
Zo'n racefiets is ook een takkeding voor je portemonnee eigenlijk. Héb je er eindelijk een, dan blijf je er allerhande zooi voor willen kopen.
pi_129810689
Koop een nieuwe auto, dan heb je geen geld meer voor je fiets. :+

Afgezien van binnenbanden, ga ik voorlopig geen geld aan dat ding uitgeven.
pi_129810808
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:10 schreef muzas het volgende:

[..]

Ben ik dan niet met je eens. Ik denk dat die 18 voor een recreant van meer waarde is dan een 11 met een voorblad van 52 :) En ik weet zeker dat ie voor mij van meer waarde is :P
Ik snap eigenlijk het probleem niet van het missen van een 16 of 18, ik heb die vraag hier al vaker gezien.
Hoe erg is het om tijdelijk 5 rpm meer of minder te trappen.
Ik merk zelf dat ik behoorlijk varieer in het aantal omwentelingen dat ik maak, ik zit vaak rond de 95~100 of 5 daar onder/boven.
Nu weet ik dat ik niet het beste voorbeeld ben, maar toch...
pi_129810849
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:43 schreef Patroon het volgende:
Ja. Ouwe Bourgondiër.

Ben nu ook lekker wijn aan het drinken. Van een ploegmaat gekregen omdat hij m'n schoentjes en helm geleend had. Hanna is nu een lekker kaasplankje aan het maken :D
pi_129810890
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:22 schreef forty-two het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk het probleem niet van het missen van een 16 of 18, ik heb die vraag hier al vaker gezien.
Ik merk zelf dat ik behoorlijk varieer in het aantal omwentelingen dat ik maak, ik zit vaak rond de 95~100 of 5 daar onder/boven.
Ik zit ook ongeveer in die range qua RPM. :)
Overigens heb ik een 11-28 als cassette...
pi_129810993
quote:

[..]

Zeker de 16 mis ik. Die had ik wel op mijn vorige fiets.. En zit nu op vlakke stukken veel te kutten tussen de 17 en de 15... Ik ben wel redelijk gevoelig voor verandering in cadans.. vind het dan snel 'niet lekker trappen' zeker op die ellelange rechte polderwegen. De 18 eigenlijk het zelfde verhaal zodra er een mooi polderwindje tegen staat.. En dan is het dus niet 'tijdelijk'

Mijn RPM-range ligt zo 88-93 Vaak als ik denk "meh net te zwaar" zie ik dat ik <85rpm rijd. En als ik denk nou nou lijk wel een hamster rijd ik >96
pi_129811036
quote:

[..]

, met een goed scherp mesje en voldoende scheerschuim scheren.
Ik jat tegenwoordig een oud mesje van m'n vriendin en gebruik geen schuim, nergens last van eigenlijk...
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:30:16 #197
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129811215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:05 schreef muzas het volgende:

[..]

Deze bewaren we maar even........ w/

Hoe lang fiets je al, en hoeveel bergen heb je al gezien?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:32:48 #198
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129811367
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Hanna is nu lekker kaasplankje klaar aan het maken :D
Huhhh.... _O-
pi_129811416
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Deze bewaren we maar even........ w/

Hoe lang fiets je al, en hoeveel bergen heb je al gezien?
Bergen? 0... Hoe lang ik fiets?

Morgen precies een jaar...

Maar nogmaals; ik zeg ook niet 'm (snel/vaak) nodig te hebben... Ik probeer alleen mijn verzetten voor mezelf zo mooi mogelijk te verdelen. Mocht een buitenblad >50 niet mogelijk zijn geweest, zou het wellicht beter zijn geweest een cassette met een 11 te nemen. Want jah, ook nu heb ik al meerdere malen op de 50/12 gezeten, zij het kort, maar toch.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:36:38 #200
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_129811607
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Huhhh.... _O-
^O^ _O-
.
pi_129811689
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Huhhh.... _O-
:') :D
pi_129811727
:P
pi_129811755
:')
pi_129811905
Vieze incestboel hier

