Ik had een hele koffer kleren mee voor minime.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:20 schreef Aventura het volgende:
Heerlijk die eigenwijze peuters. Hier kreeg man een droog: 'zou kunnen' terug op de vraag of hij even binnen kwam voor zijn melk
Hier is 'engre beugt' (Angry birds) helemaal tof. Net een 5-pack sokken gehaald. Hij heeft er ook een shirtje van, maar daar houdt het voor mij wel op.
Hij moet soms gewoon toch wat happen eten van ons. Dat laten gaan doen we vaak genoeg maar dingen bij de eerste keer al weigeren, nee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef simmu het volgende:
lazi, hem toch zelf laten eten en accepteren dat hij dan soms niet of nauwelijks eet? ik weet het, da's kut. toch, in mijn ervaring met ravi helpt het wel om het maar gewoon los te laten en het te laten gaan
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Hij moet soms gewoon toch wat happen eten van ons. Dat laten gaan doen we vaak genoeg maar dingen bij de eerste keer al weigeren, nee.
Ik vind dat we bij het punt zijn nu dat hij moet gaan leren heel langzaam dat je niet altijd alleen maar kan eten wat je lekker vindt en die paar happen die dan van ons moeten zijn heel redelijk. Het is echt niet veel.
Euh, ik zou zeggen stoppen met die lekkere dingen erbij doen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:24 schreef laziness het volgende:
Nou het bordje komt uit de keuken, is niet heet meer en wat het ook is hij vertikt het tenzij gebakken aardappeltjes, patatjes of zelfgemaakte pizza.
Hij zou rustig een week of langer 's avonds niks eten als we niet vaak gebakken aardappeltjes er bij zouden doen voor hem.
En hij heeft wel honger want wat hij vraagt om boterhammen. En dat laatste is de reden dat hij actief moet proeven zodat hij misschien toch wat meer gaat eten want de honger is er.
Dit komt inderdaad meer in de buurt van wat ik vind.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Euh, ik zou zeggen stoppen met die lekkere dingen erbij doen?eten wat er op je bord ligt, en dat was het. Wanneer er gevraagd wordt om boterham heeft ie pech, dit is het eten. Eet ie niet, dan niet. Maar geen vervanging of lekkers.
(Ja, ik ben van de 'harde aanpak' ja) en dan gewoon volhouden. Elke dag weer. Als hij merkt dat er niet wordt 'toegegeven' zal hij makkelijker gaan proeven denk ik. Zo werkte het bij mijn jongens iig. En die eten nu echt alles. De eis was altijd proeven, en smaakt het niet laat je het liggen. Maar wél proeven. En de volgende keer weer. (Want kinderen moeten smaken 20 keer proeven voor ze gewend zijn)
Dus kalm blijven, vol bord afruimen maar voet bij stuk. Geen ruimte voor onderhandeling en vervanging.
Zo deed ik dat. Ik pretendeer niet dat dit het juiste is. Maar zo vonden wij het prettig.
Die fase is hier helaas al lang over. Prijs u zelf gelukkig!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben gezegend met een kind dat bijna alles eet. Wat ze niet eet, vindt ze echt vies en lijkt meestal meer textuur te zijn dan smaak (blokjes vlees in gebakken rijst bijvoorbeeld). Dat hoeft ze dan niet te eten, maar vooral omdat ze het volgende keer toch weer braaf in haar mond stopt (waarna het met nietlekker weer naast haar bord belandt).
Geen tips dus. Weet niet of ze uit zichzelf zo is of omdat ze altijd zelf heeft mogen bepalen wat An hoeveel ze eet.
Nee het was bij ons een fase dat hij alles atquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik geloof heilig dat het hier geen fase is.
Hoop doet leven
Oh ik heb echt tot in de eeuwigheid gevoerd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit komt inderdaad meer in de buurt van wat ik vind.
Mijn vent is nu een tijdje thuis en kookt. Hij heeft al helemaal geen geduld met het niet eten en toekijken hoe hij niks eet dus doet er vaak de aardappeltjes bij en voert ook veel.
Ook een beetje zoals Nikki zegt, zonder voeren gaat er helemaal niks in maar ik ben klaar met dat voeren. Mijn vent doet het dan toch onder gemopper want dan gaat er nog iets in.
Ik zal met hem gaan bespreken om niet steeds maar terug te grijpen op de aardappeltjes omdat er dan in ieder geval iets in gaat en ook te stoppen met voeren.
Toetje krijgt hij wel altijd en iets anders na het eten omdat er nog honger is nooit.
We kunnen consequenter zijn, absoluut![]()
Ben benieuwd of hij dan moet proeven ook niet meer die hap oeverloos in zijn mond houdt.
Present!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:41 schreef laziness het volgende:
[..]
En naar mijn weten zijn er genoeg rapley baby's hier op het forum die als nog zo zijn gaan miepen later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |