abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129770626
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_129770980
Spelletje zijn hier ook nog niet aan de orde. Ze vindt het lastig om zich erop te concentreren, waardoor een spelletje dus 1 minuut leuk is.

Misschien moeten we toch maar gewoon een fiets doen (want daarvan weet ik zeker dat ze die wel leuk vindt) en dan kleine rondjes in de tuin fietsen en in het weekend in de wijk.
pi_129771022
Cadeau was hier ook een uitdaging, Liene wordt over 1,5 week 2 jaar en natuuuuurlijk hebben we al een overload aan (meiden)speelgoed in huis.
Lien is ook echt een poppenmoedertje en is veel in de weer met de poppen, doet dan rollenspellen, dekentje erover, wandelen etc. Ook speelt ze veel met de legopoppetjes.. dus uiteindelijk hier de keuze gevallen op een poppenhuis :) Een hele toffe gevonden van Hema. Helemaal blij mee.
Van opa en oma krijgt ze een poppenbedje en poppenkinderstoeltje.
En van Pake en Beppe heeft ze haar cadeau al gehad, het allertofste cadeau ever:
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_129771112
Oh wauw die is tof ja!

Bedankt voor alle tips :) Als er nog meer tips zijn dan hoor ik ze ook graag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129771117
Zo doen wij het ook met de fiets hoor Sola. Onze tuin is maar 40m2 maar fietsen lukt best aardig. En dan in de weekenden/andere vrije dagen fietsen we rondjes door de buurt.

Edit: BJ die is echt vet!
pi_129771615
Onze tuin is op zich best groot, maar het 'fietsbare' gedeelte dan weer niet. Lars mag soms op de fiets mee naar de brievenbus ofzo, of ik ga met hem en Femke naar het park, en dan mag ie daar rondjes fietsen tot ie het beu is (of ik). Alleen op straat is (nog) geen optie.
pi_129771721
Ik zie net deze weer naar boven komen: Het speelgoedtopic Misschien kan je daar nog een ideetje opdoen?
pi_129773028
Ik ga daar wat ideetjes opdoen :Y
pi_129774384
Lastig sola! Ik wilde idd de billibo nog eens ophalen. Die vond ze wel interessant volgens mij?
En het met kleine dingen uitbreiden van haar imitatie speelgoed ? Pizza, schoonmaaksetje, poppenkleren, dekentje voor de pop, poppenbedje van ikea? Echt flesje, slabje, poppendraagdoek?

Ik roep nog wel ff op Facebook met wat ideetjes.... Vanuit mijn opleiding dan....
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:42:02 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129774578
Niet lullig bedoeld, maar heeft ze niet gewoon teveel?
Ik weet niet hoeveel van haar speelgoed ze tot haar beschikking heeft, maar misschien is het een idee om dingen in bakken te doen, en bijvoorbeeld 2 van de 3 bakken weg te zetten, en dan na een weekje of 2 weken de bak die in gebruik is om te ruilen met een van de opgeborgen bakken, zodat ze telkens weer "nieuw" heeft en nieuw ontdekt?

Soneal anticipeert iig behoorlijk snel op een nieuwe situatie.
We hebben het huis van opa en oma gekocht, en tot voor kort stond de opa Toya (Toyota) daar altijd in de garage, maar nu dus niet meer, nu de zooi voor het grofvuil eruit is kan onze Saab er waarschijnlijk wel instaan.

Vanavond was ik even naar de Gamma verf kopen en omdat ik (een beetje...) meer dan ¤ 50,= uitgegeven had mocht ik een autootje uitzoeken.
Soneal helemaal blij, vanavond toen hij naar bed was vroeg ik waarom het doosje van het autootje nog niet weggegooid was, zegt N; die mag niet weg, die gebruikt hij als garage :D

En dan te bedenken dat onze auto nog helemaal niet bij het nieuwe huis in de garage heeft gestaan, maar Soneal went dus kennelijk heel snel aan het "auto in de garage" principe :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_129781079
Leandra, dat dachten wij dus ook een tijdje geleden. Te veel en te onoverzichtelijk. We hebben dus al het speelgoed uitgezocht en het speelgoed waar ze niets mee deed of 'te groot' voor is weggeborgen. Nu hebben we beneden op haar tafeltje duploziekenhuis staan, onder de trap pop en poppenspullen en nog een kast met boekjes, knutselspullen en 1 bak los speelgoed als een xylofoon enz.
1e verdieping staat het keukentje met keukenspullen en op haar kamer nog een bak ander los speelgoed. We hebben het dus goed verdeeld en we merken dat ze nu met de duplo gaat spelen. Sowieso speelt ze makkelijker in een goed opgeruimde woonkamer.