:')
pi_129812207
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Shit,.. met een ijzerzaag? Ik heb dat soort dingen allemaal niet in huis. Misschien de fietsenmaker maar eens vragen.
ijzerzaag of pijpensnijder (pijpensnijder is eigenlijk beter... Mooi recht, en minder bramen ed.)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129812262
Kaasfondue :')
pi_129812405
Met Tommeke zijn chick is niks vies. :')
pi_129812726
ik scheer ook alleen met water (wel gewoon een eigen meisje). Knie eerst recht terwijl ik gewoon sta. Daarna op 1 been staan en knie goed buigen dan heb je minder last van alle rare hoekjes en vormen van knie.
Scheren.. gewoon omdat het mooi gesoigneerd is. Omdat iedereen ziet dat je wielrenner bent. Boeiend wat andere mensen er van vinden.. ben geen 15 meer, dus dat kan me echt niet uitmaken.
Heb ook jaar of 10/12 wedstrijden gereden.. harige poten, onder korte broek kan in mijn beeld gewoon niet. Ik fiets met beenstukken of ik scheer.. andere optie is er niet..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129812898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:25 schreef muzas het volgende:

[..]

Zeker de 16 mis ik. Die had ik wel op mijn vorige fiets.. En zit nu op vlakke stukken veel te kutten tussen de 17 en de 15... Ik ben wel redelijk gevoelig voor verandering in cadans.. vind het dan snel 'niet lekker trappen' zeker op die ellelange rechte polderwegen. De 18 eigenlijk het zelfde verhaal zodra er een mooi polderwindje tegen staat.. En dan is het dus niet 'tijdelijk'

Mijn RPM-range ligt zo 88-93 Vaak als ik denk "meh net te zwaar" zie ik dat ik <85rpm rijd. En als ik denk nou nou lijk wel een hamster rijd ik >96
Misschien is het toch handig om af en toe tegen je natuur in jezelf te wennen aan meer rpm's.
Het voelt vervelend in het begin maar uiteindelijk geeft het je een veel grotere range dan een tandje meer of minder.
Imho
  woensdag 7 augustus 2013 @ 23:03:16 #210
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129812964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:33 schreef muzas het volgende:

[..]

Bergen? 0... Hoe lang ik fiets?

[ afbeelding ]

Morgen precies een jaar...

Maar nogmaals; ik zeg ook niet 'm (snel/vaak) nodig te hebben... Ik probeer alleen mijn verzetten voor mezelf zo mooi mogelijk te verdelen. Mocht een buitenblad >50 niet mogelijk zijn geweest, zou het wellicht beter zijn geweest een cassette met een 11 te nemen. Want jah, ook nu heb ik al meerdere malen op de 50/12 gezeten, zij het kort, maar toch.
Ik denk dat voor je vlakke ritten een Ultegra 12-23 cassette het meest ideale is. 12 tot 19 oplopend + 21 en 23. Wil je niet te veel spenderen, dan koop je er een 26 granny bij met een spacertje. die plak je achter die 23 en laat je de 14 of de 15 weg. Heb je voor minder dan 60 euro zowel een cassette voor op het vlakke als voor wanneer je echt gaat klimmen. Want lukt het met een 30x26 niet, dan heb je in de bergen niets te zoeken. (Vrij naar Henk Lubberding)
pi_129813204
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik denk dat voor je vlakke ritten een Ultegra 12-23 cassette het meest ideale is. 12 tot 19 oplopend + 21 en 23. Wil je niet te veel spenderen, dan koop je er een 26 granny bij met een spacertje. die plak je achter die 23 en laat je de 14 of de 15 weg. Heb je voor minder dan 60 euro zowel een cassette voor op het vlakke als voor wanneer je echt gaat klimmen. Want lukt het met een 30x26 niet, dan heb je in de bergen niets te zoeken. (Vrij naar Henk Lubberding)
Mijn idee. Die 28 die ik nu heb heeft de ketting alleen opgelegen met het afstellen van de derailleur. Als ik nu een echte berg op moet zou ik er met een 28 niet eens op komen... Maar daar heb ik dan dus op dit moment ook nog niks te zoeken. Either way; Mn huidige cassette is niet passend.

12-23 is inmiddels besteld, en in mijn ogen met mijn 50-39-30 voorlopig een heerlijke setup om mn verzet te kunnen kiezen.

Dat gedoe met spacers,... Ik leg die 12-28 gewoon in de schuur. Mocht ik dan richting limburg of belgie vertrekken neem ik m mee. Maar dat is beide allemaal 'als als'.
pi_129814107
Marmotte deed ik met 34x29 :P
pi_129814844
Zaterdag Luik - Bastenaken - Luik, voor het eerst 168 kilometers. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga overleven. Daarna gelijk weer terug rijden naar Groningen. Wordt vast een topdag. :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:15:48 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_129816554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:24 schreef Oksel het volgende:
Marmotte deed ik met 34x29 :P
Wijven verzet man. -O- .

Zo vanaf morgen ff 3,5 weken niet fietsen maar vakaansie houden in Hong Kong, Filippijnen en Vietnam! Fiets ze lekker, ik huur er ergens onderweg wel een.
pi_129816718
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wijven verzet man. -O- .

Zo vanaf morgen ff 3,5 weken niet fietsen maar vakaansie houden in Hong Kong, Filippijnen en Vietnam! Fiets ze lekker, ik huur er ergens onderweg wel een.
Filipijnen O+
pi_129817142
quote:

[..]

Wijven verzet man. -O- .

Fijne vakantie buzz.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 06:12:39 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129820409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik niet meer ga betalen voor die toertochten. Elke keer maar weer geld dokken, 10 euro, 15, 20 euro, voor wat? Een paar van die vieze repen hier en daar? Wat van dat smerige zoete spul in je bidon? Een massage op een massagestoel die dan natuurlijk nergens te vinden is bij de finish? Nou mij niet gezien.
jij fietst gewoon gratis mee?
pi_129820579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:37 schreef MCH het volgende:
Zaterdag Luik - Bastenaken - Luik, voor het eerst 168 kilometers. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga overleven. Daarna gelijk weer terug rijden naar Groningen. Wordt vast een topdag. :')
Ga zaterdag ook 168 km fietsen, vorig jaar de 235 gedaan.
Mits een beetje getraind prima te doen, succes op de Chambralles dat was vorig jaar een mooie opener voor velen:P
pi_129820714
De Chambralles heb ik kennis mee mogen maken tijdens de Philippe Gilbert classic. Dat is een pokkeding ja. Ik heb me ingeschreven voor de 235 dus ijs en weder dienende rijd ik de 235 ;)
pi_129820786
Jij maakt wel kilometers met die tochtjes einszwei... Kanonne. Vorig weekend ook al 200+.
pi_129820791
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 06:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

jij fietst gewoon gratis mee?
Nog nooit gedaan maar de volgende keer dus mooi wel!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:04:30 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129820795
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nog nooit gedaan maar de volgende keer dus mooi wel!
Meen je niet :')
pi_129820828
quote:

[..]

Het is niet erg. Hoe hoger je snelheid is, hoe hoger de trapfrequentie is die prettig aanvoelt.

Ik heb het wel eens in een afdaling gehad dat het boven de 70 ging, bijtrappen nog nodig was om bij de groep te blijven en ik op de 53-11 merkte dat ik niet meer kon bijschakelen. Met een compact crankstel was ik er dus waarschijnlijk afgegaan.

Edit: nog ff nagezocht, ging nog harder, ik reed 80 (piek van 82), met een trapfrequentie van max. 133. Was om een gaatje dicht te rijden in de eerste etappe van Sardinië in 2006. De mensen achter me kwamen niet meer terug.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 08:32:07 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:12:36 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129820869
De 16 gebruik ik onwijs veel, de 18 ook. Met een 42 binnenblad is de 16 mss wel 't kransje waar ik het meest op rijd. Nu heb ik een 39 dus zit ik meest op de 14 en de 15 met gewoon rustig trainen. Als je dan iets harder rijd is 53/18 ook een veel gebruikte combinatie.
pi_129820874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:58 schreef the_critic het volgende:
ik scheer ook alleen met water (wel gewoon een eigen meisje)
Je hebt er personeel voor?
pi_129820882
Of scheer je je vriendin?
pi_129821017
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Durf ik niet meer want ben ook een Zaankanter...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:29:22 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129821042
quote:
18s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:27 schreef Deshain het volgende:

[..]