Eigenlijk moeten we gewoon weer een voor een het speelgoed introduceren en haar dan laten zien wat je ermee kan spelen.

Wat grappig van Soneal dat hij dat hij dat principe zo snel begrijpt :D En het ook zelf toepast met het doosje.

Lamb, ik heb je op FB geantwoord :Y
pi_129781132
Dat vind ik echt als heel veel klinken :D

Wij hebben 1 la met speelgoed, Bram heeft 4 speeltjes in de box en verder is er geen speelgoed in het huis. In de la zit wat duplo, petshopdieren, barbies, mandje boodschappen... Daar houdt het eigenlijk wel op.

Ze hebben momenteel wel allebei een ipad, maar daar mogen ze niet altijd op spelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129781198
Wat jij in die la hebt zitten hebben wij dus niet beneden. Het enige wat Amy ziet is duplo op het tafeltje of pop, poppenbedje en poppenwagen onder de trap.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:48:35 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129781206
Soneal heeft wel meer dan 1 lade met speelgoed, maar alleen in de woonkamer.
In feite zijn het 2 manden met los speelgoed, een bak Duplo en een aantal vrachtwagens en een trekker.
Verder nog wat boekjes.

En eerlijk gezegd zou ik al moeten ruimen want ik vind het teveel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_129781327
Maar Mex heeft nog nooit een garage gezien en gebruikt die doosjes ook als garage? Is dat ook niet iets wat ze gewoon op tv zien en bij het speelgoed?

Wat een zorgen heb je Sola, denk je echt dat ze autistisch is?
Wat je benoemt over het spelen kan volgens mij gewoon bij een kindje horen hoor. Veel kinderen spelen niet alleen en imiteren is ook spel. Daar zou ik dan speelgoed van kopen, stofzuigertjes,dweiltjes.
is koekjes bakken enzo niks voor haar? Cupcake-apparaat?

BeesieJen, wat een gaaf huisje zeg!
pi_129781520
Het echte alleen kunnen vermaken kwam bij Jen echt pas later... Leyla kan zich ook niet zelf vermaken, maar die heeft grote zus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129781609
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Solagratia op 07-08-2013 09:22:34 ]
pi_129781760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef Solagratia het volgende:
SPOILER
SPOILER
Wat zegt bv de gastouder en het cb hierover?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_129781883
Voor zover interesse: Zuiderlingen, meld u :)
pi_129781954
SPOILER
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:45:16 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129782140
Ik denk dat het goed is dat je hulp inschakeld sola, vroegtijdige begeleiding werkt vaak het meest. Ook al lijkt er uiteindelijk niets aan de hand, dan nog kun je goede handvatten krijgen om hiermee om te gaan :*
pi_129782211
Kan me heel goed voorstellen dat je denkt dat er iets is hoor, wilde net niet beweren dat je spoken zag hoor!
Goed dat jullie er achter aan gaan.
Dat van de gastouder klinkt idd niet goed..
pi_129782382
Wow wat ontzettend heftig Sola. Sommige stukken die je schrijft raken me echt heel erg. Omdat ik mobiel zit kan ik niet in een spoiler reageren dus ik zal niets quoten.
Vanuit eerdere opleidingen vind ik dit ook heel interessant om te volgen (goed bedoeld uiteraard). Mocht mij iets te binnen schieten qua tips of ervaring dan laat ik het je weten.
Voor nu vind ik het heel goed dat je aan de bel hebt getrokken. Alles bij elkaar gezien snap ik je zorgen.
Sterkte meis :* het lijkt me heel moeilijk.
pi_129782509
SPOILER
Maaaar, ze is goed bezig met zindelijkheid ineens :) En ze is ontzettend inventief en grappig. Ze is heel slim en heel erg behulpzaam. Echt een lief meisje O+
pi_129782566
En tips, ideeën, ervaringen of aandachtspunten zijn altijd welkom. Want ik probeer het maar een beetje uit te vogelen hier thuis, maar ik weet het soms ook niet echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')