Durf ik niet meer want ben ook een Zaankanter...
Nog meer tuig uit de omgeving hier ;( Uit welk Zaans gehucht kom jij?
pi_129821139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog meer tuig uit de omgeving hier ;( Uit welk Zaans gehucht kom jij?
Oorspronkelijk Wormerveer, nu Assendelft.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:38:05 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129821153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:36 schreef Deshain het volgende:

[..]

Oorspronkelijk Wormerveer, nu Assendelft.
Ik heb van December tot een maand of wat terug in Wormerveer gewoond, nu weer veilig terug aan de andere kant van de Zaan :+
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:38:27 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129821160
Toch niet Saendelft he? :r
pi_129821188
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt er personeel voor?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:13 schreef Wombcat het volgende:
Of scheer je je vriendin?
Beide.. We scheren elkaar... en zoals de typo doet vermoeden, met een eigen mesje ;) :P
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:44:28 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129821229
Doucheverhalen.... What's next, bedverhalen?
pi_129821237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:38 schreef kanovinnie het volgende:
Toch niet Saendelft he? :r
Jawel, daarbij scheer ik ook mijn benen niet, heeft mijn fietskleding een andere kleurstelling dan mijn fiets, zijn mijn bidons twee verschillende kleuren en ga ik nooit van mijn leven een berg opfietsen.

Denk dat ik hier weinig te zoeken heb ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:46:15 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129821247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Jawel, daarbij scheer ik ook mijn benen niet, heeft mijn fietskleding een andere kleurstelling dan mijn fiets, zijn mijn bidons twee verschillende kleuren en ga ik nooit van mijn leven een berg opfietsen.

Denk dat ik hier weinig te zoeken heb ;)
Ik fiets ook nooit een berg op, mijn fietskleding klopt niet bij mijn fiets (Zelfs broekjes en shirts niet bij elkaar) dus je past er prima bij. Of ik moet ook weg.
pi_129821324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik fiets ook nooit een berg op, mijn fietskleding klopt niet bij mijn fiets (Zelfs broekjes en shirts niet bij elkaar) dus je past er prima bij. Of ik moet ook weg.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_129821374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nou, als dat zou kunnen. Het zou hier een stuk relaxter zijn zonder al die druktemakers uit Amsterdam e.o. }:|

Grapje hoor kano :*
Ik geniet altijd weer van je verhalen over hoe je iemand onreglementair een tand uit zn bek slaat met je peddel.
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:58:27 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129821412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 08:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, als dat zou kunnen. Het zou hier een stuk relaxter zijn zonder al die druktemakers uit Amsterdam e.o. }:|

Grapje hoor kano :*
Ik geniet altijd weer van je verhalen over hoe je iemand onreglementair een tand uit zn bek slaat met je peddel.
*;
pi_129822264
Kut, cadeau kopen.
pi_129822721
Net een stukje over kanopolo gelezen. Best een heftige en stoere sport!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:16:33 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129822824
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:12 schreef Tommeke het volgende:
Net een stukje over kanopolo gelezen. Best een heftige en stoere sport!
Klopt, je kan er beter je aggressie in kwijt dan in wielrennen :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:26:13 #242
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129823087
quote:

[..]

Wijven verzet man. -O- .

Love you longtime! *O*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:14:25 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129826175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:47 schreef eentwee het volgende:
De Chambralles heb ik kennis mee mogen maken tijdens de Philippe Gilbert classic. Dat is een pokkeding ja. Ik heb me ingeschreven voor de 235 dus ijs en weder dienende rijd ik de 235 ;)
Jij bent alleen niet echt een ijsdienaar toch?

Maarre zal best lekker lopen idd met zoveel km's in de benen.

Ik zag nog dit frame staan, lijkt me al een ouwetje 2007 misschien?

http://www.chainreactionc(...)isplay/rp-prod107242

Wat denk jij? Ik kan ook nog geen geometrie vinden van deze, wel van de gewone revolution.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:49:05 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129827143
Iemand nog goesting om de Omloop van de Heidehof op 1 september te rijden of de tweelandenkoers op 15 september?
pi_129827265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
Omloop van de Heidehof
Ik heb de 31e Augustus deze toertocht ('lange' route) al op de planning staan, en de 15e ben ik op vakantie.
pi_129829089
Hondenuitlaatservicemevrouwen :r
pi_129829942
quote:
Iemand nog goesting om de Omloop van de Heidehof op 1 september te rijden of de tweelandenkoers op 15 september?
Heidehof kan ik niet ivm koopzondag. Ik weet niet wie van m'n club allemaal tweelandenkoers gaan rijden. Lijkt me op zich wel wat. Ik heb die dag er voor echter nog wel de verjaardag van m'n broer en schoonzus in Sneek en die zondag moet ik denk ik ook trainen met de NCK-ploeg, dus ben al maximaal ingedekt :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:52:57 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129831496
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Heidehof kan ik niet ivm koopzondag. Ik weet niet wie van m'n club allemaal tweelandenkoers gaan rijden. Lijkt me op zich wel wat. Ik heb die dag er voor echter nog wel de verjaardag van m'n broer en schoonzus in Sneek en die zondag moet ik denk ik ook trainen met de NCK-ploeg, dus ben al maximaal ingedekt :')
Je mag ook gewoon zeggen ik heb gene goesting hoor
pi_129831723
Onvoldoende goesting ;)
pi_129833382
Hey oksel of die andere renners in de buurt van de holterberg, ik ben om 13:00 vrij morgen en mijn vader gaat naar een fotozaak de konijnenberg in Den Ham. En ik kan dan mee en ga rond de en over de holterberg fietsen, heeft één van jullie zin om mee te fietsen?
pi_129833570
O mn vader wil zelf ook fietsen hoor ik net.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:01:05 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129833945
Toemeke nog een mooie klassieker nodig?
http://link.marktplaats.nl/705051610
pi_129839534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hey oksel of die andere renners in de buurt van de holterberg, ik ben om 13:00 vrij morgen en mijn vader gaat naar een fotozaak de konijnenberg in Den Ham. En ik kan dan mee en ga rond de en over de holterberg fietsen, heeft één van jullie zin om mee te fietsen?
Had best even met je willen fietsen, ik ga alleen ff 2 dagen in het sauerland spelen.
Wordt nog aardig afzien als ik het wiel van mijn fietsmaatje moet gaan houden. :D
pi_129843313
quote:
Meer info?

Lama. Al gevonden. Kwenie of dat wat voor me is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2013 21:08:17 ]
pi_129844021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
Toemeke nog een mooie klassieker nodig?
http://link.marktplaats.nl/705051610
Vette fiets! Heb helaas al 10 fietsen in de schuur. En die Gazelle! Anders had ik 'm gekocht ;)
pi_129844161
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vette fiets! Heb helaas al 10 fietsen in de schuur. En die Gazelle! Anders had ik 'm gekocht ;)
Als je er eentje verkoopt, kun je deze kopen :)
pi_129844531
Ja. Maar dat verkoop ik niet aan m'n vriendin ;)
pi_129845536
De snelheid is er wel, nu ff volhouden tot eind augustus. Constant hartslag hoog D1/laag D2.
http://www.strava.com/activities/73195729

[ Bericht 26% gewijzigd door Patroon op 08-08-2013 23:03:15 ]
pi_129845767
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jij bent alleen niet echt een ijsdienaar toch?

Maarre zal best lekker lopen idd met zoveel km's in de benen.

Ik zag nog dit frame staan, lijkt me al een ouwetje 2007 misschien?
[ afbeelding ]
http://www.chainreactionc(...)isplay/rp-prod107242

Wat denk jij? Ik kan ook nog geen geometrie vinden van deze, wel van de gewone revolution.
Lijkt misschien een leuke aanbieding maar is het imo niet. Dit is toch die lichte reeks die standaard scheurt na 2 of 3 jaar? De RRP is natuurlijk ook lachwekkend natuurlijk. Voor dat geld koop je ook een overjarig carbon frame (bijv Scott CR1) dat lichter is, comfortabeler, langer meegaat en waarbij de garantie iets beter geregeld zal zijn.
pi_129846067
Shit hé moet ik straks mn fiets inruilen voor een vriendin :'( of valt dat nog te combineren met ook nog 40 uur per week werken?
pi_129846217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:03 schreef KolonelBroodje het volgende:
Shit hé moet ik straks mn fiets inruilen voor een vriendin :'( of valt dat nog te combineren met ook nog 40 uur per week werken?
Ik combineer het met vrouw, kind, hond en 40 uur werken per week. Dus het kan zeker. :)
pi_129847412
:)

Of

Met

donderdag 8 augustus 2013 @ 22:30:35 #263
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129847416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:03 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nouja, het voordeel is wel dat je het beide kunt berijden en in de beugels kunt hangen! dus met een beetje creatiteit kun je gewoon alsof je vrienden een fiets is!
pi_129847454
Hm. Voordeel van fietsen is toch echt dat je er meerdere tegelijk kunt houden zonder dat ze ruzie maken. En ze hebben geen schoonmoeder. En zijn altijd glad.
pi_129847724
Broek 1 kom je naam beter uit denk ik. Broek 2 is mooier.

Vacansoleil kleuren? :P

Edit: Je website... Niet geheel onbelangrijk... Valt denk ik weg als je het shirtje er over aantrekt?
pi_129849758
Kleuren vind ik zelf mooi. Rustig, sjiek ;)
pi_129850150
Met die website kun je ook lingeriesetjes gaan verkopen ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:46:38 #268
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_129850609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:25 schreef Oksel het volgende:
Kleuren vind ik zelf mooi. Rustig, sjiek ;)
Livestrong
.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 07:05:11 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129854427
Ziet er goed uit Oksel, broek 2 ook wat mij betreft.

1 klein puntje van kritiek ik vind die slogan achterop echt een beetje Amerikaans fout.

Ik denk dat ik dat zou vervangen door de bedrijfsnaam voor en achterop en iets met "zonnepanelen" erbij, dan ziet men meteen dat het daarom gaat, nu staat dat eigenlijk alleen op de broek. The SC zou nl. ook de indruk kunnen wekken dat het om een zonnestudio gaat oid.

Zo vragen mensen zich soms ook af als ze mijn auto zien met reklam erop of ik soms fietsen vervoer ofzo. :')

[ Bericht 31% gewijzigd door kaasplankje op 09-08-2013 07:27:26 ]
pi_129854687
Mijn nieuwe voorvorkbuis heeft geen starnut, kan ik die uit mijn oude voorvork gebruiken?
pi_129854693
Zwart niet erg warm in de zomer?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:10:18 #272
27167 SuperWeber
pi_129854722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:05 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn nieuwe voorvorkbuis heeft geen starnut, kan ik die uit mijn oude voorvork gebruiken?
Ik weet niet of daar verschillende maten in zijn, maar als hij past en niet kapot is, dan zie ik het probleem niet...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:23:56 #273
58560 Oksel
Gezellig.
pi_129854834
Is marine blauw.

Slogan is weer eens wat anders. Zie je nooit. Denk broek 1.
pi_129854907
Wat gaat dat grapje kosten bij aanschaf?
pi_129855004
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:31 schreef nodisch18 het volgende:
Wat gaat dat grapje kosten bij aanschaf?
Aanschaf? Beetje ondernemer betaalt toch voor z'n reclame ;) Zelfs dan zou ik er trouwens niet in gaan rijden. Maar het is natuurlijk wel een goed idee als je een paar kilometervreters zo'n pakje aantrekt.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:18:33 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129860181
Als ik geld toe kreeg zou ik er wel mee rijden denk ik.
pi_129867515
Ik ben morgenochtend even in Noord-Scharwoude met m'n notubes wielen, en wil daarna wel eens een rondje in Noord Holland fietsen. Iemand tips voor een mooi rondje??

Ik wil die waterleiding duinen + kopje van bloemendaal wel es gaan bekijken.
Meerijden is ook gezellig. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_129867681
Waterleidingduinen kom je niet in, fietsen verboden... Er omheen kan wel. Kennemerduinen mag je wel fietsen, maar zou ik zeker op een zaterdag niet doen...

Ben zelf nog nooit het zeekanaal overgestoken, dus kan je verder weinig leuke paadjes ten noorden daarvan aanraden...

Meerijden doe ik je niet aan :P

Tips die ik wel heb; als je het kopje van de noordzijde benadert, ga dan achter de hockey langs. (kom je langs de ruine van brederode, en over de bergweg... Een van de weinige wegen in de buurt die niet plat is... en leuker fietsen dan via de brederodelaan.

tip2; langs de kust... Als je een paar achtjes op het kopje het gemaakt kun je via de zweeweg richting bloemendaal aan zee... Vanuit daar richting zandvoort... En dan ligt er een leuk duin-fietspad tussen zandvoort en langevelderslag. Maar is vanuit scharwoude mss beetje ver naar t zuiden? En op zaterdag kan het best druk zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door muzas op 09-08-2013 15:57:36 ]
pi_129868192
Onder het Noordzeekanaal telt niet meer als Noord-Holland bij de incrowd hè ;)

Ik zou de duinen lekker mijden morgen, ga je je alleen maar ergeren aan de toeristen en echt boeiend is het ook niet. Als je het echte Noord-Hollandgevoel wil ervaren moet je dijken rijden. De route van de Westfriese Omringdijk (130km) is heel verkeersluw en je ziet wat meer karakteristieke landschappen.

pi_129868299
Je hebt ook wel gelijk. Hier is het alleen maar lelijk.
pi_129868496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:53 schreef keesfietst het volgende:

Ik zou de duinen lekker mijden morgen, ga je je alleen maar ergeren aan de toeristen en echt boeiend is het ook niet. Als je het echte Noord-Hollandgevoel wil ervaren moet je dijken rijden. De route van de Westfriese Omringdijk (130km) is heel verkeersluw en je ziet wat meer karakteristieke landschappen.

[ afbeelding ]
Niets aan te voegen: werkelijk schitterend gebied om door heen te fietsen. Aanrader!
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_129868512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:53 schreef keesfietst het volgende:

[ afbeelding ]
Goeie tip wel, ik hoef idd niet over de toeristen te struikelen... Heb al een track gevonden voor de edge. Rij je mee? Dat kopje moet dan maar ff wachten tot een rustigere dag.
Mijn foto's op Flickr!
pi_129868669
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Gripper het volgende:

[..]

Goeie tip wel, ik hoef idd niet over de toeristen te struikelen... Heb al een track gevonden voor de edge. Rij je mee? Dat kopje moet dan maar ff wachten tot een rustigere dag.
Moet werken morgen, anders was ik zeker meegereden.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:46:30 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129869921
Hoe laat vertrek je grip?
pi_129870488
Ik zou ook voor broek 2 gaan oksel.

Vandaag flink kapot gegaan in sauerland, sodeju
pi_129871995
Dat Johnny Hoogerland niet de slimste is weten we allemaal, maar iemand zoeken met verstand van Erfrecht omdat je wat problemen hebt met je buren betreffende de erfgrens gaat wel erg ver :D

zeeuwseleeuw twitterde op vrijdag 09-08-2013 om 13:01:46 Weet iemand nog goede websites over erfrecht en het hoe en wat van kadastrale metingen? Heb er al heel wat maar alles is welkom. reageer retweet

[ Bericht 25% gewijzigd door Patroon op 09-08-2013 20:16:33 ]
pi_129872567
quote:
16s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:55 schreef muzas het volgende:
Je hebt ook wel gelijk. Hier is het alleen maar lelijk.
Holland is sowieso lelijk :{w
pi_129873003
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:31 schreef cafca het volgende:

[..]

Holland is sowieso lelijk :{w
Die accenten overal :r
pi_129873807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe laat vertrek je grip?
Om 10 uur bij de wielendokter, dus uiterlijk 11 uur op de fiets ofzo? Ik wilde vanuit scharwoude het rondje oppikken. Maar kan ook ergens anders. Moet wel om half 6 gedoucht en omgekleed in Utrecht zijn, dus heb tot 4 uur de tijd.
Mijn foto's op Flickr!
pi_129875805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:05 schreef Patroon het volgende:
Dat Johnny Hoogerland niet de slimste is weten we allemaal. Maar iemand zoeken met verstand van Erfrecht omdat je wat problemen hebt met je buren betreffende de erfgrens gaat wel erg ver :D

zeeuwseleeuw twitterde op vrijdag 09-08-2013 om 13:01:46 Weet iemand nog goede websites over erfrecht en het hoe en wat van kadastrale metingen? Heb er al heel wat maar alles is welkom. reageer retweet
Hahaha. Ik dacht in m'n eerste jaar bij fiscaal recht dat stakingsaftrek een fiscaal voordeel was als je medewerkers waren wezen staken :')_
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:10:40 #291
58560 Oksel
Gezellig.
pi_129878237
Pakje gaat denk ik 50 EUR handje-contantje kosten. Wellicht zoek ik eerst een paar testrijders ;)

Broek 1 is het geworden eerst. Beter leesbaar.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:15:48 #292
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129878436
Geen Sunweb ploeg opzetten Okkie?

Ben benieuwd, wordt het nu hetzelfde als wat Teunis de Stoemper droeg zondag jl.?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:37:13 #293
58560 Oksel
Gezellig.
pi_129879269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
Geen Sunweb ploeg opzetten Okkie?

Ben benieuwd, wordt het nu hetzelfde als wat Teunis de Stoemper droeg zondag jl.?
Nee, andere broek, maar wel met de dure zeem. Shirt weet ik nog niet. Zie wel.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:39:10 #294
58560 Oksel
Gezellig.
pi_129879351
Sunweb is een zonnepanelenproducent trouwens ;) Maar ook een reisbureau met een fietsteam.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:39:21 #295
58560 Oksel
Gezellig.
pi_129879363
Vind de text nog steeds tof achterop. Eyecatcher.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:39:50 #296
58560 Oksel
Gezellig.
pi_129879379
Gisteren trouwens even een sprintje heuvelop gewonnen:

http://www.strava.com/activities/73409227#1448706222

Best leuk.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:06:20 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129880440
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Om 10 uur bij de wielendokter, dus uiterlijk 11 uur op de fiets ofzo? Ik wilde vanuit scharwoude het rondje oppikken. Maar kan ook ergens anders. Moet wel om half 6 gedoucht en omgekleed in Utrecht zijn, dus heb tot 4 uur de tijd.
gaat 'm niet worden, succes in je eentje ;)
pi_129891708
Waar laat je die pakjes maken, Oksel? Want ik heb ook wel interesse voor mijn bedrijf. Is ook nog aftrekbaar gok ik zo.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:05:51 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129891714
Jij was toch docent?
pi_129891801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 08:05 schreef kanovinnie het volgende:
Jij was toch docent?
Ik heb een bedrijf in lessen en vertalingen :) toch een goeie reclame, zo'n pakje
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:37:20 #301
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129891851
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 08:04 schreef JohnDDD het volgende:
Waar laat je die pakjes maken, Oksel? Want ik heb ook wel interesse voor mijn bedrijf. Is ook nog aftrekbaar gok ik zo.
Ja tuurlijk. Iedere vorm van reklame die je maakt is aftrekbaar. Of je nu een nieuwe auto koopt en die laat bestickeren of je koopt een wielerpekske.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')